Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Pokeši jsou takový případ sám pro sebe, no. Jakmile je taková hra závislá na přidávání online obsahu a je z dílny Game Freaku, tak je zároveň náchylná k bugům :) Osobně jsem na žádný game breaking bug nenarazil, ale když později zaváděli konektivitu s Go, někteří hráči přišli o save hry a než to fixli, tak to byl docela mazec.
Nicméně SV byl jako singleplayer i bez patche hratelný první den (day one patch tam odemyká jenom online funkce), naopak lidi už zapomněli na BDSP, která byla vydána jako nedodělaná hra :)
Tam to chtělo stahovat asi 3,5 GB s velkým množstvím obsahu včetně příběhových animací, post game, různých vedlejších aktivit apod. Podle mě se tímto nesmyslným krokem chtělo bránit Nintendo proti potenciálnímu leaku hry, což se teda stalo. Ale kdo ví, jak to bylo. Vývoj hry provázely problémy už od začátku.

Ale kromě tohoto případu nemám na Switchi tu zkušenost, že by byla nějaká hra přímo nehratelná nebo ochuzena o velkou část obsahu.
@Charllize (28.09.2023 00:35): Zelda nie je dobrý príklad, pretože spolu s Mario hrami sú to interné vlajkové lode Nintenda, je jasné, že tie budú najviac odladené zo všetkého. Pre porovnanie console seller Pokémon tie problémy mal a ešte čiastočne má a bez patchov tam sú technické problémy.
@Tulareanus (27.09.2023 22:56): Tak obě nové Zeldy fungovali bez potíží i day one, jako většina jejich her. Ono to je hlavně proto ze Switch je přenositelná konzole a díky tomu nemůžou spoléhat na to ze si každý bude muset stahovat patche tak to vydávají prakticky v perfektním stavu při porovnání s jinými platformami.

Chtel jsem tím hlavně říct ze když si někdo koupi krabicovku na Switch může se klidně bez internetu obejít ve velké většině případů.
@Charllize (27.09.2023 19:29): Lenže to je kvôli tomu, že Nintendo vydáva ďalšie dávky svojich hier na sd kartách už s patchom. Tiež som sa tomu čudoval, keď som tento rok kúpil The Legend of Zelda: Breath of the Wild , že to nechce žiadne patche a píše mi, že mám najnovšiu verziu oproti takému Pokémon Scarlet , ktorý som kúpil minulý rok asi mesiac po vydaní, ktorý mal tých patchov niekoľko (a niekoľko by sa ešte zišlo).

https://www.resetera.com/threads/its-rea ... heir-patches.763691/
https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/ ... _nintendo_regularly/

Sú ale aj Nintendo hry, ktoré nejdú pustiť bez povinného updatu softwaru konzoly.
@Bursoft (27.09.2023 17:48): Jak kde. Switch hry koupíš a běží, a žádný patche moc nepotřebuji. Myslím hlavně jejich exluzivity. Proste koupíš Zeldu, das do Switche a hraješ od začátku do konce. Tahle demence co zminujes je takový pc pohrobek odkud to prislo a bohužel už to je i často na PS i xboxu.
@rikuhahl (27.09.2023 17:04): Jsou pc krabicovky které mají hodnotu i s použitým aktivačním klíčem, záleží co v ty krabici bylo a kolikrát ten použity klíč je nejmenší problém, jelikož většina lidi tu hru stejně má na steamu z nějaký slevy za par korun.
@SilentWolf (27.09.2023 16:46): Ale to neni CD klíč, když tam není to CD :) Možná tak aktivační klíč ;) Ale máš pravdu, krabička, kde je jenom klíč je to největší zlo, to už si to můžeš koupit na steamu, nebo někde a pokud potřebuješ krabičku do sbírky, tak si ten cover stáhnout a vytisknout :)
@samorost (27.09.2023 16:25): jelikož na PC stejně potřebuješ klienty, troufám si říct, že něco jako definitivní konec her umožňuje i fyzická distribuce.
Na konzoli je to asi složitější, ale taky jde určitě hráče přinutit stáhnout si nový update konzole (aby mohl hrát nové hry) a v tom updatu vypnout nějaké nechtěné.
To prostě není problém druhu distribuce a nikdy nebude. Spíše buďme rádi, že se nic jako znefunkčnění krabicové hry zatím nestalo, ale pokud se tady straší ztrátou celé knihovny her, tak ono znefunkčnění krabicové verze je ze stejného šuplíku bláznivých scénářů.

Stejně je bizár, že je někdo schopen vytvořit krabičku pro hru, složitě ji distribuovat zákazníkovi, aby v ní pak byl jen lísteček s CD klíčem..
@SilentWolf (27.09.2023 16:05): To je sice nejspíš pravda, ovšem jako hráči jsou mi důvody rušení her vcelku ukradené. Když dříve vyšla hra fyzicky, byla definitivně na trhu a byla jakkoli sehnatelná i po letech. Tudíž jde ve své podstatě právě o onu digitální formu distribuce, která definitivní konec her umožňuje. Kéž by alespoň existoval nějaký digitální bazar, či přeprodej her z uživatelovy knihovny do knihovny někoho jiného, aby se mohli k již vydaným titulům dostat i ti, kteří neměli to štěstí a nedostali se k nim v době, kdy byly ještě dostupné v běžném prodeji.
@samorost (27.09.2023 15:38): To, že například zmizne nějaká hra jen proto, že vyprší licence na nějakou debilní písničku mě taky fascinuje/sere. Ale to je problém celého toho systému licencí, ne distribuce. Nějak nevěřím tomu, že to nejde 100% podchytit. Chyba tvůrců, ne systému digitiální distribuce.
@NikoCZ (27.09.2023 15:41): Ani ne tak nový start jako spiš ze ti to muže v počátku pomoct zmizet třeba někam kde je víc bezpecno. Záleží samo na formě katastrofy, pád obřího meteoru je asi fakt jedno, ale nějaká postupná pandemie by zřejmě tenhle způsob využila :)
@SilentWolf (27.09.2023 15:26): Tak v mnoha případech padu lidstva ti hmotný majetek muže výrazně pomoct, minimálně treba zpočátku abys dosáhl různých věci co tě treba muzou na nějaký čas zabezpečit. Bohužel věci co má někde někdo přes internet budou mezi prvními co půjdou do hajzlu, penezma počínaje a hrami konce.
@SilentWolf (27.09.2023 15:15): Fajn, tak mi sežeň z prodeje stažená DLC k Driveclub/Driveclub Bikes (PS4), potřebuji dohrát trofeje na 100%. Ne, nejedná se o „ročníkový” titul. Díky. ;c)

Jinak si myslím, že těmito názory kopeme jen a jen sami proti sobě. Každý titul, který jednou provždy zmizí z distribuce a hráči tak definitivně přijdou o možnost si jej zahrát, je prohrou nás všech. A je jedno, zda někomu chybí a druhému ne, každý máme své potřeby a důvody.
@Charllize (27.09.2023 15:21): to je přesně případ, kdy máš často v případě CZ verzí her velmi krátké časové okno kdy si danou hru sehnat, jinak smůla. Protože pokud hra uspěje jen trochu, reprint nebude a existuje třeba jen 2 000 fyzických kopií.

Zářný příklad je Star Wars Rebélie. Kupoval jsem za dvojku ve slevě. Bohužel jsem o ni přišel. Dnes na bazarech za 8-10tis.

Když u videoher o roky nestihneš release, je teda daleko jistější digitální distribuce. Si vem dostat se poprvé v životě k hernímu PC, vygooglit si někde seznam 50 must have her všech dob a .. co je logický krok? Prolézání bazarů asi ne, když jich je 98% na Steamu.

Kdyby na nás letěly atomovky, je mi asi jedno, že zrovna nejde steam, na hraní bych v tu chvíli pomyšlení neměl. Spíš bych zde na DH vykopl téma o definici RPG. :D
@Charllize (27.09.2023 15:00): však celá Ringova sbírka her se určitě prodávala někde za dolar v rámci "oldschool RPG" bundlu.
Ale tam chápu hodnotu papíru.

Obecně si lze koupit oficiální cestou máloco starého. Všechno jednou zmizí z regálů, zvlášt v případě elektroniky. Digitálně ne, až na podobné případy, kdy si holt koupíte nejnovější ročník, nebo bazarovku no. Tady se pořád prorokuje konec světa. :D
@Fritol (27.09.2023 14:57): Naprostý souhlas, každý svého štěstí strůjcem. Bohužel to ovšem funguje tak, že stále větší množství lidí není schopno dohlédnout za svůj plot a domyslet důsledky, čímž přímo způsobují problémy nám ostatním.

@Charllize (27.09.2023 15:00): Tak oni se samozřejmě snaží cenovou politikou digitál zvýhodňovat, jen zcela výjimečně je krabička v dlouhodobém horizontu cenově výhodnější. A pokud chceš hrát hned v den vydání, pak je digitál samozřejmě také obrovské lákadlo. Já mám tedy v digitálu rovněž naprostou většinu her, jedná se ale převážně o indie tituly, resp. „menší” věci, které fyzicky většinou ani nevyšly. Vše zásadní se snažím kupovat v krabičkách.
@samorost (27.09.2023 14:42): Ono se to už dotýká i mně. Kolikrát sem netrpělivý a stává se ze bych třeba na krabicovku musel čekat pár dnů a digital je prostě dostupný okamžitě. Starší věci třeba z jrpg se kolikrát prodávají za nehorázné částky a stejny titul v digital podobě stojí třeba 250 korun. Je to bordel :)



@Fritol (27.09.2023 14:57): Ročníků Fify je v bazaru vždycky plno za par korun, a pochybuju ze se to někdy změní.
@SilentWolf (27.09.2023 14:47): Fyzicky obchod ti ji neprodá, protože ji ani nevykupují, nikdo to nechce. Když jsem před par lety kupoval X360, tak mi tam borec přibalil asi 4 ročníky a zbavit se toho bylo nemožné. Nikdo to nechce, internetové bazary a Aukro je toho plné. V pondělí jsem byl v prestu a starých FIFA her tam mají půl vitríny, takže se i ty fyzické obchody ve výsledku najdou.

@samorost (27.09.2023 14:28): Lidi co tohle tvrdí mohou teď leda tak držet hubu, kdyby si náhodou tu fifu chtěli koupit a nemají jak. Vždyť sami tohle podpořili, mají co chtějí. V opačném případě jsou pokrytci, nic víc.
@SilentWolf (27.09.2023 14:47): Občas se nějaký ten zapadlý obchůdek najde, který starší hry ještě má (právě nedávno mi jeden zdejší uživatel pomohl s ještě zabaleným titulem FIFA 18, dokonce z CZ distribuce), jinak to jistí bazar, ať už kamenný, či internetový. V případě digitálního prodeje, jsi stažením jakékoli hry z prodeje pohořel definitivně, pokud tedy nechceš rezignovat k warezu.
@Charllize (27.09.2023 14:36): Ano, sleduji tento vývoj již několik let a plně souhlasím. Digitál je pohodlí, fyzické médium je rozum. Současný vývoj trhu s hrami je jedna velká tragédie a nechápu, jak tomu ještě někdo z hráčů může fandit, případně dokonce tleskat ve stoje.
@samorost (27.09.2023 14:28): Ono je to tak ze ty mechaniky a krabicovky na konzole jsou největším trnem v oku hlavně pro samotné vydavatele her a dělají vše proto aby lidi naučili na cukřík v podobě digi distribuce. Drbou se na hlavách co s tím jelikož zisky z krabicovek furt mají a jen tak to zariznout jim taky úplně nevoní. To že to plno lidem začne vyhovovat je už věc druhá, ten digitál.
@Charllize (27.09.2023 13:31): To bude tím, že FIFA prodá nesrovnatelně víc kopií než NHL. Osobně furt čekám, kdy EA NHL úplně zruší, je to jejich komerčně nejslabší sportovní značka pokud se nepletu.
@rikuhahl (27.09.2023 13:05): U sportovních a závodních her je tohle myslím docela běžné. Samozřejmě nikdy se to nestalo v takovém měřítku, protože vždycky spíš vyprší licence na hudbu/značky a jednotlivé ročníky mizí postupně, ale nemyslím si, že je to v tomhle případě nějaká velká rána, protože kterýkoliv z těch dílů najdeš prakticky v každém bazaru pod 100Kč a všichni toho mají na skladech mraky.
@Ross (27.09.2023 12:15): To je celkem velká zpráva teda. Stalo se někdy něco podobnýho, aby takhle masová série “vypařila” z trhu? Tohle je asi největší nevýhoda digitální produkce her, že prostě cokoliv kdykoliv může zmizet z trhu bez náhrady (pokud to má člověk na účtu, tak jemu ne). Teoreticky o nic nejde, protože je k dispozici ten nejnovější díl, ale co když je některý z těch předchozích nějak skvělý a nenahraditelný? Fifa je mi celkem fuk, ale obecně to není vůbec dobrá zpráva.
@Fritol (26.09.2023 20:45): Jemu to je asi už jedno a jen si tak šudlá mobilní hry páč ho to baví. Dokazovat už nikde nic nemusí a klidný důchod mu přeju. Ale když vidím co v SE provádějí třeba s tou FF tak bych si přál aby to ještě jednou naposled vzal do rukou on. Nebo aspoň udělal něco většího, klidně i pro ten MS.
Jinak to je možný, Kutaragi byl divočák :)
@Charllize (26.09.2023 20:34): Psal jsem pro Mistwalker profil na DH nedávno a něco málo jsem o nich přečetl a pokud si dobře vzpomínám, tak se tehdy nepohodl s Kutaragim. Nevím z jakého důvodu. Proto nakonec šel pro financování k MS. Jinak na mobilech ho škoda je, ale asi mu jde především o tu nezávislost. Budu doufat, že s nimi MS něco kutí, pro MS by imo i jakýkoliv remaster od nich byl dobrý mediální obraz, kor v Japonsku.

@BUMTARATA (26.09.2023 20:38): Aha, ok, tak to jsem minul. Myslel jsem, že to jsou všechno jen rumory furt.
@Fritol (26.09.2023 20:29): Spiš myslím ze hrálo roli ze x360 vyšel dřív a Mistwalker potřeboval rychle ty hry dostat ven aby se etabloval. Což stejně nevyšlo. Nevím. Mne proste jen mrzí ze takový génius jako Sakaguchi przní talent na mobilech. Takže by byl lepší i ten xbox jak říkáš ty.
@Charllize (26.09.2023 20:25): Sakaguchi už v minulosti říkal, že by se rád vrátil k Blue Dragon ale. Ta spolupráce s MS dává větší smysl, řekl bych. Realisticky si ale myslím, že tím first party studiem myslel jen Tango (ti údajně chtějí dělat JRPG) a tím third party bude Kojima. Plus možná nějaké překvapení v podobě Lost Odyssey/Blue Dragon remasteru? Přeci jen z těch her se časem staly docela kulty a remastery teď frčí u každého vydavatele, hlavně u těch japonských. MS se na tom bude chtít beztak taky přiživit.

A pokud se nepletu, tak Lost Odyssey a Blue Dragon bylo docela blízko tomu, být PS3 exkluzivní. Za Xbox exkluzivitu s trochou nadsázky může samotné Sony. Měli se Sakaguchim neshody. Všechno taky mohlo být tak, že ty hry vůbec nevznikly.