@
Luďa (28.10.2020 08:09): Jaguar jádra ale pracují jinak, než současné jádra u Ryzenu. Jde především o to, AMD všechny tyhle procesory stavěla na (tehdy) masivní multijádrový výkon, který se ale téměř nikde nekonal, když nás Intel držel se svými procesory dlouhé roky ve stylu "4 jádra stačí všem...".
Těch 8 jader v Jaguar procesorech by se totiž dalo také přeložit jako 4 moduly po dvou jádrech, respektive 4 jádra + 4 jádra pro HT. Zjednodušeně. Protože, zde vždy jeden modul (s dvěma jádry) sdílel dekodér instrukcí, jednotky pro predikci větvení kódu a skoků, L2 cache a FPU. Což procesor stavělo do pozice, že AMD mohlo tvrdit že to je osmijádro, ale také to bylo úzké hrdlo v případě, kdy jedna z těch sdílených věcí nestíhala, pak byl totiž dopad na dvě jádra současně. Což mohlo vést k tomu, že někteří lidé tvrdili, že tyto procesory jsou ve skutečnosti čtyřjádrové, s osmi vlákny.
Oproti Intelu těch osm vláken bylo zpracovávano u AMD fyzicky jednotlivými jádry, ale Intel zase díky odlišené architektuře měl daleko větší výkon na jádro, což ve výsledku, s povedenou architekturou Sandy Bridge, AMD totálně odstavilo. Málokdo totiž využíval masivní multijádrový výkon a především hry těžily z vysokého výkonu na jedno jádro, kde AMD selhávalo. Takže, měli jsme AMD procesory v konzolích, ale do PC si je žádný hráč fakticky nedal a používal místo toho silnější a efektivnější Intel procesory
V současné době ale bude v konzolích procesorově to samé, co si do svých desktopů hráči houfně kupují, navíc Ryzen architektura, především u řady 5000 (ale i 3000) masivně posunula jednojádrový výkon, exceluje v multijádrovém výkonu a výrobci navíc začali více jader v procesorech u hrách využívat. Takže, pravdu máš v tom že tehdy i dnes bude/bylo v konzolích 8 jader, ale důvod proč to nemělo dříve vliv a proč to teď vliv mít bude, máš vypsaný výše... :) Situace je zcela jiná. Nyní pro nás, pro hráče, daleko příznivější a dovolím si tvrdit, že do budoucna těch 8 jader bude výhra.