Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
@RomcaT (22.12.2021 21:40): A zaznamenala si konverzaci, kterou jsem měl s Tulem ohledně questu?

Už to prosím neřešte, nebo se z toho už fakt poseru.



edit: ještě jednou a doufám naposledy, koukni na toto video a napiš, v čem to odporuje pravidlům a požadavkům na tu kategorii (byly tady námitky, že neexistuje konverzace s dětmi, že ty děti nic nedělají atd.). A to nezmiňuji, že důvody jsou pak ještě i další, které zmiňoval i vrchní velitel (pro tebe zjevně nicotné).

Požadavky, které sis teď vymyslela, jsi mohla napsat před 17 dny, kdy jsem dotaz vznesl nebo přinejhorším před 7 dny, kdy byl případ rozlousknut.

Ale pokud přistoupím na tvá pravidla, bude ok, když nahraju poslední pozici, zabiju pár dětí a dohraju to s tím, nebo vyžaduješ nadpoloviční většinu hry? Nebo hodinu po začátku nejpozději?
@adam.kulhanek (22.12.2021 19:29): ok, takže s přihlédnutím to co jsi napsal, bych docela s klidným srdcem Unravel Two do dětské kategorie.

A platí můj názor a ráda bych aby to Crash přehodnotil - Fallout bych do dětské kategorie uznala pouze v případě, že při hře bude hráč označen jako Childkiller a hru s touto "nalepkou" musí dohrát. Tedy při nahrání pozice, kde již není označen za Childkillera se mu hra nebude do této kategorie počítat. Nebo v případě, kdy postavě za kterou hraji bude pod 18 let. Díky za vyjádření.
@RomcaT (22.12.2021 16:59): Já jsem hru hrál a řekl bych, že je to rozlousknutí docela těžké. Celý příběh obou Yarnyu sleduje jakoby vzpomínky na situace z příběhu dětí a přitom párkrát svoji činností ty děti ovlivní. Viz výňatek odtud:
The boy is caught and locked up, but later escapes when the Yarnys cause a machine to malfunction, causing a mayhem distracting the adults, and the children are reunited. 
 

Já bych to za sebe tady uznal, protože jsou nedílnou součástí příběhu, nejsou tam jen "aby se neřeklo". Na rozdíl třeba od zmiňovaného Falloutu, kde jsou děti jen velmi okrajově, tam bych to uznal jedině s dohráním hry s tím perkem nebo v případě hraní za postavu 16-17 let.
Ale chce to asi více názorů. :)
doufám, že příště bude kategorie dědci a báby 75+, to bude taky sranda. A to zkoumání, zda ten či onen je dost stár... :-)
@S4TW (22.12.2021 10:31): takhle, já osobně bych uznala Fallouta jen v případě, že by ji dotyčný celou dohrál se statusem Childkiller. Žádné že si to pak vypne. Prostě aby mu ty děti tu hru opravdu ovlivnily.
U Unravel Two, je to za mě taky hodně na pováženou. Já tu hru nehrála, ale dle všeho tam pouštíš někde duchy dětí. Takže pokud přimhouřím oko nad tím že to je duch dítěte a ne dítě (což teda přimhouřím, za mě pomalu lepší duch malého dítěte než 17ti lety puberťák), tak jde o to, zda je nutné ty děti pustit. Jestli to není jen nějaký vedlejsak. Případně zda z toho je alespoň třeba nějaký aciv. Nicméně když to Crash povolil tak to asi nebudeme řešit.

Kunicka chválím, že si raději ještě zahraje Deltarune, protože tam už není nic k diskuzi.
@Kunick (17.12.2021 15:59): koukala jsem ti na výzvu. Byla tu diskuze nad Unravel Two, zda to patří do dětského světa a mám ten dojem, že to Crash nezamítl. V tom případě by za mě byla tvoje výzva v pořádku.
Může se mi někdo prosím podívat na výzvu? Rád bych věděl, jestli má smysl psát komentáře. :-)
Tak Výzvu také hlásím splněnou. Navíc jsem jí doplnil i o pár komentářů, co si tak zpětně vybavuji v průběhu celého toho roku. Díky za ní, dostal jsem se díky ní ke hrám, ke kterým bych se normálně třeba ani nedostal...:-)
I já se musím přiznat, že na výzvu příštího roku se moc těším! :-)


@jvempire (19.12.2021 11:29): moc pěkné shrnutí!
Ja uz sa tesim na buducorocnu vyzvu :)
Je to velmi fajn sa pustit aj do takych hier, do ktorých by som sa inak nepustila a za to vdacim vzdy vyzve :) Je to velmi pekny projekt, ktory, dufam, bude este dlho pokracovat :)
@Dan9K (17.12.2021 22:56): Už si na ten quest spomínam. To dieťa sa mi dalo normálne ignorovať. V rôznych verziach hry mi nastali dve situácie - buď počas combatu utieklo od combatu niekam do inej časti mapy alebo ho počas napadnutia stačilo ignorovať a v prípade eliminácie ostatných nepriateľov stačilo odísť z mapy alebo sa mi dal ručne ukončiť combat aj s ním nažive. Nikdy som ho nezabil. To, že ti to po jednom dalo childkillera je prinajmenšom divné.
@Tulareanus (16.12.2021 00:41): jde o úkol od Deckera, kdy musíš zabít kněžnu Dětí katedrál. Nachází se tam dítě, které ti nabízí květinu, ty ji můžeš odmítnout nebo přijmout (to je interakce, to koukáš co :D), pokud se chce člověk jeho zabití vyhnout, musí se ho pořád na něco ptát a tu kytku si nebrat (čímž zdvořile popírám tvé tvrzení o neexistenci dialogu s dětma :-) ). V momentě, kdy tu kněžnu zabiješ, tak po mně to dítě normálně šlo, pokud kytku předtím odmítneš a furt ho s něčím otravuješ, tak ho to přestane bavit a odejde. Pokud nejsi sám, ale ve skupině, tak je to taky nebezpečný, že ho některý z parťáků oddělá. A childkillera mi to udělalo po jednom tomhle zabití. Ono, jak je milion patchů, tak to asi může být různé. Nebo to taky může být tak, že random děti musí být tři, ale v tomhle questu stačí jen to jedno. Viz odkaz , je to zhruba na začátku 3/3 odstavce Hub.
A přímo video zde: odkaz
Tak hlásím Výzva splněna a poprosil bych o kontrolu.

...teď ještě dopsat komentáře.
@Tulareanus (16.12.2021 16:22): v předměstí Vault city chce dítě najít hračku (opici?). Až mu protagonista hračku vrátí a pak poslouchá monolog dítěte s opicí, dozví se hráč, že ve hromadě kamení je zahrabané jakési nářadí (páčidlo?) pro jiný quest. Dokud hráč tuhle promluvu neslyší / nevidí, tak v hromadě kamení nic není.
Ačkoliv jsem osobně taky spíše proti zařazení Falloutu do 10. kategorie, tak bych možná měl jeden malý argument, jak ho tam dostat a rovnou do hardcore varianty. Při tvorbě postavy se zadává mimo jiné i věk. A pokud mě paměť nešálí, tak nejnižší hodnota je 16, tím pádem můžeš hrát za "dítě".

Popis u kategorie říká:
Za dětskou postavu považujeme lidské dítě, mladší než 18 let, u kterého je z vizáže buď bezpochyby zřejmé, že jde o dítě, a nebo je ve hře jednoznačně věk postavy uveden.
Já teda čekal, než se k tomu vyjádří Crash, ale za mě osobně bych to neuznal - ani Fallout. ani Fallout 2. Ale je fakt, že jsem hrál pouze verzi bez dětí, takže nevím, jestli je ve verzi s dětmi nějaký specifický quest s nimi, který byl společně s nimi odstraněn.
@Dan9K (15.12.2021 22:24): Niektorí z nás potrebujú aj pracovať a majú pred vianocami sezónu...

Pripomeň mi, prosím, v ktorom queste ťa dieťa napadne, Ja som prvý Fallout prešiel 6x a nikdy som sa do tej situácie nedostal.. A áno, bola to určitá verzia - americká, európska verzia deti neobsahovala a nemyslím si, že európsky herný trh bol v roku 1997 taký zanedbateľný.

Na to, aby bol hráč označený vo Fallout 1 za Childkillera, potrebuje zabiť aspoň 3 deti zdroj čiže reálne to jedno zabité dieťa v hre nemá nijaký dopad na hru samotnú.

Navyše všetky hry, kde sa nehrá za deti, nezachraňujú deti alebo nie sú inak priamymi účastníkmi príbehu sú vlastne len dva typy zobrazovania detí:
1. nezraniteľné deti alebo až neinteraktívne deti v dave
2. zabiteľné, ale bez priamej súvislosti, či interakcie, čo hra nejakým spôsobom penalizuje na základe mimohernej spoločenskej etiky (a vyhnutiu sa väčšej kontroverznosti)

@Dan9K (15.12.2021 23:54): ohľadom nahranej pozície si môžeš odpovedať kategóriou pacifista - aby si takúto kategóriu splnil na HC, nesmieš nikoho zabiť a to je veľakrát náročné, preto je bežné nahrávať pozíciu, aby si hráč udržal status, že nikoho nezabil...

Inak čítal som dvoj komentár a Fallout dvojku ti neodporúčam hrať, tá hra sa v herných mechanizmoch nezmenila, len má o čosi ťažšie boje a je oveľa rozsiahlejšia.

@Jumas (16.12.2021 00:39): Mám pocit, že Crash Fallout nehral (nemá ho hodnotený) a preto nevedel, že tá interakcia s deťmi je tam reálne neexistujúca.
@Dan9K (15.12.2021 23:54): Já jen píšu, jak to vidím já. A taky, že ti to Crash schválil, což je hlavní. Pochopil jsem, že jsi to pak ještě chvíli hrál, ale pak jsi se vrátil před tu situaci, díky které se může první Fallout do desáté kategorie zařadit. To je jako bys odehrál úroveň v Dishonored bez zabití, ale pak si ji zahrál znovu se zabíjením a pokračoval dál až do konce hry, klidně i bez zabíjení. Nedostatneš achievement Čisté ruce, ani nesplníš Pacifistu. Jasně, že když nahraješ pozici, tak to se to, co si neuložíš, nestalo. Vždyť je to smysl ukládání a nahrávání pozic. Takhle to nechci - Load.
@Jumas (15.12.2021 23:50): já tu pozici nenahrál hned :-) Asi hodinu jsem s tím hrál a zkoušel se s lidma bavit a tak :-)

ale koukám narážíš na skoro až filosofickou debatu....když člověk nahraje pozici, tak se to nestalo? :-) Nebo jsem v té hře vytvořil paralelní realitu :-)

btw. "může být tvým protivníkem" nikoliv "musí" :-) ale chápu, to je trošku na vodě :-)

Já snad zkusím do konce roku dohrát tu dvojku, ať je klid :-)
nebo si zahraju nějaký remaster a přeskupím to.

Vždyť je to hlavně úplně jedno :D
@Dan9K (15.12.2021 22:24): Já bych si tam Fallouta nedal, ale když už ano, určitě bych musel mít ten titul Childkiller. Pokud jsi jedno dítě zabil, ale následně sis hru nahrál, tak jsi ho vlastně nezabil. Jeho zabitím se hra ovlivní opravdu značně, jak jsem pochopil z diskuze, takže to základ splňuje. Tedy alespoň tu část s protivníkem, což vlastně souvisí i s tím zásahem do hry, kdy se ti zhorší reputace. Ale když jsi si nahrál pozici před zabitím, tak to nesplňuje vůbec nic. Crash ti to ale uznal a trochu ho chápu, protože je to trochu kontroverzní věc, takže tam ty děti mají své opodstatnění.
@M.a.t.t. (15.12.2021 22:41): však já sám uznávám, že je to hodně na hraně, a proto jsem to vůbec vytáhl a ptal se. Když je mi to jasné, tak se neptám :-) Zkusme se teď vykašlat na pocity, které z toho máme (že je to vlastně spíš dejmetomu okrasa) a dejme si na stůl to, co se píše v doplňujících informacích, co je potřeba, aby to okrasa nebyla:

"má možnost nějakým způsobem do vaši hry zasáhnout, ať už jako NPC, se kterým je potřeba komunikovat, nebo vás určitou část hry doprovází, popř. může být i vaším protivníkem."

1) má možnost nějakým způsobem do vaší hry zasáhnout? ano s přimhouřením očí
2) NPC se kterým je potřeba komunikovat? ne (ale to jsme si vysvětlili, že ve Falloutu není potřeba komunikovat vlastně s nikým), ovšem lze to (ano, diskuse není moc valná) a je to NPC
3) určitou dobu vás doprovází? ne
4) může být i vaším protivníkem? ano

Takže trojka a čtyřka jsou jasný, jedničku a dvojku bych dal po půl bodu. Takže dejmetomu, že 2 ze 4 věcí sedí. Naštěstí tyhle podmínky chápu tak, že stačí jedna z nich a nemusí být všechny :-) To citované souvětí v doplňujících informacích je trochu složité a lze ho bohužel chápat vícero způsoby. Takže taky to jde brát, že pojem NPC se vztahuje pouze ke komunikaci a ty další věty se už vztahují pouze k předchozímu podmětu (dítě) a pak to lze chápat zase trochu jinak. Ale to už je dost lingvistické okénko no :-) 

Ale docela mě baví, jak ohledně toho tématu ta komunikace probíhá. Nejdřív jsem se zeptal a bylo úplně ticho po pěšině. Tak jsem se připomněl, byl menší spor, ale vlastně pak už nebyly žádné reakce, tak jsem si řek, že asi teda ok. Pak jsem to vytáh znova, s otázkou, jestli náhodou nemá Fallout nějaký remaster, že bych to prohodil za Residenta Evila 2, co mám ve výzvě a bylo to čistý. Na to nikdo nereagoval, jen se všichni vrátili zas k dětem a Falloutu, Steve opět proti, Crash pro, a najednou, v momentě, kdy se zdá debata už konečně ukončená, se objeví noví lidé, kteří to řeší zase odznova :D
ty internetové debaty jsou tak marné :-)
@Dan9K (15.12.2021 22:24):

"U normální varianty pak aktivní rolí myslíme to, že dítě není ve hře jen jako okrasa, ale má možnost nějakým způsobem do vaši hry zasáhnout, ať už jako NPC, se kterým je potřeba komunikovat, nebo vás určitou část hry doprovází, popř. může být i vaším protivníkem."

Keby sme chceli vychádzať z definície výzvy, to čo píšeš práve vnímam ako jasnú okrasu, hoci ťa aj môže napadnúť. Ak by si si vybral do výzvy dvojku, to by som už asi akceptoval bez problémov. Ak ti to Crash aj dodatočne uzná, nijak výraznejšie proti tomu nebudem bojovať, ale nakoľko som to hral, pripadá mi ako diskutabilné ohýbanie pravidiel. Túto diskusiu inak pravidelne nesledujem, ale Crash do nej píše málo, takže som pri jeho poste zbystril pozornosť :)
@Tulareanus (15.12.2021 21:21): a žes byl doteď ticho...

"určitá verze hry" - ty bys byl hele dobrý politik. Protože tahle tvoje určitá verze hry je původní verze hry.

je tam quest, kdy si musíš dát extrémní pozor, abys dítě nezabil (já ho právě původně zabil), protože na tebe začne útočit, když si člověk nedá pozor.
"ak to danek, predpokladam, ani neurobil": čti pořádně



@M.a.t.t. (15.12.2021 21:26): s kolika postavami MUSÍŠ přijít ve Falloutu do kontaktu? Já počítám 2, vůdce tvého Vaultu a tam ten hlavní mutant odkaz . Tenhle argument se už opakuje. V téhle hře děláš všechno dobrovolně a všechno je vlastně navíc :-)
nečiním si nárok na HC
@Crash (15.12.2021 16:52): "Dětský svět

Normal - Dohraj hru, ve které hraje aktivní roli dětská postava - V prvom Falloute nemusíš prísť s deťmi vôbec do kontaktu a ak aj v rámci nejakej verzie áno, sú tam vlastne iba v pozícii akéhosi komparzu.

Hardcore - Dohraj hru, ve které po většinu herní doby hraješ přímo za dětskou postavu." - Za detskú postavu v prvom Falloute nehráš.
@Crash (15.12.2021 16:52): no moment, tu si fakt dovolím oponovať. Ty si hral prvý fallout? Deti su len v urcitej verzii hry a nie je s nimi ziaden quest, ani ina interakcia, maju len par generickych hlasok po kliknuti na ne a nemaju ani dialog, nie to este inu interakciu. Mozes ich zabit, aby si bol childkiller, ale to nie je aktivna rola v hre, hlavne ak to danek, predpokladam, ani neurobil. A vzhladom na velkost hry su tiez uplne zanedbatelne. V dvojke su uz s nimi aj questy a s par aj dialogy a nejaka interakcia.