@Naginata (04.04.2022 17:44): Je to logické, kritici po celém světě dají svoji TOP 10, a ty nejznámější díla se opakují. Nicméně je to i tak dobrý přehled toho nejlepšího. Tokyo Story se tam myslím začal objevovat, když tam začlo být více kritiků i z Asie. Plus se Ozu dostal více do povědomí od začátku milénia, a ne jen skrze Herzoga nebo specializované kritiky. Ale také bych to označil jako (obecně) nejlepší asijský film.
Ty další tebou zmíněné by tam ve většině případů měly zastoupění (kdyby platilo pravidlo režisér = jeden film :)). Mně tam nejvíce chybí Balada o Narajamě/Hlubouká touha po božstvu, Ace in the Hole, Marketa Lazarová, Jaro léto podzim a Koyaanisqatsi... ale skvělých filmů je tolik, že prakticky nestačí ani těch 1001.
Coeny, Tarantina bych tam také nedával, ani Scorseseho (Taxi Driver), Scotta (Blade Runner), Coppolu (Godfather) a Lynch by zcela stačil s Mullholland :)). Shoah je také úlitba (židé), i Histoire(s) du cinéma (cinefilové). Jinak je to ale velmi velmi fajn žebříček, ač tedy americko/francouzsko centrický!
Ty další tebou zmíněné by tam ve většině případů měly zastoupění (kdyby platilo pravidlo režisér = jeden film :)). Mně tam nejvíce chybí Balada o Narajamě/Hlubouká touha po božstvu, Ace in the Hole, Marketa Lazarová, Jaro léto podzim a Koyaanisqatsi... ale skvělých filmů je tolik, že prakticky nestačí ani těch 1001.
Coeny, Tarantina bych tam také nedával, ani Scorseseho (Taxi Driver), Scotta (Blade Runner), Coppolu (Godfather) a Lynch by zcela stačil s Mullholland :)). Shoah je také úlitba (židé), i Histoire(s) du cinéma (cinefilové). Jinak je to ale velmi velmi fajn žebříček, ač tedy americko/francouzsko centrický!