To co se děje ve světe, hlavně teď na východ od nás je smutné, ale kategorie bych už kvůli toho neměnil, nehledě na to, že Rusko je ze hry tak jako tak. Spousta vývojářů skvělých her je navíc z Ukrajiny, a tak je můžeme podpořit alespoň tímto bezvýznamným gestem. Více bych ale do toho politickou situaci nemíchal.
Herní výzva 2024
@Kunick (24.02.2022 17:16): Myslíš, že v tom mají prsty herní vývojáři?
@Kunick (24.02.2022 17:16): konečně pořádná sankce, z toho už se nevyhrabou :D
@Kunick (24.02.2022 17:16): Alebo použiť ako náhradníka viacerými žiadané Japonsko :)
Vím, že není správné zasahovat do pravidel takhle v průběhu ročníku. Ale co zrušit normální verzi u 6. kategorie?
@thepcqwer (24.02.2022 04:04): To omezení se skutečně týká toho "mluvení" v textové podobě. Pokud tedy postava nemluví, ale někde napíše dopis, vzkaz, komentář, tak je to podle mě v pořádku.
Jen abych pořádně chápal "Ticho jako v hrobě " na normal
Počítá se třeba Transistor ?
Hlavní hrdinka nepromluví z příběhových důvodů, ale občas na některých místech napíše komentář - jedná se o skutečné napsání, není to řeč v textové formě (jako to občas bývá u silent protagonists)
Lze to tedy uznat, nebo je to promluvení "psanou formou"?
Já jen, abych věděl, zda se ta kategorie vztahuje na mluvení postavy (ačkoliv audio nemusí zaznít, např Elder Scrolls nebo Dragon Age Origins, kde postava protagonisty není namluvena, ale považuje se za to, že mluví) nebo obecně na schopnost komunikovat se světem?
Počítá se třeba Transistor ?
Hlavní hrdinka nepromluví z příběhových důvodů, ale občas na některých místech napíše komentář - jedná se o skutečné napsání, není to řeč v textové formě (jako to občas bývá u silent protagonists)
Lze to tedy uznat, nebo je to promluvení "psanou formou"?
Já jen, abych věděl, zda se ta kategorie vztahuje na mluvení postavy (ačkoliv audio nemusí zaznít, např Elder Scrolls nebo Dragon Age Origins, kde postava protagonisty není namluvena, ale považuje se za to, že mluví) nebo obecně na schopnost komunikovat se světem?
@Vitah23 (20.02.2022 15:20): To co popisuješ na HC není. Ale Limbo doporučuji :)
@OndrejVasicek.cz (20.02.2022 11:36): na Toren jsem si nevzpomněl, ale ono takových her bude asi vícero, mne docela zaujala A Juggler's Tale , akorát tedy nevím jestli je to ok nebo ne, popravdě zatím jsem si vybral starší, ale docela hezkou hříčku Limbo, jen nevím jestli ji zvládnu, myslel jsem si o sobě, že jsem docela pařan, ale přiznám se je to na mě docela težká hra a to hlavně na nervy, ovladač zatím letěl ke stěně jen jednou, ale na mále měl už hodněkrát :D.
@Vitah23 (20.02.2022 10:20): Myslíš Toren ? :)
Já myslím, že to povolené není. Vypravěč možná není přítomen, ale je to nějaká postava a mluví, tedy není ticho jako v hrobě.
Já myslím, že to povolené není. Vypravěč možná není přítomen, ale je to nějaká postava a mluví, tedy není ticho jako v hrobě.
Dying Light 2 na 10. HC? Převážná část na střehách mi seděla :)
Ahoj, mám dotaz ohledně bodu 3 "Ticho jako v hrobě", bere se jako HC varianta i to, že žádná z postav nemluví, ale ve hře se vyskytuje jakýsi vypravěč, jež minimálně v úvodu navede hráče co a jak má dělat, popř. provádí příběhem?
@musa (19.02.2022 16:55): a ta ryba tam je proč? :-)
já to bral v podstatě jak hlavy ve Futuramě....
já to bral v podstatě jak hlavy ve Futuramě....
@Jumas (12.02.2022 20:32): @Crash (17.02.2022 16:28): FA jsem hrál a za mě to v pohodě není. Intro hry, stejně tak popisky začínají v duchu Attu byl prostý farmářský robot...
Nikde jsem zatím neviděl informaci, že by ta ryba byla něco jako Krang v Želvách ninja, tedy bytost jednající skrz ovládané robotí tělo. Pokud se pletu a lze doložit, že hlavní postavou hry je ryba, pak uznání nic nebrání, ale zatím to i v kontextu herního světa ve hře vychází tak, že hrajete za robota.
Nikde jsem zatím neviděl informaci, že by ta ryba byla něco jako Krang v Želvách ninja, tedy bytost jednající skrz ovládané robotí tělo. Pokud se pletu a lze doložit, že hlavní postavou hry je ryba, pak uznání nic nebrání, ale zatím to i v kontextu herního světa ve hře vychází tak, že hrajete za robota.
@DeCode89 (14.02.2022 03:29): to by mělo v pohodě stačit :)
Šlo by započítat Dying light 2 - Stay human do výzvy č.7 Hippokratova přísaha - klasická ?
Ve hře se dost často prozkoumávají prostory bývalých laboratoří/nemocnic a ač hlavní hrdina není lékař.
Dále ve hře pomáháte lékaři sehnat bylinky pro záchranu velitele Aitora, tím ho zachráníte.
Ve hře se dost často prozkoumávají prostory bývalých laboratoří/nemocnic a ač hlavní hrdina není lékař.
Dále ve hře pomáháte lékaři sehnat bylinky pro záchranu velitele Aitora, tím ho zachráníte.
Tak mě napadlo, může se dát Feudal Alloy do zvířecího instinktu na HC? Vím, že pro tu hru byla výjimka a mohla se zařadit do kategorie s roboty, ale v podstatě se hraje za rybu.
@Karasman (10.02.2022 18:41): Jo v pohodě
@Karasman (10.02.2022 18:41): jestli jako létání považují i skok s padákem, tak by bylo blbé neuznat jetpack :-)
@Karasman (10.02.2022 18:41): Mně byl uznán Psychonauts 2 / Control, kde se levituje, takže předpokládám, že jetpack by měl být taky OK :)
Dal by se do Vzhůru do oblak použít Elex 2, když má hlavní hrdina jetpack?
@Dan9K (09.02.2022 21:12): Sekundární názvy jsou povoleny od začátku. Je to nepsané pravidlo, které se dá využívat od první výzvy 2016. Pokud se tedy nepletu, ale určitě se to tady několikrát řešilo.
@Jumas (09.02.2022 21:04): a kde je uvedeno, že se smí využít anglického neoriginálního názvu? :-)
K mému překvapení ale Moorhuhn vlastně znamená tetřev, i když je to vlastně složenina slov bahno a kuře.
Čili ta kategorie trochu pozbývá smysl. Můžeš si tam dát hru, která nemá nic se zvířetem společného. Takže třeba Děda Křeček přefik babičku. Super. Ale běda, když to bude opravdu o zvířatech a bude to složenina, Bijcokřečci mlátí dědu, to už nejde, i když jsou to opravdu křečci.
Chápu důvody, ale smysl mi to nedává :-)
@Tulareanus (09.02.2022 20:58): ne, není to jasně definované.
Watch Dogs povolené je, i když to nemá nic společného se psy, a jde pouze o to, že je to slovo samostatné. Blindenhund je ale složenina slov, která přesně podle této logiky není povolena, i když to znamená to zvíře.
K mému překvapení ale Moorhuhn vlastně znamená tetřev, i když je to vlastně složenina slov bahno a kuře.
Čili ta kategorie trochu pozbývá smysl. Můžeš si tam dát hru, která nemá nic se zvířetem společného. Takže třeba Děda Křeček přefik babičku. Super. Ale běda, když to bude opravdu o zvířatech a bude to složenina, Bijcokřečci mlátí dědu, to už nejde, i když jsou to opravdu křečci.
Chápu důvody, ale smysl mi to nedává :-)
@Tulareanus (09.02.2022 20:58): ne, není to jasně definované.
Watch Dogs povolené je, i když to nemá nic společného se psy, a jde pouze o to, že je to slovo samostatné. Blindenhund je ale složenina slov, která přesně podle této logiky není povolena, i když to znamená to zvíře.
@Dan9K (09.02.2022 20:35): Předpokládám, že právě kvůli tomu, aby nevznikaly dohady, co ve složeném slovu znamená zvíře, a co ne, nejsou tyto hry povoleny. Je to navíc od začátku napsáno v doplňujících informacích. Her, kde je v názvu zvíře uvedené samostatně, je tuna, takže nevím, proč by nemožnost tam narvat Batmany a podobné věci nějak vadila. Navíc Moorhuhn tam dát můžeš, protože anglický název je Crazy Chicken a některé díly (třeba Moorhuhn Kart nebo Moorhuhn: Tiger & Chicken) si můžeš dát i do HC.
@Dan9K (09.02.2022 20:35): blindenhund je stále zviera prefikkrecka zviera nikdy nebolo. V pravidlach je to celkom jasne definovane...
@Crash (09.02.2022 05:32): no ale není trochu rozdíl to, když to slovo ve slovu opravdu znamená jednoznačně to zvíře a je to tedy sousloví? :-)
Takže já vnímám celkem rozdíl mezi Catacomb, kde to nemá s kočkou nic společného a mezi Přefikkřečkem. Kdyby se to jmenovalo "Děda přefik křečka", tak to půjde, ale Děda Přefikřečka už nejde no :-)
A pokud bychom si vzali na paškál třeba německé názvy, tak celá němčina je o tom, že skládáš dohromady různá slova. Takže kdyby se hra jmenovala prostě Pes německy, tak by to byl Der Hund, v pořádku. Ale kdyby se ta hra jmenovala nedejbože Slepecký pes, tak se to bude jmenovat Blindenhund , a to už se nesmí? :-)
a můžu klidně dát něco konkrétního, podle této logiky, se do výzvy nemůže dát Moorhuhn, což mi přijde jako základní věc, odehrát herní výzvu pomocí Moorhuhnu. Vždycky to šlo :-)
Takže já vnímám celkem rozdíl mezi Catacomb, kde to nemá s kočkou nic společného a mezi Přefikkřečkem. Kdyby se to jmenovalo "Děda přefik křečka", tak to půjde, ale Děda Přefikřečka už nejde no :-)
A pokud bychom si vzali na paškál třeba německé názvy, tak celá němčina je o tom, že skládáš dohromady různá slova. Takže kdyby se hra jmenovala prostě Pes německy, tak by to byl Der Hund, v pořádku. Ale kdyby se ta hra jmenovala nedejbože Slepecký pes, tak se to bude jmenovat Blindenhund , a to už se nesmí? :-)
a můžu klidně dát něco konkrétního, podle této logiky, se do výzvy nemůže dát Moorhuhn, což mi přijde jako základní věc, odehrát herní výzvu pomocí Moorhuhnu. Vždycky to šlo :-)
@Ross (08.02.2022 20:46): No já tě bohužel musím vyvést z omylu. Jestli správně koukám, tak za zvíře ve hře nehraješ, takže na HC to není. A jak uvádíme v doplňujících informacích, hry, kde název zvířete je jen částí jiného slova, povolené nejsou. To je hlavně kvůli tomu, abychom se tu nedohadovali o tom, že v názvech her jako je třeba CATacomb, nebo CATherine je také zvíře. Takže vhodná hra do výzvy to vůbec není.
Nechce někdo do bodu 4 hrát Life of Black Tiger? :D
Zajímavá debata, ještě že jsem tu nebyl. :D
@Tulareanus (04.02.2022 13:52): něco v tom smyslu jsem měl napsané, ale strašně kostrbatě.
@Kunick (04.02.2022 12:52): Zaznamenanie informácie je prenos sám o sebe. Od seba prenášaš informáciu na nejaké médium. Písanie denníka je klasifikované ako intrapersonálna komunikácia. Je to jednosmerný subjektívny a osobný tok informácii, ktorého priamym recipientom je najčastejšie sám autor. Čiže informácie komunikuješ vo výsledku sám sebe.
Arťom vlastne formou denníku rozpráva príbeh a zdieľa svoje pocity.
Arťom vlastne formou denníku rozpráva príbeh a zdieľa svoje pocity.
@Kunick (04.02.2022 13:39): Ok :D
@M.a.t.t. (04.02.2022 13:03): Tak hru jsem nehrál a ani hrát neplanuju. Ale je dobré hledat skulinky a nepřesnosti v popisech a jak už někde kdosi napsal, výběr her je polovina zábavy herní výzvy. Vyhrát nepotřebuju jen poukazuju na rozdíly. Což mě napadá, že i ty sám jsi napsal že "..., že v samotnej hře nie (nemluvi)." Ale máš pravdu že to je sice zajímavá, ale naprosto zbytečná debata. Tak pro tentokrát konec a snad zase příště u jiné kategorie :D
Já jsem původně zapomněl, že tam hlavní hrdina mluví v rámci loadingu, takže už tady se to nemůže uznat. Ale i tak beru deník za součást psané konverzace a osobně bych to neuznával.
@Kunick (04.02.2022 12:57): Príliš to analyzuješ ako nejaký politik a úplne zbytočne. :D Keby tá obrazovka zobrazovala herné tipy, bolo by to niečo iné, ako keď tam Artyom normálne komunikuje smerom k hráčovi a popisuje svoje myšlienky ohľadom vývoja príbehu. Je na čase uznať porážku, nie je to žiadna hanba :)
@M.a.t.t. (04.02.2022 12:54): Snažil jsem.se poukazat na rozdil být v samotné hratelné části a být v menu. A že se tento rozdíl už ve výzvě aplikoval
@Kunick (04.02.2022 12:52): A čo je loading k danej hre, ak nie súčasť hry? Screensaver, ktorý máš pustený na ploche? :)
@Tulareanus (04.02.2022 11:33): Souhlasim v tom že komunikace může byt psaná a i bez příjemce proto jsem uvedl příklad dopisu, kde o komunikaci jednoznačně jde. U deníku nesouhlasím, protože tam nejde o přenos informace, jen o její zaznamenání. To že v budoucnosti může dojít k její interpretaci ještě neznamená že o komunikaci jde. Existují i názory že o komunikaci se jedná až ve chvíli, kdy existuje příjemce daného signálu. Ale to bych nechal filosofům.
@M.a.t.t. (04.02.2022 12:40): Jednoznačně to být nemusí. Už historicky se tu pracovalo s tím že je rozdíl co se děje ve hře a něco jiného je menu. A pak je otázka kam patří např. loadingy.
@Steve (04.02.2022 10:12): moje chyba :) Tím pádem je to ještě otevřenější než naznačuje.
@M.a.t.t. (04.02.2022 12:40): Jednoznačně to být nemusí. Už historicky se tu pracovalo s tím že je rozdíl co se děje ve hře a něco jiného je menu. A pak je otázka kam patří např. loadingy.
@Steve (04.02.2022 10:12): moje chyba :) Tím pádem je to ještě otevřenější než naznačuje.
@S4TW (04.02.2022 12:45): Asi tak, asi by stálo za zváženie vyberať do ďalších výziev jednoznačne definované kategórie, ako dohraj hru čo vyšla v roku 1997, dohraj hru kde hráš výhradne za ženskú postavu, alebo dohraj hru videnú iba z pohľadu vlastných očí. Pretože takto sú tie výklady občas skutočné sporné, hoci tento prípad to ozaj nebol. No na druhej strane, už teraz som presvedčený, že niektorí by sa to pokúšali obchádzať tak či tak :D
@M.a.t.t. (04.02.2022 12:40): mě to pobaví každý rok, jak tu lidi úplně nesmyslně roubují hry do kategorií, kam vůbec nesedí...
@Kunick (04.02.2022 09:21): Neviem čo je tak náročné na pochopení toho, že hlavný hrdina v hre normálne hovorí a teda počujeme jeho hlas. Je úplne jedno, či sa to deje v misiách, alebo medzi nimi. Táto kategória jednoznačne uvádza už vo svojom názve "Dohraj hru, ve které ovládaná postava za celou dobu nepromluví (ani psanou formou). ". Už len z toho je zrejmé, že Metro nespĺňa ani jednu z podmienok, takže si nie som vonkoncom istý, čo presne by tu malo byť k diskusii.
Všetci sme si už síce zvykli, že nejeden účastník sa snaží pravidlá obchádzať ako sa len dá, no od teba by som nečakal že budeš rozoberať niečo tak jednoznačné :)
Všetci sme si už síce zvykli, že nejeden účastník sa snaží pravidlá obchádzať ako sa len dá, no od teba by som nečakal že budeš rozoberať niečo tak jednoznačné :)
@Kunick (04.02.2022 09:21): Prepáč, ale písaný záznam je forma komunikácie. Komunikuješ informáciu recipientovi, ktorý v čase komunikácie ešte nie je definovaný alebo prítomný. Informáciu vieš odkomunikovať aj sebe a nepotrebuješ k nej feedback (napr. monológ). Presne z tohto som mal na univerzite skúšku, vrátane komunikačných diagramov. :D
@Steve (04.02.2022 10:12): V doplňujících informacích je " V té základní stačí, když vámi ovládaná postava nebude konverzovat a to ani psanou formou, nebo výběrem z nabízených odpovědí. V HC variantě pak nesmí konverzovat nikdo v celé hře." Lze to asi chápat i jako jednostranná konverzace sama se sebou. Sám bych si tam však hru, kde hlavní postava mluví (i když jen pro sebe) nebo píše deník, nedal.
Možná by bylo ale dobré ty doplňující informace upravit, aby korespondovaly se základním popisem kategorie. Tedy "V té základní stačí, když vámi ovládaná postava nepromluví a to ani psanou formou, nebo výběrem z nabízených odpovědí. V HC variantě pak nesmí mluvit nikdo v celé hře."
Možná by bylo ale dobré ty doplňující informace upravit, aby korespondovaly se základním popisem kategorie. Tedy "V té základní stačí, když vámi ovládaná postava nepromluví a to ani psanou formou, nebo výběrem z nabízených odpovědí. V HC variantě pak nesmí mluvit nikdo v celé hře."
@Kunick (04.02.2022 09:21): Já bych tedy hlavně upozornil, že slovo komunikace není nikde v pravidlech té kategorie uvedeno :D
@Kunick (04.02.2022 09:21): Klasický deník určitě komunikace není. Jsou to prostě záznamy že života, pocity, poznámky… Jediný, kdy bych si to jako komunikaci uznal, by bylo, kdyby postava skrz deník přímo hráče oslovovala, i jménem třeba, co má udělat, kde najít poklad apod. Takže asi i s nějakým nadpřirozeným, nebo kouzelným přesahem. Ale takových her zas tolik nebude.
@sagittario (04.02.2022 06:23): Tak to k diskuzi není. Komunikace má jak původ, tak příjemce. Deník je záznam, ale nikoliv komunikace.
Ono i to mluvení mezi misemi mi přijde taky jako něco co není nutně na překážku a mohlo by být k diskuzi. Obzvlášť pokud by k němu došlo v rámci loadingu, případně v menu. Hrdina by pak nemluvil ve hře. V případě videosekvencí by mi to přišlo ale už přes čáru. Ale tohle je opravdu k diskuzi. Na rozdíl od toho co je komunikace.
Ono i to mluvení mezi misemi mi přijde taky jako něco co není nutně na překážku a mohlo by být k diskuzi. Obzvlášť pokud by k němu došlo v rámci loadingu, případně v menu. Hrdina by pak nemluvil ve hře. V případě videosekvencí by mi to přišlo ale už přes čáru. Ale tohle je opravdu k diskuzi. Na rozdíl od toho co je komunikace.
@Kunick (03.02.2022 12:54): tak to je asi zase na diskuzi, jestli psaní deníku je nebo není komunikace, ale nechme to raději být :D. Jak píšou všichni, hlavně mluví mezi těmi misemi.
@rikuhahl (03.02.2022 10:05): Díky :) a mám seznam kompletní :)