Jab
7662
Všeobecně o DH
@Jab (07.12.2022 20:39): Má recht. Tyhlety aféry každého jenom otravují.
@Gordon (07.12.2022 19:08): Ježiš dobrej, pani Pohlová. ;)
A stejně, tyhle umělé kategorie každého jen matou, dá se PG a je to vyřešeno.
RPG - Japonský styl. A je to.
Jsem samozřejmě nadále pro speciální RPG kategorii "Fritzlárny", pod níž by logicky spadaly dungeony i ty JRPG s japonskými školačkami. :)
Žerty stranou a čas obrátit se k bohu DH. Vyřeší to štítky! :)
Žerty stranou a čas obrátit se k bohu DH. Vyřeší to štítky! :)
@Peach (07.12.2022 15:39): Proč je třeba God of War Ragnarok plná puzzlů 3rd person akce a Sekiro, kde jen skáču, sekám a paríruji akční adventura? - Protože v GoW trháš vlkodlaky vejpůj rukama a "sekám a paríruji" mi nápadně připomíná boj, tedy akci.
Japonské RPG dělají i Číňani, je to název žánru odrážející styl a japonské proto, že ten styl vznikl v japonsku, nikoliv určující výraz, odkud ta konkrétní hra pochází. Takže srandičky typu - rozdělme to ještě po státech, je jen prostý připitomělý trolling :-)
Ano, stejně jako ve všech žánrech, je i u RPG procento případů, kde může být zařazení sporné. Ano, souls hry jsou z Japonska, ale hodně ovlivněné stylem západních her a jedná se tak spíše o akční (W)RPG. Ano, řada západních her je zase ovlivněna japonským stylem (South Park: Stick of Truth například) a jedná se tak spíše o JRPG.
Proč je to zrovna u RPG takový problém? Děláte jakoby všechny ty akční adventury a 1st/3rd person akce byly naprosto precizně rozdělené. Proč je třeba God of War Ragnarok plná puzzlů 3rd person akce a Sekiro, kde jen skáču, sekám a paríruji akční adventura?
Proč je to zrovna u RPG takový problém? Děláte jakoby všechny ty akční adventury a 1st/3rd person akce byly naprosto precizně rozdělené. Proč je třeba God of War Ragnarok plná puzzlů 3rd person akce a Sekiro, kde jen skáču, sekám a paríruji akční adventura?
Připomíná mi to tu slavnou definici porna
I shall not today attempt further to define the kinds of material I understand to be embraced within that shorthand description ["JRPG"], and perhaps I could never succeed in intelligibly doing so. But I know it when I see it , and the videogame involved in this case is not that.
I shall not today attempt further to define the kinds of material I understand to be embraced within that shorthand description ["JRPG"], and perhaps I could never succeed in intelligibly doing so. But I know it when I see it , and the videogame involved in this case is not that.
@Gordon (07.12.2022 12:26): V podstatě to pevně dané je, protože to pozná na první pohled každý :-)
@Gordon (07.12.2022 12:26): Teď jsi na to kápnul! Pojďme prostě zrušit VŠECHNY žanry, které nemají oficiálni definici!
@Fritol (07.12.2022 12:12): osud DH se musí obětovat, když tu jde o osudu lidstva tak jak ho známe!
@Fritol (07.12.2022 12:12): osud DH se musí obětovat, když tu jde o osudu lidstva tak jak ho známe!
@Gordon (07.12.2022 12:26): Jop, navíc Steam je plný západních JRPG a vysvětluj někomu, proč je francouzská hra JRPG.
@Fritol (07.12.2022 12:22): Takže to není pevně dané, tudíž to nemůže být oficiální definice.
@SilentWolf (07.12.2022 12:20): Ah, i see... >@Fritol (07.12.2022 12:22): beru zpět.
@SilentWolf (07.12.2022 12:20): Ah, i see... >@Fritol (07.12.2022 12:22): beru zpět.
@Gordon (07.12.2022 12:15): To je právě to, každý si to vyloží jinak.
Ale obecně je to větší důraz na vyprávění a postavy, častěji příběhová i hratelnostní linearita, v minulosti to definoval i party-based tahový souboják, což dnes už moc neplatí. Často taky nemáš vliv na staty postavy při expení.
Proto třeba Souls hry nejsou jrpg dle mě, ač jsou japonské.
Ale obecně je to větší důraz na vyprávění a postavy, častěji příběhová i hratelnostní linearita, v minulosti to definoval i party-based tahový souboják, což dnes už moc neplatí. Často taky nemáš vliv na staty postavy při expení.
Proto třeba Souls hry nejsou jrpg dle mě, ač jsou japonské.
@Gordon (07.12.2022 12:15): polonahé dvanáctky.
Můžete mi vysvtlit, co odlišuje RPGčko od JRPGčka? Tedy kromě toho, že je to od japonců?
@Kunick (07.12.2022 12:09): Teď na tom nezáleží osud databáze!
@Ringo (07.12.2022 12:08): Jasné, já s tebou souhlasím, jen teda chápu, proč se do rozdělování RPG tým nepouštěl, neb kolem toho bude dost kontroverze. Ale osobně bych to rozdělil všechno.
@Ringo (07.12.2022 12:08): Jasné, já s tebou souhlasím, jen teda chápu, proč se do rozdělování RPG tým nepouštěl, neb kolem toho bude dost kontroverze. Ale osobně bych to rozdělil všechno.
@Fritol (07.12.2022 12:02): a nevedeme je stejně?
@Fritol (07.12.2022 12:02): Kdo tyhle debaty bude chtít vést, tak je povede tak jako tak. Mně by jen přišlo logické, že konzolové hry typu FF dostane do popisu podžánru jRPG naprosto samozřejmě a Baldur's Gate zůstane jako klasické RPG, tak jak jej známe na západě. Že je to v novější titulech slité kolikrát dohromady, že to nejde rozeznat, tohle dělení přeci nesmazává.
@Ringo (07.12.2022 11:56): Zásadní rozdíl to je, ale pak taky mužem vést debaty o tom, zda je Dark Souls, Monster Hunter nebo Elden Ring JRPG. :D
@Drolin (07.12.2022 09:30): Zelda je akční adventura :-)
@Jumas (07.12.2022 10:53): Tak rozdělení na západní RPG a jRPG mně přijde teda docela hodně zásadní, ale třeba je to nějaký můj zvláštní pohled.
@Jumas (07.12.2022 10:53): Tak rozdělení na západní RPG a jRPG mně přijde teda docela hodně zásadní, ale třeba je to nějaký můj zvláštní pohled.
O rozdělení RPG jsme debatovali, ale mimo jiné i z důvodů, co zmiňuje Fritol, jsme od toho upustili. Počkejte si na štítky :)
S tím vyhledáváním pomocí hlavního a sekundárního žánru to ale není špatný nápad. Taktické strategie v současné době také nejdou nějak rozumně vyhledat a je třeba si vyhledat všechny taktické hry, včetně těch, které mají žánr "taktická akce" uvedený jako sekundární. Vůbec ale netuším, jak by to bylo náročné na implementaci, případně zda by to vůbec šlo. Prostě zatržítko podobně, jako u platforem "Pouze pro vybrané".
S tím vyhledáváním pomocí hlavního a sekundárního žánru to ale není špatný nápad. Taktické strategie v současné době také nejdou nějak rozumně vyhledat a je třeba si vyhledat všechny taktické hry, včetně těch, které mají žánr "taktická akce" uvedený jako sekundární. Vůbec ale netuším, jak by to bylo náročné na implementaci, případně zda by to vůbec šlo. Prostě zatržítko podobně, jako u platforem "Pouze pro vybrané".
@Fritol (07.12.2022 08:58): Zelda je RPG, a Disco Elysium je vizuální novela... kdy už to pochopíte?
Já bych tag RPG dal Disco Elysiu a všechny ostatní hry označil jako "Nezařazeno - nezařazeno".
@Fritol (07.12.2022 08:58): Já bych rozdělil ještě i západní rpg, evropské rpg...
A vůbec, Japonsko je jeden stát, rozdělíme to po státech.
A vůbec, Japonsko je jeden stát, rozdělíme to po státech.
A pak ještě můžem rozdělit diablovky, krokovací dungeony a crpg a pohádat se tu co je a není akční rpg. A nakonec přijde nějaký odborník a řekne nám, že Zelda je rpg. :)
Já jsem samozřejmě pro rozdělení, jen už vidím ty krásné diskuze tady. :D
Já jsem samozřejmě pro rozdělení, jen už vidím ty krásné diskuze tady. :D
@Ringo (06.12.2022 23:17): @Peach (07.12.2022 08:08): Rozhodně souhlasím, RPG by si zasloužilo podrobnější rozdělení.
@Ringo (06.12.2022 23:17): Psala jsem v návrzích na nové funkce, ale nikdo nereagoval :(
Zkopíruji tedy ještě sem, třeba když nás bude víc, tak to prosadíme.
"20.11.2022 23:23 @ Memphis : Když už jste u toho přidávání nových žánrů, co přidat jasně definovaný subžánr taktických RPG pod RPG? Hry jako Jagged Alliance, Final Fantasy Tactics, FFXII Revenant Wings, Tactics Ogre nebo Fire Emblem jsou tu nesjednoceně jako RPG + strategie nebo strategie + RPG...
Nebo aspoň přidat možnost si vyselectovat hry, co mají konkrétní hlavní žánr a sekundární žánr, ať se to dá nějak hromadně sjednotit."
Zkopíruji tedy ještě sem, třeba když nás bude víc, tak to prosadíme.
"20.11.2022 23:23 @ Memphis : Když už jste u toho přidávání nových žánrů, co přidat jasně definovaný subžánr taktických RPG pod RPG? Hry jako Jagged Alliance, Final Fantasy Tactics, FFXII Revenant Wings, Tactics Ogre nebo Fire Emblem jsou tu nesjednoceně jako RPG + strategie nebo strategie + RPG...
Nebo aspoň přidat možnost si vyselectovat hry, co mají konkrétní hlavní žánr a sekundární žánr, ať se to dá nějak hromadně sjednotit."
Nevím, jestli to třeba někdo už nezmiňoval, ale když už se tak rozsekaly ty žánry do dalších pod kategorií, tak by asi nebylo špatné přidat k RPG žánru možnost rozlišit Japonské RPG (RPGčka ve stylu Dragon Quest, Final Fantasy atd.) a pak Tactical Role Playing Games (hry typu Tactics Ogre, Final Fantasy Tactics, Shinning Forces, Fire Emblem atd.)
@Psyx (18.11.2022 18:01): @Drekt (18.11.2022 19:44): Je to stále v plánu, nicméně jsme se rozhodli tuhle potřebu vyřešit hned, než se stále odkazovat na plánovanou funkci. Některé ty věci už hodně chyběly a chceme aby DH v tomhle ohledu sloužila lépe už teď. A až na věc přijde, tyhle nové žánry pomohou i zmíněné transformaci na štítky.
@Fritol (26.11.2022 15:58): Díky za podněty, jsou vítány - až se toho zase sejde více, budeme se tím zabývat. Jinak se zánikem žánru "dětská" se počítá, všechny ty hry se později vrátí do svých původních žánrů a dá se jim štítek "pro děti" (či tak něco), přesně kvůli těm problémům a nekonzistencím co zmiňuješ. Jinak jak se toho teď měnilo a zařazovalo hodně, tak určitě došlo k nějakým chybám, rádi schválíme opravy!
@Fritol (26.11.2022 15:58): Díky za podněty, jsou vítány - až se toho zase sejde více, budeme se tím zabývat. Jinak se zánikem žánru "dětská" se počítá, všechny ty hry se později vrátí do svých původních žánrů a dá se jim štítek "pro děti" (či tak něco), přesně kvůli těm problémům a nekonzistencím co zmiňuješ. Jinak jak se toho teď měnilo a zařazovalo hodně, tak určitě došlo k nějakým chybám, rádi schválíme opravy!
jsem byl línej si vyměnit profilovku bez čapky a hle, jsou tu zase Vánoce
@Kwoky (28.11.2022 13:25): Vybavené, dík.
Spam: http://dbher.cz/hp412031
@Fritol (26.11.2022 17:33): Jsem úplně blbej, normálně jsem to četl a pak jak jsem četl o Beat em up, tak jsem to stáhl k němu :DDD
A už jde vyhledat třeba hry co jsou dungeony? Jako v pravem slova smyslu, ne jako ze mi to najde dungeon crawler kde se slučuje kde co.
@Strady (26.11.2022 17:32): Jo, však to píšu hned na začátku. :D
@Fritol (26.11.2022 15:58): Když už jsme u Beat 'em up, tak stejně bych viděl Shoot em up (neboli střílečky)
@Memphis (18.11.2022 12:59): Měl bych ještě dodatečně pár výhrad, které jste možná nezvážili a nebo jo, ale zavrhli.
Co shoot 'em up? Velmi rozšířený žánr, především na starších konzolích jsou shmup her stovky, možná tisíce. Na steamu mezi indie vývojáři taky poměrně rozšířený žánr i dnes. Rozhodně by zasloužil mít vlastní žánr i zde.
Pak by bylo fajn rozdělit bojové hry. Když chci vyhledat bojové hry jako DMC nebo Bayonetta, tak nechci vyhledávat hry jako Nekketsu, tedy beat 'em up hry. A stejně tak nechci vyhledávat "versus" hry jako Tekken. Nebylo by dobré tak mít "Akce - bojová" (což máme teď) právě pro hry jako DMC a pro beat em up hry a versus bojové hry mít vlastní žánr "Bojová - beat 'em up" a "Bojová - versus" nebo tak nějak? Rozhodně by to z hlediska vyhledávání dávalo větší smysl a databáze by plnila trochu líp svůj účel.
Osobně si myslím, že tyhle zmíněné žánry je zde mít mnohem důležitější, než tu mít rozdělený třeba hokej a golf, protože to množství her je nesrovnatelné.
A poslední věc, na kterou jsem si myslím stěžoval už když jsem byl v týmu a nějak se tehdá řeklo, že se daný žánr se štítky zruší, je "Dětská". Tenhle "žánr" je blbost, protože nelze určit, která hra je pro děti a která ne. Proč je Gigantosaurus dětská hra, ale Jak vycvičit draka nikoliv? A jediný argument, proč by tyhle hry měly být dětské je, že jsou dle animáku pro děti, ale z jakého důvodu pak není Spyro dětská hra? Protože neměla animák? A reálně je Pilgrims pro děti víc friendly hra, než Ratatouille. Proč tedy Pilgrims není dětská hra dle DH?
edit: A ještě druhá poslední věc. :D Všiml jsem si, že jak jste začali hojně upravovat žánry teď, tak jste tu nasekali mrdu chyb imo. Ne všechno, kde hraje hudba, je hudební hra a ne všechno, kde jsou karty, jsou karetní hry. Na Where Cards Fall není nic karetního. Že tam pro překonání překážek klikáte na karty, ze kterých se stane karetní domeček neznamená, že to je karetní hra. Nemá to vůbec žádný karetní systém. Ty domečky by mohly vznikat klidně z Lega a nic by to neměnilo. Stejně tak Sayonara Wild Hearts není hudební hra. Gameplay se nijak nepodřizuje rytmu. Že tam jsou grafické efekty do rytmu hudby nijak neovlivňuje hratelnost. Dávejte si na to bacha. Hlavně tým až to bude schvalovat.
Co shoot 'em up? Velmi rozšířený žánr, především na starších konzolích jsou shmup her stovky, možná tisíce. Na steamu mezi indie vývojáři taky poměrně rozšířený žánr i dnes. Rozhodně by zasloužil mít vlastní žánr i zde.
Pak by bylo fajn rozdělit bojové hry. Když chci vyhledat bojové hry jako DMC nebo Bayonetta, tak nechci vyhledávat hry jako Nekketsu, tedy beat 'em up hry. A stejně tak nechci vyhledávat "versus" hry jako Tekken. Nebylo by dobré tak mít "Akce - bojová" (což máme teď) právě pro hry jako DMC a pro beat em up hry a versus bojové hry mít vlastní žánr "Bojová - beat 'em up" a "Bojová - versus" nebo tak nějak? Rozhodně by to z hlediska vyhledávání dávalo větší smysl a databáze by plnila trochu líp svůj účel.
Osobně si myslím, že tyhle zmíněné žánry je zde mít mnohem důležitější, než tu mít rozdělený třeba hokej a golf, protože to množství her je nesrovnatelné.
A poslední věc, na kterou jsem si myslím stěžoval už když jsem byl v týmu a nějak se tehdá řeklo, že se daný žánr se štítky zruší, je "Dětská". Tenhle "žánr" je blbost, protože nelze určit, která hra je pro děti a která ne. Proč je Gigantosaurus dětská hra, ale Jak vycvičit draka nikoliv? A jediný argument, proč by tyhle hry měly být dětské je, že jsou dle animáku pro děti, ale z jakého důvodu pak není Spyro dětská hra? Protože neměla animák? A reálně je Pilgrims pro děti víc friendly hra, než Ratatouille. Proč tedy Pilgrims není dětská hra dle DH?
edit: A ještě druhá poslední věc. :D Všiml jsem si, že jak jste začali hojně upravovat žánry teď, tak jste tu nasekali mrdu chyb imo. Ne všechno, kde hraje hudba, je hudební hra a ne všechno, kde jsou karty, jsou karetní hry. Na Where Cards Fall není nic karetního. Že tam pro překonání překážek klikáte na karty, ze kterých se stane karetní domeček neznamená, že to je karetní hra. Nemá to vůbec žádný karetní systém. Ty domečky by mohly vznikat klidně z Lega a nic by to neměnilo. Stejně tak Sayonara Wild Hearts není hudební hra. Gameplay se nijak nepodřizuje rytmu. Že tam jsou grafické efekty do rytmu hudby nijak neovlivňuje hratelnost. Dávejte si na to bacha. Hlavně tým až to bude schvalovat.
Saints Row 2 a 3, GTA: San Andreas, popř. i jiné hry, mají nyní uvedeno jen third person akce. Závodní - nezařazeno je u Just Cause. Ale obecně je toto nové koncipování automobilových her sporné, neboť u jiných simulátorů zůstalo to předešlé označení.
Adventury, z té definice, co tu byla zmíněna, vyplývá, že ji splňuje i The Talos Principle. Já vím, že do adventur přemýšlení patří, ale je to dále podmíněno i rozhovory a průzkumem. Takže označení logická - nezařazeno by muselo být tam, kde není splněna definice adventur.
Oktagon bude nejspíše tahová strategie, s tím nemám problém. U Darkened Skye se asi jeden žánr musí ubrat.
Adventury, z té definice, co tu byla zmíněna, vyplývá, že ji splňuje i The Talos Principle. Já vím, že do adventur přemýšlení patří, ale je to dále podmíněno i rozhovory a průzkumem. Takže označení logická - nezařazeno by muselo být tam, kde není splněna definice adventur.
Oktagon bude nejspíše tahová strategie, s tím nemám problém. U Darkened Skye se asi jeden žánr musí ubrat.
No vidim ze diky pridani novych podzanru se sprava databaze pekne zahlcuje. Snadna cesta jak si nahrabat body...
Stitky by byli lepsi reseni. To ted je dejmetomu 50 sportu, to bude 50 sportovych podzanru? Spatna volba.
Stitky by byli lepsi reseni. To ted je dejmetomu 50 sportu, to bude 50 sportovych podzanru? Spatna volba.
@Pluto (18.11.2022 22:41): definice se mi líbí :-)
No v LBA skáčeš po plošinkách :-) Ale je fakt, že spíš v LBA 2 byly vyloženě části, kde se skákalo z plošinky na plošinky, ty třeba zároveň i jezdily a tak...
No v LBA skáčeš po plošinkách :-) Ale je fakt, že spíš v LBA 2 byly vyloženě části, kde se skákalo z plošinky na plošinky, ty třeba zároveň i jezdily a tak...
@Dan9K (18.11.2022 22:05): Tak samozřejmě, že každý vnímá žánry trochu jinak. Co se adventur týká, mě se líbí tato definice:
Adventure games are interactive player-guided stories of exploration, investigation and discovery whose primary motivation comes from uncovering further narrative and/or solving integrated puzzles.
More simply, the genre is built upon three essential pillars: exploration, story and puzzles. An adventure game can get away with utilizing only two, but any game with just one, or heavily supported by other pillars instead (combat, platforming, stealth, stats, resource management, etc.), has really become something else.
Kde jsi přišel na to, že by LBA měla být plošinovka? Když je Diablo izometrické, tak je to taky plošinovka?
Adventure games are interactive player-guided stories of exploration, investigation and discovery whose primary motivation comes from uncovering further narrative and/or solving integrated puzzles.
More simply, the genre is built upon three essential pillars: exploration, story and puzzles. An adventure game can get away with utilizing only two, but any game with just one, or heavily supported by other pillars instead (combat, platforming, stealth, stats, resource management, etc.), has really become something else.
Kde jsi přišel na to, že by LBA měla být plošinovka? Když je Diablo izometrické, tak je to taky plošinovka?
@Pluto (18.11.2022 20:44): no, taky píšu, že bych u některých her spíš volil přehodnocení zařazení do žánru.
Pak to zase naráží na etymologii, ty pravděpodobně vnímáš adventury jako souběh určitých herních mechanik, pravidel a zvyklostí a někdo se zase může odpíchnout od toho, že adventura = dobrodružství a tím pádem je Tomb Raider největší adventura :-)
Pak můžem začít řešit i 3D adventury, respektive walking simulátory, které jsou vlastně taky v reálném čase a taky umějí být akční.
ale jasně, akční adventura je prostě fusion žánr s nekonečným množstvím variací, ale pak můžem dát úplně stejně i RPG do akčních her, minimálně ty v reálném čase. Proč není třeba Diablo akce, že :-)
Za mě je hlavní problém vlastně ten, že skutečné akční adventury tento žánr mají obvykle až jako druhý v pořadí, kdežto hry, které mají akční adventuru jako první v pořadí jsou vlastně úplně normální third person shooter s trochou větší akcentací příběhu.
btw. LBA je rozhodně spíš plošinovka než 3D adventura. Vždyť je to izometrický :-)
Pak to zase naráží na etymologii, ty pravděpodobně vnímáš adventury jako souběh určitých herních mechanik, pravidel a zvyklostí a někdo se zase může odpíchnout od toho, že adventura = dobrodružství a tím pádem je Tomb Raider největší adventura :-)
Pak můžem začít řešit i 3D adventury, respektive walking simulátory, které jsou vlastně taky v reálném čase a taky umějí být akční.
ale jasně, akční adventura je prostě fusion žánr s nekonečným množstvím variací, ale pak můžem dát úplně stejně i RPG do akčních her, minimálně ty v reálném čase. Proč není třeba Diablo akce, že :-)
Za mě je hlavní problém vlastně ten, že skutečné akční adventury tento žánr mají obvykle až jako druhý v pořadí, kdežto hry, které mají akční adventuru jako první v pořadí jsou vlastně úplně normální third person shooter s trochou větší akcentací příběhu.
btw. LBA je rozhodně spíš plošinovka než 3D adventura. Vždyť je to izometrický :-)
@Dan9K (18.11.2022 20:19): Tak zrovna u této změny jsem já strašně rád, protože takto spadaly do adventur (byť akčních) právě věci, které s adventurou nemají mnoho společného (právě jako zmíněný Tomb Raider). A hodně mě to iritovalo. Tímto krokem se to hodně zlepší.
U Little Big Adventure i dalších podobných her by se to dalo vyřešit tím, že to bude uvedené jako kombinace žánrů 3D adventura a akční adventura, což přesně odpovídá charakteru hry (mimochodem, současná kombinace u LBA v podobě 3D adventura a plošinovka je úěkný úlet, nejspíš překlep).
U Little Big Adventure i dalších podobných her by se to dalo vyřešit tím, že to bude uvedené jako kombinace žánrů 3D adventura a akční adventura, což přesně odpovídá charakteru hry (mimochodem, současná kombinace u LBA v podobě 3D adventura a plošinovka je úěkný úlet, nejspíš překlep).
@Memphis (18.11.2022 12:59): teda ale ta akční adventura, je to úplně rozumné? Aby akční adventura nebyla v adventurách? Jsem dost proti, i když teda nic nezmůžu. Spíš bych některé konkrétní hry z akční adventury vyřadil a zařadil je do TPS, než dávat všechny akční adventury do akcí.
Je to problematické, některé akční adventury jako je starej Tomb Raider jsou de facto logické TPS, pak jsou věci typu Alone in the Dark, kdy je to fakt skoro ryzí adventura a v akcích to podle mě nemá co dělat. Pak jsou věci jako Little Big Adventure, který je pro mě etalonem akční adventury, kde je prostě všechno a je to nezařaditelné (teď jsem si všiml vtipné věci, že Little Big Adventure jednička ani nemá akční adventuru uvedenou a dvojka ano, což vůbec nedává smysl, když je gameplay totožný). Pak jsou hry jako Outcast, kdy je to de facto open world RPG bez vylepšování postavy.
Také nesouhlasím s tím, že karetní hry jsou logické hry. To s tím nemá nic společného. Jsou to jakože spíš strategie s obrovským prvkem náhody, než jakkoliv logické hry.
Ostatní ok, ale tohle (zejména první věc) mě teda dost pálí. Další minoritní důvod, proč si myslím, že tato změna není šťastná, že pak je skoro každá hra "akce" a dost to devalvuje pak ty grafy, co máme v profilech. Každopádně nechápu důvod zrovna téhle konkrétní změny mého pravděpodobně nejoblíbenějšího subžánru :-)
Je to problematické, některé akční adventury jako je starej Tomb Raider jsou de facto logické TPS, pak jsou věci typu Alone in the Dark, kdy je to fakt skoro ryzí adventura a v akcích to podle mě nemá co dělat. Pak jsou věci jako Little Big Adventure, který je pro mě etalonem akční adventury, kde je prostě všechno a je to nezařaditelné (teď jsem si všiml vtipné věci, že Little Big Adventure jednička ani nemá akční adventuru uvedenou a dvojka ano, což vůbec nedává smysl, když je gameplay totožný). Pak jsou hry jako Outcast, kdy je to de facto open world RPG bez vylepšování postavy.
Také nesouhlasím s tím, že karetní hry jsou logické hry. To s tím nemá nic společného. Jsou to jakože spíš strategie s obrovským prvkem náhody, než jakkoliv logické hry.
Ostatní ok, ale tohle (zejména první věc) mě teda dost pálí. Další minoritní důvod, proč si myslím, že tato změna není šťastná, že pak je skoro každá hra "akce" a dost to devalvuje pak ty grafy, co máme v profilech. Každopádně nechápu důvod zrovna téhle konkrétní změny mého pravděpodobně nejoblíbenějšího subžánru :-)
@Memphis (18.11.2022 12:59): Co se stalo? Já myslel, že tohle vyřeší veřejné štítky? ( ◐ o ◑ )
Spíš bych uvítal redukci žánrů, všechny podžánry snad měly řešit štítky? Nebo to je první náznak, že od štítků upadlo? :)
Logické hry můžou být v pohodě bez podžánrů. Většina her pod logickým rychlíkem se dá zařadit do arkád a karetní imo patří spíš do strategií k deskovkám (obzvlášť deckbuildery).
A například sportovní by byly v pohodě bez podžánrů taky. Jen manažerský podžánr bych přendal do strategií, ke všem ostatním manažerským hrám.
Logické hry můžou být v pohodě bez podžánrů. Většina her pod logickým rychlíkem se dá zařadit do arkád a karetní imo patří spíš do strategií k deskovkám (obzvlášť deckbuildery).
A například sportovní by byly v pohodě bez podžánrů taky. Jen manažerský podžánr bych přendal do strategií, ke všem ostatním manažerským hrám.
@Memphis (18.11.2022 12:59): Ještě bych uvítal logické hry. Přidání podžánru logická - karetní je ok. Je hodně first person logických. Líbilo by se mi first person logic. A do nápovědy k žánru napsat nový text a pojmout všelijaké typy tohoto druhu her.
@Memphis (18.11.2022 12:59): Pěkný.