Proč se tomu furt cpe ta nálepka duchovní nástupce Baldurů, to zas někdo někdo tento nesmysl plácnul a hned se toho všichni chytli.
Diskuze
@Fingon (28.05.2012 18:19): Mám v plánu se těšit, co napíšeš. Ostatně už delší dobu pátrám po člověku, který by mi byl schopen vysvětlit to duchovní nástupectví.
@Sinister (28.05.2012 18:13): mám to v plánu.
@Fingon (28.05.2012 17:10): Souhlasím s konvicí (nikdy jsem nečekal, že takovou větu může člověk vyřknout...). Rád bych, abys toto tvrzení nějak podepřel.
@konvice (28.05.2012 17:02): ale kuš!
Fingon citace: "Není to dokonalá a bezchybná hra, ale řeči o duchovním nástupci Baldur's Gate nejsou zas až tak přehnané."
Fingone tos posral! :D
Fingone tos posral! :D
@John Mirra (28.05.2012 15:19): Vzhledem k tomu, že Kanta mám v jedné státnicové otázce, očekávám delší story v SZ :)
@Sinister (28.05.2012 15:02): Šlo o to, jestli by si to Punisher mohl před Kantem obhájit, jestli jednal správně (dle kategorického imperativu). Tedy jestli by si člověk mohl přát, aby se zabíjení zločinců stalo obecně platným zákonem... myslím že jsem nakonec nějak došel k tomu, že by to šlo, ale bylo to docela na hraně a bylo to od Punishera docela troufalý :D
Zbytek kdyžtak přes SZ, je to trochu off topic :D
Zbytek kdyžtak přes SZ, je to trochu off topic :D
@John Mirra (28.05.2012 14:29): Počkej, to mi vysvětli! :)
@Sinister (28.05.2012 14:05): Já jednou vysvětloval Kantův kategorický imperativ na příkladu Punishera :))
@John Mirra (28.05.2012 13:51): Zkoušku ze současné filosofie jsem prokládal příklady z New Vegas a Planescape: Tormentu :) Generace hráčů jsou už infiltrováni ve školských systémech! :)))
@Sinister (28.05.2012 12:09): Bylo by docela krutý, kdyby ti u státnic řekli něco jako "vyložte Nietzscheho Vůli k moci pomocí příkladů z Far Cry 2..." Něco takovýho bych si přál zažít :D
@John Mirra (28.05.2012 10:39): Takový motivátor před státnicemi by vůbec neuškodil!
@Kubulus (28.05.2012 02:23): Hej, jestli je to pravda, pak by to mohl být docela dobrý nový způsob, jak vzdělat hráče. "Přečtěte si Etiku Nikomachovu, a teprve pak hře porozumíte..." :D
@Say (27.05.2012 23:48): Pokud narážíš na to v tom spoileru, tak to je v DA řečeno. Nehledám tam nic, co tam není. Je to asi podobný, jako když někdo bude nadávat na hloupý příběh Far Cry 2, který přitom tématizuje Nietzscheho "vůli k moci". Kolik lidí myslíš, že si toho vůbec všimlo? Podle mě naprosté minimum. Ale fakt je, že v té hře to je - dokonce ho tam i citují a v rozhovorech jsou vyňatky z jeho knih. Nemluvě o tom, že bez znalosti jeho díla ta hra nedává příliš smyslu.
I v tomhle mainstreamu se prostě na takové věci dostává místo, nemluvě o tom, že právě hráčům, stěžujícím si na věci jako povrchnost, tohle kolikrát naprosto unikne (tím nenarážím na tebe, myslím to obecně). Např. Torment už má vybudované renomé jako inteligentní hra, bez nutnosti něco dokazovat, ale kolik lidí, orodujících na jeho propracované myšlenky, je vůbec bylo schopno "pochopit"? :-)
I v tomhle mainstreamu se prostě na takové věci dostává místo, nemluvě o tom, že právě hráčům, stěžujícím si na věci jako povrchnost, tohle kolikrát naprosto unikne (tím nenarážím na tebe, myslím to obecně). Např. Torment už má vybudované renomé jako inteligentní hra, bez nutnosti něco dokazovat, ale kolik lidí, orodujících na jeho propracované myšlenky, je vůbec bylo schopno "pochopit"? :-)
@Jack_Dark (27.05.2012 23:47): Nemám tušení, co tím básník chtěl říci. Každopádně má hra jen minimum věcí, které by jí z průměru zvedlo. A i ty jsou zpravidla jen polovičaté.
@Kubulus (27.05.2012 20:53): Mám pocit, že DAO obhajuješ už jen z principu... Hledáš tam to, co tam není. Že se ti hra líbí a bavila tě je věc druhá. Taky jsem se neskutečně bavil u NwN a dokonce ho mám v TOPce, ale byl bych hodně naivní, kdybych tvrdil, že v dialozích můžu dělat rozsáhlá rozhodnutí a příběh je velmi originální.
Abel: "Víte, kdo stojí za všemi problémy? Zplozenci. Víte, koho potkáte v dungeonu? Zplozence. Koho v lese, na poli, ve městě, v hospodě? Zplozence. A teď pozor - kdo je všechny vede? Arcizplozenec"
Už jenom tohle stojí za plusko=)
Abel: "Víte, kdo stojí za všemi problémy? Zplozenci. Víte, koho potkáte v dungeonu? Zplozence. Koho v lese, na poli, ve městě, v hospodě? Zplozence. A teď pozor - kdo je všechny vede? Arcizplozenec"
Už jenom tohle stojí za plusko=)
@Sinister (27.05.2012 23:42): Průměr je ošemetná věc, příliš zkresluje svým škatulkováním do položky průměrnosti.
@Jack_Dark (27.05.2012 22:41): Ale u některých je to v odrazu jejich průměrnosti o tolik patrnější.
@Sinister (27.05.2012 21:11): To nevyužití potenciálu lze říct o každé hře.
@Sinister (27.05.2012 20:36): Jop. A na tom není nic špatného.
@konvice (27.05.2012 20:41): Vlastně totožné s Eru. Pro mě to byl pocit z hraní hry. Vtáhla mě, vývoj příběhu mě zajímal stejně jako poznávání světa, herní mechanismy mi vyhovovaly. Neargumentuju, že je to bezchybná hra, že splnuje všechny požadavky RPG, ale prostě jen, že jsem měl skvělý pocit při a po dohrání. Tomu odpovídá moje vyhnané hodnocení, které pravděpodobně půjde při druhém projití dolů. Her, které mě baví při dalších procházení je pomálu (Max Payne např.). Co vývojáři slíbili a neslíbili na hodnocení vliv nemá.
-----
K podobnosti s jinými díly. Tohle se dá hrát donekonečna. Snad všechno se může porovnat s něčím. DA asi chybí nějaká ta uplná zvláštnost/originální prvek. Podobnost wardenů se zaklínači je bolestivá a taky mi přijde jako absolutní selhání, kdy se z nějakého důvodu tvůrci nechtěli více zamyslet. Mě to ale bylo jedno. Na pocitu ze hry mi to neubralo.
@konvice (27.05.2012 20:41): Vlastně totožné s Eru. Pro mě to byl pocit z hraní hry. Vtáhla mě, vývoj příběhu mě zajímal stejně jako poznávání světa, herní mechanismy mi vyhovovaly. Neargumentuju, že je to bezchybná hra, že splnuje všechny požadavky RPG, ale prostě jen, že jsem měl skvělý pocit při a po dohrání. Tomu odpovídá moje vyhnané hodnocení, které pravděpodobně půjde při druhém projití dolů. Her, které mě baví při dalších procházení je pomálu (Max Payne např.). Co vývojáři slíbili a neslíbili na hodnocení vliv nemá.
-----
K podobnosti s jinými díly. Tohle se dá hrát donekonečna. Snad všechno se může porovnat s něčím. DA asi chybí nějaká ta uplná zvláštnost/originální prvek. Podobnost wardenů se zaklínači je bolestivá a taky mi přijde jako absolutní selhání, kdy se z nějakého důvodu tvůrci nechtěli více zamyslet. Mě to ale bylo jedno. Na pocitu ze hry mi to neubralo.
@Fingon (27.05.2012 20:50): Perfektní popis. A teď využití toho potenciálu? Hráč může osvobodit mágy vedené tím fotříkem, čímž se ve prospěch mágů nezmění nic. Na druhé straně můžeš zabít mágy. To jsou řekněme 'major' rozhodnutí - dvě ze tří. Kde je třetí možnost? Pak jsou řady situací, kde by měly být i 'minor' volby, ale... Je jich pomálu a tam, kde jsou zatraceně zapotřebí, chybí.
Mimochodem samotná problematika 'blood magic' nabízí takové úžasné možnosti, jak se k tomu postavit, ale opět - herně nemůžeš. Můžeš si to jen myslet a otročit dál v mantinelech, které ti vymezili tvůrci. Můžeš se zachovat hezky k tomu jednomu maleficarovi (Jonal?), můžeš říct Morrigan, že s nimi souhlasíš a to je tak všechno.
A tak je to v DA:O se vším.
@konvice (27.05.2012 20:41): Já fakt netuším, co všechno tvůrci slíbili, protože od jisté doby se mi už zdál hype opravdu nezdravý.
Každopádně, pokud jde o "duchovního nástupce BG", to je slib dost nepřesný. Jak posoudit, jestli toho dosáhli? V tom, že je to fantasy, které určitá skupina zbožňuje?
Imho byl plán Bioware udělat Zaklínače pro západní trh a průměrného konzumenta (čímž nechci Zaklínače katapultovat mezi geniální spásu RPG v tomto miléniu), přičemž na marketingové poradě si někdo všiml, že zrovna frčí Hra o trůny a Pán Prstenů. Hotovo.
Takhle jsem si já odůvodnil, že Grey Wardens jsou v zásadě Zaklínači, že reálie jsou, jakoby z oka vypadly Písni ledu a ohně, a že obrana Denerimu je až nápadně podobná obraně Gondoru. Je to prostě pop-kulturní mišmaš, což by samo o sobě nebylo nikterak špatné, jen není precizně řemeslně provedený.
Mimochodem samotná problematika 'blood magic' nabízí takové úžasné možnosti, jak se k tomu postavit, ale opět - herně nemůžeš. Můžeš si to jen myslet a otročit dál v mantinelech, které ti vymezili tvůrci. Můžeš se zachovat hezky k tomu jednomu maleficarovi (Jonal?), můžeš říct Morrigan, že s nimi souhlasíš a to je tak všechno.
A tak je to v DA:O se vším.
@konvice (27.05.2012 20:41): Já fakt netuším, co všechno tvůrci slíbili, protože od jisté doby se mi už zdál hype opravdu nezdravý.
Každopádně, pokud jde o "duchovního nástupce BG", to je slib dost nepřesný. Jak posoudit, jestli toho dosáhli? V tom, že je to fantasy, které určitá skupina zbožňuje?
Imho byl plán Bioware udělat Zaklínače pro západní trh a průměrného konzumenta (čímž nechci Zaklínače katapultovat mezi geniální spásu RPG v tomto miléniu), přičemž na marketingové poradě si někdo všiml, že zrovna frčí Hra o trůny a Pán Prstenů. Hotovo.
Takhle jsem si já odůvodnil, že Grey Wardens jsou v zásadě Zaklínači, že reálie jsou, jakoby z oka vypadly Písni ledu a ohně, a že obrana Denerimu je až nápadně podobná obraně Gondoru. Je to prostě pop-kulturní mišmaš, což by samo o sobě nebylo nikterak špatné, jen není precizně řemeslně provedený.
@konvice (27.05.2012 20:41): Reklamní kampaň jsem nesledoval, ke hře jsem se dostal až mnohem později po vydání. Do jejího hodnocení jsem tak nezpočítával co vývojáři/distributoři slíbili a nesplnili, ale to jaká hra skutečně je. A v čem je hra jiná oproti ostatním RPG? Upřímně řečeno, asi v ničem. A jelikož ale ve hrách nehledám originalitu, ale hratelnost, tak je mi hromada převzatých věcí úplně šumafuk.
Vzhledem k tomu, že jsem v žádné hře - u Tormentu a Falloutu 2 nevyjímaje - nemohl vést dialogy, které jsem chtěl, natož u Zaklínače, který mi nabízel výběr z pouhých dvou možností, tenhle problém mě opravdu netrápí.
Hru vede zápletka, jíž se události ve hře přizpůsobují. V tomhle případě jako Grey Warden potřebuješ dostat jednu z frakcí do války. Když to nejde s mágy, musíš využít templáře.
Hru vede zápletka, jíž se události ve hře přizpůsobují. V tomhle případě jako Grey Warden potřebuješ dostat jednu z frakcí do války. Když to nejde s mágy, musíš využít templáře.
@Sinister (27.05.2012 20:21): hraju mágovský origin, přesto mi jako větší zvěrstva než templáři a jejich činnost připadá zacházení s městskými elfy, zvláště poté, co je Loghain prodal otrokářům z Tevinteru. Když už jsi zmínil Norimberský proces.
Templáři jsou ozbrojenou složkou Chantry (tj. církve), která se i po stoletích mstí mágům za příkoří, které v jejich rukou vytrpěla zakladatelka Andraste a její věrní z rukou (magiokracie) Tevinteru. Kromě toho jsou mágové nebezpeční jak okolí, tak i sami sobě. To není jen demagogie vládnoucího náboženství, to je reálný fakt, jak může hráč znovu a znovu na vlastní kůži poznat (a ne kvůli tomu, že na něj útočí nepřátelští mágové, ale protože jsou mágové obecně náchylní na přilákání démonů z Fade, ať chtějí nebo ne).
Jsou-li děti v útlém věku odebírání od rodičů, je to barbarské, ale s nebezpečími, které v sobě skrývá vládnutí magickou energií, je to v konečném důsledku pro dobro společnosti i jich samých. Ve věži se jim dostane náležité výchovy (v ovládání magie, nikoli indoktrinace církevními naukami, ta je, zdá se, pouze dobrovolná).
Pak je tu ještě blood magic - osobně mi tento styl magie přijde (stejně jako většině postav ve hře) odporný, nemorální a škodlivý, přirovnal bych to ke kanibalismu nebo braní tvrdých drog;)
Mágové se ovšem útlaku templářů brání, i když jen nepřímo, a Warden může pomoci jedné nebo druhé straně - templáři jsou evidentě závislí na lyriu a někteří z nich jsou ochotní za pravidelné dodávky přimhouřit očko. Na hráči je, jestli pomůže mágům a oslabí templáře (dodávka lyrium potionů pro Mages collective, dodávka pašovaného lyria od trpaslíků), nebo to všechno nabonzuje zodpovědným osobám (v prvním případě do Denerimu, v druhé Gregoirovi).
Templáři jsou ozbrojenou složkou Chantry (tj. církve), která se i po stoletích mstí mágům za příkoří, které v jejich rukou vytrpěla zakladatelka Andraste a její věrní z rukou (magiokracie) Tevinteru. Kromě toho jsou mágové nebezpeční jak okolí, tak i sami sobě. To není jen demagogie vládnoucího náboženství, to je reálný fakt, jak může hráč znovu a znovu na vlastní kůži poznat (a ne kvůli tomu, že na něj útočí nepřátelští mágové, ale protože jsou mágové obecně náchylní na přilákání démonů z Fade, ať chtějí nebo ne).
Jsou-li děti v útlém věku odebírání od rodičů, je to barbarské, ale s nebezpečími, které v sobě skrývá vládnutí magickou energií, je to v konečném důsledku pro dobro společnosti i jich samých. Ve věži se jim dostane náležité výchovy (v ovládání magie, nikoli indoktrinace církevními naukami, ta je, zdá se, pouze dobrovolná).
Pak je tu ještě blood magic - osobně mi tento styl magie přijde (stejně jako většině postav ve hře) odporný, nemorální a škodlivý, přirovnal bych to ke kanibalismu nebo braní tvrdých drog;)
Mágové se ovšem útlaku templářů brání, i když jen nepřímo, a Warden může pomoci jedné nebo druhé straně - templáři jsou evidentě závislí na lyriu a někteří z nich jsou ochotní za pravidelné dodávky přimhouřit očko. Na hráči je, jestli pomůže mágům a oslabí templáře (dodávka lyrium potionů pro Mages collective, dodávka pašovaného lyria od trpaslíků), nebo to všechno nabonzuje zodpovědným osobám (v prvním případě do Denerimu, v druhé Gregoirovi).
Můj komentář byl mnohem kratší než abelův.
Ale zkus me si vážně nahodit otázku, v čem je dragon age tak vyjímečný o proti jiných rpg že si zasluhuje tak vysoké hodnocení, do jaké míry autoři naplnili své sliby?
Ale zkus me si vážně nahodit otázku, v čem je dragon age tak vyjímečný o proti jiných rpg že si zasluhuje tak vysoké hodnocení, do jaké míry autoři naplnili své sliby?
@Joe321 (27.05.2012 20:32): "Můj názor je, že k žádnému významnému problematizování ani nemožnosti uchopit látku do své fantazie či domýšlení velké částí věcí v DO nedošlo. Žádnému významnému."
Což je bod, v kterém se zcela zásadně lišíme, viz. mé předchozí odpovědi Fingonovi.
Což je bod, v kterém se zcela zásadně lišíme, viz. mé předchozí odpovědi Fingonovi.
@Sinister (27.05.2012 20:17): Jen, co jsem odklikl odeslat, tak jsem věděl, že mě za "umělecké" chytíš. Rozuměj dobrý/špatný lidský výtvor. Co je umění, je diskuze, do které se nechci a asi ani pořádně nemůžu pouštět.
Levně bych mohl napsat, že hráčovo domýšlení nabízí největší počet možností. Souhlasím s tím, že by jich mělo být, co nejvíce (i že je to pak kontraproduktivní). Můj názor je, že k žádnému významnému problematizování ani nemožnosti uchopit látku do své fantazie či domýšlení velké částí věcí v DO nedošlo. Žádnému významnému.
Levně bych mohl napsat, že hráčovo domýšlení nabízí největší počet možností. Souhlasím s tím, že by jich mělo být, co nejvíce (i že je to pak kontraproduktivní). Můj názor je, že k žádnému významnému problematizování ani nemožnosti uchopit látku do své fantazie či domýšlení velké částí věcí v DO nedošlo. Žádnému významnému.
@Fingon (27.05.2012 20:15): Jsem rád, žes zmínil: "Proč zabíjet templáře, jen proto, že dělají svou práci?" To je totiž právnickým, filosofickým i politickým dilematem např. při Norimberských procesech. Jak moc fantastické by bylo nechat na hráči, aby tento problém vyřešil? Nevužitý potenciál...
Popravdě tu možnost jsem využil až při druhém hraní, kdy jsem věděl, že vyléčit lidi z mentálního zakryplení není možné a naordinoval jsem Fereldenu anihilaci coby lék. Stejně jako třeba u Falloutu 3.
Popravdě tu možnost jsem využil až při druhém hraní, kdy jsem věděl, že vyléčit lidi z mentálního zakryplení není možné a naordinoval jsem Fereldenu anihilaci coby lék. Stejně jako třeba u Falloutu 3.
@Eru (27.05.2012 20:11): V tom je právě ten vtip, já bych se vůbec nevyjadřoval ke hře, ke které nemám žádný vztah. Například nějaké NFS: World jde zcela mimo mě a tak je mi jedno, jestli je hra špatná nebo ne. U DA:O to bylo ale úplně jinak. Pamatuji si, že hra vyšla v pátek a já jsem kvůli ní nešel ani na svůj oblíbený seminář ve škole, hrál jsem jí pak se spolubydlou celý den a zkoušel různé začátky. Na hru jsem se moc těšil+ten návod, co k tomu dávali+skvělý úvod=herní nirvána. Pak jsem ale jel domů a týden jsem nehrál, když jsem pak začal hrát za trpaslíka dál, nechtělo se mi věřit, že hraji tu samou hru - prostředí byla ošklivá, příběh i questy nezajímavé, společníci mi lezli na nervy. I tak jsem to ale dotáhl a pak mi to množství rozhodnutí (podle mě spíš marginálních) nedalo a zahrál jsem si ještě jednou. Navíc spolubydla je z toho celý paf do dneška a taky mě tehdy trochu strhnul.
Já to všem, kteří si Dragon Age jako sérii užívají, přeji a nemyslím si, že bych jim ji svým komentem znechucoval, jako nějaký trol. Faktem ale je, že ta hra mě zklamala a to může udělat jen něco, do čeho člověk vkládá velké naděje a ono je to pak nenaplní.
Já to všem, kteří si Dragon Age jako sérii užívají, přeji a nemyslím si, že bych jim ji svým komentem znechucoval, jako nějaký trol. Faktem ale je, že ta hra mě zklamala a to může udělat jen něco, do čeho člověk vkládá velké naděje a ono je to pak nenaplní.
@Joe321 (27.05.2012 20:09): Tvrdit o pop-cornové zábavě, že je uměleckým díle, je dost zavádějící. Tvrdit o pop-cornovém dílku, které ukazuje každé uprdnutí, že je třeba si domýšlet věci, to zkrátka považuji za nesmysl.
Videohry nejsou knížky - v knížkách můžeš promýšlet, co jiného mohl hrdina udělat (a proč to neudělal), hry jsou postavené na tom, že dostaneš možnosti - čím víc možností, tím víc RPG - tím se dostáváme k nedostatku RPG prvků ve hře. Zároveň čím víc možností, tím větší hloubka hry (což je mnohdy kontraproduktivní). Základem ale je, aby ty možnosti byly logické a zohledňovaly kulisu (svět), v níž se odehrávají. Pokud se tedy na jedné straně DA:O snaží opět problematizovat každé uprdnutí postavy, ale hráč nemá možnost se k tomu nějak postavit, je to v řiti (čímž se dostáváme v mém komentáři zmíněnému nedostatku nástrojů v rukou hráče).
Videohry nejsou knížky - v knížkách můžeš promýšlet, co jiného mohl hrdina udělat (a proč to neudělal), hry jsou postavené na tom, že dostaneš možnosti - čím víc možností, tím víc RPG - tím se dostáváme k nedostatku RPG prvků ve hře. Zároveň čím víc možností, tím větší hloubka hry (což je mnohdy kontraproduktivní). Základem ale je, aby ty možnosti byly logické a zohledňovaly kulisu (svět), v níž se odehrávají. Pokud se tedy na jedné straně DA:O snaží opět problematizovat každé uprdnutí postavy, ale hráč nemá možnost se k tomu nějak postavit, je to v řiti (čímž se dostáváme v mém komentáři zmíněnému nedostatku nástrojů v rukou hráče).
@Sinister (27.05.2012 20:02): abych pravdu řekl, mě takové možnosti vůbec nechybí. Přiznávám se bez mučení, že až na výjimky hraji zásadně za dobráka, co lidem pomáhá - i když v DA:O zásadně neodmítám odměnu. A NPC nezabíjím, pokud si to vyloženě (dle mého názoru) nezaslouží a nebo nezaútočí jako první. V DA: O jsem záměrně zabil jen toho otrokáře na konci skladiště v Alienage, i když škemral o život - průchod apartmány bohatě stačil.
Proč zabíjet templáře, jen proto, že dělají svou práci? O to víc se musíš snažit, pokud s nimi nechceš nic mít, abys zachránil mágy. To, co chceš, může poskytnout jen papírové RPG, protože do počítačového se dá naskládat jen omezené množství předdefinovaných odpovědí (které se navíc musí naanimovat a namluvit). Ale chápu, že tě absence jakékoli jiné reakce než pozitivní-negativní-neutrální může štvát.
BTW vsadím se, že se ti ale líbila možnost nechat vesnici Radcliffe na pospsas nemrtvým.
Proč zabíjet templáře, jen proto, že dělají svou práci? O to víc se musíš snažit, pokud s nimi nechceš nic mít, abys zachránil mágy. To, co chceš, může poskytnout jen papírové RPG, protože do počítačového se dá naskládat jen omezené množství předdefinovaných odpovědí (které se navíc musí naanimovat a namluvit). Ale chápu, že tě absence jakékoli jiné reakce než pozitivní-negativní-neutrální může štvát.
BTW vsadím se, že se ti ale líbila možnost nechat vesnici Radcliffe na pospsas nemrtvým.
@Bodkin (27.05.2012 20:06): :D ten tvůj koment s tím intrem a outrem :D to je moc i na mě, fakt jsi mě teď šíleně rozesmál(vnitřně, tvrdí hoši jako já totiž mají srdce z kamene a nedávají emoce najevo, páč nikdy nevíš kdy tě velký bratr sleduje....) Ale takové hry bych se taky nechtěl dožít :D
@Eru (27.05.2012 20:11): No to je právě Eru to utrpení které jsem si musel projít abych pak mohl zařvat hlasitě u svého počítače(spoiler skrývá vulgarismus, pokud je ti čtenáři méně než 18 let nerozklikávej bez přítomnosti rodičů)TAKOVÁ SRAČKA! TO SI DĚLAJ PRDEL! a legitimovat svůj názor proti argumetnům typu: dyť jsi to ani nedohrál jak to můžeš hodnotit!
@Eru (27.05.2012 20:11): No to je právě Eru to utrpení které jsem si musel projít abych pak mohl zařvat hlasitě u svého počítače(spoiler skrývá vulgarismus, pokud je ti čtenáři méně než 18 let nerozklikávej bez přítomnosti rodičů)TAKOVÁ SRAČKA! TO SI DĚLAJ PRDEL! a legitimovat svůj názor proti argumetnům typu: dyť jsi to ani nedohrál jak to můžeš hodnotit!
@Abel (27.05.2012 19:58): Když tady konvice nedávno prohlásil, že je hra velmi špatná, i když ji celou dohrál, tak se mi to moc nezdálo, ale dejme tomu. Třeba nechtěl mít nedohranou hru.
Ale když hru, kterou srovnáváš s odpadem dohraješ dokonce dvakrát, tak to už je extrém nemyslíš? Že to nakonec, s těmi promarněnými hodinami nebude tak horké?
Ale když hru, kterou srovnáváš s odpadem dohraješ dokonce dvakrát, tak to už je extrém nemyslíš? Že to nakonec, s těmi promarněnými hodinami nebude tak horké?
@Bodkin (27.05.2012 20:07): Hehe, v životě jsem o tom neslyšel, ale koncept a parodičnost hraničí s genialitou!
@konvice (27.05.2012 19:56): Já se taky radši kouknu sem na databázi, pokud se rozhoduji, jestli nějakou hru koupit nebo ne. Profi recenze mně příjdou v podstatě stejné, jako komentáře zdejších uživatelů, akorát my to tu píšeme čistě ze zájmu o danou věc, ale recenzenti jsou placení "profesionálové". Proto zdejší poznatky mají podle mě vyšší hodnotu. Nedávno jsem takhle šel do Two Worlds (btw. dvojka teď bude zdarma u Levelu, brousím si na ní zuby:-)
@Sinister (27.05.2012 20:02): Domýšlení, představivost je snad součástí všech uměleckých výtvorů.
Až se dočkáme hry, kde čistě intro naváže na outro, tak bych tvojí argumentaci použil. Jinak...
Až se dočkáme hry, kde čistě intro naváže na outro, tak bych tvojí argumentaci použil. Jinak...
@Sinister (27.05.2012 20:06): Aby někdo udělal takovou "Hru". BTW, znáš Progress Quest?
@Bodkin (27.05.2012 20:06): Jak to myslíš?
@Sinister (27.05.2012 20:02): "Nechci se dočkat hry, která mi ukáže intro a outro a přidá vzkaz autorů "a teď si představ způsob, jak ses k tomu všemu dostal""
To stojí za uvážení!
To stojí za uvážení!
@Joe321 (27.05.2012 19:59): "K RPG rozhovoru. Je to to samé, jen jsi imho dodal své vyložení."
A bylo strašně skvělé, kdyby se tvůrci obtěžovali tam nějaké takové možnosti vložit, ne abych si je musel domýšlet (pakliže máš namysli moje alternativy k rozhovoru s Gregoirem). Já totiž nejsem vypravěč, pán jeskyně, vývojář ani scénárista. Jsem hráč. Když to ve hře není, tvůrce to tam nedal - v tom případě je ta hra plochá.
Nechci se dočkat hry, která mi ukáže intro a outro a přidá vzkaz autorů "a teď si představ způsob, jak ses k tomu všemu dostal".
A bylo strašně skvělé, kdyby se tvůrci obtěžovali tam nějaké takové možnosti vložit, ne abych si je musel domýšlet (pakliže máš namysli moje alternativy k rozhovoru s Gregoirem). Já totiž nejsem vypravěč, pán jeskyně, vývojář ani scénárista. Jsem hráč. Když to ve hře není, tvůrce to tam nedal - v tom případě je ta hra plochá.
Nechci se dočkat hry, která mi ukáže intro a outro a přidá vzkaz autorů "a teď si představ způsob, jak ses k tomu všemu dostal".
@Sinister (27.05.2012 19:22): Vlastně sis do jisté míry odpověděl sám. RPG prvky tam jsou jako ve většině dnešních RPG her.. To, že ne neshledáváš vyzrálými či dostatečně kvalitními je věc jiná. Ty prvky tam ale jsou.
Co se týče neuznávání významu jen této fráze nebo i dalších... ani nevím, proč mi to píšeš. Je to podobná psaná konverzační záležitost jako zkratky (tvé imho). To, že ji neuznáváš je asi podobný postoj jako s neuznáváním RPG prvků v DA.
K RPG rozhovoru. Je to to samé, jen jsi imho dodal své vyložení.
Co se týče neuznávání významu jen této fráze nebo i dalších... ani nevím, proč mi to píšeš. Je to podobná psaná konverzační záležitost jako zkratky (tvé imho). To, že ji neuznáváš je asi podobný postoj jako s neuznáváním RPG prvků v DA.
K RPG rozhovoru. Je to to samé, jen jsi imho dodal své vyložení.
@Eru (27.05.2012 19:53): DA:O jsem rozehrál dohromady 6x a 2x dohrál. Se spolubydlou jsme se tehdy předháněli ve splněných achivementech - za origins, zabité darkspawny, romance atd. Poprvé jsem to rozjel za bojovníka tpaslíka a ten se mi líbil nejvíce (jak hraní za něj, tak i jeho příběh trpasličího šlechtice), podruhé jsem hrál za arcane warriorku, která byla ke konci hrozně silná. Tu jsem si pak importoval do datadisku a dost mě zklamalo, že jsem za ní mohl (bez jakéhokoli vysvětlení) hrát dál, ikdyž jsem ji obětoval na konci na zabití Arcidémona.
Pánové jsem rád že jste nakousli něco jako pojem globální hodnocení, protože to jste se mi teď(za spoilery schovávám vulgarismy) vysrali do hnízda. Globální hodnocení, je skutečně nejobjektivnější věc na světě v tom smyslu že se může každý vyjádřit, avšak nejvíce zavádějící a naprosto neobjektivní co se týče kvality hodnoceného díla.
Rád blíže vysvětlím, v globlizovaném světě vítězí komerční kultura, nad tou skutečnou, hodnotnou. Jednoduše řečeno dělá se jen to "umění", ta "kvalita" abych z toho vytřískal maximum prachů(mimochodem je to i důsledek dominance a postupném vítězstvím zapádní kultury ale o tom jindy, inteligentní člověk to z níže uvedeného kontextu vyčteú. Proto cílovou skupinou je vždy průměrný člověk, který má nejpočetnější zastoupení na trhu, cílem je průměrnost. A tento průměrný člověk pak hodnotí "produkty" které byli pro něj vytvořeny. Každé takové hodnocení, nelze považovat za nic než čistý průměr, neobjektivní (ha! teď jsem s váma vyběhl co čekali jste vulgarismus) hodnocení, zda-li to vůbec lze za nějaké hodnocení považovat. Toto se přesně dotýká i herního průmyslu, respektive je tímto principem tvořen proto dnes leze z výroby jeden herní šit za druhým, vyvojářská herní studia by bylo lepší nazývat replikantská studia, jelikož se drží jen úspěšného komerčního modelu, určenému průměrnému člověku, světlou vyjímku zde tvoří nezávislá studia, ale i zde se najdou studia která potvrzují pravidlo :D Vrcholem toho je pak kritika lidí kteří si dovolili míti jiný názor na takovíto produkt. Já jsem rád za lidi jaký je ábel a jak můžete vidět z našich diskuzí ne vždy si přitakáváme jak pár souložících homosexuálů hlavou do rytmu, když si chci vybrat nějakou hru abych si zahrál, podívám se jestli ji náhodou nekomentoval, protože k čemu mi bude 90% komentářů kteří budou říkat super bombastické, když se tam nemihne žádná kritika? Já vám řeknu k čemu khovnu akorád se chytím na med a pak si budu říkat wtf. Děkuji všem kteří nešetří kritikou. Dělají pro mne databázi snesitelnější. Ámen
Rád blíže vysvětlím, v globlizovaném světě vítězí komerční kultura, nad tou skutečnou, hodnotnou. Jednoduše řečeno dělá se jen to "umění", ta "kvalita" abych z toho vytřískal maximum prachů(mimochodem je to i důsledek dominance a postupném vítězstvím zapádní kultury ale o tom jindy, inteligentní člověk to z níže uvedeného kontextu vyčteú. Proto cílovou skupinou je vždy průměrný člověk, který má nejpočetnější zastoupení na trhu, cílem je průměrnost. A tento průměrný člověk pak hodnotí "produkty" které byli pro něj vytvořeny. Každé takové hodnocení, nelze považovat za nic než čistý průměr, neobjektivní (ha! teď jsem s váma vyběhl co čekali jste vulgarismus) hodnocení, zda-li to vůbec lze za nějaké hodnocení považovat. Toto se přesně dotýká i herního průmyslu, respektive je tímto principem tvořen proto dnes leze z výroby jeden herní šit za druhým, vyvojářská herní studia by bylo lepší nazývat replikantská studia, jelikož se drží jen úspěšného komerčního modelu, určenému průměrnému člověku, světlou vyjímku zde tvoří nezávislá studia, ale i zde se najdou studia která potvrzují pravidlo :D Vrcholem toho je pak kritika lidí kteří si dovolili míti jiný názor na takovíto produkt. Já jsem rád za lidi jaký je ábel a jak můžete vidět z našich diskuzí ne vždy si přitakáváme jak pár souložících homosexuálů hlavou do rytmu, když si chci vybrat nějakou hru abych si zahrál, podívám se jestli ji náhodou nekomentoval, protože k čemu mi bude 90% komentářů kteří budou říkat super bombastické, když se tam nemihne žádná kritika? Já vám řeknu k čemu khovnu akorád se chytím na med a pak si budu říkat wtf. Děkuji všem kteří nešetří kritikou. Dělají pro mne databázi snesitelnější. Ámen
@Abel (27.05.2012 19:36): Dal jsem si dohromady několik tvých odpovědí, ale dohromady mi nesedí. Pokud na sněmu (o jejhož důsledky jsem se dříve hodně zajímal): Ušetříš Loghaina a neprovdáš Alistaira za Anoru, tak Alistair navždy opustí tvou družinu, a proto už nemůže mít styk s Morrigan. Proto se ptám: Nehrál jsi to třeba 2x a nějak se ti spojilo?
@Fingon (27.05.2012 19:44): To byl jen modelový příklad, na který jsem si v rychlosti vzpomněl, je jich tam víc. A jistě - můžeš se to vždycky pokusit uhájit, ale logika tý situace je prostě nadobro ztracená. Koneckonců, když mu řeknu, co jsem mu řekl, tak přece není úplný retard (well, v tomto případě asi zbytečně přikrášluju ošklivou realitu), aby se mnou komunikoval dál, když je jasné, že mu nepomůžu. Proč tedy po téhle aférce nemohla následovat scénka, jak teda Gregoir na mě kašle, a že ve Věži nemám co dělat, ať jdu do prdele - hráč by pak měl jednoduchou volbu mezi popravou Gregoira a Templářů, aby získal klíč, pro 'pacifisty' se přece dá napsat třetí možnost typu: ve snech se mi zjeví ten fotříkovský hlavní mág a řekne mi úžasnou zprávu, že klíč k tajným zadním vrátkům je uschovaný pod třetí dlaždicí u vchodu.
A jsme u toho - možnosti tu jsou, ale vůle nikoli.
A jsme u toho - možnosti tu jsou, ale vůle nikoli.
@Ebb (27.05.2012 19:45): kvůli achievu;) Přece bych svému Wardenovi neodepřel určité experimentování...;)
@Fingon (27.05.2012 19:31): Prečo si to naklikal keď to bolo painful to watch? Veď to bolo dosť zrejmé ako to dopadne.