To je zas jak u blbých :) Místo toho vybrat nějakou hru co bez problému sedí, snaha vybrat něco co jde nasroubovat strašně blbě a kolem toho tancovat čardáš. Tohle sedí bez problému ale nechce se mi to hrát, zahrál bych si radši tohle a to by v tom byl čert abych tam něco nenašel co tam násilím narvu. Cely ten systém výzvy je na palici a měl by se výrazně zjednodušit aby všem nepůsobil bolehlav nebo ho naopak totálně zpřísnit aby nebyla možnost rozšiřovat mantinely. Kdybych to měl v tehle formě pořádat brzy bych někoho zaškrtil :D
Herní výzva 2024
@jjjaaarrraaa (02.01.2023 20:30): áno, to je dobrý nápad, aj do HC 6. kategórie sága pokračuje
@Fritol (02.01.2023 20:19): Ja som mu artformer hneď komentoval. Odysseus nemal dokonca ani žiadne nadprirodzené schopnosti. S tou Tragédie Ruprechta Falckého máš pravdu, teraz som pozeral gameplay a nič steampunkové som tam nenašiel. FYI @Jumas:
@Mr. Delicious (02.01.2023 20:14): Áno remaster by splnil HC dieselpunk, len treba dohrať kampane za obidve frakcie.
@Kunick (02.01.2023 19:49): V angličtine je kontextuálne mythical being a creature to isté, Z being ťa presmeruje na články na mythical creature, pretože to je ten termín, ktorý sa používa. Kľudne si to pogoogli, keď mi neveríš. Ak niečo nie je zrejmé z kontextu kategórie, na to je tu tá diskusia, bolo to tu vysvetlené.. Mimochodom aj človek je podľa náboženstiev stvorenie. Kategória tak či tak bude updadnutá o to slovo, aby sa menej slovíčkarilo.
@bukrrCZ (02.01.2023 20:42): Áno, stačí, že je jasné z hry, že sa naozaj odohráva v Japonsku.
@Dan9K (02.01.2023 20:38): Achilles ani Herakles ale nikdy bohmi neboli. Teda ak nerátame verziu od Disney a tú teda nerátame. :)
@Fritol (02.01.2023 20:19): Ja som mu artformer hneď komentoval. Odysseus nemal dokonca ani žiadne nadprirodzené schopnosti. S tou Tragédie Ruprechta Falckého máš pravdu, teraz som pozeral gameplay a nič steampunkové som tam nenašiel. FYI @Jumas:
@Mr. Delicious (02.01.2023 20:14): Áno remaster by splnil HC dieselpunk, len treba dohrať kampane za obidve frakcie.
@Kunick (02.01.2023 19:49): V angličtine je kontextuálne mythical being a creature to isté, Z being ťa presmeruje na články na mythical creature, pretože to je ten termín, ktorý sa používa. Kľudne si to pogoogli, keď mi neveríš. Ak niečo nie je zrejmé z kontextu kategórie, na to je tu tá diskusia, bolo to tu vysvetlené.. Mimochodom aj človek je podľa náboženstiev stvorenie. Kategória tak či tak bude updadnutá o to slovo, aby sa menej slovíčkarilo.
@bukrrCZ (02.01.2023 20:42): Áno, stačí, že je jasné z hry, že sa naozaj odohráva v Japonsku.
@Dan9K (02.01.2023 20:38): Achilles ani Herakles ale nikdy bohmi neboli. Teda ak nerátame verziu od Disney a tú teda nerátame. :)
U 4 není nic psáno o nutnosti reálného místa. Takže Kamurocho z Yakuzy/Judgmentu je možné navštívit v rámci HC variatny?
no u těch stvořitelů je to trošku složitější. Protože řečtí bohové nebyli žádnými stvořiteli, ale byli stvořeni. Byli to vlastně celkem nuly, protože ti vyšší byli titáni, jako třeba Kronos, což byl otec Dia. Skoro bych vnímal řecké bohy, jako svým způsobem takové nedotknutelné (a neexistující) krále :-)
ale zároveň bych si řek, že co je víc do tý kategorie, než něco, kde bude člověk hrát za řeckého boha. Že mi přijde už trošku ohrané, jak se opakovaně ty kategorie zaobírají jen trapnými monstry (minule byli zase ti nemrtví), což směřuje neustále do samých her, kde se někdo s někým mlátí akorát, tohle je mnohem zajímavější...
Takže, za mě, i po přečtení upřesnění popisku kategorie, by hraní za takového Hérakla, Ježíše nebo Achilla mělo být úplně ok (uznávám, že Ježíš je sporný :-) ). Ale jestli tvůrci trvají na tom, že tam musí být jedině medůzy a kentaurové, tak je to holt trochu nuda no, ale je to to, co chtěli.
ale zároveň bych si řek, že co je víc do tý kategorie, než něco, kde bude člověk hrát za řeckého boha. Že mi přijde už trošku ohrané, jak se opakovaně ty kategorie zaobírají jen trapnými monstry (minule byli zase ti nemrtví), což směřuje neustále do samých her, kde se někdo s někým mlátí akorát, tohle je mnohem zajímavější...
Takže, za mě, i po přečtení upřesnění popisku kategorie, by hraní za takového Hérakla, Ježíše nebo Achilla mělo být úplně ok (uznávám, že Ježíš je sporný :-) ). Ale jestli tvůrci trvají na tom, že tam musí být jedině medůzy a kentaurové, tak je to holt trochu nuda no, ale je to to, co chtěli.
Přidávám nápad pro první kategorii HC verzi - Might & Magic 8: Day of the Destroyer - Arcomage je prostě boží karetní hra :D :))
@M.a.t.t. (02.01.2023 20:17): Ok, já to tu nečtu, je to toho strašně moc. Takže bohové se tedy nepočítají, ok, tak to hc variantu nedávám tedy.
To zas mimochodem @Jumas: ostrouhá, protože si do hc varianty vybral ArtFormer, což neplatí tedy, pokud se "lidé" nepočítají :D
To zas mimochodem @Jumas: ostrouhá, protože si do hc varianty vybral ArtFormer, což neplatí tedy, pokud se "lidé" nepočítají :D
@Fritol (02.01.2023 20:13): Ja som hovoril o Amazonkách. Tá tvoja postava je podľa toho čo píšeš bohyňa a to sa tu už riešilo, že asi nie.
@Mr. Delicious (02.01.2023 20:14): Dal, minimálně v DMC od Ninja Theory jsou harpyje. Ostatní díly jsem nehrál, ale věřím, že taky něco bude.
Ta kategorie je hodně nešťastná. Do základní varianty můžete nacpat každé druhé RPG nebo cokoliv s fantasy tematikou, protože nepřátelé založení na řecké mytologii jsou prakticky všude.
Ta kategorie je hodně nešťastná. Do základní varianty můžete nacpat každé druhé RPG nebo cokoliv s fantasy tematikou, protože nepřátelé založení na řecké mytologii jsou prakticky všude.
@Tulareanus (02.01.2023 17:21): Takže jestli je C&C: Red Alert dieselpunk, splnila by 9. kategorii (HC variantu) i remasterovaná kolekce C&C, jejíž součástí je původní první hra a první Red Alert?
A ještě otázka do éteru. Dal by se do 5. kategorie nějakým způsobem našroubovat libovolný díl ze série Devil May Cry? Nehrál jsem, ale mám to v plánu. Předem děkuji za odpověď.
A ještě otázka do éteru. Dal by se do 5. kategorie nějakým způsobem našroubovat libovolný díl ze série Devil May Cry? Nehrál jsem, ale mám to v plánu. Předem děkuji za odpověď.
@M.a.t.t. (02.01.2023 20:11): " a nie nejaké bytosti vymykajúce sa realite. "
Takže v podstatě "nesmrtelný" člověk s křídly se nevymyká realitě? :D
Takže v podstatě "nesmrtelný" člověk s křídly se nevymyká realitě? :D
@Fritol (02.01.2023 20:02): Preto je dobré to upresniť na stvorenia, ako to bolo zjavne myslené, len súčasná formulácia je očividne mätúca. Potom ti tam Amazonky určite nebudú pasovať :)) Tie som ja osobne nebral ako mytologické bytosti, keďže sú to reálne ženské bojovníčky opradené legendami a nie nejaké bytosti vymykajúce sa realite. No to sme znova pri tej definícii a bolo by to potrebné upresniť. Potom sa z toho automaticky vylúčia i bohovia, keďže tí sú stvoriteľmi a nie stvoreniami.
@M.a.t.t. (02.01.2023 19:51): Mě teda bohové napadli jako první, i jsem si jednu hru, kde ovládáš bohyni (asi) vybral. Je to okřídlená žena. Tak teď jsem trochu zmatený, zda se to počítá či nikoliv. Přijde mi, že to Tul zbytečně komplikuje, ale tak přidělává si problémy hlavně sám sobě, že. :D Amazonky dle mě jsou mytologické bytosti.
Každopádně koukal jsem tak na profily ostatních co si vybrali a zaujalo mě, že si @Jumas: vybral do steampunku Tragédie Ruprechta Falckého. Tohle tým výzvy schvaluje? Já totiž myslel, že ta hra je inspirovaná Zemanem a se steampunkem nemá nic společného. Co jsem tak viděl nějaké gameplaye, tak ty balóny jsou poháněny horkým vzduchem prostě, nikoliv nějakým parním strojem.
Každopádně koukal jsem tak na profily ostatních co si vybrali a zaujalo mě, že si @Jumas: vybral do steampunku Tragédie Ruprechta Falckého. Tohle tým výzvy schvaluje? Já totiž myslel, že ta hra je inspirovaná Zemanem a se steampunkem nemá nic společného. Co jsem tak viděl nějaké gameplaye, tak ty balóny jsou poháněny horkým vzduchem prostě, nikoliv nějakým parním strojem.
@M.a.t.t. (02.01.2023 19:51): Děkuju! Přesně to jsem minule taky navrhoval.
Ja som to teda od začiatku chápal v zmysle bytosť ako stvorenie a ani mi nenapadlo uvažovať nad žiadnymi bohmi či Amazonkami. No to, samozrejme, píšem za seba a pre potreby výzvy by bolo ideálne to asi upraviť i v popise na stvorenie, nakoľko to ľudí očividne trochu rozdeľuje. To je asi jediný problém, no ten sa dá jednoducho vyriešiť :)
@Tulareanus (02.01.2023 19:46): A ja už potřetí píšu.. A CREATURE IS NOT A BEING!
@Kunick (02.01.2023 19:40): To, že spojíš dve slová dokopy neznamená, že znamenajú to isté ako spojený výraz. Už tretíkrát tu linkujem to isté:
"A legendary creature (also mythical or mythological creature) is a type of fictional entity, typically a hybrid, that has not been proven and that is described in folklore (including myths and legends), but may be featured in historical accounts before modernity.
In the classical era, monstrous creatures such as the Cyclops and the Minotaur appear in heroic tales for the protagonist to destroy. Other creatures, such as the unicorn, were claimed in accounts of natural history by various scholars of antiquity.[1][2][3] Some legendary creatures have their origin in traditional mythology and were believed to be real creatures, for example dragons, griffins, and unicorns. Others were based on real encounters, originating in garbled accounts of travellers' tales, such as the Vegetable Lamb of Tartary, which supposedly grew tethered to the earth." zdroj
Romulus a Remus sú považovaní za postavy z rímskej mytológie, nie za mytologické bytosti. To, že ty si myslíš niečo iné, z toho nerobí fakt.
"A legendary creature (also mythical or mythological creature) is a type of fictional entity, typically a hybrid, that has not been proven and that is described in folklore (including myths and legends), but may be featured in historical accounts before modernity.
In the classical era, monstrous creatures such as the Cyclops and the Minotaur appear in heroic tales for the protagonist to destroy. Other creatures, such as the unicorn, were claimed in accounts of natural history by various scholars of antiquity.[1][2][3] Some legendary creatures have their origin in traditional mythology and were believed to be real creatures, for example dragons, griffins, and unicorns. Others were based on real encounters, originating in garbled accounts of travellers' tales, such as the Vegetable Lamb of Tartary, which supposedly grew tethered to the earth." zdroj
Romulus a Remus sú považovaní za postavy z rímskej mytológie, nie za mytologické bytosti. To, že ty si myslíš niečo iné, z toho nerobí fakt.
@Tulareanus (02.01.2023 19:32): Sorry ale ne. Byly amazonky MÝTICKÝ kmen? BYLY! Je člověk bytost? JE!
Prostě mytologická bytost je bytost z mýtů. Stejně tak jsou mýtickými bytostmi třeba Romulus a Remus, Praotec Čech atd.
Mimochodem už jen ten link s odkaze ukazuje, že jsou bytostmi z řeckých mýtu.
Prostě mytologická bytost je bytost z mýtů. Stejně tak jsou mýtickými bytostmi třeba Romulus a Remus, Praotec Čech atd.
Mimochodem už jen ten link s odkaze ukazuje, že jsou bytostmi z řeckých mýtu.
@Kunick (02.01.2023 19:29): Človek nie je mytologická bytosť. Ak nechceš veriť mne alebo hernej výzve, tak si to kľudne prečítaj alebo vygoogli na relevantných zdrojoch, ale takto len šíriš hlúposti.
@Tulareanus (02.01.2023 19:28): Ale jsou mytické... nikde v popisu není napsáno, že by muselo jít o monstrum.
Jen se ujisti, že opět nejde o nějaké zjednodušení, které se liší od původně navržené varianty
Jen se ujisti, že opět nejde o nějaké zjednodušení, které se liší od původně navržené varianty
@Kunick (02.01.2023 19:14): Amazonky boli ľudia dokonca aj v mytológii... https://www.greeka.com/greece-myths/amazons/
@Yokolobuna (02.01.2023 16:16): Děkuji ti za inspiraci :)) Final Fantasy je Diesel? :) Faajn paráád Přemýšlel jsem taky o Iron Harvest :)
Jinak jak tu někdo zmiňoval že by chtěl hrát Diablo II. Tak ho můžete mít dokonce na HC. Stačí ho projít s Amazonkou ;)
@Malignus (02.01.2023 17:57): Ano, tam je level přímo v Japonsku, takže klidně ;)
@MatejQ004 (02.01.2023 18:18): Áno, sedí to do základnej verzie 5. kategórie.
Takže mám chápat že u 5. kategorie může být Hogwarts Legacy v základní variantě? Ať bych byl rád, hardcore varianta mi tam nesedí :D
@rikuhahl (02.01.2023 17:52): Ehm... Měl bych tě rád... To je dost pádný argument. :-D A co Tomb Raider: Legend ? :-D Ten se odehrává v Tokyu a je to poznat.
@Tulareanus (02.01.2023 17:22): Jo, asi bych to bral ;)
@Malignus (02.01.2023 17:41): No, není to japonský ostrov, ale ostrov u Japonska, fiktivní, což je rozdíl. Hru jsem nehrál, ale ze zdejšího popisku a z wiki mi to tam nezapadá. Tady bych to osobně do výzvy nebral, pokud nebudeš mít pádný argumenty :)
@Malignus (02.01.2023 17:41): No, není to japonský ostrov, ale ostrov u Japonska, fiktivní, což je rozdíl. Hru jsem nehrál, ale ze zdejšího popisku a z wiki mi to tam nezapadá. Tady bych to osobně do výzvy nebral, pokud nebudeš mít pádný argumenty :)
@rikuhahl (02.01.2023 17:22): Jak do toho (ne)zapadá Tomb Raider, když je zmíněno, že se odehrává na jednom z japonských ostrovů ? :-D
@Ronik (02.01.2023 17:10): Yakuza je Tokyo alebo neskôr napr. Okinawa, čo je za mňa dostatočný odraz od reality na to, aby sa to počítalo.
@Rujha (02.01.2023 12:04): To Okami by som osobne uznal, je to v podstate fantasy interpretácia Japonska, súhlasíš @rikuhahl: ?
@Rujha (02.01.2023 12:04): To Okami by som osobne uznal, je to v podstate fantasy interpretácia Japonska, súhlasíš @rikuhahl: ?
@Ronik (02.01.2023 17:10): Tak to přesně je. Musí být jasné, že se to odehrává v Japonsku. Jestli tam bude něco reálného není důležité.
@Tainaru (02.01.2023 16:52): Ide na HC, lebo to je vizuálna novela. Ja som to pochopil tak, že si sa pýtal na normal, do ktorého nesedí.
@Peach (02.01.2023 16:51): No je to industriálne prostredie, ale to samo o sebe dieselpunk z toho nerobí. Mako energia, na ktorej funguje nielen Midgar je magická/živá.
@Yokolobuna (02.01.2023 16:50): Sorry, s tým debutom je to moja chyba, zabudol som, že sa to nakoniec zjednodušilo. Pôvodne sa mali brať len hry, ktoré sú debutom originálneho názvu, ak je štúdio premenované, ale potom sa to zjednodušilo, čiže beriem späť, môžeš použiť aj ten Dead Space: Extraction.
Ten wiki zoznam je dosť zlý, tu je pár príkladov, ktoré tam nie sú uvedené, ale jedná sa o dieselpunkové hry:
Scythe: Digital Edition
Command & Conquer: Red Alert
Command & Conquer: Red Alert 2 (trojka už nie, tá už má moderné technológie)
Valkyria Chronicles
Valkyria Chronicles 4
Dishonored 1 a 2 (je to whalepunk, ale uznávame to)
@Peach (02.01.2023 16:51): No je to industriálne prostredie, ale to samo o sebe dieselpunk z toho nerobí. Mako energia, na ktorej funguje nielen Midgar je magická/živá.
@Yokolobuna (02.01.2023 16:50): Sorry, s tým debutom je to moja chyba, zabudol som, že sa to nakoniec zjednodušilo. Pôvodne sa mali brať len hry, ktoré sú debutom originálneho názvu, ak je štúdio premenované, ale potom sa to zjednodušilo, čiže beriem späť, môžeš použiť aj ten Dead Space: Extraction.
Ten wiki zoznam je dosť zlý, tu je pár príkladov, ktoré tam nie sú uvedené, ale jedná sa o dieselpunkové hry:
Scythe: Digital Edition
Command & Conquer: Red Alert
Command & Conquer: Red Alert 2 (trojka už nie, tá už má moderné technológie)
Valkyria Chronicles
Valkyria Chronicles 4
Dishonored 1 a 2 (je to whalepunk, ale uznávame to)
@jones1240 (02.01.2023 17:08): Jo takhle, já jsem si předtím bůhvíproč myslel, že HC je v tomto případě to samé jako základ, ale k tomu navíc vizuální novela.
@Malignus (02.01.2023 13:54): Jestli se řeší, zda do 4. kategorie spadají jen hry, které se odehrávají na reálných lokacích v Japonsku, tak by to potenciálně mohlo diskvalifikovat i Yakuzu. Kamurochō je fiktivní čtvrť, sice značně inspirovaná reálným Kabukichō, ale pořád fiktivní :)
Každopádně za mě je trochu kontraproduktivní se v tom takhle hrabat, když by se tím mohly vyřadit podobné tituly, které ducha kategorie určitě splňují. @Tulareanus (01.01.2023 16:15) sice zmiňuje, že tam musí být základní odraz od reality, ale z doplňujících informací na webu výzvy takové kritérium není moc jasné. Navíc, jak určit hranici, je třeba v tomhle případě reálné město, ale fiktivní čtvrť, v pohodě?
Každopádně za mě je trochu kontraproduktivní se v tom takhle hrabat, když by se tím mohly vyřadit podobné tituly, které ducha kategorie určitě splňují. @Tulareanus (01.01.2023 16:15) sice zmiňuje, že tam musí být základní odraz od reality, ale z doplňujících informací na webu výzvy takové kritérium není moc jasné. Navíc, jak určit hranici, je třeba v tomhle případě reálné město, ale fiktivní čtvrť, v pohodě?
@Tainaru (02.01.2023 16:52): Do HC,to jde.Je to VN, do normalu ale za mě ne. Má jít o zaměstnání full time zaměstnání.
Teď jsem zmaten tím Doki Doki - do 8. kategorie tedy jde nebo nejde?
@Tulareanus (02.01.2023 16:37): Celý Midgar, ve kterým se FFVIIRemake odehrává, je za mne velmi dieselpunkový.
@Tulareanus (02.01.2023 16:37): Díky za kontrolu. Podle popisu mi Extaction seděl, přeci jen: "Pro volbu vývojářů jsou určující samotné profily na Databázi, tj. bylo-li studio v průběhu času přejmenováno a na Databázi má samostatný profil, za debut se počítá i první vydaná hra pod novým názvem." Což by byl dle mého názoru právě tento případ. Vůbec mi to ale nevadí, rád dám přednost Psychonauts.
9. To mě dost překvapilo, měl jsem radost, jak ideálního zástupce žánru jsem našel... Wiki není neomylná, ale uvádí pouze 17 her a FF VII mezi nimi (odkaz zde ). Stejně tak jsem pročítal různé diskuse a hráči se shodují právě na tom, že FF VII patří právě do dieselpunku (jen je místo nafty/bezínu látka jménem mako). Diskuzí jsem prošel několik a výsledek byl vždy právě takový, že má hra nejbliže dieselpunku... Z osobní zkušenosti nevím, sám jsem nehrál ani původní hru. Případně nahradím Mad Maxem (ten byl tuším již odsouhlasen) nebo Wolfenstein: The New Order.
9. To mě dost překvapilo, měl jsem radost, jak ideálního zástupce žánru jsem našel... Wiki není neomylná, ale uvádí pouze 17 her a FF VII mezi nimi (odkaz zde ). Stejně tak jsem pročítal různé diskuse a hráči se shodují právě na tom, že FF VII patří právě do dieselpunku (jen je místo nafty/bezínu látka jménem mako). Diskuzí jsem prošel několik a výsledek byl vždy právě takový, že má hra nejbliže dieselpunku... Z osobní zkušenosti nevím, sám jsem nehrál ani původní hru. Případně nahradím Mad Maxem (ten byl tuším již odsouhlasen) nebo Wolfenstein: The New Order.
@Tulareanus (02.01.2023 16:37): Ad Resident Evil - Survival horror refers to a subgenre of survival video games that include horror game elements. [5] [6] [7] The player character is vulnerable and under-armed, [8] which puts emphasis on puzzle-solving and evasion, rather than the player taking an offensive strategy. [9] Games commonly challenge the player to manage their inventory [10] and ration scarce resources such as ammunition. [8] [9] Another major theme throughout the genre is that of isolation. They tend to de-emphasize combat in favor of challenges such as hiding or running from enemies and solving puzzles.
Kdybyste nechtěli hrát do té 5. kategorie Immortals jak všichni ostatní, tak bych vám rád připomenul trochu zapadlou metroidvanii Apotheon dokud jsou slevy. :)
@Yokolobuna (02.01.2023 16:16): Len pre istotu upresním:
2. kategória Dead Space Extraction do HC nesedí, lebo je to len premenované vývojárske štúdio, ktoré robilo Dead Space, Je to aj v popise vývojárov tu na DH: Visceral games - "Pod neobvyklým názvem a logem se skrývá známé interní studio Electronic Arts, EA Redwood Shores, které v květnu 2009 změnilo jméno."
7. Resident evil - povedal by som, že len tie menej akčné, adventúrnejšie časti to spĺňajú, ale toto je len môj názor
9. Final Fantasy VII - nie je to dieselpunk ani steampunk, je to pomerne moderné scifi
ostatné vyzerajú za mňa ok.
2. kategória Dead Space Extraction do HC nesedí, lebo je to len premenované vývojárske štúdio, ktoré robilo Dead Space, Je to aj v popise vývojárov tu na DH: Visceral games - "Pod neobvyklým názvem a logem se skrývá známé interní studio Electronic Arts, EA Redwood Shores, které v květnu 2009 změnilo jméno."
7. Resident evil - povedal by som, že len tie menej akčné, adventúrnejšie časti to spĺňajú, ale toto je len môj názor
9. Final Fantasy VII - nie je to dieselpunk ani steampunk, je to pomerne moderné scifi
ostatné vyzerajú za mňa ok.
Pro případnou inspiraci (a pokud možno kontrolu) se podělím o výsledky svého dosavadního bádání s ohledem na to, že uvedené tituly bych v rámci výzvy chtěl skutečně odehrát... Někde nemám vybraný základ, jelikož si věřím na HC, ale naplnit kategorii by nebyl podle mě problém (třeba japonská hra mi přijde v pohodě), nebo naopak zatím nemám uspokojivou HC variantu:
1. Karbaník:
Thronebreaker: The Witcher Tales – Základ
The Witcher 3: Wild Hunt – HC
2. Debut:
Remember Me – Základ (díky za inspiraci komentujícími)
Dead Space: Extraction – HC
Psychonauts – HC (díky za inspiraci komentujícími)
3. Císařův pekař / pekařův císař:
Final Fantasy XV – Základ
Prince of Persia: Warrior Within – Základ
Kingdom Come: Deliverence – HC
4. Země vycházejícího slunce:
Ghost of Tsushima – HC
5. Báje a legendy:
Immortals Fenyx Rising – Základ
6. Sága pokračuje:
Far Cry 4 – HC (tady je to vážně "easy", hrajeme v době, kdy by bylo složitější najít novou IP, zejména v AAA produkci, FC4 je jen takový "placeholder"... jestli se do další Ubisoft hry pustím, nevím)
7. Silnější přežije! (splňuje dle Vás základ série Resident Evil?)
Subnautica – Základ
SOMA – HC
8. Pero mocnější meče (vloni "hraná" Amnesia: Memories to u mě dotáhla na nejhorší hru hranou v daném roce, tak snad nebudu znovu trpět; do základu je ideální Alan Wake, ten má však již hotový):
Zero Escape: Zero Time Dilemma – HC
Doki Doki Literature Club! – HC
Psycho-Pass: Mandatory Happiness – HC
9. Období páry a petroleje (ideální hra je F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch, "bohužel" dohráno minulý rok):
Final Fantasy VII Remake – HC
10. Před naším letopočtem (pro mě největší utrpení na PS4 a PS5 prakticky nesplnitelné, opráším PS3 a budu muset odehrát hru bez trofejí, což je dost mimo moji komfortní zónu :D):
The Darkness – Základ
Ještě bych chtěl touto cestou poděkovat za pořádání výzvy. Je to výborné zpestření a já se včera přistihl, jak opakovaně aktualizuji příslušné stránky. Letošní se povedla, byť mě 10. a 7. kategorie není úplně po chuti... ale o tom to tak nějak je.
1. Karbaník:
Thronebreaker: The Witcher Tales – Základ
The Witcher 3: Wild Hunt – HC
2. Debut:
Remember Me – Základ (díky za inspiraci komentujícími)
Dead Space: Extraction – HC
Psychonauts – HC (díky za inspiraci komentujícími)
3. Císařův pekař / pekařův císař:
Final Fantasy XV – Základ
Prince of Persia: Warrior Within – Základ
Kingdom Come: Deliverence – HC
4. Země vycházejícího slunce:
Ghost of Tsushima – HC
5. Báje a legendy:
Immortals Fenyx Rising – Základ
6. Sága pokračuje:
Far Cry 4 – HC (tady je to vážně "easy", hrajeme v době, kdy by bylo složitější najít novou IP, zejména v AAA produkci, FC4 je jen takový "placeholder"... jestli se do další Ubisoft hry pustím, nevím)
7. Silnější přežije! (splňuje dle Vás základ série Resident Evil?)
Subnautica – Základ
SOMA – HC
8. Pero mocnější meče (vloni "hraná" Amnesia: Memories to u mě dotáhla na nejhorší hru hranou v daném roce, tak snad nebudu znovu trpět; do základu je ideální Alan Wake, ten má však již hotový):
Zero Escape: Zero Time Dilemma – HC
Doki Doki Literature Club! – HC
Psycho-Pass: Mandatory Happiness – HC
9. Období páry a petroleje (ideální hra je F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch, "bohužel" dohráno minulý rok):
Final Fantasy VII Remake – HC
10. Před naším letopočtem (pro mě největší utrpení na PS4 a PS5 prakticky nesplnitelné, opráším PS3 a budu muset odehrát hru bez trofejí, což je dost mimo moji komfortní zónu :D):
The Darkness – Základ
Ještě bych chtěl touto cestou poděkovat za pořádání výzvy. Je to výborné zpestření a já se včera přistihl, jak opakovaně aktualizuji příslušné stránky. Letošní se povedla, byť mě 10. a 7. kategorie není úplně po chuti... ale o tom to tak nějak je.
@Rujha (02.01.2023 15:17): Áno, Iron Harvest je dosť jasný predstaviteľ dieselpunku alebo aj hra Scythe: Digital Edition na základe ktorej Iron Harvest vznikol.
@BUMTARATA (02.01.2023 15:22): Dishonored je uznaný do dieselpunk ako iné tekuté palivo. Deadloop som ešte nehral, otázka je, či využíva dieselpunkové prvky. Sú totiž hry (hlavne japonské), kde máš napr. rôzne kráľovstvá a jedno je čisté fantasy a druhé je povedzme steampunkové, ak by sa taká hra odohrávala len v tom čistom fantasy, hoci v nejakej inej hre série je aj steampunkové kráľovstvo, tak by sa to neuznal. Tak skús prípadne prezistiť, či aj deadloop má tak ako dishonored také prvky.
@BUMTARATA (02.01.2023 15:22): Dishonored je uznaný do dieselpunk ako iné tekuté palivo. Deadloop som ešte nehral, otázka je, či využíva dieselpunkové prvky. Sú totiž hry (hlavne japonské), kde máš napr. rôzne kráľovstvá a jedno je čisté fantasy a druhé je povedzme steampunkové, ak by sa taká hra odohrávala len v tom čistom fantasy, hoci v nejakej inej hre série je aj steampunkové kráľovstvo, tak by sa to neuznal. Tak skús prípadne prezistiť, či aj deadloop má tak ako dishonored také prvky.
Tak tu mám ještě jeden bolehlav… Deathloop.
Odehrává se ve stejným univerzu jako Dishonored. Ten je technicky vzato whalepunk/oilpunk nebo jak to nazvat, ale protože se uznávaj i jiný „tekutý paliva“, přijde mi to okay??
Odehrává se ve stejným univerzu jako Dishonored. Ten je technicky vzato whalepunk/oilpunk nebo jak to nazvat, ale protože se uznávaj i jiný „tekutý paliva“, přijde mi to okay??
@Tulareanus (02.01.2023 14:51): Díky. A když jsme u toho potvrzování, přijde mi to jasné, ale pro jistotu bych chtěl mít potvrzeno, že na 9. HC Dieselpunk uznáte Iron Harvest.
@Rujha (02.01.2023 15:01): Neprohloupíš! Ale jestli to chceš na HC, tak ať ti ještě někdo potvrdí, že polobozi jsou „bytosti“, trochu jsem se tady v tý diskuzi ztratil.
@BUMTARATA (02.01.2023 14:51): Jejej, to mě nenapadlo. Že bych si ho ještě koupil, když máme ty slevy? :)
@Rujha (02.01.2023 12:04): 2. psychonauts sedí do kategórie
3. memoria sedí - bird-catcher je remeslo
4. Okami - nehral som, preverím(e) a dáme vedieť. :)
5. ako už bolo odpísané, Kratos z GoW nie je reálne ani mytologická grécka bytosť, ale je to v podstate god of war 4
7. Someday You'll return sedí
10. loom sedí
@Red (02.01.2023 14:34): Áno, bird-catcher je staré remeslo, takže sedí.
3. memoria sedí - bird-catcher je remeslo
4. Okami - nehral som, preverím(e) a dáme vedieť. :)
5. ako už bolo odpísané, Kratos z GoW nie je reálne ani mytologická grécka bytosť, ale je to v podstate god of war 4
7. Someday You'll return sedí
10. loom sedí
@Red (02.01.2023 14:34): Áno, bird-catcher je staré remeslo, takže sedí.