@
Bursoft (16.05.2023 20:15): souhlasím to je řešení, ale ne když si koupíš novou GPU za 15+ nebo 20+k (RTX 4070/4070Ti) a za dva roky budeš muset v QHD/4K snižovat kvalitu textur. Věřím, že jsou hry kde to téměř nepoznáš a pak tu jsou hry kde snížení kvality textur ve hře poznáš okamžitě, na rozdíl od snížení kvality efektů, detailů, stínů a různých dalších serepetiček co moderní hry nabízejí.
Sám sobě se divím, proč mi 8 nebo 12GB VRAM u nové GPU vadí, když
jsem schopen a ochoten hrát next-gen TW3 na Xbox One S, kde pochopitelně je nejen nižší rozlišení (cca 720p nativně), zcela nepochybně i snížená kvalita textur v pozadí a hra je tak na 4K monitoru lehce mázlá v pozadí.
Jenže u PC master race za 15-25K (tzn. nižší až vyšší high-end GPU) člověk tak nějak automaticky očekává, že si užije max. kvalitu min. po dobu 4+ let.
Možná chci moc, ale se současnou RX 5700 XT v QHD jedu CP77 i next-gen TW3 v nativu na max. možné detaily. Pravda, i díky FSR 2.0 v režimu Quality, pravda není to na 60 fps všude, ale i po skoro 4 letech od koupě GPU (kriste pane ten čas letí!) je to stále na ultra! Jiné moderní hry pro srovnání nemám leda, že bych si z Gamepassu něco opravdu moderního nainstaloval.
Zkrátka na PC jsou kladeny trochu jiná kritéria než na konzole. :) Můj názor.
PS: jasně dost možná to pár desítek patchů doladí. Ovšem pak si kladu otázku k čemu kupovat na PC hry, které si mohu zahrát na konzoli, že ano? :) V podstatě souhlas, jak Nvidia, tak AMD to s malou kapacitou VRAM u mainstrem GPU (RTX 4060/Ti) v kombinaci s malou kapacitou sběrnice malinko zvorali. Kdyby alespoň ty grafiky byly levné jako za dob Pascala tak nemám námitek.