Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

@Dan9K (17.11.2023 15:51): Pokojne to ber naďalej osobne, ak chceš, no ak píšeš, že podobná reakcia na akúkoľvek kritiku je u moderátorov pravidelná, tak píšeš skratka nepravdy. Platí to skôr opačne, kde sa my snažíme posudzovať veci nezaujato a bez ohľadu na to, aký máme názor na daného človeka a následne sa stávame vašim terčom, za to, že spravíme niečo, čo sa vám nezdá. Áno, píšem to za všetkých moderátorov a členov tímu. To máme vážne pravidelne vypisovať poštu každej osobe, ktorej bolo niečo nahlásené, aby si to editovala a necítila sa urazene? Správa ti príde aj s nickom osoby, ktorá to zmazala a vôbec nič ti nebráni to s ňou slušne v PM prebrať miesto verejného rozmazávania. Osobne ku každému pristupujem rovnako (bez ohľadu či je na DH denne alebo nie) a ešte nikdy som neprejavil neochotu k niekomu, kto so mnou komunikoval slušným spôsobom. A uisťujem ťa, že v tom mienim pokračovať aj naďalej, no aj ja mám svoju hranicu. Skús sa trochu vžiť aj do našej kože.
@M.a.t.t. (17.11.2023 15:41): to to klidně vzdej, mně je to jedno. Klidně mě potrestej i tím, že si nedáš viržínko.

Takováhle reakce na jakoukoliv kritiku je od zdejších moderátorů bohužel zcela pravidelná.

Mně jde jen o lidské jednání a komunikaci. Napsat: "hele, byla nahlášena tahle zajímavost, protože tam nefunguje zdroj". A dát mi třeba den dva na reakci. Když bych nereagoval, tak pak klidně smazat. Zvlášť, když jde o uživatele, o kterých víš, že jsou tady denně.

Pak nevznikne křivda a nebudeš se muset pravidelně zaobírat těmito nesmysly. Když lidem ale smažeš náhle něco, čemu věnovali energii, tak je křivda naprosto automatická reakce, stejně tak naše oboustranná reakce typu: "já se tady na to můžu..." A je to zbytečný...
@Dan9K (17.11.2023 15:33): Pôvodne som nechcel napísať, no nedá mi to. Po podobných príspevkoch ako tu predvádzate, mám úprimne chuť vzdať sa pozície člena tímu, nech si to riešite s hocikým iným. :) Nejde o platenú funkciu a skutočne nemám chuť sa pravidelne zaoberať nejakým pocitom krivdy, ktorú tu každú chvíľu niekto pociťuje a neváha to ani dávať verejne najavo. To teda pardón.
Já jako moc zajímavostí nenapsal, ale vlastně mě naštvalo, že mi byla nahlášena zajímavost, pak smazána, bez jakékoliv konzultace se mnou, a pak je mi to jen oznámeno. Z důvodu, že je nefuknčí zdroj. Zdroj byl nefunkční vždycky od začátku, protože je zdroj papírový, ale vy tady nesmyslně uznávate a umožňujete jen online zdroje. Konzultoval jsem to před lety, a bylo to tehdy umožněno. A z druhého nesmyslného důvodu, že tam nebyl datum, což je ale v tom zdroji.
Kdyby bylo v zajímavostech možné zdrojovat nějak normálně anebo se mi napsalo dřív, abych ten zdroj teda upřesnil a místo toho je to hned smazaný, to fakt jako ne. Prosím tedy Matta o smazání všech těch pár mých zajímavostí, protože všechny jsou ze stejného nefuknčího zdroje, a sice z článku v časopise Level.

Konkrétně tohle je i celý důvod, proč jsem ty zajímavosti přestal psát, i když jsem to chtěl tehdy rozjet ve velkém. Že jsem nemohl ani pořádně ozdrojovat to, co by bylo naprosto v pořádku v diplomce na vysoké škole, ale tady to v pořádku nebylo, protože když jsem napsal přesný zdroj, hodilo to do hypertextového nefunkčního odkazu. Vidím, že třeba Brasikona u té samé hry v zajímavosti z roku 2023 už ten zdroj má. Level číslo 300 třeba, tak stačilo opravit jen toto a ne to hned mazat že jo.
@Dunemaster (16.11.2023 22:10): Snažím sa advokátovať za to, že tieto prototypy sú samostatné hry s unikátnym obsahom, práve tieto by som medzi môj beloved 'bizar a hranicni pripady' nezaradzoval.

Každopádne sa nejedná teraz o stovky hier, v mojej 3500+ Steam knižnici mám iba 11 prototypov.

Toto je kompletný zoznam všetkých AF prototypov, mimo tých čo som už spomenul:
Mnemonic 
Dear Leader 
Steed 
Little Pink Best Buds 
The Gods Must Be Hungry 
Darwin's Dinner 
I Have No Idea What I'm Doing 
Kiln 
The Hideous 
The Way Down 
Armored Slug 
Get Out Of Detention 

A za celý čas som zatiaľ natrafil mimoto iba na spomínané DYO a DYO 2014 Prototype. Ja sa teraz nejdem výhradne sústrediť na všetky hrateľné ukážky s rozdielnym obsahom od plnohodnotných vydaní. Rád by som, ale aby sa tieto veci ujasnili, lebo rozhodne nemám úmysel ísť proti databáze, no chcem nech keď-už ideme proper do hĺbky.

Ešte by som bol prípadne za to aby sa prototypy označil ako Nehotové verzie, k čomu spĺňajú väčšinu predpokladov a boli by tak odlíšené.
@DanielUndream (16.11.2023 17:39): Tohle by mohli řešit podprofily u konkrétních her, na kterých ta konverze běží, každá hra by mělo (neviditelné, dokud tam někdo něco nedá) kategorie podprofilů a vyřešilo by to všemožné remaky, remastery, mody, konverze a já nevím co ještě. Ale vzhledem k tomu, že tvůrci prý nemají moc času, a nejsou ani štítky, tak těžko říct jestli se toho někdy dočkáme. :-D

A souhlas, demo je propagační software, prototyp nedokončená hra. A dema tu btw jsou, viz uplink a pokud vím, tak zrušené hry se taky mohou přidávat. (prey 2, a ten snad ani žádný prototyp veřejně dostupný nemá)
@DanielUndream (16.11.2023 17:39): Nebudu se vyjadřovat ke konkrétním hrám, protože je neznám.

Já jsem klidně pro, ale je s tím holt strašně moc problémů asi. Představoval bych si třeba, že by byly tyhle profily napůl skryté, tzn., že by se to třeba v žebříčcích defaultně nezobrazovalo a musel by sis to až zaškrtnout, že to fakt chceš nebo chceš jenom to. Je tam problém, že v tom bude bordel a nikdo nebude vědět, co má hodnotit. A taky úplně nechci, když si dám vyhledat daggerfall, aby mi kromě originálu vyjelo 150 modifikací a prototypů. Chtělo by to pak jednoznačně odlišit a tyhle profily jasně ukázat, že to není "plnohodnotná hra" (a můžem se samozřejmě hádat o tom, co je plnohodnotná hra).
Nebo by taky mohla být varianta, že by to profil mít mohlo, ale nehodnotilo by se to, jen by mohl být komentář, diskuse atd.

S tvým bojem pro Poznáváme Karlův most apod. ti vlastně fandím, přestože mám zřejmě opačný názor :-) to je dáno mým uměleckým vzděláním, kde jsme hodně řešili například, co je pořád hudba a co ne, co je umění a co ne a resumé je víceméně, že jsou tyhle věci nekonečně široké a je tak cokoliv čímkoliv, pokud to tak někdo chce :-). To samé platí si myslím i u těch her.
Želám pekné odpoludnie a varujem, ako iste vidíte, že toto bude dlhší post o záležitostiach, ktoré sú zrejme pre väčšinu z Vás bezvýznamné, no ja úprimne kvôli nim ťažko spávam. Ustál som pár faciek v podobe odmietnutí pridaných hier (aj ne-hier) a dôvody zamietnutí som akceptoval a rešpektoval.

Hry mi skoro vždy kontroluje @M.a.t.t., ktorý hlavne pri diskutabilných tituloch je takým (asi moje najobľúbenejšie české slovo) trychtýřem názorov zodpovedných členov databáze na pridávaný titul. Rozhodovanie niekedy trvá dlhšie a ja cítim potrebu argumentovať niektoré veci už teraz. Napríklad v prípade mnou pridávanej konverzie Morroblivion je akýsi problém v tom, že táto modifikácie je hotová na, podľa svoj jej vývojárov, 99% a jej posledná dostupná verzia je, opäť podľa slov vývojárov, posledná a už žiadna ďalšia nebude. Ja plne chápem a rešpektujem, že Nehotové totálne konverzie sa nepridávajú, preto nepretláčam Skyblivion ani Skywind, ktoré majú od pohodlne hrateľného release veľmi ďaleko. No Morroblivion už hotovejší proste nebude, čiže prečo sa tváriť že neexistuje? Dokonca mi bolo naznačené, že by mohol byť zmazaný (mnou) pridaný titul [chybný odkaz na hru], ktorý je v pre-release verzii. Ak by sa vyvinulo úsilie tento už existujúci profil vymazať, pričom vždy sú tu profily ako Poznáváme Karlův most, na ktoré som upozorňoval, tak mi to príde veľmi nefér.

Hlavný dôvod prečo ale píšem tento vodopád slov je pridávanie prototypov hier, ktoré až doteraz prebiehalo hladko. Prototypy z môjho pohľadu nie sú demoverzie, a to hlavne preto, že demoverzia má byť hrateľná ukážka a očakáva sa od nej že odzrkadľuje náznak toho čo hráča čaká čo v plnej hre, pričom prototyp naznačuje ideu, ktorá sa však vo výslednej podobe môže a pravdepodobne bude od plnej hry v mnohom líšiť.

Začal som teda pridávať jednotlivé prototypy hier z balíka Amnesia Fortnite 2012, ktorý tu má profil akoby samostatná hra, čo je hneď
Zaprvé) asi jediný bundle rôznych hier čo tu má profil
Zadruhé) vyplnené žánre v profile sú vzhľadom na variabilitu hier iba chaos
Zatretie) balíky 2014, 2017 a 2019 sa už nikto nepokúsil pridať.

Podľa mňa by tu bundle profil mať nemať, ale keď je tak nech je. V diskusii napísal tloucihlavouostul odpoveď na príspevok od h4nek: "Patří to sem ještě? Přeci jenom je to pouze balíček prototypů, těžko by se hodnotily takhle dohromady, to už spíš zvlášť." a to; "Zvlášť každá z her AF2012 přidána nebyla, protože zvlášť dostupné nejsou." avšak práve tu sa mýlil. Všetky tie prototypy SÚ dostupné zvlášť úplne luxusne a dajú sa pohodlne jednotlivo stiahnúť z Humble Bundle: dôkaz a pokiaľ má ktokoľvek záujem, risknem kriminál a hrateľný prototyp stiahnem a posuniem. Naviac v prípade Brazen Prototype vlastník bundle získal 4 alebo 5 steam kľúčov (aj tu ak má niekto záujem myslím, že by mali tie extra čo mám fungovať, rád venujem) pretože prototyp obsahuje multiplayer a teda to znamená, že je možné mať v Steam knižnici len jeden z celého balíka bez nutnosti vlastniť celý AF2012 bundle.

Poďme ale poporiadku, lebo prototypy; BRAZEN, Black Lake, Autonomous, The White Birch boli v pohode pridané, pričom sa jedná o hry, ktoré sa produkcie plnohodnotného titulu nedostali a zrejme nikdy nedostanú. Nasledovať mal prototyp Spacebase DF-9, ktorý však plnohodnotne vyšiel, profil tu nemal, tak som ho vytvoril, najskôr teda pre plnohodnotné vydanie, aby som naň pekne potom navláknoval prototyp, na ktorého pridanie som čakal čakal čakal, medzitým pridal aj prototyp Hack 'n' Slash a zrazu dostal od M.a.t.t.-a správu: "Neviem či ich pridáme, keď tak potom zdôvodním v správe :)" no Ty kokos, moje perfekcionalistické OCD srdiečko skoro puklo a v posilke som si dal taký legday, že závažia cinkali ako kostolné zvony. Tuším kam toto smeruje a vždy keď sú takéto pochybnosti sa môžem spoľahnúť, že submission budú odmietnuté, čo v tomto prípade láme väz mojej snahe v polovici rozrobenej roboty a verím, že tento otrasný pocit poznáte.

Prípad Spacebase DF-9 a Spacebase DF-9 Prototype
Spacebase DF-9 vo finálnej podobe vyzerá takto: https://www.youtube.com/watch?v=BZX6PXN1G_E 
Spacebase DF-9 Prototype vyzerá takto: https://www.youtube.com/watch?v=iQxNEhtkUl4 
Tušim, že tu môže byť vytiahnutý argument, že herná mechanika je rovnaká, iná je "iba" celková grafika, prototyp je topdown a výsledna hra izometrická, no očakávať že sa budovateľská stratégia bude obsahovo meniť je predsa úplne naivné. Prototyp neobsahuje výskum, remote modul na stavanie ďalších základní, veľkú mapu a áno to čo obsahuje sa objavuje aj v plnej hre. No zase, back to videos above, na prvý pohľad sa dajú obe hry rozlíšiť.

Prípad Hack 'n' Slash a Hack 'n' Slash Prototype
Hack 'n' Slash: https://www.youtube.com/watch?v=a1eE9VuVYtU 
Hack 'n' Slash Prototype: https://www.youtube.com/watch?v=F5wdK2YOt9k 
Rozdielna grafika, herná náplň, príbeh, úloha a aj kľúčové predmety. Kým v prototype sa hackuje connection káblom a plnej hre USB mečom, taktiež quest hlavného hrdinu je v prototype doručiť list od kúzelníka postave uväznenej v hrade a plná hra je o zastavení zlého kúzelníka.

Prípad Costume Quest a Costume Quest Prototype
Costume Quest: https://www.youtube.com/watch?v=kYa5zxyuQPU 
Costume Quest Prototype: https://www.youtube.com/watch?v=sTdGcWVLVb0 
Tento prototyp som ešte nepridal aj keď ho mám nachystaný. V prototype postavička Wren ešte nemá brata a cez halloweensku noc 2009 zachraňuje svoju plyšovú hračku, pričom v mestečku nie sú iné, iba nepriateľské postavičky a susedia v domoch. Vizuál hry je markantne rozdielny v tom, že prototyp predstavil rotujúcu kameru, pričom plná verzia hry má kameru statickú.

Prípad Happy Song Prototype a Sesame Street: Once Upon a Monster
Happy Song Prototype: https://www.youtube.com/watch?v=7SpNpell3fc 
Sesame Street: Once Upon a Monster: https://www.youtube.com/watch?v=w1BmC0w-f8E 
Tu dokonca finálna hra vyšla exkluzívne pre Xbox 360 pod úplne iným názvom, pričom prototyp je výhradne pre PC. Obsah sa mi tunák rozoberať nechce, nie je to teraz potrebné, budem sa tomu rád venovať až sa niekam posuniem s prípadmi vyššie.

Spoločný menovateľ všetkých profilov prototypov je, že majú každý vlastný unikátny obal, vlastný dátum vydania aj vlastnú oficiálnu webstránku. V prípade hier, ktoré neboli plnohodne vydané v hlavnom názve slovo Prototype vynechávam, pri hrách ktoré plnohodnotne vyšli, slovo Prototype uvádzam v hlavnom názve, tak sa mi to zdá prehľadné. To čo by som možno prerobil, je, že by som osobné meno project leader prototypu uviedol ako autora Pôvodnej verzie ako som to urobil pri DYO a DYO 2014 Prototype 

Ja viem, že som netrpezlivý a ešte o mojich submissions nebolo finálne rozhodnuté, no chcem vedieť od Vás, všetkých užívateľov čo sa dočítali až sem a nie len zodpovedných za to ktoré tituly tu majú miesto; vadí Vám nejako prítomnosť profilov týchto prototypov na databáze alebo súhlasíte s tým aby tu o ne bolo kurátorsky postarané a mali svoje profily?

Ďakujem za pozornosť.
dekuju moc vsem .... abych nebyl za uplnyho boomera tak neco si obcas zahraju, pokoutne vecer pred spanim ... je to ale tak prumer hodina tejdne .. hraju openxcom (ufo:enemy unknown) a nebo ja2 (jagged alliance 2) a nebo jednou za cas zkusim online HoMM3:HotA, tam me vzdycky vyklepnou, ze se stydim a pak na to dlouho nesahnu ..
@ntz (15.11.2023 10:10): Congrats! Třetí? Vyrozuměl jsem, že to znamená definitivní rozloučení se s volným časem i jakoukoliv partnerskou intimitou. :)

Ale tak... Vždy je tu štěstí na dně lahve od whisky! :)
vim, ze uz sem ted moc nechodim, bohuzel nemam na hrani (jo, zni to divne) vubec cas, s timhle se ale pochlubit musim ... kdyz vydrzite, tak me tady za par let budou reprezentovat jini ... caues
Prosím Vás, viete vyskúšať či Vám ide prehrať Steam video, ktorého link som pridal ako Ostatní pre BRAZEN? Je treba byť k tomu prihlásený na Steam a mne pochopiteľne prehrať ide keďže AF2012 vlastním, ale chcem vedieť či ide prehrať všeobecne hocikomu: 
https://www.databaze-her.cz/hry/brazen/odkazy/?pridano=122446#o_122446 
prípadne rovno link na video:
https://store.steampowered.com/video/watch/649616/ 
ďakujem podľa toho uvidím či pridať aj ďalšie videá z udalosti k príslušným hrám.
@Zoltan (08.11.2023 20:24): Na ty české počítače kašlu, na tom realně nikdy nikdo nehrál. :D Dávno se to mělo z DH smazat... Sharp a SAM klidně. Udělal bych jednu kategorii pro staré počitače a jednu pro Sega konzole, to jsou platformy co by potřebovaly docela doplnit, ať tu nejsou jen do počtu.
@Fritol (08.11.2023 12:03): Já bych se nebál tam příští rok zařadit hry pro Maťo, Ondra SPO 186 a podobné co si prosadil ugraugra, zkrátka nejvíce opomíjené platformy. Nebo Sharp MZ-800 a SAM Coupé :D
@Jumas (08.11.2023 11:45): Jo, já se teda letos neúčastnil neb jsem neměl čas, ale jinak mě to bez těch omezení taky nelákalo. Očividně jsme v menšině ale, neb to byl nejúspěšnější festival zatím...
@Fritol (08.11.2023 11:02): Jo cíle na Moby byly zajímavé. Myslím, že jsem tam viděl i prohlížečové hry, a tak, jak to píšeš, to zní lákavě. Chybí určitý počet her dané platformy do nějakého mezníku. Také mě loni to přidávání fakt bavilo a nevím, jestli bych se k těm N-Gage hrám vůbez někdy dokopal, bez toho festivalu. K Virtual Boy hrám určitě ne. Letos mě to právě vůbec nelákalo, když to nebylo nijak omezené. Přidej cokoli je nuda.

EDIT: Aktuálně třebavýzva: 4000 her dříve na XOne než na PS4 :)
@Všivák (08.11.2023 10:55): Mobygames jednu dobu mívali na hlavní straně nějaké dlouhodobé cíle. Třeba 1000 přidaných her na nějakou platformu nebo profily s galerií apod. Možná by něco podobného nebylo na škodu i na DH. Kdyby někde prostě svítil ukazatel, že chybí 100 her do 1500 her pro PS2, tak by to třeba i lidi motivovalo přidávat hry na různé platformy.

Ale jinak si nemyslím, že je na tom DH tak špatně co se platforem týče. Čekal jsem to mnohem horší. Rozhodně teda Nintendo nebo Sega konzole nedosahují takové přidavačské popularity jako PS, Xbox a PC, ale na tak konzervativní komunitu to je furt slušné. FIFA má zrovna problém, že to na DH moc lidí nezajímá nehledě na platformy.

Aktuálně dobré řešení vidím akorát v omezení festivalů aktivity. Příští rok by se to zas mělo zaměřit na nějaké opomíjené kategorie.

@Zoltan (07.11.2023 18:58): Gratulace, zasloužené body. :)
Jo, jo, her na přidání je skutečně hodně. Jen ze série FIFA jsem zatím přidal 48 profilů (většinu schválil Zoltan) a zdaleka to není všechno. Množstvím platforem si DH ukouslo velké sousto.

To by byla challenge, kdyby se někdo rozhodl přidat třeba všechny PAL hry, co vyšly na PS2 či jinou konzoli.
@Zoltan (07.11.2023 19:30): Áno, chýbajú prevažne exkluzívne tituly ako napr. teraz dosť úspešná novinka super mario wonder alebo master detective series: rain code, ktorý vyšiel v lete. Určite sa nájdu aj ďalšie.
@Paul (07.11.2023 19:38): Díky a rádo se stalo :)

@Chuck (07.11.2023 19:48): Můj seznam je nevyčerpatelný, tak jestli chceš, něco pošli :) Neslibuji že přidám všechno, třeba mě někdo předběhne a nevím jak dlouho to bude trvat, ale věřím že něco použiji :)

@DanielUndream (07.11.2023 20:10): Pěkné, gratulace a klidně piš komentáře víc. A s tím přidáváním...taky bych bral nějaký ultimátní ačív za přidávání, klidně za 1000 přidaných her s odměnou 1 bod, ať to má grády :D Prostě nějaké to světlo na konci tunelu :)
Jéj práve som získal achievement Uznávaný spisovatel a to za celú moju kariéru sporadického komentátora (31 komentárov za viac ako 10 rokov nie je práve hodně :D) som dostal len 2x mínus (Chaser a ten prekliaty, poondený Test Dopravního značení)

Ďakujem ďakujem, kľudne mi túto štatistiku môžete pokaziť nejakými tými mínuskami za to, že sa chválim, no je to príjemná motivácia možno začať komentovať viac, i keď cítim, že písanie profilov hier ma baví momentálne viac.

Škoda, že božskejšieho úspechu ako Legendární přidavač niet, cítim sa v tomto smere (určite nie sám) až príliš OP keď nie je na tomto poli viac čo dosiahnuť :).
@Tulareanus (07.11.2023 19:16): Tam do toho moc nevidím, resp. Switch moc nesleduji. Chybí exkluzivní tituly?

Je ale fakt, že bych si rád přidal pár her, které dosáhnou časem reprezentativního hodnocení, z 235 her co jsem přidal je jich jen 21 s hodnocením od 20 uživatelů a více :)) A aspoň 1 hodnocení má 161 her, což jde, i když ty s jedním hodnocením je často...mé hodnocení. No a 35 her má deset a více hodnocení. Tož to jen takové statistické okénko :)