Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@Bursoft (18.01.2013 11:26): Matrix taky nedostal žádné významné ocenění. Prostě póvl.

Jinak ze všech tří filmů minulého roku, na kterých jsem byl v kině (Prometheus, Hobit, Cloud Atlas) jednoznačně vítězí Atlas Cloud=) Ten snímek chci vidět znova!
@Fg (18.01.2013 04:24): Tak akademici se letos předvedli, když ani ten Cloud Atlas nedostal nominaci aspoň za hudbu. Co nedotuje hollywood, to je nezajímá..

Btw. 12 nominací na Lincolna? Ani ten film nemusím vidět a je mi jasný, že je to další nuda po Válečným koňovi. Bídníci 8 nominací? Bral bych to, kdyby to nebyla tak stopadesátá verze už tak příšerně profláklýho příběhu..
@Bursoft (18.01.2013 01:04): jj, bohužel takový film nemůže vyhrát, páč akademici :/

a tohle mne dost překvapilo - http://www.csfd.cz/film/289999-terapie-laskou/ a není to jen film pro ženské :) Jennifer si ten globus zasloužila, je ta skvělá herečka, která do budoucna ještě ukáže, vždyť je ji jen 22....od X-Menů jsem do ni blázen, ach O:) :D v Hollywoodu není lepčí baby :P

tak Homeland pobral co mohl, zaslouženě, 2há série byla nářez
Tak Django Unchained hodně dobrý. Míň pointless keců, víc akce, plno cool hlášek, víc Christopha Waltze, super vizuál, parádní shootout a geniální soundtrack.

Btw. u Kuklux klan scény a Negrokula jsem se fakt upřímně smál jak malej :D
Juchůůůů Christoph Waltz získal Golden Globe za Janga a i Tarantino za script, awesome, ještě aby vyšli Oskaři, kdy jsou btw?
@rikuhahl (15.01.2013 23:30): Oscara za Bídníky má předplaceného Anne Hathaway, co na tom že byla na plátně tak krátce, na tyhle kreace obvykle akademie slyší. A pravděpodobně vyjde zvuk, možná i kostýmy, jinak asi nic.

Což je trochu škoda, sice to je de facto jen filmová ilustrace divadelního muzikálu, ale stejně jsem z nich byl docela nadšen a chci je v nejbližší době dát znovu.
Ale holt, Lincoln je Lincoln...
Dneska jsem byl na Bídníkách. Už jsem pár muzikálů viděl, ale tady jsem byl překvapen, že se minimálně 95% času pouze zpívá. Většinou to bývá zhruba 50:50 s mluvením. Často jsem se ztrácel a nerozeznal obyčejnou konverzaci od jednotlivých písniček (respekktive přechod mezi nimi). No, už jsem pár zpracování Bídníků zhlédl a tohle, kromě toho, že je to muzikál nijak nevybočuje, i přes netradiční (velký) počet hereckých hvězd. Oscara pro tento film nevidím reálně. Ale jako oddechovka je to dobré.
(Btw. jsem zvědav, jestli se bude tvořit dabing, protože řeči tam je opravdu poskrovnu. Viděl bych to na revoluci na našem televizním trhu, kdy nova, či prima budou dávat v hlavním čase film s titulkama :) ).
Mam tu pro vas ukazku rakouskeho eurooptimismu (nebo spis mozna cynismu:-P ) - jde o filmovou verzi serialu MA 2412 o uradu, ktery ma na starosti vanocni dekorace. Predstavte si neco jako Jiste, pane ministre s otresnym rakouskym dialektem. Pasaz je nastesti v anglictine (alespon ta na zachodcich), pote je to taky dobre, ale v nemcine.

MA 2412 - Die Staatsdiener

Pro zajemce, hlavnimi postavami serialu jsou Inzenyr Breitfuss, plesaty, obtloustly, posedly zakony; potom Pan Weber, ktery je pohodarsky macho; Frau Knackel aka blba blondyna a nakonec Pan Klaus, ktery je ve skutecnosti Santa Claus. Ten v teto scene neni, do Bruselu se mu moc nechtelo:-P
Nějaký tip na nějakou dobrou klasickou hudbu? (zrovna poslouchám Vivaldiho)
@Hydr0gen (13.01.2013 16:48): Heh, Cloud atlas mě bavil, je to fajn film, ale...
"Rozprávačsky komplikovaným" - Cloud Atlas je jednoduchý na sledování i pochopení, roztříštěnou narací si drží docela slušnou režijní úroveň, to ano, ale komplikovanosti v tom moc nejsou. Speed Racer byl z režijního hlediska mnohem vychytanější
"duchovne hlbokým" - LOL, kde?
"filmársky novátorským" - nijak zvlášť
"produkčne odvážnym." - já bych tomu říkal pečlivě naplánovaná sebevražda, ale budiž
@Hydr0gen (13.01.2013 16:48): Mal som pocit, ze z mojho prispevku to bolo dostatocne jasne (ano, prve 2)

@JohnCZ (13.01.2013 15:56): Jednotlive pribehy nie su vyslovene odpad. Ale predstav si, ze by si ich videl samostatne. Nie je na nich nic cim by sa vymykali zo sedi priemeru.

@Bursoft (13.01.2013 16:02): To je v poriadku ked si to nepovedal. V takom pripade ten prispevok nebol miereny na teba. Z mojho pohladu to bol zaujimavo spraveny film. Ale u toho to konci.
Vsetko prepojenie jednotlivych pribehov zacina a konci na samoucelnom vkladani rovnakych / podobnych motivov. Nejaka ustredna prepajajuca nit je taka tenka, az je prakticky neexistujuca.

Celkom mi to pripomina situaciu pred vydanim Fallout 3, kedy fanusikovia v kazdom jednom artworku nasli zo 100 easter eggov, datumov vydania, obrazkov zbrani, narazok na predosle diely a cojaviem co este.
@aoshi (13.01.2013 15:41): "Rozprávačsky komplikovaným, duchovne hlbokým, filmársky novátorským, produkčne odvážnym."

A prosímtě, můžeš nám teda vysvětlit, které z těch tvrzení NENÍ pravdivé? To mě teda zajímá. Cloud Atlas mě celkově taky zklamal, ale nedá se nic dělat, všechny 4 atributy výše jsou pravda. Ok, o prvních dvou se dá ještě diskutovat...
@aoshi (13.01.2013 15:41): Nikde netvrdím, že ten film je hluboký. Napsal jsem co se mi na něm líbí. Je vizuálně hezký, je tam suprová hudba a moc pěkně se na něj kouká. Komplikovaný je v tom smyslu, že ty příběhy se výpráví pararelně, takže je třeba dávat pozor, co se v jakým příběhu stalo, plus po druhým zhlídnutí jsem v každým příběhu našel min. dva odkazy na předchozí i následující příběh (buď myšlenkou, činem nebo nějakým předmětem) a vsadím se, že je jich tam víc (a tím nemyslím jenom kometu nebo stejný herce). Např. je pěkné spojení mezi chronologicky prvním a posledním příběhem - Hanks v roli vražednýho doktora pronese "Silní jedí, slabí sedí" a snaží se zabít právníka. V posledních příběhu, kde hraje farmáře v postapo světě, se mu zjevuje vodník, který řekne tu stejnou větu a snaží se ho navádět na špatný věci, jako kdyby ve farmářovi zůstalo kus "duše" toho doktora z prvního příběhu a on se o několik stovek let později snaží napravit svoje chování tím, že pomáhá jedné ženské atd.. však jsi to viděl.

Netvrdím, že ty myšlenky jsou hluboký, v podstatě je to jenom o tom, že se lidi neumí počit ze svých chyb a tím míří ke svýmu zániku.

Jediný co mě trochu zklamalo, že na konci nepřišla nějaká velká katarze, opravdu něco, co by mě rozstřelilo. Ale i tak bych řekl, že ten konec byl dost silný, právě proto, že vrcholí místo jednoho šest příběhů.
@aoshi (13.01.2013 15:41): No o to právě jde. Že v tom někteří vidí něco víc než já a proto mám pocit, že jsem to asi nepobral. A já osobně čekal, že na konci všechny příběhy nějak splynou v jedno. což se taky nestalo.

Jinak ale rozhodně nemám pocit, že by to nějak pohořelo. Jednotlivé příběhy (snad až na ten ústav pro seniory) jsou zajímavé a víceméně jde o to, že to, co se odehrálo v minulosti, nějak více či méně ovlivní dění budoucí.
@JohnCZ (13.01.2013 12:20): (alebo ktokolvek, kto v tom filme nasiel nieco zlozite na pochopenie)
Co konkretne Vam na tom filme pripada take nepochopitelne / hlboke / zamotane / ...?
Ked citam na csfd komentare typu "Rozprávačsky komplikovaným, duchovne hlbokým, filmársky novátorským, produkčne odvážnym." tak mam pocit, ze som videl iny film.
Duchovne hlboky? O_O Rozpravacsky komplikovany? O_O

Ved sa jednalo len o nejakych 5-6 kratkych (max polhodina na jeden) nesurodych pribehov, medzi ktorymi sa akurat autori snazili navodit nejaku iluziu prepojenosti (kometa, stejni herci, nejake to meno vyskytujuce sa vo viacerych pribehoch). Nutno podotknut, ze to pohorelo aj ako jednotlive pribehy (za 20-30 minut na liniu sa tomu neda divit) aj ako celok.

Ale kade chodim, tade si ludia sadaju na zadok z nejakej udajnej geniality, hlbokej myslienky a podobnych veci, ktore som tam bohuzial nepostrehol.
(A to, ze v pribehu nieco nie je a divaci fantaziruju ako to asi autor myslel za genialitu nepovazujem)

Uslo mi nieco? Alebo co Vam (ktorym sa ten film nielenze pacil, ale aj ho povazujete za nieco hlboke / premyslene / ...) na tom prislo take skvele?
A co je tak hrozného na odchodu během titulků?
Mě v kině daleko víc irituje, že během promítání lidi žerou, telefonují, žvaní a všelijak jinak ruší, odchod je mi tak nějak lhostejný. Ostatně, sama se většinou snažím vypadnout co nejdřív, nemám kinotěatr příliš v oblibě.
Záleží na typu kina; do těch menších, klubových, chodí zpravidla výrazně kultivovanější publikum.
Já bych povinně nechával zavřené dveře dokud titulky neskončí... No dobře, aspoň světla by zhasnutá být mohla.
@JohnCZ (13.01.2013 12:20): Já šel poměrně pozdě v pozdní hodinu a ve všední den, takže v sále moc lidí nebylo a taky zůstali sedět přibití až do konce titulků. Něco podobného jsem zažil ve větším měřítku akorát u Gran Torino, kde byl sál téměř plný a skoro všichni taky zůstali sedět u titulků. Takový trošku jiný momentky, než když tě donutí jít na osmýho harryho pottera, kde celej film mele nějaký děcko na jedný straně, na druhý straně se tam vožíraj týpci vodkou s colou (i když zrovna pro tento film je to dobrej nápad) a lidi odchází v první milisekundě, co se objeví závěrečný titulky :D
@RomcaT (12.01.2013 23:26): Souhlas, Cloud Atlas se mi též líbil,, i když jsem natvrdlej a moc jsem to nepobral, takže bude rozhodně potřeba druhé zkouknutí. V kině to bylo super, hned jsem si musel sehnat soundtrack a ještě jsem nezažil, že by v kině lidi čučeli oněměle na závěrečné titulky aniž by se okamžitě všichni hrnuli ze sálu... i tak se ale pár jedinců našlo, kteří po odchodu nahlas vyřvávali, jaká to byla strašná nuda.