@
Tulareanus (14.01.2023 01:39): Díky za odpověď, a ještě teda k těm monstrům v FF.
Samozřejmě, něco z toho jsou nepřátelé a něco jsou summoni. Co jsem zatím koukal, tak zejména u některých summonů je těžké určit jejich podobu, protože písemné texty spíše hovoří o jejich děsivém charakteru, a k podobě možná dává pár návodných znaků, ale nikde nejsou uvedeny detaily. Když se podívám na dobové ilustrace, tak jsou to stejně vlastně jenom interpretace. To v případě třeba Leviathana, Behemotha, kteří v FF sérii jsou vždy ta největší monstra a ta majestátnost i charakterové znaky jsou na nich vidět. Když se mrknu na Kujatu, tam už je to konkrétnější,
popis říká, že je to kosmický býk s 40,000 rohy a nohama, stejně tak i očima, ušima, tlamou a jazyky. Chci vidět vývojáře, kteří ho takto zobrazí :D V FF je to ale vždy rozpoznatelně býk s několika rohy.
Jak to chápu já - když se jakákoli mytologická potvora objeví ve hře, tak je snad jasné, co za bytost to má být, protože proč by ji někdo pojmenovával nějak jinak, když má představovat konkrétní bytost s konkrétním názvem? Další věc je ta, že žádná hra nezobrazuje ony bytosti stejně. Když se v 5 různých hrách vydáš porazit třeba nějakou Medusu přímo v antickém Řecku, tak vždy vypadá nějak jinak, pouze vykazuje stejné znaky, a to v tom lepším případě.
Kdybych se vydal ve starověké perské říši porazit Leviathana, tak může vypadat jako přerostlý červík, ale taky třeba jako úhoř s velrybí tlamou.
Jestli to pravidlo kategorie "je zamýšleno" tak, aby to zobrazovalo pouze bytosti s unikátní identitou té dané doby a zasazení, pak mi samozřejmě nezbude než to přijmout, ale vidím to jako zbytečnou komplikaci a v hlavě mi to příliš smyslu nedává :)