@valcik (25.05.2012 17:51): čudným prízrakem myslíš revenanty, kterých je ve hře ukryto deset pro dva různé questy?;)
Diskuze
@Fingon (25.05.2012 17:51): No práve, to omračovanie spoločníkov je podľa mňa arkádovitá hovadina. Ktorý záporák zrazí bojovníka na zem, otočí sa a odkráča, bez toho aby mu zasadil coup de grace? To je Disneyland! :D
@valcik (25.05.2012 17:34): Tak tady si hezky naběhl - o tom, jestli je DA:O lepší nebo horší než BG diskutovat nemá moc smysl, ale IMHO NABETON je DA:O lepší než NWN.
Kromě toho postavy v partě neumírají, ale upadají do bezvědomí, to už bych se ale opakoval.
Kromě toho postavy v partě neumírají, ale upadají do bezvědomí, to už bych se ale opakoval.
@Arcee (25.05.2012 17:47): No dyť říkám, že je to diablovka...
@Arcee (25.05.2012 17:47): .. ale áno, je tam pár tuhých bojov, pri ktorých musíš vybrať správne kúzla. Podkúrili mi napríklad nemŕtvi strážcovia zbroje, alebo ten čudný prízrak, ktorý sa objaví v opustenom mestskom obydlí.
valcik my jsme si asi nerozuměli... ty mi tu tvrdíš že v DAO nemusíš taktizovat a jen tupě nabíhat do všech nepřátel jak rambo(zjednodušeně řečeno), já ti ale nevěřím a vím, že pokud si zvedneš obtížnost na vyšší než normál, tak je potřeba ten mozek použí ;-)
například u konce osvobozování města v elfí odluce, už vidím jak by jsi tam zvládl umlátit toho generála kouzelníka, který tam má sebou víc jednotek než je zdrávo jen tím, že budeš ovládat hlavní postavu...
"Ano, muselo se odbíhat z boje, aby se počkalo, až se HP a mana doplní a mohlo nepříteli dále ubírat namultiplované HP. Totiž změna obtížnosti znamená v DAO akorát přidání HPček nepříteli. Jak chytré a rafinované! Opravdu nějaký důvod, proč se tím zdržovat a nedat tam rovnou nejlehčí obtížnost?"
v diablu 3 zvedali obtížnost jen tím, že jim přidali HP a pár kouzel, na inferno jsem to dohrál za 5 hodin =)
například u konce osvobozování města v elfí odluce, už vidím jak by jsi tam zvládl umlátit toho generála kouzelníka, který tam má sebou víc jednotek než je zdrávo jen tím, že budeš ovládat hlavní postavu...
"Ano, muselo se odbíhat z boje, aby se počkalo, až se HP a mana doplní a mohlo nepříteli dále ubírat namultiplované HP. Totiž změna obtížnosti znamená v DAO akorát přidání HPček nepříteli. Jak chytré a rafinované! Opravdu nějaký důvod, proč se tím zdržovat a nedat tam rovnou nejlehčí obtížnost?"
v diablu 3 zvedali obtížnost jen tím, že jim přidali HP a pár kouzel, na inferno jsem to dohrál za 5 hodin =)
@Isair (25.05.2012 16:56): Mě třeba naprosto vyhovuje si zahrát jednu typickou Bioware hru jednou za dva roky jako mi vyhovuje si takhle zahrát Splinter Cell, Age of Empires apod.
Dneska se už díky internetu dá vysledovat u většiny hry před vydáním, jestli mě bude bavit. To, že pojede DA v podobném stylu jako KOTOR a pak i do určitý úrovně ME bylo předem patrný. Nemám tolik času a to nemá nikdo, aby mohl hrát všechno z větších titulů, co za rok vyjde, a tak nebudu hrát na první oko pro mě protrpěnou hru a pak můj osobní vkus prezentovat jako chyby hry. Kvalita hry je vidět na hodnoceních, i když ta jsou u blockbusterových her zkreslenější.
Dneska se už díky internetu dá vysledovat u většiny hry před vydáním, jestli mě bude bavit. To, že pojede DA v podobném stylu jako KOTOR a pak i do určitý úrovně ME bylo předem patrný. Nemám tolik času a to nemá nikdo, aby mohl hrát všechno z větších titulů, co za rok vyjde, a tak nebudu hrát na první oko pro mě protrpěnou hru a pak můj osobní vkus prezentovat jako chyby hry. Kvalita hry je vidět na hodnoceních, i když ta jsou u blockbusterových her zkreslenější.
Páči sa mi názor Martina Holasa, nájdete ho v poslednom odstavci, v závere recenzie na tiscali:
http://games.tiscali.cz/recenze/dragon-age-origins-49691
edit:
S rozdelením povolaní máš recht, Kubulus. Odohral som si to za zlodeja, spoločnosť mu robil bojovník Alistair a dve čarodejky, Morrigan s útočnými kúzlami a liečiteľka Wynne. Až na tie naskriptované situácie, kedy hra umiestnila partu doprostred skupiny protivníkov, všetky boje odsýpali jedna radosť.
http://games.tiscali.cz/recenze/dragon-age-origins-49691
edit:
S rozdelením povolaní máš recht, Kubulus. Odohral som si to za zlodeja, spoločnosť mu robil bojovník Alistair a dve čarodejky, Morrigan s útočnými kúzlami a liečiteľka Wynne. Až na tie naskriptované situácie, kedy hra umiestnila partu doprostred skupiny protivníkov, všetky boje odsýpali jedna radosť.
@Borghal (25.05.2012 17:21): Ano, muselo se odbíhat z boje, aby se počkalo, až se HP a mana doplní a mohlo nepříteli dále ubírat namultiplované HP. Totiž změna obtížnosti znamená v DAO akorát přidání HPček nepříteli. Jak chytré a rafinované! Opravdu nějaký důvod, proč se tím zdržovat a nedat tam rovnou nejlehčí obtížnost?
Dodatek k bojům, ač je nechci nijak hájit, protože mě při prvním dohrání neskutečně štvaly:
Jde v nich výhradně o strategii. V zásadě platí, že nemá-li člověk dobře složenou partu, je to zcela jasně prohraný boj. Stejně jako je vzhledem k partě nutné přizpůsobit styl hry, parťáci se musí zas umět adaptovat na situace ve hře. Pokud parta neumí vedle sebe koexistovat a nechá se zaskočit, může pro ni být kontakt s bandity drsnější než se samotným arcidémonem. Vývoj nevývoj.
Povolání jsou na sobě závislá: válečník potřebuje mága, který ho léčí a zvyšuje staty, mág zase potřebuje válečníka, protože je to tank se schopností bránit se a upoutávat pozornost nepřátel. Lučištník potřebuje někoho, kdo před něj bude pokládat pasti, a zároveň mága, který umí zpomalovat pohyb nepřátel. Na nightmare je třeba i pomazávat čepele jedy a spotřebovávat lahvičky s podpůrnými efekty, vytvářet logické souvislosti jako útoky (olej a oheň). Nutné je také umět si rozvrhnout využití aktivních a pasivních schopností, aby člověk neskončil bez staminy nebo many.
Stačí na něco nedbat ohled a smrt přijde ihned. Opět opakuji, že vývoj nevývoj. Tohle je naprosto kolektivní hra, kde je nutné postavy rozvíjet s přihlédnutím k ostatním členům party. Vzhledem k tomu může být hra velmi lehká, nebo naopak v podstatě nedohratelná. Já sám si Dragon Age užil až na opakované zahrání, kdy jsem už věděl, co a jak mám dělat. Ne že by tomu u ostatních RP her bylo jinak...
Jde v nich výhradně o strategii. V zásadě platí, že nemá-li člověk dobře složenou partu, je to zcela jasně prohraný boj. Stejně jako je vzhledem k partě nutné přizpůsobit styl hry, parťáci se musí zas umět adaptovat na situace ve hře. Pokud parta neumí vedle sebe koexistovat a nechá se zaskočit, může pro ni být kontakt s bandity drsnější než se samotným arcidémonem. Vývoj nevývoj.
Povolání jsou na sobě závislá: válečník potřebuje mága, který ho léčí a zvyšuje staty, mág zase potřebuje válečníka, protože je to tank se schopností bránit se a upoutávat pozornost nepřátel. Lučištník potřebuje někoho, kdo před něj bude pokládat pasti, a zároveň mága, který umí zpomalovat pohyb nepřátel. Na nightmare je třeba i pomazávat čepele jedy a spotřebovávat lahvičky s podpůrnými efekty, vytvářet logické souvislosti jako útoky (olej a oheň). Nutné je také umět si rozvrhnout využití aktivních a pasivních schopností, aby člověk neskončil bez staminy nebo many.
Stačí na něco nedbat ohled a smrt přijde ihned. Opět opakuji, že vývoj nevývoj. Tohle je naprosto kolektivní hra, kde je nutné postavy rozvíjet s přihlédnutím k ostatním členům party. Vzhledem k tomu může být hra velmi lehká, nebo naopak v podstatě nedohratelná. Já sám si Dragon Age užil až na opakované zahrání, kdy jsem už věděl, co a jak mám dělat. Ne že by tomu u ostatních RP her bylo jinak...
@Arcee (25.05.2012 16:49): Skús to isté urobiť v Baldure, ďaleko sa nedostaneš. V DA:O taktizovať netreba, mana sa obnovuje, kúzla sú nevyčerpateľné a na súboje platí jedna šablóna počas celej hry. Ak ide o súboje, je to sprostá arkáda a dokonca naskriptovaná, vo väčšine súbojov si nemôžeš ani sám rozostaviť na začiatku boja družinu. ^^
Najlepšie sú tie nesmrteľné postavičky. Keď vám počas boja zabijú spoločníka, stačí chvíľku počkať a... *plop*! Obživne. xD
Najlepšie sú tie nesmrteľné postavičky. Keď vám počas boja zabijú spoločníka, stačí chvíľku počkať a... *plop*! Obživne. xD
Ono asi hodně záleží na výběru party, jak už jsem psal předtím, některý typy postav byly ke konci velmi výrazně silnější než jiný.
@Isair (25.05.2012 16:56): Tak buď jsi o tolik lepší ve výběru vybavení, nebo jsme každý hráli jinou hru - na nejvyšší obtížnost rozhodně nestačilo kliknout a sledovat, jak tu někdo psal...
@Fingon (25.05.2012 16:37): Stěží budeš ochoten akceptovat naše argumenty v případě, že máš měřítka/vkus někde jinde.
Za sebe jsem myslím řekl dost, především o soubojovém systému o kterém se tu již spousta lidí (a i předtím mnohokrát já) rozepisovalo, pročež nemám důvod to opakovat.
Nejvíc mi však asi stále vadí nedostatek invence, kdy v mnohých prvcích a schématech jsou Bioware hry jako přes kopírák a po xté už to jaksi začne být pruda.
Naopak interakce s postavami v družině mi přišly celkem fajn. Pokud družina nemá inteligenci houpacího koně a naopak se snaží o nějakou interakci, prosazení svého názoru a nefunguje pouze na principu "vezmi si meč a jdi to tam vymlátit", pak to rozhodně vítám. Dárečky mě také nijak zvlášť neiritovaly, v podstatě se jednalo pouze o jakýsi doplněk, který mohl být bez větších obtíží ignorován.
@Arcee (25.05.2012 16:49): Kupodivu jsem si jí opravdu zvedl na nejvyšší příčku, že by to na taktice cokoliv změnilo se však říci nedá.
Za sebe jsem myslím řekl dost, především o soubojovém systému o kterém se tu již spousta lidí (a i předtím mnohokrát já) rozepisovalo, pročež nemám důvod to opakovat.
Nejvíc mi však asi stále vadí nedostatek invence, kdy v mnohých prvcích a schématech jsou Bioware hry jako přes kopírák a po xté už to jaksi začne být pruda.
Naopak interakce s postavami v družině mi přišly celkem fajn. Pokud družina nemá inteligenci houpacího koně a naopak se snaží o nějakou interakci, prosazení svého názoru a nefunguje pouze na principu "vezmi si meč a jdi to tam vymlátit", pak to rozhodně vítám. Dárečky mě také nijak zvlášť neiritovaly, v podstatě se jednalo pouze o jakýsi doplněk, který mohl být bez větších obtíží ignorován.
@Arcee (25.05.2012 16:49): Kupodivu jsem si jí opravdu zvedl na nejvyšší příčku, že by to na taktice cokoliv změnilo se však říci nedá.
Mě se líbí, jak sem většina těch, co plive na taktizování ve hře, sype ty své promyšlené komentáře, jak moooc to bylo jednoduché projít, a přitom pochybuju, že většina z nich zkusila těžší obtížnost než normal :-D
třeba toto:
"nastavenie taktiky som používal iba jediné, každej postave som nastavil príkaz útočiť na protivníka, s ktorým bojuje hlavná postava. Potom už stačilo ovládať len vodcu družiny a naklikávať jedného protivníka za druhým. "
třeba toto:
"nastavenie taktiky som používal iba jediné, každej postave som nastavil príkaz útočiť na protivníka, s ktorým bojuje hlavná postava. Potom už stačilo ovládať len vodcu družiny a naklikávať jedného protivníka za druhým. "
@Fingon (25.05.2012 16:37): "Jinak za sebe říkám, že fanobyům DA:O se ještě nepodařilo snést pádnější argumenty, které bych byl ochoten akceptovat jako větší klady."
Fixed=)
Fixed=)
Je fakt, že momentálně mám v inventáři asi deset dárků pro trpaslíka, kterého jsem ještě nemohl nabrat - nebo mohl, kdybych šel do Orzamaru dřív. Jestli mi něco chybí, tak je to možnost přechovávat někde předměty, aniž bych je musel prodávat. Na druhou stranu v táboře je obchodník, věci jemu prodané mu zůstávají, takže by se i to vyřešit dalo. Jinak dárky se zas tak často neobjevují, v každé lokaci hlavního úkolu jsou k nalezení maximálně tak tři. Spoustu toho ale prodávají i obchodníci, ale kdo vás to nutí kupovat, když nechcete?
Jinak approval se může pohybovat od -100 do +100, hodně se zvedne po splnění osobního questu (třeba o patnáct i dvacet bodů) a ono se to zvyšovat vyplatí, protože postavy získávají zvláštní schopnosti - sice jen posílení toho, co už mají, ale i tak. Romance startují u každého jinak, záleží na pohlaví, některé osoby (Zevran, Morrigan) se ani nemusí k sexu moc přesvědčovat, naopak Leliana se s Wardenem vyspí až u approvalu kolem 90. U ní je naopak problém s romancí začít - ségře se to třeba nepodařilo;)
Jinak za sebe říkám, že haterům DA:O se ještě nepodařilo snést pádnější argumenty, které bych byl ochoten akceptovat jako větší vady:-P Kromě toho, vztahy se společníky vás nikdo NENUTÍ budovat, takže nechápu, proč se rozčilujete kvůli přítomnosti něčeho navíc.
Jinak approval se může pohybovat od -100 do +100, hodně se zvedne po splnění osobního questu (třeba o patnáct i dvacet bodů) a ono se to zvyšovat vyplatí, protože postavy získávají zvláštní schopnosti - sice jen posílení toho, co už mají, ale i tak. Romance startují u každého jinak, záleží na pohlaví, některé osoby (Zevran, Morrigan) se ani nemusí k sexu moc přesvědčovat, naopak Leliana se s Wardenem vyspí až u approvalu kolem 90. U ní je naopak problém s romancí začít - ségře se to třeba nepodařilo;)
Jinak za sebe říkám, že haterům DA:O se ještě nepodařilo snést pádnější argumenty, které bych byl ochoten akceptovat jako větší vady:-P Kromě toho, vztahy se společníky vás nikdo NENUTÍ budovat, takže nechápu, proč se rozčilujete kvůli přítomnosti něčeho navíc.
@Kubulus (25.05.2012 15:53): Trolling je jmenovat to "duchovním nástupcem BG". Zbytek už z toho logicky vyplývá.
@Kubulus (25.05.2012 15:53): Občas nalezne je veľmi mierne povedané, nejaký darček bol v priemere v každej 2-3 truhle. Ani som sa nenazdal a tretina inventára boli darčeky. A nemyslím si, že niekto od toho očakával nejaký výrazný exploration, aspoň tu v diskusii také nepadlo.
@Ajantis (25.05.2012 15:24): Funguje to na číselné bázi: za každý dárek či čin se oddanost dané postavy přičte nebo odečte. Pro dosažení nejvyšší možné náklonnosti nejsou dárky potřeba. Skutečně jsou to jen doplňky, které občas člověk nalezne a může je darovat někomu z družiníků (s tím, že se jim nemusí líbit a naopak jsou s to urazit, nebo je dostatečně nezaujmout).
Na druhou stranu určité předměty se specifickou osobní hodnotou vztah s postavou přesouvají do další úrovně (například když obdaruješ postavu knihou, která rozpráví o událostech svázaných s její minulostí). Tahle forma materialismu vede převážně k sexu nebo osobnímu questu, o který postava hráče požádá.
@Say (25.05.2012 15:13): To mají. Povrchní kritika Dragon Age mě o tom prozatím zdárně přesvědčuje. Zejména od lidí, co pak tvrdí, že od toho čekali propracovanou exploraci: to už je trolling.
Na druhou stranu určité předměty se specifickou osobní hodnotou vztah s postavou přesouvají do další úrovně (například když obdaruješ postavu knihou, která rozpráví o událostech svázaných s její minulostí). Tahle forma materialismu vede převážně k sexu nebo osobnímu questu, o který postava hráče požádá.
@Say (25.05.2012 15:13): To mají. Povrchní kritika Dragon Age mě o tom prozatím zdárně přesvědčuje. Zejména od lidí, co pak tvrdí, že od toho čekali propracovanou exploraci: to už je trolling.
Těch 75 šlo udělat u postav podporující tvoje rozhodnutí bez dárků. Snad i romanci. Dárky šlo bohužel celkem nesmyslně vyhnat vztah i u postav nesouhlasících s tvým postupem, ale to myslim musel člověk vyloženě shánět podle wikie všechny dary. [jestli mi pamět slouží]
@Ajantis (25.05.2012 15:24): Hmm, to už si popravdě nepamatuju... ale moc na tom nezáleží, protože hranice nejvyšší kategorie je 75 a to určitě jde. Pak je ještě jedna kategorie, 90+, což se týká jen romancí, ale tam ty dárky dávají smysl asi největší.
@Borghal (25.05.2012 15:15): A lze u jednotlivých postav získat velmi vysoký nebo nejvyšší vliv jen na základě činů a rozhovorů, aniž bych jim dával dárky?
Dávání dárků jako hlavní prostředek získávání vlivu bych považoval za hloupé, ale je-li pouze doplňkem a hráč si jen s ním nevystačí, nevadilo by mi.
Dávání dárků jako hlavní prostředek získávání vlivu bych považoval za hloupé, ale je-li pouze doplňkem a hráč si jen s ním nevystačí, nevadilo by mi.
Tak mi to přijde jako nadávání na nové věci jen proto, že jsou nové. Mě naopak přišel celý ten koncept vztahů s každým zvlášť smysluplný a jak píše Fingon níže, pro každého jsou ty dárky nějaké jiné v souladu s jeho osobností a naboostovat oblíbenost na max jen s pomocí dárků rozhodně nejde, pokud se budete chovat z pohledu postav špatně. To, že každý hráč hromadí všechny dárky a pak to někdy vypadá, jako Vánoce a narozeniny dohromady, není chyba hry... Když s nějakou postavou nesouhlasím a jí se nelíbí moje názory, proč bych jí dával nějaké nalezené, nedejbože koupené, dárky? Prostě je zahodím. Tak jsem to teda dělal já.
Prostě je to jen další vrstva gameplay snažící se odkázat na realitu zjednodušeným způsobem, jak už to hry dělají.
Prostě je to jen další vrstva gameplay snažící se odkázat na realitu zjednodušeným způsobem, jak už to hry dělají.
Někdo prostě rád jednoduché a povrchní hry, co si budeme povídat=)
@Fingon (25.05.2012 14:27): Lidem se ta hra prostě nelíbí, tak si najdou důvod ji kritizovat. Viz argumenty pode mnou. Neviděl jsem, že by si tu např. někdo stěžoval u Tormentu na povrchnosti toho typu, že NO je korba, co vypadá, že ostatním louská lebky holýma rukama. I Torment by ovšem šel, pokud bych chtěl, čistě na základě mnou vykonstruovaných argumentů nadobro pohřbít :-)
Hra, ve ktery se davaji darky...Jesteze jsem to po prvni asi 3 hodinach vzdal a na darky uz nastesti nedoslo. Asi bych to neprezil :)
@Fingon (25.05.2012 14:27): Lenže sú hráči, ktoré nepovažujú hrajkanie sa s obľúbenosťou u svojich parťákov za klad, alebo zábavu v RPG hre (The Sims??) A čím je to komplikovanejšie (desiatky darov v inventári a stovky rozhodnutí v dialógoch ktoré bolo treba urobiť aby ma companioni mali radšej), tým viac to odpútava pozornosť od vecí ktoré považujú za zábavné. Napríklad - cestovanie /exploration a pocit výpravnosti, vylepšovanie postavy a jej sile voči svetu, a pod.
Nesouhlasím s těmi, kteří považují influence system za špatný. Buď jste to vůbec nepochopili, nebo jste nedávali pozor. První věc - na rozdíl od BG v DA:O není společná reputace družiny, kde by se při dobré radovali hodní a při špatné reputaci si rochnili zlí. Můžete se chovat slušně a nebo jako burani, ale nikdo Wardenovi nevezme, že je to hrdina. Tohle vám vadí? Přitom v BG jakmile družiníci nesouhlasili s vaším směřováním, nejdřív se naštvali a pak odešli, někdy i zaútočili. Představte si, že DA:O má něco podobného - jen si každý člen party stopuje sám, jak se mu Wardenovo chování líbí nebo ne. Pokud se jim Wardenovo chování nelíbí, věří mu méně a méně, až nakonec odejdou - a při některých jeho akcích taky zaútočí (Leliana pokud znectíte urnu s popelem, Wynne pokud chcete zabít mágy atd.).
Dárky jsou náhodou super věc a přicházejí v několika variantách. Nejdřív jsou tu neutrální dárky, které můžete dát každému, ale dotyčného potěší maximálně jako gesto. První dárek je za 5 bodů approval, další už jen za čtyři a nakonec to leze jen po jednom.
Potom jsou tu dárky pro konkrétní lidi, když u nich určitou libůstku objevíte - Leliana je posedlá Andraste, takže kytka s jejím jménem nebo amulet jí udělají velkou radost. Wynne má ráda knížky a víno, trpaslík ostatní druhy chlastu, Alistair je úchyl na řezby, Sten miluje sladké a obrázky. Zevran je úchyl na kožené věci a vzácné kovy. Shale si libuje ve velkých drahokamech. Morrigan je zase posedlá cetkami.
A pak jsou v rámci preferovaných dárků ještě takové, které spouštějí nový rozhovor a většinou mají něco společného s momenty minulosti postavy - Stenův meč, zrcátko pro Morrigan, kytka pro Lelianu atd.
A pokud vyberete hodně blbý dárek, tak to daná postava odmítne.
Co se týče sexu v oblečení, vždycky je možné stáhnout si nude patch;) Na jednu stranu se hra sice prodává od osmnácti, takže si mohli to spodní prádlo i odpustit, na druhé straně Leliana měla hezké kalhotky, jsou i horší pokusy.
Dárky jsou náhodou super věc a přicházejí v několika variantách. Nejdřív jsou tu neutrální dárky, které můžete dát každému, ale dotyčného potěší maximálně jako gesto. První dárek je za 5 bodů approval, další už jen za čtyři a nakonec to leze jen po jednom.
Potom jsou tu dárky pro konkrétní lidi, když u nich určitou libůstku objevíte - Leliana je posedlá Andraste, takže kytka s jejím jménem nebo amulet jí udělají velkou radost. Wynne má ráda knížky a víno, trpaslík ostatní druhy chlastu, Alistair je úchyl na řezby, Sten miluje sladké a obrázky. Zevran je úchyl na kožené věci a vzácné kovy. Shale si libuje ve velkých drahokamech. Morrigan je zase posedlá cetkami.
A pak jsou v rámci preferovaných dárků ještě takové, které spouštějí nový rozhovor a většinou mají něco společného s momenty minulosti postavy - Stenův meč, zrcátko pro Morrigan, kytka pro Lelianu atd.
A pokud vyberete hodně blbý dárek, tak to daná postava odmítne.
Co se týče sexu v oblečení, vždycky je možné stáhnout si nude patch;) Na jednu stranu se hra sice prodává od osmnácti, takže si mohli to spodní prádlo i odpustit, na druhé straně Leliana měla hezké kalhotky, jsou i horší pokusy.
@Joe321 (25.05.2012 14:09): Jenže já hledat urputně nemusel .
Kouzelná diskuze. Připomíná mi to příspěvky typu "oba se vešli na kus dřeva" pod Titanicem. Můj vkus velí, že Leova postava je jen hezounek, scéna na přídi je hloupá a píseň Celine Dion je úděsná, ale kvůli tomu to není špatný film. Po většině stránek je dobrý (technická, příběhová, herecká), ale já ho rád nemám. Při urputném hledání něčeho špatného se něco špatné najde vždy...
Hit three times with your shield for 20 damage each attack. Hneď vedľa:
Hit twice with your shield for 30 damage each attack, a ultimátny skill:
Hit once with your shield for 60 damage!
Hit twice with your shield for 30 damage each attack, a ultimátny skill:
Hit once with your shield for 60 damage!
@UrbanScytheCZ (25.05.2012 11:16): Ne ne, to byla možnost jak na nesympatické NPC nadávat a plivat na ně, ale přesto mí jejich bar oblíbenosti na max. No uznej, není to úžasné co dnešní RPG umí?
Takže to nebyl bug když sem nasral Morrigan dal sem ji dareček a oblíbenost vyletěla o pěknej kus nahoru?
Ale úplně totálně mě rozsekaly nálezy plyšových medvídků a svazku květin v ruinách, kde pár stovek let nikdo nebyl... To byl fakt rofl=D
A jestli někde má BioWare děsnou interakci mezi vztahy hráče a členů družiny, tak práve v DAO, kde (opět) NPC jsou nějaké chodící automaty, do kterých stačí dávat ty tragikomické dárky, které zvyšovaly bar oblíbenosti. Uff.
@Ebb (25.05.2012 11:06): Nikdy! Skillů je tu nejvíc, co jaké poslední RPGčka mají. A jsou volitelné, variabilní, žluté, červené, modré... Hele, nemá BioWare nějaký barevný komplex poslední dobou? XD
A jestli někde má BioWare děsnou interakci mezi vztahy hráče a členů družiny, tak práve v DAO, kde (opět) NPC jsou nějaké chodící automaty, do kterých stačí dávat ty tragikomické dárky, které zvyšovaly bar oblíbenosti. Uff.
@Ebb (25.05.2012 11:06): Nikdy! Skillů je tu nejvíc, co jaké poslední RPGčka mají. A jsou volitelné, variabilní, žluté, červené, modré... Hele, nemá BioWare nějaký barevný komplex poslední dobou? XD
Ebb:Jo to mě taky štvalo při první hře(bojovník se štítem) sem se divil co to je za blbost že tam je dost skillů téměř identických a docela dlouhou dobu sem přemejšlel jestli v tom není nákej háček .
@Say (25.05.2012 11:03): Hah hej, aj interiéri boli vždy extrémne čisté.
Nejvtipnější vůbec jsou vesničanky vystřižené jak z módního časopisu na kosmetiku=)
@Ebb (25.05.2012 11:02): Přesně tak.
@Ebb (25.05.2012 11:02): Přesně tak.
Tie skilly boli otrasné. Ak by som tak ovládal jednu postavu tak OK, ale plný skill bar (20 abilít +/-) pre 4 rôzne postavy bolo príliš. Navyše keď tie ability robili viacmenej to isté podľa pár šablón. Okrem toho na každý súboj išiel hráč s plnou manou a healthom tak robil vždy viacmenej to isté. Stereotyp ako hrom. To sa nedá moc rovnať s BG 1 alebo 2 - práve to, že sa spelly neobnovovali - t.j. až po restovaní - znamenalo, že bol každý súboj trochu iný.
Borghal:"který je kvůli svému stáří méně přehledný a hůř ovladatelný." Co tim myslíš?
Jinak mě na DA štve to, že bioware tvrdilo jak to bude dospělácká,drsná hra a nakonec z toho vyšla jen drsná hra pro pubertáky okořenená americkou morálkou ala krev muže stříkat proudem ale lidi musej šoustat oblečený .
Prostě sem DA tu zkaženost světa neuvěřil(čemuž pomohli a debilní postavy a dalších pár faktorů) naproti tomu např. v gothicu sem si opravdu připadal jako v trestanecký kolonii a celkově mi přišla uvěřitelnější.
Pak mám taky výtky k soubojům a skillům ale to si asi nechám až do budoucna do komentáře páč se mi ted nechce rozepisovat co a jak a proč.
Jinak mě na DA štve to, že bioware tvrdilo jak to bude dospělácká,drsná hra a nakonec z toho vyšla jen drsná hra pro pubertáky okořenená americkou morálkou ala krev muže stříkat proudem ale lidi musej šoustat oblečený .
Prostě sem DA tu zkaženost světa neuvěřil(čemuž pomohli a debilní postavy a dalších pár faktorů) naproti tomu např. v gothicu sem si opravdu připadal jako v trestanecký kolonii a celkově mi přišla uvěřitelnější.
Pak mám taky výtky k soubojům a skillům ale to si asi nechám až do budoucna do komentáře páč se mi ted nechce rozepisovat co a jak a proč.
@Borghal (25.05.2012 10:04): "Vždycky jsem si o sobě myslel, že celkem dokážu uznat a posoudit kritiku"
aha, tak to jo. Vidíš, to si o sobě myslim taky:).
aha, tak to jo. Vidíš, to si o sobě myslim taky:).
Podle diskuze by člověk soudil, že DAO je jedna z nejkontroverznějších her tady, i přestože má tak vysoké hodnocení :-)
Vždycky jsem si o sobě myslel, že celkem dokážu uznat a posoudit kritiku, ale většina z těch věcí, co té hře vytýkáte, mi přijde buď irelevantní, nebo nepravdivá... fakt zajímavé, že se povedlo hráče rozdělit na dva tak protichůdné tábory.
@Say (25.05.2012 01:43): Btw. mě zase přijde bez nadsázky debilní systém magie v DnD, tedy že je třeba každou chvíli spát kvůli obnovení kouzel. Cooldown v DAO taky není můj oblíbený prvek, ale pořád je to lepší než jednorázově vyčerpatelná kouzla. Osobně bych cooldown odstranil, však pokud se kouzelník chce vyčerpat dvěma stejnými mocnými kouzly po sobě, ať to klidně udělá.
Boje v DAO by určitě snesly vylepšení, ale pořád patří k tomu lepšímu, co jsem za posledních 10 let hrál. A rozhodně mě bavily víc než "duchovní předchůdce", který je kvůli svému stáří méně přehledný a hůř ovladatelný.
Vždycky jsem si o sobě myslel, že celkem dokážu uznat a posoudit kritiku, ale většina z těch věcí, co té hře vytýkáte, mi přijde buď irelevantní, nebo nepravdivá... fakt zajímavé, že se povedlo hráče rozdělit na dva tak protichůdné tábory.
@Say (25.05.2012 01:43): Btw. mě zase přijde bez nadsázky debilní systém magie v DnD, tedy že je třeba každou chvíli spát kvůli obnovení kouzel. Cooldown v DAO taky není můj oblíbený prvek, ale pořád je to lepší než jednorázově vyčerpatelná kouzla. Osobně bych cooldown odstranil, však pokud se kouzelník chce vyčerpat dvěma stejnými mocnými kouzly po sobě, ať to klidně udělá.
Boje v DAO by určitě snesly vylepšení, ale pořád patří k tomu lepšímu, co jsem za posledních 10 let hrál. A rozhodně mě bavily víc než "duchovní předchůdce", který je kvůli svému stáří méně přehledný a hůř ovladatelný.
Mě tu hlavně chyběla hratelnost, což jsem od "duchovního nástupce BG" tak nějak předpokládal, že nabídne. Volby tvoření jednoduchých "skriptů" v podobě taktik se mi líbilo velice, ale k čemu to, když to pak v konečném výsledku není efektivní a navíc vesměs stejné, protože... upřímně... linky dovedností tu jsou zoufalé (opakující se, prvoplánové efekty). Navíc "dovednosti" ala WoW / konzole. Klikneš, počkáš na regen, klikneš, čekáš, klikneš... c'mon, tohle ať si strčí do řiti=)
@Ebb (25.05.2012 00:49): Já respektuji kritiku, i ohledně dialogů, ale je čistě účelová (i když to se dá říci o jakékoliv hře ;-) Na druhé straně mi připadá nepochopitelné, preferuje-li dotyčný text z BGII, oproti kterému je DA očividně vpředu. Nebo lépe: určitě neklesá pod jeho úroveň.
Kodex je propracovaný hodně do detailů, ale i svět jistým způsobem funguje a hráč do něj může šahat. V tom je mi to příjemné. Isairovi se nelíbí "klišé typu dobro se musí sjednotit proti velkému zlu". Mně zase přijde, že Dragon Age by mohl být dost dobře vytýkán i moderní nihilismus (v té hře se dává až příliš najevo, že žádné dobro není). Proto mi tato kritika nepřipadá nikterak přesvědčivá.
Kodex je propracovaný hodně do detailů, ale i svět jistým způsobem funguje a hráč do něj může šahat. V tom je mi to příjemné. Isairovi se nelíbí "klišé typu dobro se musí sjednotit proti velkému zlu". Mně zase přijde, že Dragon Age by mohl být dost dobře vytýkán i moderní nihilismus (v té hře se dává až příliš najevo, že žádné dobro není). Proto mi tato kritika nepřipadá nikterak přesvědčivá.
@Kubulus (25.05.2012 00:41): Kódex, či ako sa to presne volalo bol napísaný celkom slušne to súhlasím, ale bol problém sa tomu serióznejšie venovať popri tých katastrofálnych dialógoch.
Uvidím, jaké to bude někdy znova. Vtáhlo a líbilo se. Někomu nelíbilo.
Příběh Dragon Age se odvíjí, stejně jako v případě KotORu II, podle odhodlanosti hráče se do něj ponořit. Skutečně lze zápletku vnímat jako hloupou retardovanou pohádku, kde se hrdina mstí za smrt svých rodičů (například) a zároveň zachraňuje svět. A skutečně, protože mu hra poskytuje volby, může podle toho činit a hru tak dohrát. Na druhé straně témata jako etika, náboženství a politika mi připadají v Dragon Age jako velmi seriózní. Neutralita světa je v něm podle mne mnohem propracovanější a lépe podaná než v prvním Witcherovi. Klišé je to jen na povrch, ale o to působivější je, jak se postupem deformuje, aniž si toho nepozorný hráč všimne.
"...DA:O trvalo dvacet hodin, než si mě získalo..."
U mě to bylo naopak. Na začátku se mi to líbilo, přišlo mi to vyloženě jako moderní BG, ale čím dýl jsem to hrál, tím debilnější mi to přišlo. Po dvaceti hodinách už jsem hrál jen ze setrvačnosti.
"...lehčí boje jen vítám..."
Zrovna boje v DA:O mi přišly výrazně obtížnější než v BG2 a většině ostatních RPG, co jsem hrál. Je ovšem pravda, že později nějaký patche obtížnost snižovaly. Nejsem si však jist, zda patche opravovaly spoustu ostatních problémů, který ten soubojovej systém měl.
Přišlo mi, že určitý typy postav jsou výrazně silnější než jiný, kouzla jsou blbě vybalancovaný (mrazící kouzlo bylo očividně nutnost, jak jsem později zjistil) a celkově to po taktický stránce nesahá BG2 ani po paty. Třeba variabilita nepřátel byla mizerná. Zatímco v BG2 jsi například k boji s kouzelníkem musel přistupovat úplně jinak než k boji s klasickým melee bouchačem, tady je to prakticky jedno. Síla kouzelníka nespočívá v magických ochranách, který bys musel lámat speciálními kouzly, nýbrž v absurdním počtu hitpointů. To samý u rogue charakterů/zvířat/čehokoli. V důsledku toho je každej boj úplně stejnej. A navíc se opakuje místnost za místností ve stejným schématu (jeden mikroboss + pár slabších poskoků).
Arcee: Zapínat mozek u Dragon Age? Come on...nejenom, že to není nutný, ale pak by člověk nemusel ustát to množství koncentrovaný biowarácký demence:). Jestli chceš při bojích zapínat mozek, zahraj si třeba Incubation, je to výrazně lepší volba než DA:O:
http://www.databaze-her.cz/hry/incubation-battle-isle-phase-four/
U mě to bylo naopak. Na začátku se mi to líbilo, přišlo mi to vyloženě jako moderní BG, ale čím dýl jsem to hrál, tím debilnější mi to přišlo. Po dvaceti hodinách už jsem hrál jen ze setrvačnosti.
"...lehčí boje jen vítám..."
Zrovna boje v DA:O mi přišly výrazně obtížnější než v BG2 a většině ostatních RPG, co jsem hrál. Je ovšem pravda, že později nějaký patche obtížnost snižovaly. Nejsem si však jist, zda patche opravovaly spoustu ostatních problémů, který ten soubojovej systém měl.
Přišlo mi, že určitý typy postav jsou výrazně silnější než jiný, kouzla jsou blbě vybalancovaný (mrazící kouzlo bylo očividně nutnost, jak jsem později zjistil) a celkově to po taktický stránce nesahá BG2 ani po paty. Třeba variabilita nepřátel byla mizerná. Zatímco v BG2 jsi například k boji s kouzelníkem musel přistupovat úplně jinak než k boji s klasickým melee bouchačem, tady je to prakticky jedno. Síla kouzelníka nespočívá v magických ochranách, který bys musel lámat speciálními kouzly, nýbrž v absurdním počtu hitpointů. To samý u rogue charakterů/zvířat/čehokoli. V důsledku toho je každej boj úplně stejnej. A navíc se opakuje místnost za místností ve stejným schématu (jeden mikroboss + pár slabších poskoků).
Arcee: Zapínat mozek u Dragon Age? Come on...nejenom, že to není nutný, ale pak by člověk nemusel ustát to množství koncentrovaný biowarácký demence:). Jestli chceš při bojích zapínat mozek, zahraj si třeba Incubation, je to výrazně lepší volba než DA:O:
http://www.databaze-her.cz/hry/incubation-battle-isle-phase-four/
@Fingon (24.05.2012 23:24): Nechci tu rozpoutat sáhodlouhou diskuzi a chápu, že každý má trochu jiný vkus a preference (a nebo jsi zkrátka jen od DA moc nečekal a příjemně překvapil), nicméně příběh mi v DA:O přišel už od začátku odfláknutý, aneb zjednodušeně: klasické klišé typu "dobro se musí sjednotit proti velkému zlu". Ten background světa a postav si už tolik nepamatuji, nicméně přinejmenším v tomhle má BG 2 výhodu díky využití DnD světa, který má historii více než bohatou;). Určitá šablonovitost, která se táhne s téměř všemi Bioware hrami (BG2:ToB počínaje) mi už také začíná dostatečně lézt krkem a vše je završené téměř nulovou gradací příběhu. V podstatě stejně jako v jejich jiných tvorbách hráč plní celou dobu jeden rozsáhlý, otravný quest (v tomhle případě sjednocení národů proti nepříteli, pak přijde nějaká ta zrada a závěrečný souboj... jako vždy).
Zjednodušování pak vyloženě v dnešních RPG nesnáším a netaktické, nezáživné souboje na dojmu též tolik nepřidaly.
Zjednodušování pak vyloženě v dnešních RPG nesnáším a netaktické, nezáživné souboje na dojmu též tolik nepřidaly.