Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@AlieN (19.09.2021 17:18): Ale já jsem nepoužil slovo "revoluční" v hospodském slova smyslu (tedy v tom subjektivním, na který narážiš ty). Ty filmy označil za revoluční Bordwell v knize Umění filmu, což považuju za docela relevantní. Propast (Abyss) byla, co se týče CGI hlavně o tom "monstru" a myslím, že by to i dnes vypadalo ok. O Terminátoru a Jurském Parku ani nemluvě. Ty filmy jsou označeny za revoluční, protože u nich byla použita před tím neviděná technologie a protože i dnes vypadají skvěle.
@M.a.t.t. (19.09.2021 17:17): Čekám s tím na MCZeta. Měl by to být jeden z těch "father-son" seriálů, který si spolu užijeme, hned jak vyjde z puberty. Zatím si na ta slova: "Ve všem si měl pravdu, je to super." musím počkat. :)
@Cathan (19.09.2021 17:25): Vsak jo, pro jistou skupinu fans to jiste bude kultovni klasika atd.. ale jak to bude ve "stadu" tot otazka :) Ja bych teda moc nevidel :)

Do Star Wars fame to ma jeste porad daleko a spoustu casu na dokazovani :D Ale jedno je jiste, Disney ma pod palcem vse :D
@Zx Atari 500 (19.09.2021 17:22): Což chápu, ale zas jsme tu na Databázi her tak tu asi můžeme nejlépe chápat co znamená nějakému fiktivnímu světu obětovat velkou část svého života. Já tak hluboko teda nejsem, ale ani to neberu jen jako čistou instantní zábavu. Slovy klasika (hehe) I'm invested. Asi stejně jako třeba zapálený fanoušek GoT.
@H34D (19.09.2021 16:27): Za "revoluční" se v minulém století dala označit hromada filmů, třeba před pár dny jsem viděl The Last Sarfighter, který měl první cgi vesmírné bitvy - z dnešního pohledu hnusné jak prdel samozřejmě, vypadá to asi jako první Descent v lepším rozlišení, no jenže tehdy to přišlo víc jak deset let před Descentem, jen dva roky pro vyloženě simplistickém cgi v Tronu, a na rendering používali tehdy nejrychleší superpočíítač na světě.
@M.a.t.t. (19.09.2021 17:05): Ono jde taky o definici slova umění. Drtivá většina MCU není rozhodně umělecká filmografie (ačkoliv bych tam bez cavyků zařadil Wandavision) ale jinak bych třeba namítnul, že skoro každý film je tak trochu uměním. Ale chápu, že je to pro mnohé slovíčkaření.


@Zx Atari 500 (19.09.2021 17:13): Samozřejmě. Méé méé :) Ale nejvíc mě fascinuje, kolik lidí dovede to prohlášení naštvat, nebo aspoň vyvést z míry :D Jakoby si dovolit prolomit nějaké nepsané tabu, podobně se mi to stalo už kdysi pod jednou diskuzí. Ale já si zkrátka myslím, že ignorovat určitá popkulturní fakta díky osobním názorům není zrovna vhodná cesta, a MCU má minimálně k té klasice našlápnuto.
Marvel filmy jako filmova klasika.... ach jo :D Disney ma tu propagandu zvladnutou mistrovsky, to se jim musi nechat.

Chtelo by to rozlisovat na fans komiksu a zbytek. Pro vetsinu je to tezkej zabavni konzum a dal to neresej. Treba ja mam vse pred poslednima Avangers, zabalene do jedne koule a nedokazal bych odvypravet pribeh snad ani jednoho filmu. Jako produkt urceny primarne k vydelavani penez je to trefa do cerneho, ale stavet to nekam vejs je dost odvazny..
@Cathan (19.09.2021 16:53): Vo väčšine určite hej, tie filmy skrátka nie sú žiadne umenie, no robiť z nich niečo menejcenné, iba preto, že sa o to nepokúšajú a chcú primárne zabaviť... to určite nie :)
Dám sem klip s Alison Brie a od té doby je tu padesát příspěvků o filmech s pány v upnutých nylonových oblečcích. :(
@M.a.t.t. (19.09.2021 16:45): Možná jsem jen špatně zvolil tu slovo "nadčasová" což se asi zdá příliš honosné. Ale do jisté míry už ty nejstarší díly MCU klasika jsou a časem budou ještě víc a budou si stále získávat nové fanoušky a udrží si i své milníky. Nikdy to nebude zapomenutu, což se u jiných filmů s jistotu říct nedá, především proto jak říkáš - Marvel je franšíza. Jinak se podle mě dost shodneme.
Cathan (19.09.2021 12:02): Popravde s tebou nemôžem súhlasiť, teda aspoň nie v tom, že marvelovky sú automaticky nadčasové klasiky. A to píšem s čistým svedomím ako niekto, kto má tieto typy komiksových filmov veľmi rád a vie si užiť viac-menej každý. To sa však nevylučuje s tým, že ako celok mi príde skutočne až príliš bezpečné a máloktorá ma skutočne nadchne. Je to dané aj tebou spomínanou seriálovosťou, ktorá je, samozrejme, úmyselná, no pri každom seriáli sú aj slabšie aj lepšie diely. Nakoniec je však dôležitý ten globálny dojem a ten sa marvelovkám darí, keďže vybrané udalosti ako Avengers: Endgame vedia naozaj zažiariť. Práve tí majú v sebe potenciál klasiky, rovnako ako napríklad aj prvý Iron Man (keďže to celé začal) a tak podobne. Mnohé z tých filmov sú však skôr vydarené fillery, ako dajme tomu Ant Man a v tejto chvíli je otázne, ako sa budú brať časom.

Villeneuva na jednej strane chápem, keďže doba sa zmenila a dnes sa už nechodí na hviezdy ale na frančízy. Je logické, že sa to nepáči každému, o to viac ak majú v pamäti staré časy, keď tomu bolo naopak. Na druhej strane, i mne pripadá trochu zbytočné rýpať práve do Marvelu, keďže práve ten je ideálnou ukážkou toho, ako to robiť správne. A to nie je žiadna samozrejmosť, to o čo sa zdarne pokúsili Kevin Feige a spol sa podarilo v menšej miere replikovať akurát The Conjuring Universe a aj to len z hľadiska diváckeho záujmu. Ktokoľvek ďalší sa však pokúsil o akýsi prepojenejší vesmír skôr či neskôr fatálne zlyhal. Skôr by teda som chápal, keby sa kritici obúvali do iných značiek, ktoré sú nepomerne kvalitatívne nevyváženejšie a ten úspech pritom majú. Za všetky stačí spomenúť Fast and Furious, kde sa dá na zatiaľ posledný diel veľmi dobre napasovať spomínaná hláška o zombie :) Alebo na MonsterVerse od Universalu. Marvel je však populárnejší a preto sa toho i médiá chytajú najviac, v snahe vyvolať čo najväčšie kontroverzie a tým pádom i čítanosť :D

Každopádne, nesúhlasil by som s tým, že tam nie sú badateľné žiadne ambície, len preto že sú to "bezduché komiksy". Len Feige je známy ako ich obrovský fanúšik a hoci pracuje pre veľký koncern, ktorému ide v prvom rade o peniaze, jeho by som určite nevinil z toho, že sa popri tom nesnaží aj o kvalitné adaptácie. Tie ambície tam teda, samozrejme, sú, i keď len výhradne v blockbusterovej rovine, nie z pohľadu filmového umenia. No nie každý vie vytvoriť kvalitný filmový blockbuster. A čo si budeme nahovárať, hoci ide o produkty dnešnej doby a akokoľvek môžu niekomu pripadať šablónovité a je ich prejedený, bez ich úspechu by ani tvorcovia ako Denis Villeneuve zrejme nedostávali veľké peniaze na filmy ako Duna.
No já bych ani neřekl ze to v Jurskem parku vypadá ještě dnes dobre. Efektně možná ale ta technická kvalita je už dost out. Tenkrát to byl ale šok, to bezpochyb.
@Dan9K (19.09.2021 15:46): To už záleží co se dá brát jako klasika - spousta lidí uznává jako klasiku Sommersovu Mumii, což já jsem tedy nikdy moc nechápal. Toho Van Helsinga jsem tehdy když vyšel krutě odsoudil, ale před půl rokem jsem ho viděl znovu a musel jsem ho překvapeně docenit, solidně zábavná blbina a svým způsobem pocta těm klasickým monstrům. Mumii jsem znovu viděl pro změnu před měsícem a ta je horší.

Btw co mi dnes na tom Van Helsingovi přišlo zajímavé je právě to, že (vedle spousty cgi na létající upírky) hodně výrazně využívá i fyzické kulisy a triky. To už v těch Marvelovkách není.

Jurský Park je vedle nich samozřejmě v úplně jiném vesmíru. Tam to CGI nestárne nejen proto jak špičkově je udělané, ale hlavně proto jak dobře Spielberg s těmi trikovými monstry jako filmař dokáže pracovat. První scéna s brachiosaurem mi pořád vyráží dech bez ohledu na to kolikrát jsem to už viděl a kolik let uplynulo.
@Cathan (19.09.2021 12:02): Zas na druhou stranu v takovém Jurském parku, kde byly použity snad dokonce poprvé (bez záruky), tak to bylo uděláno tak dobře a vkusně, že to vypadá skvěle i dneska. A to už je dneska určitě klasika.

Ale třeba Van Helsing z roku 2004 podle mě klasika nebude nikdy :-)
@Dan9K (19.09.2021 11:39): Ono to tak ale prostě bude. Stejně jako třeba Harry Potter. Líbit se to nikomu nemusí ale to je tak vše co se s tím dá dělat. Mně se taky nelíbí, že Smrtonosná Past je součástí klasické popkultury a je to pro mě ubohý akční film s laciným humorem. Ale je to klasika.
@Cathan (19.09.2021 10:33): No mám na to jiný názor, budiž. Ve výsledku o nic nejde, každého preference. Nicméně označit Marvel, jakožto filmy plné CGI, za nadčasovou klasiku, mi přijde docela úsměvné. Ty filmy budou pravděpodobně za pár let pro smích, ne klasikou. :D Z Hobita se taky nikdy nestane klasika jako z LotRa, ten byl pro smích už v době vydání. Tyhle filmy s CGI efekty většinou nestárnou nejlíp.
@Cathan (19.09.2021 11:21): Jo, z toho že ty komiksy jsou převážně hrozné zmetky to rozhodně vychází. Bohužel se o komiksy docela zajímám, a tak jsem se i těch superhrdinských od Marvelu něco načetl.


Problém je že u těch komiksů je to vlastně nevyhnutelné - syndrom nekonečné akční telenovely je u nich ještě mnohem brutálnější, tam se na jakékoli umění nehraje už vůbec. Jde jen o to každý měsíc vyblít sešit který se bude dobře prodávat, budou v něm oblíbené postavy (nedej bože aby z komiksu nějaká zmizela natrvalo), bude v něm ještě mocnější záporák než posledně, a jeho příběh půjde shrnout dvanáctiletému klukovi na pár stránkách. Když už v superhrdinském komiksu vzniklo něco zajímavého, tak proto že to bylo čistou subverzí, sebereflexí toho žánru či alespoň převrácením jeho pravidel - a tohle snad nikdy nebývá u Marvelu, ale když už tak u Vertiga.

V tomhle ohledu vlastně respekt k filmovým scénáristům, že z mizerných předloh dokázali vykutat aspoň to co v Marvel filmech je. Mohlo být ještě mnohem hůř.
@AlieN (19.09.2021 11:17): Tak mně už to ale připadá jako diskuze o vkusu. Mně MCU většinou, až na výjimky, jako šedá UHO bez chuti prostě nepřipadá. Ano, tak trochu vždycky víme co od toho čekat, to ale pro mě neznamená, že ten vymezený MCU prostor je špatný. Zvlášť je to trochu absurdní poté, co se zamyslíme, že komiksy jsou v tomto ohledu téměř stejné.
@Cathan (19.09.2021 11:01): "Ono to rovnítko mezi snahou o vysoký výdělek a nízkou kvalitou"
No ale tohle právě nikdo nedělá, to není o tom že jedno implikuje druhé - ale že u Marvelu jde jen o to první, a to druhé je moc nezajímá ;)

Samozřejmě že to ponižování jejich práce je, protože ona si zaslouží být ponížena, ne pochválena. Jinak by jsme se přece nemohli dostat do naprosto bizarního stavu jaký i ty teď ukazuješ u Wandavision - no ano, asi nikdo nečekal že to dopadne jinak, všichni čekali že se z toho stane stejně šedivá neoriginální věc jakou bylo to všechno před tím. A ty to ještě obhajuješ, protože ti to uho chutná. Což je právě hrozně špatně. Jak říkám, nulové ambice, plodící nulové očekávání.
Resp je to hrozně špatně z hlediska filmového umění, já jinak proti zábavním parkům nic zásadního nemám, i to uho si klidně dám když prostě netoužím po ničem víc než jen utišení hladu.

Když u Marvelu někdo z režisérů zkusil vystoupit někam jinam, tak ho vyhodili - proto jsem vlastně docela zvědavý na Eternals od Chloé Zhao. Ona jako zkušená artová režisérka by imho mohla mít dost talentu na to s tou obyčejnou předlohou udělat něco víc, ale velmi pochybuji že se to stane, spíš ji semele produkční mašinerie vyrábějící ty filmy z prefabrikátů kde osobitý režisér má jen minimální slovo.
@AlieN (19.09.2021 10:55): Jo, ale já tomu prostě nevěřím a vlastně to tak trochu považuju za strašné ponižování práce všech zúčastněných. Já samozřejmě neodmítám myšlenku, že v MCU jde o peníze, ale zkrátka říct takovou větu s takovou absolutistickou vehementností je prostě plivnutí do tváře všech kteří se snažili do MCU něco dát, ať už dobrý scénář, režii, či herecké výkony. Ono to rovnítko mezi snahou o vysoký výdělek a nízkou kvalitou je takové... meh. Je to taková cynická představa, že tam kde hrají roli peníze nemůže hrát roli umění a srdce, což je nesmysl.

Nakonec, ono nemá smysl měnit něco co funguje. MCU a vlastně Marvel jako celek je postavený na nějaký základek a s těmi pracuje. Třeba ta Wandavision. To vážně někdo čekal, že to skončí jinak? Ono to prošlo těmi etapami to klasického Marvelu a já to fakt nepovažuji za chybu, protože měnit povahu a tvář universa jen kvůli změně je tak trochu o ničem a je to neproduktivní.
@Cathan (19.09.2021 09:53): On to dobře vystihl Scorsese - Marvel nejsou filmy, jsou to zábavní parky. Vše je v nich motivované atrakcí a prodejností, ničím jiným... což není problém jejich mainstreamovosti, ale nulovou ambicí tvůrců vyprávět nějaký promyšlený a uzavřený příběh. Třeba u první trilogie Star Wars toto neplatilo, až u té poslední od Abramse velmi.

"Cinema is an art form that brings you the unexpected. In superhero movies, nothing is at risk"
Což je přesně ten problém, Marvel nemá čím překvapit, resp povede se mu to jen málokdy - třeba aspoň trochu u Lokiho. WandaVision začala originálně, ale nevyhnutelně se zvrhla do té stejné nudné šedi na jakou jsou dávno všichni zvyklí, jen tentokrát to dávalo ještě menší smysl než obvykle.

Seriálové jsou Marvelovky rozhodně, tak je snad každý bere už dávno, ale z těch jednotlivých dílů jsou nadčasové možná tak tři, zbytek zmizí jako zapomenutý filler - minimálně zapomenutý v historii filmu, jako marketingový úspěch se o nich v učebnicích psát bude ještě hodně dlouho.
@John Mirra (19.09.2021 10:34): Tak ono veškeré vstávání z mrtvých v MCU má svůj důvod i následky. Třeba Gamora je prostě z jiného vesmíru, ten celý druhý život je prostě ztracený, ale multivesmír má v Marvelu poměrně pevné místo a tedy to dává smysl.
Mně na těch Marvel filmech vadí hlavně to, že tam nemám jasno v "měřítku důležitosti", nebo jak bych to nazval. Prostě když se něco stane, tak jaký to pak bude mít vliv na děj, nebo jak moc je silný nějaký superhrdina, co od jejich souboje můžu očekávat atd. Podobně jako třeba v nejnovější trilogii Star Wars - nejdřív zničí mega-hvězdu smrti, ale v dalším díle na začátku prostě musí ještě zničit MEGA-bitevní-loď. A ve trojce se pak odnikud objeví celá obří flotila, ve které každá loď umí zničit planetu. Prostě se trochu nuluje ten efekt následků, když si scénáristi potom vymslí kdejakou pitomost, aby příběh dostali tam, kam potřebují, viz to několikeré vstávání z mrtvých...

A ta akce mi už prostě vážně dech nevyráží, přitom na ní to dost stojí.
@Fritol (19.09.2021 10:18): Já myslím, že je jedno, jak je režisér úspěšný pokud tak kritika pramení ze stejných důvodů. Villeneuve je skvělý režisér, ale prostě ví, že Marvel bude a vlastně už je nadčasová klasika, zatímco jeho Sicaria nebo Prisoners nebude jednoho dne nikdo moc pamatovat až na lidi co to přímo hledají.

A z toho nakonec pramení ta frustrace. MCU není nakonec jen MCU, je s tím spojeno spoustu dalších věcí. Bylo to, je, a bude. Dokud nebude apokalypsa je to pevně zasazené do struktury popkultury. A na to Villeneuve pravděpodobně nikdy nedosáhne (možná s Dunou, ale těžko říct). Čímž neříkám, že jsou jeho filmy horší nebo tak, je to prostě je jak to je.
@Cathan (19.09.2021 09:53): Tak já taky neřekl, že mají nízkou kvalitu. A osobně nekoukám ani na seriály, protože mě unavuje jejich nekonečnost. Jak jsem psal, chápu, proč to lidi baví a uznávám kvality těch filmů, ač mě osobně to přestalo bavit velmi brzy.

Vrcholně umělecký a zároveň cílit na mainstream člověk sice nemůže, ovšem může to tak nějak vyvážit aby to fakt nebyla jen tupá popcornovka a zároveň aby to bylo dostatečně lákavé pro mainstream tak, aby to vydělalo. Viz Nolan nebo zmíněný Villeneuve. Nemyslím si, že z zrovna z jeho strany je to nějaká žárlivost když aktuálně patří k hollywoodské špičce a jeho projekty nejspíš s radostí zadotuje jakékoliv studio. Samozřejmě pokud Marvel kritizuje nějaký jouda co natočil pár průměrných komedií pro Netflix, tak to působí směšně.

Jinak zmíněné seriály neznám, ale je pravda, že i ke komiksovým filmům lze přistoupit originálně a umělecky. Ostatně úspěch Jokera je i znamením, že mainstream není tak tupý konzum, jak si hollywood myslí a občas trocha umělecké vize navíc neuškodí.
@Fritol (18.09.2021 20:37): Já jsem si osobně našel k Marvelu poté, co jsem začal přistupovat ke každému jednotlivému filmu jako k dílu seriálu, což u MCU jde poměrně dobře. Nakonec "pořád dokola to samé" je do jisté míry každý druhý existující seriál, i ty velmi kvalitní, a je to jeden z důvodů proč na to lidé vůbec koukají. Nemyslím si, že je to známka nízké kvality, nakonec lidé to chtějí a právě proto je drtivá většin MCU filmů do dnes v červených číslech.

Nicméně, nemůžu si pomoct, mám pocit, že z každého scénáristy a režiséra co si kopne do Marvelu mluví hlavně žárlivost a já to i chápu. Je blbí natočit velmi kvalitní filmu, či dokonce umělecký film, který je pohřben pod zábavou typu Marvel ale... tak to prostě je. To neznamená, že ty filmy jsou špatné, jen, že je to to co lidé chtějí. Člověk nemůže být vrcholně umělecký a zároveň cílit na mainstream, to se vzájemně vylučuje. A na maistream je Marvel umělecký až až, ostatně, ačkoliv to nejsou filmy, s Wandavision a Lokim MCU dokázalo, že je schopno velmi kvalitní umělecké práce.
@AlieN (18.09.2021 19:50)

@stepankoby1 (18.09.2021 16:14):  jasně, vlastně s váma se vším souhlasím. Jen on to nepíše jen ten Chibnall, je to kolektivní dílo, svůj vliv má rozhodně i BBC (byť třeba možná většinou latentní a třeba i autocenzurní), producentů je tam hafo. Výsledné dílo je určitě děsivá sbírka kompromisů.

Já samozřejmě nevidím do výroby něčeho tak velkého, můžu mluvit z vlastní zkušenosti, že svoboda vyjádření ve filmu je za prvé strašně individuální podle toho, na jaké lidi člověk zrovna narazí, ale většinou je to tak, že výsledek se moc neblíží tomu, co člověk původně chtěl udělat nebo i udělal. Kecá do toho úplně každej a výsledek je v podstatě vždycky svým způsobem paskvil, za kterým si člověk úplně nestojí, protože je to splácanina pěti různých verzí, které udělal. A často je přijato to, co je nejkonvenčnější a co dá paradoxně nejmenší práci. Obecně můžu říct, že čím víc lidí na tom projektu dělá, tím menší je individuální input toho kterého člověka a tím míň si může dupnout, že to takhle prostě chce. A když si představím tak velký projekt jako Doctor Who, tak mě z toho jímá hrůza. Zvlášť u seriálu, kde každý díl režíruje někdo jinej a někdo jinej to píše. Jasně, že hlavní zodpovědnost jde za showrunnerem, ale nevěřím tomu, že má 100% moc a svobodu nad tím, co chce a jak to chce.

AlieN: u toho skladatele se to občas taky stává, příkladem budiž třeba Charlie Chaplin nebo John Carpenter. Ale je to teda dost výjimečná situace. Ale prostě těch producentů je taky většinou víc. Kecá do toho samozřejmě hooodně i zvukař, kecá do toho scenárista... nejlepší je být kamarád s režisérem (nebo tím hlavním tvůrcem) a pak se to celkem dá ho ukecat no.
@AlieN (18.09.2021 19:50): Já jsem ju měl svého času mezi top 10 nejoblíběnějšíma herečkama. Znechutila se mi až tím jak se otírala o fanoušky a svou nechutnou nesoudností. Furt si ale nemyslím že je špatná herečka. Pro mě je nejlepší novodobý Doctor Matt Smith. Má přesně tu směsici ztřeštěnosti, geniality, dětinskosti a starobylosti, které u mě tu postavu definují. A taky je to fantastický herec. Pochopitelně měl štěstí na výborné epizody. Už jenom Pandorica by zvedla každou inkarnaci Doctora. O zbytku epizod rozvíjející linii jeho původu ani nemluvě.
@Naginata (18.09.2021 20:28): “Perhaps these types of movies have turned us into zombies a bit.”  jojo, má recht.

Osobně teda ty filmy nijak nehejtím, ten budget na nich jde znát a je to docela kvalitní práce po všech stránkách, tudíž chápu, proč to lidi baví. Taky jsem na ně ze začatku chodil do kina pokažde, když vyšel nový, ale je to furt dokola to samé ve výsledku. Přestalo mě to bavit po pár letech a teď už těch filmů z MCU meškám takové množství, že už do toho ani nechci naskakovat.

Docela se obávám, že do tohoto stereotypu spadnou i Insomniac když je teď vlastní Sony a tenhle stereotyp se bude opakovat i na poli her.
@Dan9K (18.09.2021 14:01): To není příliš dobrý příměr - kdyby onen skladatel dělal zároveň producenta a obecně hlavního člověka v celém tvůrčím procesu, tak nikoho jiného vinit opravdu nepůjde ;)

Já bych třeba Jodie i věřil herecké schopnosti, mohla by být jako Doktor zábavná - kdyby se jako skutečný Doktor chovala, i s těmi vážnějšími polohami a tématy, a vůbec kdyby na to měla dost prostoru. Vždyť většina příběhů teď stála mnohem víc na její partě sidekicků a kdyby ona tam nebyla, tak se moc nestane.
Ona tak vůbec není Doctor Who - scénář jí to nedovolí (a to ani není narážka na timeless child... které chápu že fanoušky nasralo, ale já byl tou dobou posledními dvěma sezonami tak ubitý, že už mi vlastně bylo úplně jedno co se s tím děje)

Btw za mě je Tennant opravdu nejlepší - nejen proto že má nejlepší díly (ne že by nebyly i velké kvalitativní propady), ale proto že on nejlépe vystihl jak dokáže být Doktor nebezpečný, jak moc se musí hlídat aby nepřišel o svou laskavost a humanismus.
@Dan9K (18.09.2021 14:01): Je zcela možný, že o tom jen vím málo. Ale ono se to u DW teď opravdu tak jeví. Proč mají postavy v epizodách tak málo osobnosti, nebo mění pohledy na věc z epizody na epizodu (viz profláklé "I love robots" a "I hate robots" od třináctky)? Writing. Proč jsou všechny zápletky nijaké a problémy v epizodách tak zapomenutelné? Writing. Proč větší příběhové oblouky postav a propojení příběhů skoro nefungují? Writing. Jasně, stěžuju si i na ostatní věci. Nelíbí se mi aktuální vzhled TARDIS, nelíbí se mi nevýrazná hudba, nelíbí se mi někteří herci., často se mi nelíbí kamera. S tím se ale seriál sledovat dá a zážitek to pouze znehodnocuje, určitě ne zničí. Jestli se mýlím, rád se ovšem poučím. Jak funguje vytváření seriálu dopodrobna rozhodně nevím.

Btw. Omlouvám se, poznámky o tennantovi ani ženský nebyly cílené na tebe ani na lidi v téhle diskuzi, přestože označení tomu mohlo napovídat. Tennantovo období má svoje neuvěřitelné kouzlo a jeho oblíbenost sdílím.
@stepankoby1 (17.09.2021 16:45): Proti ženský vůbec nic (ačkoliv vnímám rozdíl mezi dám tam ženskou, protože to vůbec neřeším, nebo dám tam ženskou, protože to strašně řeším).
Neříkám, že Tennant je nejlepší, nebo že za něj to bylo nejlepší, ani jedno si nutně nemyslím, přesto ho mam nejradši.
Vinit jen writing je asi stejné jako vinit jen skladatele, že udělal do filmu špatnou hudbu. To může říct asi jen někdo, kdo vůbec netuší, jak to chodí.