Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

@Luky_Luk (09.11.2020 20:04): to je jasné, jak máš barák a místo pro stolní PC není co řešit. V bytě těžko budeš mít více než 1-2 stolní PC na rodinu, zbytek řešíš notebooky, tablety, apod. Leda že máš byt 90+ m2. :)

Netuším já to netestoval, zeptej se autora, tipuji že není vůbec taktovaná.
@Rapier (05.11.2020 21:53): Rapiere no právě, že děti potřebují svoje PC, zejména dnes kvůli škole. Takže mají každý PC kolem cca 6K, oba GTX 1060. Ani nevím, co stojí konzole a co na tom jde dělat kromě hraní (možná internet?).
Na PC mají různý Teamsy a další konferenční a školní věci. Simujeme taky společně, až doroste ten třetí, budeme moci Armit celý tankový prapor (2 tankový čety na PC je ideal :)....
Jinak nic proti konzolkám, ať si každý užije to svoje ...brzy postnu dotaz na harddisk u jednoho klučiny :( Krystal testy OK, a jede mu to přitom jen kolem 100 Mbs, zdržuje PC. Není v tom blbým módu, ale asi něco na kšandě, resp. způsobu zapojení po instalaci GTX 1060 (nešla tam dát moc dobře a chlápek přepojil kšandu). Dám dohromady podklady..
--------
Na kolik je taktnutej ten I9 v DCS? To je nějaký netaktovaný procák asi, že?
Mě jede I9 na @5,06 (může víc) a to se pak s AVX zahřeje k 70C. A je to hrozný výkonostní rozdíl proti továrnímu nastavení.
Tohle se drží kolem 50C.
@samorost (09.11.2020 16:43): chtělo ale ta grafika brzdí obě CPU. Ten test ukazuje brutální nárůst IPC na AMD CPU, i přes bottleneck = slabou GPU podává DCS World na min. detailech (aby se minimalizoval dopad GPU) AMD výrazně lepší výsledek.
@samorost (09.11.2020 14:07): že by proto že fps jsou o cca 40 snímků vyšší s AMD CPU? Jinými slovy AMD CPU díky brutálnímu single core výkonu ždíme z enginu DCS (bohužel ano, moderní a komplexní letecký simulátor, pyšný to DCS World a neumí ani v roce 2020 využít více než 2 cores CPU, a nutno dodat že to druhé core je jen pro zvuk :) ) maximum a tak vytváří tlak na GPU?
Dámy a pánové odteď na vysoce náročný letecký simulátor DCS World (a pro Luka i na Arma III) už jedině AMD CPUs. odkaz Čekal jsem rozdíl ale takový ne! Jistě autor byl omezen použití RX580 GPU ale o něčem to vypovídá.
@Cobot (09.11.2020 11:22): Kdyz si koupis tu "novou revizi", jede to pres BT a adapter nepotrebujes. Kdyz si koupis tu "starou revizi", jede to pres radio a adapter potrebujes. V online obchodech (nabidce) to vetsinou nejde moc poznat, ve skutecnosti se to lisi (lze to poznat) "barvou" horni casti ovladace. - https://support.xbox.com/en-US/help/hard ... one-bluetooth-issues (pripadne tady jeste video https://www.youtube.com/watch?v=4REkTqaAoCI )
Nevíte jestli je nutný kupovat k xbox ovladači verzi bezdrátovým adaptérem když na PC je funkční bluetooth?

Tedy jestli tohle nebo stačí tohle tohle.

Myslel jsem, že gamepad k xboxu one / s jde na PC už jen přes bluetooth? Je to tak nebo ne?

Chápu, že ten novej asi kromě testerů nikdo nemá, ale očekávám stejnou funkčnost i us nového k series X / S.
RTX 3070 za 16k dneska ... ale je možné, že jí taky pošlu dál do světa, až vyjdou nový Radeony.
@Bursoft (07.11.2020 22:12): tak u nějakejch indie věcí to taky nečekám a ani mě to moc nezajímá, ale AAA studia (i multiplatform) ten haptic využívat na PS5 budou. A vzhledem k tomu jakej to generuje hype by mě ani nepřekvapilo, kdyby MS vydali gamepad co by to zkopíroval.
@Bursoft (07.11.2020 22:12): Oki, už chápu. A jo, v tomto absolutní souhlas. A MS u Xboxu ty nové vychytávky jako má DualSense, nemá. Je pak otázka nakolik to bude povedené a tím pádem, jak moc z toho v Sony dokáží udělat prodejní argument.
@ZephyrCZ (07.11.2020 22:00): Ale já tu větu vztahoval právě na ten dual sense. Možná jsem to blbě napsal. Myslím, že když Xbox tyto funkce nemá, tak se vývojářům nebude chtít dělat se s Dual sense fičurama ani pro to PSko (u multiplatform her), natož pro PC, i kdyby to tam ofi mohlo fungovat. Možná jenom větší studia se do toho pustí. Proto jsem psal, že si myslím, že to bude gimmick jenom pro PS5 exkluzivity.
@ZephyrCZ (07.11.2020 21:50): Tím spíš nedostanou podporu pro gamepad od Sony. Hry jako subnautica a close to the sun jsou low-costy, většinou z early accessu. Ty hry jsou rády, že vyjdou, už vidím, jak na ně někdo bude roubovat složitý dual sense fičury, který potenciálně využije procento lidí, kteří mají i PS5 (nebo si za 2k koupili ovladač). C&C je strategie pro změnu, to bude za trest hrát na gamepadu.

Ale toto všechno stejně nemá smysl řešit, pokud dual sense nebude ofi podporovanej na PC, o čem pochybuju. Ale nechám se rád překvapit.
@Bursoft (07.11.2020 21:33): a kvuli PC nikdo nic vyvíjet extra nebude. Sám víš, že toto je nesmysl. Na PC je hromada her, které nejsou na konzolích. Nejsou to třeba takové spektákly, ale jsou. Naposledy jsem si užil nedávno skvělý Command & Conquer Remastered Collection, výborná byla třeba Subnautica, která vznikla jako PC záležitost až s následnou konverzí na konzole, Close to the Sun je také původní PC záležitost, strategie na konzole téměř nejsou apod. Nezpochybňuji ani v nejmenším úlohu konzolí a vznik franšíz především původně pro ně (protože peníze mateřských firem), ale to co jsi napsal je nesmysl.
@Paul (07.11.2020 19:29): Já si myslím, že z toho zůstane jenom gimmick pro Sony exkluzivity. Podle recenzí ani v tom novým Spider-manovi to není moc využitý. To by zamrzlo peklo, aby Sony dala svoje drivery Microsoftu :D
@marwel (07.11.2020 19:06): dualshock právě ofiko drivery nemá pokud vím, takže tam se nepodpoře nedivím. Ale kdyby Sony drivery pro dual sense vydalo a vývojáři se už patlali s tím haptic feedbackem pro PS5 verzi, tak by imho chtěli aby to bylo i na PC.
@Paul (07.11.2020 18:54): To asi nebude tak jednoduche. Dualsense pry zatim nefunguje ani s PS4 (vzdyt nic tak zasadniho neprinasi, resp. nic, bez ceho by ten ovladac nemohl fungovat i na PS4), takze s PC bych nepocital vubec. A i kdyby ano a Sony ty ovladace vydalo, pak je to na vyvojarich. A vzhledem k tomu, jak skvelou podporu ve hrach ma na PC dualshock bych se prilis netesil. :)
Ma tu nekdo z vas info o podpore Series X ovladace na PC? Tak ocekava se, ze podporovan bude, ale pokud si dobre pamatuji, tak u Xbox One ovladace se na podporu na PC chvili cekalo i presto, ze jsem moc nechapal, kde je problem, kdyz ten ovladac byl prakticky stejny jako Xbox 360 ovladac. Jen ze uvazuji o vymene meho stavajiciho, ktery uz ma neco za sebou a kvuli d-padu bych koupil radeji ten Series X az bude dostupny, ale ted aby fungoval vsude kde Xbox One ovladac.
@Samariel (07.11.2020 16:26): GTX 1060 za 8,5 tisice. Stale mam nastaveny takovy ten psychologicky limit 10 tisic. Cokoli pres je ne-e. :) Snazim se ho zlomit abych byl schopen nekdy upgradovat GPU. Zatim to vypada, ze nic vyhodneho pod 10 tisic se jen tak mezi grafikami neobjevi.
@Gordon (07.11.2020 13:50): No to záleží. Třeba naposled jsem hrál s DSR Dishonored 2. Když jsem downsamploval z 2560x1440 a nedával jsem žádné smoothness nebo jak se to jmenuje. Tak to šlo vidět. Když jsem dal smoothness kolem 33 procent, tak to bylo super. Samozřejmě z 4k do 1080p bylo právě ale nejlepší nastavení, když jsem dal smoothness na nulu.
Jakou nejdražší HW komponentu jste si kdy koupili? Já vzpomínám na GeForce 9600 GT.
@SilentWolf (06.11.2020 22:17): ja vibrace u ovladacu uz prakticky nevnimam, aspon u tech kvalitnich. Noname ovladace vetsinou maji neco co pripomina sbijecku a to nejde nevnimat. Ale co se tyce PS tak si to skoro uz neuvedomuju. Kdyz se to poprve na PS1 objevilo byl jsem z toho celej pryc. Myslim ze podobne to dopadne i s dualsense, po case to bude tak nejak jedno.
me jen dela vrasky ten FF u spodnich trigeru, jsou tam na to dva specialni motorky ktery delaji ten odpor a uz vidim kolik bude reklamaci pac to proste nekdo takzvane urve. U DS4, obvzlast u prvnich modelu to lidi urvaly i bez FF. A taky mam obavu ze me ten odpor bude spis vadit, ale snad to maji nejak fikane vymysleny, pac pri predstave ze by mi treba v Nioh 2 k tomu vsemu jeste spodni triggery kladly odpor me naplnuje spis zoufalstvim :)
Jinak co si pamatuju tak SIXAXISU u PS3 ovladace taky sveho casu rikali game changer a skutek utek, i kdyz uznavam ze dualsense ma asi vetsi vyuziti. Ale tady bude zase zalezet na vyvojarich her. Nevim jak moc je pracne udelat tu odezvu pro celou hru co ma treba 30 hodin, ale klidne muze byt ze kdyz se na to vykaslou budou moci udelat hru ktera bude mit treba vic obsahu a podobne. A nemyslim ze na to aby se to prosadilo bude stacit podpora SONY her, ktere to samo budou mit povinne.

Mimochodem Switch ovladace, jak JoyCony tak Pro Controler maji stejny typ vybraci, ale nejsou zdaleka asi tak chytre jako ty co maji byt u u PS5 ovladace, nebo na to Nintendo kasle.
@kuler91 (06.11.2020 21:59): Souhlasím také s Kwokym. HW mám na úrovni že se v detailech a nastavení neomezuji, a přesto, nebo právě proto, nemám žádnou potřebu z toho ždímat maximum. Občas si to zobrazení vytížení zapnu, ale ne pro účel ladění a dalších nesmyslů, ale prostě mě to jenom ze zvědavosti zajímá. Beru to jako možnost, info. Pak na to kašlu a hru si užívám dle toho jak je zábavná.
Když jsem měl definitivní problém s výkonem (Core i5 2500K/nVidia GTX 970 v kombinaci s Kingdom Come), tak jsem šel a koupil nové PC, nějak se s tím babrat mě fakt nenapadlo, na to nemám čas... :) Není to tedy o platformě, ale o tom, jak a co člověk vnímá.
@Paul (06.11.2020 21:13): Jojo, ani jedno jsem nehrál, protože jsem si chtěl počkat na lepší verzi ala “kdyby náhodou 60 fps” ... a je to tu.
Mě se na konzolích líbí to je, že je to zařízení čistě na hraní a člověk hned na od začátku ví, co od toho může očekávat, jaké má limity a výkon. Pokud hra šlape na skálopevných 30 fps ( bez větších dropů ) tak člověk vnímá čistě jen hraní a nic jiného kolem.
U PC mám dlouhodobě jeden základní a extrémně otravný problém ... mít zapnuté info o FPS, vytížení GPU a jiné “kokotiny” ... skoro bych řekl, že existuje přímá úměra, že čím lepší HW, tím vyšší potřeba tyto informace sledovat. A pokud člověk není spokojený a nebo je jen zvědavý, tak začne kolotoč testování graf.nastavení, snižování/zvyšování detailů a je po hraní ... Tohle je můj problém téměř u každé PC hry.
Bylo to docela těžké si to přiznat, ale hraní na krabici od bot ( PS4 ) s ubohým frameratem a horší grafikou jsem si poslední 1-2 roky vždycky užíval více, než na 6-7x dražším PC s 144 hz 1440p monitorem.
Takže jo .. nové konzole opravdu vítám a jsem téměř přesvědčený o tom, že aktuální PC pošlu do světa a další už kupovat nikdy nebudu. Bohužel mi vadí čistě i fakt, že PS5 za pár tisícovek má vlastně lepší výkon nebo spíš lépe využitelný, než PC s 2070, která ještě před rokem stála 13-14 tis, což není cena pomalu ani za PS5.