Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

Prosím, mohli byste mi někdo napsat, kolik vám žere desktop W v zásuvce během idle a během benchmarku/hraní + o jakou jde stavu? Díky.
@AlieN (11.01.2025 15:53): No k té 3090 bych musel kupovat i nový zdroj, protože 650W by nejspíš nestačil. Což je další investice. Ta 4070 má podobný výkon s polovičním odběrem.
@Paul (11.01.2025 12:33): Těch 24GB bych asi na lokální Ai generování obrázků využil, ale obávám se, že to Midjourney stejně konkurovat nebude. Co mě na 3090 děsí nejvíc, tak je spotřeba. Přecejenom 40xx je úspornější a když jsem po 15 letech přešel na AMD CPU právě kvůli spotřebě, tak mi to u té 3090 trochu nevychází.
@Say (11.01.2025 12:07): Jestli to chceš na práci a využiješ těch 24GB tak asi dobrý, ikdyž 12 mi přijde dost. Pro referenci, já bral z druhý ruky před dvěma lety 3080Ti za 15K. Výkon stejnej jako 3090, ale poloviční ramka.
Už se v HW tolik neorientuji, každopádně zajímalo by mě, jestli RTX 3090 za 12 tisíc (od známého, netěžil, používal na Ai), je dobrá nabídka nebo raději počkat na nové 50xx? 15 tisíc za 4070 nedám a cenově dostupnější 4060 se mi zdá s 8GB VRAM nic moc. Primárně na práci v Unreal Engine 5, Adobe, DaVinic Resolve, příležitostně hraní na 1440p.
Ahojte,

Mám dotaz prosím. Dá se nějak zamezit žloutnutí plastu na starých konzolích? Např Super Nintendo (Eu verze) nebo Ps1. 

Stačí je mít mimo slunce a pravidelně čistit? A jdou nějak vyčistit i buttony když pravidelným a častým používáním zežloutnou?

Děkuji všem a přeji hezký víkend.
@speedevil (09.01.2025 18:22): vzhledem k tomu, že za zdrojem maš připojený všechny ty drahý komponenty, tak vážně nechceš, aby to byl nějaký šunt. Kvalitní zdroj je sakra důležitej. Vyšší řady Seasoniců a Corsairů určitě OK. BeQuite se poslední roky udává taky jako asi dobrej i když nevím, čím si tu pověst získal. Ale neříkám, že to tak není. Jen tu firmu moc nemám v merku.

Nicméně i u drahého můžeš narazit na vadný. Předloni jsem kupoval dražší Seasonic a vrčel mu větrák. Peníze mi ale bez problémů vrátili.
@speedevil (09.01.2025 18:22): Seasonic vyssi rady by mely byt v pohode (ale od te doby, co jsem pouzival, asi menili znaceni, protoze zadny z aktualne nabizenych mi neni povedomy), Corsair vyssi rady (tedy cokoliv krome CX) by taky mely byt v pohode. Jeste lide kupuji Be Quiet!, ale tam se zdroji zkusenosti nemam. Ke zbytku bezne nabidky duveru uplne nemam.
@speedevil (09.01.2025 18:22): Tak zrovna třeba Nvidia má ty softwarové technologie, které jsou přeci jen více přítomné ve hrách. U zdrojů si zrovna docela vybírám, protože vnímám to, že některým značkám třeba něco vybuchuje nebo hoří a jsou o tom videa, takže osobně nekupuji nic jiného, než Seasonic. Osobně mě odpuzuje třeba značka Fortron. Kdyby mi pískali cívky v PC, tak ho prohodím oknem. :-D
Já jako někdo, kdo je starší, než Husákovo děti, pamatuju dobu, kdy jsme řešili tzv. "značku" a podle toho případně elektroniku (já hlavně audiotechniku) vybírali a měli jsme tak nějak pocit, že "značka" fakt může znamenat kvalitu oproti obyč, "neznačkovejm" produktům - a co dneska? Má to nějakej význam?
Obecně z toho mam pocit, že ne, když vynecham "značky", teoreticky by měly bejt dražší věci kvalitnější, ale s timhle bohužel nemam jen pozitivní zkušenosti. Takže trochu konkrétně: co takhle PC zdroje? Můžete vy, kteří máte víc zkušeností, doporučit konkrétní "značky", který jsou většinou šmejdy a naopak ty, který obecně nezklamou?
Potřeboval jsem PSU do nenáročnýho, kancelářskýho bazarovýho PC, našel jsem doma dva, funkčnost OK, ale oba předvádí tzv."cívka kňučet" (*dle překladače, pův.hláška je: coil whine) podobně jako se to stává u GPU, u PSU to "hraje" podle měnícího se odběru. Dá se týhle "shwiňárně" nějak vyhnout, nebo je to o štěstí (jako u GPU), jak se šikulům ve fabrice podaří zbastlit součástky do HW a podle toho to pak kňučí víc, než míň? Vypadá to tak, už mi rukama prošlo i pár všema vysmívaných "eurokejsů" a ty zrovna nekňučely. Je mi jasný, že většina PC-kutilů u PSU řeší jiný věci, než "kňučení", ale mně bohužel tohle vadí - co s tim? Má tady cenu řešit "značky"? Známí mi na to řikaj, že jsem magor, ale možná jsem jen nemocnej (hyperakuze, misofonie).
@Rapier (09.01.2025 11:08): CEO to zmiňoval na jevišti, že bez AI to nejde. Jelikož to Nvidia už jednou takto udělala, tak se nedalo čekat nic jiného.

@Bursoft (09.01.2025 12:22): Minimálně je značení Nvidie přehledné i pro lidi, co to moc nesledují, to samé víceméně s ryzeny, takže když AMD udělá značení, které je pro zákazníka více srozumitelné, tak za mě dobře.
Pro mě třeba to jejich značení je nesrozutelné u grafik u RX 580 jsem ještě věděl, že 80 => 60 => mid-end. Pak už jsem se ztrácel.

@Cobot (09.01.2025 12:30): Zatím to vypadá, že raw výkon bude cca o 30 (spíš 25) % vyšší, to je za mě takové... normální.
@Rapier (09.01.2025 11:08): tak oni mysli ten výkon se zapnutým multi frame gen. Na papíře to tak třeba bude. Marketing. Tomu se snad nikdo divit nemůže. Pokud si aktuální generace vykreslial jeden snímek navíc a nová bude umět tři navíc, tak to číslo co ti bude ukazovat počítadlo fps bude 3x větší.

Dokud nebudou nezávislé testy, tak nemá smysl spekulovat. Ta tabulka co postuješ se nijak ověřit nedá. Může to být pravda a taky nemusí.
Počkat, to se Radeony fakt přečíslily, aby ty číselný řady byly shodný s GeForce? By mě stejně zajímalo, kdo v marketingu si řekne, že RTX 4070 Ti Super je skvělej název pro nějakej produkt a jinej marketingovej tým toto ještě začne kopčit :D
@Sasakr (07.01.2025 14:06): Ja osobne mam 144Hz monitor a rozdil mezi stabilnimi 100 a 144FPS nevidim (mozna v nekterych neoptimalne naimplementovanych mensich hrach je rozdil mezi 144FPS a cimkoliv jinym videt nezavisle na VRR). Verim, ze profici muzou videt rozdil rekneme do 240Hz. Vic uz si to neumim predstavit, to budou snad jednotky lidi.
@Paul (07.01.2025 14:28): Tak míň než těch 20 ms, což odpovídá 40 FPS, to být nemůže, ne? Podle mě na hraní s ovladačem to bude v klidu. Koneckonců to není tak dávno, co se hrálo na 60 Hz monitorech a protože jsem samozřejmě chtěl mít hladký a nerozřezaný obraz, tak s vertikální synchronizací, která s trojitým bufferem dělá 50 ms. A taky to šlo.