@SilentWolf (13.11.2021 10:23): S Coinbase neporadím, já teď používám Kraken (registrace bez problémů) - posílám tam eura přes Revolut / SEPA (ale trvalo mi, než jsem přišel na to, že u Revolutu je potřeba při převodu vybrat EUR účet). Ještě mám Binance, ale tam teď nefunguje SEPA, takže dražší převod peněz tam a navíc je tam dražší výběr krypta (odeslání do vlastní peněženky). XTB je jiná kategorie, tam ti to jen spravují - nemůžeš to kamkoliv poslat, ale jen koupit / prodat, ne? (Jestli ti to nevadí, to už je samozřejmě na tobě.)
Věda a technika
Kde koupit krypto? Narazil jsem samozřejmě na doporučení coinbase ale nedaří se mi tam ověřit účet. Tam kde vyplňuju adresu mi to po "continue" nic neudělá a když to zkusím znovu tak mám čekat 24h na další pokus.
A na "konkurenci" taky semtam čtu nějaké negativní ohlasy. Tak nevím.
Je varianta i na xtb které používám na akcie. Ale asi to nechci míchat.
A na "konkurenci" taky semtam čtu nějaké negativní ohlasy. Tak nevím.
Je varianta i na xtb které používám na akcie. Ale asi to nechci míchat.
@Jab (11.11.2021 15:49): jistě.
Já jsem ještě naštěstí nikdy nebyl v situaci, kdy by mi šlo jakkoliv o život (stále si tak myslím, že bych ve středověku měl šanci :-) ) a tu pomoc potřeboval nezbytně. V těch "menších" věcech mně bohužel nikdy v ničem nepomohli. Resp. ano, jednou mi sešili pár stehů a pak ty věci se zubama. Ale třeba i ty zuby se obávám, že do značné míry za ně zubař může. Neboť jsem ho na všechny kazy upozornil předem, on to bagatelizoval a že nic, a pak se ty zuby za půl roku rozpadly a najednou to bylo výčitek, proč jsem s tím za ním nebyl.
Je jasné, že máme obrovské kapacity, například na neurologii v Motole či Na Homolce. Nebo v Ikemu. Ale třeba zrovna s běžnou neurologií mám bohatou osobní zkušenost a tam jediné, co pro mě chtěli udělat, bylo zakázat řízení auta a zakázat pokud možno cokoliv, co člověka těší ze života, ačkoliv vlastně nic nezjistili a v ničem nepomohli.
Od praktické lékařky, kde byla čekačka okolo pěti hodin naprosto kdykoliv jsem utek k Mojí ambulanci, čehož lituju a má to za následek to, že nemám ani stálého praktického lékaře. Je tam pokaždý někdo jinej, takže tam ta důvěra taky neexistuje. Závodní lékaři jsou absolutně pro smích.
Takže jasně, že skutečné odborníky respektuju a máme jich určitě spoustu. Ale mluvím o takových těch poliklinikových doktorech... no i když ono i v těch nemocnicích, kde mi mojí prarodiči nastoupili po svých, skoro nic jim nebylo (jakože na pozorování) a další den byli na jipce, plný modřin a za 4 dny byli mrtví, to mi taky na důvěře moc nepřidalo.
Já jsem ještě naštěstí nikdy nebyl v situaci, kdy by mi šlo jakkoliv o život (stále si tak myslím, že bych ve středověku měl šanci :-) ) a tu pomoc potřeboval nezbytně. V těch "menších" věcech mně bohužel nikdy v ničem nepomohli. Resp. ano, jednou mi sešili pár stehů a pak ty věci se zubama. Ale třeba i ty zuby se obávám, že do značné míry za ně zubař může. Neboť jsem ho na všechny kazy upozornil předem, on to bagatelizoval a že nic, a pak se ty zuby za půl roku rozpadly a najednou to bylo výčitek, proč jsem s tím za ním nebyl.
Je jasné, že máme obrovské kapacity, například na neurologii v Motole či Na Homolce. Nebo v Ikemu. Ale třeba zrovna s běžnou neurologií mám bohatou osobní zkušenost a tam jediné, co pro mě chtěli udělat, bylo zakázat řízení auta a zakázat pokud možno cokoliv, co člověka těší ze života, ačkoliv vlastně nic nezjistili a v ničem nepomohli.
Od praktické lékařky, kde byla čekačka okolo pěti hodin naprosto kdykoliv jsem utek k Mojí ambulanci, čehož lituju a má to za následek to, že nemám ani stálého praktického lékaře. Je tam pokaždý někdo jinej, takže tam ta důvěra taky neexistuje. Závodní lékaři jsou absolutně pro smích.
Takže jasně, že skutečné odborníky respektuju a máme jich určitě spoustu. Ale mluvím o takových těch poliklinikových doktorech... no i když ono i v těch nemocnicích, kde mi mojí prarodiči nastoupili po svých, skoro nic jim nebylo (jakože na pozorování) a další den byli na jipce, plný modřin a za 4 dny byli mrtví, to mi taky na důvěře moc nepřidalo.
@Dan9K (11.11.2021 14:38): Pokud řešíš jakékoliv zdravotní obtíže (krom nějakých banálních), tak by ti měl příslušný lékař minimálně být partnerem v diskuzi o tvém zdraví.
Česká společnost bohužel ráda posunuje doktory do nezáviděnihodné role jakýchsi "mágů". Což se projevuje i jejich vykroužkováváním, jakmile jsou na kandidátce nějaké politické strany. Mohou si za to i sami přirozeně, pacientovi předávají často bez náležitého vysvětlení jakýsi papírek plný latiny a ještě k tomu ve zkratkách, takže to opravdu pro laika vypadá jak zaklínadlo. Nemálo lékařů, jsou to také jen lidé, skutečně podlehnou zdání vlastní nadpřirozené moci.
Nicméně cestou ven z tohoto je posilování průměrné "zdravotní inteligence" českého občana. Podobně jako se usiluje o zvyšování "finanční inteligence". Pak by slušný lékař nebyl tlačen do pozice "kouzelníka", což je pro něj nepochybně velmi stresující. A sociopati mezi lékaři by zase měli o důvod méně považovat svou moc až za nadpřirozenou. Jistě by pro mnoho zainteresovaných bylo lepší, kdyby pan doktor Barták či Cimický "úřadovali" o nějakou tu dekádu méně.
TLDR lékaři jsou omylní stejně jako zbytek populace. Nicméně stále jsou specialisté ve svém oboru. Pokud ti lékař cpe homeopatika, magnetoterapii (jak ta jede mě až fascinuje) atp., tak je lepší jej vyměnit. Ale stále bych doporučoval nějakého lékaře ke svému zdraví mít. Stát se sám sobě laickým doktorem je mírně řečeno "vylití vaničky i s dítětem".
Česká společnost bohužel ráda posunuje doktory do nezáviděnihodné role jakýchsi "mágů". Což se projevuje i jejich vykroužkováváním, jakmile jsou na kandidátce nějaké politické strany. Mohou si za to i sami přirozeně, pacientovi předávají často bez náležitého vysvětlení jakýsi papírek plný latiny a ještě k tomu ve zkratkách, takže to opravdu pro laika vypadá jak zaklínadlo. Nemálo lékařů, jsou to také jen lidé, skutečně podlehnou zdání vlastní nadpřirozené moci.
Nicméně cestou ven z tohoto je posilování průměrné "zdravotní inteligence" českého občana. Podobně jako se usiluje o zvyšování "finanční inteligence". Pak by slušný lékař nebyl tlačen do pozice "kouzelníka", což je pro něj nepochybně velmi stresující. A sociopati mezi lékaři by zase měli o důvod méně považovat svou moc až za nadpřirozenou. Jistě by pro mnoho zainteresovaných bylo lepší, kdyby pan doktor Barták či Cimický "úřadovali" o nějakou tu dekádu méně.
TLDR lékaři jsou omylní stejně jako zbytek populace. Nicméně stále jsou specialisté ve svém oboru. Pokud ti lékař cpe homeopatika, magnetoterapii (jak ta jede mě až fascinuje) atp., tak je lepší jej vyměnit. Ale stále bych doporučoval nějakého lékaře ke svému zdraví mít. Stát se sám sobě laickým doktorem je mírně řečeno "vylití vaničky i s dítětem".
@Gordon (10.11.2021 23:10): je to velmi těžké přimout ano. Ale je přece jasné, že kdyby se dneska vrátil Ježíš, tak ho buď zavřou do blázince, do vězení nebo ho zase popraví :-)
@H34D (10.11.2021 20:19): to ani ne, ale třeba jsem 6 a půl roku chodil s medičkou/doktorkou. A jsou to prostě lidi jako my se všemi slabostmi a neduhy. Tím myslím, že jsou úplně stejně iracionální, jako zbytek populace, což se třeba projevilo například při covidové krizi. U té mé přítelkyně byla ta věc, že ona jako medička měla se mnou zásadní problém v tom, že sám sebe i ostatní vnímám bez jakýchvkoliv nadpřirozených elementů, kdežto ona věří v tu duši a něco víc. Doktoři, co mi nabízejí homeopatika... Prostě takovým doktorům já pak nemůžu důvěřovat, že mi zodpovědně racionálně poradí a nebudou se odkazovat na nějaké bludy, kterým věří.
@H34D (10.11.2021 20:19): to ani ne, ale třeba jsem 6 a půl roku chodil s medičkou/doktorkou. A jsou to prostě lidi jako my se všemi slabostmi a neduhy. Tím myslím, že jsou úplně stejně iracionální, jako zbytek populace, což se třeba projevilo například při covidové krizi. U té mé přítelkyně byla ta věc, že ona jako medička měla se mnou zásadní problém v tom, že sám sebe i ostatní vnímám bez jakýchvkoliv nadpřirozených elementů, kdežto ona věří v tu duši a něco víc. Doktoři, co mi nabízejí homeopatika... Prostě takovým doktorům já pak nemůžu důvěřovat, že mi zodpovědně racionálně poradí a nebudou se odkazovat na nějaké bludy, kterým věří.
@H34D (10.11.2021 20:19): Daník je Jára Cimrman confimired.
@Dan9K (09.11.2021 22:36): Tvl, neříkej, že si věnoval i stovky hodin studováním léků, tvořil sis vlastní příbalové letáky a teď se nestydíš za to, že jsi chytřejší, než doktoři. :D
@Kunick (09.11.2021 21:51): ano. Já mám bohužel dost nedůvěru k doktorům (chtěl jsem to rozvést, ale to bych si zase naběh) a bohužel neznám žádného, kterému bych věril. Ale jak jsem psal, nemám žádné nežádoucí účinky (a vlastně nikdy jsem neměl žádné nežádoucí účinky z žádného léku), jakmile bych něco zpozoroval, nechám toho.
@Dan9K (09.11.2021 21:26): Tak o tom jsem věděl. To je obecně duvod, proč nesteroidni antirevmatika škodí trávícímu traktu.
To je dost dobře možné, ale taky to může zhoršovat nežádoucí učinky a může snadněji vést k předávkování. Proto říkam, že tohle bych raději probral s doktorem.
To je dost dobře možné, ale taky to může zhoršovat nežádoucí učinky a může snadněji vést k předávkování. Proto říkam, že tohle bych raději probral s doktorem.
@Kunick (09.11.2021 21:18): aha, já měl na mysli ibuprofen a paracetamol. Naproxen jsem teď neřešil. Jen jsem chtěl dát odkaž, že těch Coxů je víc :-)
No a i kdyby byl jen rozdíl v nástupu a délce účinku, tak dobrý. Navíc každý jsme individuál a tou kombinací narušíš to, že třeba na nějakou látku můžeš reagovat míň citlivě. Ale tak jasně, že to může být hlavně placebo a je celkem fuk, jestli si člověk dá 2 ibuprofeny nebo 1 naproxen a jeden ibuprofen.
No a i kdyby byl jen rozdíl v nástupu a délce účinku, tak dobrý. Navíc každý jsme individuál a tou kombinací narušíš to, že třeba na nějakou látku můžeš reagovat míň citlivě. Ale tak jasně, že to může být hlavně placebo a je celkem fuk, jestli si člověk dá 2 ibuprofeny nebo 1 naproxen a jeden ibuprofen.
@Dan9K (09.11.2021 20:40): No nejsem si jistý, jestli jsi poslal odkaz který jsi chtěl.
Jak ibuprofen, tak naproxen jsou neselektivní inhibitory. A co jsem tak rychle proletěl net tak rozdíl je hlavně v nástupu a délce učinku, a že naproxen je lepší pro srdce a horší pro ledviny.
Jak ibuprofen, tak naproxen jsou neselektivní inhibitory. A co jsem tak rychle proletěl net tak rozdíl je hlavně v nástupu a délce učinku, a že naproxen je lepší pro srdce a horší pro ledviny.
@Zx Atari 500 (09.11.2021 21:02): no jako taky jsem to zkoušel, ale výsledek akorát byl, že jsem si to tam strašně zasral a nešlo to ven (protože většinou, když je problém, tak je ten zub otevřenej až do kanálků). A když mám průser se zubama, tak to poslední co chci, abych v těch zubech měl nějaký lístečky a větvičky. Následně jsem si to pak dával pryč parátkem a akorát jsem to pak zhoršil všechno :-) Ale je možný, že jsem to aplikoval blbě.
Na každýho holt bohužel funguje něco jinýho. Mně vždycky doporučujou ledovat a jíst zmrzlinu. Ale to mi nefunguje, protože led je prostě moc studenej a přes tvář je to málo až k zubum (a na tvář je to zas moc) a dávat si to přímo na to je hrozný, navíc je to tvrdý a to v tu chvíli fakt nechceš. Takže mně fakt funguje jenom ta tekoucí ledová voda. No a nejlépe se nějak zřídit a co nejrychlejc usnout (protože když se člověk nezřídí, tak neusne) :-)
taky jsem zkoušel na to si dávat tvrdej alkohol a to má pomáhá výborně. Krásně to znecitliví. Měl jsem to v puse dycky třeba minutu. Problém je, že jsem to takhle aplikoval celej den a pak jsem měl normálně totálně rozežranou sliznici všude okolo, takže jsem si akorát pak udělal další problém.
Na každýho holt bohužel funguje něco jinýho. Mně vždycky doporučujou ledovat a jíst zmrzlinu. Ale to mi nefunguje, protože led je prostě moc studenej a přes tvář je to málo až k zubum (a na tvář je to zas moc) a dávat si to přímo na to je hrozný, navíc je to tvrdý a to v tu chvíli fakt nechceš. Takže mně fakt funguje jenom ta tekoucí ledová voda. No a nejlépe se nějak zřídit a co nejrychlejc usnout (protože když se člověk nezřídí, tak neusne) :-)
taky jsem zkoušel na to si dávat tvrdej alkohol a to má pomáhá výborně. Krásně to znecitliví. Měl jsem to v puse dycky třeba minutu. Problém je, že jsem to takhle aplikoval celej den a pak jsem měl normálně totálně rozežranou sliznici všude okolo, takže jsem si akorát pak udělal další problém.
@Dan9K (09.11.2021 20:52): Nekdy pomaha hrebicek :) Moc na tyhle prirodni veci neverim, ale v zoufalstvi jsem zkusil i tohle a fakt to jistej ucinek ma.
@Zx Atari 500 (09.11.2021 13:09): ježiš, co je lumbálka jsem si musel vygooglit, to zní hrozně.
A jinak se zubama přeji hodně štěstí. Já už asi zažil úplně všechno. Zrovna před týdnem jsem přišel o svoji poslední šestku, která byla zachraňovaná asi tak tři roky :D (a já si to fakt čistím zodpovědně, to je všechno dědictví z náctiletých let). Těžko vůbec vybírat, který zážitek se zubama je úplně top :-)
bohužel nějaký zázračný všelék neznám no. Občas mi pomáhá psychologicky si uvědomit, že ta bolest vlastně neexistuje, a že je to jen přenos vzruchů mezi pitomýma neuronama, a to já přece zvládnu! :-)
A jinak se zubama přeji hodně štěstí. Já už asi zažil úplně všechno. Zrovna před týdnem jsem přišel o svoji poslední šestku, která byla zachraňovaná asi tak tři roky :D (a já si to fakt čistím zodpovědně, to je všechno dědictví z náctiletých let). Těžko vůbec vybírat, který zážitek se zubama je úplně top :-)
bohužel nějaký zázračný všelék neznám no. Občas mi pomáhá psychologicky si uvědomit, že ta bolest vlastně neexistuje, a že je to jen přenos vzruchů mezi pitomýma neuronama, a to já přece zvládnu! :-)
@Kunick (09.11.2021 14:19): není to úplně pravda, jeden inhibuje enzym COX 2 (Cyklooxygenáza) a druhej COX 1 (respektive obojí), takže se to dobře doplňuje. odkaz
Něco jiného je kyselina acetylsalicylová, čemuž se dost vyhýbám, neboť ta ty enzymy inhibuje trvale, co jsem čet (a já snad nikdy aspirin neměl, možná úplně jako malej).
A ty ledviny nevím, spíš ten žaludek a játra. Ale když je to výjimečně, tak si myslím, že je to ok. A já s tím nikdy neměl problém. Ale mně je jasné, co by mi doktoři řekli, že jako to může být učinnější, ale je to taky mnohem nebezpečnější no.... Tak maj dělat ty léky lepší. Mně přijde, že všechny léky proti bolesti jsou na bolesti, kdy nejsou potřeba léky proti bolesti. Ale když už opravdu něco bolí jak svině, tak jsou ty léky k ničemu.
Třeba na zuby mi to jakž takž pomohlo, když to bylo chroničtějšího rázu, tudíž ne třeba tak silné. Ale když byl akutní problém, nebo dokonce otok, tak jediné, co mi fungovalo, bylo být nonstop hlavou pod kohoutkem a pouštěst si na to ledovou vodu. No a to pak byl asi tak na minutu klid. A pak znova...
Něco jiného je kyselina acetylsalicylová, čemuž se dost vyhýbám, neboť ta ty enzymy inhibuje trvale, co jsem čet (a já snad nikdy aspirin neměl, možná úplně jako malej).
A ty ledviny nevím, spíš ten žaludek a játra. Ale když je to výjimečně, tak si myslím, že je to ok. A já s tím nikdy neměl problém. Ale mně je jasné, co by mi doktoři řekli, že jako to může být učinnější, ale je to taky mnohem nebezpečnější no.... Tak maj dělat ty léky lepší. Mně přijde, že všechny léky proti bolesti jsou na bolesti, kdy nejsou potřeba léky proti bolesti. Ale když už opravdu něco bolí jak svině, tak jsou ty léky k ničemu.
Třeba na zuby mi to jakž takž pomohlo, když to bylo chroničtějšího rázu, tudíž ne třeba tak silné. Ale když byl akutní problém, nebo dokonce otok, tak jediné, co mi fungovalo, bylo být nonstop hlavou pod kohoutkem a pouštěst si na to ledovou vodu. No a to pak byl asi tak na minutu klid. A pak znova...
Gordy jdi je prosim te uklidnit, a taky se zastav na tom ministerstvu v Rakousku :)
@Dan9K (09.11.2021 12:57): nejsem lékař, ale co vím, tak oba léky působí blokaci stejných enzymů. Rozhodně bych to raději probral s nějakým doktorem, protože tenhle mix bude odrovnavat třeba i ty ledviny.
@Dan9K (09.11.2021 12:57): aaaaa pan vypada na kolegu znalce :) Ja ibac nemuzu, nejen ze mi nejak extra nezabere, ale tece mi po nem cervena z nosu :) Mam to 50/50 ze se spusti.
Kdyz je fakt zle, tak taky mixuju v nadmerecnem mnozstvi... aspon pro psychologickej efekt, kdyz uz to nepomuze... nejakej ten kratkodobej mix, musej organy vydrzet.... :o)
Jsem doufal, ze nekdo prijde s nejakou "volne dostupnou" latkou, ktera mi unika :) Jeste donedavna jsem mel na prvnim miste bolesti zavedeni jehly pri lumbalce. Coz teda zmenila prihoda se zubama asi 14 dni z5.. snad se to uz nebude opakovat, protoze bych asi zesilel..
Kdyz je fakt zle, tak taky mixuju v nadmerecnem mnozstvi... aspon pro psychologickej efekt, kdyz uz to nepomuze... nejakej ten kratkodobej mix, musej organy vydrzet.... :o)
Jsem doufal, ze nekdo prijde s nejakou "volne dostupnou" latkou, ktera mi unika :) Jeste donedavna jsem mel na prvnim miste bolesti zavedeni jehly pri lumbalce. Coz teda zmenila prihoda se zubama asi 14 dni z5.. snad se to uz nebude opakovat, protoze bych asi zesilel..
@Zx Atari 500 (08.11.2021 23:57): mám časté štěstí na věci, co způsobují ty největší bolesti (záněty zubů, ledvinové kameny) a tam nepomůže nic, ale jediné, co se mi osvědčilo, je kombinace léčivých látek, takže combo Nalgesin+ibuprofen, nebo třeba přidat i paracetamol, ale u toho jsem moc velký účinek nedetekoval. Játra a žaludek asi moc nejásají, ale to v tu chvíli člověka moc nezajímá, když mlátí hlavou o zeď.
Nejlepší by byl asi morfin no.
Nejlepší by byl asi morfin no.
@Zx Atari 500 (08.11.2021 23:57): Panadol Ultra na bolesti hlavy pri migréne.
@Zx Atari 500 (08.11.2021 23:57): Jediné, co mi zabírá na migrény, tak je Ibalgin.
@Zx Atari 500 (09.11.2021 00:35): Mě funguje na záda a zuby.
@Gordon (09.11.2021 00:30): Paracetamol je fajn na teplotu, ale na bolest cehokoliv mi nikdy nefungoval.
@Pluto (09.11.2021 00:34): Jo, po flasce tvrdyho, bolest vetsinou ustoupi :)
@Pluto (09.11.2021 00:34): Jo, po flasce tvrdyho, bolest vetsinou ustoupi :)
@Zx Atari 500 (08.11.2021 23:57): Slivovice.
@Zx Atari 500 (08.11.2021 23:57): Paralen.
Jaky vam sedej a zdaj se nejucinejsi volne prodejny leky na bolest, pokud sem tam nejaky uzivate? Ja vim, ze je to obecne strasny svinstvo, ale sem tam clovek musi.
Ja mam asi nej zkusenost Nalgesinem a Diclofenacem, i kdyz ten na akutni bolest moc neni neb ma nabeh az za dost dlouho..
Ja mam asi nej zkusenost Nalgesinem a Diclofenacem, i kdyz ten na akutni bolest moc neni neb ma nabeh az za dost dlouho..
@Zx Atari 500 (08.11.2021 19:43): Správny prístup, ja odkedy som splatil hypotéku, tak za srandu beriem celý globálny finančný systém,
@mazar1234 (08.11.2021 19:42): Vsak v poho, ja to vse od Garretova postu beru jako srandu :)
<span class="reply">@Zx Atari (08.11.2021 19:07): To nebola obhajoba iba vysvetlenie ako to funguje, též nekouŘím, ale áno tá daň sa používa na všeličo, len nie na čo by sa malo používať.
@Jab (08.11.2021 19:35): To je stale mnoho! Na peci maji narok pouze celozivotni odpiraci alkoholu nebo abstinenti s minimalni prokazatelnou delkou odpirani 25 let :)
@Zx Atari 500 (08.11.2021 19:07): Nemusíš mít o mě strach. Mám cca dvacetinovou spotřebu alkoholu proti českému průměru. ;)
Kolo rant netřeba komentovat.
Kolo rant netřeba komentovat.
Projizdka na kole a udelate si bebi! A tu lecbu si hezky zaplatite holoto, protoze vlezt na to smrtonosne kolo byla ciste vase volba :) Nemluve o tom, kolik nevinnych lidi cestou timto dablovym nastrojem ohrozujete! :D
@mazar1234 (08.11.2021 18:56): Covece nevim jestli ta dan co odvede Jab, pokryje tu transplantaci jater... :)
Ja vam ty plice a jatra ze sveho zdravka platit nechci holoto! :D
@mazar1234 (08.11.2021 18:56): Covece nevim jestli ta dan co odvede Jab, pokryje tu transplantaci jater... :)
Ja vam ty plice a jatra ze sveho zdravka platit nechci holoto! :D
@mazar1234 (08.11.2021 18:56): Také mají. Resp. se neví přesně, ale nová vláda má dělat nějakou daň na nezdravé potraviny. Všechna Atariho přání tak budou vyslyšena. :)
@Zx Atari 500 (08.11.2021 18:50): Kuraci a alkoholici platia navyše spotrebnú daň, Burgeráci ale nie...
@Garret (08.11.2021 18:42): To je krasne. Kuraci, alkoholici, burgerzrouti, atd,atd,atd.... at plati take! :)
@Rapier (08.11.2021 17:08): kdo jsou to ti "neočekávaní"? :-)
souhlasím s tebou v tom, že neočkování by měli mít volný přístup tak, jako očkovaní. ale zároveň jsem přesvědčený, že neočkovaní by si měli hospitalizaci v nemocnici hradit sami, pokud jim zdravotní stav dovoluje se nechat očkovat a oni to neudělali.
souhlasím s tebou v tom, že neočkování by měli mít volný přístup tak, jako očkovaní. ale zároveň jsem přesvědčený, že neočkovaní by si měli hospitalizaci v nemocnici hradit sami, pokud jim zdravotní stav dovoluje se nechat očkovat a oni to neudělali.
@Rapier (08.11.2021 17:23): Běž se nechat očkovat a nepyskuj. Tím, že tě bez očkování nepustí mezi lidi, tě jen a jen chrání.
@Jab (08.11.2021 17:19): To je jen nasraná agitka. :-)
@Jab (08.11.2021 17:19): třeba v tom, že ne-naočkovaný nemůže bez testu např. : do divadla, kina, restourace, apod.? Očkovaný = bezinfekční.
@Rapier (08.11.2021 17:08): Pokud do karantény bude umístěný každý nakažený, tak v čem přesně spočívá ta "druhá kategorie"?
A je to tady, děkuji za všechny neočekávané, ty kteří nechrání jen sami sebe, ale myslí i na druhé a přesto jsou svým způsobem nyní občané druhé kategorie odkaz
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/koleb ... i-sveho-druhu-179662
Husté. Pár let zpět o nalezení nového druhu projela zpráva, ale buď jsem na ni nenarazil, nebo jsem to zapomněl. Každopádně vzhledem ke stáří druhu (resp. spíše mládí) zajímavé, že se takový druh udržel dalece do doby "modernějších" hominidů. Třeba v nás ale také časem najdou jejich geny jako se to stalo s neandrtálci. Pravěká láska měla širokou náruč. :)
Husté. Pár let zpět o nalezení nového druhu projela zpráva, ale buď jsem na ni nenarazil, nebo jsem to zapomněl. Každopádně vzhledem ke stáří druhu (resp. spíše mládí) zajímavé, že se takový druh udržel dalece do doby "modernějších" hominidů. Třeba v nás ale také časem najdou jejich geny jako se to stalo s neandrtálci. Pravěká láska měla širokou náruč. :)
Dnes večer by mohla být u nás vidět Aurora Borealis, takže pokud máte nějakej kopeček, nebo vyhlídku s temným výhledem na noční oblohu, tak se běžte podívat směrem na sever. Já budu bohužel v práci...
@Pluto (18.10.2021 21:14): ani ten sebetišší benzínový motor se nevyrovná elektromotoru, přechod tam bude znát vždy i v Mercedesu :-) rozdíly se smazávají na dálnici, kde je vysoký aerodynamický hluk a hučení pneumatik, takže se v nich motor ztratí. Toyota má snad nejlepší hybridy, i když osobně nejsem fanda jejich designu
Já jsem teda používal hybridy (většinou od Toyoty) jen párkrát jako auta z půjčovny a teda pochválit je zrovna nemůžu. Jezdilo se s tím divně a bylo cítit přepínání mezi benzínem a elektrikou. Neměl jsem z toho dobrý pocit a byl jsem rád, když jsem to vrátil.
@H34D (18.10.2021 20:18): já určitě nejsem expert na auta a na tvojí otázku ti nedokážu odpovědět, ale všeobecně Toyoty jsou držáky a hybridy mají vymakaný. ostatně už TGM říkával: "japonec nakonec". jakože vydrží nejdýl...
@Rapier (18.10.2021 20:21): pokud budeš mít po 3-5 letech degradaci vyšší než 70%, tak ti tu baterku většina automobilek vymění zdarma v rámci záruky. jinak hybridy jsou super - klasický hybrid, Plugin nebo i Mild Hybrid mají svoje výhody a pokud je dokážeš využívat, je to paráda. to mi připomíná, že ještě potřebuju novou 12V baterii.
@Rapier (18.10.2021 20:21): pokud budeš mít po 3-5 letech degradaci vyšší než 70%, tak ti tu baterku většina automobilek vymění zdarma v rámci záruky. jinak hybridy jsou super - klasický hybrid, Plugin nebo i Mild Hybrid mají svoje výhody a pokud je dokážeš využívat, je to paráda. to mi připomíná, že ještě potřebuju novou 12V baterii.
@Rapier (18.10.2021 20:21): Připočti dalších pět let a budeš akurátní.
@H34D (18.10.2021 20:18): má hybrid vůbec smysl? Není to spíše vyhazování peněz? Mě tyhle řešení přijdou jako těžký kompromis. Upřímně: EU se jej snaží také zakázat. I když to se snaží i spalovací motory.
@Garret (18.10.2021 20:14): to není zrovna málo. Každopádně co bys říkal na výměnu baterie v autě za 120k+ po 3-5 letech intenzivního ježdění?! :)
@Garret (18.10.2021 20:14): to není zrovna málo. Každopádně co bys říkal na výměnu baterie v autě za 120k+ po 3-5 letech intenzivního ježdění?! :)
@Garret (18.10.2021 20:14): Jako místní expert na auta, souhlasíš s tím, že nejlepší současná bazarová koupě je Toyota Auris Touring Sports Hybrid?