Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Ještě tedy vyjádření samotného Marka Španěla:

"Dear all, I just wanted to let you know that the information circulated by various major media sources about Bohemia Interactive acquired by Tencent is not true. We were talking to numerous potential partners in the past about possible strategic cooperation and we may do so in the future as well but as of now, we remain an independent studio.

P.S.: I am just an old man working on games for more than 30 years of my life. But the valuation circulated in the media sounds tempting. Maybe I should think about my retirement plans after all now? Any better offers ? :) Anyway, I guess in the meantime I should get back to work to help our Team Bohemia to continue work on our existing and future games. And last but not least, I want to thank this amazing community for the support over the years. Without you, Arma, DayZ and Bohemia Interactive could never achieve this major success in the world of games.
@Karasman (03.06.2020 21:37): na pokračování se na 99% pracuje a bude přímo navazovat na jedničku. Nejen že to pár měsíců po vydání neofiko nepřímo zmínil Smejki (tech designer) na rpgcodexu, ale nedávno např. na twitteru ukazovali fotky z mocapu a opět to byly medieval zbraně. Plus jak píše Fritol. A z rozhovorů s Klímou mi přijde že jim Wingefors nechává volnou ruku, minimálně tak dlouho, dokud budou úspěšní.

@Fritol (03.06.2020 21:41): samozřejmě. Že KCD považuju za lepší než cokoliv od Bohemky bylo spíš rejpnutí do Všiváka než argument proč by WH mělo být hodnotnější než Bohemka. Bohemka prodala strašně moc kopií nejen Army, ale samozřejmě i DayZ a vypadá to, že maj i úspěšnej Vigor a Ylands. Je to obrovská firma a pro akvizici by mě ani ta (spekulovaná) částka 260 mega usd nijak nepřekvapila.
@Paul (03.06.2020 18:01): Jestli je KCD lepší než cokoliv od Bohemky v tomhle případě nehraje žádnou roli, jelikož tady jde spíš o hodnotu značky, kterou vyprodukovali a ať chceš nebo ne, Bohemka je hodnotnější studio, neboť už jen samotná Arma je výdělečnější značka než KCD.

Nicméně prodeje herních firem schvaluju, stejně na značce vývojáře nezáleží. Tvůrci si mohou po pár letech založit nové studio a dělat zas sami na sebe, s pár miliony na účtě. :) Takže pro mě za mě... tady je jediná špatná věc, že to mohli být komunisti no...

@Karasman (03.06.2020 21:37): Já si teda dovolím odpovědět za Paula, ač to také nijak zvlášť nesleduju, ale pokud si dobře pamatuju, tak to THQ v prezentaci pro akcionáře měli zařazené mezi nadějnými značkami vhodnými pro pokračování nebo tak něco. Vedle Red Faction, Saints Row a tak... takže u ledu to skoro určitě nebude.
@Paul (03.06.2020 18:01): Hele Paule, nijak zvlášť dění okolo KCD nesleduju, tak by mě jen zajímalo, jestli ten prodej Warhorse měl na budoucnost nějaký vliv. Plánují se ta další dvě pokračování, co na začátku slíbili nebo je celá frančíza už u ledu?
@Paul (03.06.2020 18:01): Kdysi v nejakem starem podcastu na games cz o tom Vavra mluvil ze by studio co nejdriv prodal. Hledat to nebudu, ale v hlave to mel jeste v dobe kdy vubec nevedel ze nejake uspesne studio bude. Samozrejme dalsi okolnosti co pises to nijak nerozporuji a klidne to tak byt muze. A vubec bych se nedivil kdyby ta domluva s bakalou ze se to pak proda (kdyz to vyjde) byla jeste driv nez do toho ty penize dal.
@Všivák (03.06.2020 12:54): Vávra neni fašoun a ta jedna hra co s Warhorse vydal je lepší než co kdy Bohemka udělala. Čímž tedy neříkám že Operace Flashpoint nebyla geniální věc a Arma2 a 3 nejsou taky skvělý. Jinak jsem rád že to vyvrátili, zrovna tencent by zamrzel. Ledaže by jim to prodali, a hned jak by to kontrakt umožnil, odešli a založili něco novýho. Ale předělat Bohemia Interactive na China Interactive by bylo i tak smutný :)

@Charllize (03.06.2020 13:01): já tedy četl, že to prodali proto, že Bakala nezamýšlel provozovat dlouhodobě herní studio, bral to jako investici. Ale zase byl férovej a bylo na Danovi s Martinem Klímou, zda prodají - kdyby nesouhlasili, Bakala by to neprodal, přestože vlastnil 70% Warhorse. Ale řekli si že bude lepší být součástí solidní firmy co se zabývá hrama, plus těch 120 mega se hodí. Co kdyby výdělek z KCD narvali do KC2 a z nějakýho důvodu to byl propadák, že. Jistota je jistota.
100 % Kapitálovej vlastník Bohemky je stejně Lucemburská společnost, což býval a možná stále je považováno za daňový ráj ... Tohle už dávno není "plnotučná" CZ company.
Bakala měl ve Warhorse 70 %, takže Klíma a Vávra měli dost malé slovo :)
@Všivák (03.06.2020 12:54): Tak Bohemka je letite studio s urcitou tradici. Ja sice nijak zvlast velky vlastenec nejsem, ale taky si myslim ze by asi bylo lepsi kdyby zustali takzvane nasi I kdyz by mozna byla sance ze na tom za idealnich podminek budou lip, preci jen penize cinanum asi nechybi. Prodej Warhorse pri prvni prilezitosti mi prisla pitoma, i kdyz z jednoho starsiho rozhovoru s Vavrou vim ze to takhle presne mel v planu.
random nazor z internetu..

proč by proboha někdo kupoval takové studio za 6 miliard Warhorse se prodalo za 1,1 miliardy, kdo by dával 6 za něco co produkuje jen sračky...
@Brasikona (03.06.2020 11:37): no a co mají říct? že ne? pak to udělají a budou mnohem víc pranýřovaní... takhle to prostě nepopírají, za mě v pohodě přístup, ale taky doufám, že se to nestane...
@Brasikona (03.06.2020 11:37): Mně to třeba přijde hrozně přestřelený ta částka, spíš mi to připadá jako fake. Nicméně ne každej by musel rozprodávat svoje dědictví čínskýmu korporátu propojenýho s komunistickou vládou, to už bych se radši rozhlížel za menší prachy někam na západ..
Člověk se ráno vzbudí a první věc, co vidí, je odkup Bohemky... No, fakt mě překvapilo, jak rychle se to rozšířilo, ale přesto mě trochu děsí vyznění prohlášení, že by k tomu někdy v budoucnu mohlo dojít. Ale upřímně, 6,2 miliard bych jim i přála, však kdo by to nebral?
Docela očekávám, že s příchodem WSL2 do Win10 a budoucí ohlášené podpory grafického displeje z WSL začne být nejjednodušší cesta jak rozjet staré hry v nových Windows spustit je přes WSL+Wine+DXVK (pro DX9+). Tzn. ve Windows pojede emulovaný Linux který bude emulovat Windows (včetně překladu DirectX do Vulkanu). Bude to tak trochu vtipné i smutné zároveň. Ale ukazuje to sílu opensource, kde podpora historie vydrží déle, než v komerční sféře (což je celkem pochopitelné).

Edit: Jo a když to bude DX8- hra, tak se to bude ve Wine převádět do OpenGL, což chce Microsoft ve WSL převést na DX12. To je maso. Na druhou stranu, na čistém Linuxu nakonec ty staré hry pojedou lépe, protože tam bude méně překladových vrstev, což mě jako Linuxáka tak trochu těší :-)
Hmm 27% šedivých z hodnotených (204 kusov) , som zo seba sklamaný! Ale z dohraných hier mám 28,4% šedivých (159 hier).
23,3%, to ještě jde ;) Hraju kvalitu a pak blbosti, který přidávám na DH a nikoho nezajímaj :)
@Kwoky (02.06.2020 12:48): Ja mám 15,5, %. Ale dosť hodnotení sú DLC, ktoré užívatelia často nehodnotia samostatne, hoci v rámci kompletných edícií ich dohrajú. Čiže to asi nebude smerodatný údaj.
Ja mam sedivych tak 90%, ale to je tim ze zamerne plno her nehodnotim a mam tam jen vetsinove jrpg ktere tady nikoho nezajima :)
@Paul (01.06.2020 18:40): Já to mám momentálně úplně naopak :) Ale zajímavá statistika, z mých 483 hodnocených her je 186 šedivek, což je víc, jak třetina. A hra s nejvíce hodnoceními, která je šedivá, je Korea: Forgotten Conflict - 23. To je dost na to, že do žebříčku se dostala i jedna hra, kterou ohodnotilo 17 lidí. Ale koukám, že i při 27 hodnoceních může být šedivé hodnocení.
Z posledních 10 mnou dohraných her mají jen dvě reprezentativní hodnocení. Sakra lidi pohněte s tím trochu :) Nelíbí se mi ta šedina.