@Jumas (04.01.2024 23:35): Chcel by som ešte reagovať na tento príspevok, ktorý som prehliadol a došlo k menšiemu nedorozumeniu. V 9. kategórii je povolený akýkoľvek dabing, pokiaľ nie je anglický, slovenský alebo český, no tým, že si účastník vyberie jazyku zeme tvorbu alebo zasadenia, splní automaticky aj hardcore variant. Nie je to teda tak, že by to základ vymedzoval, to by totiž činilo túto kategóriu na Normal potenciálne náročnejšou a otravnejšou na výber. Za nedorozumenie sa ospravedlňujeme ;)
Herní výzva 2024
@Strady (06.01.2024 15:33): Presne tak, výber je dostatočne široký a nielen my, ale aj ostatní užívatelia sú ochotní poradiť. Definície sme sa snažili vychytať, no nikdy sa to nepodarí na 100% a tak to aj treba brať a nesnažiť sa za každú cenu analyzovať detaily.
PS: Ten Obra Dinn sme preštudovali ešte dôkladnejšie (nikto z členov výzvy to totiž nehral) a nakoniec spĺňa kategóriu bez problémov. Je tam totiž voľba viacerých filtrov, vrátane kompletne čiernobieleho (viď galéria v tejto recenzii).
PS: Ten Obra Dinn sme preštudovali ešte dôkladnejšie (nikto z členov výzvy to totiž nehral) a nakoniec spĺňa kategóriu bez problémov. Je tam totiž voľba viacerých filtrov, vrátane kompletne čiernobieleho (viď galéria v tejto recenzii).
@Strady (06.01.2024 15:33): Ty hry se bohužel hledají dost těžko, když stručné zadání kategorie říká A, doplňující informace říkají B, a organizátoři pak hry splňující A nebo B zamítnou s argumentem, že jejich představa o kategorii byla C.
Jen taková vsuvka, neměla být Herní výzva zábava? Zdá se Vám, že her na výběr je málo? A nemělo by to být tak, že se tady zeptáte zda hra xy jde do dané kategorie. Dostat odpověď ano - ne a dál se v to nenimrat. Když ne,vezmu jinou a zeptám se zda vyhovuje a takhle do kola, nehledat díry. Soud řekne buď ano nebo ne, vina/nevina.
Pardon, nedalo mi to.
Pardon, nedalo mi to.
@next_ghost (06.01.2024 14:17): Bola to výnimka, ktorú sme uznali po vzájomnej diskusii, nakoľko ide len o posunutú paletu. Podobné prípady na hrane boli, sú a budú a my tiež nemáme patent na všetko, takže sa o podobných veciach musíme radiť. Tu sme teda dospeli k podobnému záveru, ktorý sa ti síce nezdá, no inak je definícia nastavená jednoznačne a vieme presne aké hry tam chceme vidieť. Přítmí inak zadanie nespĺňa. Sú tam normálne farebné fotografie a vo vybraných momentoch sa vizuál tmavej komory prepína do kompletne červenej.
[neexistující příspěvek]: Zadání 7. kategorie jsem pochopil a chtěl jsem hrát Přítmí, kde není o čem diskutovat (aspoň pokud jsem něco nepřehlédl). Co jsem nepochopil, je ta mentální gymnastika, aby se mohl uznat Return of the Obra Dinn.
@Tulareanus (06.01.2024 13:52): Já nic nevtloukám. Já na se rozdíl od Tebe snažím argumentovat a vyvracet. Ty oproti tomu použiješ subjektivní odvolání se na svoje představy, namísto definice která by odpovídala Tvé představě mě odkážeš na google. Namísto přiznání, že doplňující informace význam posunují a spíš znepřesnují se začneš odvolávat na slovo jehož význam je notně široký.
Jistě, sám jsem taky udělal pár chyb a nepřesných argumentů. Ale jako jeden z autorů bys měl být Ty, kdo má jasné argumenty a utřízené myšlenky. Nemám pocit, že bys mi jako účastníkovi jakkoliv užitečně pomáhal.
Ale abys měl radost: [https://www.nechybujte.cz/slovnik-soucasne-cestiny/stylizace?; 6.1.2024; 14:00]
stylizace -e ž 1. sestavení jazykového vyjádření
nevhodná stylizace
stylizace novinového článku
pravidla stylizace obchodních dopisů
2. (um.) přetvoření , zjednodušení skutečnosti ( v uměleckém zobrazení )
historická stylizace v románu
3. (um.) osobitý způsob zpracování uměleckého díla
výtvarná / divadelní / filmová stylizace
( velká ) míra stylizace
Jistě, sám jsem taky udělal pár chyb a nepřesných argumentů. Ale jako jeden z autorů bys měl být Ty, kdo má jasné argumenty a utřízené myšlenky. Nemám pocit, že bys mi jako účastníkovi jakkoliv užitečně pomáhal.
Ale abys měl radost: [https://www.nechybujte.cz/slovnik-soucasne-cestiny/stylizace?; 6.1.2024; 14:00]
stylizace -e ž 1. sestavení jazykového vyjádření
nevhodná stylizace
stylizace novinového článku
pravidla stylizace obchodních dopisů
2. (um.) přetvoření , zjednodušení skutečnosti ( v uměleckém zobrazení )
historická stylizace v románu
3. (um.) osobitý způsob zpracování uměleckého díla
výtvarná / divadelní / filmová stylizace
( velká ) míra stylizace
Ano, další zbytečná debata, kde organizátoři sami nevědí, co vlastně chtějí. Jestli je Obra Dinn OK, protože je to stylizace na monochromatický displej, tak tady máte seznam barev skutečných monochromatických CRT displejů. Žlutá na seznamu je (konkrétně P3 a P19). Jestli teď chcete pro změnu argument o monochromatických displejích zahodit a místo toho uznat jen sépiové tónování jako u starých černobílých filmů, tak tam vám do toho zase hází vidle Limonádový Joe.
Moje tipy na nějaké skutečně černobílé hry: Přítmí (lze hrát v prohlížeči, viz odkazy) nebo nějaká textovka od Fuky.
Pro mě osobně to ale byla poslední kapka a na výzvu definitivně kašlu.
Moje tipy na nějaké skutečně černobílé hry: Přítmí (lze hrát v prohlížeči, viz odkazy) nebo nějaká textovka od Fuky.
Pro mě osobně to ale byla poslední kapka a na výzvu definitivně kašlu.
@Kunick (06.01.2024 13:48): prvý odstavec opisuje teba a to čo tu tlačíš posledné dni, kedy členom tímu výzvy vtláčaš svoje predstavy o tom, čo by dané kategórie mali znamenať. Taktiež odporúčam vygoogliť význam slova štylizácia.
@Tulareanus (06.01.2024 13:37): Proto píšu symptomatické. Žiješ v tom co vytvořil v představách, nikoliv v tom co je napsáno. Můžeš být autorem myšlenky, ale jak sám píšeš je to teamová práce a tak se počítá co je napsano.
Myslím, že jsem dost konstruktivně popsal co je nedostatkem definice. To, že je Tvoje představa co znamená stylizace mnohem víc omezená, neznamená, že je jediná správná.
@Fritol (06.01.2024 13:35): A věříš, že mě baví? Jen se mi nelíbí dvojakost při posuzovani. A viz autor a text výzvy výše.
Myslím, že jsem dost konstruktivně popsal co je nedostatkem definice. To, že je Tvoje představa co znamená stylizace mnohem víc omezená, neznamená, že je jediná správná.
@Fritol (06.01.2024 13:35): A věříš, že mě baví? Jen se mi nelíbí dvojakost při posuzovani. A viz autor a text výzvy výše.
@Kunick (06.01.2024 13:26): keďže som tú kategóriu vytváral ja, tak som si tam tie svoje predstavy dal už vopred. To, že tej výzve nerozumieš alebo nechceš rozumieť ani po vysvetlení, ale furt budeš tlačiť svoje, už bohužiaľ nie je problém s ktorým ti vieme pomôcť za tím výzvy.
@Kunick (06.01.2024 13:26): Vážně řekneš tvůrci výzvy, aby do ní nedával své představy? Hele prostě tu výzvu neplň, když nechceš respektovat její zadání a vyřešeno, ne? Proč se s tím stresuješ, když tě to očividně nebaví?
@Tulareanus (06.01.2024 12:57): Není zbytečná, spíš symptomatická. Prostě stylizace nevylučuje dobovost. Možná čti zadání Ty a nedoplňuj si tam Své představy.
@Kunick (06.01.2024 12:41): nie nadarmo sa to volá "doplňujúce informácie", doplňujú zadanie kategórie, kde v definícii hc jasne stojí, že sa jedná o štylizáciu. Takže mi, prosím, nevysvetluj ako to má byť, hlavne ak si zadanie poriadne ani nečítal. Ďalšia zbytočná debata.
@Tulareanus (06.01.2024 12:35): V doplňujících informacích nicméně formulace říká: "Ve základní variantě se ponoříme do her, které si vypůjčují grafický styl z dob 8bitů a 16bitů, kdy se grafika vytvářela doslova pixel po pixelu. Naproti tomu v hardcore variantě si vystačíme pouze a jen se dvěma barvami: .."
Tedy o vypůjčování jít musí jen v základní variantě.
Plus tedy stylizace může být klidně 40+ let stará hra, která bude imitovat Pong
Tedy o vypůjčování jít musí jen v základní variantě.
Plus tedy stylizace může být klidně 40+ let stará hra, která bude imitovat Pong
@Kunick (06.01.2024 12:30): 40+ rokov stará hra do čiernobieleho hc nesedí. V definícii je napisaná "černobílá stylizace", čiže hry z platforiem s hw obmedzením sa nepočítajú.
@M.a.t.t. (06.01.2024 11:51): Tohle teď neber jako hnidopišství, ale tohle je škoda obzvláště u HC varianty. HC by mala být klidně niche - Jenže když u definice napíšete černobílá, pak přidáte škálu šedé a filtry a nakonec uznáte sice monochromatickou, ale softwarově barevně posunutou hru, pak to logicky vyvolává otázku, kde je hranice.
Osobně to plánuju (pokud teda budu hrát HC) řešit nějakou hrou 40+ let starou.
Osobně to plánuju (pokud teda budu hrát HC) řešit nějakou hrou 40+ let starou.
@OndrejVasicek.cz (06.01.2024 00:00): Tak zkouším dál Trek to Yomi . Co ty na to?
@OndrejVasicek.cz (06.01.2024 06:41): A nechceš si jednoducho vybrať hru čo má čiernobielu štylizáciu miesto neustáleho hľadania dier v našej definícii? Obra Dinn sme konzultovali a uznali ako výnimku, no pravidlá ako také stále platia a viaceré tebou prezentované hry nemajú vôbec nič spoločné so spomínanou štylizáciou, čo musí vidieť každý čo na tie odkazy klikne.
@jones1240 (06.01.2024 00:09):
"Naproti tomu v hardcore variantě si vystačíme pouze a jen se dvěma barvami: černou a bílou"
"Obra Din měl jiné odstíny černé, pořád to splňovalo kategorii "
To si trochu protiřečí. "jen a pouze černá a bílá" není co má Obra Dinn, když už se tedy chcete chytat za slova. Obra Dinn má dvě barvy - #32331a a #e8fffe. Ani jedno není zdaleka ani bílá ani černá.
@Tulareanus (06.01.2024 00:07): Takové vysvětlení naprosto beru, ale potom je špatně napsané zadání. Nemělo by to být, že jsou povolené černobílé, ale všechny monochromatické "dvoubarevné" hry, protože to je pointa monochromatického displeje, že zobrazuje pouze jednu barvu a absenci. Obra din jako monochromatická hra může být zobrazena klidně na modro černém displeji a podobně. Bude tedy uznána i červeno černá hra? Modro černá hra?
Co třeba tohle? https://store.steampowered.com/app/359040/The_Music_Machine/ V jeden moment je obraz vždy monochromatický, byť napříč lvl se ta hlavní barva mění, to teď není pointa.
Nebo stejný případ https://store.steampowered.com/app/1697700/Whos_Lila/
To je uplně stejný obraz jako Obra Dinn, jen to ukazuje, že ta hlavní barva může být uplně jakákoliv.
Obra Dinn nemá patent, že jeho vzhled simuluje univerzální monochromatický displej. Je nespočet monochromatických displejů. Pointa slova monochromatický není nějaký pocit ze sépie či vybledného displeje, ale ve dvoubarevnosti.
Ono to vypadá, jakože jste to mysleli dobře, chtěli jste napsat monochormatický/dvoubarevný, ale omylem jste napsaly černobílý a pak když jste viděli příklady her jako Obra Dinn, tak jste si uvědomili, že vlastně chcete povolit hry jako Obra Dinn (a s tím plně souhlasím) ale najednou nesedělo "černobílé" zadání a jali jste se to řešit výjimkou místo úpravou pravidel.
Pak mě ještě bokem napadá:
A co hry, které se tváří jako černobílé ale jsou posunuty lehce do teplých nebo studených barev?
Jako třeba https://store.steampowered.com/app/14022 ... he_Maniacal_Morning/
Co hry, které mají třeba extrémně omezenou paletu v jednom tonu? https://store.steampowered.com/app/1013650/Tiny_Dangerous_Dungeons/ nebo https://store.steampowered.com/app/233150/LUFTRAUSERS/
"Naproti tomu v hardcore variantě si vystačíme pouze a jen se dvěma barvami: černou a bílou"
"Obra Din měl jiné odstíny černé, pořád to splňovalo kategorii "
To si trochu protiřečí. "jen a pouze černá a bílá" není co má Obra Dinn, když už se tedy chcete chytat za slova. Obra Dinn má dvě barvy - #32331a a #e8fffe. Ani jedno není zdaleka ani bílá ani černá.
@Tulareanus (06.01.2024 00:07): Takové vysvětlení naprosto beru, ale potom je špatně napsané zadání. Nemělo by to být, že jsou povolené černobílé, ale všechny monochromatické "dvoubarevné" hry, protože to je pointa monochromatického displeje, že zobrazuje pouze jednu barvu a absenci. Obra din jako monochromatická hra může být zobrazena klidně na modro černém displeji a podobně. Bude tedy uznána i červeno černá hra? Modro černá hra?
Co třeba tohle? https://store.steampowered.com/app/359040/The_Music_Machine/ V jeden moment je obraz vždy monochromatický, byť napříč lvl se ta hlavní barva mění, to teď není pointa.
Nebo stejný případ https://store.steampowered.com/app/1697700/Whos_Lila/
To je uplně stejný obraz jako Obra Dinn, jen to ukazuje, že ta hlavní barva může být uplně jakákoliv.
Obra Dinn nemá patent, že jeho vzhled simuluje univerzální monochromatický displej. Je nespočet monochromatických displejů. Pointa slova monochromatický není nějaký pocit ze sépie či vybledného displeje, ale ve dvoubarevnosti.
Ono to vypadá, jakože jste to mysleli dobře, chtěli jste napsat monochormatický/dvoubarevný, ale omylem jste napsaly černobílý a pak když jste viděli příklady her jako Obra Dinn, tak jste si uvědomili, že vlastně chcete povolit hry jako Obra Dinn (a s tím plně souhlasím) ale najednou nesedělo "černobílé" zadání a jali jste se to řešit výjimkou místo úpravou pravidel.
Pak mě ještě bokem napadá:
A co hry, které se tváří jako černobílé ale jsou posunuty lehce do teplých nebo studených barev?
Jako třeba https://store.steampowered.com/app/14022 ... he_Maniacal_Morning/
Co hry, které mají třeba extrémně omezenou paletu v jednom tonu? https://store.steampowered.com/app/1013650/Tiny_Dangerous_Dungeons/ nebo https://store.steampowered.com/app/233150/LUFTRAUSERS/
@OndrejVasicek.cz (06.01.2024 00:00): “Naproti tomu v hardcore variantě si vystačíme pouze a jen se dvěma barvami: černou a bílou (hry vyvedené v odstínech šedi jsou také povoleny).”
Obra Din měl jiné odstíny černé, pořád to splňovalo kategorii. Ta Bendy je už od začátku se žlutou která tam jasně dominuje. Vůbec v tom nevidím splnění požadavku který jsem zkopíroval nahoře.
Obra Din měl jiné odstíny černé, pořád to splňovalo kategorii. Ta Bendy je už od začátku se žlutou která tam jasně dominuje. Vůbec v tom nevidím splnění požadavku který jsem zkopíroval nahoře.
@OndrejVasicek.cz (06.01.2024 00:00): Píšeme tam, že hra má mať čiernobielu štylizáciu. Obra Dinn sa uznalo preto, že má štylizáciu ako by vyzerala čiernobiela štylizácia na monochromatickom displeji. Žiadne iné kombinácie farieb nie sú uznávané.
@Strady (05.01.2024 19:10): To už mám právě dohrané dlouho :)
@jones1240 (05.01.2024 19:13): Technická implementace je irelevantní. Pokud se dosáhne odstínů dvou barev propálením do textur nebo postprocess filtrem je jedno. Důležité je, že výsledek jsou dvě barvy a odstíny mezi nimi. Černá přeci vůbec postihnuta být nemusí. Máš dvě barvy a paletu mezi nimi. Že Obra Dinn to má posunuté i v černé je stylistické rozhodnutí. I kdyby zůstal v černé a měl posunutou jen tu bílou, stále by to byla hra se dvěma barvami. Dále viz Dunemaster.
@Dunemaster (05.01.2024 20:24): Celé je to podle mě o tom, jestli smyslem té kategorie je
- omezit hráče na dvě barvy a případně odstín mezi nimi nebo
- striktně vyžadovat jen černou a bílou s tím že Obra Dinn je extrémní výjimka, protože přestože nemá ani černou ani bílou, tak má čistě jen dvě barvy a je to "více retro" než v případě celé plejády odstínů. Takže z toho důvodu se Obra uzná.
Pokud platí první (a tak jsem to pochopil), měl by se Bendy uznat.
Pokud druhé, tak samozřejmě ne. Pak by ale ta formulace zadán spíš měla být nějak takto:
- pro dvě barvy uznáváme i jinou než černou a bílou (Obra Dinn)
- pro odstíny musí být striktně jen mezi černou a bílou (Limbo)
Dává smysl?
@jones1240 (05.01.2024 19:13): Technická implementace je irelevantní. Pokud se dosáhne odstínů dvou barev propálením do textur nebo postprocess filtrem je jedno. Důležité je, že výsledek jsou dvě barvy a odstíny mezi nimi. Černá přeci vůbec postihnuta být nemusí. Máš dvě barvy a paletu mezi nimi. Že Obra Dinn to má posunuté i v černé je stylistické rozhodnutí. I kdyby zůstal v černé a měl posunutou jen tu bílou, stále by to byla hra se dvěma barvami. Dále viz Dunemaster.
@Dunemaster (05.01.2024 20:24): Celé je to podle mě o tom, jestli smyslem té kategorie je
- omezit hráče na dvě barvy a případně odstín mezi nimi nebo
- striktně vyžadovat jen černou a bílou s tím že Obra Dinn je extrémní výjimka, protože přestože nemá ani černou ani bílou, tak má čistě jen dvě barvy a je to "více retro" než v případě celé plejády odstínů. Takže z toho důvodu se Obra uzná.
Pokud platí první (a tak jsem to pochopil), měl by se Bendy uznat.
Pokud druhé, tak samozřejmě ne. Pak by ale ta formulace zadán spíš měla být nějak takto:
- pro dvě barvy uznáváme i jinou než černou a bílou (Obra Dinn)
- pro odstíny musí být striktně jen mezi černou a bílou (Limbo)
Dává smysl?
@next_ghost (05.01.2024 20:32): No tady to vypadá že tu levou ruku má od začátku prostě nahrazenou. Co jsem tak proklikával, že už to asi má z dávnější doby. Pokud si ji teda neusekl a nenadal novou, ale to hádám že takový frenetický shooter nevysvětluje. Edit: Jak na to koukám tak má hodně vylepšení jako chainsaw leg atd, ale nemužu dohledat zda prostě to není tak že přišel o končetiny a tak toho využil nebo si to udělal aby efektivnějš zabíjel.
Jasně je jich dost, já dal jen doporučení na méně známé indie tituly. Btw: Katawa Shoujo je klasika v tomhle odvětví, včera mi zrovna o něm kamarád vyprávěl v hospodě :D
Jasně je jich dost, já dal jen doporučení na méně známé indie tituly. Btw: Katawa Shoujo je klasika v tomhle odvětví, včera mi zrovna o něm kamarád vyprávěl v hospodě :D
@jones1240 (05.01.2024 09:19): Do 5. kategorie je spousta možností. Na HC např. Katawa Shoujo, Quake 4, nedávno zmíněný RoboCop (nebo kterákoliv starší hra s RoboCopem). Možná pak i Final Fantasy VII (a remake), Deus Ex prequely nebo Turbo Overkill, ale tady bude potřeba se zeptat, jestli ty kyberpunkové implantáty nejsou "samoúčelné vylepšení," což kategorie zakazuje. Do základní varianty pak třeba původní Diablo nebo nějaká hra s pirátskou tématikou.
Edit: Pak ještě Caravaneer 2, kde jeden volitelný člen party má chomou nohu kvůli starému zranění. V boji ho lze přímo ovládat, takže to nejspíš splňuje HC variantu, i když to není hlavní postava. A pak do základní varianty určitě patří i Skyrim, kde každý druhý strážný schytal šíp do kolena XD.
Edit: Pak ještě Caravaneer 2, kde jeden volitelný člen party má chomou nohu kvůli starému zranění. V boji ho lze přímo ovládat, takže to nejspíš splňuje HC variantu, i když to není hlavní postava. A pak do základní varianty určitě patří i Skyrim, kde každý druhý strážný schytal šíp do kolena XD.
@jones1240 (05.01.2024 19:13): Souhlas.
@OndrejVasicek.cz (05.01.2024 18:24): Rozhodně ne, protože není černobílá. Je třeba brát v potaz, že u Obra Din šlo o jiné odstíny černé - to ještě šlo. Tady je to asi bez diskuse.
@OndrejVasicek.cz (05.01.2024 18:24): Rozhodně ne, protože není černobílá. Je třeba brát v potaz, že u Obra Din šlo o jiné odstíny černé - to ještě šlo. Tady je to asi bez diskuse.
@OndrejVasicek.cz (05.01.2024 19:06): Uvidíme co ostatní, mě to jako filtr nepřipadá. Vypadá to dost že ta žlutá je přímo na těch texturách. To by i ta černá barva byla tim filtrem postihnuta. Tady ta černá je jasne cerna bez filtru ale to okolo je zluty. Jde to krásně vidět na nepřátelích či Goofym.
@OndrejVasicek.cz (05.01.2024 19:06): Dej si LIMBO a máš to vyřešený :)
@jones1240 (05.01.2024 19:00): Pointa je, že se ta hra skládá jen ze dvou barev a jejich odstínů, stejně jako černo bílá. A u Obra Dinn bylo povoleno, že jakoby barevný filtr tam být může. A tohle je přesně černobílá hra s žlutým filtrem. Není to tak, že by to byla černobílá hra a byla tam třetí žlutá barva, jak byly třeba zamítnuty černobílé hry s červeným prvkem.
@OndrejVasicek.cz (05.01.2024 18:24): Za mně ne, vždyť nejsilnější barvou té hry je prave ta sepiove zluta. Takhle jsme zamitli i hru ktera byla cela cernobila ale vyskytovala se tam cervena.
Splňuje Bendy and the Ink Machine HC 7? Je to jako Obra Dinn - žluto/sépiové černé, s tím že jsou tam přechody, což pravidla dovolují.
@Tulareanus (05.01.2024 14:16): Jasně, děkuji za odpověď a vysvětlení.
@Tulareanus (05.01.2024 01:22):
@Jumas (04.01.2024 23:35):
@Crash (05.01.2024 09:54): Ok, takto podané tomu rozumím. Jinými slovy, normal verze je dělaná pro lidi, kteří umí jiný cizí jazyk než angličtinu. To si potom dokážu představit, že to plně dává smysl a že tě to právě potlačí mimo komfortní zonu, která může být ve výsledku obohacující.
Pokud nemám žádnou znalost vybraného jazyka, nelze nazvat hraní Syberie v němčině nebo Cyberpunku ve španělštině za objevování nových obzorů, spíše zkažením herního zážitku.
V mém konkrétním případě, kde už německy neumím nic :) je ta kategorie pasé a je pro mě lepší plnit HC, kde naopak vidím třeba u té Tsushimy použití japonštiny jako prohloubení zážitku, byť tomu jazyku nerozumím.
Díky za vysvětlení.
@Jumas (04.01.2024 23:35):
@Crash (05.01.2024 09:54): Ok, takto podané tomu rozumím. Jinými slovy, normal verze je dělaná pro lidi, kteří umí jiný cizí jazyk než angličtinu. To si potom dokážu představit, že to plně dává smysl a že tě to právě potlačí mimo komfortní zonu, která může být ve výsledku obohacující.
Pokud nemám žádnou znalost vybraného jazyka, nelze nazvat hraní Syberie v němčině nebo Cyberpunku ve španělštině za objevování nových obzorů, spíše zkažením herního zážitku.
V mém konkrétním případě, kde už německy neumím nic :) je ta kategorie pasé a je pro mě lepší plnit HC, kde naopak vidím třeba u té Tsushimy použití japonštiny jako prohloubení zážitku, byť tomu jazyku nerozumím.
Díky za vysvětlení.
@ArmJohn (05.01.2024 11:53): Ahoj, skontroloval som to a vyzerá to celé v poriadku, tak veľa zdaru do hrania, Samozrejme kedykoľvek si to môžeš rozmyslieť a dať si aj iné hry. Inak len jedna rada, potom ak chceš na konci roku súťažiť o ceny, je podstatné nielen ku každej súťažnej hre napísať komentár, ale v takomto prípade by mal byť dlhší než ten, ktorý si napísal k Ztracenému Ostrovu, aby mal minimálne tri riadky a viac hovoril o tvojich zážitkoch a pocitoch z hry.
@karadum (05.01.2024 10:35): To je filozofia výzvy. Dnes už má väčšina hráčov celkom slušný backlog a cez výzvu naň môže nazerať iným spôsobom a vyberať si hry z iných dôvodov. Tak veľa zábavy pri plnení. :)
@karadum (05.01.2024 10:35): To je filozofia výzvy. Dnes už má väčšina hráčov celkom slušný backlog a cez výzvu naň môže nazerať iným spôsobom a vyberať si hry z iných dôvodov. Tak veľa zábavy pri plnení. :)
@Qcko (05.01.2024 13:08): Alebo si zahráš hru situovanú do Brazílie portugalsky.
@M.a.t.t. (05.01.2024 12:38): ah takže prostě chci li dohrát HC zvolím titul od japonského vydavatele a odehraji hru v japonštině polský titul v polštině Španělský ve španělštině Francouzky ve francouzštině finský ve finštině etc.
@Qcko (05.01.2024 11:54): Základná kategória je o tom, aby si hráč zvolil iný jazyk, na aký je zvyknutý - v hrách je to u drvivej väčšiny buď angličtina alebo domáci jazyk, v našom prípade čeština a slovenčina. Hardcore to ešte viac obmedzuje, takže je nutné zvoliť buď jazyk vývojára hry alebo jazyk krajiny, v ktorej sa hra odohráva.
@Qcko (05.01.2024 11:54): Ne, trochu se v tom zamotáváš. Definice kategorie je jasna: Dohraj hru v jiném než anglickém, českém a slovenském dabingu.
... takže bez ohledu na to jestli anglicky umíš nebo neumíš, hru v anglickém dabingu hrát nemůžeš. Jaký jiný jazyk zvolíš, a jestli mu budeš nebo nebudeš rozumět, to je na tobě. V HC variantě ti ten výběr jazyka ještě více omezujene buď na zemi původu vývojáře nebo na zemi, do které je hra zasazena.
... takže bez ohledu na to jestli anglicky umíš nebo neumíš, hru v anglickém dabingu hrát nemůžeš. Jaký jiný jazyk zvolíš, a jestli mu budeš nebo nebudeš rozumět, to je na tobě. V HC variantě ti ten výběr jazyka ještě více omezujene buď na zemi původu vývojáře nebo na zemi, do které je hra zasazena.
@Crash (05.01.2024 09:54): Tohle jsem asi úplně nepochopil, ale kdybych se na tohle díval tímhle objektivem znamenalo by to, že - Hráč který neumí anglicky a ne že by takoví neexistovali mohl dohrát jakoukoliv hru v angličtině a počítalo by se mu to klidně i do HC varianty a naopak kdokoliv kdo nějakým způsobem alespoň trošku pochytí co v polštině které slovo znamená a trošku tomu rozumí by například neměl hrát toho zmiňovaného Zaklínače v Polštině? Jsou třeba lidi kteří měli Francouzský jazyk nebo Španělský jazyk na střední, ale nepamatují si zhola prd ale něco sem tam pochytí jazyk se učili aktivně ho nepoužívají takže těmhle lidem by jste doporučili hrát hru v jiném jazyce? Začínám se v tom trošku ztrácet pardon.
Rád bych poprosil o kontrolu na mém profilu zda to takhle sedí. Zvlášť mě zajímá druhá kategorie, tam si nejsem jist. Děkuji.
@Crash (05.01.2024 09:54): Priznam se, ze splneni vyzvy samotne tolik nehrotim, ale dekuji vam moc za ni. Presne ta motivace podivat se na mou sbirku her z jineho uhlu je vyborna vec a duvod proc vyzvu pokazde prijmu i kdyz ji treba kvuli casu nestihnu splnit ve vsech kategoriich.
@Yokolobuna (05.01.2024 07:50): Nevidím v tom problém .
@OndrejVasicek.cz (04.01.2024 23:25): Ahoj. Ještě na vysvětlení k té základní variantě dabingove kategorie. Koukali jsme na to také z toho pohledu, že většina z nás umí, nebo se učí ještě jiný jazyk, než angličtinu. Takže je logické, že v základní variantě si mohu zvolit dabing, kterému alespoň trochu rozumím, nebo je mi nějak blízký. V té HC variantě už je to složitější, buď si vybereš hru s dabingem kterému nerozumíš a nebo svůj výběr her zaměřiš na vývojáře ze zemi, kde se mluví jazykem, který ovládaš. Každopádně zase vás trochu tlačíme do nějakého netradičního aspektu hraní, a pro někoho to může být zajímavá pozitivní zkušenost, pro někoho negativní, ale o tom právě výzva je.
@Tulareanus (05.01.2024 01:22): Specialne taky temer vsechny hry s radiem, ale to tu uz mozna zaznelo.
@jones1240 (05.01.2024 09:19): The Flower Collectors doporucuji. Je to tedy dost kratke a ne zas tak hluboke, ale setting a dabing dela dost a do kategorie to moc krasne sedi.
Pokud hledáte hry do páté kategorie tak tady pár doporučení (obě jdou dát jak do HC tak do normálu): Nine Witches: Family Disruption - lehce fekální dobrodružná adventura, ve které profesor na vozíčku bojuje proti nacistům co chtějí přivézt konec sveta.
THE FLOWER COLLECTORS - To teprve plánuju zahrát, ale hlavní hrdina je taky upoutaný na vozíček.
THE FLOWER COLLECTORS - To teprve plánuju zahrát, ale hlavní hrdina je taky upoutaný na vozíček.
Pro jistotu dotaz k 9. kategorii. Rozehrál jsem Prince of Persia: The Lost Crown v perštině, což je samozřejmě reálný a stále používaný jazyk. Pokud jsem však dával v dějepise trochu pozor, tak Persie či Perská říše už nějaký ten pátek neexistuje. Projde tedy hra na HC? Ve hře je jasně patrné, že se hra odehrává na území Persie, byť hlavní dějiště hora Qaf reálně neexistuje a vychází z íránského mýtu. Začátek je však věnován invazi na území Persie ze strany nájezdníků, přičemž tato sekce je normálně hratelná. Díky za vyhodnocení.
Inak hoci to tak na prvý pohľad nie je zrejmé, do desiatej kategórie existuje naozaj extrémne množstvo hier a keby niekto nevedel nič originálnejšie, tak všetky Life Is Strange spĺňajú základ a napr. Life Is Strange: Before the Storm a Life Is Strange 2 spĺňajú aj HC, lebo je tam spevácke vystúpenie.
@OndrejVasicek.cz (04.01.2024 23:25): Pri základe 9. kategórii nezabúdaj aj na to, že existujú štúdia, ktoré sú napr. z menších krajín a nemajú peniaze na veľa dabingov, tak napr. majú hru len s dabingom nejakej väčšej krajiny. Alebo sú ľudia, ktorí na škole mali napr. nemčinu a nie angličtinu a tomu jazyku rozumejú.
K tomu dohraniu výzvy. Ono to ale tak koncipované ako píšeš je. Command and Conquer hry majú dve až tri úplne odlišné príbehové kampane. Treba dohrať všetky. Rôzne 4X stratégie ako Stellaris , Europa Universalis IV a podobne nemajú odlišné kampane a preto to stačí dohrať za jednu frakciu.
@OndrejVasicek.cz (04.01.2024 23:25): Pri základe 9. kategórii nezabúdaj aj na to, že existujú štúdia, ktoré sú napr. z menších krajín a nemajú peniaze na veľa dabingov, tak napr. majú hru len s dabingom nejakej väčšej krajiny. Alebo sú ľudia, ktorí na škole mali napr. nemčinu a nie angličtinu a tomu jazyku rozumejú.
K tomu dohraniu výzvy. Ono to ale tak koncipované ako píšeš je. Command and Conquer hry majú dve až tri úplne odlišné príbehové kampane. Treba dohrať všetky. Rôzne 4X stratégie ako Stellaris , Europa Universalis IV a podobne nemajú odlišné kampane a preto to stačí dohrať za jednu frakciu.
@musa (04.01.2024 23:40): Ori za mě určitě ne. Nějaké lalala se za zpěv nebere. Latina je také povolená, ale musí jít o klasický zpěv, ne o ty chorály. To znamená klasická píseň třeba tohle (a nesměj se:)). Jde o to, aby ta slova byla slyšet, chorály fungují spíše jako hlasový nástroj. Můžu ti doporučit třeba Someday You'll Return, to je na základ úplně v pohodě a v té nové verzi je dokonce jeden hudební achievement.
KCD zjistím a dám vědět.
KCD zjistím a dám vědět.
@Rujha (04.01.2024 23:53): Což je dobrej tip mimochodem jak do 10. tak do 4. kategorie :)