Pokud sháníte myš a máte menší ruku, na CZC probíhá výprodej - Endgame gear XM1 RGB je za třetinu MSRP. CZC už asi "zavírá krám".
Hardware
Počkáme, co na to scalpeři. :)
S tou cenou se posrali a ještě víc když je to bez mechaniky. Navíc + DPH. Co tak koukám tak mechanika pro ps slim je cca pod 3k. Takže pročko s mechanikou vyjde na 27k.
Designove se to bohužel zas tak moc nezměnilo, ale to se dalo čekat. Chtěl jsem asi moc když to chci vrazit do TV stolku naležato jako asi půlka planety.
No uvidíme na kolik to za dva roky spadne a jak to bude s ps6.
Ale bylo by fajn, kdyby to PSSR umělo upscalovat starý hry. To by byla fajn featura.
Designove se to bohužel zas tak moc nezměnilo, ale to se dalo čekat. Chtěl jsem asi moc když to chci vrazit do TV stolku naležato jako asi půlka planety.
No uvidíme na kolik to za dva roky spadne a jak to bude s ps6.
Ale bylo by fajn, kdyby to PSSR umělo upscalovat starý hry. To by byla fajn featura.
@BUMTARATA (10.09.2024 16:49): Hodně je z toho videa cítit snaha neříct "PS5 je na nic, kup si PS5 Pro" :) Ty srovnávací scény mohly být mnohem víc přiblížené, ale to by právě vyznělo jako "podívejte, jak je to na PS5 hnusný".
@BUMTARATA (10.09.2024 17:23): V Japonsku nedávné zdražení klasické PS5 údajně nakoplo prodeje XSX. Čekám stejný scénář v Evropě teď. :D
@BUMTARATA (10.09.2024 16:49): 800 éček, lol. lmao, even
800 éček bez mechaniky (a fakin stojánku), lol.
Za deset minut bude Petr Kotvald ukazovat nový Próčko.
@7c (08.09.2024 17:18): Toto jsem trochu aplikoval. V dobách, kdy jsem zkoušel Nvidia SLI (nejprve s GTX970), tak jsem si druhou kartu koupil na podzim, přes zimu využíval vyšší výkon a vyšší spotřebu (=radiátor v bytě nepoznal teplou vodu). No a na jaře jsem uzavřel experiment a druhou kartu prodal.
Další zimu, nepoučen předchozím experimentem a s nadějí lepších výsledků na nové generaci karet (GTX 1070), jsem opět další zimu valil stejným způsobem.
V budoucnu ale vidím, že díra na trhu je bundle grafické karty a klimatizace :( Nejsem z těch každogeneračních nárůstů spotřeby nadšen a vždy rád vzpomínám právě na řady GTX 900 a 1000, kde spotřeby celkem krotili.
@Vynex (07.09.2024 15:09): Ze svých zkušeností bych taky počkal tu "chvíli", pokud to nehoří (cca 3 měsíce+, AMD by mohlo být letos, Nvidia spíš jen 5090 letos a další příští rok). Jak psali ostatní, kupovat karty na konci životnosti se nevyplatí, leda bys narazil na dobrou cenu. A z mých zkušeností slevy nejsou. Karty pak pouze začnou mizet ze skladů za stejnou cenu, takže nedává smysl si kupovat starý slabší modle za stejné peníze. To by se musely výrazně šoupnout ceny a to bych po krizích z předchozích let nečekal. Už tak jsou ty karty předražené... Já osobně jako @Rapier (08.09.2024 20:15): silně očekávám RX 8000 a dost uvažuji, že bych po dlouhých 16 letech (a cca 16 grafických kartách) koupil konečně novou kartu a né bazarovou (a pokud nekoupím novou, tak půjdu do bazarové RX 7000 Series nebo RTX 4000 Series, protože se chci posunou výkonem výš pro hry, co vyjdou příští rok)
Další zimu, nepoučen předchozím experimentem a s nadějí lepších výsledků na nové generaci karet (GTX 1070), jsem opět další zimu valil stejným způsobem.
V budoucnu ale vidím, že díra na trhu je bundle grafické karty a klimatizace :( Nejsem z těch každogeneračních nárůstů spotřeby nadšen a vždy rád vzpomínám právě na řady GTX 900 a 1000, kde spotřeby celkem krotili.
@Vynex (07.09.2024 15:09): Ze svých zkušeností bych taky počkal tu "chvíli", pokud to nehoří (cca 3 měsíce+, AMD by mohlo být letos, Nvidia spíš jen 5090 letos a další příští rok). Jak psali ostatní, kupovat karty na konci životnosti se nevyplatí, leda bys narazil na dobrou cenu. A z mých zkušeností slevy nejsou. Karty pak pouze začnou mizet ze skladů za stejnou cenu, takže nedává smysl si kupovat starý slabší modle za stejné peníze. To by se musely výrazně šoupnout ceny a to bych po krizích z předchozích let nečekal. Už tak jsou ty karty předražené... Já osobně jako @Rapier (08.09.2024 20:15): silně očekávám RX 8000 a dost uvažuji, že bych po dlouhých 16 letech (a cca 16 grafických kartách) koupil konečně novou kartu a né bazarovou (a pokud nekoupím novou, tak půjdu do bazarové RX 7000 Series nebo RTX 4000 Series, protože se chci posunou výkonem výš pro hry, co vyjdou příští rok)
@Vynex (07.09.2024 15:53): také bych doporučoval počkat na RTX 5000 nebo RX 8000 GPUs, kupovat současné generace nemá smysl, tedy pokud máš nějakou funkční, zvlášť když je vydání nových GPU za rohem. Také čekám na vydání nové generace abych RX 5700 XT definitivně po 5+ letech nahradil.
Něco mi říká, že tentokráte to bude Nvidia kdo nabídne pravděpodobně vyšší ultimátní výkon ale s vyšší spotřebou, o vyšší ceně ani nemluvě, než AMD které bude naopak úspornější, podobně jako tomu bylo u řady RX 6000 vs RTX 3000 series.
Hlavně vy všichni co kupujete a podporujete Nvidia, proboha nekupujte v roce 2024/25 8GB GPU, popravdě ani 12GB už není žádné terno, byť to snad nějakou dobu (2-3 roky) vydrží.
Něco mi říká, že tentokráte to bude Nvidia kdo nabídne pravděpodobně vyšší ultimátní výkon ale s vyšší spotřebou, o vyšší ceně ani nemluvě, než AMD které bude naopak úspornější, podobně jako tomu bylo u řady RX 6000 vs RTX 3000 series.
Hlavně vy všichni co kupujete a podporujete Nvidia, proboha nekupujte v roce 2024/25 8GB GPU, popravdě ani 12GB už není žádné terno, byť to snad nějakou dobu (2-3 roky) vydrží.
@Vynex (07.09.2024 15:53): při výběru GPU je vhodné si říct, v jakém rozlišení hraješ, jaké požaduješ FPS a jaké vůbec hraješ hry. 4070 Ti je něco mezi, ale možná ti může stačit pomalejší (a levnější) verze nebo naopak bys raději ocenil tu dražší...
@Paul (08.09.2024 18:44): Které nás, s příjmem v CZK, předpokládám, nechávají v klidu :D. Což mě přivádí k otázce, je tu na DH někdo, kdo má 3090/4090?
@7c (08.09.2024 17:18): 4ková generace žere při stejném výkonu cca o 100W méně než 3ková, takže bych se toho asi kdovíjak nebál, kromě těch 5090kových monster.
@Le0nidas (08.09.2024 17:34): A navíc spekulace jen na tu nejvyšší verzi.
@7c (08.09.2024 17:18): Uvidíme, co z toho nakonec bude. Zatím jsou to jen spekulace.
@Le0nidas (07.09.2024 17:32): K těm grafikám ty první zprávy jsou hodně vtipné - tímhle tempem se bude spotřeba grafických karet brzy udávat v kW... Očividně by měl někdo zapracovat na té kombinaci GPU/přímotop. Case s externím radiátorem pro ty chladné zimní dny...
@Vynex (07.09.2024 15:09): Pokud na novou grafickou kartu nespěcháš, počkal bych na release RTX 5000 série, což by mohlo být někdy koncem tohoto roku, popř. nejpozději začátkem příštího.
@Garret (07.09.2024 15:40): Myslíš tuhle verzi ?
https://www.mironet.cz/gigabyte-rtx-4070 ... dp-285w-16+dp559735/
https://www.mironet.cz/gigabyte-rtx-4070 ... dp-285w-16+dp559735/
@Vynex (07.09.2024 15:09): co takhle Ti verze s 12GB?
@Vynex (07.09.2024 15:09): Šest tisíc za Ti verzi bych osobně asi nedával.
Řeším výběr GK a nemůžu se rozhodnout.
https://www.alza.cz/gigabyte-geforce-rtx ... -oc-12g-d9358224.htm
nebo
https://www.alza.cz/gigabyte-geforce-rtx ... -d9358230.htm?evt=ac
Jako ten rozdíl ceny je pro mě celkem velký, ale rád si nechám poradit jestli už třeba ta 16gb není zbytečná. Nejsem nějak velký znalec HW a navíc v posledních letech jsem to nesledoval vůbec a dost jsem z toho vypadl.
https://www.alza.cz/gigabyte-geforce-rtx ... -oc-12g-d9358224.htm
nebo
https://www.alza.cz/gigabyte-geforce-rtx ... -d9358230.htm?evt=ac
Jako ten rozdíl ceny je pro mě celkem velký, ale rád si nechám poradit jestli už třeba ta 16gb není zbytečná. Nejsem nějak velký znalec HW a navíc v posledních letech jsem to nesledoval vůbec a dost jsem z toho vypadl.
Kdybych dneska sestavoval kompa a byl na budgetu, tak bych asi vzal tuhle grafiku. Nebo tuhle.
Sestavu jsem malinko vyladil, budoucí majitel se rozhodl pošetřit (z 20-25k jsme na 36k) a koupit si doporučené.
https://www.alza.cz/nakupni-seznamy.htm?sharelist=73656A6F676B6176626
2TB SSD bude i z mých osobních zkušeností dobrá volba, zaplnit 1TB SSD není vůbec ale vůbec žádný problém. Nechápu jak jsem mohl žít s Crucial MX 500 500GB takovou dobu. :)
https://www.alza.cz/nakupni-seznamy.htm?sharelist=73656A6F676B6176626
2TB SSD bude i z mých osobních zkušeností dobrá volba, zaplnit 1TB SSD není vůbec ale vůbec žádný problém. Nechápu jak jsem mohl žít s Crucial MX 500 500GB takovou dobu. :)
@Rapier (06.09.2024 08:21): nesouvisí to s výkonem, ale 550W zdroj bych dneska už určitě nekupoval. Až si bude chtít koupit silnější grafiku bude muset hned řešit že mu aktuální nestačí.
A sice chápu že 4TB SSD je drahé ale na komp kde budeš stříhat bych vzal alespoň 2TB. Je i škoda, že nevyuzije PCIe 5.0 když to snad ten chipset umí, ale ceny za ty SSD jsou mimo a přínos v rychlosti asi člověk raději oželí. Ale kapacitu bych rozhodně vzal větší.
A sice chápu že 4TB SSD je drahé ale na komp kde budeš stříhat bych vzal alespoň 2TB. Je i škoda, že nevyuzije PCIe 5.0 když to snad ten chipset umí, ale ceny za ty SSD jsou mimo a přínos v rychlosti asi člověk raději oželí. Ale kapacitu bych rozhodně vzal větší.
@Rapier (06.09.2024 08:21): Pěkný, neřekl bych, že je to nějaká darda za herní PC. Jen case bych zvolil s Meshem vepředu, FD Pop má i verzi s meshem a není vůbec blbá za ty peníze.
Seznam jsem překopal, lepší CPU, deska i GPU. Budoucí majitel se už musí rozhodnout sám.
Souhlasím, že PC na stříhání videa s 6 jádrem nedává smysl od počátku, AM5 není vůbec levná platforma. https://www.alza.cz/nakupni-seznamy.htm?sharelist=73656A6F676B6176626
Souhlasím, že PC na stříhání videa s 6 jádrem nedává smysl od počátku, AM5 není vůbec levná platforma. https://www.alza.cz/nakupni-seznamy.htm?sharelist=73656A6F676B6176626
@Rapier (05.09.2024 18:37): Já bych řekl, že bez zátěže to bude tiché - GPU pojede pasivně, chladič CPU bude tichý. Hluk může dělat zdroj. Pokud s tím zdrojem máš osobní zkušenost a je OK, tak asi není potřeba měnit. Já mám jen zkušenost, že jsem větrák na zdroji měnil, že byl pro mě hlasitý a nakonec jsem kupoval zdroj se zeroRPM. A teď jsem si uvědomil, že v seznamu je plotnové HDD, tak to ani není potřeba řešit hlučnost, to HDD bude nejlasitější. A pokud bude PC renderovat, bude hlasitý chladič CPU, pokud pojedou hry, tak zase GPU.
Počítač mi ale přijde spíš poskládaný jako herní než střihačský (tam bych si víc představoval to 8jádro+), ale to záleží na prioritách. Stříhat se dá, bude to trvat déle, ale půjde si i zahrát. Kdyby se přisypalo na CPU a ukrojilo z GPU, tak by to bylo horší.
Ideální by bylo přidat všude, že ona i třeba ta mnou zmiňovaná 7700 XT má v nových hrách v nativním 4K pod 60 FPS. Ale zas to by mohl dohnat upscaling.
Počítač mi ale přijde spíš poskládaný jako herní než střihačský (tam bych si víc představoval to 8jádro+), ale to záleží na prioritách. Stříhat se dá, bude to trvat déle, ale půjde si i zahrát. Kdyby se přisypalo na CPU a ukrojilo z GPU, tak by to bylo horší.
Ideální by bylo přidat všude, že ona i třeba ta mnou zmiňovaná 7700 XT má v nových hrách v nativním 4K pod 60 FPS. Ale zas to by mohl dohnat upscaling.
8 cores CPU bylo první co jsem poznamenal, tzn. R7 7700X - správně poznamenáno: mimo rozpočet, ale budoucí majitel má představu do které by se rád vlezl, a tak chtě nechtě muselo přijít na řadu osekávání sestavy. Když jsme se dostali k částce 30k, úplně jsem viděl ty oči, už 25k se mu zdálo hodně, ale byl ochoten do toho jít.
Jeden ve skupině má stejnou kameru a tvrdí, že CPU renderuje jak co a záleží i na GPU, on sám renderuje na R5 3600 v kombinaci s RX 580 8GB. Někomu prostě nevadí čekat 2x déle. Osobně nerenderuji video, a tak nemám zkušenosti.
Deska, původně tam byla lepší ale v rámci limitu... Je obtížné složit PC s představou do 25k, každopádně radu s naddimenzovaným napájením si beru k srdci. To víte, že jsem zmínil desku ideálně okolo 5-6k. Malinko jej lámu ať dá alespoň těch 35k za PC a bude to dostatečně future proof (snad).
Kingston KC 3000 jsem měl v merku, nicméně po dobrých zkušenostech s SSD od Samsungu volba padla na Samsung. O WD SSD bych měl malinko pochybnosti.
Radeon 7700X ano, okolo 10,5k-11,5k super volba ale majitel by raději Nvidia GPU, nicméně dobrý postřeh navrhnu.
Nějaké to hraní. Těžko říci, starší ale předpokládám, že i novější hry, roky nehrál a rád by si zahrál. Starší to ve 4k utáhne, novější moc ne. Vždycky může snížit rozlišení, každopádně ví, že to bude mázlé ať zapne cokoliv, už si to vyzkoušel s půjčeným notebookem s RTX 2070, kromě toho, že to řvalo jako kráva, tak obraz v nativu vypadal hezky, lépe než na připojeném 4k monitoru, budoucí majitel si to uvědomuje, proto by rád 4k nativ.
Zdroj mě přijde OK, už jsem ho dál do několika sestav a přijde mi tichý. Neříkám, že nejsou lepší zdroje. Klidně navrhněte alternativu. S tím tichým PC, otázka zní co bude více slyšet, CPU chladič? Grafika, zdroj? Tipuji spíše grafika a CPU, než zdroj, ale zas ta skříň by měla být odhlučněná.
Oběma díky za názory a tipy.
Jeden ve skupině má stejnou kameru a tvrdí, že CPU renderuje jak co a záleží i na GPU, on sám renderuje na R5 3600 v kombinaci s RX 580 8GB. Někomu prostě nevadí čekat 2x déle. Osobně nerenderuji video, a tak nemám zkušenosti.
Deska, původně tam byla lepší ale v rámci limitu... Je obtížné složit PC s představou do 25k, každopádně radu s naddimenzovaným napájením si beru k srdci. To víte, že jsem zmínil desku ideálně okolo 5-6k. Malinko jej lámu ať dá alespoň těch 35k za PC a bude to dostatečně future proof (snad).
Kingston KC 3000 jsem měl v merku, nicméně po dobrých zkušenostech s SSD od Samsungu volba padla na Samsung. O WD SSD bych měl malinko pochybnosti.
Radeon 7700X ano, okolo 10,5k-11,5k super volba ale majitel by raději Nvidia GPU, nicméně dobrý postřeh navrhnu.
Nějaké to hraní. Těžko říci, starší ale předpokládám, že i novější hry, roky nehrál a rád by si zahrál. Starší to ve 4k utáhne, novější moc ne. Vždycky může snížit rozlišení, každopádně ví, že to bude mázlé ať zapne cokoliv, už si to vyzkoušel s půjčeným notebookem s RTX 2070, kromě toho, že to řvalo jako kráva, tak obraz v nativu vypadal hezky, lépe než na připojeném 4k monitoru, budoucí majitel si to uvědomuje, proto by rád 4k nativ.
Zdroj mě přijde OK, už jsem ho dál do několika sestav a přijde mi tichý. Neříkám, že nejsou lepší zdroje. Klidně navrhněte alternativu. S tím tichým PC, otázka zní co bude více slyšet, CPU chladič? Grafika, zdroj? Tipuji spíše grafika a CPU, než zdroj, ale zas ta skříň by měla být odhlučněná.
Oběma díky za názory a tipy.
@Rapier (05.09.2024 15:55): Na střih videa je potřeba výkon procesoru, rychlý disk a RAM raději víc než míň. Já bych se díval na nějaké osmi a více jádro na AM5. Doplnit grafiku na "nějaké to hraní" (co to vlastně je?) pak lze doplnit kdykoliv.
Pokud má PC renderovat X hodin v kuse, tak to chce i desku s naddimenzovaným napájením.
Btw z (trochu) nesouvisejícího soudku: Mironet má aktuálně Ryzen 5950x za 7500 Kč.
Pokud má PC renderovat X hodin v kuse, tak to chce i desku s naddimenzovaným napájením.
Btw z (trochu) nesouvisejícího soudku: Mironet má aktuálně Ryzen 5950x za 7500 Kč.
@Rapier (05.09.2024 15:55): V tomto budgetu se těžko radí, na střih videa bych intuitivně bral víc jader, ale 7700X je mimo rozpočet.
Seznam mi jako univerzální PC nepřijde špatný, ale kdybych to PC chtěl pro sebe, pár malých změn bych udělal:
1) Disk bych vzal Kingston KC3000, je lepší a levnější. Nebo ještě levnější WD Blue580, pořád je lepší, než ten předražený Samsung.
2) Když tiché PC, brla bych zdroj se ZeroRPM. ASUS TUF GAMING 650B nevypadá zle, má o rok záruky navíc.
3) Pokud je hraní plánované ve 4K, podíval bych se na testy Radeonu 7700XT. Přijde mi, že na tom je tak o 10-20 % lépe než 4060Ti (i 16 GB verze 4060 Ti je pořád horší)
Seznam mi jako univerzální PC nepřijde špatný, ale kdybych to PC chtěl pro sebe, pár malých změn bych udělal:
1) Disk bych vzal Kingston KC3000, je lepší a levnější. Nebo ještě levnější WD Blue580, pořád je lepší, než ten předražený Samsung.
2) Když tiché PC, brla bych zdroj se ZeroRPM. ASUS TUF GAMING 650B nevypadá zle, má o rok záruky navíc.
3) Pokud je hraní plánované ve 4K, podíval bych se na testy Radeonu 7700XT. Přijde mi, že na tom je tak o 10-20 % lépe než 4060Ti (i 16 GB verze 4060 Ti je pořád horší)
Aktuálně mě kolega v práci požádal o PC sestavu na stříhání videa z GoPro 12 kamery (4K) a nějaké to hraní. Na otázku jaký máš monitor z něho vypadlo širokoúhlý 4k VA Samsung (pracuje na tom z HO).
Tak dobře, kolik je limit? 20k, bez OS a rád bych aby to bylo trochu do budoucna, takže aktuální platforma a časem si koupím lepší GPU, případně CPU. Rád bych aby to bylo tiché, mám malé děti. Tak jo, ale budeme mít problém se vlézt do 25k podotýkám.
Inu PC nikdy nebyly levné ale nevím proč zdá se mi to, nebo nějak podražilo snad vše co mohlo.
Z výsledné ceny byl trochu překvapený, ačkoliv já tak trochu také, samozřejmě RTX 4060 mínus 3k, ale doporučte někomu kdo má doma 4k monitor aby si koupil nejslabší GPU od Nvidia, že?
Kolega se tak dívá na snímkové frekvence pod kartou (FHD, QHD, 4K) a ptá se mě, těch 30 fps ve 4K asi není moc co? Pak se společně mrkneme na ceny RTX 4070 Super, Alza ukazuje 45 fps ve 4K za 15,5k. 50% vyšší FPS, o 6 tis více a jak vidíš v zelených číslech (60 fps) to stále není.
https://www.alza.cz/nakupni-seznamy.htm?sharelist=73656A6F676B6176626
Nedávno jsem přemýšlel, mám PC od 2019, staré dám klukovi, udělám si radost, složím si nové (AM5, Ryzen 9000), tak asi ne. :) S mými neskromnými nároky bych vyhodil oknem min. 45k a to bych se poměrně držel při zemi. Čím dál víc to vidím na upgrade na R7 5700X3D a nějakou GPU z nových řad. Úplně nové železo je strašná darda.
Tak dobře, kolik je limit? 20k, bez OS a rád bych aby to bylo trochu do budoucna, takže aktuální platforma a časem si koupím lepší GPU, případně CPU. Rád bych aby to bylo tiché, mám malé děti. Tak jo, ale budeme mít problém se vlézt do 25k podotýkám.
Inu PC nikdy nebyly levné ale nevím proč zdá se mi to, nebo nějak podražilo snad vše co mohlo.
Z výsledné ceny byl trochu překvapený, ačkoliv já tak trochu také, samozřejmě RTX 4060 mínus 3k, ale doporučte někomu kdo má doma 4k monitor aby si koupil nejslabší GPU od Nvidia, že?
Kolega se tak dívá na snímkové frekvence pod kartou (FHD, QHD, 4K) a ptá se mě, těch 30 fps ve 4K asi není moc co? Pak se společně mrkneme na ceny RTX 4070 Super, Alza ukazuje 45 fps ve 4K za 15,5k. 50% vyšší FPS, o 6 tis více a jak vidíš v zelených číslech (60 fps) to stále není.
https://www.alza.cz/nakupni-seznamy.htm?sharelist=73656A6F676B6176626
Nedávno jsem přemýšlel, mám PC od 2019, staré dám klukovi, udělám si radost, složím si nové (AM5, Ryzen 9000), tak asi ne. :) S mými neskromnými nároky bych vyhodil oknem min. 45k a to bych se poměrně držel při zemi. Čím dál víc to vidím na upgrade na R7 5700X3D a nějakou GPU z nových řad. Úplně nové železo je strašná darda.
@cuba144_CZ (04.09.2024 22:19): jj včera jsem se na to díval podrobně, zdá se že Motorola G55 bude nástupce G54, pravda jen s 8GB RAM ale to by nemělo vadit, výhodou bude zcela jistě, že přijde s Android 14 a dostane 4 roky security updates a už nevím kolik upgrade Android, zdali 2 nebo 3? Taky počkám.
@Rapier (04.09.2024 13:59): Na všech českých webech s představením jsem viděl cenovku 6299 Kč. Já si těch pár dní počkám, jaká bude realita a uvidím, jeslti do ní půjdu, nebo vyberu starší model se čtyřkou na konci.
@Rapier (04.09.2024 13:59): 6500 +- :)
@Rapier (04.09.2024 13:59): Je fakt představený pár dní zpět.
@Bursoft (04.09.2024 11:02): rozhodl jsem se jim koupit Motorola G54 5G Power Edition. Prý změnili (Motorola alias Lenovo) software politiku aby lépe konkurovali Samsungu, takže i (nižší) střední třída dostane A15, doufám. :) https://www.gizmochina.com/2024/08/21/an ... ese-motorola-phones/ Těch 4-5 let by to snad vydžet mohlo.
EDIT: G55 jsem u nás v obchodech nikde neviděl. Možná bych měl počkat? Otázka zní kolik bude reálně u nás stát. https://www.notebookcheck.net/Motorola-M ... EUR250.881809.0.html
EDIT: G55 jsem u nás v obchodech nikde neviděl. Možná bych měl počkat? Otázka zní kolik bude reálně u nás stát. https://www.notebookcheck.net/Motorola-M ... EUR250.881809.0.html
@Rapier (04.09.2024 09:31): Jo, toho bych se nebál, že Android 14 by nepodporoval za 4 roky bankovnictví. Samsungy jsou předražený všechny, proto je vhodný je kupovat buď hned když vychází, kdy Samsung rozdává milion slev a bonusů, aby se to vyplatilo, nebo si počkat na nějakou akci, který má Samsung taky často. Ale A55 za 10 tisíc bych fakt nekoupil, to je nesmysl. Do 5k bych fakt vzal tu Motorolu (popř. počkal na ten aktuální model, ale myslím, že startovací cena bude mnohem vyšší, než klasicky spadne) nebo Poco M6 Pro
https://www.alza.cz/poco-m6-pro?dq=8606568
https://www.alza.cz/poco-m6-pro?dq=8606568
@Bursoft (04.09.2024 08:56): limit jsem lehce zmínil, otec ideálně do 5k, tchýně by dala víc ale přijde mi, že A55 je hrozně předražený telefon. Každopádně dík za postřehy s levnějšími Samsungy, právě z odezvy telefonu mám obavy, proto jsem zatím nic neobjednal.
Co se týče aktualizací, jde hlavně o to aby tam šlo alespoň 4 roky provozovat internetové bankovnictví, klíč, totéž od České Spořitelny, apod.
Pokud si vzpomínám např. KB nedávno zařízla nějaké staré Android telefony. Android 14 je samozřejmě aktuální a pravděpodobně 4 roky bude podporovat 14 většina běžných aplikací jakou jsou např. navigace, banky, apod.
Co se týče aktualizací, jde hlavně o to aby tam šlo alespoň 4 roky provozovat internetové bankovnictví, klíč, totéž od České Spořitelny, apod.
Pokud si vzpomínám např. KB nedávno zařízla nějaké staré Android telefony. Android 14 je samozřejmě aktuální a pravděpodobně 4 roky bude podporovat 14 většina běžných aplikací jakou jsou např. navigace, banky, apod.
@Rapier (04.09.2024 08:45): Nikde jsi nenapsal budget na ten telefon, jestli se dobře dívám, ale levný Samsungy bych fakt nebral. Ono je hezký mít x let aktualizace, ale ten HW nestačí už teď na nějaký pohodlný provoz. Vždycky když se u nás v rodině kupuje novej telefon a nikdo se mě nezeptá, tak automaticky berou Samsungy (A0x, A1x, A2x) a to je katastrofa na tom telefonu něco dělat. Osobně bych začal na A35, ideálně A55, ale chápu, že tam už se to motá kolem 10k a může to být dost (plus za tu cenu asi koupíš hromadu lepších čínských telefonů).
Ta Motorola bude ve výsledku lepší řešení. Záleží, jak moc ti na těch aktualizacích sejde.
edit: Koukni, jestli na Samsungu nebo mobilpohotovosti nejsou nějaké zajímavé výkupy třeba na A35/A55, kolikrát se takto dá ušetřit několik tisíc, když tam odprodáš starej telefon.
Ta Motorola bude ve výsledku lepší řešení. Záleží, jak moc ti na těch aktualizacích sejde.
edit: Koukni, jestli na Samsungu nebo mobilpohotovosti nejsou nějaké zajímavé výkupy třeba na A35/A55, kolikrát se takto dá ušetřit několik tisíc, když tam odprodáš starej telefon.
@Zx Atari 500 (04.09.2024 01:39): napsal jsem A52 5G ale správně to mělo být A25 5G.
Motorola G54 Power Edition vypadá solidně, a dá se koupit za nižší cenu, těch 12 GB RAM později pravděpodobně pomůže s výkonem.
Úplně si neumím představit A25 5G s Android 18 a jen 6GB RAM, těžko říci jak se na tom podepíšou HW nároky Androidu v budoucnu ale zdá se mi, že s každou novou generací jsou vyšší. Pravdou také je, že si někteří stěžují na pomalé reakce A25 5G a jiní zase říkají no problem.
Motorola G54 Power Edition vypadá solidně, a dá se koupit za nižší cenu, těch 12 GB RAM později pravděpodobně pomůže s výkonem.
Úplně si neumím představit A25 5G s Android 18 a jen 6GB RAM, těžko říci jak se na tom podepíšou HW nároky Androidu v budoucnu ale zdá se mi, že s každou novou generací jsou vyšší. Pravdou také je, že si někteří stěžují na pomalé reakce A25 5G a jiní zase říkají no problem.
@Rapier (04.09.2024 00:14): myslíš A55. A 52 skončila na Androidu 14. Stejně jako A52s
Která ale bude dostávat bezpečnostní záplaty o půl roku déle. Asi do Q3 2025.
Jinak mně se letos zatím nejvíce líbí Motorola Edge 50 Pro. Má dle všeho Aptx Lossless, tak oželím jack. Displej má krásný. A spoustu dalších výhod. Naopak i na stávající cenu má velmi průměrný procesor. A UFS jen 2.2 už je hodně archaické. Jen o fous horší 2.1 má moje letité A52s.
A u a52s zůstanu ještě ten rok. Než přestanou chodit bezpečnostní aktualizace. Displej mám křapnutý. Ale je to telefon na dodělání.
Btw není náhoda, že se tu hodně objevují Motoroly. Je i pravda, že jim dlouho chodí aktualizace OS. Trochu stinná stránka jr, že chodí pozdě a občas i mizerně vyladěné.
Která ale bude dostávat bezpečnostní záplaty o půl roku déle. Asi do Q3 2025.
Jinak mně se letos zatím nejvíce líbí Motorola Edge 50 Pro. Má dle všeho Aptx Lossless, tak oželím jack. Displej má krásný. A spoustu dalších výhod. Naopak i na stávající cenu má velmi průměrný procesor. A UFS jen 2.2 už je hodně archaické. Jen o fous horší 2.1 má moje letité A52s.
A u a52s zůstanu ještě ten rok. Než přestanou chodit bezpečnostní aktualizace. Displej mám křapnutý. Ale je to telefon na dodělání.
Btw není náhoda, že se tu hodně objevují Motoroly. Je i pravda, že jim dlouho chodí aktualizace OS. Trochu stinná stránka jr, že chodí pozdě a občas i mizerně vyladěné.
@Rapier (04.09.2024 00:14): Tak ono zalezi jestli rodice tak nutne potrebujou updejty :) S tim A 15 je to 50/50 neco bylo i na redditu. Ale rikam si, ze ta G54 ma asi solidni prodeje, tak by to mohli odklepnout. Je mi to v celku nakonec jedno.
@Gordon (04.09.2024 01:07): Bohate mi staci kdyz tam neni zadna nadstavba.
@Zx Atari 500 (03.09.2024 23:40): Nevěřím, že používáš barebones android, asi myslíš, že to není přehlcený appkama, které nepotřebuješ.
Motorola G54 Power Edition vypadá HW, až na obyč IPS displej jako zázrak. Jenže reálně má přislíbený jen Android 14, který již obdržela a 3 roky security update, jelikož je to model 2023, respektive vyšel v 2023.
Samsung A52 5G má jen 6GB RAM, ale vyšel s Andoid 14 letos, dostane tak upgrade až na Android 18 a 5 let security update.
Na stránkách Motoroly není nikde oficiální ohledně Android 15 pro G54. Hledal jsem dlouho a bez úspěšně. To, že to napíšou v komentářích, dotazech na Alza neberu jako 100% platné.
Samsung A52 5G má jen 6GB RAM, ale vyšel s Andoid 14 letos, dostane tak upgrade až na Android 18 a 5 let security update.
Na stránkách Motoroly není nikde oficiální ohledně Android 15 pro G54. Hledal jsem dlouho a bez úspěšně. To, že to napíšou v komentářích, dotazech na Alza neberu jako 100% platné.
Bance se nelíbil muj 7 let starej Huawei s androidem7, koupil jsem nedavno G84, jsem spokojenej, foťák za ty prachy ujde, na displej se kouká pěkně, výdrž baterky pro mě perfektní, ale to je tim, že já taky nejsem typickej uživatel - 7 let starej Huawei Nova s původní baterkou jsem (před výměnou za novej smartfoun) nabíjel ~jednou za 3dni, novou G84 jsem dobíjel dneska, když měla 35% po 7 dnech... kolegové, kteří svoje "miláčky" dobíjej každej den, mi řikaj, že je pro mě takovej telefon škoda, ale mě to nevadí, mam i jiný záliby, než většinu dne strávit čučením do mobilu.
Mam G54 od dubna a naprosta spokojenost. Cistej Android, nabijim tak jednou za 5-7 dni :) Pravda, nejsem ale typicky uzivatel :D
@cuba144_CZ (03.09.2024 22:09): Kapacita baterky je sama o sobě nedostatečný údaj. Je potřeba to porovnat s procesorem, který to bude živit, jak je moderní a úsporný. G54 Power edition má CPU Mediatek Dimensity 7020 (6 nm), který je naštěstí dost úsporný, takže telefon vydrží dlouho.
@Rapier (02.09.2024 09:12): Pro rodiče jsem před pár měsíci koupil právě G54 Power, byl tam požadavek na co největší baterku. A je fajn, 12 GB RAM vidím jako plus do budoucna, za ty penáze fotí pěkně (optická stabilizace). Pro mě obrovské mínus ta hmotnost, ale rodičům to nevadí.
Právě koukám, jestli bych svou starší G72 nevyměnil za něco novějšího, ta nová G55 se mi líbí snad ve všech ohledech. Jediné mínus pro mě je, že u telefonu za 6300 bych už chtěl OLED diplej, tyto mají jen IPS (na G72 jsem ho měl a to stála 4000, G84 za 5400 Kč jej má). Takže mým druhým favoritem je rok stará G84 - mám dilema, jestli ušetřit tisícovku za rok starý lépe vybavený mobil, a nebo půjdu do novinky...
EDIT: Ohledně toho Androidu nevím, našel jsem stránky, kde tvrdí, že G54 Power Android 15 dostane a našel jsem jiné, že nedostane. Bez odkazů na něco oficiálního.
Právě koukám, jestli bych svou starší G72 nevyměnil za něco novějšího, ta nová G55 se mi líbí snad ve všech ohledech. Jediné mínus pro mě je, že u telefonu za 6300 bych už chtěl OLED diplej, tyto mají jen IPS (na G72 jsem ho měl a to stála 4000, G84 za 5400 Kč jej má). Takže mým druhým favoritem je rok stará G84 - mám dilema, jestli ušetřit tisícovku za rok starý lépe vybavený mobil, a nebo půjdu do novinky...
EDIT: Ohledně toho Androidu nevím, našel jsem stránky, kde tvrdí, že G54 Power Android 15 dostane a našel jsem jiné, že nedostane. Bez odkazů na něco oficiálního.
Něco pro Jaba, hehe :) odkaz