@
Fingon (06.03.2023 22:45): ani jedno jsem neviděl, což je dost důležité pro pochopení kontextu, jak moc se to tam hodí, takže to budu hodnotit čistě samostatně.
ty Sňatky z rozumu mají naprosto šílený zvuk. Jsou to ty staré nahrávky no, ale teda v roce 1968 už to mohlo být lepší, však jen o chvilku pozdějc nahrál Blue Effect svůj Sluneční hrob. Nemá to žádné basy a má to naprosto totální výšky. To znamená, že kdykoliv začne hrát nástroj, co hraje vysoko (flétny, housle, trubky), tak se to nedá poslouchat. Kromě těch frekvencí to i přeskakuje trochu a je to celkově zkreslený no. Ale čistě hudebně je to úžasný :D je to strašnej blázinec, nedává to vůbec smysl, a proto je to bomba :-) Musíš brát, že je to vyloženě soudobá klasika tehdejší. Tam v podstatě není moc kompromisů, že je to jakože filmová hudba, snad že je to takové rytmičtější a spolehlivě na čtyři. Takže jen málokdo na něco podobného má buňky. To jen lidi, který opravdu vyhledávaj ty nejzasží hudební hroty, jako já, a pro ty, je tohle příjemná muzika, která je fajnově zvláštní :-) Jen je to teda docela závažné a moc mi to nesedělo k těm obrázkům pod tím :-)
Zlá krev - tady zase zvukově totálně převažujou středy mi přijde. Takže to nezní tak agresivně, ale je to hrozně zahuhlaný. A i proto to celý zní mnohem víc masivně, protože z toho celkově hodně lezou celý smyčce a tympány. Naopak žestě jsou docela potlačený, krom tuby :-). Ale teda upřímně obě ty verze zní na hovno :-) Jinak hudebně tohle mele především pořád dokola tu úvodní melodii, která byla v těch Sňatcích, ale chybí mi tam právě ty akční a rytmické pasáže, takže mě to tolik nebaví. Je to celkově mnohem zahuštěnější faktura. Takže je to příjemnější na poslech zvukově, ale je to takové pocitově těžké hudebně. Ale jako i tohle je docela fajn, ale víc se mi líbí to staré :-) Jo a konec je taky hodně velkej rozdíl. V tom starším je tam totiž docela brutální bitonalita, takže to zní fakt drsně (či pro někoho hodně divně), kdežto v tom novějším je to úplně nudně v tónině všechno (anebo byli v tom starým tak strašně rozladěný, to je taky možnost :-) )
Takže není to si myslím o velikosti orchestru, je to o zvuku a aranži.