@Naginata (23.06.2021 17:49): Vsak nedavno si mel Buraka...
Kultura
ja bych zase chtel, aby bylo vic filmu o Linuxacich a aby ve filmech kdyz je zaber na kompa, aby na nem obcas bezel Linux ... a taky aby si nedelali z nas Linuxaku a ajtaku obecne furt akorat prd*l ..
Já bych byl mnohem radši, kdyby místo povrchního obsazování podle barvy pleti by se filmaři více soustředili na neuro diverzitu a dělali více filmů o lidech s duševními poruchami a jejich životě, ale chápu že tak neudělají protože:
a) Museli by se snažit napsat komplexnější postavy
b) Z lidí s autismem, schizofrenií a ADHD se nedají tak lehko nasávat peníze
Bohužel posledním příkladem takového filmu je prostě pojmenovaný Music, který natočila zpěvačka Sia.
https://www.csfd.cz/film/919429-music/prehled/
https://www.youtube.com/watch?v=e0IVWsxOGOI
Film byl absolutní komerční I kritický propadák a vyhrál zlaté maliny pro nejhorší herečku a režiséra. Sia možná měla dobré úmysly, ale ten způsob jak film zobrazuje lidi z autismem je nejen tupě stereotypní, ale je až urážlivý a nebezpečný. Nedokoukal jsem to dokoukat ani celé, a jen pár scén, ale jen z toho můžu bez zveličení říct, že to byl jeden z nejhorších filmů, které jsem kdy viděl a to jsem viděl všechny Bábovřesky a Kameňáky.
a) Museli by se snažit napsat komplexnější postavy
b) Z lidí s autismem, schizofrenií a ADHD se nedají tak lehko nasávat peníze
Bohužel posledním příkladem takového filmu je prostě pojmenovaný Music, který natočila zpěvačka Sia.
https://www.csfd.cz/film/919429-music/prehled/
https://www.youtube.com/watch?v=e0IVWsxOGOI
Film byl absolutní komerční I kritický propadák a vyhrál zlaté maliny pro nejhorší herečku a režiséra. Sia možná měla dobré úmysly, ale ten způsob jak film zobrazuje lidi z autismem je nejen tupě stereotypní, ale je až urážlivý a nebezpečný. Nedokoukal jsem to dokoukat ani celé, a jen pár scén, ale jen z toho můžu bez zveličení říct, že to byl jeden z nejhorších filmů, které jsem kdy viděl a to jsem viděl všechny Bábovřesky a Kameňáky.
Treba Malcom X zahrany Arnoldem.... to by jiste melo sledovanost :) Nebo film 12 let v retezech.. Pitt by si mohl vymenit roli s Ejioforem.. taky by to bylo velmi zajimave :)
@Gordon (23.06.2021 17:05): Nevím, jestli víš, co oxymoron znamená.
@samorost (23.06.2021 17:06): že je něco fikce taky neznamená, že automaticky anything goes. Příběh Kingdom Come je taky do velké míry fiktivní (Jindra je smyšlená postava) ale pobíhající eskymáci a nigerijci by mi tam krapet kazili atmosféru.
A Vikings jsou sračka právě i proto, že tam na jakoukoliv autenticitu a věrnost naprosto kašlou.
A Vikings jsou sračka právě i proto, že tam na jakoukoliv autenticitu a věrnost naprosto kašlou.
@Gordon (23.06.2021 16:51): Já to nepsal jako komentář k Vikingům, myslel jsem to obecně. Pokud je něco fikce (a je to všem jasně srozumitelné), pak ať si s tím tvůrci dělají, co jim libo. ;c)
@Naginata (23.06.2021 17:01): Západ je pěkný oxymoron.
@Gordon (23.06.2021 16:51): Fate Grand Order je fantasy a nehraje se na historicky přesnou ale chápeš moji pointu. Jen západ je teď posednutý touhle inkluzivitou.
Jinak mě to třeba nevadí, ale kdybych měl k seriálu nějaký vztah, tak mi to nejspíš vadit bude v úměrnosti k tomu, jak ho mám rád. @Dan9K (23.06.2021 16:43): ale už mi ta diskuze začíná smrdět "Nejsem rasista, ALE." frází.
@Naginata (23.06.2021 16:43): Píšeš o historickém anime nebo fantasy p*čovině? Protože to druhé je krapet irelevantní tématu.
@samorost (23.06.2021 16:49): Vikingové nejsou historicky reálné, je to fantasy kde mezi sebou jsou skutečné postavy, které od sebe dělí sto let.
@samorost (23.06.2021 16:49): Vikingové nejsou historicky reálné, je to fantasy kde mezi sebou jsou skutečné postavy, které od sebe dělí sto let.
@Dan9K (23.06.2021 16:43): Pokud si film hraje na věrné zobrazení historie, měl by se, pokud možno, historických reálií co nejvíce držet. Rasové ublíženectví v tom nemá co dělat, tečka. Pokud budu točit komedii, pak ať tam běhá třeba hajlující Godzilla.
@Gordon (23.06.2021 15:09): No nevím, tyhle filmy většinou nebývají veliký komerční úspěch. Lidi o nich chvíli mluví a potom se na ně zapomene.
Nevím, co ale říkáte na to když ale Japonci udělají anime s černým samurajem, nebo když udělaji ve Fate sérii z krále Artuše, Nera, Ishtar, Johanky z Arku a jiných historických postav sexy dívky. Tam jde ale o cool factor nebo fanservice a nehrají se na historickou přesnost a nechtějí získat žádné woke body.
Nevím, co ale říkáte na to když ale Japonci udělají anime s černým samurajem, nebo když udělaji ve Fate sérii z krále Artuše, Nera, Ishtar, Johanky z Arku a jiných historických postav sexy dívky. Tam jde ale o cool factor nebo fanservice a nehrají se na historickou přesnost a nechtějí získat žádné woke body.
@Hitsuran (23.06.2021 15:21): no to právě ne. Protože máš prostě historickou postavu a hrozně řešíš, jestli je černá nebo bílá a podle toho dosazuješ herce. V ideálním světě bys to vůbec neřešil a bylo by ti to stejně jedno, jakože má tenhle chlap na hrudi víc chlupů než měl Karel IV. :-)
Na tom je vidět, jak je ten rasismus zakořeněnej úplně ve všech. Jedni to řeší tak, druhý tak, ale všichni to hrozně řeší.
Aby nedošlo k mýlce. Mě tohle taky sere, ale sere mě to právě kvůli tomu, že jedna strana si hraje na strašný antirasisty a přitom to co dělaj, je taky rasismus.
Na tom je vidět, jak je ten rasismus zakořeněnej úplně ve všech. Jedni to řeší tak, druhý tak, ale všichni to hrozně řeší.
Aby nedošlo k mýlce. Mě tohle taky sere, ale sere mě to právě kvůli tomu, že jedna strana si hraje na strašný antirasisty a přitom to co dělaj, je taky rasismus.
Aby hrala norskeho krale cerna zena je proste debilni, nic vic, nic min.
@Paul (23.06.2021 15:05): Tak Black Panther vydělal takže přepokládám, že lidi by na to chodily.
@Gordon (23.06.2021 14:52): Aha tak chyba na mé straně.
@Dan9K (23.06.2021 14:57): Tak místo Hitlera tam dosaď Jana Žižku. :)
Podle mě ne tak upně, protože s mojim řešenim se uspokojej oboje strany a lidi se nebudou muset na rasu soustředit.
@Gordon (23.06.2021 14:52): Aha tak chyba na mé straně.
@Dan9K (23.06.2021 14:57): Tak místo Hitlera tam dosaď Jana Žižku. :)
Podle mě ne tak upně, protože s mojim řešenim se uspokojej oboje strany a lidi se nebudou muset na rasu soustředit.
@Gordon (23.06.2021 15:09): +1
Imho to už často dělají prostě schválně, ne kvůli kvótám, ale aby přitáhli pozornost a ublížení fanoušci historické věrnosti (u Vikingů, lol) o tom hodně psali na internety. Čím víc slziček, tím víc profit.
Škoda jen že obzvlášť u adaptací dobře známých předloh tím pak mění jejich vyznění, no podobně jako když se do rolí dětí obsadí herci kterým je třicet.
Imho to už často dělají prostě schválně, ne kvůli kvótám, ale aby přitáhli pozornost a ublížení fanoušci historické věrnosti (u Vikingů, lol) o tom hodně psali na internety. Čím víc slziček, tím víc profit.
Škoda jen že obzvlášť u adaptací dobře známých předloh tím pak mění jejich vyznění, no podobně jako když se do rolí dětí obsadí herci kterým je třicet.
Já zase myslím, že se kolem těchto událostí dělá hrozné drama a strašně se nafukují, čímž se jim nakrásno prokazuje PR službička zadarmo.
Tohle přebarvování postav (ať už historických či fiktivních) mi taky přijde dementní. Přitom kdyby hollywood točil věci klidně s all black cast z historie africkýho kontinentu, tak tím by skutečně tu deklamovanou diverzitu zvýšil, dělali by něco, čeho moc zatím nevzniklo.
Ale je samozřejmě otázka, kolik lidí by na to koukalo.
Stejně tak mě strašně sralo to brečení dementních zápaďáků o absenci afričanů v Kingdom Come, když Kingdom Come byla jedna z mála her o český historii (a snad vůbec první historický nefantasy RPG), takže naprosto famózní příspěvek k celosvětový umělecký diverzitě.
Ale je samozřejmě otázka, kolik lidí by na to koukalo.
Stejně tak mě strašně sralo to brečení dementních zápaďáků o absenci afričanů v Kingdom Come, když Kingdom Come byla jedna z mála her o český historii (a snad vůbec první historický nefantasy RPG), takže naprosto famózní příspěvek k celosvětový umělecký diverzitě.
@Hitsuran (23.06.2021 14:45): a už je to tu...tohle jsou tísickrát omleté věci a navíc Godwinův zákon.
a to, co si napsal není nová možnost, ale spadáš do kategorie číslo 1
a to, co si napsal není nová možnost, ale spadáš do kategorie číslo 1
@Hitsuran (23.06.2021 14:45): To bude tím, že vikingské brnění neexistuje. :-) Jak jsem psal níž, jako ochranu měli především látku. Jen bohatší nájezdníci měli navíc kroužkovku.
@Dan9K (23.06.2021 13:37): Je ještě jedna, přestat s nucenou diverzitou,přepisováním historie a nerespektováním materiálu a pro černý herce/diverzitu jednoduše točit seriály z bohatý africký historie.
Umíš si představit černýho Hitlera nebo bílýho Martina Luthera Kinga?:D
@Gordon (23.06.2021 13:44): Tak samozřejmě máš pravdu ale mě osobně některý ty kousky příjdou podobný a mohli bejt mnohem horší. https://c4.wallpaperflare.com/wallpaper/504/280/40/viking-drawing-armor-hd-wallpaper-preview.jpg
Hmmm je užasný když chci najít fotky Vikingskýho brnění tak drtivá většina je fantasy.....a na pár fotkách mi to dokonce našlo samurajský masky . -.-
Umíš si představit černýho Hitlera nebo bílýho Martina Luthera Kinga?:D
@Gordon (23.06.2021 13:44): Tak samozřejmě máš pravdu ale mě osobně některý ty kousky příjdou podobný a mohli bejt mnohem horší. https://c4.wallpaperflare.com/wallpaper/504/280/40/viking-drawing-armor-hd-wallpaper-preview.jpg
Hmmm je užasný když chci najít fotky Vikingskýho brnění tak drtivá většina je fantasy.....a na pár fotkách mi to dokonce našlo samurajský masky . -.-
@Hitsuran (23.06.2021 13:24): "ale ty kostýmy dlě mě až tak špatný nejsou" V seriálu vypadají, jako šedohnědý kožený mišmaš, všehochuť všeho, (Ta kůže!) to oblečení vypadá tak neprakticky, že by nepřežily ani první zimu.
Ve skutečnosti víme, že třeba kroužková zbroj byla velmi vzácná, spíše pro šlechtice a hlavně bylo jejich oblečení velmi silné, aby vydrželo drsné podmínky a špatné počasí, nejlépe nepromokavé ale zároveň si udržovali velkou barevnou hojnost a aby logicky mohlo sloužit i jako zbroj. Kůže není zbroj, vrstvy vlny a lenu ano.
odkaz
odkaz
odkaz
@Dan9K (23.06.2021 13:37): Ještě je tu možnost, pokud se ti to nelíbí, tak to ignoruj.
Ve skutečnosti víme, že třeba kroužková zbroj byla velmi vzácná, spíše pro šlechtice a hlavně bylo jejich oblečení velmi silné, aby vydrželo drsné podmínky a špatné počasí, nejlépe nepromokavé ale zároveň si udržovali velkou barevnou hojnost a aby logicky mohlo sloužit i jako zbroj. Kůže není zbroj, vrstvy vlny a lenu ano.
odkaz
odkaz
odkaz
@Dan9K (23.06.2021 13:37): Ještě je tu možnost, pokud se ti to nelíbí, tak to ignoruj.
@H34D (23.06.2021 13:35): pravda
@Gordon (23.06.2021 13:28): tak samozřejmě. Ale já v Izraeli (Jeruzalémě) byl a těch ortodoxních bloňďáků tam moc nebylo :-)
@Gordon (23.06.2021 13:28): tak samozřejmě. Ale já v Izraeli (Jeruzalémě) byl a těch ortodoxních bloňďáků tam moc nebylo :-)
@Hitsuran (23.06.2021 13:24): no je to prostě jako vždy široký problém. V minulosti se široce obsazovali herci bílé pleti do rolí, které jim rasově nepatřili. Nebo se dokonce v dávnější minulosti přebarvovali na černo. Dnes se to samé děje opačně. Z extrému do extrému.
Máme jako společnost na výběr z vícero variant:
1) budeme rasu strašně řešit a úzkostlivě obsazovat herce tak, aby byli v souladu. Tím neustále v sobě budujeme rasismus a děláme z toho důležitou věc.
2) budeme rasu strašně řešit a úzkostlivě obsazovat herce tak, aby to byli v souladu s jakýmisi kvótami a korektností bez ohledu na historickou přesnost. Tím neustále v sobě budujeme rasismus a děláme z toho důležitou věc.
3) bude nám u prdele, kdo má jako barvu kůže, stejně jako je většině z nás u prdele, že má třeba Jindřich VIII. ve filmu jiné oči nebo jinou barvu vlasů. Tím by vznikla naděje, že postupně ty rasy přestaneme řešit a přestaneme z toho dělat důležitou věc.
4) tvůrcům bude u prdele, kdo má jakou barvu kůže, ale divákům na tom bude strašně záležet a budou to hrozně řešit a tím v sobě neustále budeme budovat konflikt mezi sebou a rasismus a budeme z toho dělat důležitou věc.
jsou další možnosti? :-)
Máme jako společnost na výběr z vícero variant:
1) budeme rasu strašně řešit a úzkostlivě obsazovat herce tak, aby byli v souladu. Tím neustále v sobě budujeme rasismus a děláme z toho důležitou věc.
2) budeme rasu strašně řešit a úzkostlivě obsazovat herce tak, aby to byli v souladu s jakýmisi kvótami a korektností bez ohledu na historickou přesnost. Tím neustále v sobě budujeme rasismus a děláme z toho důležitou věc.
3) bude nám u prdele, kdo má jako barvu kůže, stejně jako je většině z nás u prdele, že má třeba Jindřich VIII. ve filmu jiné oči nebo jinou barvu vlasů. Tím by vznikla naděje, že postupně ty rasy přestaneme řešit a přestaneme z toho dělat důležitou věc.
4) tvůrcům bude u prdele, kdo má jakou barvu kůže, ale divákům na tom bude strašně záležet a budou to hrozně řešit a tím v sobě neustále budeme budovat konflikt mezi sebou a rasismus a budeme z toho dělat důležitou věc.
jsou další možnosti? :-)
@Dan9K (23.06.2021 13:12): Ještě tady byl vyobrazen Ježíš správně.
@Hitsuran (23.06.2021 13:07): Samozřejmě, já psal ovšem i o událostech v čase. :) Je však pravda, že kdybych měl k seriálu nějaký vztah, tak by mi to taky vadilo.
@Dan9K (23.06.2021 13:12): U ježíše se může jen spekulovat, jaké barvy kůže byl, natož jestli to vůbec je skutečná postava a né fiktivní.
@Dan9K (23.06.2021 13:12): U ježíše se může jen spekulovat, jaké barvy kůže byl, natož jestli to vůbec je skutečná postava a né fiktivní.
@Dan9K (23.06.2021 13:12): Důležitější ne ale ty kostýmy dlě mě až tak špatný nejsou a některý sou i celkem blízko k historii.
Pro mě je tenhle "race/gender swap" na stejný urovni jako kdyby tam byly kostýmy ala final fantasy.
Pro mě je tenhle "race/gender swap" na stejný urovni jako kdyby tam byly kostýmy ala final fantasy.
@Hitsuran (23.06.2021 13:07): No tomuhle třeba jako úplně nerozumím. Pro tebe je barva kůže důležitější než barva kostýmu? Jaký je rozdíl mezi tím, kdyby Ježíš měl ve filmu uniformu nacisty, nebo pokud by z něho udělali Japonce? Mně to obojí přijde úplně stejně špatně. Btw. když jsem už nakousl toho Ježíše, tak ten je snad až na dvě výjimky (napadá mě Evangelium sv. Matouše od Pasoliniho) zobrazen rasově špatně vždy. Taky ti to vždy vadilo?
@Gordon (23.06.2021 12:11): Stejnak si myslim, že uniformy sou jedna věc nad kterou se dá přimhouřit oko páč by to mohlo bejt mnohem hořší ale černoška jako královna Norska s Norskym jménem který je můžskýho rodu mi přijde extra přestřelený.
@Hitsuran (23.06.2021 12:01): odkaz
To že tam vikingové vypadají jako barbaři ze Skyrimu raději ponechám na jindy. Jsou to prostě fantasy kostými.
Většina těchto seriálů a filmů prostě s historií nemají nic společného, protože převažuje názor, že by to nebylo pro diváka zajímavé, Statečné Srdce je taky naprosto ujeté, se skutečným Williamem sdílel Gibson jen jméno.
To ale nemění nic na tom, že jsou to super "popcornovky".
A kolikrát se ani nedá zjistit, "jak to bylo", což taky přispívá k větší kreativní volnosti.
To že tam vikingové vypadají jako barbaři ze Skyrimu raději ponechám na jindy. Jsou to prostě fantasy kostými.
Většina těchto seriálů a filmů prostě s historií nemají nic společného, protože převažuje názor, že by to nebylo pro diváka zajímavé, Statečné Srdce je taky naprosto ujeté, se skutečným Williamem sdílel Gibson jen jméno.
To ale nemění nic na tom, že jsou to super "popcornovky".
A kolikrát se ani nedá zjistit, "jak to bylo", což taky přispívá k větší kreativní volnosti.
@Gordon (23.06.2021 11:28): Cestování časem? Uniklo mi něco?
@Dan9K (23.06.2021 11:53): Mohli by tam být třeba pigmejové s laserovou puškou.
@Gordon (23.06.2021 11:28): jakože cestování časem je krávovina, takže tam můžou být jiné krávoviny :-) Tak já myslím, že nemá smysl soutěžit o novolevicově nejangažovanější seriál s cestováním časem, protože tam je na trůnu zcela nezpochybnitelně Doctor Who :-)
Není to jedno, když v tom seriálu cestují časem?
@Hitsuran (23.06.2021 10:40): ach jo, tohle je prostě k smíchu už...
No sakra právě sem viděl obsazení Jarla Haakona v nových vikinzích a příjde mi to jako hodně špatnej vtip. :D
To si nemůžou vymyslet logičtější způsob jak tam nacpat černou postavu?
To si nemůžou vymyslet logičtější způsob jak tam nacpat černou postavu?
Když jste mluvili o Franz Ferdinand, tak ti měli i píseň v jednom anime :)
https://youtu.be/NgMAKuJIkmc
https://youtu.be/NgMAKuJIkmc
@Zx Atari 500 (22.06.2021 19:42): mě se to líbilo ;o)))
@včelka (22.06.2021 22:01): Tak ono zas nikto netvrdí, že tie kapely sú rovnaké, len, že majú podobný štýl alebo štylizáciu, čo v zásade vôbec nemusí byť negatívum.
@AlieN (22.06.2021 20:49): Každé obdobie je definované a formované udalosťami, ktoré ovplyvnili najviac ľudí. Tiež by som bol rád, keby mala dopad skôr všetka hudba než, len tá populárna a tá niche na viac než len danú subkultúru alebo skupinku ľudí (xkrát má nejaká hudba vplyv až na inú generáciu, a to aj v klasickej hudbe, napr. Bach bol zabudnutý, kým ho cca za čias Mozarta znova neobjavili. Takisto Vivaldi bol na istú dobu stratený v čase). To by sme potom mohli tvrdiť, že betamax alebo HD DVD spoludefinovali éru, čo je samozrejme blbosť.
@AlieN (22.06.2021 20:49): Každé obdobie je definované a formované udalosťami, ktoré ovplyvnili najviac ľudí. Tiež by som bol rád, keby mala dopad skôr všetka hudba než, len tá populárna a tá niche na viac než len danú subkultúru alebo skupinku ľudí (xkrát má nejaká hudba vplyv až na inú generáciu, a to aj v klasickej hudbe, napr. Bach bol zabudnutý, kým ho cca za čias Mozarta znova neobjavili. Takisto Vivaldi bol na istú dobu stratený v čase). To by sme potom mohli tvrdiť, že betamax alebo HD DVD spoludefinovali éru, čo je samozrejme blbosť.
@AlieN (22.06.2021 22:13): Zrození národa podráží nohy délka. Jinak je to stejně precizní film jako Metropolis. Pointa je, že oba filmy patří k absolutní špičce tehdejší doby. A tímhle pokřiveným pohledem "Tehdy se točily samé dobré filmy, tudíž to byl vrchol kinematografie", úplně opomíjíme, že drtivá většina filmů byly nesledovatelné sračky, nebo tuctové, rutině natočené filmy. Tehdejší mainsteream byl příšerný, ale naštěstí se zachovalo jen to nejlepší. Stačí si pustit něco z toho horšího co náhodou přežilo, a je to vidět. Mainstream definuje éru. Němé období nebylo vrchol kinematografie a období kdy zazářil nějaký menšinový žánr nebyl rozvět hudby jako takové.
@AlieN (22.06.2021 22:13): Tak aspoň, že si přiznal, že tvé vnímání hudební historie je ryze subjektivní, pak nemá smysl se dále dohadovat. :)
@hanak_v_exilu (22.06.2021 21:09): Já chápu jak to myslíš (myslíte), je to prostě jiný přístup než jak chci hudební historii vnímat já. Sedmdesátá léta pro mě budou stejně tak dekádou punku jako hardrocku, osmdesátá dekádou industriální hudby stejně jako disca. Nebudu první ignorovat v tom jak definovalo danou dobu protože to druhé bylo populárnější.
A já právě vyzobávat nechci vůbec a vymezuji se proti tomu že Dan9K to dělá ;)
"pokřivený obraz, jako kdybysme tvrdili, že v kinematografii bylo nejkvalitnější období němého filmu. Ani náhodou. Tehdy vznikalo tisíce sraček ročně a naštěstí se drtivá většina nedochovala. Přežilo jen mizivé procento nejlepších snímků."
To sis nevybral úplně dobrý argument - nejpopulárnější němý film té doby bylo Zrození národa, zatímco mnoho filmů které dnes považujeme za absolutní klasiky kterými tu dobu definujeme, jako třeba Metropolis, byly tehdy spíš na okraji zájmu.
A já právě vyzobávat nechci vůbec a vymezuji se proti tomu že Dan9K to dělá ;)
"pokřivený obraz, jako kdybysme tvrdili, že v kinematografii bylo nejkvalitnější období němého filmu. Ani náhodou. Tehdy vznikalo tisíce sraček ročně a naštěstí se drtivá většina nedochovala. Přežilo jen mizivé procento nejlepších snímků."
To sis nevybral úplně dobrý argument - nejpopulárnější němý film té doby bylo Zrození národa, zatímco mnoho filmů které dnes považujeme za absolutní klasiky kterými tu dobu definujeme, jako třeba Metropolis, byly tehdy spíš na okraji zájmu.
@Tulareanus (22.06.2021 20:28): No... to pořád nevylučuje, že tam rozdíl je.
@AlieN (22.06.2021 20:49): Ale tak to je. Posuzovat by se měl středí proud, protože jinak to nedává smysl. V každé době vznikala extra kvalitní hudba, ale zdaleka ne v každé době byl kvalitní mainstream, ať už se ta kvalita posuzuje komplexitou, nebo zastoupením všech důležitých složek hudby. Třeba konkrétně já mám rád epickou trailerovou hudbu, a z toho hlediska je posledních deset let - co se hudby týče, úplně fanstastických. Ale když si pustím prakticky cokoliv z nejprodávanějších umělců, tak stěží doběhnu k záchodové míse. Když se vyzobou jen ty okrajové a lepší věci, tak získáme stejně pokřivený obraz, jako kdybysme tvrdili, že v kinematografii bylo nejkvalitnější období němého filmu. Ani náhodou. Tehdy vznikalo tisíce sraček ročně a naštěstí se drtivá většina nedochovala. Přežilo jen mizivé procento nejlepších snímků.
@Dan9K (22.06.2021 17:41): A s tím právě nesouhlasím - dekáda se dá charakterizovat jedině sumou veškeré hudby která v ní vznikala, ne jen tím co v ní bylo populární ve středním proudu. Už proto že popularita je dost omezená na určité skupiny lidí (jak říkáš, R&B bylo populární dávno před rock n rollem ale jen mezi černochy, punk zase poslouchala hlavně nižší třída) a také regionálně (takže ntz si z 80s vzpomíná jen na Citron). A btw co u toho rock n rollu znamená pár let? Jako skutečný samostatný žánr se začal označovat ve čtyřicátých letech, ale opravdu masově populární začal být až po půlce těch padesátých s Elvisem.
To zda v každé dekádě vznikala dobrá hudba je diskutabilní - ale to je čistě subjektivní (a @Tulareanus (22.06.2021 18:21): čistě subjektivní byla i ta má úvodní poznámka, že to myslím s nadhledem a ne jako nějakou absolutní pravdu jsem doufal bylo zřejmé už z první věty toho postu)
To zda v každé dekádě vznikala dobrá hudba je diskutabilní - ale to je čistě subjektivní (a @Tulareanus (22.06.2021 18:21): čistě subjektivní byla i ta má úvodní poznámka, že to myslím s nadhledem a ne jako nějakou absolutní pravdu jsem doufal bylo zřejmé už z první věty toho postu)
@AlieN (22.06.2021 17:02): Formuluješ to hezky, jsem schopen pochopen tvůj názor, ale v tomto skutečně nemáš pravdu. Jen bych se jen opakoval po Daníkovi a Tulareanusovi, takže jim jen přitakám a třeba svůj názor trošku změníš, když vidíš, jak se proti tobě seskupují lidé s baseballovými pálkami.
@Dan9K (22.06.2021 17:41): V posledních 20 letech vzkvétají ty nejlepší žánry, jmenujme například technický death metal, progresivní death metal, mám pokračovat? Věřím, že není třeba.
@Dan9K (22.06.2021 17:41): V posledních 20 letech vzkvétají ty nejlepší žánry, jmenujme například technický death metal, progresivní death metal, mám pokračovat? Věřím, že není třeba.
@včelka (22.06.2021 20:08): The Doors boli rozhodne riadne hopsaví - Love Her Madly, LA Woman, Roadhouse Blues.
@Dan9K (22.06.2021 19:58): Ono je to zas vtipné, že tak ako vezme niekto akordy a použije ich v inom poradí a zrazu je to niečo nové, tak vlastne Franz Ferdinand takto zobrali svoje inšpirácie a vzniklo niečo nové. Inak tiež si pamätám na 2004 a Take Me Out a hneď som si spomenul na Led Zeppelin - Trampled Under Foot.
@Dan9K (22.06.2021 19:58): Ono je to zas vtipné, že tak ako vezme niekto akordy a použije ich v inom poradí a zrazu je to niečo nové, tak vlastne Franz Ferdinand takto zobrali svoje inšpirácie a vzniklo niečo nové. Inak tiež si pamätám na 2004 a Take Me Out a hneď som si spomenul na Led Zeppelin - Trampled Under Foot.
@Dan9K (22.06.2021 19:58): Jo, tak jsem se chytla... Jako měla jsem od FF docela ráda tuším že první album, ale tak nějak jsem to vnímala prostě především jako hopsavou muziku, Doors jsou přece jen jinde... Mimochodem je to jedna z mála takhle starejch kapel, která mě baví dodnes.
@včelka (22.06.2021 19:55): Jsem čekal, jestli se někdo na ten trolling chytne. Samozřejmě může člověk argumentovat tím, že ve FF není VOX combo nebo Fender/Rhodes. Ale stylově je to docela spřízněné. A i ti zpěváci mají hodně podobnou barvu hlasu. Nejvíc mě to bouchlo do uší při poslechu druhé desky Doors. Samozřejmě jak co! Třeba třetí deska FF, ač skvělá, je vlastně spíš zas disco.
@Tulareanus (22.06.2021 19:54): já si ještě živě pamatuju, když v roce 2004 vtrhli s Take Me Out, tak se právě říkalo, že to je prostě strašný retro všeho možnýho no :-) 60s, 70s
@Tulareanus (22.06.2021 19:54): já si ještě živě pamatuju, když v roce 2004 vtrhli s Take Me Out, tak se právě říkalo, že to je prostě strašný retro všeho možnýho no :-) 60s, 70s