@Cathan (20.08.2022 22:09): Doporucuju si to nekam jit vyzkouset. Dokonce i ve Windows je poznat rozdil (napriklad pri scrollovani).
Aktualni (?) vyzkum rika, ze lidske oko "vidi" 75FPS ALE ve smyslu "ruznych obrazku" (alespon tak jsem to pochopil z online vycucu - sam si muzes clanek precist zde). Tedy staci, kdyz uvidis obrazek na 13ms a budes schopny rict, co na nem bylo, protoze to mozek stihne zpracovat.
Ve hrach je to ale vetsinou tak, ze se divas na plynuly pohyb, a tam to (dle aktualniho pochopeni, co jsem nasel) funguje jinak/lepe/rychleji ve smyslu oka/mozku. Tedy vic FPS = pohyb se ti zda plynulejsi. V pripade hrani byva tech cca 150Hz rozumny stred (pro vetsinu lidi), kdy vidi (jasny?) rozdil oproti 60Hz. Dalsi stupen byva kolem 250Hz a to uz pry tak vyznamny rozdil neni (ackoliv stale pozorovatelny, i kdyz pravdepodobne pro mensi skupinu uzivatelu).
Ale to uz jsme spise ve Veda a technika :)
Aktualni (?) vyzkum rika, ze lidske oko "vidi" 75FPS ALE ve smyslu "ruznych obrazku" (alespon tak jsem to pochopil z online vycucu - sam si muzes clanek precist zde). Tedy staci, kdyz uvidis obrazek na 13ms a budes schopny rict, co na nem bylo, protoze to mozek stihne zpracovat.
Ve hrach je to ale vetsinou tak, ze se divas na plynuly pohyb, a tam to (dle aktualniho pochopeni, co jsem nasel) funguje jinak/lepe/rychleji ve smyslu oka/mozku. Tedy vic FPS = pohyb se ti zda plynulejsi. V pripade hrani byva tech cca 150Hz rozumny stred (pro vetsinu lidi), kdy vidi (jasny?) rozdil oproti 60Hz. Dalsi stupen byva kolem 250Hz a to uz pry tak vyznamny rozdil neni (ackoliv stale pozorovatelny, i kdyz pravdepodobne pro mensi skupinu uzivatelu).
Ale to uz jsme spise ve Veda a technika :)