Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

tak aby jste si po mych poslednich prispevcich zde v kulture nemysleli, ze svet se sklada pouze z *grindu tak musim podoknout ze se jeste trochu sklada ze ska ;) (nova pisnicka me ultraoblibene kapely bite me bambi ...)
na csfd je

a) odporny elitismus
b) naprosta anarchie - naprosto volne se tam projevuje neskutecne mnozstvi totalnich hovad .. diky bohu na DBH za pevnou ruku Memphisovu a jeho minionu ...

nevylucuje se vyse nahodou bod a) a b) ?? divne ..
@John Mirra (09.11.2020 20:54): veru csfd by sa malo konečne spamätať a zrušiť ten dementný celebrity systém a hlavne zaviesť nejaký systém do toho bordelu čo tam majú v komentároch. Niekto napíše jednu sprostú vetu a to má byť akože komentár nehovoriac o tom, že ten interface majú zastaralý ako leták z lidla
@Fingon (09.11.2020 19:42): Jo jo, považuji ho za jednoho z mých nejoblibenějších. Kvalita je pořád vysoká, ale ty uplně poslední (The Net nebo Human, Space, Time and Human) jsem zatím neviděl. A z nějakého důvodu padl v nemilost, a už se mu té pozornosti z první dekády nedostává.

A teda Red Cliff jsem vypl po 30 - 60 minutách, ačkoliv jako akční film to asi nebude (tak) špatné :)).
@Drolin (09.11.2020 19:07): ohledně Jižní Koreje. Koukám, že Kim Ki-Duk pořád točí,ale už se o něm nemluvi? Mě tedy přišel precenovany vždycky, sice Ostrov, 3-Iron a J, l, p, z...a J byly ještě jakž takž...

BTW viděl někdo Wooovo The Crossing? Naposledy jsem od něj videl dvojdilny Red Cliff a to bylo super...
@sandokan (09.11.2020 16:33): Záleží, co člověk hledá :).

Ze současných mám nejraději komorní rodinná dramata Koreedy, připadně některé (a značně opačné) díla Sona nebo Miikeho. Z Číny je jak zábavný, tak i umělecky hodnotný, Diao Yinan (The Wild Goose Lake) a z JK, mimo velmi dobře známého Parka a Bonga, třeba Lee Chang-Dong (Burning), případně Cheol-Soo Jang (Bedevilled). A pak je tu třeba Apichatpong Weerasethakul (Cemetery of Splendour).
Vím, že se dá zařídit, aby se na DH nezobrazovaly komentáře nějakého uživatele. Jde totéž udělat i na CSFD? Pokud ano, jak? Kdyžtak mi napište do pošty, díQ :)
@sandokan (09.11.2020 16:33): konečně jsem se po, nevím, patnácti letech, co o tom filmu vím, dostal ke Kekexili: Horská hlídka. Celkem nářez, i když hodně pomáhá samotná krajina. Zaujalo mě to tak moc, že jsem si objednal (spolu s dalším, tentokrát jihokorejskym, dluhem jménem Pouta války a čínským válečným filmem Assembly i další film toho režiséra o masakru v Nankingu - o tom vím jen to, co jsem viděl v Květech války).

Každopádně se teď chci více věnovat filmům režiséra Sequense, od kterého jsem vlastně doteď viděl jen Zemana a Hříšné lidi města pražského, čtyři filmy s Vacatkem a Atentát. Před lety jsem viděl jen Cestu ke štěstí a před pár dny Olověný chléb a na to, že se jedná o agitky, tak je to po filmové stránce zrucne natočeno. Btw šok pro mně bylo zjištění, že koncem šedesátých let natočil dva filmy v Řecku!

Koukám, že Kroniku zhaveho leta (taky agitka, navíc jeden z nejdelších cz filmů) jsem vlastně viděl a bylo to otřesné...

BTW buď se špatně koukám, nebo o Liškovi dosud žádná monografie nevyšla? :(
@Bellerofontes (09.11.2020 13:45): Někdy je to možná chyba, tak snad očekávání nebude větší, než dokáže tento debut nabídnout. Nicméně mě to zasáhlo, a je škoda, že už autor nic nevytvoří. A pokud někdy budeš mít náladu, mužeš dát šanci i podobně zdařilému So Long, My Son (které má například na MUBI závratných 9,2/10 z 931 hodnocení, a je to velmi silný zážitek).

A také to mám tak; 7,5h jsem si našel až nyní. A podobné tvorby není na YT příliš, ale když se nějaká najde, tak je obvykle povedená (Au gré du courant: le cinéma de Naruse :).
@Drolin (09.11.2020 11:12): Sedícího slona v nejbližší době zhlédnu, zapsal jsem si to, když jsi jej v tomto vlákně minule vychválil; omlouvám se, že jsem ho zakryl příspěvkem o svátečním slasheru; s blížícími Dušičkami jsem se nechal unést. Dám tu potom vědět, jaký z toho mám dojem.

Jinak opravdu dobré, jak hudba, tak film, ačkoliv oboje dlouho znám.
@ntz (09.11.2020 10:46): Prodigy live jen duní.

Já jsem v 90% případů nespokojený se zvukem a jsem z toho otrávený. Zvlášť, když tu kapelu znám a vím, co má být slyšet a není. No, o většině zvukařů si myslím své, ale to ze mě mluví léta zklamání na straně diváka i hráče na pódiu.
Arvo Part - Salve Regina.

Dvanáct kapitol uběhlo rychle, a kinemtagrafie je podobně jako u dalších děl Tarra užasná. Možná škoda, že jsem Sátántangó zhlédl až nyní, ale podzim a současné počasí tvoří vhodné podmínky na podobné filmy (jako byl třeba i Sedící slon).

Plus, dnes vychází jeden z největších japonských románů (Kokoro) v českém překladu.
@S4TW (09.11.2020 10:34): to ja mam naopak ... me se nazivo libi uplne vsechno :D .. asi i to, co by me nabavilo z desky .. uplne klasika - pokazdy prijedu z brutal assaultu nabitej dojmama a mam na programu zaskrtano X kapel co se mi libily abych je prolustroval, ale pak zjistim ze me z desky nebavi a nebo se mi to ani vylozene nelibi ..

naopak to co znam me casto nazivo zklame (asi nejhorsi zklamani pro me byli The Prodigy na kterych jsem byl ve veletrznim palaci a bylo to desny ...)
Já mám třeba u živé hudby problém s tím, že si jí na živo nedokáži užít, pokud jí vůbec neznám :), já prostě musím jít na koncert něčeho, co znám, jakmile slyším kapelu poprvé, tak se musím hodně soustředit a povětšinou si to stejně nedokáži užít... jinak u live hudby mi jde víc o zážitek, než kvalitní řemeslnou práci, například jsem viděl na živo Arctic Monkeys, když tu byli kdysi na RfP a bylo to velké zklamání, na druhou stranu třeba takový The Pigeon Detectives v Cheapeau Rogeu byl snad nejlepší klubový zážitek a jediné, v čem byl markantní rozdíl, byla ta energie do koncertu vložená :)
@ntz (08.11.2020 22:57): Kdyby duo Eva a Vasek melo pisen Donalde, Donalde utikej, tak bys tu mel i to...

Ja prijimam tvoji omluvu a narhuji pro tebe na DH cestnou funkci Culture Quality Manager :o) Mas pro to nesporne vlohy a takovy talent, by nemel zustat nevyuzit!
ja se nesnazil nic moderovat .. pouze jsem se atariho ptal, jak souvisi jim linkovanej *crap s kulturou ... je pravda, ze jim posledni linkovany song `Suck my Dick' jsem nespravne zaradil a nechal jsem se unest osobnim presvedcenim, ze kontent, ktery sem jednotlivy lide vkladaji, by mel bejt tak nejak +/- user friendly (ono se to nascitalo s jeho predchozima linkama, ktere byly skutecne imho kulturne unrelated, ja navic pravda nize daval linky na nova alba goregrindu/porngrindu - coz je sice zanrova muzika se vsim vsudy, - ale ..) .. samozrejne zadas-li me MCZ "oficialni cestou" (a ja v tom slysim jistou "oficialni vyhruzku"), pak se samozrejme nebudu protivit ...

@[neexistující uživatel]: prijmi prosim moji uprimnou umluvu .. nechal jsem se unest a provedl proti Tobe nevhodny osobni vypad .. to co sem davas je imho (In My Huge Opinion - Dle meho nazoru) absolutni *crap (bylo by ale nefer pripominat pouze na musicserver.cz hodnocene veledilo Suck My Dick - mluvil jsem spise o tom co bylo pred tim), ale svoboda predevsim .. Myslim svoji omluvu vazne, neni to ironie, kazdy at si udela obrazek sam .. za svuj osobni vypad se ti skutecne omlouvam !!! zdar
@MCZ (08.11.2020 22:19): díky, jsem ani netušil že má keenan venku nový album, přitom conditions of my parole znám nazpaměť. Stejně vtipný jak Tool, který jsem viděl naživo, mě nikdy moc nechytli, zatímco puscifer přesně naopak.
Já bych tu ještě oficiální cestou rád požádal @ntz, aby se nesnažil moderovat tuto ani kteroukoli jinou diskuzi na DH. Na diskusní přínos jednovětných příspěvků s odkazem nechť si každý udělá názor sám, faktem ale je, že pokud se nějakým způsobem týkají kultury (případně jsou správně označené - NSFW apod.), k porušení žádných pravidel nedochází.

@Fingon (08.11.2020 16:57): Záleží. V převážné většině případů poslouchám normálně desky, ale pokud je živák dobře nahraný, často jej preferuju před studiovou nahrávkou. Třeba od Henrixe už poslouchám skoro jen live záznamy, protože jsou prostě lepší (a je tam spousta písní, které ani pořádnou studiovou verzi nemají).

Co se soudobých a méně známých interpretů týče, občas se i stává, že po koncertním vystoupení mě už alba tolik nezajímají a snažím se najít kvalitní a ideálně oficiální koncertní záznam (tedy ne nutně toho konkrétního vystoupení). Samozřejmě tím nemyslím amatérské záznamy z mobilních telefonů (v drtivé převaze bleh), ale typicky věci jako Pitchfork music festival (pár příkladů za všechny: Darkside, Courtney Barnett).

K roce 2020 pak za sebe připojím ještě tuhle písničku/klip - Apocalyptical.
Jihomoravská dědina Pavlov koncem padesátých let (Velká samota) a před šesti lety (Vinaři), to jsou nebe a dudy.

Ovšem ta největší moravská apokalypsa není Díra u Hanušovic ani Divoké včely, ale porevolucni rakouský snímek dua Seidl - Glawogger Mit Verlust ist zu rechnen (Se ztrátami se počítá) nataceny u Znojma.
@ntz (08.11.2020 21:24): Vis mila slepicko, byly US volby a dodrzuju pravidla DH a netaham sem politiku. Projdi si jeste jednou vsechny ty "klipy" a treba te to trkne. Holt jsem si tu udelal mesi volebni roadmapu, aniz bych porusil nejake pravidlo. Samo mensi troling, tebou naprosto nepochopen ( zvlastni, ze pouze tebou ) a zcela neodporujicim pravidlum DH :)

Ohledne Little Big, to do toho nepatri, neb mam tu skupinu rad. Jo a o tom co je odpad a co ne OPRAVDU NEROZHODUJES TY :)
@ntz (08.11.2020 21:24): nejseš tu moderátor a je ti hovno po tom co tady kdo postuje za linky. Když se ti nelíbí, tak na ně neklikej, popř. si dej jejich postery do ignoru, místo abys lidem nadával do dementů a dělal tu ze sebe veřejně kreténa.
@Zx Atari 500 (08.11.2020 21:12): co tve ostatni posledni min 3 linky, taky o nich pisou na musicserver.cz ? Jinak moc dekuji za upresneni .. nabyl jsem dojmu, ze tve blaboleni a zcestne odkazy naprosto nesouvisejici s kulturou a s primerenou diskusi 95%+ lidi v tomto threadu jsou skutecne jen attention whoring a proplanovite troleni .. omlouvam se, ted vidim, ze to myslis vazne .. prosim vyhledej odbornika (nikoliv vsak leebigha, ten ti asi s tvoji orientaci na naprosty odpad nepomuze ...)
Mensi repost pro pana prznice slepic NTZ:

Roku 2020 už máme všichni opravdu plné zuby. Uplynulým měsícům chybí snad už jen příjezd jezdců apokalypsy. A tak jim mimo jiné i ruská kapela Little Big vzkazuje: "S*ck My D*ck!"

Petrohradští šílenci se nebojí rýpnout do kohokoli. Příkladem může být třeba singl "LollyBomb," ve kterém si s chutí utahují ze severokorejského vůdce. Tentokrát zašli ještě kousek dál a navážejí se rovnou do "nejsmutnějšího roku jednadvacátého století (zatím)". A tak si při štědrovečerní párty rádi zavzpomínají na rozsáhlé požáry v Austrálii, povečeří netopýra a připijí si šampaňským značky Novichok. Nadmíru vtipný a těžce ironický snímek režírovala Alina Pasok s pomocí člena kapely Ilji Prusikina.

Víc slov asi netřeba. Tahle skladba aspiruje na hymnu roku 2020. Za jednoduchým textem, který se věnuje především pandemii, bychom hledali skryté významy jen těžko. Čtyřčlenná rave banda tak o sobě znovu dává vědět provokativním způsobem sobě vlastním. "S*ck My D*ck 2020" je chytlavá koleda, u které si mnoho z nás jistě připije ještě na Nový rok. Refrén se vám totiž zaryje do hlavy už natrvalo. Za dvanáct hodin od premiéry nasbíral klip už kolem dvou milionů zhlédnutí na YouTube. Uvidíme, zda se přiblíží největšímu hitu "Skibidi." Ten už ale pomalu atakuje hranici půl miliardy. 8/10

Zdroj: musicserver.cz

Ted se seber a jdi tam kazat svoje moudra. Protoze jako spravny slepici valecnik, musis zasahnout paratkem na vsech potencionalnich mistech vyskytu.
@Tulareanus (08.11.2020 14:20): dekonstrukce melodie a struktury už proběhla před sto lety v rámci dodekafonie a punktualismu. Ale určitě to jde i nějak jinak.

@Fingon (08.11.2020 16:57): preferuji studiové nahrávky v 98% případů. Live mi dává smysl hlavně live, nebo když to kapela hraje jinak než ve studiu. Jsou samozřejme kapely, co jsou i ze záznamu zážitek, ale těch je jen pár.
Jsem divný, když preferuji studiové nahrávky před zivaky a jejich záznamem? Mně ruší, když mám něco naposlouchaneho a pak to slyším (klidně od stejného interpreta, nemluvím o cover verzích) a najednou je zážitek poloviční... A jde to od mainstreamu až do klasiky, kdy orchestr hraje pomaleji nebo rychleji, než to mám zažité...
@speedevil (08.11.2020 10:45): S tím bojuju taky. Proto dělám výběry pojmenované podle různých nálad, nebo rychlosti písniček. Mám jich cca patnáct a furt je upravuju. Strašně mě vyruší když najednou zazní písnička která se tam vůbec nehodí. I kdyby byla sebelepší, musí pryč.
@Dan9K (08.11.2020 13:10): len netreba zabúdať, že zvyknúť od mala sa dá aj na zlé veci ) a tie sa potom tiež berú ako samozrejmosť a ty tak málo dôveruješ našim múdrym predkom, že nevedeli čo robia ? )
@Dan9K (08.11.2020 13:10): Mne príde, že v súčasnosti máme celkom pekné príklady dekonštrukcie melódie a štruktúry na "častice". Nejaké príklady som uvádzal aj keď sme sa tu bavili o hudbe minule, ale ako si poznamenal, táto snaha vychádza predovšetkým z elektronickej hudby a jemne klasickej.

Predvčerom som čítal zaujímavý rozhovor so Stevenom Wilsonom, kde práve rieši to, že má pocit, že gitarová hudba sa už dlhšie niekam nehýbe a že aj on sám skladal dlhé roky na gitare a pre gitaru a prešiel práve na klavír a elektroniku, lebo tam to ešte nemá preskúmané. No posúvanie hudby ďalej vnímam ako spôsob na tomto príklade z rozhovoru:

"I'm a big fan, as you know, of the sort of the new classical artists, like Max Richter, Johan Johansson, and the interesting thing about those guys, they don't use guitars, hardly at all.

"What they do is - they're kind of creating music in the tradition of classical music, but they are guys that have grown up listening to Aphex Twin, Massive Attack and Boards of Canada and Radiohead...

"And that all comes into their sound too, and I love that idea, the sort of modern classical composer would be someone just as familiar with electronic music as they would be with what a violin can do, or what an oboe can do.


https://www.ultimate-guitar.com/news/gen ... _billie_eilish.html?
@Dan9K (08.11.2020 13:13): Tonda Zápotocký, Leošek Mareš nebo Béda Trávníček? :-P

Musel jsem to utnout, ještě jsem chtěl psát o mých nedávných zážitcích s čínskou hudbou...

Viděl jsem krátce po sobě (západní, ale čínským skladalem složenou a dirigovanou) operu First Emperor (Tan Dun) a předtím pekingskou operu You and Me (obojí režírováno Zhang Yimou), místy to působí velmi cize až nepříjemně (hlavně tedy zpěv), ale jinde je to naprosto fascinující kompozice, často s nástroji, které neumím rozeznat ani pojmenovat.

Jinak dva "East and West" tipy na dlouhé zimní večery:

Anna Proletářka a Keetje Tippel (nizozemský film Paula Verhoevena). Kde čská Anča je služkou, nizozemskou Keetje nutí její rodina šlapat chodník...

Zítra se bude tančit všude a Žlutá země (r. Chen Kaige, kamera Zhang Yimou) aneb to tak jednou přišel pokrokový člověk z hlavního města sbírat na zaostalý venkov písničky pro větší slávu Revoluce...

Farinelli a Sbohem, má konkubíno :-P
Já tomu asi nějak nerozumím, ale to že někdo vezme a použije část cizí geniální skladby z něj dělá geniálního skladatele? To je asi skladatel toho malýho žraloka s novosvětskou na začátku opravdu geniální.
@sandokan (08.11.2020 10:14): to já vůbec nepopírám, jen jsem to zmínil jako příklad, že když je nám od mala něco cpané, bereme to jako dokonale přirozené a líbí se nám to. Ačkoliv to, jak je nastavené přirozeně naše ucho, je někde jinde. A když bychom to teď slyšeli jakože přirozeně, případně byla oktáva rozdělena na jiný počet dílků (kdo rozhodl o tom, že má být zrovna 12 tónů?), tak to nepřijmeme. Ale kdyby nám to bylo cpané odmala, tak preferujeme to jiné, a to, co máme teď, by se nám nelíbilo. Já třeba před lety udělal pokus, že jsem tu oktávu temperovaně rovnoměrně rozdělil místo na 12 dílků na 10, nebo na 8 a napsal to pro virtuální dechový kvintet. Normálně to jde, akorát se u toho lidi kroutí, ale kdyby tomu byli vystavený odmala, tak je to pro ně normální :-)



@hanak_v_exilu (08.11.2020 11:17): jo, to zmiňuješ příklady z minulosti. Ten zpěv z Patého elementu bych dal do kategorie "extrémní polohy nástrojů", v současné vážné hudbě je skoro zločin napsat něco pro sólovou flétnu a nedat do toho zároveň nějaké plivání do nástroje :-) souhlasím s tím, že ta elektronická hudba má ještě nejvíc neobdělané pole (ačkoliv už přecijen existuje 100 let), třeba s programem Max/Msp jde dělat zázraky (mně to s ním nikdy nešlo) a je to úlná magie (například performance takového Michala Rataja, možná největší kapacity u nás)

@speedevil (08.11.2020 10:45): hezky napsáno. Je vidět, že o tom tedy přemýšlíš a nelze nic jiného, než respektovat, jak k tomu přistupuješ a co jsou tvé priority :-)
Několik bodů k hudbě:

Ve středu a čtvrtek jsem nakoukaval, i když hlavně naposlouchaval, krátké dokumenty z cest Hanzelky a Zikmunda (před lety, tak deseti, jsem viděl Afriku 1,2 a Z Argentiny do Mexika. Před pěti lety jsem si pak pořídil celou kolekci, ale viděl jen Je-li kde na zemi ráj). Zatímco zmíněné jsou celoveceraky, kromě nich připravili i zhruba stovku reportáží na 10-15 minut. Na DVD jsou dostupné dokumenty o Pamiru, Cejlonu a Indonésii (to snad dám v pondělí), Japonsku a Sovetskem svazu.

Ke všemu tomu skládal hudbu Zdeněk Liška, což je pro mně (Dan9k promine) nejlepší český skladatel všech dob. Ještě se mi nepodařilo vidět ani polovinu celovečerních filmů, ke kterým skládal hudbu, natož ke kraťasům.

Nebyla mu cizí elektronika, sbory, world music. Jeho výkon u H+Z je o to větší, že většina natoceneho materiálu byla bez zvuku, což je zvláště u záběrů zpěvu, tance nebo přehlídek celkem problém :)

Pěkně mě štve, že část (především ta starší) dokumentů nevyšla na DVD a nejsou k sehnání. Vzhledem k tomu, kolik jich je, soukromně o ně požádat NFA by trochu lezlo do peněz, pokud už nejsou digitalizované...

Před časem jsem taky viděl film Vlastníci, kde byla použita hudba od Zelenky (teď na mobilu to nechci hledat, bylo to jakési oratorium o sv. Václavu. Fascinují, den poté jsem si našel kompletní nahrávku. EDIT: Sub Olea Pacis...
@Zx Atari 500 (07.11.2020 22:19):

a) 86% na CSFD a 8.4 na IMDB .. zamita se, tenhle film neskonci v propadlisti dejin .. tady se kouni na speech s hudbou Johanna Johanssona a premyslej o sobe, jestli by se nedalo neco vylepsit nekde

b) tve ultratrapne vynucovani si pozornosti i kdyz nemas absolutne co rict je otravne ... prosim, nemas-li nic k tematu, bud zticha ... diky
@Dan9K (08.11.2020 04:56): Počet možností a variací je pochopitelně omezený, ale s rozvojem techniky může vznikat hudba, která tu nikdy být nemohla. Dřív například elektronická hudba, skladby pro theremin. Nebo třeba původní znělka Doctora Who je něco na tu dobu neslýchaného. Později například píseň Divy Plavalaguny z Pátého elementu. Je složená tak, aby se nedala zazpívat lidským hlasem. Část je zpěv, část zvukové efekty. Nebo skladba z Gattacy pro šestiprstého klavíristu. Neříkám že tohle je nevyhnutelný vývoj, ale je to možnost jak přijít s něčím novým.
@Dan9K (08.11.2020 04:56): Máš pravdu, napsal jsem to blbě, strohé líbí x nelíbí je opravdu info k ničemu, je třeba napsat i proč. Pokud by ale zdůvodnění mělo vypadat odborně jako to tvé o temperovaném ladění, byl bych stejně v řiti :D ... na takovejhle level analyzování nemam mozkovou kapacitu, praxi nemam, páč nejsem hudebník a vlastně jsem i línej se v tomhle směru jen kvuli poslouchání muziky nějak snažit zdokonalit aspoň na teoretický úrovni. Nejspíš si na to kápnul, že nikdy nepřijdu na to, v čem to vlastně tkví. Já mam taky problém se někdy konkrétně a jasně vyjádřit - vim sice jistě, když se mi nějaká muzika líbí, ale pro ostatní nedokážu nějak pěkně popsat proč. A nemam to jen u muziky. Bude to nejspíš kombinací malé fantazie a nedostatku naštudované teorie nebo vlastní praxe. Takže nakonec pro mě bude stejně nejlepší se nepouštět do nějakejch "větších akcí" a zůstat u toho, že poslouchání muziky je pro mě příjemnej relax, kterej si dokážu upřímně užít i bez toho, že bych dokázal elegantně nebo zajímavě vokecat proč konkrétně.
Ale kdybych měl bejt přecejen trochu konkrétní, týkalo by se to spíš tý technický stránky hudební nahrávky. Mam vyzkoušený (a myslim, že to platí i obecně), že při poslechu reprodukovaný muziky hraje svojí roli parametr nazývaný dynamika. Příklad: Máš chuť na nějaký album oblíbenýho žánru, uděláš si na to extra čas, aby sis to v klidu vychutnal, pustíš to, chvíli to vypadá dobře, ale už třeba při druhym songu se ti na tom něco nezdá, při pátym songu už tě to přestává bavit a než to dohraje do konce (jestli vůbec), zvuk už tě až otravuje. A nemusí to bejt zrovna uměleckou hodnotou díla (kterou konkrétně já nedokážu odborně posoudit), ale může to bejt klidně tim, že album je nahraný se špatnou dynamikou a dlouhodobější poslech takhle zprzněnýho zvuku je prostě uším a mozku brzy nepříjemný.
Dynamika audio nahrávek by klidně bylo téma na delší povídání, ale je to zase téma, který drtivá většina posluchačů reprodukovaný muziky neřeší (u některejch žánrů téma už z principu absolutně zbytečný) a tim, že si o tom budem povídat se nic nezmění. Moderní doba si žádá své a pokud někoho, kdo má rád muziku, irituje zvuková kvalita vydávaný muziky, může zkusit živý koncerty, někomu to dává víc, než "sterilní" studiové nahrávky při sólo poslechovejch večerech.