@AiMLEzZz (02.12.2021 15:19): Tak Xbox Series S není zrovna nejdražší a nejvýkonnější hw na světě a předpokládám, že obdobně výkonný nb na hry určitě pár let vydrží (na 1080p s rozumnými detaily) právě díky existenci XSS. Jen bude samozřejmě dražší, hlučnější a víc se zahrivat.
Hardware
@TombSpirit (02.12.2021 12:29): Jak vidíš, opak je pravdou.
@AiMLEzZz (02.12.2021 13:24): Já tohle všechno beru, ale dívám se na to očima hráče, který moc dobře ví, že si donedávna na té notebookové GTX 1050 toho zahrál celkem dost, aniž by kvůli tomu musel nějak výrazněji snižovat detaily. No a teď bych na tom mohl být ještě líp. Zkrátka a dobře, shazovat HW v notebooku mi prostě nepřijde zrovna moc fér, přestože ty rozdíly tam proti tomu stolnímu PC vždycky budou.
@AiMLEzZz (02.12.2021 13:24): Já tohle všechno beru, ale dívám se na to očima hráče, který moc dobře ví, že si donedávna na té notebookové GTX 1050 toho zahrál celkem dost, aniž by kvůli tomu musel nějak výrazněji snižovat detaily. No a teď bych na tom mohl být ještě líp. Zkrátka a dobře, shazovat HW v notebooku mi prostě nepřijde zrovna moc fér, přestože ty rozdíly tam proti tomu stolnímu PC vždycky budou.
@TombSpirit (02.12.2021 13:36): Taky když jsi ochotný osekat detaily až na dřeň a nevadí ti, že se graficky vrátíš skoro o deset let, tak rozjedeš kde co na kde čem. Každému, co jeho jest.
@AiMLEzZz (02.12.2021 13:24): a navíc u RTX 3060 musíš mít u notebooku solidní cihlu jako napájení. :) Jenže kdo chce dnes PC moc možností jak si rozumně zahrát nemá. Respektive má, může si koupit celou PC sestavu. :)
@AiMLEzZz (02.12.2021 13:24): A teď si představ, že někdo dokonce hraje na Switchi (např. Witcher 3, Doom Eternal atd.). :-) Je to jen o konkrétních hrách, jak jsou optimalizované / skalovatelne a grafických detailech. Ano, 4k, raytracing ultra a já nevím co se čekat samozřejmě nedá. Nebo Steam Deck...
@Chuck (02.12.2021 12:23): Tak to je jasné, herní notebook je už z principu v podstatě oxymoron. Ono to není o tom, že by nešlo do notebooku dát lepší a výkonnější komponenty, ale pak se to bije se základním požadavkem na notebook, a to že má být relativně malý a energeticky úsporný. Menší spotřeba energie znamená menší výkon. Ale i kdyby ten notebook nebyl energeticky úsporný (dneska si můžeš u notebooků běžně nastavit, aby na výkonu nic nešetřil a jel na plný výkon), tak pořád má hrozně málo prostoru na chlazení, a tudíž je v něm chlazení vždycky vymyšlené hrozně, což výkon zásadně omezuje. Procesor a grafická karta se při velkém výkonu hodně zahřívají. Aby se neuvařily, tak je musíš chladit. A protože průtok vzduchu je u notebooku nesrovnatelně menší než u desktopu, tak prostě ten výkon nemůže být takový jako u desktopu, protože by se ty komponenty vlastním teplem zničily.
@Chuck (02.12.2021 12:23): Čekal bych že naopak se budou snažit herní notebooky podporovat, protože jsou dražší než desktopy (se srovnatelnym výkonem) a bude na nich větší marže a taky dřív zastarají, takže uživatel si dřív koupi nový...
Tak jsem v rámci pomoci prodal svůj notebook nevlastnímu synovi a jak se dalo očekávat, pořídil jsem nový. Při vyzvednutí a po položení jediného dotazu jsem se s prodavačem dostal na úroveň diskuze spočívající v tom, že herní notebook v podstatě neexistuje, jelikož je to podle jeho názoru jen ubohá náhražka herního stolního PC. Párkrát jsem mu oponoval a přestože mi je samotnému jasné, že stolní bude mít vždycky trochu navrch, jelikož ty komponenty v notebooku nejsou úplně to samé, radši jsem zavčas tu diskuzi ukončil, sbalil noťas včetně brašny a pádil pryč. :-)
PS5 konečně skladem za normální cenu, alespoň pár kusů zatím... :c)
@Zx Atari 500 (01.12.2021 00:30): Třeba si je rád vystavuje.
@AiMLEzZz (01.12.2021 09:00): Vzhledem k tomu, jak vypadá trh, je to teď asi dost lákavé pro další výrobce. Riziko je tedy v tom, že než přivedeš na trh vlastní kartu, tak se zase situace změní.
@AiMLEzZz (01.12.2021 09:00): No uvidime s cim prijde Intel. Cinana si dat do compu, bude jeste par let stejne utopie. Takze zatim bych to s tim rojenim neprehanel :)
@Zx Atari 500 (01.12.2021 00:08): Ty jo, to se nám těch výrobců grafických karet najednou vyrojilo. Možná bylo trochu na čase.
@Kwoky (01.12.2021 00:28): Ty ses na ty chladice nejak vysazenej :D
@Zx Atari 500 (01.12.2021 00:08): Ty chladiče jsou ohavné. Jako z těch fejkových grafik z Aliexpressu.
@Charllize (28.11.2021 19:59): tak pokud si čínani dokážou s AMD domluvit kontrakt na rdna 2, tak klidně, akorát to asi bude furt stát dvakrát víc, protože to nebudou dotovat jak Valve.
No já jen aby 14 dnů po vydání Gaben decku někdo nevylezl s něčím jednou tak lepším, když tady čongové dokážou z ničeho nic udělat skoro to same :)
@Charllize (28.11.2021 17:40): vypadá to zajímavě. CPU AMD Ryzen 5700 U odkaz s iGPU Vega 8 s dvoukanálovým zapojením LDDR4 RAM dává solidní výkony ve hrách viz. odkaz, ale není to RDNA 2 grafika podporující nejnovější feature. Pokud by to bylo HW spolehlivé a poměrně levné, proč ne.
@Charllize (28.11.2021 17:40): vypadá to docela pěkně, teď ještě aby to stálo dvakrát méně, mělo rdna2 a vyšší výkon, lepší ergonomii a nějakou známou PC firmu za zády...a bude to dobrá konkurence :)
@Zx Atari 500 (28.11.2021 13:30): Jednoslotový chladič nebrat, jestli nechceš, aby ti to odletělo (větrák asi v zátěži nebude nejtišší).
Narážím teď čím dál víc na bazarech na notebooky Lenovo za super ceny s francouzskou klávesnicí. To někdo ukradl kamion, nebo proč se prodávají v Česku?
Narážím teď čím dál víc na bazarech na notebooky Lenovo za super ceny s francouzskou klávesnicí. To někdo ukradl kamion, nebo proč se prodávají v Česku?
Nějak se nám začíná trh hemžit konkurenty Steam Decku, ještě je pořad šance ty predobjednavky zrušit :D
https://m.youtube.com/watch?v=-nPpw1svrb8
Ok ten BF nic moc ale jinak..
https://m.youtube.com/watch?v=-nPpw1svrb8
Ok ten BF nic moc ale jinak..
@Rapier (28.11.2021 14:03): Tak je to mysleno k holemu procaku. Jinak je to AMD jasna volba. Coz ale neznamena, ze to je porad i na obcasne zahrani, reseni na prd..
@Zx Atari 500 (28.11.2021 13:30): no nevím jestli není lepší volba AMD Ryzen 5600 G odkaz. Nedá se říci, že by T600 byla ve hrách nepoužitelná odkaz. Porovnej s AMD odkaz.
@Rapier (28.11.2021 13:01): Ja o ni vim, vsak jsem tu o ni psal :) Jenze za cenu tak 7-8K za kterou se to pocitam bude prodavat, je to neakceptovatelny :)
Mimochodem Carlik prisel se zajimavym tipem. Kdybych dnes stavel novej compl pro moje potreby, byla by to dnes aktualne asi jedina mozna volba. A i tak bych skripal zubama, protoze realne by takova vec mela stat do 2K :)
Mimochodem Carlik prisel se zajimavym tipem. Kdybych dnes stavel novej compl pro moje potreby, byla by to dnes aktualne asi jedina mozna volba. A i tak bych skripal zubama, protoze realne by takova vec mela stat do 2K :)
@Zx Atari 500 (28.11.2021 08:56): zrovna včera jsem si na Tebe vzpomněl. RX 6400 nebude nepotřebovat přídavné napájení. Mohla by to být fajn alternativa za GTX 1650 Super/GTX 1060 6GB ve Full HD rozlišení, navíc s HW podporou RT, ačkoliv bez AMD FidelityFX to moc použitelné nebude. :)
Kéž by se dala koupit v příštím roce za rozumnou cenu. Výkon a HW výbava bude nepochybně výrazně lepší než u GT 1030 2GB GDDR5, a to vlastně platí (HW výbavička) i pro ostatní současné Turing GTX GPUs.
Kéž by se dala koupit v příštím roce za rozumnou cenu. Výkon a HW výbava bude nepochybně výrazně lepší než u GT 1030 2GB GDDR5, a to vlastně platí (HW výbavička) i pro ostatní současné Turing GTX GPUs.
Az padne na 3K, tak je tento moniturek jasna koupe pro setrive Atarko :D
Toto je krasne, to ma Atarko rado :) Jen je otazkou, jak je to s GtG odezvou. Jinak papirove asi nejlepsi lowcost monitor co jsem nasel.
Jeste mam ve vyhledu tento, ale tam me stve jak je zravej...
Toto je krasne, to ma Atarko rado :) Jen je otazkou, jak je to s GtG odezvou. Jinak papirove asi nejlepsi lowcost monitor co jsem nasel.
Jeste mam ve vyhledu tento, ale tam me stve jak je zravej...
@Kwoky (26.11.2021 21:07): nejhorší na tom je, že takoví podvodníci už napálili řadu lidí. Každý by chtěl grafiku za relativně normální cenu. Doufám, že je PČR najde.
@Rapier (26.11.2021 18:43): Na tři takovéhle supervýhodné inzeráty jsem odepisoval. Bylo to vždycky šméčko. Jak tam začnou padat slova jako "Amazon" nebo "Fedex", tak nohy na ramena a pryč.
@Gordon (26.11.2021 19:04): Tak možný to je, to je jasný.
@Charllize (26.11.2021 18:59): Jo jasně, úplný hipokrat. On je hlavně nemá, dá ti tam nějaký druhořadý kšunt z Wishe. Který seděl někde ve skladu pět let.
@Gordon (26.11.2021 18:45): Tak nemusí. Proč by někdo nemohl prodávat věci s lepší cenou než v obchodech. Spis by bylo zajimave vědět kde ty karty vzal :)
@Rapier (26.11.2021 18:43): Samožřejmě, že je to podvodník, když má 3080 silně pod cenou...
Tak vtípek odkaz, akorát jsem myslím dnes ráno někde viděl, že se jedná o podvodníka což už tak vtipné není a pár lidí psalo že už naletělo, ale je možné, že to bylo pro jiný, velmi podobný inzerát
@Garret (26.11.2021 10:21): kaju se. Prostě nestíhačka, práce, rodina, všude okolo nás řádí covid, PCR testy jak na běžícím páse, výjimečně kino, jednou za čas si vzpomenu, že bych mohl zapnout velmi žádaný (nevím co na ni lidi vidí, snad tu haptiku, ta to zachraňuje) touster PlayStation 5 a pustit se do nějaké té exkluzivní hry.
@Garret (26.11.2021 10:21): kaju se. Prostě nestíhačka, práce, rodina, všude okolo nás řádí covid, PCR testy jak na běžícím páse, výjimečně kino, jednou za čas si vzpomenu, že bych mohl zapnout velmi žádaný (nevím co na ni lidi vidí, snad tu haptiku, ta to zachraňuje) touster PlayStation 5 a pustit se do nějaké té exkluzivní hry.
Vtípek :) odkaz
@TombSpirit (26.11.2021 10:34): Vidíš, na Amazon jsem se nekoukal. Ale ten Sensei tam mají dražší, čili tady má CZC asi tu slevu fakt dobrou. :)
@Jab (26.11.2021 10:21): Na německém Amazonu jsou ještě levněji HD 599.
Ale kdyby měl někdo nějaký jiný Black Friday hardware tip, tak dejte vědět! :)
@Rapier (26.11.2021 08:45): tobě to už 3 měsíce leží doma? Omg :)
Tedy Black Friday bída jako obvykle.
Ale tyhle Senny jsou za tu cenu ok.
Opravdu výhodná mi ale přišla jen tahle Steelseries myška.
Ale tyhle Senny jsou za tu cenu ok.
Opravdu výhodná mi ale přišla jen tahle Steelseries myška.
@Bursoft (25.11.2021 09:32): díky za info! To mě připomíná, že už bych ho mohl konečně rozbalit a začít používat. :)
@Bursoft (24.11.2021 16:45): heh, tak kámoš tam nesl nějaký tlačítkový šrot, až mu prej bylo stydno ale vzali to :-)
@AiMLEzZz (25.11.2021 13:43): No vida, to je dobrý příspěvek, když bys chtěl konzoli dej vědět PM :)
@AiMLEzZz (25.11.2021 10:24): do záložního PC hledám kartu s výkonem okolo GTX 1660 Super. Něco co zvládne moderní tituly na FHD, alespoň s medium/high nastavením. Stačila by mě bohatě něco jako GTX 1650 Super ideálně s 6GB VRAM, ale to by musela být za rozumnou cenu. Tak možná v druhé polovině příštího roku.
@Charllize (25.11.2021 11:05): mohu potvrdit. Třeba Project Cars 2 mě na Xbox Series překvapil. V grafických možnostech jsou podobné volby jako na PC verzi.
@Bursoft (25.11.2021 11:49): s těmi RTS na konzolích máš pravdu, nevím jak u konkurence ale na Xbox mám 2 C&C hry (Red Alert 3 a C&C3), plus je tam remaster Commandos 2 a Pretorians (má i SONY), no a možná by se ještě pár RTS našlo ve světě HALO, myslím, že HALO Wars 1 a 2.
Zkoušel jsem jen ty C&C hry, hrát je na ovladači je dost nezvyk. Rozhodně to není tak user friendly jako na K+M. S trochou štestí bude i Age of Empires IV na Xbox. Na druhou stranu jak k Xbox tak k PS jde připojit myslím K+M a pokud jej hra podporuje nebude to žádný problém. Seznam her na Xbox 2021 je zde odkaz + odkaz
@Charllize (25.11.2021 11:05): mohu potvrdit. Třeba Project Cars 2 mě na Xbox Series překvapil. V grafických možnostech jsou podobné volby jako na PC verzi.
@Bursoft (25.11.2021 11:49): s těmi RTS na konzolích máš pravdu, nevím jak u konkurence ale na Xbox mám 2 C&C hry (Red Alert 3 a C&C3), plus je tam remaster Commandos 2 a Pretorians (má i SONY), no a možná by se ještě pár RTS našlo ve světě HALO, myslím, že HALO Wars 1 a 2.
Zkoušel jsem jen ty C&C hry, hrát je na ovladači je dost nezvyk. Rozhodně to není tak user friendly jako na K+M. S trochou štestí bude i Age of Empires IV na Xbox. Na druhou stranu jak k Xbox tak k PS jde připojit myslím K+M a pokud jej hra podporuje nebude to žádný problém. Seznam her na Xbox 2021 je zde odkaz + odkaz
@Bursoft (25.11.2021 13:41): kde se to bere? A tady? No jezismajrá, tady? :)
Dyt to je dnes a denně, toustry, Fabie, peasanti, konzoli nikdy, low 30 fps, gamepad je sráč a tak dále, pořad dokola.Je to tady jak konzolovym koncentraku kde PC hraci dělají dozorce .A když se ozvu dostanu obuchem a jdu nahej na mráz :D
Dyt to je dnes a denně, toustry, Fabie, peasanti, konzoli nikdy, low 30 fps, gamepad je sráč a tak dále, pořad dokola.Je to tady jak konzolovym koncentraku kde PC hraci dělají dozorce .A když se ozvu dostanu obuchem a jdu nahej na mráz :D
@Charllize (25.11.2021 11:05): Ale já už fakt nevím, jak mám říct jinak, že si nemyslím, že je konzole pro debily. Ale je to jen z principu jednodušší věc, na které nemáš přístup k souborům her, nemůžeš si na ně nainstalovat, co chceš, nemáš takové možnosti, jak ji používat atd. atd. PC je komplexnější stroj, na kterém běží složitější a zároveň otevřenější operační systém a na kterém si můžu všechno udělat tak, jak chci, pokud mě to baví. Kdybych chtěl hrát vanilla verzi her, které existují i na konzole, tak dává větší smysl hrát na konzoli. Ale já jsem právě ten typ člověka, co si všechno rád upravuje podle sebe, protože je to pro mě půlka zábavy ze hry. A to mi konzole nemůžou dát, i kdyby byly sebepohodlnější a sebelevnější. Toť vše.
@Charllize (25.11.2021 13:30): Ale tak to už je jen o tom, že někdo poukáže na objektivní nedostatky, co konzole proti PC má, ale tebe to stejně sere, tak mu hned nalepíš na čelo, jak je to nadřazenej master race, přitom (zrovna tady na DH) to není problém, já fakt nevím, kde se to furt bere :D Já si teda nevšiml, že by Aim z někoho dělal opice s méněcennou konzolí.
@Bursoft (25.11.2021 13:21): Já nevím ze se vždycky tyhle rozepře stočí na auta, achjo :)
Ja mluvím ale o hraní her v tom obecném smyslu, univerzálnost PC nepopírám. Jde o to nadřazené tváření se ze na konzolich je dumb hraní pro opice a srovnávání s trabantem :)Většinou pocházející od lidi co tu konzoli poradně nikdy ani neměli. Proste to tak není, na konzolich se dá hrát se stejnou vášni a zájmem o věc jako na PC a v případě peněz do toho jde taky narvat balík, když to má někdo jako koníček.
Ja mluvím ale o hraní her v tom obecném smyslu, univerzálnost PC nepopírám. Jde o to nadřazené tváření se ze na konzolich je dumb hraní pro opice a srovnávání s trabantem :)Většinou pocházející od lidi co tu konzoli poradně nikdy ani neměli. Proste to tak není, na konzolich se dá hrát se stejnou vášni a zájmem o věc jako na PC a v případě peněz do toho jde taky narvat balík, když to má někdo jako koníček.
@Charllize (25.11.2021 12:55): Konzoli mám pro to, že se pro mě hraní stalo naprosto minoritním koníčkem a nevyplatí se mi udržovat drahý PC, ale já rozhodně nebudu ten, kdo tvrdí, že jsou to rovnocenné herní platformy, obecně customizace všeho na PC z něj dělá mnohem univerzálnější platformu, ať si každej říká co chce..
Pokud je mým koníčkem motorismus, tak si taky nekoupím Fabii s 1.0 motorem, ale bavoráka s šestiválcem. Obojí tě sveze z bodu A do bodu B, ale jaksi každej chápe, že to bávo to udělá líp. A pokud jsem fanoušek, tak mi asi nevadí za to auto dát třeba čtyřnásobek ceny té Fabie.
Pokud je mým koníčkem motorismus, tak si taky nekoupím Fabii s 1.0 motorem, ale bavoráka s šestiválcem. Obojí tě sveze z bodu A do bodu B, ale jaksi každej chápe, že to bávo to udělá líp. A pokud jsem fanoušek, tak mi asi nevadí za to auto dát třeba čtyřnásobek ceny té Fabie.
@Bursoft (25.11.2021 11:49): To jsou pořad takové minoritní pro a proti. Dalo by se říct ze PC zas nemá moc to HDR, nějakou obecnou funkci skalovani rozlišení za chodu a tak podobne. Ale to už je takové vydrbavani rohu aby se našla nějaká špína. Ono jde o tu obecnou rovinu a tváření se ze konzole je taková méněcenna věc a přitom to není pravda. Sám tu konzoli mas tak vis ze to tak není.
Taky jsem nedavno četl ze multak Halo Infinite který podporuje crossplay, PC hraci úplně dodrbali cheatovanim a podvadenim. Tohle třeba na konzolich prakticky odpadá.
Taky jsem nedavno četl ze multak Halo Infinite který podporuje crossplay, PC hraci úplně dodrbali cheatovanim a podvadenim. Tohle třeba na konzolich prakticky odpadá.