do Karbaník si zahraju Far cry 3 na hc a do Země vycházejícího slunce Ghost of Tsushima
Herní výzva 2024
@Tulareanus (06.01.2023 15:57): Ještě bych teda prosil o rozseknutí jestli The Last of Us, který jsem si vybral já do survival kategorie patří. Je to stejně na hraně totiž jako zmíněnej Resident Evil, ta základní premisa rozhodně je - přežít. Crafting je tam taky, uzdravovat se dá craftováním health kitů z alkoholu a obvaů, dost omezený množství nábojů apod. ale pořád je to relativně akční.
@M.a.t.t. (06.01.2023 17:36): pokud je rozdíl mezi uznáním a neuznáním hry o trochu víc nábojů ve hře a o trochu víc příšerek než minule, přestože jinak jsou všechny herní prvky stejné (ve trojce přibyla pouze možnost kombinovat různé střelné prachy), tak je to teda docela na vodě pak ale :-)
@Dan9K (06.01.2023 16:59): Nie tak celkom. Je akčnejší ako prvé dva diely, hoci teoreticky by mohol byť tak či tak uznateľný.
@Tulareanus (06.01.2023 15:57): RE3 je úplně stejné jako předchozí dva díly. Mluvíme li o těch původních.
@DeCode89 (06.01.2023 16:05): Áno, emulátory sú úplne v pohode, pokiaľ len emuluješ prostredie, aby si si zahral staré hry.
@Všivák (06.01.2023 16:26): Ok.
@Kunick (06.01.2023 16:09): Myslím, že mariovi odpustíme, že bol nejakú dobu nezamestnaný. :D Ja som si dal inak predsavzatie na tento rok, že si zahrám, čo najviac switch hier do výzvy.
@Všivák (06.01.2023 16:26): Ok.
@Kunick (06.01.2023 16:09): Myslím, že mariovi odpustíme, že bol nejakú dobu nezamestnaný. :D Ja som si dal inak predsavzatie na tento rok, že si zahrám, čo najviac switch hier do výzvy.
@Kunick (06.01.2023 16:09): Viděl jsem, často jde o modované verze. Původní jsem hrál, tak bych neměl mít problém, avšak pro jistotu si o té verzi něco vygooglím
@Tulareanus (06.01.2023 15:57): Harpyje
@Tulareanus (06.01.2023 15:57): Tak já jich píšu každý rok několik... aspoň je za to bonusový Achiev :D
Jinak pro forma by podle tohohle článku neměly být uznány hry s Marie které vyšli v období Září 2017-Březen 2018. O tom, že je zase instalatér jsem ani nevěděl :D
@DeCode89 (06.01.2023 16:05): Jen si dej pozor. V emulatoru jsou často jak původní, tak i speciální verze s upravenou hratelností. Ty by se počítat určitě neměly.
Jinak pro forma by podle tohohle článku neměly být uznány hry s Marie které vyšli v období Září 2017-Březen 2018. O tom, že je zase instalatér jsem ani nevěděl :D
@DeCode89 (06.01.2023 16:05): Jen si dej pozor. V emulatoru jsou často jak původní, tak i speciální verze s upravenou hratelností. Ty by se počítat určitě neměly.
@Tulareanus (06.01.2023 15:57): Chtěl jsem se ještě zeptat, zda se dají počítat do výzvy č.10 i hry, které bude možné hrát přes emulátory, kupříkladu, že bych si dal Superbombermana z SNES pomocí emulátoru na Switchi?
@Mr. Delicious (03.01.2023 11:24): 1. Yakuza Kiwami do kariet áno
2. Witcher: enhanced edition je len updatnutá pôvodná hra, kategóriu splňuje na základ, lebo to nie je ani remaster ani remake.
3. Áno, tie príšery, ktoré si linkoval z devil may cry (hlavne ten cerberus) báje a mýty na základ spĺňajú.
@DeCode89 (06.01.2023 11:47):
@Kunick (06.01.2023 12:46): My sme tak trochu s Mariom do HC tretej kategórie výzvy aj pri navrhovaní počítali. Je pravda, že ako píše Kunick, tak nintendo hry na DH nemajú práve nejaké veľké množstvo hodnotení, takže nejaká záplava Maria asi ani nehrozí, ale v podstate by asi aj potešila. Ja osobne budem rád za každú nintendo hru vo výzve. :) Myslím, že taký Fire Emblem: Three Houses by mal napr. pasovať do 3. kategórie na normal.
@Jumas (05.01.2023 21:48): Ako už písal Musa - Syberia 4 do sága pokračuje jasné, aj medusa do mytologie hc a damnation v pohode do steampunku. Pozeral som nejaké gameplay video tej bloodrayne a nevidel som nikde žiadne prvky dieselpunku. Keď tak nájdeš nejaké video, kde podľa teba dieselpunkové prvky sú, tak mi pošli a pozriem sa na to. Bez toho za mňa Bloodrayne nie.
@Všivák (06.01.2023 11:24): V Serious Samovi je čo z príšer z báji a legiend?
@jvempire (05.01.2023 18:58): Áno, môže to byť v steampunku.
@BUMTARATA (05.01.2023 13:23):
@Joker (05.01.2023 12:44):
@GameEs (05.01.2023 09:27): Rozprával som sa ešte s Jonesom a nakoniec sme sa zhodli, že Plague Tale (ani 1, ani 2), ani Dead Space do survival kategórie nie. Pri Resident evil je to komplikovanejšie, lebo niektoré diely sú vyslovene akčné (4, 5, 6, Village) a niektoré ten survival vedia splniť tým, že sa nedá jednoducho vyhrať tým, že sa všetko postrieľa (nebýva ani toľko nábojov, obmedzený healing a inventár sloty, treba riešiť aj nebojové segmenty alebo puzzly v rámci prežitia atď...) A na základ to teda spĺňajú za mňa Resident Evil 1 a 2 (aj remake). 3. diel som žiaľ nehral, takže neviem posúdiť. A spĺňa to aj 7. diel. Ešte bude otázne ako to bude pri Resident Evil 4 remake, či pôjdu viac cestou akcie ako pôvodná hra alebo opatrného survival, ako v prípade originálu a remaku 2.
Každopádne nejaký výčet survival prvkov ešte budeme pre lepšiu orientáciu spisovať, len ešte dodám, že hry, ktoré padli ako napr. This War of Mine alebo Frostpunk do tej kategórie veľmi dobre sedia.
2. Witcher: enhanced edition je len updatnutá pôvodná hra, kategóriu splňuje na základ, lebo to nie je ani remaster ani remake.
3. Áno, tie príšery, ktoré si linkoval z devil may cry (hlavne ten cerberus) báje a mýty na základ spĺňajú.
@DeCode89 (06.01.2023 11:47):
@Kunick (06.01.2023 12:46): My sme tak trochu s Mariom do HC tretej kategórie výzvy aj pri navrhovaní počítali. Je pravda, že ako píše Kunick, tak nintendo hry na DH nemajú práve nejaké veľké množstvo hodnotení, takže nejaká záplava Maria asi ani nehrozí, ale v podstate by asi aj potešila. Ja osobne budem rád za každú nintendo hru vo výzve. :) Myslím, že taký Fire Emblem: Three Houses by mal napr. pasovať do 3. kategórie na normal.
@Jumas (05.01.2023 21:48): Ako už písal Musa - Syberia 4 do sága pokračuje jasné, aj medusa do mytologie hc a damnation v pohode do steampunku. Pozeral som nejaké gameplay video tej bloodrayne a nevidel som nikde žiadne prvky dieselpunku. Keď tak nájdeš nejaké video, kde podľa teba dieselpunkové prvky sú, tak mi pošli a pozriem sa na to. Bez toho za mňa Bloodrayne nie.
@Všivák (06.01.2023 11:24): V Serious Samovi je čo z príšer z báji a legiend?
@jvempire (05.01.2023 18:58): Áno, môže to byť v steampunku.
@BUMTARATA (05.01.2023 13:23):
@Joker (05.01.2023 12:44):
@GameEs (05.01.2023 09:27): Rozprával som sa ešte s Jonesom a nakoniec sme sa zhodli, že Plague Tale (ani 1, ani 2), ani Dead Space do survival kategórie nie. Pri Resident evil je to komplikovanejšie, lebo niektoré diely sú vyslovene akčné (4, 5, 6, Village) a niektoré ten survival vedia splniť tým, že sa nedá jednoducho vyhrať tým, že sa všetko postrieľa (nebýva ani toľko nábojov, obmedzený healing a inventár sloty, treba riešiť aj nebojové segmenty alebo puzzly v rámci prežitia atď...) A na základ to teda spĺňajú za mňa Resident Evil 1 a 2 (aj remake). 3. diel som žiaľ nehral, takže neviem posúdiť. A spĺňa to aj 7. diel. Ešte bude otázne ako to bude pri Resident Evil 4 remake, či pôjdu viac cestou akcie ako pôvodná hra alebo opatrného survival, ako v prípade originálu a remaku 2.
Každopádne nejaký výčet survival prvkov ešte budeme pre lepšiu orientáciu spisovať, len ešte dodám, že hry, ktoré padli ako napr. This War of Mine alebo Frostpunk do tej kategórie veľmi dobre sedia.
@Jumas (06.01.2023 15:19): Myslím, že v těch dalších už není carpenter. Ale neboj, do téhle kategorie taky dostanu Nintendo :D
Ono obecně je míň reakcí na hry z Nintenda. Holt to spousta lidí má odfiltrováno/neřeší je.
Ono obecně je míň reakcí na hry z Nintenda. Holt to spousta lidí má odfiltrováno/neřeší je.
@Kunick (06.01.2023 13:05): To mi neříkej, že jsi dohrál všechny hry s Mariem na Switch. Tedy alespoň ty, kde je ještě instalatérem.
Jinak o tom tesaři jsem to dal před časem do zajímavostí, ale ty moc lidí nečte. A jmenoval se Jumpman, myslím, že je dobře, že byl nakonec přejmenován.
Jinak o tom tesaři jsem to dal před časem do zajímavostí, ale ty moc lidí nečte. A jmenoval se Jumpman, myslím, že je dobře, že byl nakonec přejmenován.
@Kunick (06.01.2023 13:38): Switch nabízí emulátor NES a SNES, takže je to možnost na výzvu č. 10.
@DeCode89 (06.01.2023 13:32): ono Donkey Kong se hodí i do 4. a 10. Zkrátka super tip ;)
@Kunick (06.01.2023 13:05): S hry od Nintenda souhlasím, neboť moje první seznámení s herním světem byl SNES! Teď mi došlo, že v Donkey kongovi hraješ za tesaře...
@Malignus: To mě velmi pobavilo :-D
@Malignus: To mě velmi pobavilo :-D
@DeCode89 (06.01.2023 12:55): Instalatér s ultimátním cílem "pročistit trubku" princezně Peach. :-D
@DeCode89 (06.01.2023 12:55): V Donkey Kongovi mlatil sudy kladivem.
Proč nadsázka? Kdybych ho letos nedohrál, tak si to klidně do výzvy dám. Osobně se snažím do výzvy dávat co nejvíc her od Nintenda. Jsou tu strašně nedoceněné a málo hodnocené.
Proč nadsázka? Kdybych ho letos nedohrál, tak si to klidně do výzvy dám. Osobně se snažím do výzvy dávat co nejvíc her od Nintenda. Jsou tu strašně nedoceněné a málo hodnocené.
@Kunick (06.01.2023 12:46): Takže tesař/instalatér, procházející "trubkama" které čistí od problému. Samozřejmě je to nadsázka!
@DeCode89 (06.01.2023 11:47): Tady pozor! Mario sice jako instalatér vystupoval, ale pár let zpátky dle Nintenda pověsil živnost na hřebík. A ofc začínal jako tesař.
@musa (06.01.2023 11:32): Tak někdo by třeba do výzvy mohl napasovat Maria, protože byl instalatér...Možná na přes rok bude výzva specifikovat přímo žánr. Osobně se snažím pochopit účel výzvy, místo aplikace na mě vyhovující žánr, i když v tomto smyslu chápu, že někteří hráči prostě nebudou hrát simulátory..
@Mr. Delicious (03.01.2023 11:24): Zdravím, připomínám se, se svým starším dotazem, který tu byl trochu přehlédnutý.
@musa (06.01.2023 11:32): Snažil jsem se narvat FPS kde to šlo. V Japonsku i se survival prvky by se také nějaká našla. Už jsem to ale nechtěl lámat přes koleno. :)
@Všivák (06.01.2023 11:24): ty bláho, fpska do trojky
my si naivně představovali, jak se budou vybírat hry v duchu bednář dělá sudy, rozšiřuje svoji živnost, obchodničí, craftí atd. a on si vybere střílečku kde není hlavní panák vojín, ale pro zpestření je označený jako dělník :)
my si naivně představovali, jak se budou vybírat hry v duchu bednář dělá sudy, rozšiřuje svoji živnost, obchodničí, craftí atd. a on si vybere střílečku kde není hlavní panák vojín, ale pro zpestření je označený jako dělník :)
Takhle to bude asi v pohodě.
1) Karbaník: Thronebreaker: The Witcher Tales nebo The Witcher 3: Wild Hunt - Hearts of Stone
2) Debut: Hellforces
3) Císařův pekař / pekařův císař: Turning Point: Fall of Liberty
4) Země vycházejícího slunce: Silent Hill 4: The Room
5) Báje a legendy: Serious Sam HD: The First Encounter
6) Sága pokračuje: Tribes: Vengeance
7) Silnější přežije!: Resident Evil 3: Nemesis
8) Pero mocnější meče: Enemy Front
9) Období páry a petroleje: Wolfenstein nebo TimeShift
10) Před naším letopočtem: Counter-Strike: Condition Zero
1) Karbaník: Thronebreaker: The Witcher Tales nebo The Witcher 3: Wild Hunt - Hearts of Stone
2) Debut: Hellforces
3) Císařův pekař / pekařův císař: Turning Point: Fall of Liberty
4) Země vycházejícího slunce: Silent Hill 4: The Room
5) Báje a legendy: Serious Sam HD: The First Encounter
6) Sága pokračuje: Tribes: Vengeance
7) Silnější přežije!: Resident Evil 3: Nemesis
8) Pero mocnější meče: Enemy Front
9) Období páry a petroleje: Wolfenstein nebo TimeShift
10) Před naším letopočtem: Counter-Strike: Condition Zero
@Bragi (06.01.2023 10:41): Díky!
@Cathan (06.01.2023 10:47): Taky mám v plánu, už jsem se na třetího zaklínače chystal delší dobu, takže vítám výzvu, která mě dokope si zahrát!
@Jumas (06.01.2023 11:03): Jasně, mě v tomto ohledu docela zajímá i pohled ostatních. Mě to teda ani nenapadlo, ale prostě... je to zajímavá otázka :)
@Cathan (06.01.2023 10:56): Tak to potom jo, ten tam samozřejmě padne skvělé, ale necháš v něm spoustu času a už ti ho moc nezbyde na další hry :)
Myslím, že odpověď na tu otázku z druhého odstavce znáš :)
Myslím, že odpověď na tu otázku z druhého odstavce znáš :)
@Jumas (06.01.2023 10:55): Nope, myslím samozřejmě trojku. Asi jsem to měl zmínit, ale nepovažoval jsem to za nutné :)
Ačkoliv, když si to nakousl... je sbírání kartiček polonahých slečen karetní minihra?:D
Ačkoliv, když si to nakousl... je sbírání kartiček polonahých slečen karetní minihra?:D
@Cathan (06.01.2023 10:47): Jestli myslíš jedničku, tak tam jsou jen kostky pokud vím a sbírání kartiček polonahých slečen lze těžko brát, jako karetní minihru :)
Přesně na tohle jsem čekal! Proto nehraju hry i celé roky, protože kdo si počká, tak mu to perfektně a legendárně padne do výzvy :D Hardcore karbaník a The Witcher, kdo jinej to bude mít? Hm?!xD
Nějaké FPS do třetí kategorie?
@Jumas (05.01.2023 21:48): Syberia v klidu, medusa taktéž. U toho punku jdou tebou zmíněné hry mimo moje spektrum, někdo jiný zkušenost?
@themacs (05.01.2023 19:41): tak on je MC oproti době někdy před těmi cca 10ti lety dost jinej. V těch módech si můžeš vybrat třeba tebou zmíněnou klasiku, dál creative kdy jen svobodně stavíš a máš nekonečně mnoho materiálu a pak je tam řekněme hardcore varianta kdy hra končí bez pardónu jakmile umřeš.
@themacs (05.01.2023 19:41): tak on je MC oproti době někdy před těmi cca 10ti lety dost jinej. V těch módech si můžeš vybrat třeba tebou zmíněnou klasiku, dál creative kdy jen svobodně stavíš a máš nekonečně mnoho materiálu a pak je tam řekněme hardcore varianta kdy hra končí bez pardónu jakmile umřeš.
@Jumas (05.01.2023 21:48): zajtra poobede budem doma pri pc, tak to pozriem.
Mohl by mi někdo z týmu výzvy odpovědět na můj předchozí dotaz? BloodRayne: Betrayal do dieselpunku, Damnation do steampunku a Syberia: The World Before do ságy na HC? Už jsem našel i něco do mytologie na HC, jestli jsem tedy pochopil správně, že Medúsa je povolena. Zbytek kategorií bych už měl mít v pořádku.
@musa (05.01.2023 19:06): Já naposled hrál MC asi před 8 lety? A hrál jsem ten klasický mod, kde stavíš, musíš shánět jídlo, stavět si přístřeší, spát a když jsi umřel, tak ses respawnul. To už tam není? To mi totiž přijde jako survival ideální.
@themacs (05.01.2023 18:24): přijde na to, v kterým režimu :)
Creative určitě ne, survival s jedním životem bez problému
Creative určitě ne, survival s jedním životem bez problému
Je DioField Chronicle v pořádku jako steampunk? Např. zde.
Když se to veme kolem a kolem, tak do survivalu na normal patří i Minecraft, že?
Musí postava u třetí kategorie aktuálně vykonávat činnost? Hlavní mf ve Freedom Fighters byl instalatér. Není boj za svobodu aspoň polehčující okolnost? :D
ono by pak ve výsledku bylo hodně málo nesurvival her, že. Skoro ve všech se dá umřít....
já jak nad tím přemýšlím, tak jsem hrál v životě asi jen jednu opravdu survival hru a bylo to přesně hororový walking simulátor, kde se nedá bránit. Nebyl jsem to schopen dohrát, protože jsem se příliš bál :-)
Ale podle toho, jak se bavíte, by mohl být survival i Might and Magic 6, tam člověk musí sbírat jablíčka, jinak při cestách umře :-)
já jak nad tím přemýšlím, tak jsem hrál v životě asi jen jednu opravdu survival hru a bylo to přesně hororový walking simulátor, kde se nedá bránit. Nebyl jsem to schopen dohrát, protože jsem se příliš bál :-)
Ale podle toho, jak se bavíte, by mohl být survival i Might and Magic 6, tam člověk musí sbírat jablíčka, jinak při cestách umře :-)
K těm hraničním nebo dotazovaným hrám se vyjádříme, teď jen chci připomenout: cílem je řídit se popisem kategorie a optimálně najít hru, která ji bez problému splňuje. Pro survival to může být namátkou třeba Miasmata, Penumbra, Stranded Deep atd.
Pokud se vyvarujete dotazů typu (příklad): "hra se odehrává chvíli i pod vodou a když se nevynořím, umřu", budeme za to vděčni :).
Pokud se vyvarujete dotazů typu (příklad): "hra se odehrává chvíli i pod vodou a když se nevynořím, umřu", budeme za to vděčni :).
@Joker (05.01.2023 14:13): V tom případě doporučuju ještě jednou přečíst co jsem napsal. Je jedno jakou mají organizátoři představu, pokud tu představu nedokážou sdělit. Důležité jeco je v zadání. Organizátoři by pak neměli prosazovat svou představu, ale měli by řešit, nakolik to odpovída zadání.
@Joker (05.01.2023 13:40): Myslím si, že vše je velmi jasně napsáno v zadání, je vyžadována hra která je a priori simulátor přežití (survival), či převážná část činnosti při hraní jsou: získávání stravy či nápojů k přežití, budování úkrytu ve snaze přežití v nehostiném prostředí. Co ovšem mi láme hlavu, je vpasování jakého si prvku hororu, či stealth, do čistokrevné survival hry, beze zbraní. Mám žánr survival rád, ale tady jsem značně v úzkých, neboť si nemohu vybavit titul, který by obsahoval prvek vyžadující kradmý přístup a zároveň sběr materiálů nutných k přežití..
@Kunick (05.01.2023 13:59): Samozřejmě možná máš pravdu, že to je blbost a určitě máš pravdu, že nikdo nikomu do hlavy nevidí, ale byly tu a nejen tu případy, kdy si někdo stál za svým, i když to autor popřel a zdělil svou ideu. Ano kategorie můžou mít různý výklad, ale od toho je tady ta diskuze, s tím, že organizátoři by měli mít poslední slovo a popřípadě upravit danou kategorii, ale máš případy kdy si někdo chce za každou cenu prosadit svou a nerespektuje slovo organizátora a tím jsem myslel ty kličky.
@Joker (05.01.2023 13:40): Ta poslední věta je blbost. Nejde o kličky, jde o to, že něco jiné je psaná definice kategorie, a něco jiné je představa organizátorů. My jim do hlavy nevidíme, a pokud hra splňuje to co je napsáno, tak to není žádné kličkování. Zase nebuďme papežštější než papež... kor když už ho dneska pohřbívají.
@BUMTARATA (05.01.2023 13:23): Jak jsem psal já nejsem organizátor, ale pro mne třeba stanovené podmínky, které jsou napsané, nesplňuje ani RE a ani APT. Jelikož jsou tam survival prvky, ale nejsou prioritou hry. Když si vezmu RE (je jedno který díl) a porovnám ho s State of Decay 2 tak co se týče "survivalu" tak je zde diametrální rozdíl a v obou hrách jde o přežití zombie apokalypsy, ale v RE když ti postava zemře, tak jdeš od checkpointu a když ti někdo zemře v SoD, tak je pryč definitivně. V tomhle vidím zásadní rozdíl, ale pak je samozřejmě na organizátorech, jak se s tím popasují a jestli poleví, nebo udělají vyjimku a v tomto případě jsem myslel, že v tu chvilku si musí každý sáhnout do svědomí a říct si jestli si to vyhádal a jestli opravdu jeho argumenty byli založené na pravdě a nebo našel a využil kličku, to nebylo mířené přímo na tebe, ale tak jako všeobecně.
@Eru (05.01.2023 13:25): Super... to som potreboval počuť. :)