Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Pomoc a rady pro nováčky

Stejně neuvěřím, dokud ho nebudu mít v ruce. Resp. si nedokážu představit "lepší" dotekové a rozlišovací schopnosti na takové malé ploše.
@Say (20.06.2012 15:15): Padá už jen proto, že jako programátorovi je mi Andoidí SDK o dost sympatičtější, o uživatelské základně nemluvě. Je sice pravdou, že iPhone má dost kvalitních her, ale Android teď už docela taky, a otázku ovládání taky neřeší, když existují Android telefony i s lepším displejem.

Jo a pak taky - iPhone má pro mě asi poloviční/třetinovou hodnotu oproti jeho tržní ceně, pokud porovnám co nabízí s ostatními výrobci a jejich cenami.



@pipboy (20.06.2012 15:12): No tomu právě neoruzmím - dělá se teď tolik stříleček a závodních her, a VŠECHNY mají stejné ovládací schéma - dva čudlíky pro palce na displeji. Mě se s tím hraje naprosto příšerně a přesto pořád vycházejí hry takto ovladatelné.
@RNDr. Gunár Pavel (19.06.2012 12:10): Co děláš, že se dnes obejdeš bez telefonu? :-O

Já jsem naopak prošel už asi sedmi telefony různých značek bez OS a se symbianem, WM i Androidem, a na každém jsem hledal co se dá hrát :-) N-Gage zatím nejlepší. A já ten telefon potřebuju a tahat s sebou dvě pádla místo jednoho se mi nechce. Takže jo, PSP je moc pěkné, ale já hledám v prvé řadě telefon, na kterém se ale dá velmi dobře hrát. A co že nejsou exkluzivky, však Androidí hry dneska vypadají taky skvěle. Wipeout oželím, když si můžu na telefonu zahrát Maxe Payna nebo tebou linkovaný Dead Space. Jenomž na tom co mám teď si nezahraju, protože 3 palce a 320*480 je na dnešní hry už málo, ovládá se to špatně a čte ještě hůř, pokud se to vůbec dá spustit :(

To tady nidko jiný pořádně nehraje na telefonu, že by se připojil do diskuze?
@Borghal (19.06.2012 11:47): Cena telefonu se dneska pohybuje mezi 500-3000 korunami, podle toho jak moc zachovalý/nový N-gage chceš.

A zatavený hry, který jsou stále ve velmi hojných počtech k dostaní na britským, německým Ebayi se cenově pohybujou mezi 2-6 librama/ks obvykle. Mimochodem i ty tahovky, o kterých mluvíš tam takhle stojí, takže super, já je zatím nehrál, poněvadž her mám zatím pouze 6.

Xperie? Xperie nemá narozdíl od N-gage exkluzivní hry, to už jdi raději do PSP, je levné a kvalitních her jsou tam hromady.

Na Android? Na ten určitě ber toto. Nicméně pro mě je N-gage je jediným mobilním telefonem, který jsem kdy měl a ještě to nebylo kvůli telefonování. :)

@MickTheMage (19.06.2012 12:07): Ano hovořím, tys mě přece přimněl svojí recenzí pořídit si jej. :D
@RNDr. Gunár Pavel (19.06.2012 11:11): Oblíbených bylo hodně :-) Skoro si říkám, jestli tu konzoli nesehnat někde za pár šupů znova, už jen proto abych si ji mohl vystavit a ukazovat dětem :-D

Ashen i Shadowkey byly fajn, CoD mě moc nezaujal.
Já rád turn-based, a velice mě bavilo Pathway to Glory+Ikusa Islands a Rifts: Promise of power - imho na poli turn-based mobile her dosud nepřekonané. Nevíš o něčem na Android?
Kdybych tehdá měl rád W40k jako teď, asi bych i ocenil Glory in Death, ale tehdy mě to ještě nezajímalo.
Chaos Theory mě bavilo víc na konzoli než na kompu a The Roots: Gates of Chaos byla pěkná skorodiablovka.

Všechny výše jmenované hry mají společné to, že se na tom 100x lépe ovládaly než všechny ty nablýskané 3D moderní HD hry na Androidu. A nejlépe je to asi vidět u série Asphalt. Ta původní hra na N-Gage mě bavila nejvíc, a to jsem v naději hrál všech 5 dalších dílů.

Uvažuju proto nad Xperií Play, ale má dost nedostatků oproti jiným telefonům, že nevím, zda mi ty hardwarové tlačítka a centimetr tloušťky navíc za to stojíi. Teď mám Xperii Active, která má navíc ještě malý displej na ovládání her dotykem, takže jsem si zatím žádnou hru pořádně neužil, a že jich je zajímavých...
@Borghal (19.06.2012 09:50): Tak ono je s podivem, že N-gage vydržela od svého uvedení v roce 2003 až do roku 2006 na to, jaký dělala Nokie seky... Cena her i mobilu měla být od začátku poloviční a realizátoři měli vědět, že pokud chtějí na mobilním hraní vydělávat, tak se musí smířit s tím, že první generace konzole bývá obvykle prodělečná (viz třeba první Xbox). Stačilo trochu více tlačit na pilu a N-gage mohl být úspěch. Návrat je dneska nemyslitelný a Nokia na hrnci.

Jaké byly tvé nejoblíbenější N-gage hry? Mé jsou Ashen, Call of Duty a Shadowkey.

@Walome (19.06.2012 10:05): Mimochodem ty lovecký simulátory dělají chudáci ze slovenskýho Cauldronu. Po hrách jako Conan, nebo Chaser slušnej sešup.
@RNDr. Gunár Pavel (18.06.2012 20:15): N-Gage :D Jááj, to byly časy, to jsem měl na střední, tehdy jsem té platformě ještě celkem věřil. A pak přibližně ve stejnou dobu to pomalu upadlo v zapomnění a já ten telefon ztratil. Což mě mrzí ,smartphone to byl dost dobrý. :(
No úplně nejhorší je když daná PC hra vyšla v krabičce čtvercového tvaru (jewel case), musím to dát "na střed" a smířit se s černými pruhy.

Zajímavé bude až sem přibudou konzole a hry s takovými, nebo dokonce těmihle formáty. Jsem zvědaj jak se to bude designově a prostorově řešit, mazec. :-)
Jo u některých starších her cover ani neexistuje a pak nezbývá než "kouzlit" :) Týká se to samozřejmě i freewaru, indie her atp. Většinou z típnutého obrázku ze hry (v ideálním případě titulní obrazovky), ale ten se stejně musí upravit, protože nesedí rozměrově.
@konvice (18.06.2012 19:07): Ne, chceme (chtějí) po vás vytvářet obrázky v daných velikostech. Pokud hra má CD/DVD tak to má být cover, pokud nemá, má to být něco co jako cover klidně může sloužit - protože nechceme, aby byly hry bez obrázku.
@konvice (18.06.2012 18:57): A je tady Dear Esther? Je, sám jsem ji přidával. je tady Spaz? Myslím, že jo a pokud ne, klidně ho vlož.

Takže tohle " Bohužel zdejší databáze strašně lpí na digitálních nosičích(výdej CD/DVD) přitom doba vydávání a distribuce her je už jak si nikde jinde." je blábol.
@konvice (18.06.2012 17:33): Tohle je blábol. Pokud hra je oficiálně v plné verzi a jediný způsob jak ji získat je digital download, tak tady může být. Alfa/beta ovšem není hotová hra, takže tady nemá co dělat - to nemá nic společného s CD/DVD.
@Artran (18.06.2012 15:50): ten samý problém je často i u digitálních verzí a co teprve u nezávislých studií, které často umožnují hratelnou alfu/betu si zakoupit a stáhnout, přičemž je tak podpořen vývoj hry. Bohužel zdejší databáze strašně lpí na digitálních nosičích(výdej CD/DVD) přitom doba vydávání a distribuce her je už jak si nikde jinde.
@Artran (18.06.2012 16:20): Nu, u freeware a obzvláště rogueliků to funguje jinak, doom by mohl být klidně už verze 1.9.9.6 a ne 0.9.9.6, což vůbec jde mimo zastaralá pravidla DH.

Takže, schvalte mu toho Důma, ať tomu můžu vrazit 90% a fajfku, plantážníci.
@Drolin (18.06.2012 16:07): Neměl, to mi psal i ten dotyčný admin. V tom problém nebyl. Mně šlo jen o to, že mi onen admin psal něco o pravidlech, která jsem tu nemohl nalézt. A vzhledem k tomu, že nevím, kdo to je, tak jsem se ho ale nemohl zeptat (chtěl jsem vědět, co konkrétně se tam píše).

U toho DoomRL je to verzování už prostě jaksi mimo. Předpokládám, že bude dále upravován i po verzi 1.0. Říci ale, od které přesně verze je DoomRL plnohodnotnou hrou, je problém. S těmi verzemi je to trochu taková fuzzy množina ;-)
On takto, ještě před dosažením 1.0, pokud vím byl na DH přidán Minecraft, Stone Soup, Dwarf Fortress nebo i Desktop Dungeons. Tudiž by neměl být u DoomRL problém, zvláště když je tak dlouho hratelná verze k dispozici a finální build se také blíží.
@Danny (18.06.2012 14:46): Jo, to je ono. Přehlédl jsem ten sloupec s poměrně podrobnou nápovědou během přidávání (slepoň). Díky.

Co se týče té verze, tak u určitých her je to komplikované. Jedná se konkrétně o hru DoomRL, což je roguelike, který je plnohodnotnou (a dost propracovanou) hrou již tak čtyři/pět let, byť ještě není verze 1.0. Její autor jí nicméně pořád vylepšuje a zkomplexňuje. U tohoto typu her je někdy těžké říci, kdy končí její beta verze. Nemělo by se to tedy brát příliš dogmaticky. O těch zdrojích, kde čerpat datum vydání, vím, ale to je užitečné právě jen u her, které jsou distribuovány, řekněme, standardně. U těchto freeware záležitostí jsoucích v dlouhodobém vývoji to prostě nelze často přesně stanovit.

@Marcusss (18.06.2012 14:43): Díky. Viz výše.
@Artran (18.06.2012 12:58): Ještě než spustíš průvodce přidáváním hry, kde vyplňuješ název, datum, apod. je uvedena tato informace:

Do databáze se přidávají hry již vyšlé nebo ty, kterým zbývá maximálně 21 dní do oficiálního vydání (tyto budou schváleny nejdříve 14 dní před oficiálním vydáním) a to na platformě PC, nikoliv konzolích nebo jiných herních zařízeních. Hra musí být určena pro spuštění přímo pod operačním systémem, do databáze prosím nepřidávejte hry určené pro hraní v internetovém prohlížeči.

Dále při přídáváni data vydáni je vpravo dole nápověda (viz. níže). Sice tam není přímo napsáno, že čekáme na verzi 1.0, ale píše se tam, že musíš vyplnit datum vydáni hry. Tím chápeme oficiální vydání, ne betaverze. Domluvím se s adminy, aby tam doplnil konkrétní informaci, že se na DH nepřidávají beta a alfa verze.

•Jedná se o datum vydání hry – release date. Pokud se liší data v jednotlivých zemích, uvažuje se první datum vydání v anglické verzi hry (Evropa, USA…).
•V případě, že je hra portována z konzolí, uvádí se datum vydání PC verze hry.
•Den a měsíc jsou položky nepovinné, ale je lepší je uvést. Dobrým zdrojem pro zjištění celosvětového data vydání hry je MobyGames a Wikipedia.
@Artran (18.06.2012 12:58): Do databáze se přidávají hry již vyšlé nebo ty, kterým zbývá maximálně 21 dní do oficiálního vydání (tyto budou schváleny nejdříve 14 dní před oficiálním vydáním) a to na platformě PC, nikoliv konzolích nebo jiných herních zařízeních. Hra musí být určena pro spuštění přímo pod operačním systémem, do databáze prosím nepřidávejte hry určené pro hraní v internetovém prohlížeči.

Je to hned v druhém obdelníčku, když klikneš na "přidat novou hru do Databáze"...
Jedna hra, kterou jsem nahazoval, se mi vrátila (ale nebyl to důvod vrácení) s anonymní připomínkou, takže se nemůžu obrátit přímo na připomínatele, že "Teoreticky bychom hru podle pravidel neměli pouštět, jelikož ještě nevyšel release 1.0". Chtěl bych se zeptat, kde jsou na databázi her tato pravidla zveřejněna (nebo pravidla nahazování obecně). Nemůžu to najít. Díky.
Chtěl bych si vyhledat hodnocené nedohrané hry podle procent hodnocení (jak u sebe, tak ostatních). Jak na to?
Když jsem přidával Steven Spielberg's Director's Chair, měl jsem tam linky na IMDB, zvláště pro Spielbergova dvorního kameramana a střihače a schvalovač mi to všechno umazal. - a nahodil pouze odkaz na Spielberga na ČSFD!
@Danny (16.06.2012 12:54): Ano, odkazy na ČSFD aspol. do textu nedávat. Stačí, aby bylo z textu jasně patrné, že jde o herce/režiséra/film, lidi si to již dohledají na své oblíbené službě.

Naopak patří sem třeba odkazy vysvětlující atypickou povahu hry, viz třeba 1000 Miglia.
@davi.k (16.06.2012 12:47): Odkazy v popiscích na externí stránky by měly být jen minimálně. Já osobně bych odkazy na jednotlivé herce, režiséry apod. při schvalováni umazal. Opakem jsou odkazy na dh stránky. Pokud zmiňuješ hru nebo vývojáře, tak tam při prvním výskytu link určitě dej. Ale víckrát je to zbytečné.
Když přidávám hru do databáze a je v ní jméno režiséra/herce/filmu, mám na ně dávat odkaz na čsfd? Nebo někam jinam?
@ViRus (15.06.2012 10:02): kritizuji systém který neumožnuje přidávat nové vývojáře her ale jen skrze nové hry, přijde mi to jako stupidita a stupidní to také je. Rád bych osobně přidal pár nových vývojářů včetně informací o jejich projektech. Databáze tuto možnost nenabízí.


@ViRus (15.06.2012 10:02): jsi asi žádnou hru nepřidával že? :D

@MCZ (15.06.2012 18:12): Omlouvám se, za retardní způsob jakým jsem se vyjádřil, šlo to samozřejmě i slušněji.
@konvice (15.06.2012 06:41): Rád bych tě tímto (za sebe) vyzval, abys byl ve svých příspěvcích pro příště konstruktivnější a nesnižoval se k podobným výkřikům - to platí pro všechny diskuze. Pokud máš tu potřebu se vykřičet, navštěvuj diskuze zpravodajských webů nebo si prostě zajdi do hospody, díky.

Co se vývojářů týče, možná se ten systém v budoucnu změní, nicméně k tomuhle rozhodnutí nás vedlo především to, že jsme Databáze-HER a nemáme zájem, aby tu byla hromada "asi-taky-vývojářů" bez jakékoli hry.
@konvice (15.06.2012 06:41): Nějak jsem to nepochopil, jakože ty budeš čekat na schválení hry 10 let, té hry kterou jsi sám poslal na schválení? No pokud už dopředu víš, že jsi takový flink, že se ti to bude stále vracet, tak ani ta edice vývojáře by nedopadla moc dobře. A je to zcela logické: na co zde bude vývojář, který nebude mít u sebe v profilu žádnou hru? Je to především databáze her.
@Danny (15.06.2012 06:32): aha takže budu rok čekat na to....radši to nebudu komentovat..v poho, dík za info..
edit:
a budu CO TO JE ZA DEBILNÍ SYSTÉM?! To je fakt jak pro nemocný !!! takže budu čekat deset let na schválení abych pak mohl editovat a přidat informace o vývojářích..no to je libůstka, tohle jste hoši faktt kurevsky nedomysleli, ale co jsme přeci jen lidé.