Celý internet řeší RT v nových Radeonech RX 6000. Fanoušci Nvidia se předhánějí v konstatování faktu, že RT na RX 6000 nedosahuje hodnot jakých dosahuje na RTX 3000, a tudíž že se nevyplatí čekat na nový Radeony. Paul to někde níže hezky shrnul. RT výkon na nových RX 6000 vyšší než na RTX 2000 ale nižší než na nových RTX 3000.
Další fanoušci Nvidia konstatují fakt, že RX 6800 je drazší než RTX 3070 a jak si to může AMD dovolit, zvlášť když má pomalejší RT a navíc nemá DLSS 2.0. Třeba můj "oblíbený" komplikátor se může v diskuzích strhat. RT Nvidia fans reprezentují jako MUST HAVE feature, ačkoliv je počet skutečně zajímavých RT titulů stále jako šafránu. Počítejte se mnou (za mě je to jen) : Cyberpunk 2077 (k tomu se ještě vrátím) + Minecraft (upřímně nevím zdali to reálně vyšlo nebo bylo jen tech demo) a no řekněme Control. Tři hry co mě asi tak nejvíce zaujaly.
Oblíbený Komplikátor (Jirka Kocman) argumentuje, HLE AMD má TDP u RX 6800
neuvěřitelných 250W, a že prej Navi 1 RX 5700 XT má papírově 225W a reálně spíše 260W TDP, takže hejtovaní nových RTX 3000 není na místě!
No nevím kde Jirka K. ty informace sbíral ale reálně má Sapphire RX 5700 XT Nitro + dle měření člověka co má na to výbavu dělá pouhých 194W v Silent mode BIOS a jen 215W v Performance mode BIOS (bavím se tu o TDP GPU nikoliv celé sestavy). To má stále dost daleko ke zmíněným 260W. Viz.
rozklikněte si graf a vyberte spotřebu GPU
Takže za mě: 50% výkonu navíc proti Navi 1 a jen o 50W navíc vyšší spotřeba je sakra dobré hodnocení!
No ale zpět k tomu RT. Dnes mě volal kamarád. Hardcore pařan PC, především RPG, her. Co má takřka stejnou sestavu jako já ale s Ryzen R5 3600 a RTX 2070 Super. Že je zklamaný z odložení Cyberpunk 2077 a má 16 dnů dovolené co musí vybrat do konce roku.
Chvíli vedeme takovou neutrální řeč a pak přijde má otázka co říká jako majitel RTX 2070 Super na RT a DLSS 2.0.
Odpověď mě (ne-)překvapila:
1. slabý výkon RT v QHD a 4k (on má 4k herní monitor)
2. viditelné artefakty v DLSS 2.0 v Control (vlasy,atd.), nechápe jak tohle můžou Nvidia fans akceptovat. Preferuje nativní rozlišení nebo snižuje rozlišení na QHD (render) a místo doostření v ovladačích používá doostření na monitoru (G sync comptible 4k, značku nevím).
3. doslova mi řekl na co RTX 3080 když ani RTX 3090 v novém Watch Dogs Legion není shopna na max. detailech s RT dát o moc více než 30 fps ve 4k! Že se mu upgrade na novou RTX 3080, smutně konstatoval kdyby vůbec byla k dostání, nevyplatí, že těch 30% výkonu navíc není adekvátní ceně.
Suma sumárum: není to zdaleka první majitel RTX 2070 Super/2080 Super co mě tohle říká, v podobném duchu se na mini Ostravském srazu vyjadřoval Garret a Svatý Karbenátek. :)
Trochu jsme pokecali o novém Cyberpunk 2077, shodli jsme se na tom že ať už s RTX 2070 Super tak s RX 5700 XT si hru oba užijeme v QHD naplno na max. detailech bez RT. Tedy on může zapnout RT ale je dost po reálně ukázce Watch Dogs Legion skeptický že neonové město poběží v rozumných FPS s RT. No a pokud náhodou hra bude pekelně náročná, tak já osobně poprvé v životě vyzkouším na své Sapphire AMD RIS (Radeon Image Sharpering) a on si to doostří na monitoru. :)
Mazar může být v klidu. Uklidnil mě že Watch Dogs Legion měla prý podobné HW specification jako má nyní Cyberpunk 2077 ale v reálu je hra pekelně náročná.
A to jsem se dnes výjimečně rozkecal. Tolik ke Gordonově AMD plnohodnotném RT a úvaze jakou grafiku koupit/nekoupit v budoucnu. :)
Ale neboj Gordy, jednou ty GPU od AMD i Nvidia RT zvládnou a bude to masově rozšířená feature, jednou... v budoucnu, vzdáleném budoucnu to i bude vypadat realisticky jako venku. :)