Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Tak tu máme reveal Switch 2. Za mňa pekné, ale hlavne potešilo, že potvrdili spätnú kompatibilitu na digitálne aj sd kartové hry z prvého switchu.
A z trailera to vyzerá, že launch hrou bude Mario Kart 9.
Dátum vydania ešte nie je, akurát, že 2025 a viac info dajú v apríli. Takže tipujem vydanie na jeseň.
https://youtu.be/itpcsQQvgAQ?si=Gn0WOVHo_WmPTf-H
@Fritol (17.01.2025 11:56):  Tak vzhledem k tomu, že MS hodil Xko do žita se tomu úplně divit nelze. Když nemáš konkurenci, můžeš si dovolit dělat i takový píčoviny jako Sony. Ale třeba se teď, kdy je všechno Xbox, konečně dočkáme tý meme ledničky (akorát irl) s předinstalovaným game passem.

Jinak second-party Destruction AllStars, jo, to je dobrá připomínka, na Twisted Metal právě měli dělat Lucid Games, než to od nich přebrali Firesprite. Ale third-parties jako Babylon's Fall bych do toho nepočítal.
@BUMTARATA (17.01.2025 11:12): Nezapomeň na zaplacenou third party gaas exkluzivitu Babylon's Fall, kde vypli servery asi po půl roce. A Destruction AllStars, které z plánované plné ceny hodili rovnou do Pluska a stejně to nikdy nikdo nehrál. :D To má hádám tez vyple servery už.

Smutné je, že PS5 se i s absencí her furt prodává jak rohlíky, takže akcie na to nijak nereagují a vedení se asi jen tak neobmění.
@Fritol (17.01.2025 05:38): Právě! Nemůžu uvěřit, že na tohle plejtvaj talentem. God of War live service zní úplně šíleně. Jestli je nezavřou, tak další hry vydaj až na další generaci. Strašně to dojebávaj.

Pokusil jsem se spíchnout přehled tý jejich pochcaný GaaS iniciativy…

Insomniac: Spider-Man GaaS (nedostalo zelenou)
Naughty Dog: The Last of Us GaaS (zrušeno)
Arrowhead: Helldivers II (2024)
London Studio (zavřeno): GaaS (zrušeno)
Firesprite: Twisted Metal GaaS (nedostalo zelenou)
? (původně Deviation (zavřeno) + Bungie): GaaS (přesunuto pod nový studio)
Firewalk: Concord (2024 a následně zrušeno, lol)
Bungie: Payback (zrušeno)
? (původně Bungie): Gummy Bears (přesunuto pod nový studio)
Bend: GaaS (zrušeno)
Bluepoint: God of War GaaS (zrušeno)

Bungie: Marathon
Haven Studios: Fairgame$
Guerilla: Horizon #1 GaaS
NCSoft: Horizon #2 GaaS

Totální krchov.
@Pluto (16.01.2025 14:22): Myslím si, že najlepšie spracované vetvenie príbehu som videl asi v Beacon Pines (odporúčam ak si nehral), pretože tam človek objavuje veľa rôznych koncov a možností, aby sa reálne dopracoval k tomu skutočnému finále. Minimálne teda v adventúrach som toto ocenil.

Inak som skôr ten, čo radšej ide hru vlastnou cestou, aby si to užil po svojom. Aj keď niekedy by bolo zaujímavé vidieť, aké iné možnosti to ponúka. Napríklad v Baldurs Gate III je to pre mňa zaujímavé.
Nechci tu tříštit debatu, ale…

Sony právě zrušila dvě hry, na kterých roky dělaly Bend a Bluepoint, obe dvě věci měly bejt live service, přičemž v tom druhým případě šlo o live service God of War.

Wow.
PC Gamer

Zní to přesně tak, jak jsem si o pár příspěvků níž vysnil, lol.

"The time system is a core element of our narrative sandbox," Sadowski says. "It moves only when you do the content (such as a quest or task), because we do not want the time system to be there to rush the player or to stress them out. We want the time system to be part of the narrative experience, and part of the whole ‘both action and inaction have consequences’ [approach].

“It will work in interesting ways. It will definitely force you to make choices at some points, like what to do, and what to ignore, because you will also have to choose which content you want to do, and which content you want to ignore, in order to maximise your chances of defeating the main enemy. But you will be able to choose between different ways to approach the problem, and that all ties into the narrative sandbox again.”

"For example, when you’re playing The Witcher 3," Tomaszkiewicz notes, "and you know that Ciri needs help, but you decide to go play Gwent – it’s something which, you know... you feel that it’s a game, and it’s a really good game. But it’s a game. And maybe if you had some resource, and you know that maybe if you don’t go, something would happen – then your thinking about this game would be different, and maybe the immersion would be better, and maybe your emotions would be different.”

Okay, jsem sold & hyped.

@M.a.t.t. (16.01.2025 18:46): Já ti ale nic nevysvětluju. Jen jsem se nad tím podivil. :)
@SilentWolf (16.01.2025 14:11): Když pominu visual novels, NG+ a věci jako Hades, tj. záležítosti, kde je ten opětovný průchod tak nějak integrován do základní struktury hry, tak mě k druhému (neřkuli nějakému dalšímu) průchodu přiměje už povětšinou leda chuť vyzkoušet jinou romanci. Velmi výjimečně k tomu nabalím i nějaké další jiné rozhodnutí, ale dost často se nějak rozhoduju, protože jedna možnost je mi sympatická a druhá ne, takže měnit to pro mě není atraktivní. Třeba v DAI znám průchod s templáři jenom z viděného gameplaye, protože templáři jsou pro mě totálně no-go.
@BUMTARATA (16.01.2025 13:00): Odohral som dosť interaktívnych filmov, respektíve hier s vetviacim sa príbehom a mám ich úprimne rád (Detroit napríklad zbožňujem), takže netuším, prečo to vysvetľuješ práve mne :D. Len je trochu rozdiel hrať viackrát 10 hodinovú hru, aby si si skúsil iný postup a znova 100 hodinovú, aby si z nej videl zvyšných 50%, ktoré môžu radikálne ovplyvniť kvalitu zážitku. This.
Ono těch her s volbama a opravdu odlišnýma liniema je hrozně málo. Napadá mě třeba zaklínač 2 a tam jsem se opravdu snažil hrál zrcadlově opačně. Jinak je to takový kosmetický, nějaká jiná romance, nějaké alternativní řešení, ale v důsledku je rozdíl jen pár dialogů a nějaká mrtvá postava na konci. Baví mě roleplayovat, tedy vymyslet si postavu a volby posuzovat podle její morálky a nikoliv podle svý. Takhle jedu většinu velkých RPG a je ta hra mnohem zajímavější a paradoxně snadnější v rozhodování.
Ale tak tady přece nejde o to, že člověk nehraje tu hru podruhé úplně jinak, ale že si já, jako hráč, určím, jakou cestou se vydám a nemusí dělat přesně to samé, jako všichni ostatní, prostě roleplay...
@SilentWolf (16.01.2025 14:11): Obecně moc nehraju hry víckrát, ale jinak rozumím tomu, co píšeš, imho to je kvůli tomu, že ty volby jsou často morální povahy nebo ti osobně ta druhá prostě z nejrůznějších důvodů nedává takovej smysl, takže i při opětovným hraní tenduješ k volbám, který jsi udělal při prvním průchodu. Však Disco jsem dohrál třikrát a vždycky jako commie, jinak to ani nešlo. :D

Ale na děj můžou mít vliv i menší věci jako pořadí, ve kterým plníš questy, nebo build, kterej máš, apod. Mně osobně nejde nutně ani tak o další průchody, nepotřebuju vidět všechno, mě těší to, když je můj příběh dostatečně jinej, abych tu jinakost pak mohl sdílet s ostatníma.
@SilentWolf (16.01.2025 14:11): Upřímně řečeno, já to větvení příběhu taky nemám moc rád. Člověk tím příjde o spoustu obsahu, se kterým si dali tvůrci hodně práce. Že bych si něco zahrál skutečně celé znova a hned u mě rozhodně neplatí. Za posledních deset let se mi to stalo jen u Pilgrims, která je ale hodně krátká a na replayabilitě postavená. A i tak jsem to zkusil jen dvakrát.
Hrajete tu vůbec někdo hry s větvením příběhu vícekrát? A dáváte ty jiné volby?

Já mám obecně problém udělat cokoliv jinak než při prvním hraní. A tím ani nemyslím dobro vs. zlo, ale opravdu cokoliv.
@S4TW (16.01.2025 13:39): Přitom já jsem taky něco jako komplecionista, ale jen ve smyslu toho jednoho průchodu. Když na mě někde bliká kolektibl, tak mám tendenci ho sebrat, chci dokončit všechny vedlejšáky a tak, ale zároveň miluju, když mě rolovací hra nechá rolovat a odměňuje mě vzájemně se vylučujícím obsahem. Nemám potřebu ji dohrávat desetkrát, abych viděl všechny možný cesty, konce, ale těší mě představa, že když si ji zahraju podruhý, tak bude třeba (i docela dost) jiná.
Já nevím no a nebo si prostě zahrají dva lidi stejnou hru a každý bude mít trochu jiný zážitek, co je na tom zlé? Já teda taky musím ve hře ideálně vidět vše, ale svým způsobem mě to i tíží, že pak hraji moc strojově a ne pocitově, takže za mě houšť, ať to tak klidně je a kompletionisti se třeba pomějí :)
@M.a.t.t. (16.01.2025 12:33): Fakt nechápeš, že lidem přijdou zábavný větvící se příběhy? :)

@Jab (16.01.2025 12:39): Chápu. Nemyslim si ale, že to bude tenhle případ. Každopádně bych tu rád viděl situace Teď si musíš z časových důvodů vybrat jeden z těchto dvou questů, ten druhý se automaticky ukončí, později uvidíš konsekvence toho, co jsi udělal, ALE i neudělal. To by se mi líbilo hodně.
@BUMTARATA (16.01.2025 11:25): Ne. Kde mě timery atp. nenutí utnout vedlejší questy, které bych jinak mohl plnit. Ten secret ending ve WotR třeba vyžaduje přijít do závěrečné lokace v určitém datu. Buď tak musíš vracet čas cheatem. Nebo jej (můj případ) o mnoho měsíců posouvat. Je tam ale vícero podobných podmínek, které "logikou" připomínají první polovinu devadesátek. Já chtěl vidět možné konce v rámci té konkrétní Mythic Path (čti "větve příběhu"). A ne to hrát několikrát víceméně stejně kvůli jinému konci. Větvení příběhu samotné tedy respektuji.
@Fritol (16.01.2025 10:54): Asi tak, nechápem čo je pozitívne na tom, že by som mal pri dlhej hre (a toto očividne nebude záležitosť na pár hodín, založená na znovuhrateľnosti) videl pri prvom hraní aj pri maximálnej snahe cca polovicu. Rovnako nemám rád ani achievementy typu dohraj New Game+, dokonči hru na legendárnej náročnosti, ktoré len umelo predlžujú čas potrebný ku kompletovaniu.
@Walome (16.01.2025 09:11): JRPG tohle dělají snad desítky let už a přijde mi spíš otravné, že musim hru hrát třeba 3x abych z ní viděl 100%. Nechápu, že tohle teď někoho dokáže nadchnout. :D ale tak každý máme svoje asi.

Jinak teda mě ta hra bude možná zajímat až bude nějaký gameplay. Takhle je to jen cgi trailer jako 150 dalších. Aby to nebyl jen laciný eurojank, který funguje jen na papíře ve výsledku. Jediná pozitivní věc na celé té hře je zatím jen Bandai logo, což dává naději na nějaký budget/kvalitu.
@Walome (16.01.2025 09:11): Čas ve hře by se neměl posouvat v reálným čase, ale událostmi (např. splněním questu), takže na sbírání kytiček bude času dost.

EDIT: Fakt ale doufám, že to bude něco za něco, a ne, že budu vždycky plnit všechny vedlejšáky, než se vrhnu na hlavní quest, kterej posune čas. Takže ve výsledku (nemluvě o tom, jak to rozjebe tempo) stejně uvidím 90 % hry. Takových 50 % by bylo hodně osvěžujících.
Tak az ted se ke mne doneslo proc je upirska witcherovka tak zajimava - ze bude jinej gameplay v noci a ve dne a ze mas omezeny cas na main quest. Coz v moji hlave vytvorilo nadeji na SKUTECNE funkcni otevreny svet, kde na me NPC nebude cekat pul roku nez si posbiram vsechny kyticky. Tak uvidime :)
@Pluto (15.01.2025 17:21): Faktem je, že místo jako takové bylo např. pro parkování naprosto katastrofální, jet si tam pro něco autem byl vždycky stres, kam dát auto. Prodejna byla prakticky hned u frekventované cesty bez krajnice.
@Ross (14.01.2025 14:03): Citace majitele Xzone Martina Schovance:  Lokalita a prostory dane se vycerpaly a v podstate konec krabicovych her, kterych vychazi cim dal mene a hure se prodavaji, tu prodejnu dostavaly do celorocni ztraty. Zkouseli jsme x ruznych zmen a opatreni a vydrzeli jsme to dotovat asi dele, nez by bylo jinde pripustne, ale nedalo se nic delat.
@Walome (15.01.2025 08:18): řekl bych, že Alza je v reklamacích naprosto v pohodě. Nikdy žádný problém, i když to mohlo vypadat všelijak. Taky bych řekl Alza si na tom staví, vlastně žádný z mích přátel nemá špatnou zkušenost. Ještě hodně dobrý je německý Amazon, přes DHL a v pohodě.
@Ringo (15.01.2025 07:51): jojo, já mám v tomhle zkušenost dobrou. Jednou mi pošta hodila komiks za dvojku na zem v dešti, a komiks přežil :D ale chápu, naprosto. Ale mám i dobrou zkušenost třeba s alzou (2x jsem vracel zboží a 2x mi do týdne vrátili peníze).

Co je pro mě naprosto zásadní, že do boxu si mohu dojet klidně o půlnoci.
@Walome (15.01.2025 07:10): Samozřejmě je to zastaralý způsob, v drtivé většině se nakupuje na netu a vyzvedne se prakticky bezkontaktně z boxu nebo rychlým předáním v balíkovně/zásilkovně. Jenže u toho člověk i trne, jestli mu to dopravou nezničí. Na Xzone jsem obvykle kupoval věci s tím, že jsem byl rád, že si je mohu prohlédnout a vím, že tam nebude nějaký "detail", který by mě štval (jako jsou obité rohy u knihy a pod).
@Ross (14.01.2025 14:03): existence podobných kamenných shopů, kde prodavač funguje pouze jako ruka podávající zboží, je mi v dnešní době záhadou (z pohledu zákazníka). Ale zrovna kdykoliv jsem přišel za těch několik let do xzone (Praha), tak tam byl někdo příjemnej. Takže to bylo fajn.
@Ross (14.01.2025 14:03): Tak to je smutné, chodíval jsem tam. Naposledy jsem si tam teď před Vánocemi koupil Adventure book a knihu Sida Meiera. Pohodlně se tam nakupovalo a vyzvedávalo zboží, teď to bude vše přes poštu.
@Paul (13.01.2025 23:06): Trailer, ať to nemusíte hledat. :)

Vtipný, jak to „vykrádá“ Zaklínače. Vypadá to, že by to mohlo bejt soustředěnější co do velikosti, hlubší co do mechanik (narrative sandbox) spíš než rozplizlej, mělkej open world (neříkali, jak to bude velký?). Jinak premisa asi dobrá, dialogy příšerný. Ale jsem zvědavej. Můžem uzavírat sázky, co vyjde dřív.
Tedy ten Blood of Dawnwalker reveal byl překvapivě slabej. KCD2 reveal se nekoná, ten byl o světelný roky jinde.
Gameplay asi 10 sekund, k tomu CGI trailer a pak spousta keců (ikdyž nějaký lore věci zněly zajímavě) a trochu korporátního cringe.
Ale sakra když už dělám reveal hry na který pracuju několik let, tak si aspoň pohlídám abych si v něm nepletl Fallout s Fallout 2 xD