Když už tu probíráme zlaté časy herních redaktorů v CZ a SK zemích. Nedávno jsem narazil na novinku ohledně legendárního studia
Digital Image Design (DID), na DH jsem o ní psal zde
http://dbher.cz/hp441634.
Pominu fakt, že se bavím s dvěma, respektive oslovil jsem 3, ale na toho třetího jsem dosud nenašel čas na rozhovor, ex-DID a Martina Kenwrighta jsem zatím na Linkedin nekontaktoval, bylo mi ex-DID řečeno, že je
shy. :)
Já vím, že redaktor má těžký job a vydělat si na chleba není snadné, ale ...
https://indian-tv.cz/clanek/z-hrobu-se-v ... ktere-tvorilo-8qjzh6
Napsat větu: "
To se v roce 2001 proslavilo prvotřídním a vysoce realistickým leteckým simulátor Eurofighter Typhoon ." šéfredaktor snad nemyslel ani omylem (!), protože to byla,
bohužel s velmi těžkým srdcem fanouška přiznávám zcela otevřeně, nejhorší DID hra z kategorie leteckých simulátorů, kterou DID vydali pod RAGE (nikoliv OCEAN), a kde je jako studio fakticky záměrně zlikvidovali.
Jistě, našly by se i jisté pozitiva o niž jsem se rozepsal zde
https://forums.mudspike.com/t/dynamic-campaigns-why-cant-they-do-it/299/137 Ty se ale týkají enginu dynamické kampaně, nikoliv zbytku hry.
Tu drobnost s překlepem " leteckým simulátor " místo správně leteckým simulátorem (skloňování) přehlídnu, to se stává i v lepších rodinách.
Redaktor chtěl nepochybně říci, že DID se proslavili v roce 1995 nekompromisním simulátorem
EF 2000, což je v reálu skutečný Eurofighter Typhoon, hra díky které se z vývojářů stali svého času celebrity, hra které se prodalo neuvěřitelných 700 tis ks! Plus to umocnili výborným a zdarma šiřitelným addonem TACTCOM (1996), který již tak špičkovou hru vyzdvihl do nebeských výšin. Doslova, jelikož pro její běh jste tenkrát museli mít pořádně nadupané PC, tedy pokud jste chtěli stabilní framerate a výjimečný grafický zážitek jenž vyždímal z tehdejšího HW každý megahertz a megabyte.
Popojděme dále.... "
Letecké simulátory od DID byly tak dobře zpracované, že studio spolupracovalo s leteckými silami z celého světa. Britské ozbrojené síly (Royal Air Force a British Airways) dokonce využívaly simulátory od DID k výcviku skutečných pilotů."
Chápu, že laik nechápe rozdíl mezi RAF a British Airways. DID opravdu dělali na leteckých simulátorech pro vojenské letectvo (RAF) a civilní letectví (British Airways). V prvním případě to byl TIALD system (software pro trénovaní pilotů pro použítí laserem řízených bomb) pro
SEPECAT Jaguar (francouzko-britský útočný letoun).
V neposlední řadě jejich magnum opus titul
F-22 Total Air War vybrali pro tréning důstojníků letectva (USAF) jako vhodný výukový materiál, byť s jistými výhradami, soudně podle review jednoho majora USAF pro
airpower journal ročník 99.
Aby toho nebylo málo, tak diskuze pod novinkou taky stojí za to, jde vidět, že dnešní generace neví o DID hrách očividně vůbec nic, čest výjimkám!
Pozitivum novinky vidím snad jedině v tom, že se o leteckých simulátorech mluví mezi mainstream populací. Za snahu pane šéfredaktore dávám 3 mínus.