@Say (31.05.2012 14:48): No, a právě proto, že já třetí díl nehrál (ergo to nemám pokažené), můžu mít lepší zážitek. Ale kdo ví. Já sám jsem hodně zvědavý, jak to u mě dopadne...
Diskuze
@Walome (31.05.2012 14:42): Samozřejmě. Já to mám hozený tak, že Mass Effect miluju z toho důvodu, že mi připomíná klasické sci-fi pop-cornovky. Uznávám umělecké a jiné dopady 2001: Vesmírné Odyssey, ale když na to přijde, pustím si raději Hvězdnou Pěchotu. A u knížek to mám to samé.
@Sinister (31.05.2012 14:40): Nechápej to špatně. Mě svět ME taky uchvátil a žeru ho. První dva díly jsem pořád schopný hrát. Ale tím posledním dílem (spíš teda přístupem vývojářů) se tak nějak odstrčil celý ME někam do pozadí. Ne ve stylu "I hate u EA", ale spíš ve stylu "Whatever... Who cares, it's done".
@Sinister (31.05.2012 14:40): Já prostě od her chci, abych zažil hluboký zážitek rovnající se knize/filmu. Ale některé mě prostí baví hrát, protože maj koule. To je těžký. Jak kdy, jak co.
@Walome (31.05.2012 14:39): Zatím jsem narazil na jednu jedinou. A Mass Effect jí samozřejmě není.
@Sinister (31.05.2012 14:37): Kdybych nečekal od her umělecká díla, tak nehraju. Léta v nějaká doufám a našel jsem jich jen pár. Ale ME mezi ně nepatří.
edit: samozřejmě hry jako Just Cause 2 mě uspokojí aniž by byly uměleckými díly :)
edit: samozřejmě hry jako Just Cause 2 mě uspokojí aniž by byly uměleckými díly :)
@Walome (31.05.2012 14:35): To je zajímavej spor. Konkrétně, jestli má fanoušek právo zasáhnout do díla, když se mu nelíbí výsledky. Odmítám Mass Effect a drtivou většinu počítačových her vnímat za umělecká díla, pročež jsem v tomhle jednoznačně na straně nasraných fanoušků. Ale otázka k zamyšlení je to zajímavá.
@Say (31.05.2012 14:29): Asi tak jako. Co bylo, bylo. Prostě tohle byla jejich vize a nějaká násilně vydupaná náhražka mě nezajímá. To je jak v Misery, kde fanynka unese spisovatele a pak ho nutí psát story tak, aby se jí líbil... ten samej princip.
@Say (31.05.2012 14:29): I do care! K čemuž mám několik důvodů:
1) Jsem zásadním fanouškem Mass Effectu, první díl jsem dohrál 'jenom' pětkrát, včera jsem rozehrál po šesté.
2) Ještě jsem nehrál trojku, takže k tomu můžu přistupovat s čistou hlavou a přeci jen lepším zážitkem než ti, co mají sérii zkaženou původními konci.
3) Datadisk k Baldur's Gate II (Throne of Bhaal) jsem taky dohrával jen kvůli těm epilogovým obrazovkám, jiný smysl pro mě neměl.
4) Jakožto studenta společenských věd (a protože etika vývoje her bude jedním z témat mé diplomky) mě zajímá, jaký dopad mělo poměrně široké odsouzení počínání EAoware fanoušky.
1) Jsem zásadním fanouškem Mass Effectu, první díl jsem dohrál 'jenom' pětkrát, včera jsem rozehrál po šesté.
2) Ještě jsem nehrál trojku, takže k tomu můžu přistupovat s čistou hlavou a přeci jen lepším zážitkem než ti, co mají sérii zkaženou původními konci.
3) Datadisk k Baldur's Gate II (Throne of Bhaal) jsem taky dohrával jen kvůli těm epilogovým obrazovkám, jiný smysl pro mě neměl.
4) Jakožto studenta společenských věd (a protože etika vývoje her bude jedním z témat mé diplomky) mě zajímá, jaký dopad mělo poměrně široké odsouzení počínání EAoware fanoušky.
@Sinister (31.05.2012 14:15): Popravdě... Who cares. Nějaké našroubované konce mě fakt nelákají to hrát znovu.
@Arcee (31.05.2012 13:48): Cíle Extended Cutu jsou v zásadě velice nízké - má přidat nějaké animačky a epilogové screeny, které by zohledňovaly předchozí hraní. Bioware dokonce udělali i FAQ ohledně Extended Cutu, tak mrkni: http://www.eurogamer.cz/articles/mass-ef ... tazkach-a-odpovedich
@Arcee (31.05.2012 13:48): V létě.
Lidi ten extended cut přidá akorát něco ke konci, že? kdy by to mělo vyjít?
@Walome (31.05.2012 11:57): To by byl fakt černý humor :D Ale tak možná má ten deadline smysl, protože dají do nějaké zlevněné edice Mass Effect 3, tak aby si vynahradili tu strašnou ztrátu. Ostatně EA, jak už jsem jednou psal, a jak upozorňuje řada lidí, jsou absolutními nepřáteli zlevněných edici, obchodu s 'použitými' hrami apod. Tohle přesně zapadá do jejich politiky.
@Sinister (31.05.2012 11:55): No právě že nemám. Nechámu proč to vůbec omezovat, nechápu proč zrovna 2014 a proč zrovna 12. dubna. Jó, kdyby 1. dubna a nikomu o tom neřekli, to bych chápal :)
@Walome (31.05.2012 11:50): Nemám tušení, máš nějaké podezření? Je pravda, že tak důležitý balíček by měl zůstat free po celou dobu trvání webu, to je fakt.
Každopádně chytrý manager konec tohoto deadlineu využije stylem: "Připravujeme hru z univerza Mass Effectu, který se bude zakládat na jednom z epilogů jedné planety." nebo něco takového - každopádně to využije. Ale to je zatím až moc velká konspirace.
Každopádně chytrý manager konec tohoto deadlineu využije stylem: "Připravujeme hru z univerza Mass Effectu, který se bude zakládat na jednom z epilogů jedné planety." nebo něco takového - každopádně to využije. Ale to je zatím až moc velká konspirace.
@Sinister (31.05.2012 11:45): Taky jsem měl ten nepříjemný pocit.
K tomu článku:
The Extended Cut will arrive on Xbox 360, PlayStation 3, and PC sometime this summer. It will remain free for download until April 12, 2014.
Proč asi zrovna 12. dubna?
K tomu článku:
The Extended Cut will arrive on Xbox 360, PlayStation 3, and PC sometime this summer. It will remain free for download until April 12, 2014.
Proč asi zrovna 12. dubna?
@Walome (31.05.2012 11:33): Afaik zbožné přání.
@Borghal (31.05.2012 11:26): Spíš se divím, jaktože není na sračky rozstřílena spojenecká flotila s přihlédnutím k jedničce. Já si totiž myslím, že se nespokojení fanoušci dělí na dvě skupiny - ti, co jsou s koncem spokojení, ale chybí jim osud postav a planet po hře, a na ty, kterým vadí konec jako celek a návdavkem ještě k tomu absence osudů postav a planet. No, alespoň jeden bod je splněn. Já si hru každopádně koupím až po státnicích, tak uvidím, zatím jsem nehrál, takže v tomto mám nezaujatý pohled na celou věc. Spíš mě štve, že se dokola dočítám cosi o dějových lapsech v rámci logiky universa i univezální logiky. Nepříjemný pocit, když nevím, co čekat.
@Borghal (31.05.2012 11:26): Spíš se divím, jaktože není na sračky rozstřílena spojenecká flotila s přihlédnutím k jedničce. Já si totiž myslím, že se nespokojení fanoušci dělí na dvě skupiny - ti, co jsou s koncem spokojení, ale chybí jim osud postav a planet po hře, a na ty, kterým vadí konec jako celek a návdavkem ještě k tomu absence osudů postav a planet. No, alespoň jeden bod je splněn. Já si hru každopádně koupím až po státnicích, tak uvidím, zatím jsem nehrál, takže v tomto mám nezaujatý pohled na celou věc. Spíš mě štve, že se dokola dočítám cosi o dějových lapsech v rámci logiky universa i univezální logiky. Nepříjemný pocit, když nevím, co čekat.
Ten obrázek Tali bez masky je jen zbožný přání fandů? Viděl jsem ho už dřív a celou hru jsem se těšil na její odhalení... a ono nic... jen ta elfka na fotce.
@Sinister (31.05.2012 11:12): Vítězství to imho rozhodně není a od začátků bylo jasné, že ho ani dosáhnout nelze - skutečně změnit konec hry, to by bylo něco nevídáného, a přidáním několika dalších scén nevyřeší z mého pohledu klíčový problém - trapný konec deus ex machina. Nejspíš se dozvíme, že všichni žili happy forever after, ale už si nejsem tak jistý, jestli bude kupříkladu objasněno, jak se Normandy včetně posádky ze Země dostala tam, kde je na konci, jaktože spojenecká flotila nerozstřílela reapery na kousky vzhledem ke své palebné síle a jiné podivnosti.
Tohle je docela zajímavý článek. Myslím, že o tom tak trochu přemýšleli všichni...
@NateLogan (31.05.2012 02:28): Tak to navíc ještě přicházím o zajímavá videa!!
@Say (31.05.2012 02:06): Tak když budeš mít fakt málo EMS, tak v závěrečné animačce vyletí do vzduchu Big Ben... :)
@Say (31.05.2012 02:06): Nebudu to uvádět donekonečna. Pokud si to nepamatuješ, prohledej diskuzi zpět.
@Eru (31.05.2012 02:04): A ty další věci jsou...? Klidně to hoď do spoileru. Že na konci budou animačky jaksi (překvapivě) všichni asi tuší.
@Say (31.05.2012 01:59): Nespoileruj, to že tebe nenadchlo k čemu EMS slouží, neznamená že musíš kazit překvapení ostatním.
Arcee: Nejen jednu scénu i pár dalších věcí.
Arcee: Nejen jednu scénu i pár dalších věcí.
@Arcee (31.05.2012 01:41): Prakticky to ovlivňuje to, že na konci uvidíš o jednu 3 vteřinovou animačku navíc... A to se vyplatí!!
@Arcee (31.05.2012 01:41): Padají, pokud "dlouho" nehraješ MP.
aha aha, a ty procenta časem padají že? jsem měl 65% a než jsem si dal teď jednu hru tak jsem měl 62%
@Arcee (31.05.2012 01:19): Připravenost pouze ovlivňuje efektivní sílu pro singleplayerovou závěrečnou misi. Tvých cca 6000*0,64=4000.
v multiplayeru mám připravenost galaxie 64%, hraje to tam velkou roli?
@Arcee (31.05.2012 01:05): Pokud máš maximální reputaci (součet bodů odpadlíka a ochránce musí vyplnit celý ukazatel), tak ti 4k stačí.
@Arcee (31.05.2012 01:05): Ta nižší. Ale nemusíš to vůbec řešit...
takže bug :-/
hele mám vojenskou sílu přez 6000 ale efektivní sílu jen něco přez 4000, která z těch dvou se počítá na to finále?
hele mám vojenskou sílu přez 6000 ale efektivní sílu jen něco přez 4000, která z těch dvou se počítá na to finále?
@Arcee (31.05.2012 00:51): Ano, jejím zahájením už nebude návratu. Zmiňovaný úkol se dá splnit jen na Eden Prime, při nabírání Javika. Později se tam už vrátit nedá.
chystám se zaútočit na základnu cerberu? je to už konec hry? hele a mám tu ještě jednu rozpracovanou misi, něco s odbojem na eden primu, nevíte jak to udělat? chtějí po mně nějaké informace o cerberu ale nevím kde je sehnat, zatím jsem na ně nikde nenarazil
@Arcee (31.05.2012 00:39): Pokud současná taktika nefunguje, je záhodno zkusit něco jiného.
používám valkyru a munici podle toho, do koho jdu
@Arcee (30.05.2012 23:46): Potřebuješ dobrou zbraň: Za vojáka jsem používal Revenant (výhody - kapacita zásobníku (60) a celkové munice, kadence; nevýhody - dlouhé nabíjení, přesnost). Pokud se dokážeš poprat s přesností, tak s jejím používáním neváhej. Vylepši ji větší kapacitou zásobníku a oblékni si nějakou zbroj rovněž zvyšující kapacitu zásobníku, aby ses dostal aspoň na 100 nábojů. Do akcí si neber žádnou jinou zbraň. Vojákova hlavní schopnost - Adrenaline Rush - mimo jiné (zvýšení poškození, dilatace času) okamžitě nabije používanou zbraň. Celé dohromady to vytvoří nepřestávající déšť kulek až 600 kulek:
Zapneš Adrenaline Rush a začneš střílet, až schopnost přestane působit, nepřestávej a střílej dál. Těsně před vyprázděním zásobníku se ti schopnost dobije, její opětovnou aktivací nabiješ zbraň a můžeš střílet dál, jediným omezením je maximální munice, ale na normální obtížnost mi nikdy nedošla.
@Say (31.05.2012 00:03): Vojákovi stačí pár, Adrenaline Rush, Warpová munice a nějaké pasivky.
Zapneš Adrenaline Rush a začneš střílet, až schopnost přestane působit, nepřestávej a střílej dál. Těsně před vyprázděním zásobníku se ti schopnost dobije, její opětovnou aktivací nabiješ zbraň a můžeš střílet dál, jediným omezením je maximální munice, ale na normální obtížnost mi nikdy nedošla.
@Say (31.05.2012 00:03): Vojákovi stačí pár, Adrenaline Rush, Warpová munice a nějaké pasivky.
@Arcee (30.05.2012 23:46): Divné, za něj by to mělo být nejlehčí. Možná volíš špatné dovednosti a kombinace během boje. Používáš je všechny?
Právě eliminace mi tu připadal docela fajn (když opominu ten nechutný respawn), protože každá abilita měla své využití a fakt se dalo vymýšlet.
Právě eliminace mi tu připadal docela fajn (když opominu ten nechutný respawn), protože každá abilita měla své využití a fakt se dalo vymýšlet.
Vojáka
@Arcee (30.05.2012 23:12): Co jedeš za class?
Už mně to přestává bavit, tak obtížnost je tu řešená stejně jako u DA2, všichni nepřátelé jsou nezkutečně silní, vydrží jak prase a já jako největší hero galaxie su větší papír než husk, to je moc...
Spawn jednotek taky naprosto debilní, spawnuje se mi to klidně i za záda a dokud se nedostanu k nějakému checkpointu tak se to tam spawnuje furt dokola jak u debilů...
Spawn jednotek taky naprosto debilní, spawnuje se mi to klidně i za záda a dokud se nedostanu k nějakému checkpointu tak se to tam spawnuje furt dokola jak u debilů...
@M.a.t.t. (30.05.2012 20:53): Já to všechno vím, ale fakt jsem měl děsnou kliku. Jedině, co se mi dělo bylo, že můj charakter pořád šel dopředu aniž bych cokoli mačkal, ale tak to se mi děje v každé druhé hře.
@Walome (30.05.2012 20:49): To ti gratulujem, bez patchu je to údajne takmer nehrateľná hra a aj s patchom sú tam nejaké menšie bugy a 1-3 väčšie (napríklad pád hry po jednej misii blízko konca) :D
"Vampire: The Masquerade - Bloodlines"
Chceš se jít prát? Já tam bug neměl ani jeden. To že všichni ostatní jich tam měli jak naseto, to je jejich problém :)
Chceš se jít prát? Já tam bug neměl ani jeden. To že všichni ostatní jich tam měli jak naseto, to je jejich problém :)
Celú trilógiu som sa snažil plniť dôsledne a aj mi to zabralo dosť času.
A podľa mňa už vôbec nejde o bugy, ktoré by mali nejak radikálne skaziťchuť do hrania. Pod pojmom bugfest si skôr vybavím hry ako Vampire: The Masquerade - Bloodlines, či Fallout New Vegas a tam niektoré bugy dokážu skutočne otráviť, aj napriek tomu ich však považujem za skvelé hry. Ste moc zhýčkaní :)
A podľa mňa už vôbec nejde o bugy, ktoré by mali nejak radikálne skaziťchuť do hrania. Pod pojmom bugfest si skôr vybavím hry ako Vampire: The Masquerade - Bloodlines, či Fallout New Vegas a tam niektoré bugy dokážu skutočne otráviť, aj napriek tomu ich však považujem za skvelé hry. Ste moc zhýčkaní :)
Jo a pak mě děsně sral ten 2D kouř, to bylo jak "vítejte v roce 2001".
@Eru (30.05.2012 20:31): Tož já zase tam měl bugů požehnaně. Minimálně 50 různých bugů, pár z nich se opakovalo. V ME2 jsem jich napočítal myslím 6 a ME1 mi nikdy nefungovalo dle představ vývojářů, tam si to netroufám ani odhadnout (většinou šlo ale o bugy spojené s enginem).
To jen pro představu, kolik těch bugů tam asi je, aneb poctivý report od člověka, kterému se vždy pokazí vše, co se pokazit může :)
BTW už někdo natočil nějaké vtipné video s "tancujícími" monitory v Liařině kajutě (monitory se nenatáčí za hráčem, ale s hráčem)?
To jen pro představu, kolik těch bugů tam asi je, aneb poctivý report od člověka, kterému se vždy pokazí vše, co se pokazit může :)
BTW už někdo natočil nějaké vtipné video s "tancujícími" monitory v Liařině kajutě (monitory se nenatáčí za hráčem, ale s hráčem)?
@Eru (30.05.2012 20:31): úmysl, když má hlavu tak, že má čelo nad zádama? Okej.