Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

@mazar1234 (04.02.2025 15:21): Inflace je v tomhle krásná. Ale když nemáš potřebnou LVT (úspory) a měsíční příjem, tak se prostě přes tu hranici nepřehoupneš. Což většina lidí mít nebude. Jelikož na trhu je jejich konkurentem profesionální pronajímatel (firma kupující byty pro následný pronájem). Což pro ně znamená vysoké ceny bytů v Praze. A pak kruhem že nesloží potřebný příjem a úspory.

Je jedno, jaká situace byla v roce xy. To není relevantní pro situaci současnou. Teď, a mluví o tom analýzy, se situace láme a většina lidí už na vlastní bydlení nikdy nedosáhne. To není otázka chtění, šetření, odpírání si. To je prostá matematika čísel. Samozřejmě platí staré babské rady, že je lepší platit splátku hypotéky než nájem v obdobné výši. Ale už prostě nejsou relevantní situaci na trhu. Mluvím o Praze. Ale jinde je to obdobné. Ceny jsou nižší. Ale platy také. Praha to lehce křiví ještě velkou mírou airbnb atp. pronájmů. A obecně situací metropole, kdy je poptávka prostě vyšší.
@mazar1234 (04.02.2025 15:21): a teď si vem ještě tu parádu dělat za tabulkový plat v Praze a mít tedy to samý jako někde v Karviný :-) holt pražskej učitel si přece může vzít dvě práce navíc, to po karvinským učiteli nemůže nikdo chtít. (to je ta teorie o tom velkým platu a vejšce :-) )

Mně teda po zaplacení nájmu z učitelského platu zbyde 6 tisíc (KČ!). Super :-)
@Jab (04.02.2025 13:52): Na druhej strane inflácia vlastne nahráva do ruky dlžníkom, aj keď tie základné ceny všeobecne sú nad nejakým pomerom k priemernej mzde, napr. nedávno som čítal, že (u nás SVK, ale CZE bude +- veľmi podobne na tom) človek s ČISTOU mzdou 1500€ dostane maximálny úver nejakých 125 000€ na 30 rokov zo zákona viac proste nedostane lebo tabuľkovo na viac nemá podľa zákona. Za 125 000 si v Bratislave nekúpiš asi ani starý jednoizbový byt a 1500€ v ČISTOM, pozor v čistom to má zlomok ľudí reálne. A to 30 rokov, čo je masaker pri mesačnej sume cca 720€ (brutál veľa).

Ja som si napr. bral úver ako 19-ročný, hneď po vojne v prvom zamestnaní a mesačná splátka len hypo bola 33% mojej vtedajšej výplaty, ku koncu splácania ale výška splátky bola nejakých cca 12% z výplaty (splátka sa nemení v čase ale inflácia zvyšuje mzdy v dlhodobom horizonte).
Ale z dnešného pohľadu som kupoval lacno a splácal smiešnu čiastku a ešte "iba" 20 rokov (cca 110€ mesačne), ale zase boli vyššie úroky 6-8% vtedy, to by ste dnes zaplakali. Ja som kúpil vtedy 2-izbový byt v novostavbe za 1 400 000 korún, dnes má odhadovanú trhovú cenu cca 200 000€.

Ale keď už brať hypo tak čím skôr a nebývať do 30-tky u rodičov a potom sa zobudiť, samozrejme ak niekto ide študovať na výšku tak to asi nejde skombinovať s hypotékou (ak nemá nejaký IT vedlejšák za dobré money) takže logicky tam sa to posunie na tých 24-25 rokov života kým začne pracovať, ale zase výška aspoň teoreticky otvára prístup k lepšie plateným pozíciam (teoreticky).....

Alebo ešte je cesta ísť niekam na západ EU, napr. ja som žil 5 rokov v Írsku a kopec ľudí si tam vtedy bralo hypotéky na slovensku, lebo im vypočítavali základ z Írskeho platu takže si kupovali častokrát 3-4 izbáky v Bratislave a v pohode to splácali. Zo slovenského platy by mohli ísť tak do prdele...

Ja som napr. na základnej škole bol 1 z troch spolužiakov čo mali počítač (32 detí v triede, som z generácie Husákových detí tak nás bolo 32) - 2x C64 (ja + jeden) a 1x ZX Spectrum, po revolúcii pribudlo 3x PC čo si rodičia kúpili kvôli podnikaniu/firme, nie že by to kúpili pre deti - teda okrem jedného tomu ZX-ákovi to kúpili rodičia lebo chcel a oni boli prachatí takže to dostal.
@Londo Mollari (04.02.2025 13:37): já právě taky teď vzpomínal na základku a vlastně mi došlo, že to zdaleka nebyl takový pařanský ráj, jak se povídá.
Byli jsme ve třídě nejprve jen dva, taky jsem se hned skamarádili. My dva jsme pařili od první třídy. Tenhle kámoš v sedmičce odešel, ale na konci devítky nás bylo tak 5, co jsme hry řešili, furt si o nich povídali, nosili herní časáky do třídy a tak.

Zbytek to vůbec nezajímal. Jedna holka byla relativně pařanka (paradoxně a nečekaně ta nejhezčí :D)

Takže si říkám, jestli to vlastně není stejné jako tehdy. Jenom ta většina, která nepařila tehdy vůbec (a pak akorát snake na Nokii 3310), tak je vlastně teďka ta většina pařící na mobilu. A těch pět "skutečných" hráčů v té třídě se najde i dneska, akorát je přehluší ta řvoucí mobilní většina.

edit. mimochoem ten tvůj sen se mi jako dítěti povedl. Když mi bylo tak třináct, přibyl druhý počítač do bytu, hrozně špatnej, ale propojili jsme ho seriákem, později síťákem a dali jeden do ložnice, druhý na druhou stranu bytu do ložnice a pařili jsme s bratrem velmi hodně. Hlavně teda věci jako Doom, Duke Nukem 3D, Red Alert, Need For Speed 1-2 nebo třeba Diablo v coopu.

Takže já, který je teď dost zapřísáhlý singleplayerák, jsem vlastně docela dost pařil mulťák, pak i po internetu a tak. Pustilo mě to tak v roce 2011, čili ve 22. Tak nějak mi to vychází vlastně podobně jako je to dneska :-)
@Peach (04.02.2025 13:01): Jo. Trh už bude mezi vlastníky a nájemníky neprostupný. A nájmy seberou tolik z výplaty, že na koupi bytu ušetřit už nepůjde. Teď sám zažívám, jak je to těžké. Přestože s manželkou máme pěkné úspory a složíme i slušnou výplatu, tak se nám hypotéka vleče už půl roku a jdeme až na krev. A to jsme starší a tedy jsme měli více času šetřit a dosáhnout nadprůměrné mzdy. Ale většina prodejů residenčních nemovitostí jde firmám, které kupují, aby pak pronajímaly ve velkém. A těm tak žadatelé o hypotéky teď "konkurují". Což z podstaty věci už pak padá: "Pracuj a koupíš si byt." Proti penězům celého takového byznysu jsou drobní střadatelé logicky "lehce" v nevýhodě.

Zpět ke hrám. Obecně ale určitě nějaký trend her na mobil je. Ale taky mi přijde, že se to pak později s věkem láme. 

@Dan9K (04.02.2025 13:18): +1
@Dan9K (04.02.2025 13:18): Tak my na základce pařili Quake po síti úplně běžně. Můj sen (naprosto mimo realitu) byl mít doma aspoň dva sesíťované počítače a pařit s nějakým kámošem mulťák. Dnes, když mi táhne na 40, by mě v životě nenapadlo spustit multiplayer natož hrát online hru.
@HolyMeatball (04.02.2025 13:22): Jasně, ale jen říkám že si všímám že jich je prostě hodně. A myslím si že se ten počet nesnižuje spíš zvyšuje co se mladších hráčů her týká. Hlavně ber v potaz jak ty akce jsou i v zahraničí obrovské a kolik mladých lidí nezletilých i na to chodí. Já chtěl jen poukázat že byste byli překvapení jak tu lásku k hrám mají a že to není že by to každou generaci opouštělo více a více.

Navíc se už dnešní "děti" naučí dříve anglicky, mají hned otevřenější možnosti atd... Nemluvě o snažším přístupu ke všemu.
@Walome (04.02.2025 13:21): Tohle já netvrdím, já spíš reagoval na takovýto co tady párkrát padlo že mladší generace už nemá takový vztah ke hrám... Nenavazoval jsem na to zda by měli zájem psát sem. Logicky ale všichni tyhle lidi radši píšou do své Discord komunity.
@Sadako (04.02.2025 12:49): Tak pardon, že jsem si dovolil tu nechat anekdotku, kterou když už jsem snad chtěl říct něco širšího, tak jen to, že to závisí od toho, kolem čeho ti lidi vyrostou a k čemu jsou navedeni. Taky jsem schválně zdůraznil, že komentuju jen tu jejich základku, né že bych se opíral do dnešního vzdělávání obecně.

A je snad jasný, že člověk, který se v těch kruzích pohybuje, pracuje v relevantním obchodu, chodí na relevantní akce, atd. těch mladých zapálených uvidí víc, nikdo přece netvrdí, že žádní mladí už pro to ten zápal nemají.
@jones1240 (04.02.2025 12:48): ale to není o hraní. I lidi, kteří hrají, nemají důvod tady být, a už vůbec ne diskutovat. Pokud někdo není hračička, jako my, co si rád zaškrtává co vlastní a nevlastní atd., tak pro tyhle stránky nenajde využití. A diskuze... otázka je, jestli tu vůbec musí být. V katalogu knihoven taky nejsou diskuze :)

Těch 10 lidí si může pokecat na discordu a bude klid. Nicméně za sebe musím říct, že kdyby tu zbyla hw/tech poradna, tak budu rád, protože mi zde bylo už mnohokrát poraděno.

@Ross (04.02.2025 09:16): já věřím, že by ho ten fór pobavil. Ale mohu se mýlit.
@jones1240 (04.02.2025 12:48): Může být, bude fakt asi záležet na tom, jak je ten okruh těch kterých široký a co převládá. Já se většinou setkávám se společností (ať už přátel nebo blízké rodiny či spolupracovníků v práci), pro které je hraní her spíše podivínství a staví se k němu způsobem: "cože? hry? S tím bych čas fakt neztrácel". A tak to mají i jejich potomci, ale mobily, ty jsou všudypřítomné a na těch si něco zapinkají i ty jejich děti.
Zrovna v prosincovém levelu je o tomhle hezký článek i se statistikami, která věková skupina jak moc hraje a jaký typ her.
A skutečně mladí preferují online a mulťák, ale ne tak masivně, jak se možná zdá.

Statistika neřeší vyloženě dečka.

Nejmladší kategorie je 16-19 a ta má 30% preferenci příběhového singlu.
V tom množství to není zanedbatelné. PVE je na 15 %, offline kooperace 28 % a online PVP 40 %

Čím jsou lidi starší, tím je vetší zastoupení singlu (74 % u kategorie 55+)

Pointa článku je v podstatě o tom, že generace Z není nějak vadná a je to přirozený proces, když lidé stárnou, více se uchylují k singlu a když generace Z dosáhne věku dnešních mileniálů, bude se pravděpodobně chovat dost podobně jako mileniálové dnes.
@Ringo (04.02.2025 12:33): V mé sociální skupině (cca 25 let holky, kluci o 5 - 10 let starší) u 90% vládne skepse, že dosažení vlastního bydlení nám už bude navždy unikat, (zbylých 10% už teď zdědilo tolik předražených nemovitostí, že by teoreticky do konce života nemuseli hnout prstem a jen sem tam nějakou prodat), takže o zakládání rodin v nejistých ročních nájmech ani neuvažujeme (ne se současnou legislativou, kterou určuje majorita voličů, tj. starší generace - vlastníci nemovitostí).

Takže zpátky k tématu:
hlavně hrajeme hry! Pak teda většina 1x - 2x týdně sportuje na multisportku a sem tam lowcostově cestujeme, ale ty hry jsou hlavní zájem a hlavní téma většiny diskuzí. Přesto musím přiznat, že většinu nějaký DH vůbec nezajímá.
Tak ono je otázkou o čem tady nějak massivněji pořád dokola diskutovat. Třeba já se víc vykecávám o hrách např. na redditu - je tam shitload uživatelů, subů a threadů tím i širší pole témat (a jasně, taky co chvíli nějaké dramátko, ale to se dá díky té rozsáhlosti celkem slušně ignorovat). DH je pro mě fajn na udržování seznamu her nakoupených na různých klientech, ale pokud se zrovna něco aktuálně neděje (vychází hra, co mě zajímá, děje se nějaký zábavný shitstorm atd.), tak tu diskusemi moc času netrávím. A moc by mě nepřekvapilo, kdyby takhle fungovala spousta uživatelů, tzn. aktivně se na DH projevují kontextuálně.


@HolyMeatball (04.02.2025 11:38): Já bych tyhle anecdotal evidence zakázala, každého jenom otravují. Moji synovci radostně hrají hry, na které já odmítám sáhnout, protože jsou moc staré (třeba první dva Warcrafty). Děti přátel od nějakých čtyř-pěti let nadšeně hrají Minecraft. Jezdím už roky na akci, kde se mezi účastníky vyskytují i lidé záklodoškolského věku a co se mi tak podařilo zaregistrovat, velké popularitě se těšil kupříkladu Hades, teď má být larp na téma Elder Scrolls, tak půlka lidí sjíždí Skyrim. A co se týče rozbité čenglišh, jednak musím držet hubu a šoupat nohama, protože tak bohužel často mluvím taky, jednak je velký rozdíl, i pro ty patnáctileté, když se jen tak bavíme a když píšou např. zápis z hraní RPG.

@jones1240 (04.02.2025 12:48): +1
Já s tímhle asi úplně nesouhlasím. Je mi 27 let a kvůli své práci často přijdu do styku s mladšími lidmi -18. Nedávno jsem tu měl třeba praktikantku 17 let co měla rozharašené DSko a já jí ještě do toho nastahovával hry protože chtěla Vizuální Novely a ještě mi říkala že je jede i třeba 10 kámošů co jsou v jejím či mladším věku. A co tak sleduji kolem sebe hodně mladých jede anime a od toho už si najdou cestu k herní popkultuře. Kolik lidí ve věku 15-16 let hraje Undertale mě až překvapuje.

Jasně hodně se jede Fortnite, Roblox ale já se spíš cítítm že ta láska k popkultuře + hrám je u mladých větší. Protože se nemusí už stydět že jsou debilní nerdi a někdo jim dá přes držku, už se to celý smazává. Teď už patříte k těm v poho lidem když hrajete. Takže za mě ten hlubší vztah tam je. Komunity jsou více otevřený, jsou i ty anime srazy kde hodně lidí ano taky hraje hry. Jelikož já se v tomhle pohybuji, tak mě spíš přijde že k hrám to táhne dost mladších lidí než sem já.

Fakt kolikrát vidím na nějaký akce 13-17 lidi s herním merchem atd. Nevím no. Asi prostě se nepohybujete všichni v těch kruzích.
@Fritol (04.02.2025 11:46): A mají dnešní mladí ke hrám vůbec nějaký hlubší vztah, který je přiměje si v pozdějším věku hry kupovat? Podle mě ne. Donést si s radostí domu krabičku s hrou je u nich svět dávného pravěku. Nemají to od dětství ve vínku, v dospělosti to asi už nezískají. Navíc je bude tlačit čas pro kariéru, bydlení, rodinu a až se dostanou do správného produktivního věku, kdy budou mít vše vyřešeno od bydlení, ženy/muže, až po děti, a konečně čas i peníze jim dovolí se vracet k tomu, co měli rádi dětství a dospívání (přesně věková kategorie, která táhne herní trh dnes), k čemu se budou vracet ti, kteří vyrostli na displeji mobilu?
@Všivák (04.02.2025 11:44): Jo, jenže tihle lidé je kupovali i před 10 či 20 lety, přitom prodeje neustále rostou. A pokud nekupovali, tak to dává šanci, že dnešní mladí dospějí do stadia, kdy přestanou chlastat a začnou kupovat hry. :D
No já nevím, neteři i synovci bude brzo teprv 18 a jediný důvod, proč jsou oba relativně počítačově gramotní a dokonce mají nějaký drive si na tom počítači občas něco zahrát, je ten, že kolem toho vyrostli, jednak skrz strejdu svatou kouli, druhak přes tatínka. Nicméně i tihle dva mají ten občasný zájem maximálně na rovině robloxů a fortnitů, něco příběhového absolutně bez šance. A mám dojem, že snad na základce už ani neměli povinnou četbu? Na to se samo váže i nějaká potenciální chuť diskutovat, když už něco píšou, tak max do skupinových chatů polorozbitou čengliš, to jsem viděl na vlastní oči, jak laxně jejich základka přistoupila k výuce jazyka. Jinak je to samý facetime a diskuze na úrovni desetiletých dětí někde venku na lávce nebo i doma s rodinou. :)
@RNDr. Gunár Pavel (04.02.2025 11:21): Tady je možná dobrý prostor pro průzkum české populace hráčů, protože pokud PC/Konzolový trh někde stagnuje, tak to bude specifikum českého/evropského trhu.

Rostoucí prodeje konzolí by šly vysvětlit bohatnoucími asijskými hráči, jak říkáš, ovšem rostoucí prodeje západních her se tím už úplně vysvětlit nedají, tam bude hrát velkou roli USA/Kanada. Tomu nasvědčuje i obrovská popularita Nintendo konzolí oproti Evropě a taky fakt, že Xbox je v Evropě prakticky mrtvý, přitom v USA se mu relativně daří.

Jinak já sám PC skoro nepoužívám už. Všechno mi nahradil mobil a kvůli hraní ho zapnu jednou za měsíc dva. Přitom hraju dost a za úplného casuala se asi považovat tak nemůžu.
@John Mirra (04.02.2025 11:04): Oni se do toho časem dostanou, nejpozději v momentě, kdy začnou pracovat. Někdo ty konzole ve stále větším množství očividně kupuje a hry též. Důchodci to nejspíš nebudou. :D
@Fritol (04.02.2025 10:36) Já propaguji DH mezi mladou DH generací způsobem, že jedním z prvních úkolů v IKT (první pololetí) je vytvořit herní profil a bohužel, moje zkušenost je taková, že náctiletí kazuálové na PC ani konzolích nehrají, protože PC (obzvlášť tzv. stolní), natož konzole je pro ně příliš velká a z jejich pohledu samoúčelná investice. To ještě 10 let a více let zpátky nebylo, skoro každý měl doma aspoň ten počítač, znal a hrál něco velkého v souladu s aktuálním zeitgeistem. Holky Simíky, kluci nějaké NFSsko třeba... i v případě mých spolužáků kámoš, co jinak skoro vůbec nehrál a dnes už vůbec ne, měl stolní PC a strávil několik desítek hodin v Oblivionu. Tyhle překryvy už jsou pryč. Mohu být rád, pokud studenti v rámci úkolu přijdou alespoň s nějakou reklamami či mikrotransakcemi prošpikovanou šmakuládou na Android/iPhone.

V současnosti už se v rodině často nenosí ani mít noťas. Nač taky počítač, když se dá všechno vyřídit z mobilu, což je často jediná výpočetní technika, kterou doma vedou. A i ti, kteří PC/konzoli mají, tam často hrají služboherní mlejnky ála World of Tanks či LoLko. Mimoto je jejich schopnost soustředit se natolik rozhašená, že stejně jako by dobrovolně nedali knížku, tak nedají ani singleplayerové stórky na několik hodin, co tuhle atrofii pozornosti a paměti způsobuje, je dobře rozebráno třeba zde.

To se samozřejmě nevylučuje s tím, že jako celek díky bohatnoucím hardcore hráčům inkriminovaný segment stále roste, v posledních letech zejména díky bohatnoucí hráčům z čínské lidové a vietnamské socialistické republiky a dalších asijských států. Samozřejmě i tam převažují hladiči displejů, ale lidí jak zrnek rýže v rodinném balení, tak to na růst HC to stačí.
@Fritol (04.02.2025 10:36): "Každopádně já původně chtěl jen ať propagujete DH a tady se to úplně zvrhlo. :D" Odkaz :))

Jinak co já vidím ve svém okolí (hráč 17 let a 9 let), tak nemají vůbec zájem si o hrách cokoliv zjišťovat nebo o nich někde diskutovat. Snažil jsem se toho staršího párkrát na DH nalákat, ale bez úspěchu... já si třeba četl SCORE už od svých 7 let.

To jsou ale jen 2 případy z mého okolí, nechci to samozřemě vztahovat na celou hráčskou populaci.
No tu vaši teorii, že mladí nehrají na PC a konzolích trochu nabourává fakt, že herní trh neustále roste a zatím co před 15 lety AAA hra prodala milion a měla jistý sequel, tak dnes se mluví o zklamání když nepřehoupne 5, u některých i 10M.

Taky se neustále mluví o stagnaci nebo dokonce úpadku konzolového trhu na úkor PC, přitom 8. generace domácích konzolí prodala o nějakých 70M+ konzolí víc, než 7. A jak se může hodnotit 9. generace když největší hráč na trhu ještě konzoli 9. generace nevydal? Všechno jen bulvární sračky aby se vyvolal pocit nějaké senzace na trhu, ale prd, všechno je furt ve starých kolejích.

Hráčů přibývá a ještě spoustu let přibývat bude. Mladí hrají na konzolích singly též, sám mám takové v rodině, a ti co ne, tak do toho dorostou, data to potvrzují. Ostatně já taky ujížděl na multiplayeru jedné hry několik let třeba když jsem byl na škole, stejně tak moji kamarádi, ale teď už ja i oni hrajeme prakticky jen příběhové singly.

Každopádně já původně chtěl jen ať propagujete DH a tady se to úplně zvrhlo. :D
@Walome (04.02.2025 08:39): pochybuji, že účast v místní diskusi bylo pro Charlize smrtící.

Já bych kategorii O všem a o ničem rád obnovil.



@TombSpirit (04.02.2025 08:40): má rád GTA v mém mobilu :D Mu občas půjčím mobil tak hraje v klidu tam. Mise ještě nechápe a baví ho jezdit po městě nebo používat zbraně :D



@Všivák (04.02.2025 08:50): Roblox je velký sandbox. Jsou tam různé minihry a to prostě vydrží. Na PC se to hraje mnohem lépe.
@H34D (03.02.2025 15:06): spíš je otázka kolik sem chodí lidí a kolik lidí tu diskutuje. Já dh používám primárně pro info, pro diskuze už méně (už mě to tady otrávilo tolikrát, že bych to nespočítal, a nechci, aby mě to zabilo, jako Charlize). Ale na informace je to tady rozhodně nejlepší web (co se her týče). A hádám, že jednoho ten obsah bude dodávat ai, takže pak nebude potřeba, aby uživatelé ručně přidávali hry.

Já byl kdysi hodně pro, aby se zrušilo O všem a o ničem a podle mě to výrazně pomohlo. A pokud se někdo po 25 letech nenaučil, že internet je ošklivé místo a má potřebu cenzurovat, tak mu fakt není pomoci.
@Všivák (04.02.2025 08:13): no něco na tom bude. Synovec má 8 nebo kolik a hraje Among Us nebo Roblox na mobilu. U toho vydrží sedět celou dobu kdyby mu to rodiče dovolili. Na kompu jsem mu ukázal FlatOut: Ultimate Carnage a to ho nebavilo. Ani jiné pc hry.

A když přemýšlím nad svými vrstevníky mezi nejbližšími přáteli tak jsem jediný co hraje. Ostatní už téměř nehrají, nebo hrají málo, protože na to nemají čas. Nebo dle jejich názorů je to dětinské :D
Mladí lidé sem netáhnou, protože hrají hlavně na mobilech. Co by tady dělali? PC a konzole jsou pro geronty. Náctiletí, když nemůžou střídat hry jako videa na tiktoku, u toho neudrží pozornost. Než se stanou gamery, kteří by ocenili DH, musí nejdřív zestárnout. Pokud u hraní vydrží.
@H34D (03.02.2025 15:06): Ale je to důvod, proč odtud lidé odcházejí. Akor, když ta diskuze ke KCD byla NAPROSTO V POHODĚ.

A někdo mi tu mimochodem také smazal můj názor na to, proč si myslím, že DH neoslovuje dost aktivních lidí, kritizoval jsem vzhled home page bez registrace, ale to si memphis může vytáhnout z historie.

To je taky v pohodě mazat, nebo Memphisi, vytáhneš to, že jsem porušil podmínky užívání tím že tam bylo slůvko "ass", jakože prdel? Prdel je nevhodné slovo? To snad ne, žejo :) To abychom se tu vyhnuli diskuzi ve Vědě a technice o probingu Uranu.
@Ringo (03.02.2025 14:39): já měl jen na mysli to konstatování faktu, že nějak to vždycky bylo a nějak to je teď :-)

taky jsem byl přesvědčen, že se na DH dějí některé jevy a možná se tak i zčásti děly, a z větší části to byla kognitivní disonance. Byl jsem o něčem přesvědčen, tak jsem pro to hledal důkazy a nacházel, a věci, které se mi nehodily, jsem třeba ignoroval a nevnímal.
Přehnané zásahy moderátorů jsem měl snahu řešit již před lety. Přesně to, co píše Jab, jsem i v poště řešil v roce 2021 s Memphisem, leč neúspěšně. Sám nedokážu pochopit, jak může zapálený účastník určité diskuze zároveň tutéž diskuzi moderovat. Memphis to ale prostě nevnímá, takže se snažíte zbytečně, tohle se nezmění.

Na druhou stranu přehnané moderování diskuzi určitě není ten důvod, proč na DH chodí málo lidí. Je to smutné, tenhle web je skvělý a rozhodně by si zasloužil větší pozornost. Také si myslím, že není pravda, že mladší hráči preferují anglické databáze. Sám to vidím na své tvorbě, až mě to překvapuje. I lidi, co dobře rozumí anglicky, preferují češtinu a hlavně českou komunitu. :)
@Ringo (03.02.2025 14:51): Hned se cítím osvícenější, díky! Důležité je, že se sám před sebou umíš obhájit a vnímáš se pozitivně, to ti přeji.

EDIT: Návštěvnost a neaktivitu jsem tady už komentoval před rokem, následně ses toho chytil dotčeně zejména ty. Nezměnilo se nic, jen bych se opakoval.

EDIT EDIT: Pardon za OT zde v diskuzi, už nemám víc co dodat.
@NikoCZ (03.02.2025 14:48): Jasně, hele, když se se mnou baví někdo slušně, bavím se s ním vždy rovněž slušně a uctivě. Pokud se chová někdo neomaleně, bez základní slušnosti a naznačuje v co druhé větě druhému, že je pitomec, tak se s ním logicky bavím jinak. Klidně následky svého chování sváděj na vztahovačnost druhého, to mi je jedno, jak si to vysvětlíš:-)

A BTW řeší se tady DH a problém s návštěvností, neaktivitou, planými registracemi a zásahy moderátorů do diskusí, ne má osoba;-)
@Flowerpot (03.02.2025 14:36): Já nedávám příklady právě proto, že jsem měl za to, že se tento problém diskutuje v obecné rovině, že vůbec existuje a není to jen o tom, že se nyní někomu dříve nedotknutelnému teď něco vytklo. Což je z toho, co jsem psal, více než zřejmé.

@Dan9K (03.02.2025 14:37): Napsal jsem něco, z čeho usuzuješ, že nikoliv? Možná moc filozofuješ nad tím, že můj příspěvek možná vyzněl ve smyslu "dobře vám tak" :-) Což ale nic nemění na tom, že jsem nikdy nesouhlasil s tím, aby moderátor aktivně se s někým hádající v diskusi jednal z pozice moderátora nebo někoho, nad nímž stojí ochranná ruka DH týmu, na tom se nic nezměnilo.
@Ringo (03.02.2025 14:30): No tak pokiaľ je to tak faktický jav, ktorý tak proste je, nech si o tom myslím, čo chcem, tak by nemal byť najmenší problém to ilustrovať na konkrétnych príkladoch, nech to k tej diskusií nejak prispeje, že.

Celá diskusia sa nevedie totiž o tom, že má jedna strana "kultúrnej vojny" pravdu, a druhá nie, ale proste o to, že by moderátor, ktorý je osobne angažovaný v nejakej téme a je významnou súčasťou diskusie na jednej strane, to nemal zároveň moderovať. Pochopiteľne. To sa tu písalo už asi štyri krát.
@Flowerpot (03.02.2025 14:24): Jasně, hoď to ještě celé na mě. Já jsem tu nic nepředvedl, já se diskuse u KCDII nezúčastnil, jen jsem tady konstatoval obecně nějaký faktický jev, který je takový, jak jsem jej popsal, ať se ti to líbí nebo ne. Takže klídek.

A konkrétní příklady dávat nebudu, je to pro mě uzavřená historie a mnozí lidé, co si to pamatují, už tu vesměs nejsou. Jen se to teď očividně stalo v opačném gardu a proto ten vítr tady, přitom jsem si myslel, že jde o řešení obecného problému, který tady byl a asi stále je. Ale tady jde očividně o to jedno.

@Jab (03.02.2025 14:28): Já se jej držím, já jsem tu diskusi typu "středověk trvá a heterosexuální historii si rozvracet nenecháme" nerozjel.
@Ringo (03.02.2025 14:04): Tak pre začiatok by bolo dobré si vyjasniť nejaké pravidlá. Napríklad by som si úplne utol postupy 1. "rozpútavate tú kultúrne vojny!" 2. *úplne šlabikárova demonštrácia flejmovacieho príspevku v kultúrnej vojne*, vrátane o floskulí o ideológiach, ochutnávania vlastných medicín, aktivistických zásahov, čo si tu teraz predviedol. Buďme k sebe aspoň poctiví, čo, nech nevyčítajú "kultúrne vojny" tí, čo ich sami aktívne rozpútavajú.

A druhé pravidlo, ktoré by som navrhol, tak bavme sa o niečom konkrétnom. My sa bavíme konkrétne o diskusií k KCII. Čo máš na mysli ty? Lebo opäť, toto sú len všeobecné floskule, ale pokiaľ neuvedieš jediný príklad, kde moderátor "zasiahol na druhej strane" so súzniacou ideológiou, tak sa ťažko proti tomu argumentuje.
@Jab (03.02.2025 13:59): S tím plně souhlasím, nicméně rovněž považuji za ještě větší chybu, když to stojí tak, že to někdy dělat smí, ale jen pokud je na té správné straně. Ohledně diskuse u KCII jsem nabyl dojmu, že se překvapivě moderátor postavil na jinou stranu, než se čekalo a tak je tu z toho haló. Ale vzpomínám si na jiné mnohé zásahy moderátorů, kteří za potlesku některých angažovaných ve flame diskusi vypoklonkovali někoho jen za opačný postoj, který nesouzněl s ideologií, než měli jiní diskutující a také dotyčný moderátor.

Nyní to dost vypadá na ochutnávání vlastní medicíny těch, kterým ty aktivistické zásahy diskutujících moderátorů dříve nevadily.