Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Feidias (29.05.2012 17:20): Final Fantasy až po osmičku se space operami srovnávat nemůžeš - je to prostě japonský a úplně někde jinde. Prolíná se v tom všechno od fantasy, přes sci-fi až po pokémony. Nevím, jak po osmičce, protože další díly jsem už vypouštěl úplně.
Docela pěknou žánrovkou je údajně Septerra Core, ale já osobně jsem k ní nijak nepřilnul.
@NateLogan (29.05.2012 17:08): mám na mysli hlavně Babylon 5 (ten mi Mass Effect připomíná snad nejvíc) Star Wars, Star Trek, Battlestar Galacticu, Farscape, atd. Mezi nimi je Mass Effect důstojný "kolega":) včetně svého konce. Našly by se i hry - někdo tu zmiňoval Advent Rising. Nevím jaký jsou Final Fantasy, ale podle Esence Života soudím, že je to dost podobný (příběhově myslím). Všeobecně to podle mě minimálně není příběh, kterej by v ohledu s ostatními hrami a filmy zasloužil takovouhle nevoli.
@NateLogan (29.05.2012 16:48): jen je trochu nefér, že z jedné space opery je velký hit a druhou ve které nevidím kvalitativní rozdíl hráči bojkotují. Nevypadá to moc na uvědomění hráčů... Histerie mi tu sedí...
Jinak ohledně těch automobilových značek a možná ingame reklamy obecně.
Třeba v závodních hrách je použití značky ošemetné - pokud si tvůrci zaplatí licenci, můžou kvalitativně vozy dělit, je však otázkou, který výrobce by nechal např. v NFSIV:HS zařadit svůj produkt do kategorie 'C' - jistě, pravděpodobně by se tací našli, ale ta reklama by asi moc svůj účel neplnila.
Navíc pořád je tu ta skutečnost, že hry jsou především o soutěžení a překážkách - tzn. burger McDonald's přidá 25HP a 1STR bod a KFC přidá 30HP a 2STR body? S tím by se asi tvůrci nesmířili. Ale je mi jasné, jak by vypadalo jednání o tomto typu reklamy :D
@Walome (29.05.2012 14:15): Kdyby se nezvedla vlna nevole, dali by hráči vývojářům jasně najevo, že jim tyhle paskvily nevadí. To máš jako kdyby nebyl odpor k StarForce... Zaručeně by tu ještě byl ve své nejtvrdší podobě.
@Walome (29.05.2012 16:03): Ještě donedávna hry nikdo nebral nijak vážně. V současnosti je to ale jeden z nejdynamičtějších (pokud ne nejdynamičtější vůbec) trhů, takže změna se dá očekávat. Nicméně jsem si jist, že ruku v ruce s pohodlností a trvající krizí si ještě počkáme, než firmy utratí peníz za konečně smysluplnou reklamu...
@Walome (29.05.2012 15:48): Nemyslím si, že by firmy o takový rušivý model reklamy stály. Ale třeba přidání historie korporace Sony do hry typu Mass Effect 3 by nemuselo být k zahození. Neměl bych vůbec problém, kdybych např. při přistávání na planetě byl schopen rozeznat (protože to od vesmíru ME, kde korporace vládnou, tak nějak čekám) rozeznat velká neonová či LEDková loga firem.
Jde jen o to, udělat to s vkusem, ale to, jak jsem přesvědčen, jde ruku v ruce s umístěním do hry.
Mě třeba vždycky přislo absurdní, že výrobci her si muzí auta licencovat - nemělo by to být buď nijak nebo naopak - tedy že automobilové značky budou platit vývojářům za umístění jejich produktů ve hře? Tedy minimálně u nadějných her...
@Solidor (29.05.2012 15:37): Protože jsem zatím neviděl férovou komerční DLC distribuci, dovolil jsem si generalizovat. Pokud taková existuje, beru samozřejmě zpět, protože ten model sám o sobě k zahození není, jen je snadno zneužitelný.

@Walome (29.05.2012 15:39): Nestav se k tomu tak negativně. V různých hrách se dá různá reklama vložit efektivně a tak, že ti zlepší zážitek z hraní. Příkladem může být třeba zmínka, jaké cigarety hlavní hrdina kouří, jakou značku pije, reálné značky vozů ve hrách ad.
Až si lidé z těchto značek uvědomí potenciál videoher, můžeme se tak paradoxně dočkat jednak zkvalitnění herního zážitku jako takového (formou odkazů na skutečný svět) a zároveň, ale to samozřejmě nezapadá do korporátního konceptu, třeba i příjemnější cenové hladiny videoher.
Ingame reklamu máme co nevidět - u hraní her musíš být online, takže je zaručena i aktuálnost. Těším se, až budu hrát fantasy rpg a najednou mi tam skočí reklama na kfc.
@Solidor (29.05.2012 15:25): Vzhledem k tomu, že in-game reklama je (nepochopitelně) vzácná, neexistuje příliš jiných možností, jak to zaplatit, než z prodejů.
Mně je upřímně fuk prodejní model. Dokud hru neočeše na kost a jeho důsledkem tak není prodej stylem - kup si puzzle krabici o tisíci dílcích, pětset v krabici, zbytek prodáváme v setech po stu kusů za 100,-.
@Sinister (29.05.2012 15:12): Ač EA nesnáším za jejich drzost, DLC politika nemá jen stinné stránky. V RPG může dodat další souboje (viz. FFXIII-2) a sám si vyberu, které chci. V závodních hrách si lze dokoupit auta o která má člověk zájem atd. Navíc pokud by se hra bez nich nevyplatila jde smysl DLC pochopit. Nehájím EA, ale jiné distributory. Netroufám si odhadovat cenu vývoje her, ale pochybuji, že se zaplatí čistě z prodejů.
Jojo, já myslel z pohledu zákazníků, z pohledu výrobců je to bomba byznys. Ale tak "za nás" byly datadisky a ani těch jsem nebyl fanda.

DLC bych bral v případě, že by to byly jen prkotiny pro blbý fanoušky, který jsou za ně ochotný platit. Jako já si např. koupil trysky na padák a další kraviny (auta, zbraně) do Just Cause 2 :)
@Walome (29.05.2012 15:03): DLC politika je zcela dementní způsob distribuce. Reps. je přímo geniální z pohledu distributora. Když se nad tím zamyslíš, tak vydáš jakože kompletní hru za 899,-, z které 2-3 pasáže prostě vytrhneš a pak je prodáš lidem, každou za 200,- (tj. 1499,- za komplet hru), potom na DLC vychytáváš nedostatky jako třeba malý počet a variabilitu předmětů - řekněme že pět DLC, každé za 100,- (tj. 1999,- za hru ve stádiu, kdy by, podle mě, měla vyjít), pak přidáš dvě sice příběhová, ale nepodstatná DLC pro zájemce, každé za 250,- (jako třeba Kasumi nebo jak se jmenovala ta zlodějka). A nakonec si vymyslíš, že je nutná spojnice a tu pustíš ven za 300,-. Abys měl tedy hru opravdu kompletní, dáš za ní 2799,- - a to je finanční přísun jako hovado.
K tomu si připočti neochotu ke GOTY či Ultimate edicím, kterými je EA proslulá (stejně jako ještě dva roky zpět téměř nemožností sehnat titul v levné edici), čímž se vlastně nabourává obchodování s použitými hrami - tedy 'ztráta' EA je řekněme 899,- za původní hru, ale žádné jiné 'ztráty' se jí nestanou. DLC navíc nepotřebují klasického vydavatele a nemají ani klasický distribuční náklad, takže EA zkasíruje 100% a po zaplacení vývojáře je zlaté sele stále ještě přežrané k prasknutí.

Firemní etika, kdy třeba datadisky přinášely něco nového, co donutilo hráče si datáč koupit, ta je očividně ta tam.
Keď už Say vo svetle svojich pravidelne prehanných a unáhlených reakciách na všetko napíše "Mnoho povyku pro nic."., tak je to vážne sila. :D
@Walome (29.05.2012 14:36): Já jsem toho názoru, že EA spíš než co jiného testovala hráčskou základnu - aneb co si ještě mohou k hráčům dovolit. I proto jsem rád, že se zvedla jistá vlna kritiky a odporu vůči takovému zacházení se sérií.
Ostatně už samotný Arrival byl dost kritizovaný, protože vlastně tvoří spojnici dvojky a trojky, ale třeba Češi si jej kvůli dementní distribuční politice nezahrají. Resp. zahrají s celou řadou obtíží - dělal jsem chvíli pro JRC (GAME), tak vím, jaké s tím byly a jsou potíže.
@Walome (29.05.2012 14:27): Bude zdarma. Alespoň to prohlásili skrze svůj fb profil. Ono totiž současně s tou peticí se objevily názory, že je vlastně záměr EA, že vykuchali konec a budou ho prodávat. Těžko říct, kde je pravda, ale DLC bude zadarmo.
@Walome (29.05.2012 14:15): Pokud je to od autorů, je to skutečnější. Je to jako být nepolíben mytologií Pána Prstenů, přečíst si dva díly a ke třetímu se nedostat. Jasně, ty víš, že Frodo ten prsten donese, ale...
Každopádně jsem za to DLC rád.
@Sinister (29.05.2012 13:57): I tak je to hysterie :) Ačkoli souhlasím, že je částečně oprávněná, tak je to furt přehnaná reakce. Hlavně nevím, čeho chtěj fanoušci dosáhnout, resp. co vůbec MOHOU změnit - dostanou narychlo uplácané dlc, kde se vše k jejich spokojenosti vysvětlí. To se rovnou můžem ponořit do kdejaké fanfikce :)
@Say (29.05.2012 12:49): Já na to narazil, když jsem hledal nějaké zmínky o Ultimate či GOTY edicích. Na BSN jsem nebyl vlastně od chvíle, co jsem přihlásil svojí kopii ME2.
Ale myslím, že to hezky ilustruje frustraci hráčů z Mass Effectu 3. Koneckonců onu petici za lepší konec si pamatuji s 350k podpisů, ale údajně šla až k půlmilionu, což rozhodně není málo - nestandardně pádná kritika.
Mass Effect 3 jsem sice ještě nehrál, ale vcelku mě pobavila aktualizace pravidel na BSN krátce pod vydání:
"AKTUALIZOVÁNO (2. března 2012) Důležitá aktualizace pravidel stránky a kodexu chování :

S okamžitou platností vyhlašujeme nulovou toleranci ke všem typům útoků na naše pracovníky, moderátory či ostatní členy naší komunity.

Pokud se kdokoliv dopustí osobního útoku na naše pracovníky, moderátory či jiné členy naší komunity, může mu být bez předchozího varování z rozhodnutí zaměstnance či moderátora zablokován přístup na sociální síť BioWare a nebude zde již nadále vítán.

Velice si vážíme všech našich zákazníků a fanoušků. Musíme však zdůraznit, že přítomnost na BSN a komunikace s našimi pracovníky a ostatními členy komunity je privilegium, ne právo. Vítáme veškeré rozumné diskuse o našich hrách a produktech, a to včetně kritiky. Jakékoliv osobní výpady proti jedincům však nebudou tolerovány. Noví i stávající členové komunity, kteří se nebudou těmito pravidly řídit či kteří nedokáží správně vystupovat, by měli veškeré své problémy s hrou řešit přímo s oddělením zákaznické podpory.

Provedli jsme další zásadní změny v pravidlech používání stránky a kodexu chování. Doporučujeme všem našim uživatelům, aby klikli na odkaz v záhlaví této zprávy a pečlivě si je prostudovali. Vstupem na tuto stránku přijímáte zdejší pravidla a souhlasíte s tím, že je budete dodržovat.

Zákazy vstupu a přístup k hernímu obsahu. Bude-li vám z nějakého důvodu zakázán vstup na sociální síť BioWare či do diskusních fór, nijak to neomezí funkčnost vašich her od EA či přístup ke stahovatelnému obsahu. Nadále také budete moci přes klienta Origin aktivovat speciální PC kódy (pro získání bonusových předmětů či DLC). Máte-li nějaké potíže s přístupem či stahováním obsahu, který jste získali společně s hrou, nebo pokud máte dojem, že váš účet je blokován omylem, kontaktujte prosím herního poradce EA ."
@Borghal (28.05.2012 14:48): No ja som to myslel rovnako ako Walome, že jedno tlačidlo vykoná automaticky tú akciu prostredníctvom skriptu.

To, že to ovládanie je nejak prekonané ho, ale presda nerobí automaticky zlým. Mne napr. na Falloutoch vadí v rámci ovládania len nutné a otravné ovládanie inventára.
@Tulareanus (28.05.2012 14:14): Nevím, s čím srovnáváš, ale když si vezmu třeba Fallout - tam probíhala veškerá interakce kliknutím na to, s čím chceš interagovat, výjimečně pak nejprve vybráním skillu a kliknutím na objekt. A přesto to působilo jako velmi komplexní hra a nezdálo se mi, že by to cokoliv trivializovalo. Problém imho leží hlavně v tom, co napsal Walome - kontextové ovládání jedním tlačítkem, kdy hráč jen tuší, co se po stisku stane. V takovém případě už tomu lze stěží říkat ovládání. Kontextové ovládání obecně mi přijde jako zlo, ale asi ještě nikdo nevymyslel lepší systém proveditelný v dnešních hrách.

Navíc si myslím, že ovládání taky podléhá době - tehdy to bylo ovládání na poměry dobré, dnes již je ale překonané. Když jsem hrával RPGčka kdysi, nepřišlo mi, že by ten interface byl nějaký pomalý a neohrabaný - když to ale dnes srovnám s tím, jak dobře se mi po chvíli ovládal třeba Dragon Age, už mi to dobré nepřijde.
A zrovna u ME mě neskutečně deptalo, že se kryju, běžím, skáču, provádím interakci stejnou klávesou. To nevím koho napadlo.
@Borghal (28.05.2012 14:05): Ja so starými hrami nemám problém, ak má niečo zlé ovládanie, tak ho zvyčajne malo i vtedy, výhoda 2D hier je inak v tom, že tam neboli problémy s kamerou, aké mávajú dnešné konverzie. Ovládanie je podmienené množstvu akcii, ktoré môže postava vykonať, moderné hry väčšinu riešia automaticky spustením krátkeho skriptu pri stlačení akčnej klávesy a tak jednotlivé činnosti zovšedňujú a banalizujú.