Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
Design mi jinak vyhovuje, ale Diskuze na hlavní stránce mi přijde taková nepřehledná. Nevím čím to je, ale mám pocit, že v minulé verzi tam bylo nějak naznačeno, o čem se mluví (nějaký náhled nebo tak). Teď tam je jen název hry. Možná je to jen pocit, ale tak nějak nemám nutkání tam kouknout.
Neplánujete do budoucna pod položku "aktivita" pro kompletní přehled zaznamenávání i přidaných odkazů a zajímavostí uživatelem?
Jeste bych si pohral s designem hlavni stranky, ted mi to prijde neurovnany a chaoticky.
Měl bych drobný návrh - bylo by fajn, kdyby se například u hry Gothic 2 zobrazilo (na jednotném místě) něco ve smyslu: "Další hry ze série: Gothic, Gothic 3, ..." Podobně jako to funguje například na čsfd nebo databazeknih.cz

V současné chvíli je sice u spousty her stejná informace v popisku, ale je to nespolehlivé a rozházené - člověk to prostě nevidí hned na první pohled. Je to sice taková blbinka, ale určitě by to i pár dalších lidí uvítalo.
Chybí mi editace mnou přidaných zajímavostí. Například pokud bych chtěl nějakou zajímavost rozšířit o nové informace, musel bych ji odeslat znova, takže by tam byla de facto 2x.
Já bych přida:
- tweaking - rozebírání grafického nastavení a ladění
- HW - vypsat hw pod kterým jsem si hraní hry užil (jaké nastavení + FPS + ukázkové screeny z externího zdroje)
U zajímavostí mi chybí více kategorií, minimálně chyby ve hře by tam mohli být.
Vím, že toho teď máte dost, ale stejně si neodpustím drobný návrh: Teď když se lidi vrhli na přidávání zajímavostí, odkazů a videí, zjišťuju, že bych ve sledovaných hrách uvítal nějakou možnost Označit vše jako přečtené. Když například vidím odkaz na fanstránky k jedné hře ze série, hned mi je jasné, že to samé je u ostatních her z stejné série a nechce se mi to tedy proklikávat, jen abych vynuloval počet nových příspěvků.
V DH 2.0 nejsou poznámky? Měl jsem tam pár důležitých údajů, je možnost z nějaké zálohy je vytáhnout a poslat? Předem Díky.
Je to velice dobré.

Zaznamenal jsem dosud jediný významný nedostatek: v seznamu hodnocení (ale i dalších podobných seznamech) vidím možnost "zobrzit další hry", ale nikoli "zobrazit všechny hry". Možnost zobrazit všechna hodnocení nebo komentáře uživatele na jedné stránce jsem využíval často.
Nebo jsem toto tlačítko přehlédl?
U freeware her by imho nemela byt automaticky moznost "vlastnim hru". Ale detail.
Jiste se o nem nekdo pohada.
Přivítal bych návrat tlačítka / odkazu "Neukládat příspěvek", i když se dá bez něho obejít.
90210 (22.12.2011 00:53:36): Tak ono se to taky dá hrát single v offlinu. Takže tady babo raď kam to šoupnout. Každopádně 3D adventura se mi taky příčí.
Yup, presne tak, to že hra obsahuje nejakú minihru vo forme iného žánra ešte neznamená, že to je ten iný žáner.
Dejme tedy KOTORum subzanr zavodni hra a klidne i sport, Betrayal at Krondor stealth akci, Space Questu zavodni hra, Championship manageru RPG apod. V tomhle smeru bych byl opatrnej. Vice zanry bych fakt setril a schovaval si je pro jasny crossovery typu Quest for Glory.

Kdyz jsme u tech zanru, trochu me mate Minecraft, myslel jsem si, ze to je onlinovka, ve ktery si kazdej neco stavi z kosticek...
ugraugra, 90210: To jste tomu dali teda. :-( Teď je to teda opravdu ohromně přehlednější a jasnější. :-( Bylo tam jasně dané pořadí, co je to především... ale je to vše z toho.

Takhle od toho budou lidi čekat Tomb Raidera. :-D
"klasický boj dobra a zla" Viditeľne rozostavená šachová partia, je to doménou predovšetkým rozprávky (pohádky) ako súčasti fantasy žánra, reflektujúc morálnu správnosť danej kultúry. :) To, že množstvo najmä filmových diel nevie dať záporným postavám dostatočnú hĺbku a tie kladné sú sterilní Dušínovia je už iný (smutný) príbeh.
A taky na to, že i sci-fi může být o boji "dobra a zla". :P

*Nemám rád škatulkování*
90210: Ale Star Wars je viac fantasy ako sci-fi. :) Základný rozdiel spočíva v tom, či je to klasický boj dobra a zla za účasti nadprirodzených javov alebo vedecká fikcia, rozvíjajúca určité neprebádané pole vedeckého výskumu. To, že ľudia akosi zabúdajú na to, že fantasy sa nemusí nutne viazať len na stredoveké a staroveké paralely je už druhá vec. :)
Nekomplikoval bych to, u hry bych uvedl primarni a maximalne sekundarni zanr. Odstrasujicim prikladem je potom Beyond Good & Evil, kdy v konecnym dusledku absolutne netusim co to je za hru.

Pokud by tu byly settingy, tak bych se nerad dockal toho, ze tu nekdo bude povazovat Star Wars za fantasy apod., uz vidim ty flejmy. To by fakt nebylo dobry, od toho je tu popis hry.
Pretože hrateľnosť je oveľa komplexnejšia než pri akčných hrách a nie je definovaná pohľadom kamery, ale komplexnosťou vývoja postavy, pomeru dialógov/akcie, nebojových úkonov, štýlom boja, mierou nelinearity atď...
Tulareanus: Proč se RPG nedají rozdělit na 1st/3rd/izometrické, když akční hry se podle pohledu dělí?
Hamster: já si to pravidlo nevymyslel, takže nevím :-).

ad "Setting" - ne-e.
To by bola ale vhodnejšia nová kategória setting a nepliesť to do žánrov, pretože setting ti neovplyvňuje hrateľnosť a štýl ako taký.
Já bych právě klidně nebyl tak striktní a eventuelně bych celkem úvítal i nějakou formu kategorizace toho settingu, jelikož to samozřejmě do popisu dát lze a i se to tak dělá, ale pokud třeba já preferuji sci-fi oproti fantasy, tak bych to využil. A nemyslím, že bych byl jediný.
RPG sú natoľko špecifické, že je ťažké ich niekam radiť, navyše veľa tých hier ani nemá subžáner, resp. izometrické/first person a podobne sa na to používať fakt nedajú. Ani na základe licencie (AD&D, world of darkness) a sci-fi/fantasy a podobne je zas irelevantné, lebo to nie je štýl hry, len setting.
MCZ: Ta podmínka by měla sloužit čemu? Lepší něco než nic, ne?

S lj bych úplně nesouhlasil, ale i když vezmu, že jediná možnost oddělení je dungeon, tak imo dvě kategorie "dungeon" + současné "nezařazeno" je furt praktičtější, než když není rozřazeno nic a neškodí to v podstatě ničemu, alespoň tedy z mého uživatelského pohledu.
Problém RPG je v tom, že by každé druhé muselo mať vlastný žáner, jediný reasonable rpg podžáner je dungeon a kvôli tomu sa to neoplatí vetviť.
Tak to vidím úplně opačně - čím více podžánrů a možnosti třídění položek, tím lépe. Od toho by také databáze měly být. Plus další prioritou by mělo být možnost tagovat tituly.
4Drolin - Kvuli par japonskym obskurnim silenostem bych nedelal novy zanr, zvlast kdyz ho pak nahazovaci pouzivaj spatne...Osobne bych sel cestou co nejmensiho rozvetvovani zanru, ale na to uz je asi pozde...Proto by bylo fajn zachovat aspon ta RPG vcelku.
90210: To nevím, kam by si poté zařadil EVE nebo Desire. A 2D adventury to opravdu nejsou :).

Chtělo by to rozřadit i rpg, ale to bych chtěl asi příliš.
Souhlasím s Drolinem, hidden object hry jsou velice specifické a svojí škatulku by si zasloužili.