@
TombSpirit (17.11.2020 10:57): V jádru máš pravdu, ale realita je bohužel jinde. Zákazník vychází velmi často z toho, co je prostě psáno v rámci rich contentu. Zde na DH asi bude většina lidí technicky vzdělaná, případně ví, že se má zeptat někoho, kdo tímto směrem věcem rozumí. Ale drtivá většina zákazníků vychází z toho, co je psáno (to je dáno). Další věcí je fakt, že toto se vztahuje na všechny výrobky. Ano, máš pravdu, k mobilům si přečteš recenze. Ale co k pračkám? Co žehličky? Co monitory? Velká většina věcí je na netu, co se týká recenzí, nedohledatelná a popisy velmi vágní, případně emotivní.
To, že každý se prodejce snaží vydělat je sice pravda, ale to nijak neovlivňuje rich content u výrobků. Armády copywriterů, co jednotlivým e-shopům píšou to co my pak vidíme u výrobků, v životě daný výrobek nevidělo, nerozumí tomu a píšou pouze na základě toho, co vytahají ze stránek jednotlivých výrobců. A tam je právě vše psáno v superlativech.
U nás na trhu mají, alespoň kam mé znalosti sahají, pouze dvě značky takovou sílu, aby připravili veškeré podklady pro jednotlivé (velké) prodejce od A po Z - Apple a Samsung. U zbylých značek je to velmi často přepis stávajících věcí, kde se z superlativů stávají kolikrát ještě větší nesmysly.
Jinak, máš pravdu v tom, že většina lidí chápe, že mobil za 5K bude horší ve všech směrech jak mobil za 30K, ale stačí se s těmito lidmi bavit, nebo si pročíst diskuze a dozvíš se, že ten jejich mobil fakt fotí skvěle, vydrží dlouho a výkonu má na rozdávání (přesně jak si přečetli) a že fakt nechápou, proč by měli za mobil utratit více peněz. A ten kdo tyhle prachy vyhodí, je podle nich snob a neví co s penězi. To samé máš, když si přečteš hodnocení výrobků, především na Alze. U průměrného výrobku se dočteš, jak je skvělý, ale ve výsledku tomu tak opravdu být nemusí/nebo může. Je to názor někoho, komu skvělý opravdu připadat může, což ale nemusí korespondovat s Tvým názorem, co je skvělý a co ne. Všechno tohle je hrozně individuální a styl, jak se výrobky prezentují, tomu pouze napomáhá.
Takže ano, máš zcela pravdu v tom co píšeš, ale to se týká většinou pouze výrobků s dobře dostupnými recenzemi (kterých je v celkovém množství absolutní minimum) a také poměrně úzké skupiny uživatelů, která se pokusí výrobek nějak ověřit/zkoumat, než ho zakoupí. Přesto, těch lidí, kteří nakupují emočně, na základě textů u výrobků, vymazlených obrázků/videí a recenzí random lidí pod výrobkem, je drtivá většina.