Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

@Walome (16.08.2013 11:38): To nevies ani cez nejaky mobil? Ja som si v takomto nudzovom pripade pozical mobil, a hoci to islo cez dementne pribrzdeny trapny ubohy Edge, ten Login/Logout na DH to zvladlo v priebehu 5 minut.
@h4nek (15.08.2013 12:57): :D To já jednou přidával rpgčko a nakonec se z tý hry po editaci stala úplně jiná hra, jiný název, cover, žánr: RTS a kompletně jiný popisek! to buď rád, že jsi dopadl takhle!!!

@h4nek (15.08.2013 14:44): "změna stylu textu podle mého gusta", víš co udělám ti medvědí službu kouknu na ty hry co jsi přidal a udělám kompletně nové popisky, tím pádem ty tvé budou nahrazeny a nemusíš se už čílit, že ti někdo pozměnil slovo píča za kunda.



@Fingon (15.08.2013 19:56): malej Jde Bil
@h4nek (15.08.2013 12:57): Na to šíření kouře si pamatuju, měl si tam větu, která nedávala moc smysl, tak jsem to přepsal. Věř mi, že se popisky snažím nechávat tak jak jsou a velmi rád prostě jen hru "odkliknu", ale když tam je prostě něco kostrbatě formulované, tak to přepíšu. Jestli nechceš, aby se ti na texty sahalo, tak posílej popisky, kterým se nedá nic vytknout a pak věřím že ti s tím nikdo manipulovat nebude ;)

Schvalování se snažíme co nejvíc urychlit, ale zároven nemám rád když je hra na front-page méně jak 24 hodin, takže víc jak 10 her za den bych neschvaloval. A bohužel občas se to tam nahromadí a trochu to vázne.

Přidávání her bez schvalování - rozhodně ne

Malé editace - rozhodně se toho nebojte a posílejte i úplné maličkosti. Já když ještě nebyl VIP, tak jsem posílal desítky editací, kde jsem třeba opravil jednu čárku :)
@Artran (15.08.2013 14:49): Však já se s tebou neperu a beru na vědomí co říkáš :) Ohledně přehlédnutých chyb holt musíš vždycky zatlačit na konkrétního VIPa aby si dával větší pozor, pokud ti tam nechal chyby, nebo je ještě přidělal a jinak bych si dovedl představit, že by ten, kdo hru přidal, mohl po jejím schválení (pokud by měl třeba nad 2000 bodů) dodatečně upravovat bez dalšího schvalování VIPy. Nechat to však úplně bez kontroly, jen na základě toho, že dotyčný přidavatel už nasbíral dost bodů, to by se mi určitě nelíbilo.
@RNDr. Gunár Pavel (15.08.2013 14:37): S tím, že je kontrola/korektura dobrá, samozřejmě souhlasím. Potíž je, a o tom jsem mluvil, že na chyby narážím i po schválení. Osobně navíc většinou čtu svoje popisky i po tom, co jsou hry schválené a často se mi stává, že bych ještě něco doupravil, změnil, ale neudělám to, poněvadž by to zase musel někdo schvalovat (a já to pak beru jako spíše zbytečné přidělávání práce ostatním). Navíc se i za editaci dává bod, což mi v případě reformulací po sobě připadá zbytečné. Vzhledem k tomu, že bych byl schopen sám po sobě popisek opravovat několikrát, to pak raději nechám být. Ale týká se to i překlepů či chyb v popiscích ostatních. Prostě mi to kolečko schválení připadá někdy příliš zdlouhavé kvůli opravě jedné chyby, takže to neřeším (pokud to není nějaká vyslovená zhůvěřilost).

Edit: Myslím, že nejsme ve sporu. Jen chci vypíchnout, že v určitých momentech může být ten proces schalování i trochu kontraproduktivní.
@Crash (15.08.2013 13:46): Jasně, u drobných úprav to nemá smysl, stejně jako je třeba zbytečné některé úpravy dělat..
Můj návrh byl ve zkratce: "Jde mi o to, aby se v popisku nenahrazovaly věci významově absolutně stejnými, jenom trochu jinak napsanými, a nebo věcmi, které mění význam a vlastně třeba nedávají smysl, nebo přidávají do popisku chyby... " Tedy dělání (některých) neutrálních-alternativních a hlavně těch negativních změn.

2.odst. - Ano, jenže to bych se musel u každého druhého profilu ozývat, že se mi nějaká malá změna nelíbí.. Změny jsou malé, ale je jich hodně..

3. odst. - O to autorství mi ani tolik nešlo, rozhodně mi nevadí, když se opraví chyby, upřesní nejasnosti, doplní informace, atd. Mluvím jen o tom konkrétním typu změn, který běžný uživatel nepozná (maximálně mu nějaká část nebude sedět do celkového stylu popisku) a přidávajícího akorát naštvou... Kdyby někdo odeslal úpravu a jako důvod uvedl "změna stylu textu podle mého gusta", asi by mu to MODi neschválili..
Me kdysi nekdo par popisku u nahozech her taky zlehka editoval, podobne kostrbaty vety bych nikdy nenapsal...
@Artran (15.08.2013 14:20): Dvojí kontrola je vždycky lepší než jedna a ani zkušení přidavači nejsou proti překlepům imunní. Za sebe se může každý pokoušet o to, odeslat svůj návrh pokud možno bez chyb, což se přece nějak netluče s povinným průchodem skrz kontrolní proces, který smysl určitě má, byť někdy pochybení neodhalí (jo, občas najdu VIPem neopravené chyby ve svém schváleném návrhu i já), většinou však ano.

Schvalování trvá dlouho z několika důvodů, jednak teď o čerstvé hry není nouze, a tak se neustále řeší rovnováha mezi rychlým odbavením a tím, že by měla být hra "na výstavce" ideálně 2-3 dny, vzhledem k tomu, že si s tím dal přidavatel práci a proto by nebyl jistě příliš rád, kdyby "jeho" hra zaplula za 2 hodiny po schválení za okraj. A do toho jsou tu hry schvalované přednostně, protože vycházejí v řádu dní. Takže trpělivost, na všechny se nakonec dostane.
Za sebe bych řekl, že mám spíše opačný problém. A to ten, že schvalující můj popisek buď nečetl (nebo ledabyle), neboť se mi již párkrát stalo, že jsem po nějaké době ve svém popisku padl na nějaký překlep nebo chybu. Teď třeba nedávno na větu zcela vyšinutou z vazby. Pak si říkám, k čemu to schvalování (neboli korektura) je, a navíc, proč to někdy tak dlouho trvá. Naštěstí je schvalování editací velmi rychlé. Díky tomu bych se ale přimlouval za to, aby se uživatelům, kteří prošli nějakým sítem a nahodili určitý počet her (bez toho, aniž by se jim každá třetí vracela), umožnilo hry přidávat bez schvalování (pokud by sami o kontrolu nestáli).
@h4nek (15.08.2013 13:14): Chápu sice tvůj pocit, ale moc se neztotožňuji s tím co navrhuješ. Určitě bych VIPům nezakazoval dělat drobné úpravy do popisu. Vracením nazpět a handrkováním o slovíčko se schvalovací proces zbytečně prodlužuje. Někdy se pak autor naštve ještě víc, popis neopraví a hra zůstane neschválená. Což je škoda a zbytečné.

Pokud se ti na úpravě něco nelíbí, stačí se ozvat schvalovateli a nebo rovnou navrhnout úpravu. Viz tvůj příklad "žádným státem ovládaná divočina" je pěkný patvar a souhlasím, že to chce přepsat. Jinými slovy stěžuj si v konkrétních případech konkrétním schvalovatelům, což je ovšem to, co nechceš dělat, jak sám píšeš.

DH není o autorství ale o informacích, a jak napsal Gunár, kdokoliv a kdykoliv ti může popisek totálně předělat, takže hrát si tu na nějakou autorskou hrdost, že to jsem napsal já, jsem pod tím podepsaný a nikdo mi na to nebude šahat, na to si tu fakt hrát nebudem.
@RNDr. Gunár Pavel (15.08.2013 12:59): :D No, to byl jenom náhodný výčet toho, čeho jsem si při zpětném procházení všimnul. Nejde mi ale o nějakou zpětnou nápravu, nebo o to označit konkrétní moderátory..
Jde mi o to, aby se v popisku nenahrazovaly věci významově absolutně stejnými, jenom trochu jinak napsanými, a nebo věcmi, které mění význam a vlastně třeba nedávají smysl, nebo přidávají do popisku chyby...

Edit: jasně, opakování slov chápu, ale jinak.. A to s tím upravením jiným uživatelem je pravda, ale všechny věci po čase zapadnou, atd. Když ale při "vydání" hry zde vidím jiný popisek, je to o něčem jiném. Navíc jsem pod tím podepsaný, ačkoliv to v extrémních případech může být právě totálně přepracované VIP.. Možnost vrátit k přepracování se mi tedy jeví jako lepší.
@h4nek (15.08.2013 12:57): Schvalující RNDr. Gunár, ugraugra, ugraugra a ViRus v pořadí jak jsi zmínil hry. :)

Za svůj germanismus v oné upravené závorce se omlouvám, dvojí zápor tam, když tak dodělám. K úpravě jsem se odhodlal z důvodu zbytečného opakování slov v těch místech, kdy to celkově moc dobře nevázalo, ale jinak se tvém popisku vrtat třeba nebyl, protože nebyl odbytý.

Nechat si brát motivaci drobnými zásahy ze strany schvalujícího považuji za zbytečné, obzvlášť když na stránkách jako DH může kdykoliv, kdokoliv zeditovat tvůj výstup úplně jiným textem. Na nějaké dalekosáhlé úpravy textů kdy bych měl být pomalu spoluautorem textu mě již dávno neužije, jednak to nikdo nestojí, jednak je to plýtvání mým časem. Pokud to jen trochu jde schvaluji, pokud ne, vracím k přepracování.
@ugraugra (15.08.2013 09:08): No můžu, nechtěl jsem takhle konkrétně vybírat. Aktuálně to bylo u Nexus: The Kingdom of the Winds.. Jsem si skoro jistý, že jsem tam nepsal u výčtu území "žádným státem ovládaná divočina". Potom třeba Fire Department: Episode 3 ohledně šíření kouře, to mi v podst. přijde ok, ale taky už nevím, co tam původně bylo, akorát, že jsem to skoro určitě nepsal.. Taky Emergency 2013 - první věta "Hra je v podstatě větším rozšířením Emergency 2012 Deluxe", což vyzní jako datadisk, ale primárně jsem to přidával jako samostatnou hru a o rozšíření se zmiňuji na konci. Nebo StarLines Inc., kde jsou pozměněné některé věty "Vaše společnost je živa z převážení nákladů a pasažérů za pomocí vesmírných plavidel." a "Posádky v nich zase musí být šťastná." - tady to nedává smysl a nepamatuji si, že bych to takhle napsal..
Samozřejmě si jednak nepamatuju všechno a taky si něčeho nevšimnu, každopádně těch profilů je určitě víc a není to jen od jednoho VIP.. Někdy jsou to absolutní detaily, které nějak upřesňují pojmy, atd. ale někdy je ta změna v podst. úplně zbytečná a při prvním přečtení mne "bije do očí"..
Tak jo, poprvý si tady budu trochu stěžovat. Všimnul jsem si, že po přidání nějaké hry je občas její popisek trochu upravený, což samozřejmě chápu v případě opravy gramatických chyb a nepřesností.. Ale jaksi pozměňovat slovosled nebo nahrazovat výrazy jinými mi trochu(docela) vadí - jestli je výsledný text lepší nebo horší je pak věc názoru. Styl, jakým je popis napsán, beru jako rukopis autora. Někdo ho píše hodně osobitě, někdo statisticky, fakticky, atd. Ale když se tam změní některé detaily, už to není jeho výtvor (vím, že často má popis na svědomí několik lidí, ale mluvím teď o tom, kdo vytvoří nějaký "delší" souvislý text).. Osobně potom tak nějak ztrácím motivaci popisek psát, pokud by měl být tímto způsobem upravován.
Nevím, jakým způsobem moderátoři kontrolují návrhy - jestli musí ověřovat každou informaci, tak chápu, že to může být dost frustrující. Pokud ale popis obsahuje správné informace, nemá větší gram. chyby a není nějak extrémně krkolomný, tak nevidím důvod ho upravovat..
Takové to piplání se jehlou je prostě zbytečné. Určitě tu je dost starších popisků, co by chtěli upravit atd. Jak jsem říkal, nevím, kolik času zabere modům schválit jednu hru, ale vytvořit profil by obecně i při narychlo spíchnutém textu mělo zabrat aspoň několik minut. Když ale nějaký profil dělám delší dobu (třeba hodinu, dvě (sice si na dlouhé popisky moc nepotrpím, ale vyhledávaní, ověřování a výběr různých informací může zabrat dost času, a taky jsem osobně dost pomalý)), tak to potom docela zamrzí, že vyjde nějak pozměněný.

Tak to jsou moje 2 centy. Doufám, že to vezmete nějak konstruktivně. :)
@90210 (14.08.2013 13:25): Kromě toho co napsal Drolin, tak nějak navíc nevím co je na základním principu hidden object her "logického"? Na hledání předmětů přece žádnou logickou úvahu nepotřebuješ, prostě čučíš do obrázku dokud nenajdeš to co hledáš. Samozřejmě hra může mít navíc i nějaké logické hádanky. Ale z těch několika co jsem hrál tak šlo skutečně v první řadě o příběh, který si posunoval dál tím, že si vyhledal to co po tobě hra chtěla...
@90210 (14.08.2013 13:25): Mají nejblíže k adventurám. Prvotní je z většiny příběh, a ve své podstatě to jsou na kost osekané adventury, kde se na jedné obrazovce řeší rozličné puzzly pro posunutí příběhu.
Muze mi nekdo vysvetlit, proc subzanr "hidden object" spada pod adventury a ne logicke hry, kde by to asi davalo mnohem vetsi smysl, protoze hidden object je adventura asi jako pexeso? Uz takhle jsou adventury z nejakyho duvodu rozsekany na milion nesmyslnych subzanru a divim se, ze pod ne nespadaji treba MMORPG...
@funza (09.08.2013 11:10): chceš snad někomu tvrdit, že jsi dohrál všechny rpg co vyšli? XD Celkem špatný příklad :D. Samozřejmě, že přidávat hry, které vyjdou za rok je celkem nesmysl. Tohle je Databáze vydaných her. Nikoliv informativní herní portál co kdy a kde vyjde. Je zde samozřejmě tolerován jistý předstih ale 12 měsíců je vážně moc a navíc datum vydání se může lehce prodloužit, nebo dokonce změnit název hry.
@funza (09.08.2013 11:25): Koukám, že jsi hodnotil veskrze pozitivně Fallout 3, v tom případě bych ti doporučoval Fallout: New Vegas (Ultimate Edition). Jistě nebudeš zklamán. Gothic 2 také hodnotíš celkem dobře, mohl by se ti líbit i první díl této ságy. Možná by stálo za hřích vyzkoušet i TES 3, TES 4 či první Deus Ex, pokuď se dokážeš přenést přes starší grafické zpracování. KOTOR 1 či KOTOR 2, kdo ví. Izometrická CPRG z přelomu století ti doporučovat nebudu, protože je evidentně moc nemusíš.
tak já mám rád rpg..ale jsou rpg který hrád nikdy nebudu..tím myslím "já už jsem všechny dohrál"
smysl by spočíval v tom že: chci si zahrát hru..např rpg..zjistím že všechny vydané rpg už jsem dohrál..člověk neví o rpg hrách který se chystají..a chce si je omrknout a nalézt aby věděl na co se může těšit nebo jaký by se mu mohli líbit..chápu že by tu pak byl bordel s hrama které se oznamí a pak se nevydají a nikdo už je nesmaže..ale myslím že tahle stránka je supér a tohle mi tu chybí..