@AlieN (16.07.2021 14:57): Mohl bys hrát Elite na hajzlu :)
Hardware
Kdo proboha v éře hraní na velkých a výkonných mobilech bude chtít další handheld? Cílovka tady je imho drasticky omezená, většina lidí masivní výkon na cestách vůbec nepotřebuje, na klasické pc hry to bude degradující už z principu, a mít to jako mobilní pc pro připojení k větší obrazovce? Se solidním výkonem na grafiku možná, ale pořád je praktičtější si za stejnou cenu koupit třeba tablet i s těmi windows, a nebo rovnou ultrabook a ani nemusíš přibalovat klávesnici.
Switch se prodává jak rohlíky protože je to Nintendo se svými originálními hrami, a protože je to handheld jen napůl, má v sobě i Nintendo Wii které bylo taky nekonečně populární.
Tohle mi připomíná N-Gage - z toho byli při oznámení taky mnozí nadšení jak to bude pro hráče na cesty super univerzální věc, a nakonec to nikdo nechtěl.
Switch se prodává jak rohlíky protože je to Nintendo se svými originálními hrami, a protože je to handheld jen napůl, má v sobě i Nintendo Wii které bylo taky nekonečně populární.
Tohle mi připomíná N-Gage - z toho byli při oznámení taky mnozí nadšení jak to bude pro hráče na cesty super univerzální věc, a nakonec to nikdo nechtěl.
@Paul (16.07.2021 14:47): Jo, už vidím jak si uživatele steam handheldu kupuji hry na Switch. Blbce dělej z někoho jiného :) Ono i ten emulátor je vzasade nelegální.
Tak je to handheld, takže stejne hřiště, jen Switch hraje první ligu a steam handheld ligu v Postoloprtech :)
Tak nový hadheld o Gabena, tak tomu věnuji Switch youtuberi prostor, sledovanost roste. Pak vyjde nová zelda a metroid a bude po ptákách :)
Tak je to handheld, takže stejne hřiště, jen Switch hraje první ligu a steam handheld ligu v Postoloprtech :)
Tak nový hadheld o Gabena, tak tomu věnuji Switch youtuberi prostor, sledovanost roste. Pak vyjde nová zelda a metroid a bude po ptákách :)
@Charllize (16.07.2021 14:15): jasně, cena a výkon, koho to zajímá, takový prkotiny
A Aya se nedá koupit, ale i kdyby dala, je mnohem horší/dražší, takže o ničem, podobně jako Switch.
Hry ze Switche je možný si i koupit na Switch a pak emulovat, není potřeba je krást, pokud někoho zajímaj (mě ne).
Že je to konkurence Switche je daný prostě už tím čím to je - handheld herní zařízení, ať to jsi ochoten uznat nebo ne.
Zajímavý je že co jsem koukal, i spousta na Nintendo zaměřenejch youtube kanálů je po zklamání z Switch OLED SteamDeckem nadšená. Tak nevím no.
A Aya se nedá koupit, ale i kdyby dala, je mnohem horší/dražší, takže o ničem, podobně jako Switch.
Hry ze Switche je možný si i koupit na Switch a pak emulovat, není potřeba je krást, pokud někoho zajímaj (mě ne).
Že je to konkurence Switche je daný prostě už tím čím to je - handheld herní zařízení, ať to jsi ochoten uznat nebo ne.
Zajímavý je že co jsem koukal, i spousta na Nintendo zaměřenejch youtube kanálů je po zklamání z Switch OLED SteamDeckem nadšená. Tak nevím no.
@Paul (16.07.2021 09:12): Cenu a výkon bych neřešil, šlo mi o to ze podobne handheldy jsou už dlouho a tady to působilo jako by Gaben vzkřísil Krista.
A co myslíš ze bude na tom steam handheldu vzadu napsáno? Bude tam made in china :)
A jak ze ta aya neexistuje? :) https://m.youtube.com/watch?v=wINKqvWou5w
Tvl, jak jako ze tam půjdou hrát hry ze Switche? To jako ze je někde ukradnes a budeš je hrát přes emulátor? :D To nevím hele, to bych za vyhodovou featuru moc nepovažoval, spis to je ostuda. PC mentalita : Switch bych si nikdy nekoupil, ale steam handheld ano, dam tam emulátor a budu Switch hry krást. Lol
Tvarite se jako by to byla jistá konkurence Switche, to snad nemůžete ani myslet vážně.
Master race v plném nasazení. I ten Linus tam má Switch na porovnání u te Aya konzole.
Za rok nebo dva po tom nestekne ani pes :)
A co myslíš ze bude na tom steam handheldu vzadu napsáno? Bude tam made in china :)
A jak ze ta aya neexistuje? :) https://m.youtube.com/watch?v=wINKqvWou5w
Tvl, jak jako ze tam půjdou hrát hry ze Switche? To jako ze je někde ukradnes a budeš je hrát přes emulátor? :D To nevím hele, to bych za vyhodovou featuru moc nepovažoval, spis to je ostuda. PC mentalita : Switch bych si nikdy nekoupil, ale steam handheld ano, dam tam emulátor a budu Switch hry krást. Lol
Tvarite se jako by to byla jistá konkurence Switche, to snad nemůžete ani myslet vážně.
Master race v plném nasazení. I ten Linus tam má Switch na porovnání u te Aya konzole.
Za rok nebo dva po tom nestekne ani pes :)
@AiMLEzZz (16.07.2021 10:15): Ja sa vnimam ako cielovku. V poslednej dobe nehravam ani na PC, ani na PS4, ale primarne na Switchi. Nie kvoli exkluzivitam, ale kvoli tomu, ze mi vyhovuje, ze je to handheld.
SteamDeck v tomto smere vnimam ako Switch s inym (vacsim) katalogom hier.
SteamDeck v tomto smere vnimam ako Switch s inym (vacsim) katalogom hier.
@AiMLEzZz (16.07.2021 11:06): jde k tomu připojit všechno, protože je to PC. Switch má svoje hry (které tedy mě osobně nezajímají), ale ty zde půjdou hrát taky - a k tomu všechny PC hry napříč dekádami a spousta konzolových přes emulaci. Btw díky těm trackpadům a gyru to není jen jako Switch - třeba strategie, point and click adventury/top down RPG na tom půjdou hrát taky, byť to logicky nebude až tak pohodlný jako myš.
@Paul (16.07.2021 10:39): Ale právě jak říkáš, Switch má svoje hry, které jsou na něj dělané. To jsou hry, které tě audiovizuálně neohromí, když si je pustíš na obří televizi. Mít ale handheld PC, které se ale ovládá jako Switch, to mi přijde spíš jako takový proof of concept. Podobně jak mi kdysi přišlo fascinující, že se něco typu OpenTTD nebo věci z DosBoxu dají hrát na mobilu. Ale v praxi je na tom podle mě nejlepší fakt jen to, že "to jde".
@ZephyrCZ (16.07.2021 10:46): Máš pravdu, pokud se k tomu bude dát lehko připojit televize, tak si dokážu představit, že třeba na cesty někam do hotelu se to hodit může.
@ZephyrCZ (16.07.2021 10:46): Máš pravdu, pokud se k tomu bude dát lehko připojit televize, tak si dokážu představit, že třeba na cesty někam do hotelu se to hodit může.
Tak snad tomu nebudou driftovat páčky, to by se asi špatně vyměňovalo :D
@Bursoft (16.07.2021 09:59): Já bych tedy něco takového na hodinové cestě vytáhl rád a pokračoval dál ve své rozehrané hře.
@AiMLEzZz (16.07.2021 10:15): Jak už psali ostatní. Zvuk si pustím do BT sluchátek, takže ten bude OK. Displej na cesty plně dostačující, někde na hotelu použiješ dock a máš to na TV. Grafika na displeji s 800p a udávanou velikostí bude na pohodu, není to 27" monitor. Uvidíme, jaké budou první reakce. Kupce si to dle mě určitě najde.
@AiMLEzZz (16.07.2021 10:15): Jak už psali ostatní. Zvuk si pustím do BT sluchátek, takže ten bude OK. Displej na cesty plně dostačující, někde na hotelu použiješ dock a máš to na TV. Grafika na displeji s 800p a udávanou velikostí bude na pohodu, není to 27" monitor. Uvidíme, jaké budou první reakce. Kupce si to dle mě určitě najde.
@Bursoft (16.07.2021 09:59): v MHDčku na desetiminutovou cestu asi ne, ale v MHDčku když jedu hodinu do prahy - super. Já to chci ale fakt primárně do práce, třeba teď jsou všichni na dovolenejch, mám dost volnýho času a jako rád bych pokračoval v hraní Greedfallu :) Ale use case má pro handheldy každej individuální, samozřejmě že pro spoustu lidí je to k ničemu - a ti nejsou target audience. Výdrž asi bude cca ty 2 hodiny při hraní v 60fps, 3-4 na 30ti.
@AiMLEzZz (16.07.2021 10:15): prakticky všechno cos napsal se dá říct o Switchi, a toho se prodalo 80 mega - takže cílovka na handheldy asi existuje. Samozřejmě Switch má výhodu ve first party hrách od Nintenda, ale ty na SteamDecku půjdou hrát přes emu nejspíš taky (a pravděpodobně v lepší kvalitě).
@AiMLEzZz (16.07.2021 10:15): prakticky všechno cos napsal se dá říct o Switchi, a toho se prodalo 80 mega - takže cílovka na handheldy asi existuje. Samozřejmě Switch má výhodu ve first party hrách od Nintenda, ale ty na SteamDecku půjdou hrát přes emu nejspíš taky (a pravděpodobně v lepší kvalitě).
@AiMLEzZz (16.07.2021 10:15): Grafika bude na tomhle displeji hodně dobrá. Má to i touch pady. Sluchátka připojíš i přes jack i přes modrozub... Není to zlé. Také pro to nenajdu použití. Ale zrovna primárně mouse and keyboard hry jako Disco Elysium či Baldurs Gate 3 na tom jdou prý hrát dobře.
@Paul (16.07.2021 09:12): Musím říct, že pro jednou souhlasím s Charllizem. Taky moc nerozumím tomu, jaká je pointa takových zařízení. Kombinuje to to nejhorší z PC i konzole. Moc nevím, kdo je cílovka. Hrát hry pro PC v takovémhle formátu, kdy člověk musí osekat detaily, hrát na malinkatém displeji a bude mít příšerný zvuk, plus bude mít možnost jen gamepadového ovládání... Je to technicky vzato PC, ale nemá to žádnou jeho výhodu. PC je podle mě o tom, že si to člověk může udělat přesně takové, jaké to mít chce. Já osobně jsem typ "go big or go home". Tohle je glorified hraní na mobilu.
@Paul (16.07.2021 09:12): Mně to třeba jako handheld přijde zajímavý výkonem, ale je to kravsky velký a těžký. Neumím si představit, že bych někde v MHDčku vytáhl něco takovýho a začal tam pařit třeba Dooma :D Plus ta výdrž bude asi tragédie, když tam osolíš něco náročnýho.
@Charllize (16.07.2021 01:11): ukaž mi prosím těch plno PC handheldů co mají výkon jako Steam Deck a stejný price point. Ta Aya to bohužel není, vzhledem k tomu že se nedá koupit (existovala jen na indiegogo) a je o dost dražší a pomalejší.
Plus tedy tak nějak víc věřím Valve, než čínským nounejmům. I ten Steam Controller, kterej už pár let nevyráběj, stále podporují aktualizacema.
Steam Machines byl zajímavý experiment, ale příliš brzy (neexistoval Proton) a příliš málo. Mimojiné se jim vytýkalo, že jsou rozdrobené mezi mnoho výrobců a že Valve mělo raději udělat vlastní jednu Steam Machine.
No a to teď udělali a mají vested interest aby to bylo úspěšné.
Plus tedy tak nějak víc věřím Valve, než čínským nounejmům. I ten Steam Controller, kterej už pár let nevyráběj, stále podporují aktualizacema.
Steam Machines byl zajímavý experiment, ale příliš brzy (neexistoval Proton) a příliš málo. Mimojiné se jim vytýkalo, že jsou rozdrobené mezi mnoho výrobců a že Valve mělo raději udělat vlastní jednu Steam Machine.
No a to teď udělali a mají vested interest aby to bylo úspěšné.
Jsem malinko skeptický k tomu, že větší množství lidí bude k tomu handheldu připojovat periferie a instalovat windows. Hardware je to na pohled skvělý. Ale také bych počkal na vícero dojmů z hraní. Docela pochybuji, že to bude pohodlné pro mnohé RPG. A samozřejmě strategie. Ale to není třeba moc zmiňovat.
P. S. Ok. Disco Elysium se na tom snad hraje v pohodě. Tak asi bude ovládání celkově dobré.
P. S. Ok. Disco Elysium se na tom snad hraje v pohodě. Tak asi bude ovládání celkově dobré.
@Garion: + @Paul: tak to jsem přehlédl. Viděl jsem jen zmínku o Unix OS. Ale pokud tam fakt půjde Windows. Na Nintendo Switch mě taky štve slabší HW.
@Charllize (16.07.2021 01:11): protože to je mobilní PC na cesty? Já mobilitu na cestách řeším skrz starý PC HW, který trvale nechávám na místě. No pravda výkon tom má krapet slabší. :)
@Charllize (16.07.2021 01:11): protože to je mobilní PC na cesty? Já mobilitu na cestách řeším skrz starý PC HW, který trvale nechávám na místě. No pravda výkon tom má krapet slabší. :)
Nevím proč ten rozruch, PC hanheldu je na trhu plno a dlouho, díru do světa neudělal žádný, narozdíl od Switche :)
https://m.zive.cz/aya-neo-mobilni-herni- ... -windows-10/a-206901
Ale kdo ví, třeba má Gaben v plánu na to vyrobit kopii Animal Crossingu v domění ze se pak v těch penězích dočista utopí.
Proste meh, stejná zbytečnost a věc bez budoucnosti jako steam box/machines :)
https://m.zive.cz/aya-neo-mobilni-herni- ... -windows-10/a-206901
Ale kdo ví, třeba má Gaben v plánu na to vyrobit kopii Animal Crossingu v domění ze se pak v těch penězích dočista utopí.
Proste meh, stejná zbytečnost a věc bez budoucnosti jako steam box/machines :)
@Garion (15.07.2021 23:49): Je to v podstatě kapesní počítač.
Vcelku mě zarazila velikost disku, ale asi se počítá s tím, že si do toho lidi píchnou SDkartu.
Vcelku mě zarazila velikost disku, ale asi se počítá s tím, že si do toho lidi píchnou SDkartu.
@Rapier (15.07.2021 23:31): jak píše Garion..je to PC. Lze tam nainstalovat cokoliv. A ta nejlevnější verze (která má stejně interní paměti jako Switch, ale jinak má ve všem několikanásobně lepší hardware) stojí jen o 1500 víc než Switch. A je to prostě...PC. Nesrovnatelně užitečnější věcička :)
@Rapier (15.07.2021 23:31): Ve Valve tvrdi, ze si tam budes moct dat jaky OS budes chtit, treba Windows.
@ZephyrCZ (15.07.2021 22:49): vypadá to dobře, ale cena 14 tis Kč za prostřední verzi s SSD, u nás nepochybně vyšší, je docela darda. I když, v porovnání se současnýma cenami GPU to vlastně vychází velmi dobře! :)
Je fakt, že člověk má na Steamu už tolik her....
@7c (15.07.2021 22:32): to OS stejně podle mě bude omezené na steam. Reálně bych se skoro vsadil, že tam nic moc nepůjde dělat. No možná na rozdíl od Nintendo Switch to bude fungovat částečně jak tablet. Jestli vůbec.
@TombSpirit (15.07.2021 22:32): oni tam mají myšáka jako na noteboocích, tedy touchpad. Viz. spodní video na odkaz
Je fakt, že člověk má na Steamu už tolik her....
@7c (15.07.2021 22:32): to OS stejně podle mě bude omezené na steam. Reálně bych se skoro vsadil, že tam nic moc nepůjde dělat. No možná na rozdíl od Nintendo Switch to bude fungovat částečně jak tablet. Jestli vůbec.
@TombSpirit (15.07.2021 22:32): oni tam mají myšáka jako na noteboocích, tedy touchpad. Viz. spodní video na odkaz
@Paul (15.07.2021 22:54): Souhlasím, koukal jsem, PS4 si to dá na pohodu. A přesně jak píšeš, v 800p to na tom malém displeji může běhat dobře a vypadat k světu. Pouze to chce ignorovat tu 64GB verzi s eMMC úložištěm... :)
@ZephyrCZ (15.07.2021 22:49): GPU výkon o něco málo vyšší než PS4 v handheld formátu je dost solidní, CPU výkon je pak mnohem vyšší. Jsem hodně zvědav na benchmarky, v tom 800p by i spousta AAA her mohla jet na 60fps na nějaký medium/high nastavení.
Dohledal jsem technické specifikace SteamDocku:
CPU: AMD Ryzen Zen2 4c/8t 2,4 Ghz (Turbo 3,5 Ghz)
GPU: AMD RDNA 2 8× CUs 1,0 až 1,8 Ghz (Radeon RX 6600M má 28 CUs, RX 6700 XT má 40 CUs, Radeon RX 6900XT 80 CUs :) - pro srovnání).
Příkon celého APU bude max 15 W (min 4 W)
16 GB LPDDR5 RAM
64 GB eMMC (PCIe 2) / 256 GB NVMe SSD (PCIe 3) / 512 GB NVMe SSD (PCIe 3)
Slot na microSDXC karty
Displej 1 280 × 800 px / 60 Hz
Wi-Fi a/b/g/n/ac
DisplayPort 1.4, USB-C, BT 5.0
40Wh baterie (2 - 8 hodin pařby, dle náročnosti)
OS: SteamOS 3.0 (Linux Arch)
CPU: AMD Ryzen Zen2 4c/8t 2,4 Ghz (Turbo 3,5 Ghz)
GPU: AMD RDNA 2 8× CUs 1,0 až 1,8 Ghz (Radeon RX 6600M má 28 CUs, RX 6700 XT má 40 CUs, Radeon RX 6900XT 80 CUs :) - pro srovnání).
Příkon celého APU bude max 15 W (min 4 W)
16 GB LPDDR5 RAM
64 GB eMMC (PCIe 2) / 256 GB NVMe SSD (PCIe 3) / 512 GB NVMe SSD (PCIe 3)
Slot na microSDXC karty
Displej 1 280 × 800 px / 60 Hz
Wi-Fi a/b/g/n/ac
DisplayPort 1.4, USB-C, BT 5.0
40Wh baterie (2 - 8 hodin pařby, dle náročnosti)
OS: SteamOS 3.0 (Linux Arch)
@ZephyrCZ (15.07.2021 22:35): Kup si konzoli a trénuj :-)
@TombSpirit (15.07.2021 22:32): Já docela často cestuji (pokud nesmím kvůli Covid-19 :) ), takže na cesty pro mě značka ideál. Ale přesně jak píšeš, bojím se, že bych si zlámal prsty na tom ovládání, protože kombo klávesnice a myš je pro nenahraditelné. Jenže, tahej k tomu ještě tyhle dvě věci... :)
@ZephyrCZ (15.07.2021 22:27): Jj, přesně něco takového jsem hledal - přenosné a s operačním systémem.
@ZephyrCZ (15.07.2021 21:28): Představuju si, jak první, co PCčkáři po koupi udělají bude, že k tomu připojí klávesnici a myš
@7c (15.07.2021 22:25): Jop, registrace od zítřka. Počkám na reakce, ale líbí se mi to takto na první dobrou moc.
@ZephyrCZ (15.07.2021 21:28): Hmm, vypadá to slibně. Takže registrace zítra?
Konečně portable konzole pro nás PCčkáře... :) AMD CPU Zen 2 a AMD GPU RDNA 2 v mobilním provedení od Valve. Jsem zvědavý, jak to bude svižné.
Takhle má za mě vypadat Switch Pro... :)
https://store.steampowered.com/steamdeck
Takhle má za mě vypadat Switch Pro... :)
https://store.steampowered.com/steamdeck
Jo takhle. To nevím jestli to něco herně přinese. Vím, že některý MMORPG hry to vyžadovaly pro aktualizace, ale ty už jsou stejně asi vypnutý, pokud neexistují ještě některé fanouškovské servery. O nějakých rozšířeních pro "normální" hry nevím. Tuším, že ani Xbox žádné stahování obsahu nenabízel a ten byl s Xbox Live tehdy už někde jinde než sony. Vše to začalo asi až s další generací konzolí (hlavně díky tomu, když Microsoft uviděl, co všechno jsou lidi schopní s hacklým Xboxem dělat, jak si přes internet do toho stahují modifikace, běží jim na tom XBMC přehrávač a podobně). Většina her na PS2 používala pro multiplayer asi Gamespy, protože Sony asi nic nativního nenabízela. Je možný, že se přes to daly možná stahovat nějaké mapy do her, ale to mi přijde tehdy na konzolové hraní docela velké sci fi. Gamespy je už ale vypnutý, vzniká nějaký fanouškovský Openspy, který má za cíl zachránit multiplayer u retro her, ale jestli tam jdou hry přes to nějak rozšířit, tak to netuším. Nezkoušel jsem.
@Luďa (12.07.2021 14:17): Díky za podrobný popis. Já spíš řeším, zda to pro hraní přinese i něco navíc mimo vyšší rychlosti načítání. Mám na mysli především nějaká rozšíření, mapy.... Hraju aktuálně PS2 Drakengard a mám v plánu navázat pár dalšími exkluzivitami a nedohledal jsem, zda HDD přinese nějakou výhodu. Rychlost a šetření laseru jsou jasné, myslím čistě herně.
@jvempire (12.07.2021 10:29): Kup si oficiální ethernet adapter a k tomu nějaký takovýhle sata upgrade board (rozebereš adaptér, vymontuješ IDE controller a místo toho tam dáš tento sata). Na IDE to už nemá cenu provozovat, disky jsou starý jak metuzalém. Nekupuj ty neoficiální adaptéry z číny co jsou přímo sata - nejsou prý tak spolehlivé a hlavně nemají ten ethernet, takže se tam pak hůře dostávají hry. Když to má ethernet, tak je tam krásně nahraješ přes ftp. Oficiálně to využíval myslím linux a pár MMORPG her, neoficiálně nahraješ iso na hdd a spouštíš přes OPL.
Jinak jestli mohu doporučit, spíše než PS2 s HDD je lepší koupit první Xbox. Ten měl HDD už z výroby, kompatibilita her na HDD je 100% narozdíl od PS2 a multiplatformní hry stejně na Xboxu běží lépe (někdy i v 720p). Osobně jsem nejdříve šel cestou PS2 s HDD, když se mi pokazil laser. Nakonec jsem skončil u flashlýho Xboxu s 2 TB HDD a na PS2 mám jenom 120 GB SSD pro těch pár exkluzivit. ;) Kdyby tě zaujal ten Xbox, tak tam doporučuju tenhle sata adaptér, jsou i nějaký levnější čínský kopie, ale Xbox s nimi nabootuje tak v 1 z 10 případů.
Jinak jestli mohu doporučit, spíše než PS2 s HDD je lepší koupit první Xbox. Ten měl HDD už z výroby, kompatibilita her na HDD je 100% narozdíl od PS2 a multiplatformní hry stejně na Xboxu běží lépe (někdy i v 720p). Osobně jsem nejdříve šel cestou PS2 s HDD, když se mi pokazil laser. Nakonec jsem skončil u flashlýho Xboxu s 2 TB HDD a na PS2 mám jenom 120 GB SSD pro těch pár exkluzivit. ;) Kdyby tě zaujal ten Xbox, tak tam doporučuju tenhle sata adaptér, jsou i nějaký levnější čínský kopie, ale Xbox s nimi nabootuje tak v 1 z 10 případů.
Nemáte někdo zkušenost s harddiskem v Playstationu 2? Má to nějaké smysluplné využití, případně jakým hrám to k něčemu je? Předem děkuju.
3080 už padli pod 40k.
Alternativně použitý Galaxy S20 nebo možná S20 FE. Jak teď byly akce "vymen starý za nový", tak je jich po obchodech (napr. mp.cz) plno.
@Cobot (09.07.2021 09:43): Osobně bych vzal také Samsung Galaxy A52 5G. Ten telefon se Samsungu vyloženě povedl a ten 120Hz SuperAMOLED displej je fantastický. Samsung má u displeje maximální svítivost 800 nitů, Xiaomi 650 nitů v peaku (ručně aktivováno), ale obecně se pohybuje na maximální hodnotě 500 nitů. Rozdíl je poznat především za jasného slunečného dne.
Nadstavba nad Androidem u Samsungu (One UI 3.1) je oproti té u Xiaomi (MIUI 12.5) povedenější, přehlednější.
Výkonnější je rozhodně Xiaomi, ale pokud se nebude kámoš honit za čísly v AnTuTu, v reálném použití to nepozná.
Fotoaparát v A52 pochází z dříve vydaného A71, je tedy ve své cenové kategorii je velmi dobrý. Navíc je vylepšený o optickou stabilizaci a SW úpravy. Obecně A52 5G fotí lépe jak Mi 10T. Má lepší a více přirozené barvy a rychleji ostří.
Xiaomi vydrží o něco déle na jedno nabití, rychleji se také nabíjí, Samsung má zase čtečku otisků prstů v displeji, která je oproti první generaci podstatně rychlejší a přesnější.
Zároveň Ti Samsung dá lepší podporu od výrobce, má velmi dobře řešené služby typu FindMyPhone, místní zastoupení je velmi aktivní (support 24/7 na chatu / WhatsAppu), služby jako Moje Galaxy (rozbije se Ti mobil, Samsung si pro něj kamkoli přijede, půjčí Ti jiný, Tvůj opraví a zase Ti ho přiveze zpět) či Moje Galaxy Express (záruční opravy do 48 hodin) jsou dost unikátní.
Nadstavba nad Androidem u Samsungu (One UI 3.1) je oproti té u Xiaomi (MIUI 12.5) povedenější, přehlednější.
Výkonnější je rozhodně Xiaomi, ale pokud se nebude kámoš honit za čísly v AnTuTu, v reálném použití to nepozná.
Fotoaparát v A52 pochází z dříve vydaného A71, je tedy ve své cenové kategorii je velmi dobrý. Navíc je vylepšený o optickou stabilizaci a SW úpravy. Obecně A52 5G fotí lépe jak Mi 10T. Má lepší a více přirozené barvy a rychleji ostří.
Xiaomi vydrží o něco déle na jedno nabití, rychleji se také nabíjí, Samsung má zase čtečku otisků prstů v displeji, která je oproti první generaci podstatně rychlejší a přesnější.
Zároveň Ti Samsung dá lepší podporu od výrobce, má velmi dobře řešené služby typu FindMyPhone, místní zastoupení je velmi aktivní (support 24/7 na chatu / WhatsAppu), služby jako Moje Galaxy (rozbije se Ti mobil, Samsung si pro něj kamkoli přijede, půjčí Ti jiný, Tvůj opraví a zase Ti ho přiveze zpět) či Moje Galaxy Express (záruční opravy do 48 hodin) jsou dost unikátní.
@Cobot (09.07.2021 09:43): Já ho vlastním v Pro verzi a jsem spoko. 144Hz displej dokonalej a jak si na to jednou zvykneš, tak ti jakýkoli jiný 60Hz bude připadat děsně zasekaný. Foťáky bych za vyloženě super neoznačil, ale pro mě na těch pár generických fotek a nějaké to video naprosto dostačující. Záleží, jak moc fotí a jestli to super myslí jako profík nebo super jako amatér. :D
Zkoušel jsem natočit pár záběrů a takhle nějak vypadá výsledné video (toho trhání u některých partů si nevšímej, není to kamerou... origo klipy byly krásně smooth, ale pak jsem se snažil některé záběry v editoru zpomalit a až po nahrání na youtube zjistil, že to asi pořádně neumím :D). Pokud fotíš na plnou šíři displeje, tak mají fotky, podobně jako na tom videu, rozmazané okraje, ale prý je to u takhle velké čočky normální.
Zkoušel jsem natočit pár záběrů a takhle nějak vypadá výsledné video (toho trhání u některých partů si nevšímej, není to kamerou... origo klipy byly krásně smooth, ale pak jsem se snažil některé záběry v editoru zpomalit a až po nahrání na youtube zjistil, že to asi pořádně neumím :D). Pokud fotíš na plnou šíři displeje, tak mají fotky, podobně jako na tom videu, rozmazané okraje, ale prý je to u takhle velké čočky normální.
@Cobot (09.07.2021 09:43): Pokud chce super foťák a pěkný displej, tak bych bral spíše Samsung A52 (5G). Má ale o něco horší procák. Je to otázka priorit.
Co si myslíte o tomhle telefonu? Kámoš chce radu. Chce hlavně super foťák a display.
@Chuck (09.07.2021 07:56): jsem fanoušek do starého HW. Když mě někdo dá staré PC (nebo komponenty) tak jej obvykle rozeberu + kompletně vyčistím, a zkusím to zprovoznit, nebo časem něco poskládat když seženu všechny věci co do PC potřebuji. Něco mám na chatách rodičů, něco v krabicích ve sklepě, a něco málo složené v case + něco složeného jsem daroval.
Reálně mám doma jedno moderní PC viz profil, to druhé občas vytáhnu ze sklepa, když mám chuť na retro hraní. Doma to mít nemohu, manželka by mě s tím vyhodila. :)
Reálně mám doma jedno moderní PC viz profil, to druhé občas vytáhnu ze sklepa, když mám chuť na retro hraní. Doma to mít nemohu, manželka by mě s tím vyhodila. :)
@Rapier (08.07.2021 20:18): Hele, kolik Ty vůbec vlastníš PC a na kolika z nich hraješ?
@MCZ (08.07.2021 13:59): jj grafika slouží a očividně ještě dlouho bude! Přes obyčejné gumičky jsem přichytil chladič a otáčky reguluji přes starou ale dobrou Zalman redukci co jsem kdysi dávno používal. :) Provizorní ale velmi účinné a trvanlivé řešení.
2 cores AMD Athlona jsem dal do sestavy co mi daroval kolega z práce, ajťák z práce mě dal již vyřazené 2x 2GB RAM, takže z původních 2x 1GB jsem ve finále tatíkovi složil 6GB DDR2 800Mhz, a na tom fičí Windows 10 jak po másle, navíc jsem to v Únoru vylepšil o bazarovou ATI HD 4850 512 DDR3. :)
No a tu desku od Tebe a RAM, tam jsem koupil v bazaru AMD Phenom II X4 955 a dal k ní v bazaru zakoupenou SB X-FI zvukovku + ATI HD 5670 1GB GDDR5. Ještě jsem nezkoušel jak si povede grafika v kombinaci s 4 cores AMD CPU v The Witcher 3, ale očekávám, že to bude krapet lepší než na 2 cores CPU.
@marwel (08.07.2021 17:38): jj kdysi to označení nebylo. HD 4850 je výkonná ale docela žravá. Nakonec to jede v pohodě. Drivery jsou dostupné jen pro Windows 7 ale Windows 10 je při manuální instalaci přes správce zařízení akceptoval, takže HD 4850 běží jako pod sedmičkami. :) Podobně jsem kdysi instaloval Vista drivery ATI X1950 Pro pod Windows 7, taktéž bez problémů. V opačném případě, s MS driverem, se na tom pod W10 nedalo téměř pustit ani video, natož hra. To byla slide show.
2 cores AMD Athlona jsem dal do sestavy co mi daroval kolega z práce, ajťák z práce mě dal již vyřazené 2x 2GB RAM, takže z původních 2x 1GB jsem ve finále tatíkovi složil 6GB DDR2 800Mhz, a na tom fičí Windows 10 jak po másle, navíc jsem to v Únoru vylepšil o bazarovou ATI HD 4850 512 DDR3. :)
No a tu desku od Tebe a RAM, tam jsem koupil v bazaru AMD Phenom II X4 955 a dal k ní v bazaru zakoupenou SB X-FI zvukovku + ATI HD 5670 1GB GDDR5. Ještě jsem nezkoušel jak si povede grafika v kombinaci s 4 cores AMD CPU v The Witcher 3, ale očekávám, že to bude krapet lepší než na 2 cores CPU.
@marwel (08.07.2021 17:38): jj kdysi to označení nebylo. HD 4850 je výkonná ale docela žravá. Nakonec to jede v pohodě. Drivery jsou dostupné jen pro Windows 7 ale Windows 10 je při manuální instalaci přes správce zařízení akceptoval, takže HD 4850 běží jako pod sedmičkami. :) Podobně jsem kdysi instaloval Vista drivery ATI X1950 Pro pod Windows 7, taktéž bez problémů. V opačném případě, s MS driverem, se na tom pod W10 nedalo téměř pustit ani video, natož hra. To byla slide show.
@Rapier (08.07.2021 10:29): Ja mel C2D 6300, take 65W procesor, v kombinaci s HD4830 a jel jsem to bud na 350W nebo dokonce jen na 300W zdroji. V te dobe snad ani nebyly ty certifikace gold, bronze atd. pro zdroje. Alespon si to nevybavuji. Crysis jsem na tom dohral v 1680x1050 rozliseni hned nekolikrat. I dvojku. :P Bylo to delo! :D Crysis je oldschool hra, pouziva narocne AA, to neni jak dnes ty postprocessove AA. Naprosty nesmysl to tam vubec zkouset zapnout na takovem HW. :D
@Rapier (06.07.2021 21:09): Jsem rád, že grafika slouží, každopádně z toho HW, který jsi jmenoval, je mi povědomých více kousků. :-)
Trochu jsem měl obavu zdali starý 350W Fortron utáhne kombo 65W Athlon II X2 + ATI HD 4850, ale jo zvládne to! :) But can it run Crysis? Yes, it can.
Ovšem s odřenými ušima. 1600x1200, AA 2x, max. detaily. Sem tam se krátce modifikuje během filmových sekvencí zvuk (nicméně lze rozumět), a krásných +/- 20 fps. V 1024x1280 bez AA okolo 30 fps, stále max. detaily.
Co mě ale více překvapilo, Phenom II X4 mám v desce co vyžaduje 500W zdroj, jenže mám k dispozici jen 450W s jedním 4 pinem pro napájení CPU. Na desce jsou 2x 4 piny pro napájení CPU. A Phenom s 125W TDP..... Měl jsem vážné obavy zdali to vůbec nastartuje, ale jo. :) Běží to. Ještě to musím prohnat nějakou náročnou hrou v zátěži. Phenom je na stock chladiči přetočený jen na 3,6 GHz bez zvýšení napětí.
Ovšem s odřenými ušima. 1600x1200, AA 2x, max. detaily. Sem tam se krátce modifikuje během filmových sekvencí zvuk (nicméně lze rozumět), a krásných +/- 20 fps. V 1024x1280 bez AA okolo 30 fps, stále max. detaily.
Co mě ale více překvapilo, Phenom II X4 mám v desce co vyžaduje 500W zdroj, jenže mám k dispozici jen 450W s jedním 4 pinem pro napájení CPU. Na desce jsou 2x 4 piny pro napájení CPU. A Phenom s 125W TDP..... Měl jsem vážné obavy zdali to vůbec nastartuje, ale jo. :) Běží to. Ještě to musím prohnat nějakou náročnou hrou v zátěži. Phenom je na stock chladiči přetočený jen na 3,6 GHz bez zvýšení napětí.
Hmm, tak se na chatě s děckama bavím. :) Po večerech zkouším "nové" sestavy:
1. AMD Atlon II X2 240 @3,4Ghz, MB GA-MA78G-DS3H (chipset AMD 780G), 6 GB DDR2 800Mhz
2. AMD Phenom II X4 955 @3,8 Ghz (jen stock chladič, jinak bych jej přetočil na 4Ghz), MB GA-770T-USB3 (chipset AMD 770) 8GB DDR3 1600 Mhz.
K obojímu mám do PCI-E k dispozici jen: ATI HD 4850 512 GDDR3 a/nebo ATI HD 5670 1GB GDDR5 (díky @MCZ: ).
Ta první má 2x tolik ROPs/TMUs tedy 16/40 vs 8/20 u novější generace. Bandwith RAM je shodný díky GDDR5 i přes 128 bit sběrnici je stejný jako u 256 bit sběrnice starší generace, tedy cca 64Gb/s. Nicméně starší generace ač papírově výkonnější, tak umí jen DX 10.1, novější ač pomalejší umí DX11. Starší nemá ovladače pod W10, novější ano. To by mi tolik nevadilo, jenže...
No a když si chcete zahrát třeba BF4, tak ten vyžaduje novější drivers než má pod W7 k dispozici HD 4850, a hra sice jde spustit ale tím to končí, menu už nereague ani na myš. Nebo třeba The Witcher 3, další hra co vyžaduje DX11 GPUk samotnému spuštění, totéž poslední verze leteckého simulátoru Falcon BMS 4.35. Akorát ten Battlefield Bad Company 2 běží na DX 10.1 GPU.
Zkrátím to. Zkrátka používat dnes DX10 nebo starší kartu je děsně limitující, chtělo by to něco rozumného do DX11. Nemá někdo k prodeji starší GTX 750 Ti/GTX 950/960 nebo GTX 1050/1050Ti? Silnější na chatu dát nemohu nemám zdroj co by to utáhl. GTX 760 vyžaduje už 2x 6 PIN a já mám jen jeden 400 W zdroj s 1x 6 PIN. Už tak je zázrak že to jede. :)
1. AMD Atlon II X2 240 @3,4Ghz, MB GA-MA78G-DS3H (chipset AMD 780G), 6 GB DDR2 800Mhz
2. AMD Phenom II X4 955 @3,8 Ghz (jen stock chladič, jinak bych jej přetočil na 4Ghz), MB GA-770T-USB3 (chipset AMD 770) 8GB DDR3 1600 Mhz.
K obojímu mám do PCI-E k dispozici jen: ATI HD 4850 512 GDDR3 a/nebo ATI HD 5670 1GB GDDR5 (díky @MCZ: ).
Ta první má 2x tolik ROPs/TMUs tedy 16/40 vs 8/20 u novější generace. Bandwith RAM je shodný díky GDDR5 i přes 128 bit sběrnici je stejný jako u 256 bit sběrnice starší generace, tedy cca 64Gb/s. Nicméně starší generace ač papírově výkonnější, tak umí jen DX 10.1, novější ač pomalejší umí DX11. Starší nemá ovladače pod W10, novější ano. To by mi tolik nevadilo, jenže...
No a když si chcete zahrát třeba BF4, tak ten vyžaduje novější drivers než má pod W7 k dispozici HD 4850, a hra sice jde spustit ale tím to končí, menu už nereague ani na myš. Nebo třeba The Witcher 3, další hra co vyžaduje DX11 GPUk samotnému spuštění, totéž poslední verze leteckého simulátoru Falcon BMS 4.35. Akorát ten Battlefield Bad Company 2 běží na DX 10.1 GPU.
Zkrátím to. Zkrátka používat dnes DX10 nebo starší kartu je děsně limitující, chtělo by to něco rozumného do DX11. Nemá někdo k prodeji starší GTX 750 Ti/GTX 950/960 nebo GTX 1050/1050Ti? Silnější na chatu dát nemohu nemám zdroj co by to utáhl. GTX 760 vyžaduje už 2x 6 PIN a já mám jen jeden 400 W zdroj s 1x 6 PIN. Už tak je zázrak že to jede. :)