Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@marwel (28.07.2012 08:42): Postavičky jsou vyrendrované do 2D animací, jak píše valcik. Ve hře není jediný 3D objekt (a hra ani neběží v DirectDraw, ale OpenGL, jestli si pamatuju), který by mohl multismapling či supersampling vyhladit, tzn. nabízí se jedině FXAA postprocess. Sice slibují překopaný engine, ale pochybuji, že do takové míry, aby vykresloval 3D objekty.

No prostě humusné vyhlazování kde se dá... Fakt ty grafiky nechápu.
@marwel (28.07.2012 08:42): Áno, herné mapky sú pred-renderované počas výroby a pri hre sa zobrazujú ako obyčajné 2D obrázky. Keď je na nich niečo vyhladené, tak to vyhladili dizajnéri počas kreslenia, myslím že tam grafická karta žiadne post-processing efekty nepridáva. A dokonca aj postavičky sú dvojrozmerné sprity, 3D modely boli použité len pri ich výrobe.
@Say (28.07.2012 02:19): Ze jde o FXAA jsi nekde cetl nebo jsi si to sam domyslel? Prijde mi zvlastni dat do hry neco takoveho abys tim "vyhladil" okoli kdyz je 2D (tzn. zadne vyhlazovani nepotrebuje) a nechat jediny 3d prvek - postavy - nevyhlazene.
Vypadá to divně - postavy postaru, ale prostředí rozmazané (nebo spíš přespříliš vyhlazené). Už se netěším.
To stand-alone dobrodružství v Underdark Aréně ať si strčí za klobouk. Nepotřebuji hrát další Icewind dale.
Nová NPC vypadají poměrně zajímavě. Jen mi zvedá obočí onen Blackguard se jménem Il-Khan. Docela mě zajímá zda a co bude mít společného s "padouchem" Gromnirem z ToB. Když už tedy ta shoda příjmení...
Snad se objeví více kitů než jen onen Blackguard. A ras a subras.
Jsem na výsledek docela zvědav. A 20 doláčů mi přijde jen mírně nadsazené, pokud přidají cca 10 hodin kvalitní gameplay a nové (a dobře provedené) možnosti.
@7c (26.07.2012 21:49): Když to jde, hraju taky s 3D akcelerací (plynulejší pohyb při pohybu kamerou a lepší fog of war). Ale nacpat tam shader, který plošně vyhlazuje obraz...? Dyť to se používalo jako nouzové řešení "vyhlazování" za nízkou cenu nároků. To už doufám, že tam bude multi-sampling, když AA.
@Say (26.07.2012 21:38): BG2 může využívat 3D akceleraci (něco vypadá lépe ve 2D verzi, něco ve 3D - já jsem zpravidla hrál pod 2D, už přesně nevím proč). Tj. jediná novinka bude podpora novějších technologií na vylepšení obrazu. Což je jen dobře (pokud půjde o volitelné záležitosti).

Otázkou je, jak slavné budou ostatní "vylepšení" hry...
To je vtipný. Hodil jsem si hru z fullscreenu jen do okna, abych moh odepisovat lidem na Skype a najednou si všimnu - s okně nejde scrollovat.

WTF :D
Tak jsme se za dnešek došli až do pevnosti gnollů, všichni na levelu 6. Slušná jízda=)

Jinak nevím, jestli je to bug, ale mnich na páté úrovni prý nemůže být zpomalen. Jenže tuk ho zpomaluje pořád...
@AlieN (22.06.2012 20:25): A hraje čas nějakou roli? Elfi stejně nestárnou=D

Btw taky jsem si myslel, že to půjde všechno páčit sílou, ale nejde... Ani s 19. Ale stejně je to plné cetek, takže o nic ani nejde.
@Sadako (22.06.2012 17:13): V High Hedge ho afaik mají, každopádně truhly se zezačátku dají bez problémů i vyrážet. Problém by mohl být až v Durlags Tower.

Ad léčení - s málo postavami bývá přebytek peněz a tudíž se dají kupovat lahvičky. A nebo se smířit s dlouhým spánkem... (který pravda bývá v postupem času už docela extrémní, v ToBu při nedávném solo hraní jsem 200 hp léčil spánkem přes měsíc)
@Jab (22.06.2012 15:59): Ja, a hned několikrát. Možná se dá koupit i u Thalantyra v High Hedge (nejsem si jistá), sem tam z někoho vypadne a určitě ho prodává Halbazzer v Sorcerous Sundries v Baldur's Gate.
Nope, mnichovy bonusy jsou jen beze zbraně. Stejně tak to platí pro jeho speciální útoky.

P.S. Bard ono kouzlo samozřejmě má. Resp. musí jej najít, což může dát dost zabrat. Ani tetuším, jestli jej normálně někde v BG 1 mají.
Začetl jsem se do readme toho BGT Tweak Packu a zjišťuji že krom Bag of holding řeší jinou komponentou i mnou níže zmiňovaný problém se spawnem monster v lokacích BG1. No přicházím na to akorát včas, vzhledem k tomu že jsem dnes vykuchal Sarevoka a teď už v klidu odpočívám v jemně zapáchajícím odéru Měděné čelenky... ehm.

Btw přechod z BG1 do BG2 je v BGT opravdu docela povedený a s bugy, či nekompatibilitou s těmi několika málo mody jsem se také nesetkal, až na jednu vyjímku (Ramazitha jsem musel přidat přes konzoli), takže docela fajn. Doufejme že s dvojkou to bude podobné, i když tedy rozchodit všechny HLA u 50 level cap pro F/M/T asi nebude úplná sranda.
@7c (07.05.2012 18:44): Chtěl jsem tím říct že to není žádná divná "feature" modů (BGT převede hru na engine dvojky - a ve dvojce respawn není), ani konfliktem většího množství různých modů. A jak říkám, vzpomínám si na to i dřív, kdy jsem hrál bez nich.

Btw je vůbec někde v BG1, resp v ToTSC, nějaký Bag of holding, nebo jiný předmět na skladování předmětů?
Prozatím jsem ve velkých dungeonech "odkládal" přebytečné věci na svého familiara (poprvé ho ve hře trochu výrazněji využívám a zjišťuji že je překvapivě fajn), ale u něj se mi právě objevil bug kdy mě odmítal vykrást batoh s tím že postava nemá žádné předměty - přitom tam byly předměty často ty samé které už předtím bez problémů bral.
"krom BGT a UB úplně vanilla" takže "vanilla" asi jako čokoláda na vaření :)
@AlieN (07.05.2012 18:13): jestli to nebude implementováním pravidel ze dvojky. IMHO v EasyTUTU i BGT jsem pozoroval oproti nemodované hře nárůst spawnutých nepřátel - na nejnižší úrovni jich tam bylo i dvakrát, třikrát tolik než v původní hře.
@7c (07.05.2012 18:06): Nemyslím si že je to nějakým modem, jednak to teď hraju krom BGT a UB úplně vanilla, jednak si na to v určitém měřítku vzpomínám ze všech svých dávných her BG1.
I když v žádné mne to nesralo tak jako teď... nejspíš hlavně proto že jsem vždy dřív nepřátele prostě převálcoval a neutíkal ve venkovních lokacích zpět na místa která už jsem jednou "vyčistil" (a na kterých se teď občas respawnují, jako ti pavouci v Cloakwood Forestu)
@Fingon (07.05.2012 13:15): Díky, byť já hraju s BGT, takže nic pro mně. Už jsem z té lokace pryč, v ostatních venkovních to už snad takový opruz nebude... uběhat jde naštěstí všechno.
@AlieN (07.05.2012 12:48): je na to nějaký mod - určitě je to jeden z prográmků pod TUTU (další je odzelenění vodních ploch) a dost možná to umožňuje i tweak pack.


EasyTutu Spawn Randomizer
30-90% šance, že se na daném spawn pointu spawne nepřítel plus možnost regulace času, tj. za jak dlouho dojde ke spawnu.

http://usoutpost31.com/easytutu/
Dá se něco dělat s respawnem nepřátel?
Je vážně dost otravné muset zabíjet v Cloakwood Forestu jednoho neustále se objevujícícího pavouka asi patnáctkrát, s jedinou postavou na insane se nedá neustále se jen valit dopředu abych se tomu respawn pointu vyhnul :/
Jo ono to bylo schované pod zpětná vazdba :D mňa ani nenapadlo na to klinůt. Dík.
Kamarádí se Baldurs Gate Trilogy s Widescreen modem? Chci vyzkoušet solo F/M/T BGT, ale bez widescreen se na notebooku nedá hrát.

A btw jak rychle se solo f/m/t dostane k Hla Use Any Item?
(mám zálusk na Carsomyr a 100% magic resistence)