Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Strady (20.04.2023 11:16):  95 % bodů , sekl jsem se jen u metroida (resp. myslel jsem že to asi bude metroid, ale ve skutečnosti chyták, takže jsem vybral turrican). Mother brain tak nějak dávalo logicky smysl a Apex Legends mi z artworku přišlo nejpravděpodobnější, zbytek jsem věděl na jistotu.
@Bursoft (19.04.2023 19:56): Dabing je další věc co chtěl případný vydavatel škrtnout dle toho, co píší na kickstarteru. Nejen ten český, ale i anglický asi. :D Každopádně to české kickstarter video zní hrozně, ač je teda hezké, že mají tu snahu... @Brasikona jistě ocení ale.
@Jumas (19.04.2023 19:38): Ona ta hra údajně vyjde i bez kickstarteru, neb na ní dělají už tři roky. Důvod, proč dělají kickstarter je, aby si to mohli vydat dle svých představ sami, neb nějací vydavatelé sice o hru prej zájem měli, ale chtěli po nich 90% zisku. To mi přijde úplně wtf. :D
@rikuhahl (17.04.2023 22:00): no mně jde o to, že zrovna účetní jsou obvykle fakt úplně mimo ten obor. U nás je účetní asi jedinej člověk, krom uklízeček, co nemá nějaké umělecké vzdělání a chudák paní účetní se tam s náma umělcema trápí, ale nezahraje ani notu.

Tak předpokládám, že Danuše taky počítala prostě nějaký čísla a bylo jí úplně jedno, jestli je to pět housek nebo pět Samorostů :-)

ale je fakt, že kdyby trochu pohrotila tu Amanitu, tak jsem o ní možná uvažoval víc :-)
Na comic conu meli besedu Dobrovsky, Rybka, Bach, Vavra. Vavra si to samozrejme monopolizoval, ja bych radsi poslouchal ostatni, ale bylo to fajn. Proste nostalgie jak prase. Hlavne Rybka to je hlava, jeho by clovek poslouchal hodiny.
Zajímavý že na oficiálních fórech ESO maj sekci pro addony a mody:
https://forums.elderscrollsonline.com/en/categories/add-ons-and-ui-mods

A očividně tam žádný banování neprobíhá, protože je to do určité míry oficiálně podporovaný:

Of course they are fine.
There is a whole section on these very official forums dedicated to addons and UI mods.
To be clear, we are talking about addons that use the LUA API which is allowed by the game. Not some hack or memory altering program that is not allowed. 
@StriderCZ (16.04.2023 14:52): To že si nedostal ban a možno ani nedostaneš (a ani nikto z tvojho okolia) je, samozrejme, super a nebudem ti priať opak. To však nič nemení na tom, že stále je to zásah do súborov online hry a pre používateľa to predstavuje tak či tak istý (možno malý ale predsa) risk, čo bola nakoniec celá pointa. Ak by si jazdil rok bez vodičského preukazu a neprišli by ti na to, budeš na základe svojich osobných skúseností vyhlasovať, že je to tak v poriadku a odporúčal by si to každému?
@Gordon (16.04.2023 13:23): Kdo se bojí, sere v síni.... Uvidím, mám rozehráno. Pokud dostanu ban, určitě napíšu. Nicméně: lokalizace je formou pluginu, soubor s češtinou je uložený v dokumentech mimo hru. A co jsem koukal, někteří hráči používají pluginy na kompas, usnadnění denních úkolů i pro minimapu. Takže se nebojím.... Ale vyloučit se nedá nic....
@Gordon (16.04.2023 13:23): Myslím, že v prípade online hrania hej, TESO síce nemá anticheat, čo im hráči dosť vyčítajú, to by to zaznamenalo hneď, ale v prípade onlinoviek už keď odklikávaš eula, tak súhlasíš s tým, že tam majú rôzne metriky a monitorovanie dát a podobne. Napr. vo WOW, bez toho, aby si čokoľvek robil, tak hra sama oznamovala Blizzardu informáciu o tom, aké modifikácie sú v tvojej inštancii.
@StriderCZ (16.04.2023 12:11): Tie argumenty sú tam preto, aby ukázali, aká je blbosť MMO prekladať. Boli odignorované, nie je dôvod nepovažovať to ďalej za blbosť. A to, že si nedostal po troch dňoch ban ty, neznamená, že ho nedostane niekto iný alebo neskôr. Keď som hrával WOW aktívne a bolo tam množstvo farmbotov, tak trvalo niekoľko dní, kým sa vôbec zaoberali banovaním bota nahláseným cez ticket.

Tu nejde len o názvy skillov, ale o ich texty a tooltipy. Koľko MMO si hral? MMORPG sú živé hry, kde ti autori s patchmi častokrát menia aj to, ako skilly fungujú. Xkrát je to nerfované alebo boostované. Hraval som roky progresívne WoW a predtým kratšie progresívne Guild Wars a takéto patche sú úplne bežná vec. To, že chceš chápať lore je pekné, ale narozdiel od singleplayer hier, to nie je v hre to najdôležitejšie čo treba chápať. Za mňa aj takéto strojové orkské preklady lore a dialógov ten zážitok zhoršujú a nie umocňujú. Ani v televíznom dabingu asi nenajmeme nedávno primigrovaného vietnamca alebo číňana, ktorý sa učí základy češtiny alebo slovenčiny. Takže určite sa takýmto prekladom z toho plnohodnotné, zážitkové RPG nestane.
@Tulareanus (16.04.2023 11:47): Mluvíš o argumentaci, ale mně stále chybí alespoň malá omluva za Rudu, kdy jsi o něm prohlásil:
 Ještě větší blbec, než jsme doufali 
Ale na tom nesejde...i když AI češtin už vydal osm....

Budu se snažit, aby češtiny do her byly stále živé, i po opatchování a nových DLC. Ty věci, které jsou špatně přeloženy opravit, nebo je vracet do originálu.

Co se týče názvů skillů, efektů a podobně: i pro neangličtináře není problém si těch pás slovíček zapamatovat. Pro ně (a i pro mne) je právě nejdůležitější mít kvalitně přeložené tuny texty v rozhovorech, knihách, svitcích. A tak se ze hry, kde člověk běhal od jednoho waypointu k druhému, stává plnohodnotné, zážitkové RPG
@StriderCZ (16.04.2023 06:20): Ja som ale nehovoril nikde o automatickom bane. Ty si myslíš, že 3 dni pri onlinovke sú dostatočný čas na vyhodnotenie, či niekto dostane alebo nedostane za takú modifikáciu ban? To by bolo fakt naivné. A stanovisko nebudem prehodnocovať nielen kvôli tomu, ale aj kvôli tomu, že si odignoroval väčšinu argumentov nielen odo mňa, ale aj od iných ľudí, ktoré ti písali, či už k tomu, že čo príde patch a čeština nebude kompatibilná alebo ti hra nepôjde spustiť (to pri WoW napr. robili aj obyčajné módy, kde si musel outdated módy najprv vypnúť, aby ti vôbec naloadovalo svet), zlý preklad už základných gameplay/user interface vecí, o učení sa angličtiny atď. Ak nemáš napr. správne preložené rôzne skilly a pasívne atribúty, tak je dosť možná mizinterpretácia, lebo to bude robiť niečo iné, než je napísané. To je pre onlinovku dôležitejšie, než mať preložený lore. A nielen pre pvp a raidovanie.
Ja na jednej strane pochopím, ak as ti nechce argumentovať alebo nemáš na to argumenty, ale potom je zbytočné niekoho neustále presviedčať, aké sú automatické orkské preklady (orkovia v mnohých hrách tiež nevedia správne poskladať vetu, tvar slovesa alebo určiť rod) super...
@StriderCZ (16.04.2023 06:20):Za mne maji tyhle AI preklady velky potencial, drzim vam palce. Online hry nehram, mam jen dva dotaze:
1. Kolik ma potom samotny text mega, kdyz nejvyssi verze Deepl by mela zvladnout az 20 MB docx?
2. Jak budou poreseny updaty hry? Hra pridava nove texty na konec, nebo se bude muset znova vsechno prelozit?
@Tulareanus (12.04.2023 22:04): Čeština do TESO funguje, nezaznamenal jsem žádné velké potíže, ban nikdo nedostal, překlady delších textů typu dopisy, knihy ale i dialogy jsou prakticky bez chyb.
Čeština funguje na bázi plug inu, které PC hráči běžně využívají (viděl jsem kompas, automatizace denních úokolů, někdo má ve hře třeba minimapu).
Na editaci se pracuje (včetně mé osoby). Lokalizace má 950 000 řádků, takže i Deepl L v nejvyšší placené verzi nebyl schopen ji přechroupat najednou - programátor musel texty rozdělit na cca 70 celků a pak je zase spojit dohromady. Museli koupit i nějaký program na české fonty, se kterými byly velké potíže.
By mne zajímalo, zda jsi ochoten přehodnotit své stanovisko, které zastáváš v téhle diskuzi:
 (preložiť onlinovku, je luxusne tupý spôsob, ako hráčom sprostredkovať bany. Čiže pri Rudovi mi napadá názov jedného českého filmu: Ještě větší blbec, než jsme doufali :)
Vďaka za tipy. Hrám väčšinou strieľačky, ale nepohrdnem ani inými žánrami. Hlavne toho Patapona si musím zohnať.
@Red (15.04.2023 08:30): 600 přidaných her na DH udělá svoje. :D

Pokud jde jen o střílečky, tak tam bylo exkluzivit docela dost. Call of Duty: Roads to Victory taky nebylo špatné, ač MoH byl imo lepší. Brothers in Arms: D-Day byl takový slepenec PC dílů, nicméně mě nikdy nebavily ani PC hry z té série a u PSP dílu tomu nebylo jinak. Killzone: Liberation jsem hrál jen chvíli, ale to taky nebylo špatné co tak vím, každopádně to je izometrické. No a hry ze SOCOM série byly na PSP hodně dobře hodnocené, ale to jsem nikdy nehrál. Za zmínku pak ještě stojí asi i Syphon Filter hry, ale to jsem taky nehrál.

No a pak tam bylo pár takových "noname" nebo licencovaných budget stříleček jako Coded Arms nebo Ghost in the Shell, ale vůbec nevím jaké to mělo kvality. Spíš horší.
@PRIVATE MARTIN (14.04.2023 23:59): Tady asi dostaneš tipy na samé JRPG, protože mimo jpnfily tady na PSP nikdo nehrál. :D Každopádně něco málo ze západu, o čem si myslím, že bylo kvalitní.

MotorStorm: Arctic Edge - Pravděpodobně nejlepší závodní hra pro PSP. Jestli nehráls nic z MotorStorm série, tak je to takový offroad Flatout. Zběsilé, zábavné, perfektní soundtrack.

Resistance: Retribution - Nejlepší střílečka, co Sony kdy vyprodukovalo. Kam se hrabe Killzone nebo The Order. V TPS žánru tam nenajdeš nic lepšího nejspíš.

Medal of Honor: Heroes - Společně s dvojkou imo nejlepší MoH hry, co kdy vznikly. Snad jen Airborne je dotahuje.

Age of Zombies - Tohle jestli nehráls na jiné platformě, tak doporučuju. Skvělá arkáda, jedena z mých nejoblíbenějších PSP her.

Patapon
- Sice japonské, ale není to jrpg. Naprostá PSP klasika, ač je otázkou, zda není lepší si dnes zahrát remaster na PS4.

No a pak stojí taky za zmínku PSP díl LittleBigPlanet, který tady nemá profil ještě. A co se plošinovek dál týče, tak Daxter je skvělá 3D plošinovka. Taky asi nejlepší, co PSP nabídlo.
Babička mě nebrala, nikdy jsem nečetl, i když naše fantastická profesorka literatury na gymplu, lingvistka a nevím co všechno v tomto směru ještě, kterou jsem měl fakt rád a choval k ní neskutečnou úctu, pronesla, "kdo nečetl Babičku, jakoby nečetl nic" :-) Samozřejmě to bylo takové její hecující prohlášení. Nicméně musím uznat, že ta povinná literatura byla v některých směrech potřeba. Ono nešlo o to povinně přečíst všechno, ale umět si v tom vybrat. Dodnes nezapomenu na fantastickou knížku z povinné četby Egypťan Sinuhet. Tehdy nám zase profesorka dějin kultury vyprávěla, jak je to skvělá kniha a že je to náročnější četba, na kterou si člověk musí vyhradit měsíc až dva a to mě namotivovalo a říkal jsem si, to jo. Za necelý týden jsem ji hlásil, přečteno :-) A musím uznat, že jsem necítil nějakou povinnost, ale že mě ta knížka fakt totálně strhla, jak byla skvělá. Faktem je, že jsem ale nedělal nic jiného než četl, což si asi dospělý člověk nemůže dovolit :-) Nostalgicky mohu jen zavzpomínat, jak to bylo fajn když měl člověk 15 :-)