Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@John Mirra (28.03.2023 21:16): No minimálne to muselo byť nejaké neskoršie číslo, pokiaľ viem tak 52 ešte nepísal, to bola jar 1998 a Dobrovský začal písať niekedy neskorý 1999.

Mne sa všeobecne páčil viac dizajn levelu, lebo tam mali menej takých tých odtrhnutých layoutových prvkov ako random niekde plávajúci odstavec a častejšie robili aj farebné strany a nielen klasicky čierny text na bielom podklade s malými obdĺžníkovými screenshotmi na jednej strane v strede a na druhej na konci. Aj keď potom keď vychádzal minilevel a ja som ho z ekonomických dôvodov kupoval, tak ma štvalo, ako keby veľkosťou fontu vôbec nemysleli na to, ako zle je to čitateľné. :)
@Paul (28.03.2023 20:47): Tak to jsem taky nevěděl a udělali dobře - pročítal jsem třeba level z ledna 2002 a ten mi přišel hrozně, ale opravdu hrozně nepřehledný :)

[neexistující příspěvek]: Ha, to je přesně to, co hledám, díky!

@Londo Mollari (28.03.2023 20:54): Vím, že jsem se tady na to kdysi ptal a kdosi mi odpověděl, ale Dobrovský (viz Tul) to myslím nebyl? Mám pocit, že bych si pamatoval, kdyby to byl on (ale ruku do ohně za to nedám).

EDIT: Teď jsem v jednom Score (tuším 52) četl medailonky redaktorů a byli tam jak hiDDen, tak Dobrovský (který má na fotce dlouhé vlasy :D). Tak by nedávalo smysl ho takto tajit a dvojit, ne?
@BUMTARATA (27.03.2023 12:47): No já víc dávat nechci. :) Xbox (series X) mám, ale teď celkem leží ladem. Forza Horizon 5 fakt za víc peněz nestojí. Ale celkově to letos s mým hraním bude asi bídné. Snad rozehraji a dohraji alespoň ten UnderRail.
@John Mirra (28.03.2023 20:42): zrovna v posledním levelu je článek o herních časácích v ČR. Dověděl jsem se tam zajímavou věc kterou jsem nevěděl, a to že Score totálně, ale totálně rip-offnuli design a layout z britskýho Edge :)

Ale není to vyčerpávající historie zrovna těchto dvou časopisů, takže ne úplně co asi hledáš.
Nesepsal někdy někdo nějakou historii časopisů SCORE/LEVEL, nějakou jejich historii, kauzy, zajímavosti (vzájemná rivalita vs. neustálé pendlování šéf/redaktorů, hiDDen, strana 42 a co já vím co ještě)? Na wikipedii je toho zoufale málo.

Já radši čtu, než poslouchám, takže v psané formě bych to ocenil víc než formou podcastu, ale i ten je lepší než nic :)
@Strady (27.03.2023 10:45): Neni to spatne. Tezko se mi hodnoti obtiznost, sice nejsem zadny expert, ale ve Slay the Spire jsem neco nahral a zkusenost je minimalne castecne prenositelna. Podarilo se mi vyhrat asi az na 4. pokus, ale je to podobne jako v StS - kdyz ti prijde spravna karta do tveho buildu, uz potom prakticky jen drtis. Kdyz ti neprijde, je to o dost tezsi.
It's a little vague but we've been able to confirm that the settlement is in Chris Avellone's favour. And both the Oklahoma and Illinois cases are now settled.

https://rpgcodex.net/article.php?id=12157

Ono když si člověk projel ty důkazy - jak Barrows chtěla po tom "útoku" s Avellonem chodit - tak je dost jasný jak to bylo.
@Paul (25.03.2023 08:24): Ten extrémne vágny spôsob, akým je to napísané pôsobí, ako keby sa dohodli finančne. :) Ja teda Avelloneho rukopis mám veľmi rád, ale nepoznám ho ako človeka, ale tieto vyhlásenia, ktoré sú takto hrozne napísané, tomu veľmi nepomôžu, každopádne ja som ho pre seba neodsúdil, pretože verím, že nestačí, že niekto niečo povie, ale treba aj dôkazy.
@Ross (19.03.2023 09:09): vrátí ti to cos zaplatil, takže těch 97. Jinak jakkoliv by mi tenhle crap nechyběl, tak mi ani nijak nevadí/nepřekáží - bez tebe bych se o něm do konce života nedověděl.
@Gordon (17.03.2023 14:54): Já ale netvrdím, že tam nemají co dělat amatérské hry. Já tvrdím, že tam nepatří hry typu Hidden Battle Top-Down 3D. Je to totální scam. A schválně se podívej do obchodu a napiš do vyhledávání jenom Hidden Battle. Hra vyjede za cenu 12,66 €. Po kliknutí na hru uvidíš reálnou cenu 97,50 €.
Tohle na Steam prostě nepatří. Teď otázka kolik ti vrátní při refundu? Těch 12€ nebo 97€?
@Red (18.03.2023 13:00): mě příliš nepřekvapuje že poté, co čínani zjistili že tam jsou nějaké narážky na Winnie Pooa a hru zbombardovali z overwhelmingly positive na mostly negative a nepochybně jim i posílali spoustu ošklivých death threaths, se rozhodli hru sundat. Že ji pak později chtěli vydat jinde, třeba doufali že na GOGu je méně naštvaných číňanů, není tam taková exposure, co já vím. Ale pro to, že se sundáním té hry mělo něco dočinění Valve, není žádnej důkaz. Představovat si ale můžeš samozřejmě cokoliv, ať už se to zakládá na realitě nebo ne.
@Gordon (18.03.2023 13:27): Ne logika je zde daleko důležitější než nějaké vyjádření. Žádná firma ti pravdivý důvod neřekne a řešení a zdůvodnění je vždy po vzájemné dohodě. Ve finále je úplně kdo hru fyzicky stáhnul, zajímavější je důvod proč tam není a k němu se člověk musí dostat buď přes nějakého insidera nebo spekulovat.

Paul si může myslet, že vývojáři dostali výhružky a hru radši stáhli. Ale potom nedává smysl, proč by se snažili hru dál šířit na dalších platformách.
@Paul (18.03.2023 08:18): Sorry, ale stačí se zamyslet. Z jakého důvodu by vývojáři hru stahovali ze Steamu a naopak snažili dostat na GOG? A jiné hry studia na Steamu zůstaly, na GOG nejsou.
@Red (18.03.2023 02:02): jakože Valve může za to, že vývojáři sami odebrali vlastní hru? Ne, sorry. Pokud chceš ohledně Devotion na někoho nadávat, tak můžeš na GOG, kteří nejdřív řekli že tam hru dají, pak dostali sodu od číňanů, tak si to rozmysleli.
Za největší zločin Steamu považuji stažení Devotion kvůli nátlaku uživatelů jedné země. To staví tu volnost nekvalitních produktů za vysokou cenu trochu do jiného světla.
@S4TW (17.03.2023 12:58): Dříve jich bylo docela dost, i 7-10. Dnes už jen jedna hlavní, což bývá většinou nějaký větší titul na PS, a jedna až dvě menší, často na pc. Pak tu mám nekonečné resty, třeba D:OS2, Pillars of Eternity, M&M 6 a podobné dlouhé hry, které s chutí vždy nainstaluji s tím, že je konečně pokořím, odehraji x hodin, nesáhnu na ně rok a pak jdou z disku :)

V současnosti mi kombo PS4/5+PC moc nefunguje, například právě jsem zjistil, že se mi už docela staré Dishnonored 2 na pc seká i na nízké detaily. Takže PC už spíše indie záležitosti.
@S4TW (17.03.2023 12:58): Já mám obvykle jednu hlavní hru, kterou občas přeruším, kompletně dohraju jinou a pak pokračuji zase s tou první. K tomu pak mám ještě několik "ležáků", u kterých obvykle není příběh a tak není problém hraní přerušit a po čase si zase zahrát třeba jen jednu kampaň nebo jednu samostatnou mapu. V tuto chvíli to je Age of Empires 2, HoMM3 a Civilizace. No a před nedávnem ještě i Pharaoh, které jsem konečně asi po 6 letech od posledního rozehrání od začátku kompletně dohrál.
@Gordon (17.03.2023 14:54): No ja zas myslím ze plno her, teda spis hříček které stojí za hovno plodí zcela účelně a jak Baťa cvičky určitý výrobci a vůbec nemají v úmyslu někam pokročit ale jen plevelit danou službu za účelem snadného výdělku. Kdysi tyhle hry bývali součástí různých webu ke stažení zdarma v nějaké sekci Indie hry. Třeba her které jsou udělané jen k snadnému získání trofejí/achievmentu jsou mraky a lidi co sbírají trofeje je proste kupuji jen aby si vylepšili někde na webu on-line pinďoura. Meh, Indie mánie přinesla víc škody než užitku :)
@Ross (17.03.2023 13:15): Jasně, nekupovat Steam klíče. Dospělý to chápe ale tohle bohužel míří na nezkušené hráče nebo rovnou děti.
To je sice šlechetná poznámka, ale znova Steam nad klíčy nemá kontrolu, je to záležitost vydavatelů!

A Steam mimochodem ve skutečnosti podvodné a klamavé hry stahuje. Já jen pořád nějak nechápu, jak bys rozlišil např. hru na kartičky a hru od hry nějakého amatéra, která je naprosto pitomoučká ale pořád je to hra a třeba se na ní autor učil a chce to zúročit, každý má právo prodávat svou hru a vnímám to naopak kladně, protože Steam má tržní veličinu, tedy hry na jeho platformě mají největší dosah pro zákazníky. Kdyby to bylo naopak a Steam, i jakožto tvůrce her na malé tvůrce šlapal nemožností na jejich platformě prodávat, tak bychom se mohli pohoršovat nad monopolním zlým korporátem.

To že může amatér, nebo dokonce modder prodávat své dílo je dnes vcelku běžné a před steamem to nebylo možné, leda že by chodil po tržnicích a lidem nabízel vypálené CDčko.
@S4TW (17.03.2023 14:09): 2-3 týždne sú u mňa ešte v pohode, pretože to je niekedy čas, ktorý bežne ubehne, než sa k nejakej hre viem na dlhšie dostať. Problém začínam cítiť, keď je to tak 6 týždňov až 2 mesiace. Ale záleží od hry. Niekedy na niektoré hry/žánre fakt nie je nálada a viem sa k tomu vrátiť v pohode aj po dlhšom čase. Problematické sú zvyčajne asi len tie RPG.
@S4TW (17.03.2023 12:58): V těch desítkách her v tom mám spis bordel a žádné přesné backlog rozvrhy nemám. Většinou co mne zajímá hraju zkraje jak to vyjde a často opakovaně hraju oblíbené hry. Her které mám jakoby rozehrane bude plno, ale obvykle je pak hraju od začátku. Málokdy se stane ze třeba po roce navazuji někde v půlce rozehrané hry. Až na výjimky když mám pocit ze si to všechno dobre pamatuju a není třeba i možnost ze bych to neodehrál lépe. Případně hry které jsou na dlouhodobé hraní stavené, třeba mmo, diablo hry a další co třeba stojí na nějakých on-line funkcích a podobne.
@S4TW (17.03.2023 12:58): aktuálně jednu příběhovou a dvě dlouhodobě rozehrané strategie.

také se to snažím držet do čtyř, respektive max 2 příběhové (obvykle kombinace adventuraXakce). Občas se mi do toho zatoulá rpg, které má obvykle ten efekt, že hraju mnohem víc a jenom to a na to ostatní se v tu chvíli vykašlu.

Jinak jsem pro aby Steam podporoval malé vývojáře, čili jsem všemi deseti pro všechny sračky, co tam jsou, ale tech dema za 130 eura by hlídat měl.
Albert by asi taky neprodával tyčinku za 2000 korun, ale tam je rozdíl v tom, že Steam to od těch výrobců kupovat nemusí, jen dává prostor no.
@JohnCZ (17.03.2023 14:01): Takže ti nezůstávají žádné hry v backlogu, které jsi třeba rozehrál, chtěl bys je dohrát, ale několik týdnů/měsíců/roků jsi na ně nesáhl? :o)...



@Tulareanus (17.03.2023 13:26): Mám to dost podobně, já mám teda rozehrané jen dvě primární hry a zbytek jsou prostě kousky, které jsem z nějakého důvodu přestal hrát a již se k nim nedokázal vrátit, ale pořád je chci dohrát, ale jak říkáš, jakmile něco člověk 2-3 týdny nepustí tak to pak chce hodně přemlouvání to znovu spustit, to už se jednodušeji pouští úplně nová hra a vlastně je úplně jedno, jak moc tě ta hra bavila, třeba DQ 11, Bloodborne mě bavilo hodně, stejně tak teď i rozehrané Arcanum, ale prostě je se to hůř zapíná
@S4TW (17.03.2023 12:58): Obvykle 1 hlavní a 1 malou, vedlejší, kratší, určenou na odpočinek od té hlavní. Zpravidla to jsou hry diametrálně odlišných žánrů nebo na různých platformách.
@S4TW (17.03.2023 12:58): Od cca roku 2015, keď som si kúpil nový počítač, ktorý odvtedy mám, len upgradnutý, som si dal také nepísané pravidlo, mať paralelne rozohrané 4 hry. Samozrejme som to občas porušil, občas naopak hral len 1-2, ale tie roky predtým sa mi xkrát stalo, že pre herné nadšenie som toho vedel mať strašne veľa paralelne rozohrané, zaberalo to miesto na disku, ale čo bolo horšie, oveľa ťažšie sa k tomu vracalo, hlavne ak to bolo RPG alebo nejaká adventúra, kde nebolo napísané, čo mám vlastne urobiť ďalšie alebo, čo som už urobil.

Odkedy som si minulý rok v decembri kúpil Switch, tak to nad 4 hry narástlo, ale s tým som sa zmieril a nie som "odtrhnutý" od reťaze. Každopádne moja logika prečo 4 hry bola taká, že vždy potrebujem mať paralelne rozohranú príbehovú hru, kde ide viac o reflexy hráča (akciu, rpg, rts) s hrou, kde naopak o reflexy vôbec nejde a dá sa pri tom napríklad aj jesť (ťahové rpg, adventúru, ťahovú stratégiu atď...). No a k tomu zároveň potrebujem nejakú hru, ktorá sa dá zapnúť na pol hodinu až hodinu, bez toho, aby tým utrpel zážitok (zvyčajne nejaká ťahová hra, kartovka alebo roguelike). A k tomu to mám teraz vlastne paralelne "duplikované" na switchi, kde mám rozohrané tri hry - jednu, kde sa sústredím na príbeh, jednu, ktorú zapnem na chvíľu a nemusím si nič veľmi pripomínať a jednu, ktorú hrám v coope s priateľkou.

Aj keď, keď sa pozriem na svoj profil na rozohrané hry, tak pathfindera som teraz nezapol rok, lebo som popri iných fakt dlhých hrách nechcel ďalšiu megadlhú hru pokračovať a Metro Exodus som nehral asi pol roka, lebo som nemal chuť. V podstate to tam mám ako upomienku, aby som nezabudol, že sa chcem k tomu vrátiť. Ostatné 4 hry, ktoré tam mám, hrávam. A jednu hru tam nemám, lebo som bol lenivý ju zatiaľ pridať na DH. :)

@Ross (17.03.2023 13:15): Problém "šmejdu" je, že je to subjektívne, lebo na to neexistuje žiadne merítko alebo definícia v rámci hier. Na steame je samozrejme aj možnosť refundu. Mne by skôr vyhovovalo, keby sa dalo hodiť viac tagov do filtru na ignorovanie, to by teoreticky mohlo pomôcť človeku, aby si odfiltroval, čo nechce vidieť. Sú ale aj ľudia, ktorí sa vyžívajú v hraní hier, ktoré sú len memes alebo "Tak zlé, že sú až dobré" a majú o tom celé streamy alebo YT kanály. A kľúčové lootboxy sú zlo, ale kritiku smeruj na stránky ako fanatical a nie na steam.