Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
Měl bych dotaz k Lásce nebeské. Už jsem se u této kategorie několikrát sekl, tak si to chci raději nechat od někoho potvrdit. :) Je pro normální variantu dostačující hra Assassin's Creed: Revelations?

Ezio se zde seznamuje se svoji budoucí ženou Sofií a postupně se s ní sbližuje. Není tam žádná vyloženě milostná scéna ani přímo není řečeno, že se Sofie stane jeho ženou (tuto informaci mám z wikipedie). Je tu jedna scéna, kdy mají piknik "rande". Dále Ezio dává v dopisech své sestře najevo, že k Sofii cítí něco víc. Plus ji hlavní padouch unese, aby získal potřebné klíče ke knihovně, o které ve hře jde. A Ezio na výměnu přistoupí, čili dá přednost jí před řádem. Mně přijde toto jako dostatečné romantické/emociální pouto. Jak to vidíte vy? Díky.
@Kunick (27.02.2024 16:17): Ona ta anniversary edice je ale dost upravená, podle všeho. Jsou tam jednak ilustrace, což sice není to nejdůležitější, ale jsou fajn, a pak Gentry v úvodu píše, že na úpravách dělal celých dvacet let:

- The code has been rewritten in Inform 7 and compiled to the glulx format, allowing far more detail and interactivity than before.
- The prose has been revised and polished to reflect 20 years of accumulated writing experience.
- Additional puzzles, scenes, and background information to explore.
- Decorated with over 50 gorgeous illustrations by Carlos Cara Àlvarez.

Nicméně... ta freewareová verze z roku 1998 je furt skvělá hra, která je na ifdb.org druhá nejlépe hodnocená interactive fiction (po Counterfeit Monkey), takže i když si vybereš tuhle verzi, tak tě stále čeká parádní zážitek :-)

A na mapování určitě použij Trizbort.
@Artran (27.02.2024 10:27): Tak včera jsem si hned otevřel wiki a načetl historii hry :) Pokud to rozehraju, a jde fakt spíš o to najít čas než chuť, pak jsem přemýšlel že nejdřív originální hru. Koupi jsem uvažoval spíš jako odměnu autorům. - za typ na itcho díky ;)
@Kunick (26.02.2024 21:43): Jestli se do toho opravdu pustíš, tak mi napiš, přidám ti tu Anniversary edici ze Steamu. Tady na DH je jen freewarová verze z roku 1998. Osobně jsem hrál právě tu bez návodu a vytuhl někde před koncem. Chtěl bych to jednou dohrát znovu v téhle nové edici. Jinak pokud bys to kupoval, tak možná spíš raději doporučuju itch.io. (A palec nahoru za Arhkam Horror. Kde jsou ty časy, kdy jsem tuhle deskovku hrával s kamarády...)
@Tulareanus (26.02.2024 21:04): Já jsem to tak nevnímal (tj. že je tam nějaká silná kauzalita, směr, pokračování). Od začátku (resp. spíš od druhé kapitoly) jsem to bral jako sled určitých poetických fragmentů či experimentů, které nebudou mít jasné rozuzlení a závěr mi naopak sedl a líbil se mi. Prostě CESTA.

Vlastně když nad tím přemýšlím, tak ta bouřka, která všechno rozmetá, je pro mě právě zcela ideálním koncem. Cítil jsem u toho katarzi právě proto, že by možná bylo lze čekat nějaký závěr, ale na konci jsou prostě jen trosky a lidi v nich, které čekají jejich individuální osudy.
Jinak co se týče Volání Cthulhu (běžná varianta), tak bych v rámci propagace méně známých, ale skvělých her doporučil Anchorhead. Nehrál jsem lepší hru inspirovanou Lovecraftem, než tuhle. Bohužel si ji asi stejně nikdo nezahraje, protože... textovka :-)
@Artran (26.02.2024 20:51): Mňa to sklamalo hlavne poslednou kapitolou a časťou predposlednej, kde bolo zrejmé, že autori nevedeli ako pokračovať a niektoré témy a myšlienky vyzneli úplne do stratena a ten záver bol za mňa slabý.
@adam.kulhanek (19.02.2024 21:14): Nie, písal som to aj do doplňujúcich informácii a aj do FAQ dokumentu: "Je dôležité si uvedomiť, že hry, ktoré sú čiernobiele kvôli obmedzeniu hardware, ako napr. pôvodný Game Boy, sa do kategórie nepočítajú. Musí sa jednať o čiernobielu štylizáciu platformy, ktorá širokú paletu farieb ponúka." Pointa je v tom, že má ísť o autorský zámer, nie hardwarové obmedzenie.
Taky se raději ještě ujistím: Chápu správně, že to omezení 7. kategorie (Ve stínu pixelů) na hry od roku 2011 je jen pro normální variantu a tím pádem si můžu do hardcore varianty dát hru Castlevania II: Belmont's Revenge, kterou jsem odehrál s výchozím černobílým filtrem?
Pro sichr, je prosím pro pixelart v pohodě Celeste? Hra rozhodně pixelovitá je, ale okolní věci jako menu a mapa nejsou.
Určitě není problém najít závodní hru s loděma. Třeba  SpeedRage, Micromachines nebo z novějších Crew 2/Motorfest.
Díky za tipy. Tak asi většina závodních her má normálně licencovanej soundtrack. Spíš je kunšt sáhnout vedle, jako já s tím Dirtem :-D

@galaxi (07.02.2024 13:25): Myslel jsem, jestli bych si nedal znova Flatout UC. V HDR a lock 100 FPS by to mohlo být dost spektakulární.

@Fritol (07.02.2024 12:32): No, to je jistě super hra, ale zároveň náročná na emulaci. Můj mobil se nechytá. Já každopádně plánuju upgrade PC a pak bych si rád projel všechny Motorstormy.
@Fritol (07.02.2024 12:05): No uvidím :-D Letos je to dost hardcore. V minulých ročnících jsem se vždycky v půlce roku probral, podíval se, co jsem dohrál a 3/4 dohraných her šlo někam naroubovat. Teď je to zcela nemožné a je potřeba vybírat fakt specificky a záměrně hry pro každou kategorii.

Btw. závody a kategorie 10... stáhnul jsem Dirt 3 a ona tam není hudba při závodech :-D Tak to jsem šlápl vedle.
@Kunick (06.02.2024 19:32): @Sasakr (06.02.2024 18:33): Ok, omlouvám se za nedorozumění. Jeden profil = jedna hra. Ale bychom rádi, kdybyste dohrávali všechny epizody a brali to jako jednu hru. Proti pravidlům to není, ale pro vlastní dobrý pocit… Ocenili bychom tak, kdybyste zbytečně takhle ty kategorie neřešili, přeci jen sami asi chápete, že je to docela odrbání výzvy. Má to byt v první řadě zábava a ne hledání způsobů, jak to ošidit.
@Sasakr (06.02.2024 18:33): 5 epizod je furt jedna hra, závodní hry se zpěvem počas závodu se počítají.

A závodní hry v pohodě nacpeš i do 7. kategorie, třeba 80s Overdrive… pixelart závodů je kotel.

Do 8. kategorie najdeš něco taky, kart racing hry mají různé stylizace, dinosauři jsou třeba v Crash Team Racing.

Do 9. Kategorie najdeš bez problemu nějakou japonskou závodní hru s dabingem.
Související dotaz - Life is Strange 2 se počítá jako 1 hra nebo 5? Ptám se proto, že v ep. 2 byly Vánoce...

Moc nechápu kategorii 10. Jako že každá závodní hra s licencovaným soundtrackem, v němž se zpívá, to splňuje?

A celkově mám problém tam letos naroubovat automobilové závody. Krom 4HC, kam se dají dát NFS a Grid s živými herci, to tam prostě nemám kam dát.
Měl bych dotaz k halloweenské kategorii. Dá se uznat hra Life is Strange: Wavelengths? Hra je rozdělena do 4 časových období a jedno z nich se odehrává právě v období halloweenu. Není řečeno, že se jedná přesně o tento den, není zde ani žádné koledování. Obchod, ve kterém se hra odehrává, je ale halloweensky vyzdoben (jsou tam i nápisy Happy Halloween :) ), Steph hlásí v rádiu halloweenské reklamy, apod. Plus na fandomu k LiS je vyloženě řečeno, že se jedná o epizodu odehrávající o halloweenu.

Video z hraní epizody je zde.
Zdar, asi opakujici se dotaz, ale jak je to s DLC ktere maji vlastni pribeh (O Vine a Krvi, Phantom Liberty, Burning Shores, ...)? Lze je pocitat do kategorii?
@stepankoby1 (29.01.2024 14:41): No to se fakt po*** opravdu snad v každé hře, která je černobílá z uměleckých důvodů někde nakonec černobílost poruší. Tak čtvrtá změna a tentokrát se zeptám dopředu - uměl by někdo potvrdit nebo vyvrátit, zda kategorii na HC splňuje hra TOEM?
@Ross (02.02.2024 06:25):  “V hardcore variantě se mimo lodí počítají také ponorky či jakákoliv jiná plavidla plovoucí po vodě nebo pod vodou, ale je třeba je přímo ovládat. Je důležité, aby hráč tato plavidla ovládal jako součást gameplaye a ne pouze v cutscéně nebo formou textové informace.”

Mě to přijde jasně napsané, pokud tedy se hraním za loď ve strategii neříká jinak než že ji/je ovládáš.
@Všivák (01.02.2024 16:44): Do výzvy to nie je uznateľné, hlavne z tohto dôvodu, ktorý je uvedený v rozširujúcich informáciach kategórie "V základní variantě vám navíc stačí, když se někdo podobný ve hře pouze nachází a vy za něj přímo nehrajete. Musí však plnit aktivnější roli a nebýt jen v jedné cutscéně, být unikátní postavou, ne řadovým nepřítelem, nebo ve formě pozadí."