Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
@BINGMAN (23.11.2021 09:58): Súhlas. Inak for fun som si vygooglil definíciu násilia a teda to kopanie do dverí alebo beat saber násilím nie je. Pretože tak ako nie je považované kopanie do neživého objektu za boj, tak to nie je považované ani za násilie.

"Violence is the use of physical force so as to injure, abuse, damage, or destroy. Other definitions are also used, such as the World Health Organization's definition of violence as "the intentional use of physical force or power, threatened or actual, against oneself, another person, or against a group or community, which either results in or has a high likelihood of resulting in injury, death, psychological harm, maldevelopment, or deprivation." zdroj wikipedia
@Jumas (23.11.2021 09:36): Jenomže s takovým výkladem může být sporná naprostá většina neakčních her. I ten tetris. S Crashem souhlasím a u minulých případů jsem tu spornost chápal, přestože jsem s tím třeba nesouhlasil. Ale Beat Saber nevidím jako násilnou hru, ať se na to dívám jakkoliv.

Já spíš vidím problém v tom, jak jsou pravidla pro tuto kategorii napsané, protože HC mi v důsledku fakt připadá snažší tím, že je to jasně definované.

Ale souhlas, bez názoru organizátora to nevyřešíme :)
Dá se základní kampaň New home považovat za hardcore variantu nenásilné hry? Přímo tam nikoho zabít nemůžete ale vaše rozhodnutí ano. Děkuji za vaši zpětnou vazbu :)
@BINGMAN (23.11.2021 09:29): Baseball nesleduju, ale ten by asi šel. Jinak jsem pochopil tvoji myšlenku, že ti jde o "násilí" způsobované na předmětech. Každopádně Crash tu předchozí roky zmiňoval, že když je nějaká hra sporná, je lepší si jí do výzvy nedávat a jak vidíš, tak na Beat Saber zde panují odlišné názory, takže to sporná hra je.
@Jumas (23.11.2021 09:06): Dobře, tak baseball, kde se snad, pokud vím, takovýmto způsobem nefauluje. Můj point byl ale snad jasný.

K tetrisu: Nevybuchují sami od sebe, ale tím, že cíleně vyplníš řadu. Tedy explozi nevinných kostek způsobíš úmyslně. Samozřejmě, že je to nesmyslné, ale mám pocit, že přesně takhle tady občas argumentujete :)

Tím samozřejmě nechci debatu tady ukončit, jen, že se to s pravidly občas přehání.
@BINGMAN (23.11.2021 07:50): Fotbalová hra určitě nejde použít, protože se tam fauluje, což musíš uznat sám, že násilí je. Samozřejmě nepočítám diving v podání Ronalda, Neymara a dalších hereček. Tetris je přece jenom něco jiného, tam ty kostky bouchají sami od sebe, respektive po doplnění řady. V Beat Saberu je sekáš meči, to je ten zásadní rozdíl dle mě. Ale konečné rozhodnutí je samozřejmě na organizátorech. Bylo by dobré, kdyby se k tomu vyjádřil Crash, coby duchovní otec výzvy.

EDIT: Pozdě :)
Přesně, stejně tak ve FIFA či NHL se dá úplně normálně faulovat, což se dá taky považovat za násilí :)
Aha, takže by tam neměl být třeba Tetris Effect, protože kostky tam vybuchují, nebo fotbalová hra, protože kopete do míče, a ten balón to musí přece bolet. Jako přísnost musí být, tak je to správně, ale občas to fakt berete ad absurdum. Pravidla nikdy nemůžou být napsané úplně "bulletproof", ale myslel jsem, že vždy stačí použít selský rozum. A ten mi říká, že Beat Saber není násilná hra ani náhodou. Je to rytmická hra, kde sekání kostek navozuje pocit tance. Není to hra o sekání kostek mečem. Nebo mi chcete říct, že kdyby jste měli místo mečů v ruce prachovky, tak je to v pohodě?

Můj názor z pozice NEorganizátora.
Podle mého jde o účel, sekání dřeva či zeleniny násilí není, bouchání do stolu či kopání do dveří násilí je (pokud nejde o rekonstrukci bytu :D )
@Tulareanus (22.11.2021 21:33): nicméně pokud budeme citovat pravidla "V základní variantě by hra neměla obsahovat (...) agresivní chování." , pak není třeba boj ale i nasilí - a to už kopání do dveří být muže.
@Dan9K (22.11.2021 20:47): V boji potrebuješ protivníka, buď živého alebo robotického etc... to že mlátiš do objektov bez akejkoľvek známky inteligencie či agendy je to isté ako keby si považoval za boj to, keď kopeš do dverí. :)
No je to sporné.

Násilí to není, ale je to v podstatě substituce toho. Být místo kostek třeba motýly, tak už je to násilné. Chtěl jsem nejdříve napsat, že bych to uznal, ale když jsem si rozkliknul pravidla, tak jsem asi změnil názor. Jasně se tam píše, že v tom nemá být boj. A tohle mi přijde jako boj. Chtěl jsem použít příkladu toho, že třeba na takovou pilu se dá hrát jako na hudební nástroj, tak to přece neznamená, že cokoliv s pilou je o tom, že něco řežu. No ale pak mi došlo, že hráč na tu pilu tu pilu používá prostě úplně jinak. Kdežto v tom Beat Saberu se ten meč používá úplně standardně, jenom místo něčeho živého jsou kostky. Něco jako kdyby v Carmageddonu byly místo lidí kostky a člověk je přejížděl a nabodával na hroty, tak nevím, jestli by se to uznalo.

Jde trochu o ducha těch pravidel. Cílem je zahrát nenásilnou hru, a tohle je vlastně násilná hra, kde nedělám násilí no... nebo můžu být násilný vůči neživým věcem? Asi jo...

Zas na druhou stranu ten drobný rozdíl mezi sbíráním a likvidací je vlastně jen ilustrační, hratelnostně v tom není žádný rozdíl. Takže rozdíl mezi takovým Audiosurfem, kde člověk ty kostky sbírá, a Beat Saberem, kde je likviduje (ale vlastně taky de facto sbírá) moc není.

No takže nevím, jako většinou :-)
Mohla by som niekoho poprosit, aby mi skontroloval vyzvu a dal mi vediet, ci je vsetko ok? Velmi pekne dakujem :)
@Niktorius (21.11.2021 03:28): Dej si do Pacifisty ROOBOOT. Násilí se tam dá zcela vyhnout, přestože je přítomno. A při spadnutí začínáš opět na startu, přičemž zůstává zachováno množství sebraných předmětů.

Jde to splnit na Hardcore. Mám zbraň, je tudíž střelba běžná, je tam jeden protivník, ale já se mu zcela vyhnu. Ale samozřejmě, jde zneškodnit. To už by ale nešlo v Pacifistovi použít. Jde si to zahrát několikrát, pokaždé odlišně.
@Niktorius (21.11.2021 03:28): Sonic podle mě neprojde, nejde jen o střílení (které tam je), ale násilí, jako takové a to je tam taky. Creaks také není nenásilná hra, vždyť ti ten oživlý nábytek ubližuje. Wreckfest těžko říct, nevím jaké stanovisko padlo ohledně závodních her, ale tohle je přece jen něco jiného, než klasické závodění, kde je jen pár šťouchanců a já osobně bych si tu hru do pacifisty nedal. Beat Saber je v podstatě sekání kostek a sám si řekni, jestli ti máchání mečem přijde jako chování mírumilovného člověka/pacifisty. Někdy při plnění výzvy musíš vystoupit z konformní zóny a zahrát si něco, co normálně nehraješ. Do pacifisty třeba logickou hru nebo hidden object.
Pořád si úplně nejsem jistý kategorií Pacifista - tedy, jestli už mám splněno nebo ne.

Počítá se třeba Sonic the Hedgehog, který je z konvenčního pohledu nenásilný, ale přeci jen tam dr. Robotnik sem tam střílí nějaké ty rakety a Sonic skáče po nepřátelských postavách?

Další takovou nejistotu mám kolem Creaks - pokud si to vybuje dobře, je tam nějaké střílení v minihrách. Takže taky nic?

Ve Wreckfestu se bourá do ostatních závodníků - to asi na pacifistu nebude..?

Ale Beat Saber mi projde, je-li tam jediné násilí pácháno na nebohých kostkách / notách, že jo? :)
V tuto chvíli hlásím, že Herní výzvu 2021 na HC mám za sebou :-) Díky moc za výzvu, těším se na další rok!
A já co to tady řešíte a až teď mi došlo ze za to mužů já :)
Tak sorry, jsem občas hrubian, všem zúčastněným se omlouvám a nabízím 15% slevu na jakoukoliv hru zakoupenou u nás v obchode :)



@Tulareanus (10.11.2021 19:53): Ano, nechutné, otřesné. Zasahovku na mne, střelit do nohy a na 37 let do krimu :)
@Dan9K (10.11.2021 19:18): Ty bys řekl...a Steve ŕekl niečo iné. V tomto som na jeho strane. Trepla sa úplna nevtipná debilina, ktorá je negustióznym prirovnaním. Asi toľko k tomu. Ale poďme radšej ďalej a neriešme "ako to autor myslel", pretože to na debilnosti toho prirovnania nič nezmení.
@Steve (10.11.2021 13:18): řek bych, že je to dost o tom, co jsem psal. Nevím, proč teda na mě dál reaguješ. Nevím navíc odkud bereš tu autoritu, se kterou se mnou jednáš. Já ti to jen přátelsky vysvětloval. Udělám ti příměr klidně s holokaustem, to je úplně jedno. Příměr je příměr. Jde tam o nějaký princip. A jestli máš s tím nějaký osobní blok kvůli životním zkušenostem, tak to je mi líto, ale neznamená to, že bys měl každýho prudit za debilní příměr, notabene toho, který ho neudělal a jen ti to vysvětluje.
@Steve (08.11.2021 23:45): já myslím, že to byl právě dobrý příměr. Lidi většinou příklady nechápou, "dyť to přeci není úplně to samé!" :D

Má rád sex, ale není v něm rád nucen do něčeho, co by nikdy nedělal a nechce. A je to pak něco, kde je nebezpečí, že to, co měl původně rád, by už potom tolik rád neměl. To samé hry. Proč ne :-)
@S4TW (08.11.2021 15:29): Že je HC moc HC, nebo naopak málo HC, je taková každoroční klasika :)

@thepcqwer (08.11.2021 21:14): Já chápu že to je v tvým případě dost unlucky, ale tak asi jsi tu hru nehrál čistě jenom kvůli výzvě, třeba tě i bavila... :) Ale nemyslím si, že z tohoto tvýho jednoho anekdotálního případu můžeme cokoliv vyvodit. Prostě smůla, můžeš to třeba ale hodit do jiné kategorie.

@Charllize (08.11.2021 16:14): Táhni prosimtě s takovým debilním příměrem někam.
@thepcqwer (08.11.2021 21:14): Já to chápu, a chápu tu případnou frustraci, ale tak to prostě je, svět není spravedlivý ;) Už jsem takhle pár her hrál, myslel, že budou pasovat do výzvy a v půlce zjistil, že mám smůlu, no tak jsem je stejně dohrál mimo výzvu a byl jsem spokojen i tak, protože byly dobré. Musíš se holt smířit s tím, že nemusíš uspět. Líp ti "poradit" neumím.
@rikuhahl (08.11.2021 17:24): Mám pocit, že míjíš můj argument
Já nekritizuju, že je to těžké. Já jsem pro, aby HC kategorie sedřela z lidí kůži. Můj problém je, že tohle je jedinná kategorie, kde ti hra může říct "a teď v cutscéně někoho musíš zabít, ačkoliv ti nabízíme achievement pacifista, ačkoliv tě celou dobu ujišťujeme, že zabíjet nemusíš". Když si vyberu hru do výzvy, tak chci vědět, že ta hra do ní patří. Občas se stane, že výběr nesedne. Ale fakt nechci, aby se mi stalo, že když jednou ve hře v cutsceně někoho zabiju a můj mnohahodinový progress, kdy jsem se fakt snažil nikoho nezabíjet, mi náhle zmizí.

Ještě jednou. Mě fakt nevadí, že je HC obtížné. Mě vadí, že v tomto případě se mi může stát, že si vyberu hru, kterou kvůli jednomu jedinému kratičkému momentu ve hře, který já nemohu ovlivnit, budu muset z výzvy oddělat.
@thepcqwer (08.11.2021 13:54): Ber to tak, že tahle kategorie byla v týmovém hlasování nejoblíbenější. A sám velký šéf Crash už několikrát zdůraznil, že HC je prostě navíc a nemělo by být zadarmo. Když vezmeš základní variantu, tak je možná z letošní výzvy úplně nejlehčí, tak proč nemít HC zas nejtěžší? :) Při tvorbě kategorie nám byla obtížnost HC varianty jasná a ozval se myslím i hlas, aby byla “přístupnější” verze, ale nakonec to padlo. Výzva je prostě výzva a HC obzvlášť ;)
@PavelU (08.11.2021 14:59): Povolovat nějaké výjimky je cesta do pekel. Nikdy se člověk nezavděčí všem. V popisu HC varianty 10. kategorie je "Dohraj hru, ve které po většinu herní doby hraješ přímo za dětskou postavu." Pokud tedy je hlavní postava malým klukem více, jak polovinu hry, tak by měla splňovat pravidla.
Na druhou stranu, co je špatného na tom, když je nějaká kategorie příliš přísná a dost zužuje výběr? O tom to tak trochu je, ne? Aby byl hráč trochu nucen hrát něco, co by si jen tak nezahrál, není to jeho žánr...
@thepcqwer (08.11.2021 13:54): To s tím Thiefem je tedy sporné. Ale obecně je strašně těžké ty kategorie definovat tak, aby byly srozumitelné a rámovaly veškeré možné situace, co můžou hraním nastat. Stačilo by třeba dát upřesnění, že nesmím protivníka zabít tasenou, střelnou, sečnou či hozenou zbraní apod. To by mělo povolovat takzvané nehody, či úkladné a fingované vraždy. A asi by se u této kategorie rovněž, na HC hodilo, že po většinu doby, co danou hru hraji, se musím chovat dle podmínek zadání kategorie. Menšina času by pak neměla nijak vadit.

Do kategorie č. 10 jsem si dal A Story About My Uncle - Hlavní postava je sice již na začátku dospělá, ale hlavní součást hraní prožila jako malý kluk. A dospělá je i na konci. Myslím, že to pravidlům té kategorie nijak neodporuje.
@thepcqwer (08.11.2021 13:54): Je to blbý, ale k tomu tady slouží tahle diskuze, kde hráči, kteří daný titul hráli, zodpoví případné nesrovnalosti. Každopádně se asi jedná o nejomezenější kategorii výzvy, co kdy byla, alespoň na HC.

@Tulareanus (08.11.2021 14:16): Jasně alespoň jsi mě pobavil :) Nojo, ale jestli v tom Indiana Jonesovi nejde nikoho zabít, je to stejný případ jako ten Batman. Ty sám se musíš rozhodnout, jestli někoho zabiješ nebo ne a ne, že to za tebe udělá postava.
@Jumas (08.11.2021 12:51): Veď som napísal, že som to najprv zle prečítal/pochopil, ale keďže si ešte spomenul, že tu hráči spomínali akčný žáner. tak som napísal akčné hry. HC do pacifistu, hry, ktorá nie je akčná je Indiana Jones and the Fate of Atlantis - jeden z možných priechodov je "akčnejší", kde máš minihry v ktorých sa mlátiš na blízko s nepriateľmi, môžeš si však vybrať aj úplne klasický čisto adventúrny spôsob. Mám pocit, že dokonca aj pri tom akčnom ich len omračuješ a nezabíjaš, ale to už si nie som istý. Tento štýl hry si vyberáš v určitej časti už počas hry a nie na začiatku.
Zaprvé bych chtěl upřesnit, že jsem mluvil o HC. Měl jsem za to, že to bylo jasné, ale zjevně ne, my bad
Zadruhé, zkusím to uvést na příkladu. Loni jsem na prvním Thiefovi strávil 25 hodin
Řekněme, že bych ho letos hrál poprvé a rozhodl se ho dát do HC na pacifistu. Rychlým googlením zjistím, že ve hře žádné zabíjení není, že sice hra souboje obsahuje, ale jsou těžké (protože jsem přeci jen zloděj, ne válečník)
Hru si hraju, ideálně na nejtěžší obtížnost. Ve hře se sice dá bojovat se zombiema, ale v rámci výzvy ani nemrtvé zabíjet nebudu a prostě velmi obtížně projdu celou hru až na konec, aniž bych kohokoliv zabil. Bylo by jednodušší občas nějaké monstrum zabít, místo složitého kličkování, ale výzva je výzva, žejo. No a na konci je pro mě překvapení. Já vyměním artefakt za falešný a tím pádem to hlavního záporáka zabije. ( vražda na úrovni Agenta 47, který přidá něco do jídla nebo zamění dva předměty). Takže, ačkoliv jsem hrál 25 hodin poctivě, tak tu hru si nemůžu přidat do výzvy, protože na konci hry je situace, na kterou jsem se nemohl připravit.

Disclaimer: Thief je uveden jako příklad, to stejné by se mi mohlo stát v Mirrors Edge či v Deus Ex. Jde o myšlenku, nikoliv o konkrétně uvedenou pasáž.
Prostě mi přijde, že je škoda mít výzvu, ve které mi ta hra může sama vypadnout z vteřiny na vteřinu. Kdybych třeba dělal dětský svět a zjistil, že ve skutečnosti moje postava dospěje a já tak nehraju většinu hry za dětskou postavu... tak je to něco, co jsem mohl pozorovat delší část hry. Nestane se mi, že v rámci pěti vteřin náhle moje postava dospěje a já si řeknu "hmf, tak to mám blbý, tu hru už nemůžu použít do výzvy".
Jen dávám feedback to příštího roku, výzva letošní dala zabrat, ale už ji mám hotovou a i toho pacifistu jsem nějak zvládl :-)
Nakonec jsem si vybral na pacifistu HC hru Feign (kterou jsem sem teď přidával je ve schvalování) je to už ze zoufalství… je to hra na pár minut ale podle mě to splňuje vše :-)