Ahojte. Považují se hrobky v Tomb Raiderech za minihry?
Herní výzva 2025
@thepcqwer (01.02.2021 20:48): Já mám právě na Frostpunk stejný názor, ty limity, do kterých se musíš vždy připravit na nějakou událost tam jsou. Za mě by to bylo docela hezky vhodné do výzvy.
@sagittario (01.02.2021 20:59): Taky, taky, jedu obě varianty, takže mě čeká 15 her ještě :D
Edit: Proč všude píšu, že jsem dohrál 4 hry výzvy, když jsem jich dohrál 5?
Edit: Proč všude píšu, že jsem dohrál 4 hry výzvy, když jsem jich dohrál 5?
@thepcqwer (01.02.2021 20:48): Frostpunk jsem nehrál vyloženě, jen něco málo viděl, takže se můžu mýlit. Pokud ano, tak se případně omlouvám.
Jinak gratuluju, mi se za leden taky podařily 4 hry a to všechny v HC variantě, ale neodklikával jsem, chci jet obě varianty letos.
Jinak gratuluju, mi se za leden taky podařily 4 hry a to všechny v HC variantě, ale neodklikával jsem, chci jet obě varianty letos.
Páni, 4 hry z výzvy splněny za leden!
(Normal:Pacifista Holy Potatoes! A Weapon Shop?!
Minihraní The Talos Principle
Pořádný pařan Overlord II
Herní nášup Sniper: Ghost Warrior + Sniper: Ghost Warrior - Second Strike
Hardcore: Mortal Kombat 4 (dohráno nejdelší tower bez jedinné smrti za 3 postavy!)
A k tomu, nezařazené Hellblade: Senua's Sacrifice)
Nejhorší je, že Holy Potatoes, Hellblade a Sniper Ghost warrior + dlc jsem dohrál každé v rámci jedné noci. Sniper a Hellblade měli každý 6 hodin, ale Holy Potatoes mi dali zabrat, to jsem šel spát snad v 10 ráno (ano, miluju budovatelské strategie)
A abych jen Neflexil
Frostpunk hraju aktuálně a dohrál jsem tři scénáře. U prvního jsem si tím více méně jistý, u Refugees a Arks méně ale... není ve hře konkrétní limit, kdy přijde závěr? Kdyžtak popisy scénářů píšu do spoileru
New home: Má to 48 dní, je nastavený přesný limit kdy přijde bouře
The Arks: Kolem 15. dne přijde posel z New Manchester, pak máte pár dní na záchranu sebe a/nebo NM
The Refugees: Dle mě taky chodí v určitých intervalech, závěr přichází poté, co přijde finální lord
Za mě tedy časový limit v těchto třech scénářích je, omezuje, jen nevím zda to není opět kopnutí si do výzvy
Also, připoměl by mi někdo, zda Crash schválil Fallout? Bavilo se tady o tom ze začátku a dle mě to vytváří jistý precedens
(Normal:Pacifista Holy Potatoes! A Weapon Shop?!
Minihraní The Talos Principle
Pořádný pařan Overlord II
Herní nášup Sniper: Ghost Warrior + Sniper: Ghost Warrior - Second Strike
Hardcore: Mortal Kombat 4 (dohráno nejdelší tower bez jedinné smrti za 3 postavy!)
A k tomu, nezařazené Hellblade: Senua's Sacrifice)
Nejhorší je, že Holy Potatoes, Hellblade a Sniper Ghost warrior + dlc jsem dohrál každé v rámci jedné noci. Sniper a Hellblade měli každý 6 hodin, ale Holy Potatoes mi dali zabrat, to jsem šel spát snad v 10 ráno (ano, miluju budovatelské strategie)
A abych jen Neflexil
Frostpunk hraju aktuálně a dohrál jsem tři scénáře. U prvního jsem si tím více méně jistý, u Refugees a Arks méně ale... není ve hře konkrétní limit, kdy přijde závěr? Kdyžtak popisy scénářů píšu do spoileru
New home: Má to 48 dní, je nastavený přesný limit kdy přijde bouře
The Arks: Kolem 15. dne přijde posel z New Manchester, pak máte pár dní na záchranu sebe a/nebo NM
The Refugees: Dle mě taky chodí v určitých intervalech, závěr přichází poté, co přijde finální lord
Za mě tedy časový limit v těchto třech scénářích je, omezuje, jen nevím zda to není opět kopnutí si do výzvy
Also, připoměl by mi někdo, zda Crash schválil Fallout? Bavilo se tady o tom ze začátku a dle mě to vytváří jistý precedens
@sagittario (01.02.2021 19:37): Je to tak, je to tam jasně zmíněno. Myslím, že to byl od začátku zbytečný dotaz ode mě.
@S4TW (01.02.2021 18:15): teď jsem si četl podrobnosti a je tam napsáno po většinu herní doby. A na víc že ta herní doba musí být omezené časovým limitem. To že na tebe hra vyvíjí nátlak, i když je časový, neznamená, že to má časový limit.
@PavelU (01.02.2021 17:51): tak to snad, ale byla jen výjimka, protože ta hra se úplně vypínala.
@S4TW (01.02.2021 18:15): taky souhlas, tohle musí být celou hru, ne že je tam jedna část kampaně na čas.
@S4TW (01.02.2021 18:15): taky souhlas, tohle musí být celou hru, ne že je tam jedna část kampaně na čas.
@OndrejVasicek.cz (01.02.2021 17:36): no, z logiky věci bych řekl, že ta časová tíseň musí být po celou dobu hraní, protože jinak tu zase vyvstanou zbytečné spekulace, co ještě proleze a co už ne... ono ve spoustě hrách máš nějakou část, kde je časová tíseň...
Crash psal nedávno toto @Crash (20.01.2021 08:16): Takže do 7 na HC stačí jen časová tíseň, aniž by tam výslovně byl ukázán běžící časový limit (tj. formou zobrazených čísel apod.). A časový limit v podrobnějších informacích kategorie 7., to chápu právě tím vytvořením tlaku. Respektive mnoho letošních kategorií má víceré výklady, nebylo blíže specifikováno, jak je to přesně myšleno.
@Steve (01.02.2021 17:18): Vyloženě tam běžel časový limit? Teď je otázka, jestli to pro HC musí platit pro komplet celou hru, všechny scénáře nebo stačí jen nějaké.
Jinak tam je to jak v jiných strategiích, že se ten příběh skládá z více misí, tzn některé jsou časově omezené a některé nikoliv? Nebo když si zahraji jednu "kampaň" tak to platí pro ní to časové omezení? Protože dohrání kampaně by mělo pro výzvu být jako dohrání hry.
Jinak tam je to jak v jiných strategiích, že se ten příběh skládá z více misí, tzn některé jsou časově omezené a některé nikoliv? Nebo když si zahraji jednu "kampaň" tak to platí pro ní to časové omezení? Protože dohrání kampaně by mělo pro výzvu být jako dohrání hry.
@sagittario (01.02.2021 15:32): No hele, já bych Frostpunk tak úplně nezatracoval hnedka. Nevím jak je to ve všech scénářích, ale v několika které jsem hrál, tam to celkové časové omezení bylo (ale nechci zase kdovíjak spoilerovat). Jak to vidí ostatní?
@sagittario (01.02.2021 15:46):
- v Pathologic 2 by ti měl ubíhat čas, tam by to mělo být ukázkové
- Kingmaker (myslím, že jsem si zapsal tip někoho z diskuze). V Recenzi se píše:
Většina úkolů má totiž časový limit. Není tak rozumné vydat se s družinou na půlroční výpravu za poklady. Po návratu do hlavního města byste své království nalezli v neutěšeném stavu, v nejhorším případě v troskách. Jako hráč tak musíte svou pozornost dělit mezi putování družiny a správu království. Podobně to platí také u hrozeb, které na vaše království dorážejí, ať už je to invaze trollů, nebo magických bestií. Při jejich nesplnění do určitého času hra prostě končí.
- Minit, Sexy Brutale jsem si zapsal, protože to tu několikrát bylo zmíněno
- McPixel mi poradila kamarádka
- The Last Express už vůbec nevím, kde jsem vzal :)
- v Pathologic 2 by ti měl ubíhat čas, tam by to mělo být ukázkové
- Kingmaker (myslím, že jsem si zapsal tip někoho z diskuze). V Recenzi se píše:
Většina úkolů má totiž časový limit. Není tak rozumné vydat se s družinou na půlroční výpravu za poklady. Po návratu do hlavního města byste své království nalezli v neutěšeném stavu, v nejhorším případě v troskách. Jako hráč tak musíte svou pozornost dělit mezi putování družiny a správu království. Podobně to platí také u hrozeb, které na vaše království dorážejí, ať už je to invaze trollů, nebo magických bestií. Při jejich nesplnění do určitého času hra prostě končí.
- Minit, Sexy Brutale jsem si zapsal, protože to tu několikrát bylo zmíněno
- McPixel mi poradila kamarádka
- The Last Express už vůbec nevím, kde jsem vzal :)
@M.a.t.t. (01.02.2021 15:52): Dle FAQ dokumentu: Mohu do HC varianty použít hru, kde je čas zároveň součástí herní mechaniky?
Zase záleží na principu, zda hra zároveň na hráče vytváří nějaký časový tlak a stanovuje mu nějaký limit. Pokud ano, takovou hru lze použít.
Z toho bych usuzoval, že teda časová smyčka by měla být v pohodě.
Zase záleží na principu, zda hra zároveň na hráče vytváří nějaký časový tlak a stanovuje mu nějaký limit. Pokud ano, takovou hru lze použít.
Z toho bych usuzoval, že teda časová smyčka by měla být v pohodě.
Minit a Sexy Brutale sú v rámci svojich kategórií úplne v poriadku. 12 Minutes tiež, je tam presne stanovený časový limit, ktorý hráča neustále tlačí (to, že je to časová slučka je nerelevantné)
@OndrejVasicek.cz (01.02.2021 15:35): takže i většina dalších her, které máš vyplněné v profilu tu podmínku nesplňuje. Tahy bych taky řekl, že ne. McPixel nevím, musel bych kouknout na delší gameplay. Co se týče Minit a The Sexy Brutale tak si nejsem jistý, to je na hraně a to je otázka na tvůrce, ze stejného důvodu jsem si vyřadil 12 Minutes z mé výzvy. Na jednu stranu jsem omezen časem, ale je to spíš časová smyčka, kdy všechno začíná od začátku, ale pamatuješ si postup z minulé hry.
@sagittario (01.02.2021 15:32): Hmhm, máš pravdu zřejmě. Ok, díky, Frostpunk pustím k vodě.
A mohl by to být třeba limit na počet tahů?
A mohl by to být třeba limit na počet tahů?
@OndrejVasicek.cz (01.02.2021 14:56): Jenže ty nejsi omezen časovým limitem v té hře, to by tam pak v podstatě seděla třeba každá strategie, protože v nějaký okamžik tě zlikviduje nepřítel nebo ti zkolabuje ekonomika. To že je na tebe nátlak, neznamená, že máš nějaký časový limit. Prostě tam musíš mít časový limit.
@Can (31.01.2021 18:27): Přihodím ještě drobnůstku LA Cops. :c)
Dá se Frostpunk použít do 7 HC?
Hru jsem ještě nehrál, ale v recenzi na games.cz se píše doslova "Neustále plynoucí čas pro vás znamená neustálý tlak." Čili tam asi není vyloženě počítadlo času ale ignorování času a flákání se znamená prohru.
Taky další věta v recenzi ale zmiňuje. že lze čas pauzovat. Neodporuje to? Protože zápas ve Fifě jde taky pauznot.
Tady jsem na vážkách. Smyslově mi to přijde, že by to fitnout mohlo, ale nevím, jestli tomu nevadí absence toho předem daného časového limitu.
Hru jsem ještě nehrál, ale v recenzi na games.cz se píše doslova "Neustále plynoucí čas pro vás znamená neustálý tlak." Čili tam asi není vyloženě počítadlo času ale ignorování času a flákání se znamená prohru.
Taky další věta v recenzi ale zmiňuje. že lze čas pauzovat. Neodporuje to? Protože zápas ve Fifě jde taky pauznot.
Tady jsem na vážkách. Smyslově mi to přijde, že by to fitnout mohlo, ale nevím, jestli tomu nevadí absence toho předem daného časového limitu.
@musa (01.02.2021 10:21): kdyby to byl policajt jen v pohádkový říši, tak by to mohlo být problematický, ale takhle to taky vidim v pohodě ;)
@Tulareanus (01.02.2021 03:53): @Steve (01.02.2021 09:24): taky mi to přijde bez problému uznatelné, ale radši jsem nahodil do pléna.
@musa (01.02.2021 01:07): S tím bych byl naprosto v pohodě, za mě je to dostatečně oficiální :)
@musa (01.02.2021 01:07): Neviem ako porota, ale v rámci toho komiksového sveta, v ktorom sa to odohráva, majú tie bytosti vlastné zákony a vlastné funkcie a on je tam ako šerif oficiálne vymenovaný.
Prosím o názor: The Wolf Among Us - Episode 1: Faith a Jménem zákona: Wolf je šerif a dělá klasickou detektivní a policejní práci, ale jestli to správně chápu, tak pouze interní v komunitě pohádkových postav. Je to tak? V tom případě - ano či ne?
@Can (31.01.2021 18:27): Já ještě přihodím třeba Condemned: Criminal Origins nebo Murdered: Soul Suspect.
@rikuhahl (31.01.2021 19:36): @Bragi (31.01.2021 19:45): Díky
@leebigh (31.01.2021 19:57): No jo, ten mě vůbec nenapadl :)
@leebigh (31.01.2021 19:57): No jo, ten mě vůbec nenapadl :)
@Can (31.01.2021 18:27): Že by nějaká ze série Polda?
@PavelU (31.01.2021 18:36):
@Starletka (31.01.2021 19:19):
@sagittario (31.01.2021 19:24): Díky za tip....
@Starletka (31.01.2021 19:19):
@sagittario (31.01.2021 19:24): Díky za tip....
Zdravim, dal by mi někdo tip do kategorie 6. Jménem zákona? Díky moc. Chtěl jsem tam dát Sherlocka, ale nejsem schopnej se jím prokousat...
@rikuhahl (30.01.2021 12:45): Hm, to bych měl znovu promyslet svou strategii :D Ne, dobrý vědět.
@Cathan (30.01.2021 12:39): prostě musíš strávit ve hře 15/50 hodin a dohrát jí. Jestli hru dohraješ za 3 hodiny a zbytek času budeš jen tak bezcílně bloumat hrou, hrát multiplayer, zkoušet nový taktiky průchodu apod., to už je nakonec jedno. Epizody taky nejsou problém, ale měl bys je dohrát všechny, respektive celou sezónu.
Ta pětka by ale stála za zamyšlení. Je tím myšleno kompletně strávený čas ve hře, nebo čas od začátku hry po dohrání? Přemýšlel jsem o tom po x-tém dohrání Song of Horror, kde jsem nakonec strávil cca 80 hodin čistého času, ačkoliv jedno dohrání by asi nezabralo víc než dvacet. Nakonec jsem o tom přemýšlet přestal, protože hra je mimo jiné epizodní, takže problémů by tam bylo více. Ale rozhodně je to platná otázka.
@Dan9K (30.01.2021 04:27): :) Dobrá, píšu si, v příštím ročníku nediskriminovat kategorie a všechny nadefinovat stejně blbě... :)
Jo a když jsem u té diskriminace, tak Batman je letos diskriminován záměrně, protože loni byl neoprávněně protěžován, když jsme ho povolili i do "Moje jméno je" tak letos to musíme srovnat... ;-)
Jo a když jsem u té diskriminace, tak Batman je letos diskriminován záměrně, protože loni byl neoprávněně protěžován, když jsme ho povolili i do "Moje jméno je" tak letos to musíme srovnat... ;-)
A můžu pětku splnit tak, že spustím Moorhuhna, nechám to puštěný, půjdu spát, vstanu, odjedu do práce, vrátím se zpátky, jednou ho zahraju a tradáá? :-)
Nic, jen mi bylo líto pětky, že se na ni nikdo neptá :-)
Nic, jen mi bylo líto pětky, že se na ni nikdo neptá :-)
@thepcqwer (29.01.2021 11:16): Tak pro mě to není hádka, pro mě jsou tyhle diskuze inspirativní ať už se k těm názorům stavím pozitivně nebo negativně, nutí mě to o výzvě a jednotlivých kategoriích přemýšlet i do budoucna a prostě neustále hledat tu "optimální" cestu. Ta zpětná vazba je strašně důležitá. A třeba debata Kunicka a Ronika o HC varinatě a jejím chápání a konceptu a vlastně i jejím jméně, je rozhodně skvělé názorové zrcadlo. takže bych byl dost nerad, aby to vyznělo, jako že mě takové debaty jen otravují a znechucují, je tomu spíše naopak.
No Rick Grimes by byl trochu oříšek, naštěstí v těch herních adaptacích Walking Dead není, takže to řešit nemusím. :) Ale je to prostě hraniční případ, když vezmeš první sezónu seriálu, tak v těch prvních dílech jednoznačně policistou ještě je. Na druhou stranu v těch posledních sériích, bez znalosti toho začátku už to nezasvěcený divák ani možná nezjistí, že kdysi byl policistou. Takže fakt by asi muselo záležet na konkrétní herní adaptaci toho příběhu.
No Rick Grimes by byl trochu oříšek, naštěstí v těch herních adaptacích Walking Dead není, takže to řešit nemusím. :) Ale je to prostě hraniční případ, když vezmeš první sezónu seriálu, tak v těch prvních dílech jednoznačně policistou ještě je. Na druhou stranu v těch posledních sériích, bez znalosti toho začátku už to nezasvěcený divák ani možná nezjistí, že kdysi byl policistou. Takže fakt by asi muselo záležet na konkrétní herní adaptaci toho příběhu.
Když se řešila výzva s časem, chápal jsem to
Když se řešili minihry, bral jsem, že definice miniher bez znalosti odborné literatury o herních studiích by mohla narážet
Ale opravdu se tady takhle zvrhla hádka o jasnou výzvu na téma co znamená "Dohraj hru, ve které hraješ přímo za policistu nebo detektiva."? A opravdu se k tomu osoby jako Crash vyjadřovali tolikrát, a stále někteří mají s tím problém a snaží se tam nacpat víc, než by měli?
@Ronik (28.01.2021 18:04): "je HC varianta zcela jasná, ale základní může překazit jedna nepauzovatelná cutscéna nebo QTE." Ještě jednou bych chtěl připomenout, že cutscény a dialogy se nepočítají, QTE ano :)
A taky, to že pro vás není HC výzva dost hardcore... tak si ji okořeňte sami. Vemte si dané kategorie a najděte si tam ještě tvrdší pravidlo. Zakažte si někde detektiva a povolte jen policistu dělající policejní práci. Místo 50 hodin odehrajte 100. To je na vás. Myslete ale na casual hráče.
Ale schválně mě zajímá ještě jedna věc, snad z té otázky Crash neumře.
Jak je to s policistama ve světě, kdy policie nefunguje, např zombie apocalypsa? Kdybych v nějakém Walking Dead mohl hrát za Ricka Grimese, počítal by se jako policista?
(btw, v kategorii mám The Testament of Sherlock Holmes, kdy je hlavní postava soukromý detektiv s licencí, takže se nesnažím nic najít, jen jsem upřímně zvědav)
Když se řešili minihry, bral jsem, že definice miniher bez znalosti odborné literatury o herních studiích by mohla narážet
Ale opravdu se tady takhle zvrhla hádka o jasnou výzvu na téma co znamená "Dohraj hru, ve které hraješ přímo za policistu nebo detektiva."? A opravdu se k tomu osoby jako Crash vyjadřovali tolikrát, a stále někteří mají s tím problém a snaží se tam nacpat víc, než by měli?
@Ronik (28.01.2021 18:04): "je HC varianta zcela jasná, ale základní může překazit jedna nepauzovatelná cutscéna nebo QTE." Ještě jednou bych chtěl připomenout, že cutscény a dialogy se nepočítají, QTE ano :)
A taky, to že pro vás není HC výzva dost hardcore... tak si ji okořeňte sami. Vemte si dané kategorie a najděte si tam ještě tvrdší pravidlo. Zakažte si někde detektiva a povolte jen policistu dělající policejní práci. Místo 50 hodin odehrajte 100. To je na vás. Myslete ale na casual hráče.
Ale schválně mě zajímá ještě jedna věc, snad z té otázky Crash neumře.
Jak je to s policistama ve světě, kdy policie nefunguje, např zombie apocalypsa? Kdybych v nějakém Walking Dead mohl hrát za Ricka Grimese, počítal by se jako policista?
(btw, v kategorii mám The Testament of Sherlock Holmes, kdy je hlavní postava soukromý detektiv s licencí, takže se nesnažím nic najít, jen jsem upřímně zvědav)
Je tu zmíním, že mám policajtskou výzvu splněnou, a moje postava skutečně moc nějaké detektivní práce nedělala. Nebo možná, jo ona to je vlastně volitelná postava z několika, a dělá téměř přesně to samé co ty ostatní ve stejné kapitole. Vůbec mě nenapadlo, že se má jednat i o "policajtskou hru". To je vážně něco jiného.
@Kunick (28.01.2021 19:42): Okej, za sebe bych to ukončil tím, že si myslím, že pokud někdo hledá videoherní výzvu, u které se bude muset překonat a něco ho to bude stát, tak pro ty účely nejspíš nezvolí Herní výzvu Databáze-her.cz. A to nutně není špatně.
@M.a.t.t. (28.01.2021 19:47): Áno. Ikona boja za spravodlivosť. Ako k tomu príde? :D
@Bragi (28.01.2021 19:46): Hej, výzva diskriminuje Batmana :D
@M.a.t.t. (28.01.2021 19:20): Max Payne bol ilustračný príklad na podporu argumentu. Ale jasné, ďalej to rozoberať nemusíme. Veď sa v podstate zhodneme.
Ale chudák Batman. Najprv neprešiel v kategórii "Pacifista", a teraz ani v tejto. :)
Ale chudák Batman. Najprv neprešiel v kategórii "Pacifista", a teraz ani v tejto. :)
@Ronik (28.01.2021 19:06): Není problém, že chtějí najít hru co sedí do HC. Problém, jak tu už zaznělo, je pokud tam chtějí hru mermomoci nacpat. Už samotná výzva je svým jmenem težší cesta. Jen pro některé nebyla už od prvního ročníku dost těžká. Myslím, že se prostě nepotkáváme v tom, co má být težší varianta.
Nicméně za nutností se překonat si stojím. Není cílem splnit těžkou variantu pouze hrami, které by hráč hrál stejně. Pokud mají, jak jsi sám napsal, vystoupit ze své hráčské komfortní zóny, pak je to opravdu bude něco stát. Nikde ale netvrdím, že by se tím nemohli bavit.
Za mě by měla být výzva jako hra od Nintenda. Pokud se chceš bavit a hru si užít, tak ji klidně projdeš i se skillem pětiletého dítětě. Pokud ale hledáš opravdovou výzvu, pak by Tě to mělo stát hodně úsilí. Toho však bez dodržování pravidel dané hry nedosáhneš. A to je to jediné, po čem volám.
Nicméně za nutností se překonat si stojím. Není cílem splnit těžkou variantu pouze hrami, které by hráč hrál stejně. Pokud mají, jak jsi sám napsal, vystoupit ze své hráčské komfortní zóny, pak je to opravdu bude něco stát. Nikde ale netvrdím, že by se tím nemohli bavit.
Za mě by měla být výzva jako hra od Nintenda. Pokud se chceš bavit a hru si užít, tak ji klidně projdeš i se skillem pětiletého dítětě. Pokud ale hledáš opravdovou výzvu, pak by Tě to mělo stát hodně úsilí. Toho však bez dodržování pravidel dané hry nedosáhneš. A to je to jediné, po čem volám.
@Bragi (28.01.2021 19:12): Však ja by som tam ani Maxa Payna 3 nedával. Každopádne, myslím, že by sme mali túto debatu ukončiť, lebo z mojej strany mám pocit, že sa trochu točíme v kruhu. Jasne som napísal, čo by mi dávalo zmysel a čo nie, nie je potrebné na to napasovávať hry, ktoré sú aj podľa mňa jasne nevhodné.