Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@Kunick (30.11.2021 10:19): Já čarlího pochopil tak, že ta scéna, kdy Rico volá "Doktora!" po ustřelené palici a pak ta scéna s rukou, jsou vyobrazené naprosto over-the-top komediálně, avšak jemu to vtipné nepřijde, protože něco takového zažil. Mě to přijde docela k zamyšlení a pokud jsou takové scény i v knize, dokážu si představit, že autor o takových incidentech slyšel nebo je dokonce zažil.
@Kunick (30.11.2021 11:49): Tohle je přesně vončo. :) V SWTOR je v class story vojáka Republiky takových malých výstředností řada. Ale mě to prostě baví, nadto když ta absurdita není ani konfrontována. :)
@Kunick (30.11.2021 10:19): V Heinleinových knihách je takmer vždy viac vrstiev, ako len prvoplánový príbeh. A pkiaľ ide o samotného spisovateľa, dovolím si odcitovať jeden odstavec z predhovoru, ktorý napísal Philip K. Dick v zbierke poviedok Zlatý muž.

"Minulý rok se mi splnil sen, který jsem měl čtyřicet let. Setkal jsem se s Robertem Heinleinem. Byla to jeho díla a A.E. Van Voghtova, která ve mě vzbudila zájem o SF, a já Heinleina považuji za svého duchovního otce, ačkoli naše politické ideologie jsou naprosto odlišné. Před několika lety mi, když jsem byl nemocný, Heinlein nabídl pomoc. Cokoliv, co může udělat. A to jsme se předtím nikdy nesetkali. Telefonoval mi, aby mě povzbudil a zjistil, jak se mi vede. Chtěl mi koupit elektrický psací stroj, Bůh mu žehnej - je to jeden z hrstky skutečných gentlemanů na tomto světě. Nesouhlasím s žádnými myšlenkami, které vkládá do svých prací, ale to není podstatné. Jednou, když jsem dlužil berňáku spoustu peněz a nemohl jsem je sehnat, Heinlein mi je půjčil. Hodně na něj a jeho ženu myslívám. Z vděčnosti jsem jim věnoval knihu. Robert Heinlein je velmi pohledný muž s velmi impozantním a velmi vojenským vzezřením. Řekli byste, že má nějaké vojenské předky, už podle toho sestřihu. Ví, že jsem ujetej feťák, a přece mně a mé ženě pomáhal, kdykoliv jsme měli problémy."

Osobne mám Heinleina ako autora celkom rád. Ak by som mal vybrať od neho iba jednu knihu, bol by to titul Dvere do leta.
@Kunick (30.11.2021 11:19): No. Jednou na cvičení přišel kluk o dva prsty. Samozřejmě ho vzali do nemocnice. A když se vrátil soupli ho do skladu s tím ze si vlastně polepšil a náčelník kasáren při nástupu když tam ten kluk poprvé po návratu z nemocnice stal řekl ze má památku na službu v armádě a ze takovéhle věci dělají z chlapců muže a nemá propadat depresi. A myslel to vážně, ne z legrace. Vidíš tam tu spojitost s tím naborakem na vozejku? :)
Jako jasne bylo to za komancu, to taky děla svoje, uznávám .
@Charllize (30.11.2021 10:46): Tak to je přece princip komedie - vzit běžnou situaci a přestřelit jí, přidat absurditu - ne že by ji v armádě bylo už tak málo. Zlomení ruky není vtipné ale to jak je podáno ve filmu vtipné je. Stejně tak náborový seržant - byl by tam invalida? Nejspíš ano. Jenže pokud to spojíš s tolika amputacemi a větou "udělali ze mě muže kterým dnes jsem" pak to vtip je.

@hanak_v_exilu (30.11.2021 10:53): Že byl liberál, který byl ale hodně pro vojenský to nepopírám. Ale nikdy jsem to nevnímal jako nadšení. Spíš jako životní postoj ve stylu "Si vi pacem, para bellum".

Bral jsem spíš to vykreslení společnosti, jak se dostala tam kde je, co z toho vyplývá a je/není to dobře. Dějová linka je tu spíš nástrojem.

Tu propagandistickou linku chápu, ale i tu vnímám jako parodii. Ostatně spousta z těch scén citovala nebo alespon parafrazovala válečné plakáty a fraze.
@Kunick (30.11.2021 10:19): On byl vojenský nadšenec. Byl v námořnictvu, ale kariéru mu zastavila nemoc. Tuším něco se srdcem. Celý život se s tím těžko srovnával a Hvězdná pěchota je jeho terapie. Dokonce jeden z mála spisovatelů podporoval Válku ve Vietnamu, což v tehdejší společnosti nebylo obvyklé - a v kulturní scéně tím tuplem ne.

No, mě právě film přijde kompexnější. Knížka je hodně přímočará a kromě motivu otce i dost plochá. Film, tím že má dvě tváře, na mě působil lepším dojmem. Propaganda je to luxusní. Musíš si uvědomit, že se to odehrává za války v níž lidstvo čelí vyhlazení. Tam je mobilizace společnosti nutná. Podívej se na filmové týdeníky co se v Americe točily za války. A nebo na ty co u nás točily v padesátých letech. Jo, nejsou tak "přepálené", ale kdyby se točily dneska, tak by byly. Plus Poledourisova hudba je výborná. Poslední scéna je díky ní parádní motivační video.
@Kunick (30.11.2021 10:19): No říkal jsi ze ten film je komedie a mě v některých věcech připomíná moje působení v armádě, kde to moc komedie nebyla. Jasne ze jsme nestrilely emzacky brouky ani tam desátník nikomu nepripichnul ruku ke zdi ale ten styl myšlení a podobnost chování je v tom filmu hodně blízká.
@Tarhiel (30.11.2021 02:28): tak najdou se i lidi, kteří řeknou že Romeo a Julie je vykrádačka West Side Story. Ale přesně to jsem chtěl povědět, že Henlein má ten problém, že co v jeho době bylo revoluční, tak to dnes považujeme za běžné. Myslím, že to je tím jak zaměřoval na osobnost člověka a celkově společnost; ale to je jen moje doměnka. Clarke ale i Asimov tímhle ještě neprošli protože zpracovávali jiná témata.

@hanak_v_exilu (30.11.2021 08:48): Asi nikdy jsem v tom tu propagandu neviděl a možná bych to přirovnal ke švejkovi. Zatímco kniha je komplexnější, film je spíš taková řechtanda.

Osobně bych Heinleina jako vojenského nadšence uplně neviděl. Spíš bych to připisoval jeho životní zkušenosti (byl snad námořník nebo něco podobného). Jestli je pro něj neco charakteristické tak pak to bude hlavní hrdina/-nka, který si vždy ví rady. A nejspíš proto (a častečně asi autobiografické rysy) často využívá vojenské motivy. Dobově byl určitě voják vnímán jako společensky prestižní povolání.


@Charllize (30.11.2021 00:22): tak absurdnost armády nepopírám a jde vyjádřit různě. Ostatně to je dobře zachyceno v knize. Asi ale uplně nechapu jak jsi svuj post myslel.
Benedetta není špatná, já sice uz tyhle náboženské příběhy moc nemusím ale Verhoeven to samozřejmě okorenil svoji syrovosti a cunarnou. Je vidět ze i na starý kolena se drží svého a kontroverzni tema umí vytočit až na kraj. Když by z Holywoodu nevyhnali, tak po tomhle by už letěl na 100%. Co tomu asi říkali ve Vatikánu :)
@Kunick (30.11.2021 00:04): Hvězdná pěchota (film) je geniální, protože se dá chápat oběma směry. Funguje jako satira, i jako propaganda. Dokonce se dá během děje libovolně "přepínat". Zážitek je vždy trochu jiný. Kniha je bohužel jednonázorová, ale tím jak byl Heinlein vojenský nadšenec, tak občas do (nechtěné) parodie sklouzává i ona.
@Tarhiel (29.11.2021 21:41): Film není komedie, to máš pravdu, je to ovšem často parodie sebe sama. A to nemyslím zle, ten film je podle mě boží a má hlavně neuvěřitelné CGI na svou dobu.

ta myšlenka ohledně demokracie se mi líbí, její alegorii ve skutečném světě můžem vidět všude.
@Kunick (30.11.2021 00:04): Jej popularitu nespochybňujem, ale dneska jej skutočne takúto nálepku dávajú.
Už to ma zarazilo, že v predslove Neal Asher, čo je nejaký správca pozostalosti po Henleinovi, doslova čitateľa prosí, aby knihu neodkladal, poprípade si prečítal aspoň tú ôsmu kapitolu, keď už nič viac.

Ono celkovo myslím, že v 50. rokoch mali aj na tieto ideály oveľa iný náhľad, kedže to nebolo tak dávno, čo vojna skončila a všetci si ju pamätali, rovnako ako si my dnes pamätáme covid a lockdowny.
@Kunick (30.11.2021 00:04): Když jsem byl na vojně, špatne zabrzdena nákladní Tatra co se samovolně rozjela a připlacla jednoho vojáka ke zdi moc komedie nebyla. A hádej co, první co lidi kolem zacly hulakat bylo zavolejte doktora. Pak nám při nástupu bylo oznámeno ze řidič Tatry bude potrestan, ze o tom nemáme mluvit a soustředit se na výkon služby.
Vzdycky když koukám na hvězdnou pěchotu si na to vzpomenu. Občas mívám pocit ze Verhoeven musel mít s tou službou vlasti nějakou zkušenost pac plno věci v tom filmu sedí jak prdel na hrnec, svoji absurdnosti, krutosti a tvarenim se ze se vlastně tak moc nestalo.
@Tarhiel (29.11.2021 21:41): celkem hezký rozbor, který trochu kulhá v tom, že se na knihu díváš optikou moderního člověka. Jenže ona vyšla na konci padesátých let a už tehdy byla populární a oceňovaná. Je tedy zřejmé, že film její popularitu neovlivnil. Stejně tak argument s vychovou dětí... jsem si jistý, že v té době se pohlavkovalo hlava nehlava.

Osobně teda film za akční komedii považuju. Ostatně sám jsi vyjmenoval duvody proč by tomu tak mělo být - over the edge násilí, milostná zápletka a celkové vyznění závěru. Ve filmu humor slouží ke zcivilnění military prvku, jen je ho tam tolik, že už o čistě akční film nejde. Ale je možná že tojde navrub castingu.
@Naginata (29.11.2021 23:05): To se přece nevylučuje :)

@Charllize (29.11.2021 22:54): Kdyby ten Conan měl dopadnout jako Maso a krev tak jo, ale mám pocit že tou dobou už se intelektuálně posunul dost jinam a chtěl by to pojmout právě víc jako tu Hvězdnou pěchotu.
Milius byl nácek, Conan tomu odpovídá, a u toho by mělo zůstat :P

Showgirls bych někdy dal rád znovu. Tehdy moc nezaujalo, ale to jsem taky viděl snad někdy na střední škole. Black Book je vynikající.
@Tarhiel (29.11.2021 22:21): Jo, Verhoeven byl tehdy neskutečně rozjetý, už od boží středověké řezanice Maso a krev. Zasekal se pak až se Showgirls a Mužem bez stínu, ten už fakt nestál za moc... a vlastně mi ani není moc líto že tím v Hollywoodu skončil, když si pak doma mohl točit další skvělé osobitější projekty. Byť už ne s takovou kadencí (na Benedettu, od příštího týdne konečně i u nás, se těším moc)
@AlieN (29.11.2021 22:00): Presne tak, ako malý som si aj ja užíval tie akčné scény, dneska tú satiru chápem, vtedy som ju tam nevidel, no film je v mnohých ohľadoch iný, než kniha.

Avšak, ako píšem, mám ho veľmi rád, pre mňa jeden z najlepších akčných filmov 90. rokov.
@Tarhiel (29.11.2021 21:41):  Film je geniální právě v tom jak Verhoeven vzal military pozitivní knihu, a udělal z ní těžkou satiru na cokoli military pozitivního. Jako kluka mě tam bavilo hlavně rubání brouků, teď si užívám hlavně všechno okolo.
Škoda že pokračování už jsou úplně debilní (aspoň to CGI nebylo úplně průser)

Knihu jsem četl a docela mě bavila (s tím že Heinlen je z těch slavných soudobých sf spisovatelů nejslabší), ale je to už tak 15-20 let, tak si z ní pořádně pamatuju už jen to poskakování v exoskeletech.
@Tarhiel (29.11.2021 21:41): No jsem rad ze nejsem sám kdo ten film má rad. Mě se líbila i ta fps hra. Knihu jsem nečetl, a i kdyby ano, nijak by tím oblíbenost filmu u mne neklesla, nemivam ve zvyku si to nějak spojovat a kazit si tím jedno nebo druhé. Ale hezky rozbor !
Viem, že toto herný server/y, ale ak by to niekoho zaujímalo, toť môj názor na knihu Hviezdna Pechota:



Film Hviezdna pechota je mojím obľúbeným akčným filmom – jeden z prvých, na ktorí ma naši pustili do kina bez toho, aby vedeli, na čo to vlastne idem (zlaté 90. roky! :D)

Vedel som, že vznikol podľa knihy, ale rozhodol som sa ju prečítať až teraz, keď vydalo Argo jej pekné nové vydanie.

Nevedel som, čo presne mám čakať, lebo jediné, na čom sa komentáre zhodli, je to, že patrí do sub-žánru military sci-fi;  jedny sa nesú v duchu, že je to komédia a spaškvilenie knihy, druhí zasa knihu obviňujú z pravičiarstva.

Musím povedať, že kniha nie je ani jedno a platí pre ňu staré Shakespearovské známe: "Much Ado About Nothing" (veľa kriku pre nič).

V prvom rade, film nie je komédia, ani nechcená, ale látku si adaptuje svojským spôsobom: zatiaľ čo prvá tretina filmu je viac-menej verná knihe, od nastúpenia do kempu a exemplárneho trestu hlavného hrdinu sa to uberá dopredu úplne iným spôsobom, len aby sa úplne v závere vrátila viac-menej ku knižnému zakončeniu.

Niektoré témy sa film snaží prezentovať cez zmes viacerých vecí (od Beverly Hills 90210 začiatku, cez pseudo-komunistické propagandistické videá, podobnosť  uniforiem psychických vojakov s tými nacistickými, brutálne zobrazenie násilia), a i keď sa mi to páči, úplne sa to míňa s knihou a „nezaťahuje to na hlbinu“ – osobne to vnímam tak, že režisér sa vzdal akéhokoľvek pokusu o adaptovanie toho náročnejšieho, čo kniha ponúka, a nahradil to týmto jasne čitateľným a divácky pochopiteľným.

Aj preto beriem tento film ako stojaci osve od knihy – lebo ako akčná zabáva funguje dokonale.

Niektoré zmeny oproti knihe chápem (vysvetlím nižšie), no iné boli obyčajným hollywoodskym zjednodušením a prežuvaním pre masy:

Milostný trojuholník z filmu tu vôbec nie je prítomný, postavy zo začiatku filmu sú len jeho priatelia + Dizzy je v originále muž, a to najviac jeden z mnohých, ktorý zahynie a už o nich viac nepočujete. Rovnako zvodná Carmen, ktorá sa vo filme s Rickom nepekne citovo zahráva, je tu len jeho pôvabná kamarátka, s ktorou sa na začiatku náboru rozlúči - a okrem jedného stretnutia neskôr ju už nikdy neuvidí a ostanú len kamarátmi.

Carlov osud (vo filmy hraný Neilom Patrickom Harrisom) je úplne iný, než ten knižný.

A Rickov otec prvotný útok chrobákov prežije a zo synom sa neskôr uzmieri - niečo čo vo filme vôbec nebolo.

 

Najväčšiu zmenu oproti knihe boli však chrobáci a výstroj vojakov: v knihe používajú exoskelety, ktoré mimikujú ľudské svaly a ich pohyb, podľa opisov nie nepodobné tým z filmu Edge of Tomorrow s veľkými helmami (hlavná postava to opísala, že vypadajú ako hydrocefalické gorily).

 

Taktiež ich na planétach nevysádzali vo výsadkových lodiach, ale vystreľovali vo výsadkových kapsliach na povrch.

Sústredenie filmu na menší počet postáv, aby sa divák s nimi dokázal stotožniť chápem, ale milostný trojuholník je len plytký hollywoodsky prídavok. Rovnako ako nepochopiteľná zmena výzbroje a chrobákov samotných.

 Chápem aj to význačné pozmenenie stredu: kniha totiž od istého momentu dejovo rýchlo nepostupuje a sú tam skôr filozofické zamyslenia a dovysvetľovávania, ako sa z demokratickej planéty postupne stala militaristická unifikovaná veľmoc.

Ak kniha niečím je, tak kritikou a zároveň vzdaním holdu (rozporuplné? - ja viem) vojakom, ktorí padli v obrane za vlasť - takto to vyznieva pateticky, ale autor jasne rozpisuje, čo tým myslí:

Cez tvrdé výcvikové kempy (v knihe si prejde Rico viacerými, než len filmovým jedným) ukazuje to, čo všetci asi tušíme: že vojaci to nemajú na ružiach ustlané a tvrdou disciplínou až buzeráciou z nich robia vojakov - nepíšem mašiny na zabíjanie, lebo v tejto knihe tomu tak nebolo: okrem toho, že fyzicky z nich vyžmýkali maximum, učili ich takticky rozmýšľať, robiť rozhodnutia za behu, ale aj splniť rozkaz, i napriek tomu, že vedia, že pri ňom zahynú.

Cez spomienky na profesora Dubois a rôznych učiteľov a nadriadených, ktorých neskôr Rico schytá na vojenskej akadémii (presne tak, v istom momente sa rozhodne stať sa vojakom z povolania a v neskoršej časti príbehu hlavná postava úplne seriózne šprtá pokročilú matematiku!), sa postupne ukazuje postupný prerod zeme na militaristickú úniu a zároveň si postavy postupne odpovedajú na otázku, prečo vlastne zrovná oni bojujú?

A toto je časť knihy, ktorej sa vo filme úplne vyhli - ono totiž, keď sa nad niektorými odpoveďami na tieto otázky zamyslíte, alebo si ich poriadne prečítate, zistíte, že často krát práve tam, kde by ste mohli mať validné námietky na ich riešenie vecí, ich text rieši tak, že na vás kričí, zosmiešňuje vás a snaží sa vás nahlodať - inými slovami používa manipulačné techniky, len aby ste nezistili, že v niektorých prípadoch používajú „oslie mostíky“ - ich odpovede sú slabé a nedostatočné.

Používa to podobné manipulačné techniky, aké som zažil pri čítaní Focaultovho kyvadla od Umberta Eca, kedy vám predstavuje rôzne okultné vnímania sveta, ktoré sa vám zdajú dokonale vyargumentované – len aby vám ich nakoniec rozbil očividnými logickými nedotiahnutosťami, ktoré ste si predtým nevšimli. Táto druhá časť v tejto knihe chýba, ale oslie mostíky a podvedomý pocit, že s tými „nepriestrelnými“ argumentmi nie je niečo v poriadku, ostal.

Všetci kadeti nastúpili do vojenskej služby preto, aby mohli voliť – to je prvá otázka, ktorá sa vám vynorí – prečo nemôžu voliť bez absolvovania vojenskej služby?

A ako je vidno, únia im to nijako nezľahčuje, práve naopak, väčšina ľudí počas tréningu vypadne z rôznych dôvodov, podobne ako na vysokej škole študenti – každým ročníkom je ich menej. A tých zopár, čo prežije (niektorí skutočne zahynú) nakoniec ani voliť nemôžu, lebo zhodou okolností tesne pred dokončením výcviku boli napadnutí, a tým pádom sa dostali do vojnového stavu, kde, ako vám hlavná postava vysvetľuje, nie je možné voliť a ani nemôžete odísť zo služby, kým stav trvá!

Už vtedy ma napadlo, či nejde o umelé vytváranie vojnového stavu, ktoré tomuto militaristickému zriadeniu vyhovuje. Dokonca neskôr aj jeden z vyučujúcich zahlási, že ich súčasné politické zriadenie je najlepšie, aké tu bolo „pretože jednoducho funguje“ (nekecám, to je naozaj celý jeho argument!) a pôvodne vzniklo tak, že pár veteránov sa v zdecimovanej post-demokratickej zemi dalo dokopy a pomáhali si, a medzi seba si nikoho iného nepustili (nikomu inému nedôverovali) – a postupne sa z toho stala podmienka (človek musel byť vojak – mať absolvovaný výcvik – aby mohol rozhodovať o smerovaní ľudstva).

Za hlavné merito veci považujú ušľachtilé ideály, že človek dokáže odhodiť vlastné pohodlie alebo strach o rodinu a ísť do služby vlasti, aby ju chránil – nie kvôli sláve, nie pre seba – pre všetkých. Ak toto spĺňate, tak máte právo voliť.

Bežní civilisti, akokoľvek vplyvní a bohatí, voliť nemôžu (v knihe je jasne povedané, že mnohí z nich zarábajú viac než vojaci) a i keď je medzi nimi mnoho tých, čo frflú, ani jeden z nich sa neodváži otvorene postaviť režimu – v knihe to opisovali tak, že z ľudí, ktorí by potencionálne boli schopní sa režimu postaviť, si spravia vlastných „strážnych psov, a o ovce už sa strachovať nemusia“ – desivé dôsledky toho, čo som práve napísal, nechám na Vaše domyslenie.

Autor to nikde priamo nezmieňuje, ale napr. v porovnaní s filmom nie je úplne jasné, či sme my boli napadnutí Arachnidmi, alebo vojsko prvý výpad vyprovokovalo za účelom casus belli (čin, ktorý ospravedlňuje vojnu/vojnový stav).

Nehrdinské zobrazenie ľudstva o to viac to zasiahne, že ani tí chrobáci, proti ktorým bojujeme, nám nie sú až takí nepodobní - v knihe mali otrokov, humanoidné bytosti nazývaní ľudovo ako "modráci" a arachnidi samotní vyzerali inak ako vo filme, i keď i tu boli dosť vágne opísaní - používali palné zbrane (teda boli zruční a inteligentní!) a i keď mali hierarchiu podobnú mravcom, nebolo to ako vo filme, že mali jedného hlavného chrobáka/larvu (mozog celej operácie), ale tých mozgov bolo niekoľko. No a útok na ľudstvo nastal až vtedy, keď sme im my začali zabíjať modrákov, ktorí mi humanoidnosťou a začiatočnými opismi pripomínali vojnu vo Vietname.

Avšak zarezonovala mnou filozofická ôsma kapitola, na ktorú upozornil už v predslove Neal Asher: kapitola na vtedy už vyhynutej demokracii ukazovala, prečo stroskotala: bolo v nej mnoho ľudí, ktorí sa dovolávali svojich práv, ale zabúdali, že majú aj povinnosti a cez príklad jedného delikventa ukazuje, že tieto problémy začali už v útlom veku, kedy im chýbalo usmernenie a pevná ruka.

Autor tu, ironicky, trafil do čierneho v mnohom aj do dnešnej doby, a presne pre túto kapitolu je kniha označovaná ako pravičiarska.

 

Stred a koniec knihy sa viac sústreďuje na filozofické otázky, než na dej, ktorého je tam poskromne. 

Hlavná postava ani nemá nejaký výrazný príbehový oblúk, alebo nejaké zakončenie - na konci proste vidíte ako opäť nasadá do bojovej kapsle, kam mu pomáha pripútať sa jeho otec, ktorý zoskočí pri bojovom výsadku s ním – prosto, pre postavy nič nekončí, ich boj ďalej pokračuje a dobre vedia, že kedykoľvek v ňom môžu zahynúť.

 

Kniha ako taká je dosť priemerná a podľa mňa jediný dôvod jej slávy je ten, že podľa nej bol natočený film a rozcitlivení Američania sa urazili na kapitolu v knihe, kde autor hovorí, že deti pri výchove potrebujú dostať aj na zadok, na čo jej hodili politickú nálepku (čo oni radi) – a to je celé.

Som si istý, že autor má aj lepšie knihy, takže pokiaľ nie ste fanúšikmi filmu, ako ja, a nechcete vedieť, podľa čoho vznikol, knihu pokojne vynechajte. Film si však pozrite, je podstatne iný ako kniha a určite by som sa nebránil remaku – tento krát oveľa bližšie originálu (3/5*).
@Paul (28.11.2021 22:20): Jen teda upozorňuju, že to byl můj oblíbenej film v dětství a hodnotil jsem ho kdysi dávno a už tehdá spíše na základě vzpomínek, takže to hodnocení už z dnešního pohledu nebude ani náhodou relevantní. Sám bych to dneska už asi nedal. Nemám rád batolata (natož psychopatická).
@Paul (28.11.2021 20:10): Richie Rich jsem viděl jednou dávno ale moc si z toho nepamatuji.
Viděl jsi i Baby's Day Out? To napsal ten samý co první 3 Home Alone filmy a je to trochu podobné, ale je to mnohem větší pakárna :D

Nejdivnější na tom posledním Home Alone filmu je, že tí "zloduchové" jsou mnohem sympatičtější než to dítě protože na rozdíl od ostatních filmů to nejsou lupiči ale manželský pár na mizině.
@Tulareanus (27.11.2021 12:07): Nevim jak to napsat aniž bych se musel rozepsat and napsat seminář.
Takže zkráceně, v netflix adaptaci nemaj postavy hloubku sou povrchní a některý změny sou hrozný např. Faye je nesnesitelně otravná a její archetyp se změnil na quirky pubertacku .
A špatně uchycený témata z originálu jako je deprese,osamocení a neschopnost propojit se s ostatníma.
Asi sem moc to není nic moc elaborace ale momentálně nejsem v rozpoložení na recenzi. xD
Ale ten Richie Rich je super. Byl jsem na tom někdy v osmi letech v kině a hrozně se mi to líbilo, před pár měsíci jsem to objevil na netflixu a zkoukl a...jo, je to sranda i o 26 let později :)

Home Alone jsem jinak viděl jen první dva a to jsou klasiky. U tohoto remaku jsem si kvůli týhle diskuzi zkoukl trailer a působilo to na mě, že to muselo vytvořit čistý zlo. Což vlastně sedí (disney) :)
@Malignus (28.11.2021 18:52): Řeknu něco šokujícího - mně se vždy Sám doma 3 vždycky líbilo. Nepovažuji to tedy tak za špatné, jako většina ostatních, prostě průměrný dětský film s podobnou premisou jako 1 a 2.
@Naginata (28.11.2021 14:54): To je vlastně dobrý bod, teoreticky je to prostě jen další strašně pokračování, a na to jsme zvyklí :D

Mimochodem, "čtyřka" byla vydána jako Sám doma pouze u nás, ve skutečnosti se jedna o filmové zpracování komiksu Richie Rich.
@Cathan (28.11.2021 13:08): Nevím jestli se to dá nazvat remake, například tam na chvíli vystupuje Kevinův dospělý bratr Buzz. Kromě té ohavné čtyřky bylo v každém filmu po dvojce hlavní postavou jiné dítě než Kevin.

Viděl někdo z vás nový film Candyman? Podle názvu bych usoudil že to je remake, i když to ve skutečnosti je přímé pokračování prvního filmu, ale ten už měl dva pokračování. To je tedy dobře matoucí :D