Herní výzva 2024
Ahoj. Dala by se pro 7. kategorii "Silnější přežije" dát hra Happy Game?
Ještě teda nemám dohráno, ale survival prvky tam podle mě jsou. A zatím mi i přijde, že musím každou výzvou projít bez možnosti obrany, takže čistě teoreticky by to mohlo být i hc. Co myslíte?
Ještě teda nemám dohráno, ale survival prvky tam podle mě jsou. A zatím mi i přijde, že musím každou výzvou projít bez možnosti obrany, takže čistě teoreticky by to mohlo být i hc. Co myslíte?
@Dlaha1 (29.05.2023 12:51): Bolo by vhodné tomu ale prispôsobiť v návrhu aj popis hry, kde sa napr. stále spomína štúdio.
@Tulareanus (29.05.2023 12:16): To dává smysl, poslal jsem návrh k úpravě. Díky.
@Dlaha1 (29.05.2023 11:56): Na mňa to pôsobí, že tvorcovia by mali byť Thomas Grip a Jens Nilsson.
@Tulareanus (29.05.2023 12:08): Já bych to tu upravil, ale nevím co Penumbře (2006) nastavit za tvůrce. Něco jako "nedefinovaný tým" by bylo asi nejvhodnější? Máme tu nějaký takový placeholder?
@Dlaha1 (29.05.2023 11:56): Áno, súhlasím. Za mňa debut Frictional je Penumbra: Overture a nižšie uvádzaná Penumbra je aj na wiki a v podstate aj vo vlastnom popise na DH vedená ako technologické demo, čiže je ešte otázkou, či to nejak v rámci dh profilu upraviť, keď už to riešime aj do výzvy.
Pár hodin tu špekuluji nad kategorií 2 - Debut.
Frictional Games byli oficiálně založeni v lednu 2007 (wiki), první hra, která pod nimi vyšla byla Penumbra: Overture (2007).
Formovat se ale začali už dřív u freeware hry, technologického dema, Penumbra (2006). Tady na databázi je Penumbra přiřazena Frictional Games. A i když za ní stojí stejní lidé, tak tahle freewarovka vyšla ještě bez jakéhokoliv loga Frictional Games (teď jsem si ji stáhl). Vlastně v něm není náznak jakéhokoliv jména studia. I samotné stránky Frictional Games byly nastartovány až později po vydání, právě kvůli ohlasům, které tech-demo vyvolalo.
Takže si myslím, že debut Frictional Games by mělo být Penumbra: Overture. Co myslíte?
Frictional Games byli oficiálně založeni v lednu 2007 (wiki), první hra, která pod nimi vyšla byla Penumbra: Overture (2007).
Formovat se ale začali už dřív u freeware hry, technologického dema, Penumbra (2006). Tady na databázi je Penumbra přiřazena Frictional Games. A i když za ní stojí stejní lidé, tak tahle freewarovka vyšla ještě bez jakéhokoliv loga Frictional Games (teď jsem si ji stáhl). Vlastně v něm není náznak jakéhokoliv jména studia. I samotné stránky Frictional Games byly nastartovány až později po vydání, právě kvůli ohlasům, které tech-demo vyvolalo.
Takže si myslím, že debut Frictional Games by mělo být Penumbra: Overture. Co myslíte?
@Tainaru (22.05.2023 12:36): Já si myslím že by to mohlo splňovat, už jen díky většímu důrazu na stavění, crafting apod. Za mně by se to na normál dát mohlo, ale ještě ať se vyjádří někdo další :D
Mimochodem, do kategorie 7 Silnější přežije (survival prvky) na normál můžu dát Zeldu Tears of the Kingdom?
@Tulareanus (22.05.2023 12:29): Třeba Armored Core: Project Phantasma, na DH 1998, ale vyšla už 1997.
@jvempire (22.05.2023 08:43): Vieš dať, prosím, aj konkrétny prípad hry?
@Jack_Dark (22.05.2023 09:20): Áno.
@Jack_Dark (22.05.2023 09:20): Áno.
Life is Strange: True Colors se dá použít v Sága pokračuje?
Mám dotaz ke kategorii Před naším letopočtem. Je podstatný rok vydání uvedený na DH nebo nejstarší rok vydání např. v Japonsku? Díky.
@Tulareanus (18.05.2023 11:47): Super, tak to nejspíš díky letošní výzvě dojedu komplet Yakuza sérii s Kiryuem :)
@S4TW (18.05.2023 09:58): áno, je to do HC v pohode, lebo tie hry sa odohrávajú vo fiktívnej štvrti reálnych miest a ako píšeš, tie reálie sú tam veľmi špecifické a naozaj japonské.
Dotaz, série Yakuza je do 4. kategorie na HC v pohodě? Odehrává se sice ve "fiktivní" čtvrti Kamurocho, která ale odpovídá reálné čtvrti Kabukicho. Ono obecně v Yakuze jsou fiktivní místa, ale vlastně se jedná o reálné lokace jinak pojmenované, tak jak to brát? :D
Můj osobní, bezvýznamný, názor je, že je lepší, když to vizuálně odpovídá realitě a je to jinak pojmenované, než když se to jmenuje stejně, ale vizuálně realitě neodpovídá, ale od toho tu je porota :)
Můj osobní, bezvýznamný, názor je, že je lepší, když to vizuálně odpovídá realitě a je to jinak pojmenované, než když se to jmenuje stejně, ale vizuálně realitě neodpovídá, ale od toho tu je porota :)
@karadum (16.05.2023 13:02): Co ti budu povídat, bez návodu bych v některých úrovních strávil více času, než bych chtěl. Vždy si si to ale nejdřív zkouším po svém, a až pak do něj načuhuju. Někdy méně a někdy více :)
@Jumas (16.05.2023 12:58): V tom pripade :x
A hlavne klobouk dolu a drzim palce. Puvodni FF jsem prave nedal kvuli tomu, jak casto se mi stalo, ze jsem neco pokazil :D
A hlavne klobouk dolu a drzim palce. Puvodni FF jsem prave nedal kvuli tomu, jak casto se mi stalo, ze jsem neco pokazil :D
@karadum (16.05.2023 09:24): Jo, vracení tahů tam je, ale já to záměrně nepoužívám, a když se dostanu do bezvýchodné situace (především, když jedna ryba umře :)), tak danou úroveň restartuju. Ukládání používám, ale to je původní funkce, jak jsem si načetl. Jinak s tím vracením času je to stejné, jako u té Disney kolekce v Retro Klubu, která byla povolena právě s podmínkou, že se tato nová funkce nesmí používat.
@Jumas (15.05.2023 14:44): Ja bych do toho po nostalgizovani mozna hodil vidle. Obsah je stejny, jen pozor, puvodni verze nemela undo, ale jen moznost uzivani jedne save pozice. V OS verzi pokud vim je moznost si kroky libovolne vracet.
@next_ghost (15.05.2023 19:23): Jo, Next Generation je na Windows, Linux, Android a PSP.
@Jumas (15.05.2023 14:44): Jenom doplním, že ta nová větev s extra levely je součástí open source verze Fish Fillets i na PC. A profil hry nemá žádný jiný odkaz na digitální distribuci než na tu open source verzi.
@rikuhahl (15.05.2023 17:09): Spíš bych upravil současnej profil na samostatnej to podle mě není.
@Jumas (15.05.2023 14:44): Za mě asi v pohodě. A ty nový levely by tu nemohli mít DLC profil?
@jones1240 (15.05.2023 14:06): Jde, každá větev je samostatně a má samostatný "příběh". Mimo Rybího domečku, ale ten je původní. Tady je původní mapa a tady Next Generatin. Ta nová větev je tam jasně patrná a jeden level je ještě nalevo. Ty nové levely asi vyzkouším, ale až po dohrání těch původních a ohodnocení a okomentování hry.
@Jumas (15.05.2023 13:51): Tím pádem jsem pro, to už je pak na svědomí :D Jestli se jde v nich vyhnout těm novým, tak klidně, když tak prostě jen hodnotit ty originální levely a nepočítat do toho ty nové. Takže já jsem pro.
@jones1240 (15.05.2023 13:21): Jestli je to reakce na mě, tak když si těch deset nových úrovní nezahraju, tak to bude stejné, jako kdybych hrál původní Fish Fillets. Hra má větvení levelů a každá větev se dá úplně vynechat.
"Dohraj hru, ve které se vyskytuje mytologické stvoření z antické, staroegyptské nebo starověké orientální mytologie." @Markowicz (15.05.2023 12:36): Ahoj, nie, lebo to nespĺňa už základnú vetu tej kategórie.
Tohle je dost na pomezí, jelikož to není ta hra v originálním stavu, což jeden z faktorů této výzvy je si hru právě zahrát jak vyšla v té době. Za mě spíš ne, ale budu radši ať se vyjádří ostatní.
Zdravím, opět jsem tu s dalším hranice obcházejícím požadavkem.
Momentálně mám rozehráno The Talos Principle, jen, jestli by se tam dali uznat báje a legendy. O mytologických stvořeních je zde nespočet zmínek, ale pouze v textu v jiné podobě se s nimi nesetkáte. Je to převážně logická hra se spoustou textových záznamů, z nichž část popisuje i Antické a Staroegyptské legendy.
Tak jen jestli by mi to prošlo.
Díky za odpověď
Momentálně mám rozehráno The Talos Principle, jen, jestli by se tam dali uznat báje a legendy. O mytologických stvořeních je zde nespočet zmínek, ale pouze v textu v jiné podobě se s nimi nesetkáte. Je to převážně logická hra se spoustou textových záznamů, z nichž část popisuje i Antické a Staroegyptské legendy.
Tak jen jestli by mi to prošlo.
Díky za odpověď
@jones1240 (10.05.2023 09:50): Ještě jsem zjistil, že bylo přidáno deset nových úrovní, ale hratelnost zůstala stejná. Mimo dotykového ovládání samozřejmě.
@Jumas (09.05.2023 22:52): Za mně je to v pohodě. Jak říkáš je to čistá hra jen zpřístupněna na novou platformu, nevidím problém :)
Splňuje Android verze Fish Fillets HC variantu desáté kategorie? Pokud vím, tak hra žádné vylepšení nedostala a jedná se jen o zpřístupnění hry na novou platformu, což je dle pravidel povoleno.
@Tulareanus (07.05.2023 15:33): Dík za info. Zeptal jsem se ještě v diskusi v profilu hry. Pokud mi nikdo neodpoví, tak to prostě prubnu a uvidím. :)
@next_ghost (07.05.2023 13:30): Už to tu bolo v minulosti spomínané - bohovia sa do 5. kategórie nepočítajú.
@adam.kulhanek (07.05.2023 12:21): Lara Croft and the Temple of Osiris som nehral, takže za seba ti neviem povedať, či je tam nejaké mytologické stvorenie
@adam.kulhanek (07.05.2023 12:21): Lara Croft and the Temple of Osiris som nehral, takže za seba ti neviem povedať, či je tam nejaké mytologické stvorenie
@Kejtee (07.05.2023 11:45): Kromě níže uvedených by se do normální varianty dal zařadit i Quadrax, kde hlavní hrdinové od poloviny hry utíkají před egyptským bohem Sethem (ale jenom v příběhových animacích mezi levely).
@Kejtee (07.05.2023 11:45): Age of Mythology je na Hardcore, lebo tam ovládaš mytologické bytosti ako minotaurov, fénixov a podobne.
Za mňa pár vecí na hardcore:
Heroes of Might and Magic séria obsahujúca hranie za medúzy, minotaurov, harpie, atď... (len treba si skontrolovať jednotky v novších dieloch, najnovší, ktorý som hral je piaty).
Might and Magic VIII: Day of the Destroyer - do družiny sa dajú rekrútovať minotaury
The Banner Saga 2 a The Banner Saga 3 - v obidvoch sa k družine pridajú kentaury, nevýhoda je, že už druhý diel priamo naväzuje na prvý, tak je vhodné začať pre kompletný zážitok od jednotky, ale v jednotke nie sú
Hogwarts Legacy - hráč ovláda hippogrifa, na ktorom lieta
Fire Emblem: Three Houses - hráčove postavy sa môžu vycvičiť do povolania, ktoré lieta na pegasovi
Kingdom Hearts II - tiež sa v časti hry lieta na pegasovi
Total War: Warhammer - rôzne frakcie majú rôzne mytologické jednotky (minimálne griffin a minotaur u dvoch rôznych frakcii)
SpellForce 3 má minimálne baziliškov za temných elfov a SpellForce: The Order of Dawn má minimálne kyklopa za trollov
Za mňa pár vecí na hardcore:
Heroes of Might and Magic séria obsahujúca hranie za medúzy, minotaurov, harpie, atď... (len treba si skontrolovať jednotky v novších dieloch, najnovší, ktorý som hral je piaty).
Might and Magic VIII: Day of the Destroyer - do družiny sa dajú rekrútovať minotaury
The Banner Saga 2 a The Banner Saga 3 - v obidvoch sa k družine pridajú kentaury, nevýhoda je, že už druhý diel priamo naväzuje na prvý, tak je vhodné začať pre kompletný zážitok od jednotky, ale v jednotke nie sú
Hogwarts Legacy - hráč ovláda hippogrifa, na ktorom lieta
Fire Emblem: Three Houses - hráčove postavy sa môžu vycvičiť do povolania, ktoré lieta na pegasovi
Kingdom Hearts II - tiež sa v časti hry lieta na pegasovi
Total War: Warhammer - rôzne frakcie majú rôzne mytologické jednotky (minimálne griffin a minotaur u dvoch rôznych frakcii)
SpellForce 3 má minimálne baziliškov za temných elfov a SpellForce: The Order of Dawn má minimálne kyklopa za trollov
@Kejtee (07.05.2023 11:45): Na hardcore můžu doporučit libovolný díl HoMM nebo i M&M8. Pak mě napadá ještě Legend of Grimrock, kde můžeš hrát za minotaura.
A k té normální verzi, to se možná připojím s dotazem. Dala by se tam dát: Lara Croft and the Temple of Osiris? Já to zatím nehrál a nechci si to spoilovat, ale jak znám Tomb Raidery, tak se tam na nějaké to mýtické stvoření určitě narazí.
A k té normální verzi, to se možná připojím s dotazem. Dala by se tam dát: Lara Croft and the Temple of Osiris? Já to zatím nehrál a nechci si to spoilovat, ale jak znám Tomb Raidery, tak se tam na nějaké to mýtické stvoření určitě narazí.
Ahojte chcela by som sa opytat ake su vase navrhy na hry do kategorie Baje a legendy a hlavne na tu hardcore verziu?
Na normalnu ma napada Immortals Fenyx Rising alebo Age of Mythology. Obe som ale uz hrala. Dakujem za potencialne napady :)
Na normalnu ma napada Immortals Fenyx Rising alebo Age of Mythology. Obe som ale uz hrala. Dakujem za potencialne napady :)
@Tulareanus (27.04.2023 19:54): Ještě malá oprava k Don't Escape: 4 Days to Survive: Když je první den útok pavouků, tak hráč v jednu chvíli musí jednoho pavouka střelit puškou i během dne, podobně jako u motorkářů. Jinak je ale pro přežití pořád klíčové se pořádně zabarikádovat v domě a veškerý ostatní boj s pavouky probíhá automaticky jenom ve výpisu.
Kdyby někdo neměl survival hru do výzvy, tak aktuálně je na Epicu zadarmo k dispozici hra Breathedge.
@Markowicz (26.04.2023 11:30): Ja si myslím, že na základnú variantu "silnejší přežije" Lone Survivor požiadavky spĺňa.
@next_ghost (23.04.2023 20:53): Za mňa by som to na HC asi aj uznal, ale poradím sa ešte s ostatnými členmi tímu výzvy Prípadne ak to tu čítajú, tak sa môžu vyjadriť rovno.
@next_ghost (23.04.2023 20:53): Za mňa by som to na HC asi aj uznal, ale poradím sa ešte s ostatnými členmi tímu výzvy Prípadne ak to tu čítajú, tak sa môžu vyjadriť rovno.
Dala by se do kolonky sinější přežije zařadit "Lone survivor". Tady by to bylo nejspíš hodně na těsno, z titulů jako res. Evil a SH si bere dost velkou inspiraci. Dá se tam i střílet, s tím že je tam důraz na vzácnost munice. Survival prvky tam jsou vyřešeny přes životy a sanitu... No jen jestli to tou zbraní komplet padá.
@Tulareanus (23.04.2023 17:58): Proti pavoukům a kobylkám vůbec, tam je jen na konci dne výpis: odpuzovač byl zapnutý a správně nastavený: -18 kobylek; zavlažovač byl zapnutý na rosení: -15 kobylek; v zavlažovači byl pesticid: -20 kobylek; ... posledních 10 kobylek jsi zabil ručně. Proti gangu motorkářů jde během dne zastřelit dva (vybrat pušku z inventáře a kliknout na cíl, není tam žádná minihra s mířením nebo tak něco), ale toho prvního je lepší přemluvit, zastřelením si člověk uškodí. Boj během noci je opět jen ve výpisu: pár motorkářů se ožralo whiskou: -2 útočníci; část motorkářů ujela pryč ještě před bojem: -5 útočníků; kolem domu byly pasti na medvědy: -3 útočníci; pár motorkářů jsi zastřelil puškou: -5 útočníků; vůdce gangu zadržely zamčené dveře a mříže v oknech: -1 útočník.
@Sasakr (23.04.2023 17:45): Ja som už odpovedal, že PSP verzie hier, nie sú pokračovania verzii hier na veľké konzoly/pc. A PSP verzie za mňa nie sú sériou, nikdy tak od vývojárov/vydavateľa neboli ani prezentované. Sú to jednoducho samostatné vedľajšie/sprievodné produkty niekoľkých hier hlavnej série.
@next_ghost (22.04.2023 21:59): Hru mám na steame, ale nehral som ju (ešte) a tak sa mi ťažko posudzuje. Ale ako píšeš, na normal patrí určite, čo sa týka HC a toho, čo píšeš v spoileri. Koľko z toho sa vlastne hráč aktívne zúťastňuje boja?
@next_ghost (22.04.2023 21:59): Hru mám na steame, ale nehral som ju (ešte) a tak sa mi ťažko posudzuje. Ale ako píšeš, na normal patrí určite, čo sa týka HC a toho, čo píšeš v spoileri. Koľko z toho sa vlastne hráč aktívne zúťastňuje boja?
@Tulareanus (05.04.2023 11:50): Furt tu máme tu třaskavou otázku, zda vykleštěné NFS Carbon jsou součástí série NFS, potažmo součástí handheld série NFS...
@Tulareanus (20.04.2023 11:52): Vyzkoušel jsem Don't Escape: 4 Days to Survive a do kategorie Silnější přežije určitě patří. Ale opět nedokážu říct, jestli jen do základní, nebo splňuje i hardcore podmínky. Ve hře musíte přežít 4 dny. Každý den se dozvíte o jednom z několika druhů nebezpečí, na které se musíte během 12 herních hodin připravit. Když skončí den, vyhodnotí se kvalita vašich příprav a buď přežijete, nebo ne. No a teď na posouzení, jestli hra splňuje hardcore podmínky nebo ne, musím napsat podrobnosti o jednotlivých nebezpečích. První den jsou 3 varianty: útok pavouků, útoku kobylek, nebo jedovatý mrak. Druhý den jsou dvě varianty: vlna veder, nebo naopak vánice. Třetí den jsou také dvě varianty: útok motorkářského gangu, nebo bouře kyselého deště. Poslední den je jednoduchý, to musíte jen opravit raketu a uletět. Skoro celou hru se schováváte v opuštěném venkovském domě, který má stodolu a v ní zavlažovací systém pro pole za domem. Jedovatý mrak, vlna veder, vánice a bouře jsou jasné, tam se jen ukrýváte. Proti pavoukům a kobylkám musíte vhodně opevnit dům, do zavlažovacího systému nalít pesticid a před dům zapíchnout elektronický odpuzovač. Pokud přípravy odfláknete, můžete ještě malý počet zbylých brouků zabít jednou z několika zbraní (automaticky bez hráčova přičenění), ale na to nemusí vůbec dojít. Při útoku motorkářů pak musíte minimálně jednoho zastřelit ještě během dne, část jich můžete přemluvit, aby se na útok vykašlali, během noci jich budete muset několik zastřelit puškou (opět automaticky bez hráčova přičinění) a pár dalších se musí chytit do pastí na medvědy. Nějaký boj tedy ve hře je. Výběr události na každý den se ale generuje náhodně a existuje kombinace bez boje, kde se jen ukrýváte před živly: 1. den jedovatý mrak, 2. den cokoliv, 3. den bouře. Na úplné dohrání příběhu ale musíte celou hru projít minimálně 2x dokola přes New Game+ s jinou kombinací událostí. Dá se to uznat, nebo ta trocha boje diskvalifikuje celou hru?
@next_ghost (19.04.2023 20:14): Spĺňa. Nikde nie je napísané, že hra musí byť žánrovo survival. Ide o to, aby to bola hra o prežití, kde nemáš a priori navrch ako v Doomovi alebo rôznych RPG a akciach. To, že sa musíš nepriateľom primárne vyhýbať, nemôžeš s nimi vynaložiť head-on lebo na to nemáš zdroje. To to spĺňa, tak ako to spĺňajú Silent Hill hry alebo niektoré časti série Resident Evil. Odporúčam si prečítať celé rozšírenie zadanie pre survival kategóriu.
Dino RUN RX, no comment. :)
Dino RUN RX, no comment. :)
@Tulareanus (19.04.2023 11:11): Alone in the Dark nesplňuje podmínky základní survival kategorie ani omylem. Je to běžná 3D akční adventura se spoustou nepřátel, proti kterým nejde bojovat běžnými prostředky.
Co ten Dino Run DX? To je hra čistě o utíkání před ohnivou vlnou.
Co ten Dino Run DX? To je hra čistě o utíkání před ohnivou vlnou.