Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Sinister (27.05.2012 19:31): Gregoir může Wardena nenávidět sebevíc, ale templáři prostě pomoc potřebují - skupinka těch, co zůstala ve věži je malá, navíc čekají na rozhodnutí (a jestli si dobře vybavuju) i na posily k vyhlazení mágů. Tak jako tak nemá co ztratit - přinejhorším Warden chcípne při boji s abominations a démony, nebo ulehčí práci jeho templářům.

A je na Wardenovi, aby se snažil zachránit mágy, aby už nemusel jednat s blbými templáři. Mně to zas tak divné nepřijde, že tě hra nutí, abys určité questy udělal děj se co děj.
@Eru (27.05.2012 19:33): Tak tedy skupinu beru, ale s tím patchem je to trochu složitější - šel totiž nainstalovat na čisté DA:O ještě před vydáním Awakening. No a když jsem si pak datáč přinesl domů, musel jsem celou hru přeinstalovat, za což se BW na svých stránkách dokonce omlouvalo.
@Fingon (27.05.2012 19:31): No vidíš, tak kdo ví, jaká bude jeho první zkušenost... Já ho za Anoru neoženil, ale radši jsem ho předhodil Morrigan. Ta ho znásilnila (asi v podobě pavouka) a pak jsem ho měl ve dvojce v Kirkwallu, kde se opíjel v knajpě a pořád řval, jak jsem mu zničil život.
@Fingon (27.05.2012 19:24): RPG prvek:
G: "Ahoj, jmenuju se Grigoir, jsem šéfem Templářů."
W: "Ahoj, jsem Grey Warden a myslím si, že jste banda zkurevených fanatických sviní a zabijáků dětí."
G: "Ty infantilní kreténe!"
G: "Potřebujeme vyvraždit mágy, protože to tak bude nejlepší. Pomůžeš nám?"

RPG jak řemen, co ti budu povídat.

EDIT: Pro srovnání ze Zaklínače:
S: "Ahoj, jmenuju se Sigfried, náš řád vyvražďuje elfy, protože je banda geurillových vrahů."
G: "Ahoj, jmenuju se Geralt, nesnáším váš řád vrahů nelidí."
S: "Nemluv na mě, elfomilče!"
@Abel (27.05.2012 19:25): moje fantazie sice je bujná, ale v tomto případě založená na pozorném čtení/poslouchání rozhovorů. V okamžiku, kdy dosáhneš určité úrovně přátelství s Alistairem, se ho můžeš zeptat, jestli někdy měl sex. Přizná se, že neměl. Měla královna sex? Za krále byla nějakou dobu vdaná, pravděpodobně ano. Dát ty dva dohromady mi přišlo jako nejlepší řešení, za human noble babu nehraju, takže můj Warden si ho vzít nemůže:-) Nemoddovaná hra ani homosexuální vztah s Alistairem neumožňuje, jednou stačil Zevran a i to bylo painful to watch.
@Joe321 (27.05.2012 19:16): Snažím odhalit vztah mezi přirovnání k množství vodě v Čelistech a tím, že RPG hráči vytýkají (mimo jiné) wannabe RPG hře nedostatek RPG prvků...
Jsem si plně vědom, co má to sousloví znamenat, nevěřím však v jeho význam při použití v diskusích.
@Abel (27.05.2012 19:16): já bych o jeho heterosexualitě nepochyboval, on je spíš mladý a nezkušený. Chudák ještě neví, co s ním bude Anora dělat, až je ožením...;) holt ale přijít o panictví se zkušenou královnou, to se jen tak někomu nepodaří.
@Sinister (27.05.2012 18:22): Na kritice samozřejmě něco je. S nějakou souhlasím, jen mi tolik určitě věci nevadily (můj vkus). Šlo mi ho argumentaci. Nemůžu argumentovat tím, že... já nevím... Čelisti jsou špatný film, protože je tam hodně vody, já vodu nemám rád, a proto je to špatný film. Zjednodušeně.
Děkuju za přeložení výrazu. Příště stačí odkaz např. na urban dictionary, který můžeš klidně projet http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Haters+gonna+hate.

@Abel (27.05.2012 18:31): Objektivní nebylo mířeno na tvůj komentář, ale na hodnocení komentářů, které aspon podle mě má vyjadřovat kvalitu komentáře a ne souhlas s názorem hodnotícího. Jinak souhlas.
@Eru (27.05.2012 19:03): Datadisk na hru verze 1.3 nelze nainstalovat - mluvím o retailových kopiích a mám několikrát vyzkoušeno.
Ohledně cestování sólo si tedy jistý nejsem - skutečně Ti dovolí hra opustit obrazovku výběru party jen s jednou postavou?
DA:O je TPS RPG? Já ho pořád beru jako izometrické, ostatně z pohledu třetí osoby se mi zdá nehratelné. Ať tak či tak, pořád to ale zněsnadňuje ovládání.
Na Tebe Alistair působí heterosexuálně - ta jeho mluva, nagelované vlásky, pořád si na něco ztěžuje, slipy od Dolce Gabana?
Abel: V čem je datadisk nekompatibilní s patchem 1.3? Dohrál jsem to s ním dvakrát a žádných probémů jsem si nevšiml.

Od té doby co navštívíš Lothering, můžeš cestovat sólo (nebo ve dvou, třech).

Také jsem si všiml, bys chtěl pohledem jezdit kdekoli po mapě. To je v nějakém 3rd RPG možné?

Z čeho usuzuješ, že Alistair není pouze heterosexuál?
@Sinister (27.05.2012 18:49): Není to mystifikace, aspoň pro mne ne. Vidím to jako pravděpodobnost, že se mi hra bude líbit. Nicméně jsem jen chtěl říct, že na vyjádření nesouhlasu s něčím názorem na hru je tu vlastní hodnocení, komentáře a diskuze, ale +/- u komentářů ne.
@Borghal (27.05.2012 18:34): Já nevím, jestli si tohle pletou. To se ostatně dá dost těžko zjistit, ale podle statistik jsem povětšinou už od těch samých lidí dostal už plus i mínus k různým komentářům, tudíž mi to tak nepřipadá.
@Borghal (27.05.2012 18:34): Globální hodnocení je imho jeden z největších mystifikátorů internetového věku. Vezmi si, kolik kvalitních filmů spadá na čsfd do průměru apod.? Nejlepší je, najít si uživatele, kteří jsou mi vkusem nejvíce podobní - nic jiného nemá smysl.
@Joe321 (27.05.2012 18:19): U +/- je doslova napsáno "můj názor". Jak může být názor objektivní? Přece nikoho nemůžeš přesvědčovat, že se mu něco líbí. To ví nejlépe on sám a i kdyby hru neměl rád jen proto, že nemá počítač, na kterém by si ji zahrál, pořád je to z jeho strany platná argumentace. Jinak já osobně jsem rád za plusy i mínusy...je to totiž důkaz, že si můj koment někdo přečetl. A ať už je pozitivní či negativní, feedback mě zajímá, jinak bych se tu s tím nedatloval:-)
@Kubulus (27.05.2012 18:24): Je super, že je tam místo, ale bylo by třeba taky fajn, aby ho někdo využil. Nebo snad je plusem, že vznikl prázdný prostor, který má potenciál, aby v něm bylo něco dobrého?
Star Wars v současné době tento potenciál poskytl různorodým autorům, kteří ho různě využívají. DA:O má tu nevýhodu, že na tom pracovala jen jedna skupina lidí, jejichž představou dospělosti bylo vysvětlit úplně všechno, čímž právě mnohdy vzniká ta jalovost- jejich vysvětlování totiž nejenže ničemu nepomáhá, ale naopak to výsledný obraz ještě zhoršuje. Tzn. nepopírám možnost, že v rukou moderů a dalších aktivních a talentovaných lidí by se reálie DA:O mohly stát zajímavými a dospělými, v rukou Bioware se tak nicméně nestalo.
@Sinister (27.05.2012 17:49): Pro mě je forma součást obsahu. Jak už jsem zmínil, KotOR II považuji za inteligentní a dospělou hru. Pokud bych ale na to koukal tou "formou", musel bych tomu vytýkat už jen běžnou jalovost Star Wars, v které nejde na první pohled o nic světoborného. Dragon Age je pro mne vlastně úplně to samé v pozitivnějších barvách. Je kontroverzní v tom, že se chce "zalíbit všem", to nepopírám. Pořád je ale v tom scénáři, stejně jako v KotOR II, místo pro závažnější myšlenky a témata, které nicméně můžeš překračovat.

Abel: "V pořádku, čistě subjektivní záležitost stejně jako pohled na příběh a charaktery."

Ale to já nepopírám. V podstatě říkáš to, co jsem tu už psal: Když člověk chce, sračku z toho udělá.

@Sinister (27.05.2012 18:22): V té kritice se promítá to, že všichni ty lidi vyrostli na Baldur's Gate. A to je asi tak všechno. Ve srovnání s BGII, kde je naprosto mizerný charakter Imoen, jenž nikomu nevadí, který navíc uměle motivuje hráče k pokračování ve hře (mě nemotivuje, protože ji nesnáším), se nijak neliší od příběhových posunů v Dragon Age. A charaktery tak odpadní kvality typu Minsc dokonce v Da ani nejsou :-)
@Joe321 (27.05.2012 18:19): A nemyslíš, že když je tu tedy hodně těch 'haterů', že na té kritice třeba i něco bude? Tím spíš, že argumenty se často opakují?

"Haters gonna hate" je imho zkratka pro: "Moje argumenty mi došly (příp. nechci se hádat), ale je pro mě životně nutné ukázat, že mám pravdu."
Abelův komentář jsem přečetl. Nesouhlasím, co se dá dělat. Všimnul jsem si ale plusíků pod ním, tak jsem si projel všechny komentáře. Už jen podle mínusů/plusů u záporných/pozitivních komentářů je vidět, jak je zdejší komunita odpůrců objektivní. Pozitivní komentáře mají často hodně mínusů oproti negativním, které mají pomálu a to bez ohledu na kvalitu komentáře. Stejné s plusy v opačném směru. Haters gonna hate.
@Borghal (27.05.2012 18:00): Formou myslím ukotvení. S grafikou to prostě nemá co dělat. Mám namysli důvody, proč se něco děje. Až když jsou ty důvody dospělé, je dospělá i hra. Ostatně Abel to trefil přesně: "Zaklínače nedělá dospělým šukání atd. I bez toho, abys "sbíral kartičky" v jedničce budeš mít ten pocit, protože do toho světa sprostá mluva, sex a diskriminace patří. Je tak vytvořený a nevypadá jako Zlatovláska s cákanci krve a souloží ve spodním prádle. "

EDIT: Ostatně, celý svět DA:O je navržen jednosměrně, bez logiky vnitřního mechanismu - tak, aby snad neurazil něčí smýšlení - což jsem měl namysli já několikrát zmíněnou 'názorovou impotencí'.

Co se týká Abelova komentáře, až na drobné výhrady s ním souhlasím. V rozporu jsem snad jedině s hodnocením 'odpad', tak to podle mě prostě není.
Abel: Vášnivě s tebou nesouhlasím prakticky ve všech bodech (možná až na chválu Origins a psa), ale mínusko ti dávat nebudu. Narozdíl od nedávného komentáře tvoje dštění síry má alespoň hlavu a patu a je psáno dobrou češtinou. Ale jinak mi vůbec nechoď na oči, chlape, momentálně jsem těsně před samotným Landsmeetem a děsně si hru užívám.
@Kubulus (27.05.2012 17:30):
1. komentář je podělení se s ostatními hráči o svůj názor na hru. Nelíbí? V pořádku, čistě subjektivní záležitost stejně jako pohled na příběh a charaktery Da:O. Cailan se spíš hrnul do dobrodružství, než že by to byl fanatik a Logaina jsem nezabil - ať už byl jakýkoliv, jako jeden z mála tam nevypadal jako pravidelný návštěvník Modré ústřice...

2. Zaklínače nedělá dospělým šukání atd. I bez toho, abys "sbíral kartičky" v jedničce budeš mít ten pocit, protože do toho světa sprostá mluva, sex a diskriminace patří. Je tak vytvořený a nevypadá jako Zlatovláska s cákanci krve a souloží ve spodním prádle.

3. V hospodě už jsou zplozenci.

@konvice (27.05.2012 17:37): Myslel jsem si, že zrovna Tobě se bude líbit:-D
Abel (Komentář): Nesouhlasím sice v podstatě s celým komentářem, ale zareaguji pouze na dvě věci, které mi připadá jako užitečné v reakci na tvou kritiku zmínit.

"Na začátku váš zachránce Duncan zemře a Logain zradí. Říkáte si - ono to určitě není, jak to vypadá, Cailan byl asi hajzl, Duncan přežil a Logain je vlastně hodný. Ale houby - je to tak a svině je prostě svině a na konci je drak, co je drak"

Ale Cailan je opravdu "hajzl". Už jen proto, že to byl fanatik, kvůli kterému zahynulo a bylo schopno zahynout mnoho lidí. Teyrn Loghain není zlý, vždyť o tom byla celá pasáž u soudu: pouze se řídí heslem "účel světí prostředky". Tedy neváhá být zlý, aby mohl být dobrý. Sám přiznává, že mnoha věcí lituje, ale že byly prostě potřeba. Naopak Grey Wardens jsou mu zářným protipólem: pro jejich zásady a morálku je v podstatě jediným, čistokrevným hnacím motorem touha po jeho krvi. A tohle nejsou nějaké moje výmysly nebo složitosti, jež bych v tom hledal. Je to tam přímo řečeno. A pokud jsi ho bez rozmyslu popravil s tím, že je to pure evil, tak ses zachoval prostě jen povrchně, nic víc :-)

A jen tak mimochodem, co je na tom Zaklínači tak dospělého (= vyspělého)? Chlastá se tam, šoustá se tam, mluví se tam sprostě... vypadá to tam jako v nějaké hospodě. Odporné místo plné primitivů. To je synonymum dospělosti? První Zaklínač totiž není nijak inteligentní hra. Je dobrá, ale rozhodně nijak vyspělá. Vlastně je to spíše hra pro pubescenty.
Hah Abel, top comment.

@MCZ (27.05.2012 02:29): Nie je to fér takto dávať často BG 1 do negatívneho svetla, BG 1 možno mal väčší pomer combat : dialog oproti dvojke, ale BG 1 mal aj ďaleko, ďaleko väčší pomer exploration : combat voči dvojke. Čiže kdežto BG 1 mal takéto poradie priorít: Exploration - Combat - Dialogues, BG 2 mal Dialogues - Combat - Exploration. Pre mňa je určite lepšia tá prvá varianta.
Dialogy má NwN2 tak 42x lepší jak v DA:O. Tam společníci aspoň konstruktivně reagují a dá se jim leccos věřit.
@Fingon (26.05.2012 20:37): Jak říkám, vrcholně nevyužitý potenciál. 'Deníček' byl fajn nápad, nic nového, přesto dobré. Je zkrátka škoda, že tahle lokace buduje atmosféru až na samém konci. Mohla být dobrá - kdyby takové byly dvě tři, šel bych s hodnocením možná k sedmdesátce.

Dungeon Be Gone byla absolutní nutnost ve zlaté éře, kdy jsem v jednom měsíci rozehrával BG2 nejméně patnáctkrát. Každopádně teď mám za sebou cca tříletou pauzičku a těším se, až BG:T po státnicích poškádlím. Tentokrát si střihnu i úvodní dungeon.
@Sinister (26.05.2012 20:22): Prolog v BG2 mi vůbec nepřipomínej, prolézal jsem ho tolikrát, že už je mi z něj špatně. Pokud vyloženě nejedu na Virtue nebo na Imoen mod, tak ho automaticky přeskakuju pomocí Dungeon Be Gone;)

Jinak zrovna Deep roads byly testem mé výdrže, chtěl jsem původně hrát jen tak do oběda a místo toho se to o tři hodiny protáhlo. Ne, velké to bylo až až. A opakuji, že to říkám, jako člověk, co má BG a spol. prolezlé několikrát a považuje dvojku za jednu z nejlepších her všech dob.

Ostaně "deníček" proměny ženy na Broodmother je docela psycho, to vyváží cákance krve na zdech a spol. Ale ten souboj mě taky nebavil, stejně jako ten s tím strojem na další mapě.
@Fingon (26.05.2012 17:37): Velikost prologu v BG2? To je podle tebe velké? Ale no tak... Hlavně v Deep Roads mě vrcholně mrzel nevyužitý potenciál - autoři měli připravenou pěknou sadu všemožných krvavých fetišů, stačilo jen pořádně vzít za pačesy představu řádného béčkového fantasy krváku, přidat nějakou tu temnou svatyni, zdi řádsky potřísnit krví atd. To udělali až v samém závěru - což byla zároveň jediná lokace a nápad, který mě z celé hry opravdu zaujal.
Na druhé straně souboj s tou tlustoprdkou autoři taky mohli pojmout jinak.
Během dneška jsem prolezl komplet Deep roads a ať mi nikdo netvrdí nic o malinkatých mapách. Fujtajbl.
@Kubulus (25.05.2012 17:31): Vyjadřuji se k bojům - všechny souboje s bossy (případně subbossy; nikoli mikrobossy) probíhají přepadovou formou za pomocí teleportace; taktika s řadovými protivníky probíhá stylem 'polez, polez', kdy jednou postavou vylákávám, až se skupinka rozdrolí na jednotlivce, potom vezmu družinu a aplikuju 'kombajn' taktiku. Boj s draky pak probíhá stylem - jeden mág healuje tanka, druhý mág posílá útočná kouzla, zloděj střílí (nastavil jsem tak i skripty a hle, ono se to fakt tímhle způsobem hraje samo).

To je, panečku taktika!

A mimochodem moc rád bych si přečetl tvou kritiku Planescape: Torment.

EDIT: Doplňuju, že relativně zábavnou a taktickou hrou se DA:O stává v partě tří zlodějů a Morrigan. To už se dá leccos vymýšlet a je to i docela sranda.
@Joe321 (25.05.2012 17:46): Právě protože je času málo, nehodlám ho trávit stále se opakujícími hrami;) (tím spíš, když z toho schématu nejsem zrovna odvařen), pročež po DA, NWN a Kotoru dávám Bioware definitivně sbohem.

Bohužel v tomhle případě jsem se nechal nachytat, ony kecy o "duchovním nástupci BG" mě přiměly hru dokonce koupit za plnou cenu, přičemž i z těch skrýnšotů a videí to nevypadalo tak zle. Znovu stejnou chybu neudělám, neboj.



@Borghal (25.05.2012 17:21): Kliknout a sledovat ne (to jsem ostatně ani nikde nepsal), ale jedna osvědčená taktika (mrazení + rubání) bohatě stačila na většinu nepřátel ve hře. Ať už jsem hrál na medium či na hard(est).
@valcik (25.05.2012 17:57): Kangaxx... ehm, Gaxxan? Jo tak ty tři papíry jsem už našel:) Jinak strážci zbroje jsou jen čtyři v Brecilian Forest

@valcik (25.05.2012 17:54): Coup de grace, takové barbarstvo:-P Popravdě jsem své postavy tohle provádět ještě neviděl - asi proto, že většinou stojím opodál a snažím se opékat nepřátele plošňáky. Ale zranění nepřátelé se dobíjejí stejně až po bitvě, během ní je třeba sekat ty, kteří ještě stojí, tak co se srát s parádičkami.
@Say (25.05.2012 17:54): A to já bych si stěžoval, boje v NwN mi nepřišly zdaleka tak zábavné. :-)

A víte co, já bych chtěl Dragon Age s pravidly GURPS, jedině tak by to bylo nejlepšejší 8-)
@Fingon (25.05.2012 17:54): Nie, revenantov som označil ako nemŕtvych strážcov zbroje. Okrem toho je tam ale úloha s akousi hádankou, ktorú nájdeš na zdrape papiera a tá ťa zavedie do opusteného baráčku, v ktorom povstane akési unikátne monštrum, je iba jedno v celej hre. Pre mňa to bol najtvrdší boj, ten sviňák si hrozne rýchlo obnovuje životy, má oslabujúcu auru, omračovacie kúzla a celá bitka prebieha v maličkej izbe, nemáš kam uhnúť. Je to end-game content, dáš to len s nabušenými postavami.