Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Dnes jsem poprvé zažádal o refund na gogu. Za hodinu jsem měl prachy zpět :D Nějak už žačínám chápat proč je ten Polský web pro mnohé numero 1.
Ono na konzolích je kolikrát taky potřeba to HDR ladit. Někdy na to mají vliv i nastavení obrazu co jsou přístupné jen při vypnutým HDR, funkce TV a další. Třeba AC Valhalla byla s default HDR dost otřesná, ale po pár hodinách štelovaní to bylo pěkný. To samý třeba Star Ocean 6. Ale jsou hry kde nepomůže nic, jako třeba ty Stranger of Paradise. No a pak jsou hry kde to je pěkný hned bez nastavování. A taky není absolutně pravda ze si nejde užit HDR na non oled TV. Nemá to sice grády plechovky s energetákem ale pořád ten rozdíl oproti SDR obrazu velký. Samo záleží taky jaká TV to je.
@Paul (19.01.2024 21:53): Jop, mne to taky vyhovuje. A Indy tam je videt víc než dost. Koukat zezadu na kozenou bundu a klobouk zas taková výhra není. Neřeknu kdyby to byla Pamela Anderson za mlada :)
Já jsem za ten first person rád. Připomíná mi to Riddicka od Starbreeze (což jsou v podstatě Machinegames) kde taky obě perspektivy kombinovali ikdyž first person byla primary. Machinegames to uměj a aspoň se to odliší od Uncharted.
Ten Indy není kompletně ve 1st person, autoři vědí, že Ford H. je hvězda a lidé na něj chtěj koukat, proto ve hře budou sekvence ve third personu, třeba když šplhá po zdech pomocí biče. Ono mu pořád čumět na záda ale taky není nejzáživnější. Mě se tahle kombinace líbí.
@Paul (19.01.2024 19:42): Pár dní zpátky jsem zrovna začal s opáčkem filmů (kvůli tomu novému) a přesně toto mě taky zarazilo a nechápu, že jsem to nikdy nepostřehl (a to jsem původní trilogii viděl fakt mockrát). U Raiders of the Lost Ark je na začátku uveden rok 1936 a Temple of Doom 1935.

@Zoltan (19.01.2024 19:49): Taky bych radši 3rd person. Za prvé se to lépe hraje na gamepadu, za druhé rád vidím své herní avatary a za třetí asi nelze předpokládat, že ta hra bude o nějakém šplhání jako v posledním Uncharted. :(
Indy vypadá zajímavě, víc by se mi líbil ve 3rd person, ale neva, rozbíjení ciferníků bude aspoň osobnější :) Hellblade uvidím až po dohrání jedničky jestli se těším, i když vypadá fajn. Naopak Avowed se mi moc nezdá, ale k Obsidianům mám odjakživa takový specifický vztah :)
Mě to Indy oznámení docela vyhajpovalo si zas po spoustě let dát Indy maraton, na netu čtu že ta hra je zasazená mezi Raiders a Crusade, což nechápu (kde je Temple?), tak čtu, a on je Temple prequel Raiders..
Dobrý vědět, no :)
Tak než ta hra vyjde, tak si zkouknu Temple, pak Raiders, pak zahraju hru, a pak dám zbytek filmů. Na Crusade se vyloženě těším, na Crystal Skull jsem zvědavej (viděl jsem jen jednou když to vyšlo a tehdy se mi to vcelku líbilo, ale nic moc si z toho kromě nuke the fridge nepamatuju) a Dial of Destiny jsem ještě neviděl, ale kamarád byl nadšenej, tak snad to budu sdílet.
Pluto (19.01.2024 18:20) : Co si pamatuji tak Staff of Kings mělo adventurních prvků až až hlavně oproti nudnému Emperors Tomb.

Jsem každopádně rád že to vypadá že to bude asi hezky kombinovat tu akční a bádací část jak ve filmech. Jako těším se hodně.
@jones1240 (19.01.2024 03:54): No, já jsem na to zvědavý. Trochu mě překvapilo, že jsou tam i adventurní prvky. Zatímco poslední akční tituly o Indym mě vůbec nezaujaly, tady to vypadá, že by z toho možná i mohlo být něco pro mě.
@Cobot (19.01.2024 14:41): Je to omezený kabelem / zdířkou na kabel. Když máš 4K obraz 60 FPS, tak je potřeba z jednoho zařízení přes kabel do druhýho zařízení poslat informaci o barvě a kontrastu 3840x2160 pixelů 60x za sekundu. No a s HDR je ta informace datově objemnější, protože tam je větší rozsah kontrastu a barev. Ono je to ve výsledku složitější, protože se přes stejný kabel tahá i zvuk, je tam nějaká komprese, typ barevnýho modelu atd., ale principiálně asi takto.
@Všivák (19.01.2024 13:35): blbej dotaz... To je HDR nějak omezený rozlišením nebo výkonem? To slyším prvně. Já myslel, že je to jen softwarová věc jak na zobrazovadle rozsvítít pár diodek víc než je obvyklé... Prostě buď to panel umí a nebo ne..

Jinak moje zkušenost s HDR na PC je taky nic moc. Můj monitor tedy není na HDR nějaké dělo, a zatím jsem toho moc nezkoušel. Většinou jen to umělé dopocitane HDR. Třeba aktuálně v Deus Ex - MD. Tam vidím jako velkej problém, že to kromě prostředí "obarví" i UI a to působí divně. V samotné hře to ale vypadá docela ok. Naopak když to hra umí v nativu, třeba jako Days Gone na PC je to lepší. Ale ve stejném Days Gone na ps4 ale na OLEDu to přeci jenom vypadá ještě lépe.
@Všivák (19.01.2024 13:35): Nn, k PS5 dostaneš HDMI 2.1 (až 4K 120 Hz). V tom případě spíš zkus, co se tobě víc líbí. Ale pokud máš starší TV, tak předpokládám, že to nebude nějaký OLED, kde by to HDR za něco stálo, takže bych asi jel 4k bez HDR. A to mám HDR na PSku fakt rád.
@Bursoft (19.01.2024 13:26): Mluvím o konzoli a televizi. HDR výstup v mé televizi dokáže utáhnout HDR jen v 1080. Ještě mě napadlo, že by to mohlo být kabelem, ale bylo by divný, kdyby Sony balilo do PS5 staré kabely.
@Všivák (19.01.2024 10:25): Taky záleží, jestli je to PC nebo konzole. Konzole mají HDR nastavené systémově a funguje bez problému, zatímco na PC je peklo to nastavit a stejně to nefunguje všude dobře. Na PC bych radši jel 4k, jestli to utáhneš.
@Všivák (19.01.2024 10:25): 60+ FPS > 4K > HDR.
Hromada her s HDR vypadá hůř než bez něj. Třeba teď novej Resident Evil 4 Remake má s HDR místo černé modrou, Stranger of Paradise zase extrémně saturovaný barvy. Možná je to tím, že nemám OLEDku za 50k, ale stěžuje si na to hodně lidí na netu.
Teprve nedávno jsem zjistil, že mám televizi, která sice zvládne 4K rozlišení, ale HDR zvládne maximálně v 1080. Co byste víc preferovali? Hrát hry ve 4K bez HDR nebo s HDR v 1080?
Mě se teda nelíbilo skoro nic. Ale aspoň si letos od her trochu odpočinu - bude to rok průměru a Ubisoftu. :D Nemůže být každý rok posvícení.
Možná tak ten Hellblade, ale nechápu, co na tom dělají tak dlouho.
Samozřejmě si asi zahraju jak Avowed tak Indyho, ale jako naprosté gamepassoviny.
Na to jak to hajpovali.

@pajmič (18.01.2024 22:02): Todd je prodejce ojetých aut.
@7c (18.01.2024 22:33): Asi tak, nechápu že DMoMM nemá teď už aspoň tři pokračování.
Hry na Source enginu jsou na tohle zjevně prokleté. Herní klenoty jeden vedle druhého, ale navzdory nářkům milionů hráčů na ně nikdo nenavazuje.
Pěknej direct. Fakt dobře zpracovaný, když představovat hry, tak nějak takhle. I ten developerhypespeak se dal přežít. Indyho, Hellblade i Avowed si velmi rád zahraju.
Indyho dabuje Troy Baker. Já už myslel že sehnali Harrisona :)
@Charllize (18.01.2024 22:02): Jako souboje by to mohly zachránit, ale nad Obsidianem už jsem dávno zlomil hůl, to by opravdu musely být reakce hráčů jako druhý příchod DMoMM, aby mě to motivovalo Avowed vyzkoušet. A i tak by se člověk musel přebrodit bažinou Obsidian "příběhů", "lore" a "zajímavých NPC", takže o druhém DMoMM co se týče zábavnosti bych uvažoval jen obezřetně.

Popravdě proč DMoMM nemá nějaký remaster nebo VR verzi nechápu (resp. nejspíš problém s konfliktem práv v kombinaci s Ubisoftem) - protože jediný jeho problém v současné (resp. už od doby Windows 7) době jsou technické problémy (stačil by alespoň opravný patch).
Avowed vypadá dobře, kdyby ty souboje byly trochu rychlejší, tak mi dost připomínají Might&Magic: Dark Messiah, což je nejlepší souboják jaký se kdy ve fantasy hře kdy objevil.
Ale pořád mám pocit že ze hry ukázali zatím hrozně málo, na to že má hra vyjt na podzim - jaký je hlavní příběh, jak pořádně vypadá ten svět a města, jaký další gameplay tam bude když má jít o velký openworld?

Obsidian každopádně ještě nikdy nezklamal, takže se těším hodně.
@Fritol (18.01.2024 21:48): Něco tak bez nápadu jako Avowed se každej den nevidí, Hellblade krásnej, na Indyho jsem opatrně zvědavej, ale divil bych se, kdyby to letos stihli, i když panujou rumory, že na tom dělá skoro celá Bethesda. Zbytek jde mimo mě.
Za mě dobrý. Avowed vypadá jak fantasy Outer Worlds, trochu budget, ale líbilo se mi to, na zkrácení času do TES dobrý. Hlavně fajn, že je to hezky barevné a ne další temné fantasy. Hellblade 2 goty ofc, konečně datum hlavně. Ara vypadá jako něco, co se člověk bude muset 100h učit hrát než to bude zábava, ale whatever, to není hra pro mě. Mana na Xbox fajn hlavně v tom, že na ně Squeenix uplně nekašle zdá se. Jen tak dál. Indy vypadá skvěle, ač mě mrzí, že to není TPS. Každopádně tohle je konečně vyloženě mainstream věc, co by mohla lákat i běžné casualy. Hlavně aby to všechno letos fakt vyšlo.