Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

na share sice taky kaslu, ale tak uz bylo receno ze kdo chce, bude moct mit ps4 zcela offline a ze tyhle picoviny budou nastavitelny.
@NateLogan (21.02.2013 23:33): "Spousta her zkrátka sází na vizuál, který je pro gameplay důležitý, viz třeba Okami, Shadow of the Colossus atp. "

Jasně, s tím souhlasím, koneckonců i v níže zmiňovaném Limbu utváří vizuál mj. velkou část atmosféry a tudíž dělá gameplay zábavným/zajímavým.
@Isair (21.02.2013 23:21): Nejde jen o počet polygonů aspol. Spousta her zkrátka sází na vizuál, který je pro gameplay důležitý, viz třeba Okami, Shadow of the Colossus atp.

Jinak já se přiznám bez mučení, bez pěkné grafiky mě hry moc netáhnou. Třeba Jak & Daxter vypadá naprosto parádně i dnes a hrál jsem jej fakt s chutí. Kdežto Jak 2 a trochu i 3 vypadají dost hnusně, ač papírově mají lepší grafiku, a už mě prostě tak nezaujali.
@NateLogan (21.02.2013 21:15): "mínus retro, strategie a pár dalších žánrů"

Já bych tyhle prvky nevylučoval, "kvalitní grafika" nutně neznamená nejnovější supr, čupr kůl grafické efekty a nejvyšší možná rozlišení. Ba právě naopak spousta uživatelů dají rádi přednost třebas té pěkné retro 2D kreslené grafice, než nějakému dnešnímu 3D kýči (klidně i 8bit pixel-art dokáže být dostatečně líbezný). Stejně tak většina ocení zajímavý, umělecký vizuál některých indie her (za sebe třebas zmíním World of Goo či Limbo), než poměrně nudnou a nezajímavou "real like" grafiku třebas Crysisu.


U těch strategií je to naopak obzvlášť znatelné, anžto znám velkou spoustu lidí, kteří právě tím že se jim mnohem více líbí pěkné a přehledné 2D (AoE 2 vypadá stále fantasticky), zanevřeli na ty "hnusné" 3D strategie.

Nicméně souhlasím, že vizuální stránka je asi to první, co na hře hráče pravděpodobně zaujme či naopak odradí. A pokud hra zkrátka nevypadá podle jeho gusta (a je mu naopak vyloženě odporná), může mít problém i s jejím samotným hraním.
omg! zrovna si jdu koupit to slevněné 90ti denní členství PSN Plus a teď to zdražili, ještě včera to měli za 260,-, teď už 390,-, proč to proboha někde nenapíší, kdy to vyprší, hmmm tak vám milá Sony na + vy víte co :/

nechtěl jsem řešit že ty oba kódy nejedou, tak sem se naštval a chtěl to teda koupit a oni todle, no to je asi znamení, že sa na + mám vybodnout...
@NateLogan (21.02.2013 21:15): Indie hry jen opakujou to, co tu bylo před léty, ale dál taky nejdou (až na pár výjimek). A máš pravdu, ale někdy to vypadá, že se žene jen grafika a na gameplay se zapomíná.
@Say (21.02.2013 16:32): Jestli chceš hry stavěné na hratelnosti a ne na grafice, koukni na indie hry. BTW tenhle výrok je dost klišé a má hodně daleko od reality. Bez kvalitní grafiky u většiny her (mínus retro, strategie a pár dalších žánrů) jde do háje i hratelnost.
@Say (21.02.2013 17:15): Jasně, já Tě chápu. Ale se žánrem to má taky co dělat, nemysli si. Resp. nemuselo by mít, kdyby situace nebyla taková jaká je a vývojáři nešli po jistotě. Tahle jejich konference mě jen utvrdilo v tom, že hratelnost není to, po čem vývojáři prahnou.

@Say (21.02.2013 16:32): Však vem kvér a zajdi si do parku, určitě to bude bezva.

@Walome (21.02.2013 16:37): Opomeňme, že to má kupu jader a půl prdele grafik, má to 8 GB paměti (byť sdílené). Ty staré kusy měly jen půl giga, pokud si dobře pamatuju a to ještě necelé volné. To je skok jako prase a věřím, že je to klidně i dvakrát více paměti než má většina PCčkářů. Co to znamená? Že tunelovitost se bude odvíjet od žánru či lenosti vývojářů. Nějaký CoD by tudíž mohl mít open-world svět! V dalším ME by hlavní hrdina mohl schovat zbraň! (tedy myslím, že to byl problém u ME). Další TES, kde by nebylo třeba loading při vstupu do města/chajdy! Strip z New Vegas, který by byl v celku a ne rozdělený na tři nebo kolik částí.

A od tohohle všeho se může začít odvíjet hratelnost, protože vývojáří budou mít víc možností. Pak už to samozřejmě pozdrží jen ovladače, protože RTS na gamepadu, ať si Vávra tvrdí co chce, jde udělat blbě. Na to jsou přeci jen lepšejší dotykové zařízení...

TL;DR - Takže když konečně pamět nebude 100% vytěžována tím jak to celé vypadá, pak bude dost místa pro nějaký ten gameplay.
Inak Metal Gear Rising: Revengeance bude aj na pc že? lebo na niektorých stránkach to pc v ponuke vidím a niekde zasa nie. A ak bude tak s akým odstupom?
Celý tady ten HW hype je úplně k ho*nu, dokud se nezačnou hry stavět na hratelnosti a ne grafice. To si můžu zajít rovnou ven...
@Paul (21.02.2013 15:35): Nn, rozhodně to podceňovat nechci, určitě z toho dokážou vytáhnout překvapivě slušné výsledky, když je právě nebude nic brzdit atp, ale přeci jen je to postavené na řadě, která se používá pro netbooky.

Btw - můj mobilní stařeček má 6 GB ram a není problém ji zdvojnásobit. :P

Edit: A ještě někde někoho napadlo, že to jejich 'overcharged CPU' značí, že si to řádně otaktují, což by mohlo dávat smysl.
@Bodkin (21.02.2013 12:29): Já bych PS4 zas tak nepodceňoval. Těch 8GB DDR5 sdílený paměti je něco, co PC nemá a mít nějakou dobu nebude. Plus 8 (ikdyž pomalejších) jader, kdy developeři budou moci kódovat "close to metal" aniž by je brzdilo DirectX bude znamenat mnohem lepší efektivitu. Jakkoliv mě prezentace her neuchvátila, tak si myslím že tak dva-tři roky bude PS4 na úrovni highend PC.
Ale taky hodně záleží co budou developeři targetovat za rozlišení a framerate. Já doufám že se 1080p/60fps stane aspoň nepsaným standardem, ale pesimista ve mne říká že tam raději narvou víc polygonů a shodí to na 30fps a možná i 720p (ikdyž to snad ne).

Každopádně jsem taky zvědav na jak dlouho je tahle generace plánovaná. Jestli nám zase hry budou konzole brzdit 4 roky, nebo třeba jen dva.
Teda že ten EG nemusim, tak některý postřehy mě taky včera napadly :-D:

(o Killzone) "Dobré znamení je, že předvádějící s gamepadem míří stejně špatně jako já."

- "V příštích pár hodinách vám ukážeme, co PS4 dokáže." HODINÁCH?!
to mě taky vyděsilo, když mluvili o hodinách :-D

"Zástupce Capcomu se nám snaží něco říct, ale nikdo mu naštěstí nerozumí. Tak jakmile se něco dozvíme, hned vám to dáme vědět!"

:-D
@Walome (21.02.2013 11:35): Však ale PS4 je výkonově cca tak jako můj dva roky starý noťas. Od toho se žádné nextgen asi jen tak nedočkáš.

@Aaron_Hill (21.02.2013 11:14): Však The Witness je PC hra, nebo alespoň byla dřív PC hra, než byla včera ohlášena na PS4 :P


Nu každopádně, největší plus co na tom PS4 vidím je její PC architektura, což by znamenalo snazší vývoj a znatelně lepší portovatelnost.
@Walome (21.02.2013 11:35): No, Pachter se asi tyden zpatky vyjadril v tom smyslu, ze od nextegenu ceka vykon cca na urovni 2 roky starych PC. To mi prislo docela realisticke a zaroven si myslim ze co predvadi PS4 ted je na tom o neco lip a pozdejs v cyklu to bude teprv zradlo.
@pipboy (21.02.2013 11:29): U Watch Dogs jsem pořád ještě skeptickej. Ale původní videjko mi taky smrdělo skrpitama.
@Paul (21.02.2013 11:32): Tak tak.

Já pořád doufám, že ps4 neukázala všechny své možnosti, protože to, co předvedli včera, je něco, co si dokážu představit na dnešních pc docela hravě (tím myslím např. Killzone). Chtěl bych třeba lepší AI, jak říká pipboy - uvěřitelní NPC (zombie ve Watch Dogs vypadají úplně stejně jako zombie v GTA 4) atd atd.
Z Deep Down předpokládám že gameplay nebylo vůbec nic, a kdoví zda to vůbec bylo realtime a na čem to běželo..
Me konecne dostali Watchdogs - ta predchozi footage sice byla taky zajimava, ale vypadalo to tak nejak dost skriptovane, tady mi prislo ze to vic ukazuje otevrenost a moznosti. Ale nejvic me asi zaujal Deep Down. Zbytek vesmes nezajem.

Btw premyslim jestli vyznam jeste nekam posouvat grafiku, vykon PS4 se mi zda byt po graficke strance vic nez dostacujici.... mozna se konecne pozornost presune smerem k vylepsovani uveritelnosti npc.
Uf, to jsem si oddychl, že jsem nic nezmeškal. Witness? Usnul jsem po deseti sekundách sledování traileru, to nebude hra pro mě. DriveClub mě jediný zaujal, ale novou konzoli se kvůli tomu kupovat nebudu :). Vivat PC