pridejte nekdo hru Walking Dead, protoze muj navr schvaloval fakt nejakej zoufalec, kterymu se nelibi ani velky pismenko na zacatku vety a srat se s tim uz fakt nebudu. Me uz jen trvalo sehnat nejaky info
Všeobecně o hrách
@player (22.03.2013 19:11): odkazy na své tajné zdroje konvice zásadně nedává...
@Aba (22.03.2013 10:30): Konečně jsi se odkopal někam dál. Takže jim chybí empatie. To lecos o těch, co dělali tuto studii napovídá. Pravděpodobně je to ten soubor lidí, co správné jednání redukuje jen na sociální otázky a pomoc druhým a povyšují to na jediný správný světonázor. To že neěkomu chybý empatie neznamená, že je to násilný člověk. Opravdu by mě zajmal nějaký odkaz na tuhle podivnou studii :)
@Sadako (22.03.2013 11:58): dítě desetileté to stále má, nedokáže oddělovat stále zřetelně realitu od mediální fikce.
@Crash (22.03.2013 15:25): Mroj je velký odborník na Splinter Cell, tak věřím, že je to free, ale přece jen to může být nějak zamotané a důkaz, že je to zdarma, hledat nebudu.
@Hrdlodus (22.03.2013 13:09): Neměl by tedy ten Mission pack být označen jako Freeware?
@ViRus (22.03.2013 13:34): Ale néé, já se ptám, jestli to někdo někdy někde viděl, jakože v krámu na pultě apod :)
@Walome (22.03.2013 13:19): vyzkousej ebay, par jich tam je, az se mi bude chtit nejakou koupim a dam vedet, tedy pokud ji jiz nenam...
@Walome (22.03.2013 11:41): Více informací u Mroje.
@ViRus (22.03.2013 11:55): No, mně spíš zajímá, jestli to někdy někdo někde viděl :) krom na obrázku.
@Aba (22.03.2013 10:30): Ale dítě JE schopné rozlišovat realitu od reality virtuální. Ne tedy dítě tříleté, ale dítě desetileté by s něčím takovým nemělo mít už problém.
Ad dětští vojáci & zvěrstva jimi páchaná - zde ovšem narážíme na to, že z dětí (i dospělých) nedělají sadistické zrůdy hry, ale že je to pro nemalou část homo sapiens přirozenost, která je působením okolí a výchovou obalena jakýmsi socio-morálně-kulturním nátěrem, jenž zamezuje brutálním excesům.
A upřímně řečeno, pochybuji, že by se zrovna dětští vojáci v Africe, Jižní Americe či Asii, tedy třetím světě, dostali někdy k počítačovým hrám. Zase jsem slyšela, že tam docela jede koks se střelným prachem.
Link na tu studii by nebyl? Začíná mi připomínat paní Columbovou, neustále se jí tu oháníš, ale nikdo ji nikdy neviděl.
EDIT: jedna moc hezká povídka trochu k tématu - William F. Nolan - Small World
(u nás vyšlo např. v antologii Lupiči mrtvol pod názvem Malý svět Louise Stillmana)
Ad dětští vojáci & zvěrstva jimi páchaná - zde ovšem narážíme na to, že z dětí (i dospělých) nedělají sadistické zrůdy hry, ale že je to pro nemalou část homo sapiens přirozenost, která je působením okolí a výchovou obalena jakýmsi socio-morálně-kulturním nátěrem, jenž zamezuje brutálním excesům.
A upřímně řečeno, pochybuji, že by se zrovna dětští vojáci v Africe, Jižní Americe či Asii, tedy třetím světě, dostali někdy k počítačovým hrám. Zase jsem slyšela, že tam docela jede koks se střelným prachem.
Link na tu studii by nebyl? Začíná mi připomínat paní Columbovou, neustále se jí tu oháníš, ale nikdo ji nikdy neviděl.
EDIT: jedna moc hezká povídka trochu k tématu - William F. Nolan - Small World
(u nás vyšlo např. v antologii Lupiči mrtvol pod názvem Malý svět Louise Stillmana)
@Walome (22.03.2013 11:41): Podle všeho ano.
Ví někdo o tomhle? To se fakt prodávalo na pc? Tři mise?
@player (21.03.2013 23:13): 1 400 dětí je několik? z různých škol napříč usa? :D Hele playere tady se s tebou není o čem bavit, obhajuj si svůj fet, protože už jen že to banalizuješ o něčem svědčí, nikoliv o otevřenosti názorů. Ohledně toho výzkumu ok podrobnější info, 1400 dětí a bylo testováno na základě her, které hrajou. Jednou z otázek a úloh bylo vymýšlet tresty pro jiné lidi. Děti které hrají násilné testy jasně z testu vyšli jako postrádající empatii a sníženým prahem vnímání pro násilí a proto jejich tresty nebyli trestu typu, zaracha, dát pár facek, ale takové absurdní jako jsme třeba mohli vidět v SAW. Zatímco děti hrajicí nenásilné hry dosahovali úplně jiných výsledků A teď pozor! Kritici tvrdí(tedy ti co co zpochybňují významu hraní násilných her u dětí), že hry NEMUSÍ(nikoliv nejsou) být příčinou vytváření takových to kriplů, ale tyto poruchy(kterým se vyznačovali jen hráči násilných her) mohou pramenit z jejich okolí rodiny atd. ano s tím se dá souhlasit, ale v podstatě říkaj že hráči hrající počítačové násilné hry jsou sociální kriplové. A jestli si myslíš že dítě je schopné rozlišovat realitu od mediálního násilí, upozorňuju tě, že jsi jediný na světě, nebo ve velmi úzké názorové skupince.
Víš proč je třeba nejvíc kritizováno rekrutování dětských vojáků? Ne proto že to jsou ani tak děti, jako spíš to co pak naprosto bez výčitek svědomí chápaj(čti páchaj :D), dětská fantazie nemá mezí ani se zbraní v ruce nebo nožem ruce.
Stačí si přečíst pár vyprávění obětí dětských vojaků, které bez jakéhokoliv tlaku či svodu mučili týrali, ponižovali z vlastního popudu a pobavení.
Těším se až seženeš 1400 hráčů na podobný test a všichni vyjdou ok.
@MickTheMage (21.03.2013 19:41): SRÁÁÁÁÁČKÁ!
Víš proč je třeba nejvíc kritizováno rekrutování dětských vojáků? Ne proto že to jsou ani tak děti, jako spíš to co pak naprosto bez výčitek svědomí chápaj(čti páchaj :D), dětská fantazie nemá mezí ani se zbraní v ruce nebo nožem ruce.
Stačí si přečíst pár vyprávění obětí dětských vojaků, které bez jakéhokoliv tlaku či svodu mučili týrali, ponižovali z vlastního popudu a pobavení.
Těším se až seženeš 1400 hráčů na podobný test a všichni vyjdou ok.
@MickTheMage (21.03.2013 19:41): SRÁÁÁÁÁČKÁ!
@Aba (21.03.2013 15:42): Jakou našli spojitost? Když vezmu několik dětí a zjistim, že mají kriminální sklony a dále zjistím, že si včera si hráli s legem tak můžu s toho usuzovat, že hraní s legem zvyšjuje u dětí kriminalitu? Nemůžu a stejné je to s těmito absurdími spojitostma s hraním her a násilím. Rozhodně nesouhlasím ani s jedním závěrem že "hry vytváří dissociální poruchy a nebo dissociální lidi hrajou hry".
@MickTheMage (21.03.2013 22:18): Mega nápis "New rules" pod menším "Old school" ti nestačí? No to jsem dva=)
@Eru (21.03.2013 22:11): Pokial to v konecnom dosledku bude dobra hra, tak mi to bude jedno. Problem je prave to - bude to dobra hra? :)
@MickTheMage (21.03.2013 19:41): S grafikou se teda moc nenadřeli. (Nepřátelé i budova je z Heroes 6.)
Nevypadá to špatně.
@Bodkin (21.03.2013 19:59): Souhlas.
@MickTheMage (21.03.2013 19:41): Bude to sračka, ale udělá se na to nějaká reklama a lidi si to stejně koupí. Já samozřejmě taky:-)
Ok, z toho malička co bylo vidět... cool!
@MickTheMage (21.03.2013 19:41): Tohle je fakt blbý vtip.
Might & Magic X :) (to zas dopadne...)
@Fingon (21.03.2013 15:30): A já myslel, že se dala na dřevárny...
@USER47 (21.03.2013 16:22): jako v tomhle máš určitě také částečně pravdu, ale o to víc mě pak serou projevy právě od hráčů(, co by jako nejvíce zainteresování naivní fětáčci) že je to blbost..tohle mě prostě dokáže vytočit takovým způsobem, to to totiž přesně fráze fětáka: Tráva je zdravá, píčovina na tom člověk nemůže bejt závislej, herák zkusím, hej nejsem na tom závislej, jak často hmm...dvakrát týdně si píchám proč?
@John Mirra (21.03.2013 16:26): seš si jistej že to není prostředníček na tom obrázku? :D
@USER47 (21.03.2013 16:22): Palec nahoru.
@Joke (21.03.2013 16:09): Světlo? O tom už jsem něco slyšel a rozhodl jsem se, že s tím nechci mít nic společného!
@Joke (21.03.2013 16:09): Světlo? O tom už jsem něco slyšel a rozhodl jsem se, že s tím nechci mít nic společného!
Jen aby bylo jasno, já nikde nezpochybňuju, že hraní může mít vliv na vnímání násilí a emoce s tím spojené. Jen mi přijde hloupé přijít do diskuze, prezentovat tu svoje domněnky jako nezpochybnitelný a dokázaný fakt a odkazovat se přitom na nějakou nespecifikovanou studii, kterou nikdy nikdo neviděl.
Kór když těch studií jsou desítky s různými závěry a jejich metodika je velmi nedokonalá. A to ani nemluvím o tom, že jako ve většině oborů, i zde máme problém, že studie, kde se prokáže nějaká závislost, jsou lépe publikovatelné než studie, kde se závislost neprokázala. Podobnejch výzkumů s opačnými výsledky tedy může být ještě mnohem víc, akorát se nikdy nedostanou do odbornejch časopisů a už vůbec ne někam, kde by se o tom mohl dozvědět konvice či já.
Kór když těch studií jsou desítky s různými závěry a jejich metodika je velmi nedokonalá. A to ani nemluvím o tom, že jako ve většině oborů, i zde máme problém, že studie, kde se prokáže nějaká závislost, jsou lépe publikovatelné než studie, kde se závislost neprokázala. Podobnejch výzkumů s opačnými výsledky tedy může být ještě mnohem víc, akorát se nikdy nedostanou do odbornejch časopisů a už vůbec ne někam, kde by se o tom mohl dozvědět konvice či já.
@USER47 (21.03.2013 16:13): a proto lžou platí si je nova a výrobce dětského sunaru.Nechápou hráče chtějí jim škodit, protože míň lidí chodí do Disneylandu. Je to konspirační spiknutí proti hráčům, protože z nudy jim chtějí mocní znepříjemňovat život a čistě jen ze stařeckého vrtochu.
Tohle je jen taková malá ukázka představ a názorů hráčů pojmuto s nadsázkou ale celkem děsivé :D(sunar a Disneyland to si myslím že je pravej důvod a je to můj názor)
Ale jinak vyjadřuju částečný souhlas s tím co jsi napsal, mediální kultura brutálních hororů (Saw a podobní píčoviny) asi tomu taky zrovna přispívaj, tudíž kompromisně můžu prohlásit že na vinně nejsou hry, ale brutální nasilnická masochistická "mediální zábava, která v herním průmyslu dosahuje naprosté dokonalosti z požitku zabíjení.
Tohle je jen taková malá ukázka představ a názorů hráčů pojmuto s nadsázkou ale celkem děsivé :D(sunar a Disneyland to si myslím že je pravej důvod a je to můj názor)
Ale jinak vyjadřuju částečný souhlas s tím co jsi napsal, mediální kultura brutálních hororů (Saw a podobní píčoviny) asi tomu taky zrovna přispívaj, tudíž kompromisně můžu prohlásit že na vinně nejsou hry, ale brutální nasilnická masochistická "mediální zábava, která v herním průmyslu dosahuje naprosté dokonalosti z požitku zabíjení.
Já se snažím jen dobrat k tý záhadný studii, podle který hráči vykazovali "děsivý výsledky", ať už to znamená cokoli. A taky se snažím poukázat na slabý místa podobnejch studií, protože žádná z používanejch metod ve studiích, který jsem četl já, není nijak zázračně vypovídající.
@Joke (21.03.2013 16:09): začni fetovat je prej zdravé :D (tedy user by nejspíše spochybnil všechny závěry že drogy škodí organismu..nemusí to být přeci drogama...papají špatně..mají špatnou životasprávu a tělu škodí jen ty příměsi jako prášek na praní a vápno)
@Hrdlodus (21.03.2013 16:10): Dohodněme se, já radši kozy..takže já o kozách..:D
@Hrdlodus (21.03.2013 16:10): Dohodněme se, já radši kozy..takže já o kozách..:D
@USER47 (21.03.2013 15:55): @Aba (21.03.2013 15:51): Pánové, debatujete tu o tom, zda hry způsobují, že chlapeček vezme brokovnici ze skříně a vyrazí expit, nebo o tom, že hraní her má jakýkoliv - i nenásilný - vliv na psychiku člověka? Já jen abyste jeden nemluvil o koze a druhý o voze.
Světlo je taky přeceňovaný:). Vzduch se hodí, ale ten je i uvnitř:).
@Walome (21.03.2013 15:57): Díky moc.
@John Mirra (21.03.2013 15:58): Někdy je v něm ale víc světla a vzduchu než v tom vnitřním....
@John Mirra (21.03.2013 15:58): Někdy je v něm ale víc světla a vzduchu než v tom vnitřním....
@John Mirra (21.03.2013 15:58): Ano. Uvnitř jsou židle a je tu teplo. Naopak venku je spousta ostrých větví a včel.
@John Mirra (21.03.2013 15:58): brrr :D
@Aba (21.03.2013 15:51): abych dokončil předchozí myšlenku, hráči musí být skvělými patologi mají perfektní průpravu, katy a samozřejmě v SS by udělali neskutečnou kariéru.
@Aba (21.03.2013 15:51): abych dokončil předchozí myšlenku, hráči musí být skvělými patologi mají perfektní průpravu, katy a samozřejmě v SS by udělali neskutečnou kariéru.
@Joke (21.03.2013 14:51): Podle mě lidi ten venkovní svět hrozně moc přeceňujou :-/
@Joke (21.03.2013 15:50): Tím pádem ordinuji toto!
Já se tomuhle trochu věnoval a těch studií všeho druhu jsem prohlížel desítky, takže fakt netuším, o jaký z nich mluvíš. Pokud se nemýlím, poslední studie je ta s využitím fMRI, ale tam šlo o menší vzorek a závěry rozhodně nebyly tak dramatický...
Joke: Bude líp:).
Joke: Bude líp:).
@USER47 (21.03.2013 15:49): je přístupná na internetu věnuj trochu času a najdeš ji.
@USER47 (21.03.2013 15:49): tak určitě co by tvé teze: "Těch 1400 subjektů spíš vypadá na nějakou dlouhodobou pozorovací studii, ale tam o nějakým 100% prokázáním spojitosti nemůže bejt řeč, protože nemůžeš subjekty izolovat od všech ostatních vlivů a jakýkoli závěry z takovýho pozorování vyvodíš, máš u nich stejnej problém"
Tak hraní her je v podstatě "panem et circenses" chléb a hry, tenkrát lidi chodili místo hraní her se dívat na to jak do sebe rubou gladiátoři, dnes však AAA tituly, kteří se čím dál tím víc vzdalují od her a snaží se stát co nejdokonalejší simulátem vraždění a zabíjení(odtud moje nechuť hi-tech grafice a hrám s tím násilím spojení) a nabídnout římskému "plebsu" tu nejreálnější zábavu ze zabijení...pro tebe jako hráče je to možná ok, ale což pomalu a jistě podporuje závěry studie. Násilné hry nejen že ovlivňují psychiku ale směřují celou společnost velice nebezpečným směrem, snižují práh cudnosti a empatii a otupují práh k brutalitě..schválně jdi a pust dooma trojku zavolej babičku mamku a taďku hraj přednima hodinu a pak se jich zeptej jak se jim to líbilo...budou na tebe čumět s otevřenou hubou..ne proto že nerozumí hrám a odsuzují je, ale proto že to zdaleka přesahuje veškeré jejich představy o brutalitě, přesahuje to míru unosnosti násilí "ponižování" atd. Jdi a zahraj si před nimi postal 2 a pak jim hodinu vyprávěj o tom co jsi v té hře dělal... a pak mi řekni jak budou reagovat.
@USER47 (21.03.2013 15:49): tak určitě co by tvé teze: "Těch 1400 subjektů spíš vypadá na nějakou dlouhodobou pozorovací studii, ale tam o nějakým 100% prokázáním spojitosti nemůže bejt řeč, protože nemůžeš subjekty izolovat od všech ostatních vlivů a jakýkoli závěry z takovýho pozorování vyvodíš, máš u nich stejnej problém"
Tak hraní her je v podstatě "panem et circenses" chléb a hry, tenkrát lidi chodili místo hraní her se dívat na to jak do sebe rubou gladiátoři, dnes však AAA tituly, kteří se čím dál tím víc vzdalují od her a snaží se stát co nejdokonalejší simulátem vraždění a zabíjení(odtud moje nechuť hi-tech grafice a hrám s tím násilím spojení) a nabídnout římskému "plebsu" tu nejreálnější zábavu ze zabijení...pro tebe jako hráče je to možná ok, ale což pomalu a jistě podporuje závěry studie. Násilné hry nejen že ovlivňují psychiku ale směřují celou společnost velice nebezpečným směrem, snižují práh cudnosti a empatii a otupují práh k brutalitě..schválně jdi a pust dooma trojku zavolej babičku mamku a taďku hraj přednima hodinu a pak se jich zeptej jak se jim to líbilo...budou na tebe čumět s otevřenou hubou..ne proto že nerozumí hrám a odsuzují je, ale proto že to zdaleka přesahuje veškeré jejich představy o brutalitě, přesahuje to míru unosnosti násilí "ponižování" atd. Jdi a zahraj si před nimi postal 2 a pak jim hodinu vyprávěj o tom co jsi v té hře dělal... a pak mi řekni jak budou reagovat.
@Fingon (21.03.2013 15:30): Ne. Klášterní zdi jsou studený a pravidlům se nepodřizuju... Někdy si jen stačí sáhnout na dno...
Už jsi tu někde tu studii linkoval, nebo je pořád stejně záhadná a neznámá jako minule, když se tu o tom diskutovalo?
Už jsem předtím psal, jak problematický je dokazování závislosti v podobnejch studiích. V izolovanejch randomizovanejch experimentech můžeš prokázat závislost snadno, ale vždycky se jedná o krátkodobý důsledky na velmi malým vzorku. Těch 1400 subjektů spíš vypadá na nějakou dlouhodobou pozorovací studii, ale tam o nějakým 100% prokázáním spojitosti nemůže bejt řeč, protože nemůžeš subjekty izolovat od všech ostatních vlivů a jakýkoli závěry z takovýho pozorování vyvodíš, máš u nich stejnej problém, o jakým jsi psal v příspěvku ve 13:21...
Už jsem předtím psal, jak problematický je dokazování závislosti v podobnejch studiích. V izolovanejch randomizovanejch experimentech můžeš prokázat závislost snadno, ale vždycky se jedná o krátkodobý důsledky na velmi malým vzorku. Těch 1400 subjektů spíš vypadá na nějakou dlouhodobou pozorovací studii, ale tam o nějakým 100% prokázáním spojitosti nemůže bejt řeč, protože nemůžeš subjekty izolovat od všech ostatních vlivů a jakýkoli závěry z takovýho pozorování vyvodíš, máš u nich stejnej problém, o jakým jsi psal v příspěvku ve 13:21...
@player (21.03.2013 14:06): mno to pošahané zrovna není, protože je tam prokázaná spojitost :)
a jak jsem řekl závěrů z ní je nikolik a je mi jedno jestli se přikloníš k tomu, že hry vytváří dissociální poruchy a nebo dissociální lidi hrajou hry. :D
Já osobně po zkušenostech s DH jsem přesvědčen že hrání může být velmi škodlivé na rozvoj osobnosti. Sociální psychologie základní teze(vágně řečeno): "Člověk co by jako pozorovatel a jeho mysl je odrazem svého prostředí a zároveň regulátorem vlastní činnosti a má zpětnou vazbu k psychice." Tudíž i základní teze psychologie tvrdí že to co děláš a kde žiješ, z čeho vycházíš ovliňuje tvou psychiku a celkem pochybuji že hráčů her se to nějak netýká.
To že hraní her ovlivňuje pochody v mozku je taky dokázáno(vytváření závislosti), tak já ti nevím a na druhé straně tu jsou "feťáci" kteří říkají já na tom nejsem závislej(tohle tvrdí i dost narkomanů, než npocítí nedostatek :D)
a jak jsem řekl závěrů z ní je nikolik a je mi jedno jestli se přikloníš k tomu, že hry vytváří dissociální poruchy a nebo dissociální lidi hrajou hry. :D
Já osobně po zkušenostech s DH jsem přesvědčen že hrání může být velmi škodlivé na rozvoj osobnosti. Sociální psychologie základní teze(vágně řečeno): "Člověk co by jako pozorovatel a jeho mysl je odrazem svého prostředí a zároveň regulátorem vlastní činnosti a má zpětnou vazbu k psychice." Tudíž i základní teze psychologie tvrdí že to co děláš a kde žiješ, z čeho vycházíš ovliňuje tvou psychiku a celkem pochybuji že hráčů her se to nějak netýká.
To že hraní her ovlivňuje pochody v mozku je taky dokázáno(vytváření závislosti), tak já ti nevím a na druhé straně tu jsou "feťáci" kteří říkají já na tom nejsem závislej(tohle tvrdí i dost narkomanů, než npocítí nedostatek :D)
Tohle jsem udělal jednou a ležel jsem potom s nachlazením v posteli. Počkám na letní bloom efekty.
@Joke (21.03.2013 14:51): WTF? :)
@Joke (21.03.2013 14:51): Joke, sla jsi do klastera, nebo ses dala do sekty? :P
@Joke (21.03.2013 14:51): Hele tyhle novoty nám sem nenos! :)
Nejlepší je zvednou zadky od kompů, zajít se proběhnout do lesa, podívat se na západ Slunce a rozhlídnout se kolem sebe..... je spoustu věcí, za který to stojí a který netrvaj věčně....