@jones1240 (13.06.2023 21:04): Díky za odpověď, dám si to tedy do hc varianty.
Herní výzva 2024
@S4TW (13.06.2023 09:42): Hele z prvu je tohle otevřené diskuzi a fakt nechci aby se z tohohle rozpoutal zase hejtfest jo :D
Inside: Ten mi přijde primárně o puzzlech, ten fakt ne.
Limbo: Tam nevidím taky konstantní level ohrožení v kontextu o jakém jsme se bavili. Ty tam prakticky umíráš hlavně jen z nástrah typických pro 2D plošinovky, viz kousne tě červ co vychází ze zdi (nástraha jak masožravka z Mária). Pak tě někdo občas na jeden úsek nahání a zase je to plošinovka klasická. Ono jak říkal Memphis že HC je prodloužení normálu s tím že ho jen více omezuje, zkus to vzít tak. Takže co platí pro normál jen to ještě osekat o to co ti říká HC.
Viz například Clock Tower 1. Tam tě prakticky nahání nepřítel celou hru a může se vynořit kdykoliv a odkudkoliv, prozkoumáváš místnost a bum, uslyšíš zvuk a už jde po tobě. Což tady zase tak není. Proto bych rád aby se to pro diskutovalo a vezmu v potaz proti argumenty.
Inside: Ten mi přijde primárně o puzzlech, ten fakt ne.
Limbo: Tam nevidím taky konstantní level ohrožení v kontextu o jakém jsme se bavili. Ty tam prakticky umíráš hlavně jen z nástrah typických pro 2D plošinovky, viz kousne tě červ co vychází ze zdi (nástraha jak masožravka z Mária). Pak tě někdo občas na jeden úsek nahání a zase je to plošinovka klasická. Ono jak říkal Memphis že HC je prodloužení normálu s tím že ho jen více omezuje, zkus to vzít tak. Takže co platí pro normál jen to ještě osekat o to co ti říká HC.
Viz například Clock Tower 1. Tam tě prakticky nahání nepřítel celou hru a může se vynořit kdykoliv a odkudkoliv, prozkoumáváš místnost a bum, uslyšíš zvuk a už jde po tobě. Což tady zase tak není. Proto bych rád aby se to pro diskutovalo a vezmu v potaz proti argumenty.
@adam.kulhanek (13.06.2023 13:41): Ano, je to v pohodě.
@Malignus (13.06.2023 13:47): Díky.
@adam.kulhanek (13.06.2023 13:41): Podle mě je to OK. Sám jsem Remember Me zvažoval.
Měl bych dotaz: Jak je to s jednotlivými epizodami u epizodických her pro kategorii Debut? Počítají se?
Konkrétně: Chci si tam dát Remember Me, což je prvotina Don't Nod. Otázkou je, jestli to splňuje normální či hardcore variantu. V profilu mají celkem 16 her, ale když z toho vyhodím druhé a další epizody z obou Life is Strange, zbyde jich 8.
(pozn. epizody LiS jsou vedené jako "samostatná hra", nikoliv "rozšíření", popis kategorie tedy splňuje)
Konkrétně: Chci si tam dát Remember Me, což je prvotina Don't Nod. Otázkou je, jestli to splňuje normální či hardcore variantu. V profilu mají celkem 16 her, ale když z toho vyhodím druhé a další epizody z obou Life is Strange, zbyde jich 8.
(pozn. epizody LiS jsou vedené jako "samostatná hra", nikoliv "rozšíření", popis kategorie tedy splňuje)
@S4TW (13.06.2023 09:42): Inside ne, Limbo si už tak dobře nepamatuju.
EDIT: I když… možná kecám, nejsem si jistej, jestli tam nebude ňáká sporná situace. Stejně si to zahraj, je to krátký a úžasný. Pak uvidíš, jestli to tam 100% pasuje.
EDIT: I když… možná kecám, nejsem si jistej, jestli tam nebude ňáká sporná situace. Stejně si to zahraj, je to krátký a úžasný. Pak uvidíš, jestli to tam 100% pasuje.
Předpokládám, že Limbo/INSIDE na HC do 7. kategorie je taky v pohodě, či?
@Memphis (06.06.2023 13:45): Super, díky za upřesnění :)
@jones1240 (07.06.2023 16:10): @Tulareanus (07.06.2023 16:15): ovládáš i útok, rozhodně u kerbera, kterej má dva různý dokonce, ale jasný, je to takový na hraně. Dám Age of Mythology :)
@S4TW (08.06.2023 09:14): Spadá taky, jen jsem to nepsal protože je to známější věc ( a mohl jsi to už dohrát) a příběhově to není tak nahuštěný. Nejvíce příběhový je dle mého Origins, Homecoming a Downpour ( v tom západním stylu vypravování, trojka je příběhová taky dost ale tyhle mi do toho sednou více). Z nich ale vede origins, který prostě styl vyprávění je více semknutý a ten příběh je i více přímočařeji podán že to dává více filmový zážitek a já ten díl mám i hodně rád. Ale jo SH tam můžeš dát jakýkoliv :D
@jones1240 (08.06.2023 09:08): jooo, na Deadly Premonition jsem již párkrát koukal, že to vezmu v akci, tak až budou letní slevy, tak to asi zkusím napasovat do kategorie... a co vlastně Sillent Hill sám o sobě? Tam žádný díl asi do kategorie nespadá, či?
@S4TW (08.06.2023 08:36): Série Fatal Frame je docela dost příběhová, je to takový duchařský Silent Hill, ale nevyhneš se prostě nějakým puzzlům apod. Dále Blair Witch Volume 1 RUSTIN Parr, což je z první půlky silně příběhové a pak jsi vhozen do takovýho lesnatýho bludiště, ale jako krátká jednohubka je to hodně fajn.
Alone In The Dark 4: The New Nightmare - taky příběhový horor-survival. Problém ale je že často ty survivaly nejsou prostě echt příběhový stylem jako cutscéna za cutscénou a hromady dialogů. Asi ale tím co by to nejvíce pro tebe splňovalo je rozhodně Deadly Premonition (není to plnohodnotný survival, ale prvky toho to má aby to splňovalo kategorii, akční gameplaye je silně styl Silent Hill nebo RE) to je příběhový jakože hooodně. Akorát musíš překousnout bizarní technickou stránku apod. Nebo ještě I am Alive . Všechny jsou do normálu. Škoda že největší výběr takovýchto her je na staré konzole, ale ty tu nepíšu protože hádám že ty nemáš asi k dispozici.
Alone In The Dark 4: The New Nightmare - taky příběhový horor-survival. Problém ale je že často ty survivaly nejsou prostě echt příběhový stylem jako cutscéna za cutscénou a hromady dialogů. Asi ale tím co by to nejvíce pro tebe splňovalo je rozhodně Deadly Premonition (není to plnohodnotný survival, ale prvky toho to má aby to splňovalo kategorii, akční gameplaye je silně styl Silent Hill nebo RE) to je příběhový jakože hooodně. Akorát musíš překousnout bizarní technickou stránku apod. Nebo ještě I am Alive . Všechny jsou do normálu. Škoda že největší výběr takovýchto her je na staré konzole, ale ty tu nepíšu protože hádám že ty nemáš asi k dispozici.
Nějaké doporučení echt příběhovky do 7. kategorie? Je mi jedno, jestli normal nebo HC.
@Tulareanus (07.06.2023 16:15): Jo já si myslím že sekáš do hlavy a páčkou jen ovládáš směr kyklopova běhu. Já tu trojku hrál dávno a myslím že tak nějak to bylo, minimálně z videa to tak vypadá přesně no.
@vallukas (07.06.2023 15:31): @jones1240 (07.06.2023 16:10): Hm, tiež sa mi to nezdá, keď som videl video. Ty reálne neovládaš, či má kyklop útočiť alebo nie, že? Ty len tak ako bodáš kyklopa v panike nakláňaš, ktorým smerom sa snaží útočiť a on útočiť bez ohľadu na hráča? Lebo tak to z videa pôsobí.
@vallukas (07.06.2023 15:31): Takhle za mě podle videa spíš ne. Problém tam je že vlastně ovládáš Kratose který sedne na hlavu kyklopovi a vlastně ho ovládá tak že mu šije nožema do hlavy či v rámci toho chytil kyklop paniku a všechno mlátí kolem sebe :D Prostě prakticky pořád ovládáš Kratose. Uvidíme co na to další.
@Tulareanus (07.06.2023 15:24): tady https://www.youtube.com/watch?v=2oceztzc32g od cca 0:22 už ovládá hráč
@vallukas (07.06.2023 15:22): Daj, prosím, nejaký link na video aj s timestampom, kde to môžeme skontrolovať.
Tohle asi bude dost na hraně, ale zkusím to :) teď hraju God of War 3 a některé nepřátele jako kyklop a kerberos jde krátkodobě přímo ovládat (vylezu na ně a řetězama je ovládám, včetně pohybu a útoků). Šlo by to na hardcore báje (vím, že gryf v Harry Potterovi jde, tady si nejsem jistej, protože je to vždycky jenom relativně krátká doba)?
Chybí mi poslední, abych měl všechno hardcore i normal, mám už nainstalováno Age of Mythology, ale moc se mi do toho nechce, tak kdyby šlo tohle tak bych měl radost :D
Chybí mi poslední, abych měl všechno hardcore i normal, mám už nainstalováno Age of Mythology, ale moc se mi do toho nechce, tak kdyby šlo tohle tak bych měl radost :D
@RomcaT (06.06.2023 10:31): Na HC můžu doporučit Don't Escape: 4 Days to Survive. Je to klikací adventura v retro stylu poloviny 90. let. Jedno dohrání trvá 2-3 hodiny, pro dokončení příběhu je ale potřeba dohrát minimálně 2x.
Happy Game jsem nehrál, ale zkouknul jsem gameplay a podle mě ducha té kategorie nenaplňuje. Ten popisek "V této kategorii budete hrát hry, kde je téma přežití jedním z hlavních aspektů hry." chápu tak, že se vztahuje k normal i HC variantě, přičemž HC je dále více omezena. V opačném případě by byla HC mnohem snazší než normal.
@MatejQ004 (04.06.2023 12:56): Tady bych upřesnil - pokud ti nejde o soutěž a tedy i psaní komentářů, tak můžeš zvolit i hry, u kterých už komentář máš, žádná kontrola tam neprobíhá, je to na tobě.
@MatejQ004 (04.06.2023 12:56): Tady bych upřesnil - pokud ti nejde o soutěž a tedy i psaní komentářů, tak můžeš zvolit i hry, u kterých už komentář máš, žádná kontrola tam neprobíhá, je to na tobě.
[neexistující příspěvek]: má no ;o)))) neboj taky se musí víc starat o děti, vodí je do školy, na kroužky atd. Ale nemysli si on má taky dvě práce.
@Tulareanus (05.06.2023 22:25): V pohodě. Rozdíly tam pokud vím nejsou, jde jen o odlišná data vydání v různých částech světa. Ale řídit se dle hrané verze je naprosto logické. Díky.
@S4TW (06.06.2023 11:17): ;o))) mě ale obě práce baví ;o)
@Fritol (06.06.2023 11:17): až budem v ČR kouknu na Steam a zjistím co tam vůbec mám, jestli to bylo někde zadara tak je fakt dost možný, že to mám. Díky
@Fritol (06.06.2023 11:17): až budem v ČR kouknu na Steam a zjistím co tam vůbec mám, jestli to bylo někde zadara tak je fakt dost možný, že to mám. Díky
@RomcaT (06.06.2023 11:13): Já chápu, že jsi vytížená, jen jak jsem psal, máš téměř celou výzvu hotovou a přitom máš víc jak půl roku času ještě, takže není potřeba to vyplňovat krátkými hrami nutně. Když stihlas 7 her za 5 měsíců, tak 3 hry za 7 měsíců už dáš bez problémy, i kdyby byly delší.
Každopádně pokud jde o to, že tě ten žánr nebaví a budeš to hrát na silu, tak v tom případě tomu rozumím, to bych taky nechtěl hrát 30h hru. Já survivaly taky nemám rád, ale zrovna to Flame in the Flood mi přijde dost casual i na roguelike poměry a bavilo mě to. Navíc to není horor jak většina her v žánru, ale naopak to má díky grafice a hudbě takovou "cozy" atmosféru.
Mimochodem je i možnost, že to vlastníš už, kdysi to rozdávali zdarma někde na Humble nebo tak...
Každopádně pokud jde o to, že tě ten žánr nebaví a budeš to hrát na silu, tak v tom případě tomu rozumím, to bych taky nechtěl hrát 30h hru. Já survivaly taky nemám rád, ale zrovna to Flame in the Flood mi přijde dost casual i na roguelike poměry a bavilo mě to. Navíc to není horor jak většina her v žánru, ale naopak to má díky grafice a hudbě takovou "cozy" atmosféru.
Mimochodem je i možnost, že to vlastníš už, kdysi to rozdávali zdarma někde na Humble nebo tak...
@RomcaT (06.06.2023 11:13): To zní jako život z hororu :D
@M.a.t.t. (06.06.2023 10:51) + @Joker (06.06.2023 10:52): díky kouknu na to
@Fritol (06.06.2023 10:55): díky, kouknu. Chápu že tomu nerozumíš. Nicméně zkus si představit že denně dělat 12 hodin denně práci včetně víkendů, 7 hodin spíš a pak se staráš o velkou domácnost, dvě nemovitosti a dvě děti. Je opravdu těžké vytěžit si hodinu pro sebe denně za běžného provozu. Hry hraji ráda, ale nechci trávit 30 hodin času u hry která by mě nebavila. Když to bude něco co mě opravdu bavit bude, ten čas ve hře stravim ráda. Ale jsem prostě hodně opatrná s výběrem.
@Fritol (06.06.2023 10:55): díky, kouknu. Chápu že tomu nerozumíš. Nicméně zkus si představit že denně dělat 12 hodin denně práci včetně víkendů, 7 hodin spíš a pak se staráš o velkou domácnost, dvě nemovitosti a dvě děti. Je opravdu těžké vytěžit si hodinu pro sebe denně za běžného provozu. Hry hraji ráda, ale nechci trávit 30 hodin času u hry která by mě nebavila. Když to bude něco co mě opravdu bavit bude, ten čas ve hře stravim ráda. Ale jsem prostě hodně opatrná s výběrem.
Tak já to chápu v kontextu že u každýho rogue mám povědomě obavy, že tam strávím x hodin a nakonec nebudu schopný to dohrát.
@RomcaT (06.06.2023 10:31): Moc nerozumím tomu, proč bys nemohla hrát dlouhé hry. Však nikde není dané, že tu vývzu musíš mít splněnou za půl roku. Máš 7 měsíců výzvy před sebou a přitom máš splněných 7 z 10 kategorií. Moře času, není kam spěchat.
Každopádně Flame in the Flood je poměrně krátký survival. Pravděpodobně minimálně v prvních dvou runech umřeš, takže to bude chtít víc pokusů, ale i tak to nezabere víc, než 10 hodin. How to Survive by se taky dalo brát jako survival, tady ale ať to někdo potvrdí @Tulareanus, taky do 10 hodin. Pokud se Dead Island bere jako survival, tak by mělo i tohle.
Každopádně Flame in the Flood je poměrně krátký survival. Pravděpodobně minimálně v prvních dvou runech umřeš, takže to bude chtít víc pokusů, ale i tak to nezabere víc, než 10 hodin. How to Survive by se taky dalo brát jako survival, tady ale ať to někdo potvrdí @Tulareanus, taky do 10 hodin. Pokud se Dead Island bere jako survival, tak by mělo i tohle.
@RomcaT (06.06.2023 10:31): jestli by ti stačil základ tak This War of Mine . Kampaň sjedeš zhruba do 10 hodin a není to nikterak težké, ale je to pouze na základ ( sice se tu psalo někdy na začátku, že by se dala uznat na HC, ale zkoušel jsem hru dojet bez bránění a bez nasilý a za mne to úplně není možné dohrát).
@RomcaT (06.06.2023 10:31): Ahoj, ako som už spomenul, nižšie spomínaný Count Lucanor je dobrou voľbou, dokonca je momentálne k dispozícii na GOGu v sympatickej zľave. :) Samotná hra pritom skutočne nie je dlhá. Ak ma pamäť neklame, malo to byť aj česky.
Poradíte někdo hru do 7. Kategorie, která je snadno sehnatelna, nestojí majlant, není na 30 hodin (mám dvě práce a dvě děti nemohu hrát moc dlouhé hry) a není z první nebo třetí osoby? Nějak nemohu na nic narazit, tenhle typ her jde úplně mimo mě. Když se najde něco normálního jsem ochotná do toho jít. Je mi jedno jestli to bude na normal nebo HC. Hlavně ať se tam moc nehýbe pozadí, mám kinetózu.
@jvempire (22.05.2023 12:33): Sorry za oneskorenú odpoveď. Ten Armored core, podľa mňa primárne záleží od toho, v čom sa verzie z 1997 a 1998 líšia. Ale podľa mňa ide hlavne o to, ktorú z tých dvoch verzii si hral, podľa toho sedí rok.
Someday You'll Return za mňa spĺňa HC verziu 7. kategórie.
@next_ghost (05.06.2023 22:10): Tých hier je určite viac, napr. Mattom nižšie spomínaný The Count Lucanor
Ono zas nemyslím si, že tých hráčov pod 15 tu máme veľa, ale koľko nielen z nás, keď sme boli v tom veku, ale aj z týchto hráčov hráva hry, ktoré sú od 18? GTA, RDR, väčšina FPS. No a ak by pre mladého hráča nebol nejaký taký titul vhodný, stále môže tú kategóriu splniť na normal a napísať komentár na tú, ak by chcel súťažiť. Inak myslím, že aj tá xkrát spomínaná Clock Tower nebude tak extrémne nevhodná.
Someday You'll Return za mňa spĺňa HC verziu 7. kategórie.
@next_ghost (05.06.2023 22:10): Tých hier je určite viac, napr. Mattom nižšie spomínaný The Count Lucanor
Ono zas nemyslím si, že tých hráčov pod 15 tu máme veľa, ale koľko nielen z nás, keď sme boli v tom veku, ale aj z týchto hráčov hráva hry, ktoré sú od 18? GTA, RDR, väčšina FPS. No a ak by pre mladého hráča nebol nejaký taký titul vhodný, stále môže tú kategóriu splniť na normal a napísať komentár na tú, ak by chcel súťažiť. Inak myslím, že aj tá xkrát spomínaná Clock Tower nebude tak extrémne nevhodná.
@Tulareanus, @jones1240: Já bych se k té autorské vizi hardcore 7. kategorie chtěl ještě zeptat, kolik do ní dokážete najít her, které jsou vhodné pro hráče do 15 let? Nemusíte vypisovat seznam, stačí mi číslo. Hledáním něčeho do téhle kategorie, co není brutální horor typu Outlast nebo Amnesia, jsem strávil víc času než nad všemi ostatními kategoriemi dohromady, a nedám víc než 2. Z toho jedna je pořád s otazníkem, protože je to primárně plošinovka a na přímý dotaz jsem tu nedostal srozumitelnou odpověď. Díky.
@Tulareanus (05.06.2023 15:31): Supr, díky
@Fritol (05.06.2023 15:19): Áno, stačí, že je princezná hrateľná postava, za ktorú hráš, aj keď tých postáv máš viac.
Každopádně teď trochu vážně. Hraju zrovna Magna Carta 2 a říkal jsem si, že by mi to sedlo do 3. kategorie na základní variantu. Je tam hratelná princezna, která však není ale příběhově hlavní postavou, nicméně během hry ji můžete ovládat. Je to klasické party-based RPG, kde sice začínáte s nějakým hrdinou, ale v momentě, kdy máte další členy skupiny, je můžete udělat lídry a toho původního hrdinu už nemusíte vůbec ovládat v podstatě. Počítá se to?
@jones1240 (05.06.2023 15:14): Není zač... :-)
@Gordon (05.06.2023 15:13): Výborné, děkujeme!
@jones1240 (05.06.2023 15:10): Já vím, jen jsem vás chtěl oslnit mým insightem.
@Tulareanus (05.06.2023 15:06): Však jo, ta reálná hrozba tam nikde není.
Ve Forza Horizon 5 mě okolo tratě ohrožuje láva. Když do ní vjedu, tak (jakožto řidič) umřu. Je to reálná hrozba a nepozornost se trestá. Pokud je Happy Game vhodné do HC, tak požaduji i povolení Forzy prosím. Jinak velmi nefér podmínky soutěže.
Ve Forza Horizon 5 mě okolo tratě ohrožuje láva. Když do ní vjedu, tak (jakožto řidič) umřu. Je to reálná hrozba a nepozornost se trestá. Pokud je Happy Game vhodné do HC, tak požaduji i povolení Forzy prosím. Jinak velmi nefér podmínky soutěže.
@Gordon (05.06.2023 15:07): Gordy! HC ale nemá se survival co dělat, není to prodloužení normálu :D
Já osobně bych survival definoval jako hru, kde lze umřít na libovolném místě nic neděláním, respektive vyhladovět, atd. Tudíž je potřeba ve hře dělat nějakou akci, aby hráč neumřel.
@rikuhahl (05.06.2023 14:39): Ak chceme riešiť úplne doslovné znenie definície " V HC variantě pak zaměřte svůj zrak na hry, kde je reálná hrozba a dá se umřít, ale jako hráč nemáte žádné prostředky k útoku, nebo obraně a vaší jedinou zbraní jsou útěk, nebo úkryt." Dôraz na slovo "REÁLNÁ". Kde v Happy Game je REÁLNÁ hrozba? To, že ťa párkrát niečo akože naskriptovane naháňa alebo zle klikneš, nie je predsa reálna hrozba.
Inak tá hra je asi na hodinu, čiže ak by niekto mal zmeniť hru na inú, tak prišiel o hodinu času. To je nič také, že niekomu teraz zamietneme 100hodinové RPG.
Inak tá hra je asi na hodinu, čiže ak by niekto mal zmeniť hru na inú, tak prišiel o hodinu času. To je nič také, že niekomu teraz zamietneme 100hodinové RPG.
@Fritol (05.06.2023 15:01): To i v Leisure Suit Larry! Nekliknes na kondom a vybouchne ti poklopec! Takže v jednu malou chvili utikas pred pohlavni chorobou tim padem :D
@jones1240 (05.06.2023 14:59): Jo, viz edit ještě. Umřít mimochodem můžete i v Life is Strange, když nedáváte pozor. A nemůžete se bránit. Můžu si to zařadit do HC kategorie? :)
@Fritol (05.06.2023 14:56): Neresi se ze je survival Frite, v HC variente neni specifikovano aby ta hra byla survival. Jde o to at hlavni mechanika hry je utek preziti bez moznosti braneni se :D Coz i tak dle mych oci chybi v Happy Games. To HC ale neslucuj se survivalem na normalu.
Vážně tu řešíte, zda je Happy Game survival? :D To nemyslíte vážně.
V té HC kategorii máte napsané "zaměřte svůj zrak na hry, kde je reálná hrozba". To mi zní jako survival. A Happy Game není survival.
V té HC kategorii máte napsané "zaměřte svůj zrak na hry, kde je reálná hrozba". To mi zní jako survival. A Happy Game není survival.
@rikuhahl (05.06.2023 14:39): To přebírání základu bylo jen jako příklad, aby jsme ukázali na tom příklad. Jde o to že Happy Games i tak dle mého nesplňuje tu kategorii protože je to princip alá Sierra adventury. Dál už to rozepisovat fakt nehodlám. Jako členové výzvy by jsme měli normálně diskutovat a ne do sebe šít.
S vedením souhlasím, je to dost na dlouhé lokty.
S vedením souhlasím, je to dost na dlouhé lokty.